Stránka 1 z 2

Oblasť Nového Mesta nad Váhom a Myjavy

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2005 14:46
od Dialniciar
V rámci tejto oblasti sa budem venovať cestnej infraštruktúry ako aj ďalším plánom v ostatnej infraštruktúre a časovým harmonogramom do r. 2006 a s výhľadom do r. 2010 (ak bude niečo inak, tak to extra upresním) a ak by vám tu niečo chýbalo, tak sa kľudne spýtajte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Turá Lúka-Myjava-Rudník-Stará Turá-Nové Mesto nad Váhom
2. Myjava-Brezová pod Bradlom-Košariská
3. Vrbovce-štátna hranica s ČR
4. Prašník-Krajné
5. Kočovce-Beckov
6. Podolie-Čachtice
7. Trebatice-Vrbové

V tejto oblasti sa bude investovať predovšetkým do dôležitejších hlavných ťahov, inak budú opravované len lokálne nerovnosti, či výtlky po zime. Okrem toho boli zamietnuté 4 návrhy na spevnenie svahov a výstavbu oporných múrov na hlavnom cestnom ťahu Myjava-Nové Mesto nad Váhom z finančných dôvodov.

Ohľadom cesty SE-MY-NM platí, že sa bude robiť na túto cestu štúdia a možný projekt pre EÚ ako aj to, že na túto cestu je plánovaná komplexná rekonštrukcia, ktorá sa však do r. 2010 neplánuje uskutočniť z finančných dôvodov, keďže celková suma je odhadovaná na 1 mld. SKK. Plánujú sa však robiť aspoň priebežné opravy najnevyhnutnejších úsekov.

Celkové geo-politické zmeny sa plánujú aj s prípadnou zmenou začlenenia mesta Brezová pod Bradlom, v ktorom sa už dávnejšie občania v referende rozhodli, že nechcú spadať pod Myjavu (TN VÚC), ale pod Senicu (TT VÚC) avšak NR SR ešte takúto zmenu stále neodsúhlasila.

Vo všeobecnosti, predovšetkým mesto Myjava a jej okolie má problémy, keďže má riedku hustotu ciest a leží na hraniciach medzi TT a TN VÚC, kde oficiálne spadá do TN VÚC, ale viaceré úrady sa pre túto oblasť nachádzajú práve v meste Senica, ktoré však už spadá pod TT VÚC.

Železničná infraštruktúra:

Oblasť Myjavy má existenčné problémy so zachovaním svojho regionálneho železničného spojenia s ČR aj s NM a mimoriadne chýba lepšie spojenie (autobusové) s mestom SE aj s mestom NM mestom SE.

Mestom NM prechádze tzv. severný železničný koridor, ktorý sa postupne celý modernizuje a v rámci týchto investícií sa plánujú aj postupné modernizačné práce vo viacerých železničných staniciach pozdĺž tohto koridoru do r. 2010. Momentálne sa pripravujú projekty pre EÚ.

Iná infraštruktúra:

V rámci protipovodňových opatrení sa plánujú 2 poldre na rieke Myjava v oblasti Myjavy ako aj úprava koryta rieka Myjava v celkovej výške 450 mil. SKK.

V rámci rieky Váh nie sú celkové investície zatiaľ známe, ale podľa predpokladov dosiahnu niekoľko 10-tok mil. SKK.

V oblasti vodárenstva a kanalizácie sú celkové oblasti v tejto oblasti (po rozrátaní len pre túto oblasť) v celkovej výške 0,6 mld. SKK, pričom niektoré stavebné práce už sa začali, predovšetkým v oblasti ČOV.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:02
od Alexander Velky
Myjava má celkovú smolu so svojím umiestnením a trpí. Čo už? :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 10:16
od Dialniciar
Alexander Velky napísal:Myjava má celkovú smolu so svojím umiestnením a trpí. Čo už? :lol:


Toto je pravda, že MY patrí síce oficiálne pod TN VÚC, ale veľa úradov je pre oblasť MY v meste SE, čo je však už TT VÚC a tak aj doprava v tomto regióne je na poslednom mieste, keďže je to hraničná oblasť s horšími hospodárskymi podmienkami.

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2005 11:56
od Antimander
Alexander Velky napísal:Myjava má celkovú smolu so svojím umiestnením a trpí. Čo už? :lol:


Vláda SR nezabúda na MY, bude tam priemyselný park. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2005 20:49
od Dialniciar
Na Myjave je síce priemyselný park, ale to nič nemení na situácii, že cesty v danom regióne sú vo veľmi zlom stave a k výrazným zmenám na ťahu MY-NM, resp. SE-MY, nepríde ani v tomto roku.

Odôvodnenie: Napnutý štátny rozpočet, priorita je oprava hlavnej cestnej siete, cesty I. triedy. A diaľničná výstavba. Okrem toho, nie je ešte kompletná štúdia a plán opráv, len predbežná cena vo výške cca. 1 mld. SKK a na to jednoducho nie je. Ani v TN ani v TT samospráve. :roll:

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 21:18
od Dialniciar
No, môžem napísať, že žiadne výrazne opravy sa na ceste, ktorá spája mestá Myjava a NM neurobili z dôvodu: nedostatok peňazí.

Celkovo sa všetky väčšie opravy znovu odsúvajú na neskôr, na ďalšie roky. Samospráva (TN VÚC) si problém so zlými cestami uvedomuje, ale nemá dostatok peňazí ani na zimnú údržbu, nie ešte na radikálne (výmena povrchu, podložia ciest atď.) opravy. Prebiehajú opravy v podobe vysprávok, čo je oprava výtlkov. Inak zostáva v tomto regióne problémom, že cesty sú úzke, nevyhovujú parametre klopenia zákrut, cesty majú nespevnené krajnice a vo veľkej miere tu už prechádza ťažká automobilová doprava, čo je v kombinácií s dosť výrazným osídlením (roztiahnuté obce - kopanice pri cestách) nebezpečné pre ľudí, ale aj pre motoristov.

Automobilová doprava tu bola, je a bude, pretože táto oblasť je východnou cestnou spojnicou medzi diaľnicami D1 a D2. Cesty sú staré, slabo udržiavané a na výraznejšie opravy by len hlavná spojnica (bod č. 1 v prvom príspevku tejto témy) stála cca. 1 mld. SKK.

V rámci obchvatov, mesto Myjava čiastočne obchvat má hotový, ale chýba dokončenie a mesto NM obchvat má v podobe diaľničného obchvatu ako mesto TN.

Najväčšie dopravné problémy sú priamo v okrese Myjava, pretože je tu slabé cestné prepojenie (cesta na Vrbovce a ďalej smer ČR), chýba železničné prepojenie a celkovo je tu riedka cestná sieť.

Doplním: Obec Prašník dlhá niekoľko km (kopanice) je známa tým, že cca. 5 km je tu max. povolená rýchlosť 40 km/h a táto je veľmi často kontrolovaná a to súčasne na viacerých miestach. :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2006 20:29
od Dialniciar
Chalupári si vybudovali provizórnu štrkovú cestu

Bukovec - Kráter za obcou Bukovec, v okrese Myjava, vznikol koncom marca, keď sa do zeme prepadol kus poľa aj s priľahlým lesíkom. Do krátera zmizla aj cesta, ktorá spájala obec s osadou u Kubicov. ... :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3885

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 18:57
od Dialniciar
Kruhový objazd vyrieši dopravu v meste (Myjava). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4772

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 20:37
od Dialniciar
Myjava nahradila asfalt bylinkami. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4926

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 19:55
od Dialniciar
Rozsiahla rekonštrukcia mesta Myjava pokračuje. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5031

Hovorca mesta Marek Hrin uviedol, že náklady na presunutie autobusovej stanice, rozšírenie Partizánskej ulice, vybudovanie kruhové objazdu a ďalšie súvisiace investície dosiahnu celkom 34 miliónov korún. Premenu centra spolufinancuje Trenčiansky samosprávny kraj (TNSK) a SAD Trenčín.

Pred mestským úradom dnes položením nového ekologického asfaltu vyrobeného z rastlín dokončili kruhový objazd za 11 miliónov korún.

V Myjave taktiež začali myslieť na ubúdajúce svetové zásoby ropy, na novú okružnú križovatku v centre mesta použili asfalt vyrobený z rastlín. Francúzsky vynález, priehľadné spojivo Végécol, je ekologický, môže byť akokoľvek zafarbený a má vyššiu odolnosť voči vyjazdeniu koľají.

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2006 12:38
od Dialniciar
Najväčšie investičné akcie za rok 2006 s pokračovaním do ďalších rokov:

- komplexná prestavba centra mesta Myjava, s vybudovaním kruhových objazdov, s použitím ekologického asfaltu atď. a rozvoj výstavby bytových jednotiek pri existujúcom cestnom obchvate ako aj výstavba priemyselného parku
- pokračovanie investícií do rekonštrukčných prác na ceste v okolí MY v smere na NM, kde sa preinvestovalo 40 mil. SKK a ďalších 45 mil. SKK sa plánuje použiť

V katastrofálnom stave sú prakticky všetky cesty III. triedy.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:36
od Honda
Zakúpili sedem nových strojov za 11 miliónov (mesto NM) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6086

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 13:42
od Dialniciar
Honda napísal:Zakúpili sedem nových strojov za 11 miliónov (mesto NM) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6086


Je to škoda, že sa nestačili poriadne otestovať. Ale to sa samozrejme nedalo vopred predpokladať, že bude takáto zima aká je. :?

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 12:17
od Dialniciar
Novému Mestu hrozí dopravný kolaps :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6508

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 22:39
od Dialniciar
Samospráva Nového Mesta n. Váhom sa obáva dopravného kolapsu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6719

... podrobnejší opis ako v predchádzajúcom článku ...

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 13:29
od Dialniciar
Myjava opraví v r. 2007 cesty v hodnote 10 mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6798

Po Partizánskej ceste budú premávať autobusy.

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 22:26
od aquila
podla programu verejnych prac by sa v roku 2008 malo zacat s vystavbou obchvatu obce brezova pod bradlom na ceste II/499

suma 120 mio skk

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 08:28
od Andrej
aquila napísal:podla programu verejnych prac by sa v roku 2008 malo zacat s vystavbou obchvatu obce brezova pod bradlom na ceste II/499

suma 120 mio skk

Zaujimave, ze tu kratku spojku nazyvaju obchvatom :lol:
V kazdom pripade to tu dost pomoze :)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 09:00
od aquila
no bude to zaujimave, co vlastne urobia, ale mohli by oboma smermi lebo ta "sikana" pod kostolom je zaujimava :)

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 22:01
od Dialniciar
aquila napísal:podla programu verejnych prac by sa v roku 2008 malo zacat s vystavbou obchvatu obce brezova pod bradlom na ceste II/499

suma 120 mio skk


To nebude riadny obchvat, ako už Andrej napísal, obchvat by stál podľa odhadov odborníkov z r. 2002 viac ako 2 mld. SKK. A tí, čo to tam poznajú aj vedia prečo. To by sa muselo de facto celé mesto obchádzať s náročnými estakádami, tunelami a samotná jedna MÚK s napojením na mesto a novou cestou by stálo viac ako 270 mil. SKK.

Pre BPB bude úspechom aj nová preložka daných ulíc. Ale pochybujem, že sa začne v r. 2008, lebo ešte nie sú ani všetky pozemky vykúpené, prípravné práce spravené, posúdenie ŽP spravené, projektová dokumentácia (presná) chýba. Ja to BPB prajem, ale pochybujem o tom dátume začatia. :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2007 21:35
od Dialniciar
Mesto Myjava

Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Myjava na roky 2007- 2013

Myjava spolu s mestskou časťou Turá Lúka je strediskom rázovitej kopaničiarskej oblasti medzi Záhorím na jednej strane a Považím na druhej strane.

Mesto svojou polohou je komunikačne prepojené na severno-južný dopravný koridor juhozápadného Slovenska.

Cestnú sieť na území mesta Myjava tvoria cesty II. triedy č. 581 a č. 499, ktorá je spojnicou do Českej republiky o dĺžke 10,1 km a cesty III. triedy a miestne komunikácie o dĺžke 27,57 km.

Verejná doprava je zabezpečovaná SAD Trnava, a.s. a SAD Trenčín, a.s. Mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Myjave zabezpečuje SAD Trenčín, a.s., prevádzkareň Nové Mesto nad Váhom, ktorá poskytuje svoje služby prostredníctvom utobusov.

Cez mesto prechádza aj železničná trať č. 121, ktorá spája Nové Mesto nad Váhom a Vrbovce s pokračovaním do Českej republiky.

Zadanie územného plánu zóny - Centrum mesta Myjava (pridané 30. 10. 2007)

Na súvislé opravy ciest v Myjave by mala ísť v r. 2007 suma 3-4 mil. SKK.

Viac na stránkach mesta: http://www.myjava.sk/

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 19:24
od Dialniciar
Výstavba kruhového objazdu

od: 19. 10. 2007

miesto: Nové Mesto nad Váhom - centrum
smer oba

Ján B: Uzavretá cesta v centre mesta z dôvodu výstavby kruhového objazdu. Obchádzka je vyznačená prenosnými dopravnými značkami. Cesta je uzavretá od 19.10.2007 do odvolania.

Zdroj: http://www.natankuj.sk/?submenu=obmedze ... dzenie=140

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2007 20:32
od Dialniciar
Plán opráv ciest II. a III. triedy TSK dodávateľským spôsobom na rok 2007 :arrow:

http://www.tsk.sk/buxus/docs//doprava/2007-POC-TN.pdf

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 19:26
od Dialniciar
Súčasná primátorka mesta Brezová pod Bradlom začína mať problémy. Po 16 rokoch vystriedala iného, ktorého kritizovali za nečinnosť a slabé zmeny v meste. Zmena skutočne prišla. Prišla právnička, ktorá:

1. sľúbila razantné opravy chodníkov, doteraz len krátke 2 úseky
2. sľúbila výrazne rekonštrukcie ciest, doteraz okrem výtlkov nič
3. zmeny v teplárenstve
4. napriek jej právnemu vzdelaniu, mesto za právne poradenstvo vyplatilo za predošlý rok istej kancelárii niekoľko sto tisíc Sk a čo na tom, že to je jej rodina ...
5. neodôvodnená zmena preložky cesty, ktorá dnes nemá finančné krytie z VÚC (budúci obchvat)
6. žiadne sľúbené zmeny pri nových aktivitách pre mládež
7. s primátorkou sa nedá osobne stretnúť, vlastní zamestnanci to nevedia
8. v priebehu 12 mesiacou 3x organizačná zmena na mestskom úrade
9. napriek sľúbenému urýchleniu pričlenenia k TT kraju, žiadne snahy
10. neinvestuje sa viac, aj keď minulý rok skončil s prebytkom 6 mil. SKK, hospodárenie je neprehľadné

Teraz treba 30% oprávnených voličov pod petíciu (vyše 800 je, chýba asi 500), aby zastupiteľstvo vyhlásilo referendum, kde bude potrebných viac ako 50% za odvolanie.

Je ťažké povedať, či je 1 rok vo funkcii dosť alebo málo, ale na druhú stranu, nerobí sa takmer nič (iba sa dokončilo, čo ešte predchodca začal) a prejavuje sa naplno "rodinkárstvo".

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 21:38
od Dialniciar
Uzavreté žel. priecestie

od: 16. 05. 2007
do: 31. 12. 2008

miesto: Nové Mesto n.V. (smer Piešťany)
smer oba

Pre výstavbu železničného podjazdu je uzavreté železničné priecestie v Novom Meste nad Váhom smerom z mesta na Piešťany. Priecestie uzavreté od 16.5.2007 do konca roka 2008. S tým súvisia zmeny dopravného značenia na svetelnej križovatke smerom na Zelenú Vodu a aj na križovatke pri autosalóne Škoda (taktiež smer Zelená Voda) a mnoho daľších obchádzok.

Zdroj: http://www.natankuj.sk/?submenu=obmedze ... dzenie=107