Oblasť Záhoria TT VÚC - Senica a Skalica

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2006 10:18

skoda, ze sa tak neudialo aj v senici. na tento rok sa planovali postavit 3 okruzne krizovatky a zatial sa nepostavilo nic :(
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:36

Malacky - Cesta zníži zaťaženosť prostredia. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4589

Náklady sú 192 mil. SKK, 95% dáva EÚ a štátny rozpočet a 5% mesto.

Malacky - Rekonštrukcia hlavnej križovatky sa začala. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4591

Práce by sa mali skončiť do konca septembra.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Aug 2006 21:18

Mesto Senica bolo naposledy ešte pánom Prokopovičom zaradené do priority výstavby cestných obchvatov: Šelpice, Boleráz-Klčovany, Trstín, Jablonica, Senica, Holíč. Samozrejme náklady nad 10 mld. SKK, takže totálne nereálne v blízkej dobe.

Mesto Senica cestný obchvat potrebuje. SSC to uznáva. Trasa je zadefinovaná v novom územnom pláne mesta Senica. Mesto získa niekoľko 100 mil. SKK na nový priemyselný park, z tohto investuje aj do ciest v ňom, ale nepostaví sa z toho obchvat, možno len niektoré napojenie naň, až sa bude obchvat stavať, bude o takéto cesty lacnejší.

Štát nemal v pláne stavať obchvat Senice v tomto, ani v ďalšom roku. Prvý výrazný plán bol v r. 2004-05 ako možný plán začiatku výstavby v r. 2006, ale toto sa nenaplnilo. V Trnavskom VÚC pritom štát chcel a aj chce stavať až 3 cestné obchvaty: Holíč, severný obchvat Trnavy, Galanta. Už sa píše aj o Hlohovci a Piešťanoch. Senica musí zabojovať, inak sa obchvatu nedožije ani do r. 2015. A to už napríklad cestný obchvat je v prevádzke okolo mesta Skalica a aj Myjava veľkú časť postavenú už má. Na Záhorí ešte Malacky nemajú obchvat, lenže tie zase majú napojenie na diaľnicu D2.

Ďalší problém, mesto Senica je dopravná križovatka, regionálna dopravná križovatka. Ani tento fakt ale nehrá rolu. To sú totiž aj ďalšie spomínané mestá, ktoré som vymenoval pred chvíľou alebo je v týchto mestách nový veľký investor zo zahraničia, ktorý si dal obchvat ako vstupnú podmienku do mesta.

Niečo k termínom. Bola možnosť, že by obchvat stál v r. 2010. Dnes, keď je jasné, že sa môže začať stavať v r. 2007 a pri skúsenostiach, že obchvat sa stavia 5 rokov, tak dnes je v hre už termín rokov 2011-2012. Povolenia to môžu posunúť o jeden rok. Výkup pozemkov o ďalší rok. Finančné problémy takisto ešte o jeden, možno aj dva roky, ale s jedným rátam už v tej 5-ročnej dobe. Takže naozaj už je tu hranica nie rok 2010, ale rok 2015. Posledné sčítanie dopravy ukázalo výrazný rast intenzít dopravy, zatiaľ to ešte nie je neriešiteľné. Zdržanie od Trnavy nie je výrazné, zdržanie od Holíča ano (po tej strane je priamy vjazd k autobusovej stanici a k obchodnému domu LIDL).

Osobne som toho názoru, že cestný obchvat by sa mal začať stavať čo najskôr. A dovtedy by malo samotné mesto zlepšovať dopravnú situáciu v meste - opravy výtlkov, výmena kobercov, výstavba nových parkovísk, prípadne nové ulice či nový menší cestný most.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 18:42

Dušan Čaplovič navštívil Senicu, hlavná téma - obchvat. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4701
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 18:54

Upozornenie na uzávierky ulíc

Mesto Senica oznamuje, že od 7. augusta do 30. septembra 2006 bude vykonaná rekonštrukcia povrchu miestnych komunikácií a chodníkov. Ide o ulice SNP (od križovatky ulice Štefánikova po križovatku ulice Moyzesova), Záhradná (od križovatky ulice V. Paulinyho Tótha po
križovatku ulice Lipová) a križovatku ulíc Dlhá a Priemyselná. V uvedenom čase budú čiastočné uzávierky uvedených komunikácií.
Pri kladení krytu vozovky ku koncu mesiaca september budú úplné uzávierky spomínaných komunikácií, ktoré budú trvať maximálne tri dni (piatok sobota, nedeľa). Verejnosť, ale i dopravcovia budú o nich včas informovaní. Úseky komunikácií budú riadne vyznačené dočasným dopravným značením, ktoré žiadame dodržiavať.

Za rešpektovanie a pochopenie ďakujeme.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 11. Sep 2006 07:41

V Senici pribudnú nové firmy.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4751

To je celkom pekný dôkaz, že najprv treba začat a potom sa sa uplatňuje efekt nabaľovania, alebo aj mutiplikačný. Podobne Kechnec. A v Senici diaľnica nie je :wink: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2006 20:30

Pozorovatel napísal:V Senici pribudnú nové firmy.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4751

To je celkom pekný dôkaz, že najprv treba začat a potom sa sa uplatňuje efekt nabaľovania, alebo aj mutiplikačný. Podobne Kechnec. A v Senici diaľnica nie je :wink: .


Tu pokiaľ viem rozhodla nová firma Delphi, ktorá zamestnala cca. 2500 ľudí. V tej dobe tu klesla nezamestnanosť zo 17 na 9%. Najväčší pokles nezamestnanosti v SR. Dnes je niekde na úrovni 11%, čo zase súvisí so stagnáciou firmy Slovenský hodváb.

V Senici diaľnica nie je, ale je tu k dispozícii D1 aj D2 a prechádza tadiaľto významná cesta I. triedy I/51. Takže by som neporovnával Košice (Kechnec) a Senicu, aj keď samozrejme je pozitívne, že prichádzajú noví investori a že sa tu buduje priemyselný park, na ktorý prispesla EÚ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Sep 2006 19:24

Z regiónu: HYPERMARKETY AKO HUBY PO DAŽDI...

SENICA (mk) – Kým niektoré mestá ešte stále márne čakajú na príchod zaujímavého obchodného reťazca, v Senici sa možnosti nakupovania významne rozrastú.

V časti Párovce, kde mala pôvodne stáť len Hypernova, totiž vyrastie veľká obchodná zóna.

Ako nás informoval primátor Senice RNDr. Ľubomír Parízek, prevádzkovateľ siete Hypernova si našiel ďalších partnerov a na ploche približne 5 hektárov tak vyrastie obchodno-zábavná zóna, poskytujúca okrem možností nákupov aj zábavu a relax. Dokončená by mala byť v novembri budúceho roka a možno teda predpokladať, že pred Vianocami 2007 už bude otvorená. Projekt mesto odsúhlasilo s podmienkou, že sa tam zároveň dobuduje kruhový objazd. Cesta bude potiahnutá aj smerom na Čáčov tak, aby v budúcnosti bolo možné uzatvoriť obchvat sever – juh.

Okrem obchodnej zóny na Párovciach vzniknú nové nákupné možnosti pravdepodobne aj v lokalite nad cintorínom. Firma DDK tu totiž odkúpila štvorhektárový zemok, ktorý by mal byť využitý práve na tento účel. Primátor Senice sa otázkou, či sa v meste toľko supermarketov a hypermarketov vôbec uživí, nezaoberá. ,,Senica predstavuje spádové územie s približne 60 000 obyvateľov a je najväčším mestom na Záhorí. Táto skutočnosť, spolu so zmenami v logistike dopravy a rastúcou perspektívou zamestnania, ju robí pre obchodné reťazce zaujímavou a atraktívnou.“

Podľa slov primátora konkurenciu obchodných reťazcov najviac pociťujú malí obchodníci v okolitých obciach, ich príležitosť však vidí v možnosti odlíšiť sa od veľkých hypermarketov kvalitou poskytovaných služieb a predovšetkým ľudským prístupom.

Odoslané dňa: Utorok, 12.09.2006 19:39 kým: redakcia

©ZÁHORÁK

_________________________________________________

Môj názor: nech si nikto nemyslí, že obchodné domy budú stavať obchvat. Možno že jeden hypermarket postaví 200 m cesty, druhý postaví 2x kruzohé objazdy, ale bude to trvať 2-3 roky a aj to len pre obsluhu svojho územia. Tu však chýba niekoľko kilometrový cestný obchvat, úplne iná cesta s novým cestným mostom a tieto stavby budú musieť zodpovedať ceste I. triedy.

Mimochodom cestné mosty (sú dva, po sebe idúce) v centre mesta Senica budú čo nevidieť potrebovať výrazné opravy - obchádzka bude potom zrejme cez Kunov, ... tieto opravy sa odkladajú hlavne pre fakt, že ešte nie sú nevyhnutné a nie je doriešené, čo bude s hasičmi a sanitkami, ktoré sú umiestnené "na druhej strane mesta". :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Sep 2006 21:36

Senica - Na pretrase svetelná križovatka, Službyt sa zatiaľ predávať nebude. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4815

Občania chcú kruhový objazd tam kde je dnes nová svetelná križovatka.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 20:19

aquila napísal:
Dy napísal:Mala sa tam spraviť kruhová križovatka, to je pravda. Prečo sa nespravila, to je otázka na kompetentných a môžem povedať, že z hľadiska priestoru by tam problém nebol, pretože sú aj menšie kruhové objazdy a s väčšou dopravnou intenzitou ako napr. v meste Žilina.

Nepredpokladám však zrušenie tejto mnohomiliónovej investície, skôr bude potrebné zmeniť naprogramovanie týchto semafórov.


no vidis Dy, a ked som ja hned hovoril, ze sa tam mal postavit kruhac tak si vravel ze tam priestor nie je, pricom presne aj v skalici, alebo pezinku alebo aj X dalsich miest ma male kruhace a su v pohode.

co uz no, kruhac by bol len asi o 2-3 miliony drahsi, ale efekt uplne niekde inde.


Oficiálne stanovisko vedenia mesta k tomu, prečo tu nie je dobrý kruhový objazd je fakt, že najväčší problém by boli priechody pre chodcov, chodci by brzdili premávku a to je reálny problém. Je to centrálna, jediná významná križovatka v meste, bez ohľadu na to, kde tie priechody budú - budú znamenať problém.

To, že by bol drahší, to je pravda, dokonca aj to, že by sa zrejme museli odstrániť (posunúť) chodníky z jednej strany, ale to je všetko zrealizovateľné.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2006 20:25

prechody pre chodcov su posledny problem. riesenie je velmi jednoduche. posunut ich asi o 20-50 metrov smerom od krizovatky, kde ostatne prechody pre chodcov tak ci tak su a ludia ich vyuzivaju.

a keby aj, tak su kruhace aj prechodmi na podstatne mensej ploche aku ponuka senicka krizovatka

cize to je skor taka alibisticka vyhovorka ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 20:36

aquila napísal:prechody pre chodcov su posledny problem. riesenie je velmi jednoduche. posunut ich asi o 20-50 metrov smerom od krizovatky, kde ostatne prechody pre chodcov tak ci tak su a ludia ich vyuzivaju.

a keby aj, tak su kruhace aj prechodmi na podstatne mensej ploche aku ponuka senicka krizovatka

cize to je skor taka alibisticka vyhovorka ;)


Oficiálne stanovisko vedenia mesta k tomu - samotného primátora. :wink:

A nemáš pravdu aquila, ja študujem kruhové objazdy (téma cestná sieť v mestách a obciach) a ide o "prvý prechod", ktorý sa nachádza na kruhovom objazde. Posunutím ešte nevyriešiš všetky problémy. Toto nie je nákupná zóna, ani vedľajšia hlavná zóna, tu sa tých chodcov "premelie" dosť veľa.

Faktom však je, že súčasný stav nastavenia svetelnej signalizácie nie je dobrý, pretože sú v ňom mimoriadne veľké "biele-čisté miesta", kedy nejde cez križovatku vôbec nikto - ani chodci.

Má to priame prepojenie s obchvatom - ak je jasné, že ešte 4 roky ten obchvat stáť nebude a áut tu pribúda (oficiálne stanovisko mesta: Senica bude logistické centrum), tak ja by som niečo s tou križovatkou robil. Aj extrémne riešenie, prechody pre chodcov ďalej a nad úrovňou zeme, samozrejme, nie zo všetkých strán, len tam, kde to je možné spraviť alebo naopak pod zem. Toto riešenie je vo viacerých mestách na Slovensku a pomáha to. Potom tu kľudne môže byť kruhový objazd.

S tými chodcami - v centre obývaných zón sa k tomuto musí pristupovať opatrne, nemala by tu mať doprava "hlavné slovo", nadradené voči chodcom - ak aj ano, tak potom musia mať chodci zabezpečené iné priechody - nie na úkor vzdialenosti prechodov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 18. Sep 2006 21:23

Dy napísal:A nemáš pravdu aquila, ja študujem kruhové objazdy (téma cestná sieť v mestách a obciach) a ide o "prvý prechod", ktorý sa nachádza na kruhovom objazde. Posunutím ešte nevyriešiš všetky problémy. Toto nie je nákupná zóna, ani vedľajšia hlavná zóna, tu sa tých chodcov "premelie" dosť veľa.


Prvy prechod, ktory sa nachadza na kruhovom objazde? Neviem, mozno som to zle pochopil, ale prechod pre chodcov mas takmer pri kazdom kruhaci v meste, a casto sa nachadzaju aj na velmi pretazenych kruhacoch, pritom nie su ani posunute. Spomaluju dopravu, ale situacia je tam lepsia, ako keby tam boli semafory. Priklad - TT, PK, SC, TN, PD...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 21:34

Andrej napísal:
Dy napísal:A nemáš pravdu aquila, ja študujem kruhové objazdy (téma cestná sieť v mestách a obciach) a ide o "prvý prechod", ktorý sa nachádza na kruhovom objazde. Posunutím ešte nevyriešiš všetky problémy. Toto nie je nákupná zóna, ani vedľajšia hlavná zóna, tu sa tých chodcov "premelie" dosť veľa.


Prvy prechod, ktory sa nachadza na kruhovom objazde? Neviem, mozno som to zle pochopil, ale prechod pre chodcov mas takmer pri kazdom kruhaci v meste, a casto sa nachadzaju aj na velmi pretazenych kruhacoch, pritom nie su ani posunute. Spomaluju dopravu, ale situacia je tam lepsia, ako keby tam boli semafory. Priklad - TT, PK, SC, TN, PD...


TT do tohoto nepatrí. Nie je kruhový objazd napríklad na ulici, kde je úrad a autobusová a železničná stanica. Ani na križovatke predtým, ani predtým, ani predtým. :idea:

Prievidza je na tom podobne ako Trnava, naviac je tu ak sa nemýlim podchod pre chodcov.

Trenčín sem tiež nepatrí pre lepšie/širšie komunikácie.

Senec sem tiež nepatrí, Pezinok detailne nepoznám.

Ani Skalica sem nepatrí, nakoľko tam, kde je kruhový objazd, tak tam nie je veľký pohyb chodcov. Patrí sem Holíč a tu aj sú problémy s chodcami, no je ich menej ako na danom mieste v Senici.

Nie som proti kruhovému objazdu, len si ujasnime fakty, s ktorými manipulujeme a tento, že je problém s chodcami, to je podstatný fakt, pre mňa je druhoradé, či je "teraz prisunutý fakt", podstatné je, že je opodstatnený. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 18. Sep 2006 21:43

Dy napísal:Nie som proti kruhovému objazdu, len si ujasnime fakty, s ktorými manipulujeme a tento, že je problém s chodcami, to je podstatný fakt, pre mňa je druhoradé, či je "teraz prisunutý fakt", podstatné je, že je opodstatnený. :lol:


Ak si myslel iba velky pocet chodcov na prechodoch, tak ok, mas pravdu, v SE by bol najväcsi.
Aj ked v tej TT si mozno myslel iny kruhac, ja som myslel ten ktory je vzialeny cca 200 m od zel. a bus.stanice (1 krizovatka) a ten je vytazeny aj autami (stoja pred nim dlhe kolony) aj chodcami. Ale to sme uz OT...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 21:54

Andrej napísal:
Dy napísal:Nie som proti kruhovému objazdu, len si ujasnime fakty, s ktorými manipulujeme a tento, že je problém s chodcami, to je podstatný fakt, pre mňa je druhoradé, či je "teraz prisunutý fakt", podstatné je, že je opodstatnený. :lol:


Ak si myslel iba velky pocet chodcov na prechodoch, tak ok, mas pravdu, v SE by bol najväcsi.
Aj ked v tej TT si mozno myslel iny kruhac, ja som myslel ten ktory je vzialeny cca 200 m od zel. a bus.stanice (1 krizovatka) a ten je vytazeny aj autami (stoja pred nim dlhe kolony) aj chodcami. Ale to sme uz OT...


Viem, kde v TT myslíš. :wink:

Všeobecne ešte treba povedať, že čím je kruhový objazd väčší, tým lepšie pre chodcov - majú čas prejsť, respektíve postupne cez ostrovčeky sa dostanú kam treba, ale zase také extrémy ako v NR/PP, tak to je tiež skôr "hrôza" pre chodcov, lebo kým človek prejde cez 1-2 priechody, aby sa dostal v pravom slova zmysle na druhú stranu, tak to chvíľu trvá. :idea: A to stále ani v NR ani v PP nie sú priamo v centre kuhové objazdy.

Bude ak sa nemýlim najbližšie od SE (už je v Holíči) v Galante. Potom je to "obľúbené" aj v Dunajskej Strede, ... len tá Senica, len tá je "mimo".

Ak bude v Senici kruhový objazd, ľudia sa budú musieť prispôsobiť, respektíve autá sa budú musieť prispôsobiť a keď bude obchvat, bude po problémoch. :idea: - takto by sa vyriešili aspoň tie autá, lebo dnes sa nerieši nič. Aj chodci tu (vraj) nadávajú. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2006 09:44

Dy, sam si tu pisal, ze s kruhacom nebude problem, co je aj pravda.

cesty sa na krizovatke pretinaju priam idealne, t.j. su kolmo na seba. krizovatka ma dostatok priestoru nielen na pohodlne velky kruhac, ale aj na ostrovceky pre chodcov, lebo z kazdej strany su na krizovatke tri pruhy. cize posledne problem urobit z toho stredneho pruhu luxusne siroky a dlhy ostrovcek pre chodcov.

nehovoriac ze pri trosku vole by sa dal urobit ten obchvat aj s rychlym odbocenim.

to co hovori primator, hm, ten uz toho nahovoril ;) je to politik a mesto sa minuly rok rozhodlo pre svetelnu krizovatku. nemoze teraz priznat, ze urobili chybu. mesto sa rozhodlo hlavne kvoli nakladom. kym vymena svetelnej signalizacii stoji asi 3 miliony korun. postavit kruhac tak aby bol dobry by stalo aspon 20-30 milionov.

navyse nova svetelna signalizacia je tak zufalo nastavena, ze kym predtym bola zapcha len asi pol hodinu rano a polhodinu poobede, teraz je upchata senica sustavne.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2006 09:53

aquila napísal:to co hovori primator, hm, ten uz toho nahovoril ;) je to politik a mesto sa minuly rok rozhodlo pre svetelnu krizovatku. nemoze teraz priznat, ze urobili chybu. mesto sa rozhodlo hlavne kvoli nakladom. kym vymena svetelnej signalizacii stoji asi 3 miliony korun. postavit kruhac tak aby bol dobry by stalo aspon 20-30 milionov.


Pokiaľ viem, aquila, tak sa tu križujú cesta I. a II. triedy, čo nie je majetok mesta a tak za to nezodpovedá mesto, ale SSC a VÚC a SSC nemala a nemá problém stavať kruhové objazdy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2006 12:43

zodpoveda za to aj mesto, kedze je vecou mesta aku krizovatku schvali ;) a ide aj o to, ze keby mesto spolufinancovalo kruhac tak na 30-50%, tak aj SSC/VUC by boli ochotnejsi prispiet na jeho vystavbu ;)

preto sa napriklad obavam ci nakoniec ozaj budu kruhace aj pri cintorine a na zaciatku senice (smerom od jablonice).

navyse, ked som si to zmeral, tak plocha na kruhac je cca 60x60 metrov.
vnutorny "stvorec" je asi 25x25 metrov.

z kazdej strany ma cesta sirku cca 11-12 metrov t.j. tri plnohodnotne pruhy, kde sa stredny da vyuzit na ozaj luxusny ostrovcek.

cize posledny problem urobit doslova luxusny kruhovy objazd s extra sirokymi a dlhymi ostrovcekami.

dokonca som sa posnazil a skusil tie rozmery zakreslit do satelitnej snimky ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1551
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2006 19:47

aquila,

ty si tak snaživý človek. :D

Keby to záležalo odo mňa, tak mesto Senica má dnes obchvat aj sériu kruhových objazdov na hlavných trasách, ale skôr by som v centrálnej križovatke zvolil svetelnú signalizáciu. Takisto by som presťahoval autobusovú stanicu (AS) k železničnej a zaviedol poriadnu MHD. Obchvat by išiel po viac priemyselnej zóne. To sú sny, ktoré by sa ale kľudne mohli zapracovať do územného plánu.

Realita je taká, že ten obchvat tak skoro nebude, presťahovanie AS asi nebude nikdy, keďže je zrekonštruovaná.

Ten nákres je celkom dobrý, ale tie prechody pre chodcov by spôsobovali neprejazdnosť "centra" kruhového objazdu (KO), nakoľko by sa pred ten priechod nevošli viac ako 2-3 autá, čo konkrétne znamená, že tie najviac vyťažené 3 smery by potrebovali posunutie priechodov pre chodcov, aby priestor v samotnom objazde bol podľa možností "stále v pohybe".

V prípade, že sme sa pochopili, nemám ja žiadnu námietku. To konkrétne znamená, že je to riešiteľné, na druhú stranu, pán primátor má tiež čiastočne svoju pravdu, no myslím si, že občania mesta zhodnotia sami, či sa im páči to, čo rozpráva, respektíve robí vo svojom meste.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2006 20:56

podla mna by tie prechody vobec nesposobili neprejazdnost centra prave naopak. vdaka sirokym ostrovcekom by to bolo maximalne plynule.

ohladne presunutia prechodov, tam tiez nie je absolutne ziadny problem, lebo tie prechodu funguju uz teraz a ludia su na ne silne zvyknuty. tieto teraz "zalozne" prechody su od krizovatky cca 50m resp 100m na I/51. pricom na I/51 je mozne ich priblizit na 50m od krizovatky s tym, ze samozrejme tam budu aj ostrovceky.

vid tento druhy obrazok ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1552

inak prestahovanie AS k zeleznicnej stanici sa mi nezda najidealnejsie, lebo je to hodne daleko od obyvanych oblasti.

ad zhodnotenie primatoroveho posobenia, to je sice mozne, ale az tak podrobne situacie nesledujem ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2006 21:29

aquila napísal:podla mna by tie prechody vobec nesposobili neprejazdnost centra prave naopak. vdaka sirokym ostrovcekom by to bolo maximalne plynule.

ohladne presunutia prechodov, tam tiez nie je absolutne ziadny problem, lebo tie prechodu funguju uz teraz a ludia su na ne silne zvyknuty. tieto teraz "zalozne" prechody su od krizovatky cca 50m resp 100m na I/51. pricom na I/51 je mozne ich priblizit na 50m od krizovatky s tym, ze samozrejme tam budu aj ostrovceky.

vid tento druhy obrazok ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1552

inak prestahovanie AS k zeleznicnej stanici sa mi nezda najidealnejsie, lebo je to hodne daleko od obyvanych oblasti.

ad zhodnotenie primatoroveho posobenia, to je sice mozne, ale az tak podrobne situacie nesledujem ;)


aquila,

my sa evidentne zásadnejšie rozchádzame v názoroch a to odborných.

Takže na začiatok - podľa mňa na tom obrázku, ten prechod červenou farbou na ľavo sa nenachádza, jednoducho tam nie je (podľa mňa). Mohol by tam byť, to je pravda, lebo toto je významná vetva, aj keď to nie je cesta I. triedy a to z dôvodu, že tým smerom sú všetky 3 priemyselné oblasti - park, stará a nová továreň, spolu zatiaľ cez 3 tis. zamestnancov.

Neviem, či sme sa pochopili s AS - keď sa zavedie kvalitná MHD, tak by to nemal byť žiadny problém, si zober, že zďaleka v mestách nie sú AS a ŽS v centrách miest, lebo jednoducho je to problém. Dopravný problém a oveľa efektívnejšie sú autobusové zastávky.

Chodci priamo v centre mesta spôsobia problém kdekoľvek a môžeš si všimnúť, že väčšina KO sa stavia mimo takýchto zón alebo to potom ide na úkor chodcov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 12:45

Vzhľadom na fakt, že o mesto Senica a dopravnú situáciu v ňom je dlhodobo vyšší záujem, tak som sa po väčšom tlaku niektorých užívateľov fóra cez IS rozhodol zmeniť názov tejto témy, bude sa venovať nielen obchvatu, ale celej dopravnej situácii v meste.

V tejto téme je možnosť diskutovať o všetkom ostatnom: nové križovatky (svetelné, okružné, iné), nové parkoviská, nové cesty, opravy ulíc (cesty, chodníky), nové priemyselné či bytové alebo adminitratívne budovy/objekty, rozmiestnenie prechodov, cyklotrasy atď.

O mesto Senica mal zvýšený záujem tak Diaľničiar ako aj Alexander Velky, čo nie je tajomstvom, dôkazmi boli napríklad pravidelne opravované cesty v okolí mesta. Ich záujem bol aj o cestný obchvat, urýchlenie jeho výstavby. Dosiahnuté bolo aspoň to, aby trasovanie išlo cez priemyselné oblasti namiesto rekreačno-športových zón.

Poznám problém Záhoria, súperiace mestá Senica a Skalica a som ochotný založiť aj tému, ktorá sa bude venovať extra mestu Skalica. Osobne si však nemyslím, že to je potrebné nakoľko toto mesto má postavený obchvat, opravené cesty aj chodníky a dopravná situácia v meste nemá žiadne väčšie problémy. Horšia je len cesta spájajúca Skalicu so Senicou (cesta III. triedy) a s Holíčom (cesta II. triedy, cesta smrti), avšak na toto je tu téma, ktorá sa venuje celej oblasti Skalice a Senica. :arrow:

Čo sa týka celej oblasti Záhoria v TT VÚC, tak odporúčam túto tému:

Oblasť Záhoria TT VÚC - Senica a Skalica
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 12:54

Centrálna svetelná križovatka v meste Senica je podľa mojich informácií v piatok riadená dopravnou políciou. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Sep 2006 19:56

Dlažbu na námestíčku vymenili. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5033

Nemáte niekto mapku/fotku tohoto miesta, kde to je :?: To je tá lokalita "Zlatá ulička" :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.