Stránka 35 z 37

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 17:21
od devil
vsetky automobilky vyuzivaju autobusosy ale parkoviska su plne aj tak. plus mobis a dalsie zavody npr. pri samotnom strecne. ano je mi jasne ze nie je ciel presun 100% dopravy z I/18 na diaľnicu. ale 80 percent nie je pravda. preco 80 percent ? preto:
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... cnom-o-80/

podla mna to bude mozno 2:1 alebo ani tolko nie. a to je malo, preto spochybnujem visnove. pozri intenzity BB-ZV alebo TT-NR.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 17:43
od Pacho
ako vždy devil tára. Pre objektívnosť som spočítal trasu Dubná skala budatín. Tá je rozhodujúca hlavne pre tranzit a keĎ janko pôjde z kysúc na východ. Je logické, keď niekto pôjde do Sconta, z vrútok tak nepôjde cez višnové...... takže Dubná skala Budatín 21,9km, Dubná skal cez LL Budatín je 22,2km, pre vysvetlenie ako som prišiel k téj vzdialenosti Budatím LL 8,7k + LL dubná skal cez vyšnové 22,2km. Čiže rozdiel 300m . Podľa toho, rozhodujúci bod pre výber trasy je kdesi Tesco a všetko bližšie na východ. Jediný veľký potencial pre cielovú dopravu sú vlčince, ale ináč nič čo by stálo zareč.Ešte aj tie vlčince, stojí za úvahu, či neisť cez višnové, lebo od Metra , Okolo ZU sa vdialenosti zhruba vyrovnaávajú.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 17:57
od Pacho
ešte doplnim devila. Ten článok je z roku 2016, keby sme aj to brali ako bernú mincu, tak aj podľa devila, keď sa presunie 2/3, tak to je cca 18 000aut, k tomu treba ešte pripočítať, ďalšiu dopravu, čo pritiahne tranzit otvorením tohto úseku, čo sa presunie z R2. Nechcem tárať, ale zo začiatku si myslím tie intenzity budú atakovať 20 000. Keby sa stihol aj RK, tak donovaly prestanú byť atraktívne práve pre RK, preto tej dopravy by bolo ešte viac. V podstate by zostal na trase cez pacholand cca 20km bez D.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 18:47
od IDV
Ze Pacholand :D to ste tu na fore vymysleli? Inde som to nepocul

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 18:59
od metelesku.blesku
devil napísal:podla mna to bude mozno 2:1 alebo ani tolko nie. a to je malo, preto spochybnujem visnove.


Takže inými slovami je dnes "alles in ordnung" a nič netreba robiť, lebo Strečno zvládne všetko, aj ďalšie narastajúce intenzity.
Či ako si to vlastne myslel?

pozri intenzity BB-ZV alebo TT-NR.


Vieš o tom, že TT-NR nemá takú dosť podstatnú vec, akou je súbežná cesta I. triedy? Čo myslíš, ako by vyzerali intenzity TT-NR so súbežnou cestou I. alebo hoc aj II. triedy? Žeby sa doprava rozdelila 2:1 s diaľnicou?

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 19:37
od Vlados
Pacho napísal:ešte doplnim devila. Ten článok je z roku 2016, keby sme aj to brali ako bernú mincu, tak aj podľa devila, keď sa presunie 2/3, tak to je cca 18 000aut, k tomu treba ešte pripočítať, ďalšiu dopravu, čo pritiahne tranzit otvorením tohto úseku, čo sa presunie z R2. Nechcem tárať, ale zo začiatku si myslím tie intenzity budú atakovať 20 000. Keby sa stihol aj RK, tak donovaly prestanú byť atraktívne práve pre RK, preto tej dopravy by bolo ešte viac. V podstate by zostal na trase cez pacholand cca 20km bez D.

Nemyslel si náhodou že sa presunie z R1?

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2022 15:22
od devil
Vieš o tom, že TT-NR nemá takú dosť podstatnú vec, akou je súbežná cesta I. triedy? Čo myslíš, ako by vyzerali intenzity TT-NR so súbežnou cestou I. alebo hoc aj II. triedy? Žeby sa doprava rozdelila 2:1 s diaľnicou?
mozno. subezna jednotka nie je. na obchvate NR R1 je 18k aut a na R1A 10k aut. na obchvat viac nez slusne. okrem toho je tam vela inych ciest a velka cast lokalky R1 nevyuziva. zo SA sa do NR dostanu aj mimo R1 aj z GA sa da cez SA ak niekto nechce kupovat znamku. do HC sa ide tiez mimo R1. strecno ma ale len jedinu ciastocnu alternativu pre oravu, cestu druhej triedy. vsetko ostatne na vychod od ZA moze ist do ZA len cez strecno.

to bol len jeden pripad, druhy je BB-ZV. este viac porovnatelne co sa tyka poctu obyvatelov a vzdialenosti. lenze tam je menej atraktivna paralelna cesta nez bude strecno.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2022 16:47
od Pacho
Vlados napísal:
Pacho napísal:ešte doplnim devila. Ten článok je z roku 2016, keby sme aj to brali ako bernú mincu, tak aj podľa devila, keď sa presunie 2/3, tak to je cca 18 000aut, k tomu treba ešte pripočítať, ďalšiu dopravu, čo pritiahne tranzit otvorením tohto úseku, čo sa presunie z R2. Nechcem tárať, ale zo začiatku si myslím tie intenzity budú atakovať 20 000. Keby sa stihol aj RK, tak donovaly prestanú byť atraktívne práve pre RK, preto tej dopravy by bolo ešte viac. V podstate by zostal na trase cez pacholand cca 20km bez D.

Nemyslel si náhodou že sa presunie z R1?


hej hej.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2022 22:03
od badger-FB
a z januára sme v máji v článku: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26155

badger-FB napísal:Štúdia tunelových variantov na štátnej ceste I/18 v úseku Žilina – Martin (tunely Strečno I, II, III)
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... o-i-ii-iii

... obstarávateľ NDS, a. s., objednal vypracovanie variantného technického riešenia návrhu tunelových objektov v trase štátnej cesty I/18, ktoré by nielenže eliminovali bariérový efekt tejto cesty, ale navyše skrátili dopravnú trasu, zlepšili technické parametre cesty a zvýšili bezpečnosť prevádzky na štátnej ceste I/18. ...

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2022 11:09
od DrX
Jeej, to sa uz chystaju na to, ze Visnove im cele spadne?!?!?!?! :-) :-) :

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2022 18:58
od badger-FB
Píše sa tam, že na hlavnej I/18 bude premávka dlhodobo stúpať aj keď časť vozidiel prejde na diaľnicu a chcú mať dobrú alternatívu. To, že väčšina SR nemá alternatívu je iná vec.
Ale z tvojho príspevku cítim ako keby si sa tešil z toho, že ten tunel spadne ... čo dúfam sa nestane. :)

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 09:42
od Mawerick81
Ano,, DRX je tym znamy,, cela D1 je podla neho zbytocna,, a Visnove by podla neho mali zasypat a nanovo zacat pripravu na povrchovy variant cez Strecno,, ze sa tam preinvestovalo uz kopec penazi,, co na tom,, havne ak sa to oddiali idealne na 100r, nech sa dokonci jeho modla,, R2

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 10:29
od DrX
badger-FB, na pocity velmi nedavaj. A hlavne nie na klamstva *** megalomanskych tunelarskych snilkov typu Mawerick81. Alebo mi klamar Mawerick81 ukaze, kde som napisal, ze "cela D1 je podla neho zbytocna"? Ja som vzdy hovoril, ze peniaze sa mali delit 60:40 (D1 vs R1+R2) a ze je D1 megalomanska a nezaplatitelna, takze by sa tam mali hladat riesenia za rozumne peniaze.

No a tato tu sprava len ukazuje tu zilinsku nenazranost: totizto aj slepemu je jasne, aky je plan: teraz liat vsetky dialnicne peniaze do D1 a D3 okolo Ziliny, potom dalej do I/18, potom budu potrebovat vychodny obchvat Ziliny. A vsetko ostatne na Slovensku sa moze odpisat, tak ako teraz predvadza Dolezal s R2.

Ale nazjabavnejsi je ten podvod, ze doteraz tu "odbornici" tvrdili, ze Visnove sa musi robit, lebo na skapacitnenie/kratke tunely na I/18 tam nie je miesto. A zrazu, potom co uz Visnove odsaje nejaku miliardu a zmrazi vystavbu na celom Slovensku na 30 rokov, sa pride na to, ze predsalen na I/18 kratky tunel postavit ide...

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 10:44
od devil
tunel visnove mal "vsetko vyriesit" darmo sme tu roky kricali ze nevyriesi. tieto plany su jasnym dokazom ze cela dlhodoba koncepcia je zla.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 11:51
od badger-FB
Nie je v prevádzke, nejazdí sa v ňom, takže čo naplat, takže správne píšeš "mal vyriešiť". Nemal kedy. :D To je ako keď chytíš mladistvého zlodeja a zatvoríš ho do NVZ s tým, že by sa mal polepšiť, ale v skutočnosti ho tam nezatvoríš, pretože dostane podmienku a tak sa nepolepší ... je to presne to isté. (pretože toľko miesta v tých zariadeniach v pomere k tej kriminalite jednoducho nie je)
Ale uznávam, že ak to myslíš tak, že stačí tunel a na I/18 netreba nič robiť, tak je to zvláštne. Ale zase sa dostanem k tomu, že v samotnej Žiline je vidieť, že tam je dopravná škola. Toľko estakád a mimoúrovňových uzlov už v takto veľkom meste nie je. A išiel som tadiaľ ex týždeň, je to tam zábava, z kolóny do kolóny pre výstavbu uzlu na železnici ... to si ale sami plánujú a aj robia. :D
Bol by som rád, keby ten tunel bol už hotový. Je to tam žalostné tá cesta ... siete plné stromov a kameňov, reálne sa ide DO 70 a vedľa stoja obrovské mosty a nič z toho. Verím tomu, že až tunel bude v prevádzke, tak Strečnu sa uľaví lebo sa každý, kto má dlhšiu cestu tejto ceste vyhne. :)

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 13:05
od Mawerick81
takto,, tunely na 1/18 sa nikdy robit nebudu,, NDS z nejakeho mne neznameho dovodu si nechava urobit studie,, a nieje to prva, kde sa riesia nateraz zbytocne veci,. jednoducho stat na to nikdy peniaze neda.. v minulosti sa riesili studie dalsieho obchvatu ziliny a robi sa? Nie,, robila sa studia, ze by sa mohla prepojit zilina "tunelom" s 1/11 pred Kysuckym Novym mestom,, robi sa? Nie,, akurat to stoji nas vsetkych tazke peniaze, ale vysledok je nula..

Jedna poznamka,, to je Visnove saje dalsie a dalsie peniaze je vina Zilincanov? Snad primator Ziliny podpisal zmluvu s Duhou? Stale hovorim, ze pokial nebudu ministri trestnopravne a financne zodpovedni za zmluvy, tak tu poriadok nebude..

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 20:56
od badger-FB
treba počítať s ďalšími zdržaniami v Žiline ... I/18 MO 18-260 ponad Rosinskú cestu, Žilina - oprava poškodených mostných záverov
Dodávateľ: AQUA - VITA, spol. s r.o.
Celková čiastka: 215 140,30 €
https://www.crz.gov.sk/data/att/3315146.pdf

záber pod mostom z marca 2022
záber z mostu z marca 2022

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2022 09:19
od badger-FB
Konečne.

I/18 Strečno - odstránenie hornín zo záchytných sietí
Celková čiastka: 214 560,00 € s DPH
https://crz.gov.sk/zmluva/7195109/

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2023 10:19
od jarino
SSC predložila na posúdenie vplyvov na ŽP projekt: I/18 Mojšova Lúčka – most 263
Súčasný most je vo veľmi zlom technickom stave.
Z toho dôvodu je nevyhnutné jeho kompletné zbúranie vrátane spodnej stavby a výstavba nového 4-poľového mosta.
Zbúraný most bude dočasne nahradený provizórnym mostom.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2023 19:16
od lolo
Hádam to most ešte 3 rôčky vydrží inak to bude kolaps

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2023 15:49
od badger-FB
Nedá sa ani podoprieť? A prípadne obmedziť zaťaženie?

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2023 22:14
od Vlados

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2023 12:55
od Mawerick81
https://www.zilinak.sk/clanky/23214/doc ... XgCd_j5neQ

3x hura.. zaujimave, ze ani v prispevku od policie sa nepise ze kedy to planuju zacat opravovat..

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2023 15:05
od Peter_CA
Možnože to neplánujú začať opravovať.

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2023 21:43
od badger-FB
Ani v príspevku od polície? To znie ako keby polícia bola za to zodpovedná. Za to je zodpovedný správca CK, čiže SSC. Polícia je zodpovedná výkonovo za premávku, nie za prevádzku ciest. Aj výtlky, ok nehoda - polícia, ale kompenzáciu hybaj za správcom. Ak sa na to bude robiť tradičný postup, čiže najprv diagnostika svahu, aby sa zistil rozsah alebo toto už je? Tak sa pristúpi k ďalším.. alebo sa na to uplatní mimoriadne situácia a do nejakej sumy sa s tým začne okamžite niečo robiť. Dá sa to rozdeliť aj na viac druhov prác, čiže s priamym zadaním na konkrétne druhy s výsledným cieľom. Len netreba zabúdať, že máme stále zimu. Teraz by mohol nastúpiť akcieschopný videomarketing ministra dopravy a objasniť aký bude postup.
Len aby nebolo horšie. Ešte stále sú 2 pruhy fajn.

Je to tak ako to bolo všade prezentované do minulosti, že sa tá cesta rozsype a diaľnica nebude v prevádzke. Mosty držia pohromade silou vôle, teraz toto, do toho občas tie skaly. Bralo sa posúva rýchlejšie, než boli odhady.