Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:Hm, inac, neboli pred cca 20-30 rokmi na mnohych usekoch terajsej I/18 medzi ZA a RK 2+1 pruhy? Ja v tom tiez nevidim az taky problem, ked na ceste sirokej 11,5 m budu 3 pruhy. Na kazdy pruh tak vychadza 3,5 m a este vyjde aj na krajnice. Urcite je to lepsie ako vyhodit stovky mil. € na rozsirovanie na 2+2 a este na dlhsie tam spomalit premavku. Alebo mate ine docasne riesenie do vystavby Visnoveho?
Pacho napísal:vladi87 napísal:Môže byť, ale tento sken je z knihy Stredoslovenský kraj. Ale si to tam reže tá embečka
Akaze embecka, ved je to S100, co bol teda riadny rozdiel
Presne tak, vcera som siel za Bagrom takmer 10 km usek 20-kou pritom zákon jasne nariaduje pomalým vozidlám na vhodnom mieste pustiť dopredu ostatných.
vladi87 napísal:Pacho napísal:vladi87 napísal:Môže byť, ale tento sken je z knihy Stredoslovenský kraj. Ale si to tam reže tá embečka
Akaze embecka, ved je to S100, co bol teda riadny rozdiel
Ja viem, že to je 100ka, dokonca možno 110ka, možno 110L so stieračmi ..ale pre mna je každá škodovka s motorom vzadu embečka.
stanog napísal:Taký "experiment" bol v tých rokoch prakticky vo všetkých socialistických krajinách a keďže stredné pruhy mali prerušované čiary z oboch strán inak ako tragédiami to nemohlo skončiť. Naproti tomu napr. vo Francúzsku sú aj dnes dobré skúsenosti so striedavým, resp. občasným tretím pruhom ktorý slúži vždy jednému smeru na predbehnutie pomalých vozidiel. Neviem prečo to viacerí odsudzujú, veď už dnes máme také úseky aj bez pevných zábran či už úseky na 1/65 Hronský Beňadik - Tekovské nemce, novo upravené Donovaly z Bystrickej strany, polprofil D1 okolo Popradu či 1/18 okolo Levoče alebo myslím obchvat Oždian. A tieto úseky nemajú o nič vyššiu nehodovosť ako úseky 1+1 v ich okolí. Majú však vyššiu priepustnosť aj komfort jazdy a znižujú stres za volantom.
Pacho napísal:V tom mas pravdu, vcera som isiel po dlhsom case domov z BB cez Donovali a t o 2+1 sa mi velice pacilo, a urcite to hodne pomoze plynulosti.
johhan napísal:Ano to máš pravdu lenže tam to robia z dôvodu plynulosti a na Strečne z dôvodu kapacity a to je dosť podstatný rozdiel - kým na Donovaloch to bude mať efekt viditeľný na Strečne žiadny - pretože predpokladám že rozšírenie vznikne iba na širokých úsekoch cesty a tam sa dalo predbiehať aj teraz - po novom sa bude dať predbehnúť jednostranne
Koro napísal:johhan napísal:Ano to máš pravdu lenže tam to robia z dôvodu plynulosti a na Strečne z dôvodu kapacity a to je dosť podstatný rozdiel - kým na Donovaloch to bude mať efekt viditeľný na Strečne žiadny - pretože predpokladám že rozšírenie vznikne iba na širokých úsekoch cesty a tam sa dalo predbiehať aj teraz - po novom sa bude dať predbehnúť jednostranne
tak to je zaujimave, ked treba obhajovat visnove tak hovorite, ze ta cesta je skoro neprejazdna a teraz sa tam uz zrazu da aj predbiehat...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.