I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Tomas PO » 11. Jan 2009 21:30

johhan napísal:
mato3333 napísal:Ja by som bol skor za rozsirenie cesty zo ziliny na 2+2, v samotnom strecne by som to nechal tak ako to je a niekde ako je ta kopa zeminy(dubna skla)az po pumpu(Eso ci co to je) by sa to dalo tiez spravit na 2+2 a vo vrutkach uz neni kde.
By to nebolo az take drahe az na ten most co by sa musel postavit pri ziline.
Inac tunel VISNOVE tu mal byt najmenej 5rokov.VISNOVE sa musi postavit!!!!!!!


Čo s tým dosiahneš ? Kapacitu trasy určuje najužšie miesto

Asponj to pomoze v casoch, kedy nie je kapacita v oboch smeroch naplnena.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2009 08:04

Kapacita Strečna je naplněná.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 12. Jan 2009 10:08

Kapacita Strečna je naplněná.


ale johhan tvrdi, ze "predbehnúť už nebude možné obojsmerne predbiehať teda jeden smer vylešíš druhý zhoršíš"...ako je vobec mozne predbiehat kde je kapacita naplnena.....alebo je nenaplnena ?? a vlastne cesta nam staci najblizsie 5-10 rokov...len potom preco tu tamojsi nariekaju ake strasne je to pod strecnom.

Ale rozšírením kde tu na 2+1 ten úsek nezapacitníš ale opačne znížíš kapacitu lebo úseky kde ešte bolo možné predbehnúť už nebude možné obojsmerne predbiehať teda jeden smer vylešíš druhý zhoršíš keď to spravíš na striedačku 2+1 a 1+2 zase len nezvýšiš kapacitu


pri takejto logike by nikde neboli 3. pruhy....
da sa realne obojsmerne predbiehat aspon na 10 km tejto trasy ? nie su tam plne ciary ani nic nejde oproti :wink: pomaly ale isto sa zamotavas do vlastnych tvrdeni...


a aj tak na jednej strane skončíš vo Vrútkach kde bude zase len 1+1 a za Strečnom na ZA taktiež - takže vyhodia sa peniaze a výsledok nula


uplny nezmysel...visnove nema nic s vrutkami...preco sa nestavia dubna skala-turany bez jedineho tunela, najlahsi usek na ZA-RK...zeby preto aby bol suvisly preplneny usek a lahsie sa odovodnovala kazda cast dialnice, aj s 3pruhovou cestou bude . 2/3 dialnice po KE su v prevadzke a do 2010 to bude vyse 70 % a stale je najhorsia trasa...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Ondra O.K. » 12. Jan 2009 10:20

devil napísal:da sa realne obojsmerne predbiehat aspon na 10 km tejto trasy ? nie su tam plne ciary ani nic nejde oproti :wink: pomaly ale isto sa zamotavas do vlastnych tvrdeni...


S timhle musim souhlasit, pokud chce clovek predjizdet bezpecne, tak se malokdy najde kombinace prerusovane cary a volneho protismeru, takze obvykle nezbyva nez se tahnout za pomalu jedoucim autem...predjizdeni tak zvladaji jen mistri v nabusenych autech, obcas pres plnou, obcas pred zatackou, vetsinou na ukor bezpecnosti ostatnich.

Takze situace je vetsinou tak ze machr od Vrutek do Ziliny preskoci tech svych osm aut a v Ziline je o par minut driv resp. se tam potkame na semaforech ci v zacpe.

Chtelo by to mapku kde je uvazovane rozsireni 2+1, mate nekdo?
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2009 10:30

devil, já reagoval na příspěvek hned přede mnou nic víc ...

kromě toho jsem odpúůrcem rozšiřování Strečna - Všňové je tak jako tak potřeba a Strečno na 2+2 nebo i jen na 2+1 jen oddálí adekvátní řešení problému a po jeho vyřešení zbude zbytečně prázdná kapacitní silnice.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2009 10:31

a ještě něco - když už to vydrželo doteď, vydrží to i dalších 5 let co by se stavěl tunel Višňové ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod stanog » 12. Jan 2009 10:33

Ja si myslim ze zatial by v pohode stacilo to 2+1 s tym ze treba poriesit tu krizovatku pri Tescu skor ako stvorpruh na celom useku.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod wizard112 » 12. Jan 2009 11:05

devil napísal:ale johhan tvrdi, ze "predbehnúť už nebude možné obojsmerne predbiehať teda jeden smer vylešíš druhý zhoršíš"...ako je vobec mozne predbiehat kde je kapacita naplnena.....alebo je nenaplnena ?? a vlastne cesta nam staci najblizsie 5-10 rokov...len potom preco tu tamojsi nariekaju ake strasne je to pod strecnom.


Je to naozaj zaujímavé, lebo keď je kapacita naplnená, tak potom to predchádzanie je dosť komplikované aj na miestach, kde sú dobré rozhľadové pomery. Ale ak predchádzanie problém nie je, tak potom... Sme v bludnom kruhu. :wink:

Thomas napísal:kromě toho jsem odpúůrcem rozšiřování Strečna - Všňové je tak jako tak potřeba a Strečno na 2+2 nebo i jen na 2+1 jen oddálí adekvátní řešení problému...


Presne toto je dôvod, prečo niektorí nechcú 2+1 – možná hrozba oddialenia Višňového.

Thomas napísal:... a po jeho vyřešení zbude zbytečně prázdná kapacitní silnice.


No nebol by som si taký istý... Uvidíme, aký poplatok bude za prejazd Višňovým.

stanog napísal:Ja si myslim ze zatial by v pohode stacilo to 2+1 s tym ze treba poriesit tu krizovatku pri Tescu skor ako stvorpruh na celom useku.


Mne križovatka pri Tescu nepripadá ako problém. Pokiaľ tam ide CSS, tak je to v pohode a ani v špičkách tam nie je kolaps.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod devil » 12. Jan 2009 11:22

když už to vydrželo doteď, vydrží to i dalších 5 let co by se stavěl tunel Višňové ...


ked to vydrzi dalsich 5 tak mozno aj 10 rokov, alebo to uz nie ? ...totiz stat na to nema a EU na to neda, nie je znama ani len ponuka ktora moze byt aj 300% co sa len tazko da akceptovat, momentalne na to nemaju banky a MDPT uz pyta sumu navyse pre "alternativny plan" ta suma je vyse 1% hpd a je to skoro 10% celkovych prijmov statneho rozpoctu. a to je len pre 2009 a 2010. cize ju nedostane.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 12. Jan 2009 18:33

Bolo by dobre zacat razit Visnove a potom pripravit nejaku serioznejsiu studiu na rozsierenie cesty cez Strecno. Ta uz nebude sita horucou ihlou a ziska aj podporu miestnych - nebudu sa bat toho, ze 2+2 cesta oddiali stavbu tunela.
Stvorprudovka v husto osidlenycch oblastiach je predsa normalna vec, aj cesta Poprad-Svit sa planuje rozsirit kvoli vysokej lokalnej premavke. Ved ludia z Turca, ktori pojdu na nakupy do zilinskeho Tesca, alebo do prace do KIA asi tazko pouziju obchadzku cez Visnove... :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod zoom » 12. Jan 2009 20:24

i15 napísal:Bolo by dobre zacat razit Visnove a potom pripravit nejaku serioznejsiu studiu na rozsierenie cesty cez Strecno. Ta uz nebude sita horucou ihlou a ziska aj podporu miestnych - nebudu sa bat toho, ze 2+2 cesta oddiali stavbu tunela.
Stvorprudovka v husto osidlenycch oblastiach je predsa normalna vec, aj cesta Poprad-Svit sa planuje rozsirit kvoli vysokej lokalnej premavke. Ved ludia z Turca, ktori pojdu na nakupy do zilinskeho Tesca, alebo do prace do KIA asi tazko pouziju obchadzku cez Visnove... :)


Ľudia z Turca majú bližšie Tesco v MT :D. Ale máš pravdu, medzi Martinom a Žilinou bude hustá premávka aj po otvorení tunela Višňové, takže rozšírenie cesty I/18 na 4 pruhy zbytočné nebude.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2009 08:09

o tom silně pochybuji - současné intenzity jsou cca 23.000 vozidel - předchozí úsek do ZA (od BA) má intenzity 20-21 tis. následující za MT 18tis. Příčiny zvýšení¨é intenzity na tomto úseku jsou dvě - sběr uvedeného směru a směru od OVA/PL k ZA a dále od MT po Turci na jih a druhý důvod - spojnice měst ZA (85 tis. obyv.) a MT (60 tis. obyv.)

Budeme-li předpokládat po dostavbě dálnice stejné chování řidičů jako na už postavených úsecích (dálnice převzala 3/4 dopravy) a s ohledem na kvazi místní dopravu mezi ZA - MT to o něco svýšíme tak, že na úseku zůstane 30% původní dopravy, zůstane po dostavbě na staré silnici cca 7 tis. aut./den, kvůli tomu nemá smysl dělat do budoucna 2+2. Podotýkám, čím argumentoval myslím devil - silnice mezi ZA-MT má velice dobré parametry a je v rovině (bez stoupání a klesání) a nemusí kolabovat i při 15.000/den vzhledem k vysoké průjezdní rychlosti.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 13. Jan 2009 09:18

tak spojenie z MT a dalej z vychodu na OVA intenzitou urcite nie je na jednej urovni s lokalnou dopravou...staci si pozriet nedavny prieskum

len pre porovnanie v udoli krivanskeho potoka (asi 30 km od 40-tisicoveho ZV & 30 tisicoveho LC) sa v studii predpoklada 20 % ostatok na starej ceste a tesne pred ZV uz 30-35%. z hladiska kvality sucasnej cesty je to porovnatelny usek....

dialnica pre miestnych ani neskrati cestu a nebude ani vyrazne rychlejsia ak vobec (80 mpr. v tunely, na privadzaci mozno menej)...ale platit sa za nu bude. kludne to moze byt nieze 35% ale rovno polovica aut na I/18(vacsie mesta-vacsi podiel dopravy zdroj&ciel). vyse 25 mld. usek visnove a visnove-LL + privadzac za to nestoji.

k tomu treba uvazovat ze pre smer na OVA bude dialnica zase len obchadzka tak ako pre areal KIE a jej dodavatelov....o tom sa zaryto mlci, ani sa necudejem - obchvat ZA je juzny a priemyselny areal je na severnej strane (naozaj "skvele" naplanovane), ostava smer na BA kde to bude uspora tak 10 km...to je kolko % z tych vyse 20.000 aut prejde na HP-LL ? mozno bude nadhernych 7.000 aut na useku za vyse 10 mld....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 13. Jan 2009 10:17

po visnovom rozsirenie na 2+2 nebude potreba .. ad juh vs. sever .. hold rajecky variant a D3 od visnoveho ala vychodny obchvat malo svoj zmysel ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2009 12:51

devil - to ani netvrdím (směr z OVA a dál na východ z MT) - šlo mi jen o poměr toho, co zůstane ma staré cestě.

Jinak jsi pesimista - kdo pojede po dálnici od západu (a to jsou i směry z CZ) na dálnici zůstane, nebude sjíždět, aby se projel pod ZA), část ZA, ktereří pojedou do MT zvolí staou cestu, část dálnici - někdo spěchá, někdo nechce platit, nějkdo zas bydlí na jihu ZA, někdo na východě (taky důležité pto volbu cesty). To že by na staré cestě zůstalo 20 tis a na dálnic 7. tis. je hodně velký pesimismus :-)

aquila - taky si myslím, že by to bylo výrazně lepší trasování. CHKO Strážovské vrchy se taky dalo řešit relativně ekologicky
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 13. Jan 2009 13:38

To že by na staré cestě zůstalo 20 tis a na dálnic 7. tis. je hodně velký pesimismus


este raz, asi sme sa nepochopili...medzi MT-ZA, tj. Dubna Skala-Lietavska Lucka vs. I/18 Dubna Skala - ZA aby sme boli presny to moze byt aj 50-50% (velka miestna doprava, myto, porovnatelna dlzka, porovnatelny cas, dobre parametre I/18 - 5 silnych argumentov),

na HP-LL vs. lavobrezna-D3 HP-Strazov to moze byt aj 30-70% - od MT vela ak nie vacsina miestnych ide len a len do ZA a teda HP-LL nepotrebuje...ako ani smer MT-CA-OVA lebo to by bola obchadzka, ani na sever ZA, ani ku arealu automobilky na opacnej strane vahu...to iste opacny smer...dalej od BA na OVA po E75 tiez nie, ani na sever ZA. jedine pre tranzit po E50 a pre juh ZA tiez len po E50. podla teba to bude vacsina aut z tych 20.000 ?

takze efektivnost kazdej casti 3. balika je pochybna.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 14:52

Takisto je neefektívne naliať miliardy SKK na rozšírenie cesty ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 15:18

devil napísal:ked to vydrzi dalsich 5 tak mozno aj 10 rokov, alebo to uz nie ? ...totiz stat na to nema a EU na to neda, nie je znama ani len ponuka ktora moze byt aj 300% co sa len tazko da akceptovat, momentalne na to nemaju banky a MDPT uz pyta sumu navyse pre "alternativny plan" ta suma je vyse 1% hpd a je to skoro 10% celkovych prijmov statneho rozpoctu. a to je len pre 2009 a 2010. cize ju nedostane.


Je to zaujímavé ... :arrow:

1. Ty odpovede dopravné nepoznáš. Iba dávaš neustále dookola otázky.
2. Vždy zavádzaš rôznymi matematickými úvahmi a ekonomikou.
3. PPP ak tu nebude, nebude to pre náročnosť úseku, ale pre finančú krízu, lebo potom iné projekty za oveľa vyššie sumy alebo na koncesiu dlhšiu ako 50 rokov by vo svete nemohli fungovať (Rion-Antirion, Millau), pričom tu nie sme "vo svete za 5-10 mld. EUR" ale "doma za 1 mld. EUR".

Ale fakty sú neúprosné:

1. Tranzit aj lokálna doprava na Strečne sú. Aj na to, že to je dobrá cesta, sú tu kolóny a časté nehody. Obdoby nájdeme na x-miestach SR, kde sa plánuje aj neplánuje výstavba D/R.
2. Rozšírenie nebude stáť do 4 mld. SKK a nebude súvislé a nebude ani bezpečné potom tak jazdiť. Ide len o plátanie namiesto poriadnej 20 mld. SKK investície. Rozšírenie nebude trvať 1-2 roky, ale min. 4 roky.
3. Dnešná sanácia nebola na rozšírenie, ale riešila problém padania skál priamo na stred vozovky (známy prípad - mŕtva Češka v aute).

devil napísal:ako je vobec mozne predbiehat kde je kapacita naplnena.....alebo je nenaplnena ??


Predbiehať sa dá vždy - len potom vznikajú dopravné nehody. :idea:


Keby to rozširovanie bolo také ľahké a jednoduché, súdruh Vážny by ho spustil sám v r. 2007. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 13. Jan 2009 15:31

to treba definovat co je efektivne a co nie, ale podla zmysluplnych kriterii (cena, predpokladana intenzita, dlzka oboch tras, kvalitativne parametre D a starej cesty, poplatky) a nie nepodlozenymi tvrdeniami typu "po dostavbě dálnice stejné chování řidičů jako na už postavených úsecích (dálnice převzala 3/4 dopravy)"
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 13. Jan 2009 16:00

cela PPP je taka telenovela. schvalenie PPP bolo otazne aj predtym, financna kriza je aj dobra zamienka. prekreslenie na +1 pruh je zalezitost par mesiacov a na 2+2 pruhy 1-2 rokov, to je potvrdene v niekolkych vyjadreniach ssc ZA. ze niekto na fore povie ze nie...no nech si hovori, je tu sloboda prejavu.

aby sme nezabudli to nie je len tunel, ale aj nadvazny usek + privadzac. suma ide k 1 mld. € - pre porovnanie: prijmy celeho statneho rozpoctu SR su okolo 13 mld. €, ktoraze krajina vo svete co sa pusta do takychto projektov a ma podobny rozpocet(?)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2009 16:19

devil napísal:
To že by na staré cestě zůstalo 20 tis a na dálnic 7. tis. je hodně velký pesimismus


este raz, asi sme sa nepochopili...medzi MT-ZA, tj. Dubna Skala-Lietavska Lucka vs. I/18 Dubna Skala - ZA aby sme boli presny to moze byt aj 50-50% (velka miestna doprava, myto, porovnatelna dlzka, porovnatelny cas, dobre parametre I/18 - 5 silnych argumentov),

na HP-LL vs. lavobrezna-D3 HP-Strazov to moze byt aj 30-70% - od MT vela ak nie vacsina miestnych ide len a len do ZA a teda HP-LL nepotrebuje...ako ani smer MT-CA-OVA lebo to by bola obchadzka, ani na sever ZA, ani ku arealu automobilky na opacnej strane vahu...to iste opacny smer...dalej od BA na OVA po E75 tiez nie, ani na sever ZA. jedine pre tranzit po E50 a pre juh ZA tiez len po E50. podla teba to bude vacsina aut z tych 20.000 ?

takze efektivnost kazdej casti 3. balika je pochybna.


máš pravdu, nepochopil jsem dobře, co jsi mínil - ale přesto HP-LL jsem nepopisoval, na druhou stranu na Strečně je převážně tranzit nikoli lokální doprava, jedině, co může zůstat na straé cestě kromě skutečné lokální dopravy je kvazitranzit ZA-MT, proto jsem uvažoval o 30% (co zůlstanou na straé cestě), ale víc se mi skutečně nezdá pravděpodobné.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 16:34

Fakty nepustia ani pri samotných diaľniciach (je to OT riešiť tu) ... keď budeme mať D1 BA-ZA, D1 RK-KE, tak je nezmysel nepostaviť ZA-RK, hoci za 50-60 mld. SKK. :-)

Lebo potom aj nalievať 20 mld. SKK do Prešova je neekonomické (D1, R4).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 13. Jan 2009 18:32

na druhou stranu na Strečně je převážně tranzit nikoli lokální doprava


no jedine ak cestu medzi 2mi okresmi budeme povazovat za tranzit.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 18:46

Takže devil tá D1 pred a za Strečnom to je akože nič, však ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Jan 2009 20:09

Thomas napísal:Kapacita Strečna je naplněná.

Nie stale. Dnes okolo dvanastej tam bolo prazdno.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 55 hostí.