I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 09. Júl 2008 10:47

oprava "z 5 kamionov medzi ZA a Trstenou su 4 polske"
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 09. Júl 2008 14:25

Buď tak laskav a vysvětli mi čím to vyrací "názory o hlavním tahu do Polska přes Kysuce.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 22. Júl 2008 14:34

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 22. Júl 2008 15:02

mno ako som pozeral na tie fotky tak v niektorych usekoch to bude veeeelmi zaujimave :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod sergej » 22. Júl 2008 22:39

Malé zhrnutie spomínaného materiálu - vybral som čo možno najpodstatnejšie veci z toho čo som čítal - nečítal som celý dokument, ten má 172 strán a to sa mi naozaj nechce.

Kategória je C 15,50 s návrhovou rýchlosťou 60 km/h.
Dĺžka úseku rekonštruovanej komunikácie je 9 585 m.
Trasa cesty I/18 je navrhnutá na realizáciu v 4-pruhovom usporiadaní v celej študovanej dĺžke v odvodenej kategórie s pruhmi v šírke 4 x 3,25 m.
Realizácia: 2008-2011
Celkové náklady: 1 364 127 000,- Sk (bez DPH?)

Začiatok rekonštrukcie v mieste úrovňovej križovatky do obce Strečno (v smere staničenia - priama náväznosť na projekt I/18 Žilina - juhovýchod). V tomto mieste je navrhnutý pripojovací pruh v smere Strečno - Martin. (Perlička k návrhu parametrov pripájacieho pruhu: Návrh bol odsúhlasený s políciou ČR a KU CDaPK Žilina).
Koniec úseku stavby je pri Dubnej Skale. V tomto mieste sa stavba napája na projekt Diaľnica D1 Višňové - Dubná Skala

Cestné teleso sa rozširuje na ľavú stranu v smere staničenia.

Celkový počet mostov, ktoré je potrebné zrekonštruovať a rozšíriť: 6
Nové mosty: 0
Zárubné a oporné múry: 14
Úpravy portálov tunelov ŽSR: 4 (ak som dobre počítal)

Pri realizácii bude v priebehu prác nutné obmedziť voľný prejazdný priestor na minimálnu šírku 6 m. To umožňuje zachovanie premávky v oboch smeroch bez nutnosti vylúčenia nákladnej dopravy.

Max. povolená rýchlosť 60 km/h resp. 40 km/h na začiatku a konci a v mieste výjazdu mechanizmov.

Pri stanovenej maximálnej rýchlosti 60 km/h v nekomplikovaných úsekoch a s uvažovaním nutného zníženia rýchlosti v problémových častiach je predpokladaný reálny prejazd riešeným úsekom v dĺžke cca 9,6 km asi 10-14 min. V prípade výjazdu staveniskovej mechanizácie a nutnosti zastavenia je nutné rátať s predĺžením prejazdu o 3-5 minút.

V nutných prípadoch môže dôjsť k obmedzeniu dopravy do jedného pruhu na dobu nevyhnutnú pre dané stavebné práce. V tomto prípade sa predpokladá aj riadenie dopravy svetelnou signalizáciou.

Železničná doprava predpokladá krátkodobú výluku pri výstavbe objektov predĺženia tunelov a prípadne aj pri budovaní nového mostu v miestach vzájomného križovania.

--

Úsek cesty I/18 medzi Strečnom a Dubnou Skalou je v súčasnosti premenlivej šírky. Pohybuje sa v rozmedzí od 8 do 10,5 m. Dopravné zaťaženie podľa sčítania dopravy z roku 2005 je 21209 skv/d. Prognóza dopravy bez realizácie rozšírenia cesty I/18 na rok 2010 je 1062 skv/šph. Prípustná intenzita dopravy pre dvojpruhovú cestu je Ip = 321 skv/h v jednom smere. Z porovnania prognózovanej a prípustnej intenzity je zrejmé prekročenie kapacity komunikácie o 330,8 %.
Prípustná intenzita navrhovanej rekonštrukcie na 4 jazdné pruhy je Ip = 1518 skv/h v jednom smere. Takáto prípustná intenzita je vyhovujúca do roku 2015, kedy sa predpokladá aspoň čiastočné sprevádzkovanie diaľnice D1 Višňové – Dubná Skala.

Záverečné stanovisko:
Ak je prioritou človek, plynulosť a bezpečnosť premávky, potom je zámer nutné realizovať. Ak je prioritou ochrana prírody a krajiny, potom je potrebné sa prikloniť k nulovému variantu a uskutočniť len minimálne úpravy cesty spojené s bežnou údržbou cesty.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod magnus » 23. Júl 2008 06:44

to zaverecne stanovisko sa mi vobec nepaci. Stavt veci bud-alebo svedci o vynucovani si niecoho, naviac na emocionalnje baze.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod pohodak » 23. Júl 2008 07:52

no v tomto pripade som za ochranu prirody, cloveku postaci aj susedna dialnica 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod aquila » 23. Júl 2008 09:33

ked je ten usek taky lacny v takom narocnom prostredi, preco takto radsej neriesia cestu na samorin, rozsirenie starej seneckej etc ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 23. Júl 2008 10:58

magnus napísal:to zaverecne stanovisko sa mi vobec nepaci. Stavt veci bud-alebo svedci o vynucovani si niecoho, naviac na emocionalnje baze.



U nás keď sa inštitúcie ochrany prírody nepostavia rázne, ale veľmi rázne proti nejakému projektu, je to akoby boli za. A o tom vynucovaní si niečoho na emocionálnej báze máš úplnú pravdu.

Ja by som nebol proti rozšíreniu na 4 pruhy na posledných cca 3 km pred Vrútkami, neskôr by mohli vonkajšie pruhy byť napojené na diaľnicu a vnútorné pokračovať do Vrútok. Aj toto opatrenie samotné by hodne pomohlo doprave, lebo by sa na ňom dali napr. pohodlne popredbiehať kamióny, ktoré vodič "chytil" pri prejazde Vrútkami, možno už Sučanmi, či v opačnom smere úžinou. Na ostatných častiach len čiastkové úpravy v rámci dvojpruhu (s možnosťou určité úseky premaľovať na 2+1, resp. 1+2 pruhy) s dôrazom na zachovanie krajinného rázu, teda žiadne hrubé zásahy.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 23. Júl 2008 11:12

To s tým napojením na diaľnicu beriem späť, pri Dubnej Skale predsa nebude MÚK :oops: :lol:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 23. Júl 2008 12:16

MÚK tam bude, takže beriem späť, že beriem späť :lol:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=79

Akurát tam nie je plánované napojenie zo smeru Strečno do Tunela, čo je logické
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 23. Júl 2008 13:09

najvacsia sranda je, ze prave poslednych asi 500 m pred MUK nebude rozsirenych a aj MUK dubna skala nerata s 2+2 mostami .. cize zase o nicom ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 23. Júl 2008 13:25

aguila, píše sa tam "Koniec úseku stavby je pri Dubnej Skale. V tomto mieste sa stavba napája na projekt „Diaľnica D1 Višňové - Dubná Skala – objekt 125-00". Tak snáď to bude prepojené. Prečo by MUK mala mať 2+2? Jeden pruh rozšírenej I/18 pôjde na diaľnicu a jeden pokračovanie I/18. Aspoň logicky by to takto malo byť...

Mňa skôr zaujíma to rozširovanie mostov. To je také jednoduché ako to tam vyzerá? Doteraz som žil v tom, že most sa len tak o 6-7 m rozšíriť nedá.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 23. Júl 2008 13:37

v podkladoch kde boli mapky to ozaj koncilo asi tak 500 m od planovej MUK a nebolo tam ziadne take napojenie ako hovoris ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 23. Júl 2008 14:10

Jen si dovolím zopakovat, že parametr 15,5 je ze zkušenosti (I/48 v ČR) v provozu velmi nebezpečný.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 23. Júl 2008 14:10

Ve zbytku souhlasím s tím, že stačí souběžná D1 - opět sorry za double post.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod pohodak » 23. Júl 2008 14:45

aquila napísal:ked je ten usek taky lacny v takom narocnom prostredi, preco takto radsej neriesia cestu na samorin, rozsirenie starej seneckej etc ..

...opravu cesty na sered :evil:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Milos » 06. Aug 2008 21:56

Od piatku by sa mali medzi Strečnom a Dubnou skalou začať odlesňovacie práce súvisiace s výstavbou ochranných bariér proti padaniu skál na vozovku. Doprava bude čiastočne obmedzená. K rozširovaniu I/18 zatiaľ nedôjde :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10682
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod konstrukt » 12. Aug 2008 22:31

Stavebné práce 1/18 Strečno-Dubná Skala zrealizuje Doprastav,a.s BA
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Prejazdnosť strečna?

Odoslaťod OVCA » 21. Aug 2008 17:18

Chcem sa opýtať, ako je to teraz zo strečnom?

Minulý týždeň v piatok sa tam čakalo 3 hod.
Opravy mali trvať "týždeň" (ved poznáme).

Alebo sa mi oplatí prejsť cez terchovú?

Smer ZA-PO

dík

pozn. by Andrej: Presunute do spravnej temy
OVCA
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 21. Aug 2008 17:15

Re: Prejazdnosť strečna?

Odoslaťod Nevedko » 22. Aug 2008 14:51

OVCA napísal:Chcem sa opýtať, ako je to teraz zo strečnom?

Minulý týždeň v piatok sa tam čakalo 3 hod.
Opravy mali trvať "týždeň" (ved poznáme).



Len technicka poznamka - tie prace, co sa tam zacali (odlesnovanie, spevnovanie svahu atd.) maju podla planu trvat do konca roka, takze neviem, kde si vzal tu info o "tyzdni".
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod patriot » 25. Aug 2008 17:57

Tie práce na I/18 vykonáva stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava. Hlavné práce sa sústreďujú na odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahov. Rýchlosť je znížená na 40 až 20 km/h, premávka je riadená prenosným dopravným značením a dohliadajú na ňu dopravné hliadky dopravnej polície, pracovníci SSC ako aj zodpovední vedúci za stavebnú firmu. Osobne odporúčam na tieto časy uprednostniť inú trasu, ako náhradná sa odporúča trasa cez Terchovú. Premávka sa podľa potreby môže aj na tomto úseku zastaviť podľa potreby. Práce sa nerealizujú naraz na 8 km, budú sa robiť postupne a preto budú trvať dlhé mesiace, nie pár týždňov. Ak by sa práce mali vykonávať naraz, región by dopravne skolaboval.
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Dialniciar » 18. Nov 2008 22:20

Problém tohto úseku citlivo vníma ZA VÚC. O súvislostiach je tu článok: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11166 od samotného župana.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 19. Nov 2008 09:33

Aka je situacia so sanaciou brala ? Kedy je mozne predpokladat ukoncenie prac ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 19. Nov 2008 20:38

Oficiálne platí jar 2009, či nie ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.