Koridory a trasovanie ciest

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 21:05

teoretik napísal:Moj nazor z pozicie pozorovatela je, ze posledny postaveny usek na D1 BA-KE bude na useku ZA-RK. A teda ze ide o to, ci sa postavi ZA-RK do roku 2014...


No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 08. Apr 2007 06:35

Dialniciar napísal:No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku.


Prečo na Branisku? Je Branisko niečím výnimočné, že sa začne stavať prvé, ale skončí sa ako posledné? Veď na D1 sú tunely, ktoré sa ani nezačali stavať.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 12:42

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku.


Prečo na Branisku? Je Branisko niečím výnimočné, že sa začne stavať prvé, ale skončí sa ako posledné? Veď na D1 sú tunely, ktoré sa ani nezačali stavať.


Preto Jurislav, preto. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 08. Apr 2007 12:55

Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Moj nazor z pozicie pozorovatela je, ze posledny postaveny usek na D1 BA-KE bude na useku ZA-RK. A teda ze ide o to, ci sa postavi ZA-RK do roku 2014...


No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku. :wink:


A mozno aj Ladce-Sverepec, kde stale chyba oplotenie :wink:

Ale co sa tyka spojazdnenia useku (hoci na poloprofil), moj osobny tip je, ze posledny bude niektory tunel na useku Turany-Hubova.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 12:58

teoretik napísal:
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Moj nazor z pozicie pozorovatela je, ze posledny postaveny usek na D1 BA-KE bude na useku ZA-RK. A teda ze ide o to, ci sa postavi ZA-RK do roku 2014...


No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku. :wink:


A mozno aj Ladce-Sverepec, kde stale chyba oplotenie :wink:

Ale co sa tyka spojazdnenia useku (hoci na poloprofil), moj osobny tip je, ze posledny bude niektory tunel na useku Turany-Hubova.


teoretik, ty najprv povieš jedno, potom druhé. Podľa toho ako sa ti to hodí do textu. Ani na 1/2 profil nebudú úseky medzi ZA a RK poslednými. A to nie sú odvážne tvrdenia, to je proste realita, ku ktorej sa smeruje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 08. Apr 2007 13:03

Dialniciar napísal:
teoretik napísal:
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Moj nazor z pozicie pozorovatela je, ze posledny postaveny usek na D1 BA-KE bude na useku ZA-RK. A teda ze ide o to, ci sa postavi ZA-RK do roku 2014...


No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku. :wink:


A mozno aj Ladce-Sverepec, kde stale chyba oplotenie :wink:

Ale co sa tyka spojazdnenia useku (hoci na poloprofil), moj osobny tip je, ze posledny bude niektory tunel na useku Turany-Hubova.


teoretik, ty najprv povieš jedno, potom druhé. Podľa toho ako sa ti to hodí do textu. Ani na 1/2 profil nebudú úseky medzi ZA a RK poslednými. A to nie sú odvážne tvrdenia, to je proste realita, ku ktorej sa smeruje.


Nie, nepiviem jedno a potom druhe... tunel Branisko som predtym nepovazoval za nedokoncany. Len som nezdoraznoval ten poloprofil, lebo snad nikto si nemysli, ze druha rura Braniska sa do roku 2014 dokonci.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 13:18

teoretik napísal:Nie, nepiviem jedno a potom druhe... tunel Branisko som predtym nepovazoval za nedokoncany. Len som nezdoraznoval ten poloprofil, lebo snad nikto si nemysli, ze druha rura Braniska sa do roku 2014 dokonci.


Z hľadiska technického sa nedá jednoznačne povedať, ktorý úsek hoci aj na 1/2 profil bude dokončený na D1 BA-KE ako posledný a preto akékoľvek úseky tu uvedené, sú len "tipy" a nič viac.

Napr. nie je problém v r. 2008-2009 rozostavať všetky úseky na D1. No ich dostavba bude trvať 4-5 rokov. Teoreticky sa však môžu stať problémy kdekoľvek. Ale tvrdiť jednoznačne, ktorý úsek sa dostavia ako posledný, sa dnes zodpovedne nedá.

Napr. na R1 je jasné, že ako posledný bude obchvat NR. Aj napriek ZC-SP či NR-ZM, ktorý sa ani neplánuje v tomto roku rozostavať.

A ešte sa môže dosť dobre stať, že súčasná rúra v Branisku sa bude musieť na 1/2 roka zatvoriť niekedy v r. 2013. :idea: (nutná oprava CB krytu, pod ním odvodnenie a následná oprava omietky)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 08. Apr 2007 16:37

Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku.


Prečo na Branisku? Je Branisko niečím výnimočné, že sa začne stavať prvé, ale skončí sa ako posledné? Veď na D1 sú tunely, ktoré sa ani nezačali stavať.


Preto Jurislav, preto. :wink:


A existuje nejake rozumne vysvetlenie tohto javu?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 16:49

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:No a teda posledný postavený úsek na D1 bude zrejme druhá tunelová rúra na Branisku.


Prečo na Branisku? Je Branisko niečím výnimočné, že sa začne stavať prvé, ale skončí sa ako posledné? Veď na D1 sú tunely, ktoré sa ani nezačali stavať.


Preto Jurislav, preto. :wink:


A existuje nejake rozumne vysvetlenie tohto javu?


Určite ano, čo takto prejsť si konkrétne témy. Stokrát som to tam popísal. :wink: Ak ma tak rád upozorňuješ, že ja nepozorne čítam, tak najprv začni pozorne čítať ty. A to nie je žiadny jav, to je normálny vývoj bez ohľadu na to, či to bude SR alebo niečo iné.

Ak si si však nevšimol, tak teoretik už to upresnil, že nemyslel iba plný profil, ale aj 1/2 profil a v takom prípade toto stráca význam.

Ale aby som nebol zase ten zlý: Na D1 sa prakticky všetky tunely budú stavať hneď na 2 rúry naraz. Branisko je len na jednu a ďalšie 4-5 mld. SKK sa dávať sem nebudú. Reálne tiež hrozí, že v r. 2013 príde k uzatvoreniu na 1/2 roka a nová rúra bude v nedohľadne ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 09. Apr 2007 20:23

Dialniciar napísal:Reálne tiež hrozí, že v r. 2013 príde k uzatvoreniu na 1/2 roka a nová rúra bude v nedohľadne ...


Nedalo by sa to spraviť tak, že dopravu z jedného smeru pustia v jednom pruhu v tuneli a druhú starou cestou a potom naopak? Teda že by robili najprv 1 pruh a potom druhý, ale bude to závisieť podľa toho čo budú robiť.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2007 20:49

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:Reálne tiež hrozí, že v r. 2013 príde k uzatvoreniu na 1/2 roka a nová rúra bude v nedohľadne ...


Nedalo by sa to spraviť tak, že dopravu z jedného smeru pustia v jednom pruhu v tuneli a druhú starou cestou a potom naopak? Teda že by robili najprv 1 pruh a potom druhý, ale bude to závisieť podľa toho čo budú robiť.


Práce v tuneli sa nedajú vykonávať tak, aby bola v nich normálna prevádzka. Alebo tam chceš vybuchnúť ?

Okrem toho, pokládka odvodnenia sa musí robiť naraz. Podobne pokládka vozovky a podobné práce na omietke sa budú robiť aj nad vozovkou.

Takže nie nedalo by sa to tak spraviť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 05. Máj 2007 10:48

dalnice-silnice.cz napísal:Usnesením vlády č. 415 z 9. června 1998 k zprávě o postupu výstavby dálnic na území Slovenské republiky byla definovaná platná dálniční síť, kterou tvoří dálniční tahy D1, D2, D18, D61 a D65 v celkové délce 820 km.
Kadiaľ mala viesť D65?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 05. Máj 2007 11:33

Z D65 vznikla R1 v ramci setrenia ... co je skoda .. mohlo sa to stavat ako R1, ale nie namiesto starej cesty prvej triedy ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 05. Máj 2007 11:44

aquila napísal:Z D65 vznikla R1
Díky
aquila napísal:mohlo sa to stavat ako R1, ale nie namiesto starej cesty prvej triedy
Aspoň takto prinútili vodičov kúpiť si diaľničnú nálepku...veď kto pôjde po ceste 3. triedy...
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 05. Máj 2007 11:56

ide skor o to, ze tam potom bude casom tak ci tak hrozit ci to nerozsirit na 3+3 alebo postavit novu cestu prvej triedy ...

takto to mohli mat vyriesene
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mirkobb » 05. Máj 2007 15:31

Ide aj o to, ze R nie je D! Keby to ostalo ako D 65, nemohli by si dovolit R1 stavat tak, ako ju stavaju :!: :idea: :roll: Tie ostre zakruty, polomery, stupania, sirkove usporiadanie, trasovanie a este dalsie parametre by im nepresli, no a tym sa vlastne "setri". Ako napisal aquila, mohlo to zostat, ta cesta by musela inak vypadat, co je skoda! Bolo to nanajvys politicke rozhodnutie, zmenit to! Hlavne, ze ideme stavat sirokorozchodnu trat do BA :roll: , tam uz asi setrit nemusime, len neviem, kto to bude financovat, ked este nemame dostavane dialnice a ani upravene zeleznicne koridory..? EU sa nam na to vy..
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 05. Máj 2007 16:51

OT: mirko o tu sirokorozchodnu trat by som sa nebal, to bude metro v bratislave, tiez to nepostavia v najblizsom storoci :lol:

ale spat k R1/D65 .. hodl typicky slovensky sa setrilo, kde sa nemalo ... minimalne usek TT - NR s prerobenim krizovatky D1/R1 by si zasluzil vacsiu pozornost ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 15:01

aquila napísal:ide skor o to, ze tam potom bude casom tak ci tak hrozit ci to nerozsirit na 3+3 alebo postavit novu cestu prvej triedy ...

takto to mohli mat vyriesene


Tento problém rozšírenia odstráni R7. Neplánuje sa na R1 už rozširovanie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 09. Máj 2007 14:34

Ja by som pridal svoju predstavu:
D0: NO BA (A-D2-D1-D2-A)
D1: BA-TN-ZA-RK-PP-PO-KE-H
D2: CZ-MA-BA-H
D3: TT-NR-ZH-ZV-RS-KE
D11: ZA-CA-CZ
R1: CZ-TN-PD-ZH
R2: ZV-BB-MT
R3: BA-DS-NZ-LC
R4: CZ-PU-D1
R5: CA-PL
R50: KE-MI-UA
R59: RK-DK-PL
R63: DS-H
R66: ZV-H
R67: PL-KK-PP-RV
R73: PO-SK-PL
R74: PO-VT-MI-D1
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 09. Máj 2007 14:40

Ešte R61 BA-SC-Sereď.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod i15 » 09. Máj 2007 14:42

tvoja D3 by kludne by mohla byt nazvana aj ako D2 a po trase BA-Sered-NR-ZV-KE, s tym ze BA-Sered by sa staval ako posledny
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 09. Máj 2007 14:44

teoretik napísal:tvoja D3 by kludne by mohla byt nazvana aj ako D2 a po trase BA-Sered-NR-ZV-KE, s tym ze BA-Sered by sa staval ako posledny


namiesto rozsirenia D1 BA-TT z 3+3 na 4+4 (v buducnosti.. ked to bude potrebne) by sa postavila paralelna dialnica
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod mel » 09. Máj 2007 14:47

Jurislav napísal:Ja by som pridal svoju predstavu:
...
D1: BA-TN-ZA-RK-PP-PO-KE-H
...
R50: KE-MI-UA
...
R74: PO-VT-MI-D1


R74 ma byt PO-VT-MI-R50, nie RD1, kedze ta tvoja D1 nejde na UA ale H, alebo sa mylim?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Jurislav » 09. Máj 2007 18:43

Mel: máš pravdu
Teoretik: ale BA-Sereď-NR by nezabezpečila prepojenie NR a TT.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 09. Máj 2007 18:49

Vo výhľade ešte možno R51 CZ-SE-TT (pokračuje ako D3)
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.