Stránka 1 z 9

Koridory a trasovanie ciest

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 20:24
od aquila
pre zarputilich odkazujem na oficialne stranky pre slovensko relevantnych koridorov.

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... /corr5.jpg

teda D1 ako hlavny multimodalny tah slovenskej republiky je kopirovany dialnicou D1 velmi presne

sporny usek D3 je zahrnuty v siestom koridore, ktory nadvazuje na piaty koridor

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... /corr6.jpg

inak zastresujuca stranka pan-europskych koridorov

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... idors.html

dalsia zaujima stranka su cesty europskeho vyznamu

http://en.wikipedia.org/wiki/European_route
http://www.elbruz.org/eroads/AGR_1.htm

z naseho pohladu relevantne E-cesty (resp ich casti prechadzajuce cez slovensko)

E50 - jedna z hlavnych referencnych vychod - zapad E-ciest
Trencin - Presov - Kosice - Vysne Nemecke
http://www.elbruz.org/eroads/E50.htm

E58 Bratislava - Zvolen - Kosice
http://www.elbruz.org/eroads/E58.htm

E571 Bratislava - Zvolen - Kosice
http://www.elbruz.org/eroads/E571.htm

E75 Bratislava - Zilina - Cesky tesin
http://www.elbruz.org/eroads/E75.htm

E77 Trstena - Ruzomberok - Zvolen
http://www.elbruz.org/eroads/E77.htm

Re: koridory a trasovanie ciest

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 20:34
od bystrik
aquila napísal: E58 Bratislava - Zvolen - Kosice
http://www.elbruz.org/eroads/E58.htm



aquila, E58 je snad Vieden-Bratislava

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 20:43
od aquila
bystrik: ono je to tak, ze pri prvom navhu bola E58 len vieden - bratislava. od roku 1992 kedy to prepracovali sa taha az na ukrajinu a rusko (rostov nad donom) ...

resp nasiel som viacero zdrojov a plus minus 50:50 tvrdili co je E58 a co nie je. s tym ze drtiva vacsina zapadnych zdrojov uvadza E58 ako vieden bratislava a zase vychodne (najma ruske) zdroje az po rostov. tak neviem :roll:

aj ked E571 je snad jedina B-class trasa ktora sa 100% prelina resp lezi na inej A-class E-ceste. takze fakt neviem :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 21:47
od expwy
Trasa E571 je naozaj duplicitna k E58. Trasu E58 predlzili len pred asi 2-3 rokmi, len zabudli zrusit E571. Ked si vsimnete na novych znackach na R1 sa udavaju obidve E-cka.

MDPT SR by malo iniciovat zrusenie trasy E571 v europskych instituciach (sa ani necudujem ze si to ta geriatria ani nevsimla :D )

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 21:53
od aquila
no hura, tak konecne tu mame rozuzlenie od zainteresovaneho :)

to by aj vysvetlovalo preco som v temer vsetkych zapadnych studiach nasiel E58 len vieden - bratislava. a temer vsetky studie kde sa spominala predlzena E571 bolo novsieho data :) konkretne 2003 a novsie ale aj par co sa odvolavali na zmeny na 1992

btw. aspon je vidno aky tam je bordel :-/ inak Eckove trasy ma na starosti UN ak sa nemylim ? ci ee ?

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 22:01
od bystrik
MH napísal:Trasa E571 je naozaj duplicitna k E58. Trasu E58 predlzili len pred asi 2-3 rokmi, len zabudli zrusit E571. Ked si vsimnete na novych znackach na R1 sa udavaju obidve E-cka.

MDPT SR by malo iniciovat zrusenie trasy E571 v europskych instituciach (sa ani necudujem ze si to ta geriatria ani nevsimla :D )


ja by som ponechal E571 v trase R1/R2 po Lucenec a E58 viedol v trase buducej R7 cez Nove Zamky.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 22:09
od expwy
Inak na tomto odkaze vo wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/European_route je uz nove trasovanie E58. Figuruje tam este aj duplicitna E571, lebo jej zrusenie musi iniciovat SR, co sa do dnes nestalo.
Prebehol som si ten zoznam a zistil som ze tam je najnovsie trasovanie E-ciek, lebo zahrna aj azijske E-cka s tzv. "trailing zero" E00x, E0xx.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 22:18
od devil
K tom len tolko ze znacky s "E58" sa mi zdali akesy nove a predtym (3-5 rokov) som ich vobec nebadal...

ja by som ponechal E571 v trase R1/R2 po Lucenec a E58 viedol v trase buducej R7 cez Nove Zamky.


Skor naopak, hoci neviem ci vsade vsetky D/RC su zaroven aj "E" :?: Rad sa ale poucim :arrow:

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2005 07:45
od expwy
devil napísal:K tom len tolko ze znacky s "E58" sa mi zdali akesy nove a predtym (3-5 rokov) som ich vobec nebadal...

ja by som ponechal E571 v trase R1/R2 po Lucenec a E58 viedol v trase buducej R7 cez Nove Zamky.


Skor naopak, hoci neviem ci vsade vsetky D/RC su zaroven aj "E" :?: Rad sa ale poucim :arrow:


Samozrejme ze nie su vsetky D/R zaroven aj E. U nas sa to napr. tyka R6, ktora nie je E, ale da sa predpokladat, ze po vybudovani R49-R6 poziadaju CR a SR o prelozenie existujucej trasy E50 na tuto novu trasu. V inych statoch Europy (hlavne tam kde je velmi husta siet D a R: Nemecko, Francuzsko, Spanielsko, Taliansko) je to celkom bezne ze D/R nie su zaroven europskymi magistralami.

K tej R1/R2 a R7: skor som za to aby R1/R2 bola E58 a az po dostavani R7 by mohla byt R7 zaradena do doplnkovej siete E-ciek. Myslim ze teraz je o tom velmi predcasne hovorit, lebo R7 je zatial len na papieri a nie je to ziadny vyznamny medzinarodny koridor, dokonca ani nie doplnkovy.

Re: Koridory a trasovanie ciest

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 08:34
od wazari
aquila napísal:pre zarputilich odkazujem na oficialne stranky pre slovensko relevantnych koridorov.

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... /corr5.jpg

teda D1 ako hlavny multimodalny tah slovenskej republiky je kopirovany dialnicou D1 velmi presne

sporny usek D3 je zahrnuty v siestom koridore, ktory nadvazuje na piaty koridor

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... /corr6.jpg

inak zastresujuca stranka pan-europskych koridorov

http://www.unece.org/trans/main/ter/Cou ... idors.html



Zhodou okolnosti som si to podrobnejsie pozrel az teraz, a dovolim si upozornit zarputilych :wink: , ze ide o zeleznicne koridory, pri cestnych su niekde odchylky.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 19:42
od Caesar
Musím dať pravdu wazarimu, ja som si tému ani nijako viac nevšimol, ... až teraz.

Okrem toho, hneď 1. linka od aquilu v jeho 1. príspevku v tejto téme a zároveň jeho poznámka aj dokazujú to, že sú tu nepresnosti. Totiž koridor nejde presne podľa D1, ide cez Krompachy, ak sa nemýlim, na danej mape.

Okrem toho, IV. koridorom je tu železničná trasa cez Štúrovo a nie žiadna "cesta".

wazari, ak sa smiem spýtať, čo ťa vedie k skúmaniu trás koridorov? 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 19:57
od wazari
Hm, hobby, ako toto forum :wink:

Nic rozumnejsie ako odpoved ma nenapada :wink:

tak

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 10:48
od bacon
Autori spojenia BA - KE nemaju zlu myslienku. Spojit to najkratsou trasou, lacno, atd.
Zabudaju vsak na to, ze Slovensko nie je len BA a KE. A dalej na to, ze priemysel a ludia ziju hlavne na tahu D1. Kto vidi ako sa stavia u nas vie, ze sa stavaju hlavne kriticke useky, kde je situacia uz neunosna a dalsie zhorsovanie situacie nie je mozne. Ist cez Sverepec, ZA-MT, ci Ziar v silnej premavke je naozaj sila.
A dalsia skutocnost je taka, ze sa primerane stavia aj juzny tah. Samozrejme by sa dalo aj rychlejsie, ale kolko inych veci uz hori roky a este aj budu roky horiet.
Myslim si, ze pomer 60:30:10 na cestnu siet je ok, a odraza realitu stavu.
Preto ma velmi rozculuju ludia z okolia, ktori zacnu hovorit, ze by mali stavat to ci ono, ale pritom su naozaj len laici na tuto temu, tak ako aj ja sa necitim byt odbornikom na tuto temu.
Zaver pre mna je takyto: Vsetko je ok, len to tempo.....

Re: tak

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 17:10
od Antimander
bacon napísal:Vsetko je ok, len to tempo.....


Trasovanie je OK, no tempo je nízke len z jedného dôvodu: MÁLO PEŇAZÍ.

Nebude to lepšie ešte dlho. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 21:13
od Adaios
Skutocne sa jedna o zeleznicne koridory.

Ja stale vravim, treba mat spravne podklady. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 16:26
od johhan
Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 16:46
od Andrej
johhan napísal:Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)



:shock: wow tak to su ozaj zaujimave zmeny a takmer so vsetkymi suhlasim :P (Hlavne ze preco ma byt obchvat BA v parametroch D?)
Len ako sa vyriesi preklasifikovanie uz postavenych casti R6 (privadzac Puchov) a R2(Figa-Tornala.Ozdany) na D? Sirka ostane povodna? :?:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 16:49
od devil
Má to svoju logiku...

R1 - aby neskoncila "v poli"
R3 - syndrom "syteho vlka a celej ovce"
R4 - lebo M30 na druhej strane ma byt RC s moznostou prebudovania na D
R6 - asi to iste
D3 - lebo S69 nie je D, asi ani nebude, podobne asi na CR strane
R2/R7 - po ukonceni obchvatov okolo RS by bol nezmysel robit druhu suvislu 2 pruhovky na celej trase, popri dnesnej ceste.


...najlogickejsie by bolo keby R1=E58(resp. TT-ZV-KE

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 16:51
od fh
R3-tá turčiansko-handlovská prepojka sa tam pýtala. Ako to pôjde?
R6 zmena na D ? Zaujímavé. Je to v koordinácii s ČR?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 16:54
od devil
Len ako sa vyriesi preklasifikovanie uz postavenych casti R6 (privadzac Puchov) a R2(Figa-Tornala.Ozdany) na D? Sirka ostane povodna?


Nase normy nepoznaju 1/2 profil D,

Z toho vyplyva:

1/ z R11,5 a bude R22,5
2/ z R11,5 bude D, co si neviem dot dobre predstavit ako budu menit polomer zakruk uz postavenej 2 pruhovky ak nebude vyhovovat...rozoberu cestu :?: :?:
3/ R11,5 sa len vola R11,5 inac je to tzv. "polovicny profil dialnice v kategorii R11,5 ale predsa postaveny s parametrami prisluchajumi dialnici" :shock: :D :twisted:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 17:33
od Adaios
Spravne Johhan, inak ten povodny material je ovela dlhsi a sirsi, kde uz sa jasne spomina aj financovanie roznymi sposobmi a rozne porovnania atd. a okrem toho by sa mala dialnicna siet rozrast o dalsie RK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 17:34
od Adaios
A co si Johhan myslel konkretne pod D1-Korbelka, tunel Presov :?:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 20:43
od Lenny
devil napísal:
Len ako sa vyriesi preklasifikovanie uz postavenych casti R6 (privadzac Puchov) a R2(Figa-Tornala.Ozdany) na D? Sirka ostane povodna?


Nase normy nepoznaju 1/2 profil D,

Z toho vyplyva:

1/ z R11,5 a bude R22,5
2/ z R11,5 bude D, co si neviem dot dobre predstavit ako budu menit polomer zakruk uz postavenej 2 pruhovky ak nebude vyhovovat...rozoberu cestu :?: :?:
3/ R11,5 sa len vola R11,5 inac je to tzv. "polovicny profil dialnice v kategorii R11,5 ale predsa postaveny s parametrami prisluchajumi dialnici" :shock: :D :twisted:


V tomto je problém, že zpevněná část R 11,5 měří 10,5 m, je menší než polovina D 26,5, která měří 11,75 m, když odečteme nespevněnou krajnici tak dostaneme 11,25 m. Nevím jak to budou případně řešit.

R49 je plánovaná v kategorii R 25,5 oproti platné slovenské normě je jediný rozdíl v tom, že střední dělící pruh je o 1 metr užší, jinak vše je stejné.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 22:30
od johhan
Adoas, to že sa budú realizovať tunelové varianty.

Andrej, to sú také ideové návrhy na ktorých sa dohaduje - veci ktoré by boli zbytočné a moc nákladné sa nebudú realizovať.

Devil predľžedie R1 má hlavne za úlohu poskytnúť pohronskemu regionu možnosť rozvoja čo má svoju logiku. R3 sa v podstate vracia do polohy pôvodného variantu pred roka 1996.

R6 bola pôvodne dialnica D1, ak to nezhovadili tak by to nemal byť problém.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 22:33
od kaviarista
johhan napísal:Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)


D1 - super, ze budu tunely aj Korbelka aj Presov. Ale vzhladom na novu planovanu zmenu D5 prip. D4 (stara R7+R2) ja by som navrhol D1 ukoncit v KE a z KE po Ukrajinu by bola pokracovanim D5. Bolo by to logickejsie

D3 bude teda iba HP-CA, hm trochu smiesne to bude vyzerat na mapach

D4 suhlas.

R1 - s vyhladom na daleku buducnost to ani nema kde inde pokracovat ako na Brezno

R2 - uz keby sa mali robit taketo rozsiahle zmeny, mohlo by sa preklasifikovanie spravit tak, aby nemali rychlocesty spolocne useky. Je to blbost z viacerych hladisk. R2 by mohla koncit z ceskych hranic v Ziari a ZV-LC by mala byt nejaka R9

R3 - malosturecky variant je kardinalna blbost. A prelozka cesty este vacsia. Ked uz by sa mal stavat prednostne malosturecky variant , tak cestu netreba prekladat , ale nechat priestor na rychlocestny variant cez Hriadelsku dolinu. DK-RK-Slov.Lupca

R7 schvalujem na 100 percent stavat v parametroch D. Velmi dobre rozhodnutie. O 2 metre vacsia sirka D na rovine az tak naklady nekumuluje a s vyhladom na buducnost to bude dobra investicia. Spravit trasu KE - BA za 3 hodiny, to uz sa ani lietadlo nebude oplacat pouzit.

Az na tu R3 viac-menej pozitivne zmeny