Koridory a trasovanie ciest

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 25. Jan 2006 14:42

kaviarista,

vaz slova nabuduce pri svojch prispevkoch.

Ak to teda ma byt tak ako pises tak v takom pripade Ti (Vam s johhanom) moze byt uplne jedno ze KE-Milhost bude ina D nez D1 - mozete byt radi ze to bude vobec D.

Dialnica D1 nezmeni svoj smer len zaklade toho ze si to teraz johhan alebo ty predstavite. To sa nikdy nestane a ak ano bude to len politicke rozhodnutie ktore bude mat nasledky.

Znovu opakujem ze D1 ma svoju trasu pevne urcenu - nezmenila ju BB ani PB ani ZA a nezmeni ju ani KE. :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 25. Jan 2006 14:57

Ja vidim D1 ako uzus pre najdolezitejsiu dialnicu.
Myslim, ze pomenovanie useku KE-UA ako D1 je vhodnejsie, jej vyznam je prepojenie Zapad-Vychod.
Ide cisto o signal, motoristom je fuckt jedno ako sa vola, len keby stala, ale tym signalom sa da nieco preukazovat v pripade potreby.

Pravdou je, ze na rovine mozu stavat rovno D, tam to navysenie ceny oproti R pri dlzke 20 km asi vela nespravi.

Dobry napad, za take nieco by som zahlasoval 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod devil » 25. Jan 2006 15:58

Dialnica D1 nezmeni svoj smer len zaklade toho ze si to teraz johhan alebo ty predstavite. To sa nikdy nestane a ak ano bude to len politicke rozhodnutie ktore bude mat nasledky.


dialnica D1 sa zadefinovala (aj) ako spojenie na UA, to sa nemusi menit. Kedze vsak nikto nemoze rozkazat vodicovi ze kadial ma jazdit prakticky taketo definicie nemaju realnu vahu. Myslim tym ze zo zapadnych krajin na na UA jazdit po D1 aj tak nebude, aj ked papier znesie vsetko.

To nezmeni ani Mdpt ani Nds a ani ziadna firma. :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 25. Jan 2006 18:13

Dobre, vyjadrím sa jasnejšie. Predovšetkým pokladám za, poviem to priamo, scestné, meniť číslovanie diaľníc na Slovensku. Spolu s označením sa mení aj význam prepojenia. Môžeme meniť číslovanie a trasovanie ciest, to sa však k dostatočnej diaľničnej sieti nedopracujeme tak skoro. Je potrebné dostavať transslovenskú diaľnicu D1, napojenie na 40 miliónové Poľsko D3, napojenie stredného Slovenska prostredníctvom R1 a obchvaty na R2. Pri dostavbe spomínaných úsekov je potrebné viesť diskusiu o ďalšej výstavbe. Sú tu rozpracované plány, projekty, trasy, máme zase meniť existujúci stav. Chcem teda povedať, že diskusia sa síce môže viesť, ale je vedená v nesprávnom čase pri predpoklade, že Johhanov návrh pochádza z dielne štátnych orgánov.

Ďalej trasu južnej R4 preklasifikovať ako diaľnicu považujem za absolútny nezmysel v najbližšej dobe. Opať opakujem, že je to nič iné, ako politický tlak. Môže sa to síce vykonať v dlhodobom horizonte, ale v žiadnom prípade nie skôr, ako:

1. dostavia kompletne D1, D3, R1, obchvaty na R2
2. Po dostavbe R2 sa R1 a R2 sa preklasifikujú na diaľnicu, myslím kompletné ťahy R1 a R2
3. R6 na Púchov sa rovnako preklasifikuje na diaľnicu
4. Alternatívne diaľničné napojenia môžu byť aj Bytča-Makov a Prešov-Stará Ľubovňa
5. rovnako sa bude viesť diskusia o ďalších diaľničných prepojeniach, ktoré Slovensko potrebuje.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 25. Jan 2006 20:10

Branco napísal: Môže sa to síce vykonať v dlhodobom horizonte, ale v žiadnom prípade nie skôr, ako:

1. dostavia kompletne D1, D3, R1, obchvaty na R2
2. Po dostavbe R2 sa R1 a R2 sa preklasifikujú na diaľnicu, myslím kompletné ťahy R1 a R2
3. R6 na Púchov sa rovnako preklasifikuje na diaľnicu
4. Alternatívne diaľničné napojenia môžu byť aj Bytča-Makov a Prešov-Stará Ľubovňa
5. rovnako sa bude viesť diskusia o ďalších diaľničných prepojeniach, ktoré Slovensko potrebuje.


Jak chceš po dostavbě překlasifikovat R1 a R2 na dálnice, když nebudou splňovat její parametry, ať už šířku, která je o 4 metry kratší nebo třeba podélné sklony. To už je lepší stavět tyto silnice rovnou jako dálnice.

K bodu 4. Neviděl bych reálně dálniční spojení Bytča - Makov, protože na české straně by případná RC/D procházela CHKO Beskydy, což je obrovský problém. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod johhan » 25. Jan 2006 22:23

Adoas napísal:Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:


No vážený Adoas, Flintstone, Dy, Branco teraz mi vysvetlite v čom je odborný problém aby D1 končila na hraniciach s Maďarskom a napájala sa na dialnicu M30 ( pričom Miskolc je 3 najvačšie mesto v HU a župa Borsod-Abaúj-Zemplén je druhá najvačšia a najľudnatejšia v HU ) a v koridore BA -NZ - LC - KE - MI bola južná dialnica Dx ? Ide o princíp D1 - prevažujúca obslužná dialnica Dx prevažujúca tranzitná dialnica východ-západ.

To máte ako domácu úlohu. Vďaka.

TO ALL:
A poprosím Vás nejaké realne a slušné argumenty a Váš názor prečo áno prečo nie. A nepužívať vyhrážky typu "ja to nedovolím" prípadne prípadne iné "bububu" reči typu "mozete byt radi", zbytočne znižujete moju úctu a rešpekt ktorý voči Vám mám. Trošku ma zarazili reakcie ktoré sa tu napísali, pretože sa to začína zvrhávať ( v podstate celé fórum ) čo najviac ponížiť oponenta prípadne ho zosmiešniť alebo spraviť z neho hlupáka. Domýšľajú sa tu nepovedané veci ( všeobecne na fóre ), púšťajú sa tu vyhrážky hrozby pomaly že nie osobné útoky. Diskutujúci sú neskutočne vzťahovačný pre hlúposti alebo pre zle pochopené- prečítané príspevky. A ja mám pocit že tiež ma to tlačí znižovať sa k takým praktikám, bol by som nerád aby toto fórum "zvlčilo" a ja tiež. Na tomto fóre sa vždy dalo kultivovane diskutovať, informovať, navrhovať idealne riešenia :wink: riešiť problémy aj pri rôznorodosti názorov.
HOWG ( nebrať konkrétne, to je môj pocit z diania v poslednom čase )
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Flintstone » 25. Jan 2006 23:24

Johhan,

ja by som len rád pripomenul že si to bol ty ktorý tu predniesol akýsi plán toho čo by malo byť zrealizované na 75% po r. 2006 a doteraz si to neobhájil ani predo mnou ani pred MH ani pred nikým, je to postavené len na rovine toho čo si ty predstavuješ a môžeme si to bod po bode rozobrať a dospejeme k inému číslu ako je 75%.

A ohľadom tvojej domácej úlohy, ja ti za seba ju napíšem.

Táto téma spôsobí ešte vážnejšie problémy a to bez ohľadu na to kto a ako tu bude diskutovať.

Mimochodom, Diaľničiarova zásluha je niektoré trasovanie.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Flintstone » 25. Jan 2006 23:57

johhan napísal:
Adoas napísal:Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:


No vážený Adoas, Flintstone, Dy, Branco teraz mi vysvetlite v čom je odborný problém aby D1 končila na hraniciach s Maďarskom a napájala sa na dialnicu M30 ( pričom Miskolc je 3 najvačšie mesto v HU a župa Borsod-Abaúj-Zemplén je druhá najvačšia a najľudnatejšia v HU ) a v koridore BA -NZ - LC - KE - MI bola južná dialnica Dx ? Ide o princíp D1 - prevažujúca obslužná dialnica Dx prevažujúca tranzitná dialnica východ-západ.

To máte ako domácu úlohu. Vďaka.

TO ALL:
A poprosím Vás nejaké realne a slušné argumenty a Váš názor prečo áno prečo nie. A nepužívať vyhrážky typu "ja to nedovolím" prípadne prípadne iné "bububu" reči typu "mozete byt radi", zbytočne znižujete moju úctu a rešpekt ktorý voči Vám mám. Trošku ma zarazili reakcie ktoré sa tu napísali, pretože sa to začína zvrhávať ( v podstate celé fórum ) čo najviac ponížiť oponenta prípadne ho zosmiešniť alebo spraviť z neho hlupáka. Domýšľajú sa tu nepovedané veci ( všeobecne na fóre ), púšťajú sa tu vyhrážky hrozby pomaly že nie osobné útoky. Diskutujúci sú neskutočne vzťahovačný pre hlúposti alebo pre zle pochopené- prečítané príspevky. A ja mám pocit že tiež ma to tlačí znižovať sa k takým praktikám, bol by som nerád aby toto fórum "zvlčilo" a ja tiež. Na tomto fóre sa vždy dalo kultivovane diskutovať, informovať, navrhovať idealne riešenia :wink: riešiť problémy aj pri rôznorodosti názorov.
HOWG ( nebrať konkrétne, to je môj pocit z diania v poslednom čase )


johhan,

nemyslím si že by niekto používal nejaké vyhrážania sa. Ak niekto má tú moc niečo ovplyvniť tak je len na ňom či napíše aký bude mať postoj k nejakým návrhom ... môže ich zniesť pod zem alebo ich naopak môže vytiahnuť a spraviť nejaké analýzy atď., ale že to práve nevyhovuje tebe, tak to je len tvoj problém.

Dokládate si tu s kaviaristom a aquilom niečo čomu s prepáčením (a nebudem neslušný) nerozumiete. Len teória z fóra a hobby k tomu. Ale nič viac, ani vzdelanie ani skúsenosti za vami nestoja. A to dokazujú niektoré vaše príspevky, ale nie je úlohou ani mojou na to reagovať lebo na to je toto fórum.

Písať o trasovaní môže ten kto niečo o tom vie a hlavne to nerobí jeden človek.

A potom sa nesmiete čudovať že vám tu napríklad aj ja napíšem že s tým nesúhlasím.

V poslednej dobe je fórum precitlivené, ale je to aj preto že takí ako Adoas nie vždy a so všetkým súhlasia s takými ako ty johhan alebo aquila. Vám sa postaviť znamená dosť veľa problémov, ale žiaľ toto už sú veci, kedy ticho nebude nikto. Mimochodom na trasovaní skončilo aj staré fórum. A na tomto skončil feroslav hlavne pre svoje trasovanie. A znovu je tu téma k trasovaniu, pričom ja si viem že proti trasovaniu tu pôvodne nikto nič nemal s výnimkou takou že každý mal niečo svoje, ako kaviarista R3 Donovaly atď.

...

johhan, ty nemáš právo mňa ani nikoho tu k niečomu vyzývať, k nejakej odpovedi, ... nesúhlasíme s tebou až tak že tebe sa to nepáči. Nevieš o trasovaní nič, keď píšeš takéto veci. Opieraš sa o koľko odborníkov, na koľko % ?

Tvoj argument o veľkosti Maďarska (župy) je slušný, ale na veľkosť Ukrajiny to nemá. To tiež je len taká malá poznámka keď už sa snažíš meniť trasy a argumentovať týmto spôsobom.

Môžeš si o mne myslieť čo len chceš. Ty si nedal ani 1 normálny argument pre to prečo by nemala diaľnica D1 pokračovať v tej trase ako je naplánovaná a hlavne stále je to len o tom ako si ty predstavuješ diaľničnú sieť na Slovensku bez ohľadu na ďalšie oblasti ako je hospodárstvo, obyvateľstvo, vyťaženosť ciest, rozvoj regiónov, história, geografia, kartografia, aj politika, EU, OSN, ...
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Flintstone » 26. Jan 2006 00:05

A ešte by som veľmi rád doplnil, že:

Ja nie som proti tomu aby každý kto chce, aby sem dal svoj návrh na zmenu/zmeny v trasovaní diaľnic na Slovensku. Kľudne, aj odôvodnenia aj diskusie, ... ale ak niekto napíše že:

Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.


A následne ten istý napíše:

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)


Tak to je asi tak ako "jedna pani povedala" - o nič to nie je opreté, o nič a vážení takýchto návrhov s takýmto textom existujú 10-tky, keď nie 100-vky.

A hlavne potom zase písať o tom že by bolo dobré zmeniť koridor D1, ... tak to je silná zábudlivosť.

A nedá mi to:

johhan napísal:Fred Flintstone, sám dobre vieš že dnes to je "somár" zajtra "komár" a hlavne na Slovensku kde si nielen minister vie nas.at do vlastných úst.


Ako môžeš vedieť čo ja viem a prečo potom teda chceš po mne nejakú domácu úlohu, keď ma poznáš?

A okrem toho keď teda vieš aký asi je tu predpoklad na splnenie tohto plánu tak prečo za neho potom toľko "boja"?

A nič osobné som nenapísal. Len diskusia, nič viac. Fórum je relax a kto zvlčí tak len preto že to chce. 8)
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod devil » 26. Jan 2006 08:43

Ďalej trasu južnej R4 preklasifikovať ako diaľnicu považujem za absolútny nezmysel v najbližšej dobe. Opať opakujem, že je to nič iné, ako politický tlak.


Klasifikacia R4 (jej juznej casti) by mala byt zosuladena nejakou dohodou s MR. MR tam bude mat RC, ta bude vsak stavana tak aby mohla byt preklasifikovana na D. Teda nech je aj R4 ako RC ale mala by byt stavana tak aby jej "zdialnicenie" nebol velky problem, vzhadom na terenne podmienky to nie je nic nerealizovatelne. Treba predist problemom ako na spojnici D3-S69 kde D nema opodstatnenie lebo PR tam bude mat len RC. To iste plati na vsetkych hraniciach, obavam sa vsak ze pocet D smerujucich k nasim hraniciam napocitame na jednej ruke.

..inac ma zaujal argument o 40 mil. Polsku aj o velkosti UA, kedze UA nie je v EU, nebude mat taky vyznam ako prepojenie s hociktorym nasim susedom, navyse suroviny z RUS ci UA prevazne nejdu po dialnici. Najvyznamnejsia D ku nam pride z Rakuska, no a prave tato krajina ma najmenej obyvatelov zo vsetkych susedov. :wink:

Inac je vyslovene nechutne ze niekto si sa tu hodnoti inych ci sa v niecom vznaju alebo nie. Kazdy sme tu pod nejakym menom, a to a kazdy si moze povedat ze je fachu. Ak niekto chce aby ho tak vnimali bez pochybnosti, nech dokaze ze s fachu je. Takze pisat o trasovani moze hociktory prispievatel, a nijaky prispievatel mu v tom nesmie branit.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 26. Jan 2006 09:05

davam do pozornosti premavku na jednotlivych hraniciach:

http://www.ssc.sk/custom/rozvojcs/grafika.pdf

1/CR
2/MR
3/PR
4/RR (s tesnym odstupom)
5/UA
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 26. Jan 2006 09:13

Flinstone,
netreba si mylit pojmy s dojmami, tu nejde o zmenu trasovania, ale len o zmenu oznacovania tras. V podstate sa vzhladom na prirodne podmienky krajiny smerom vychodne od BB natrasovat dialnicna infrastruktura inaksie ani neda.
Navrh, aby bola D1 preznacena tak, aby smerovala od KE smerom na Kechnec predsa nie je len takym samoucelnym rozmarom, ale logicky nadvazuje na dlhodoby koncept, ktory ako tvrdi johhan moze byt s dost velkou pravdepodobnostou v blizkej buducnosti prijaty. Ak by sa o Dx neuvazovalo, bola by to hlupost. Ak sa ale o Dx realne uvazuje, tak zmena znacenia sa nuka automaticky sama. Jedine, ak by si bol proti tomu, aby sa tu vobec nejaka Dx v buducnosti stavala.
Takze ako? Si za Dx (BA-NZ-LC-KE) alebo proti?
Tvoja odpoved na tuto otazku mnohe ozrejmi.

A to iste by som sa chcel spytat aj Adoasa. (bez ohladu na to, ci bude D1 pokracovat od KE smerom na vychod alebo juh)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2006 11:00

v tomto sa zastavam aj johhana a devila, v principe tu moze kazdy si povedat nazor ;) o tomto toto forum je ;) a tiez by som poprosil o iste povysovanie sa ;)

ale moje navrhy trasovania

D1 nechat tak ako je (s korbelkou a tunelom presov)
D2 tam uz nie je toho moc co menit :lol:
D3 len od HP po CA
D4/D0 stavat hned ako 3+3 minimalne od krizovatky D2/D4 v jarovciach po krizenie s D1.
D5 => terajsia juzna cast R4

R1 zmenit trasovanie aby R dalej od zvolena po kosice bola R1
R2 od CR hranic po ziar
R3 tak ako je navrhovana (ale cez turiec) + prelozka cesty cez donovaly
R4 len severna cast
R5 od CR hranic po Pl hranice
R6 v profile D (mozno by sa dalo pomenovat tych par km ako Dx ? :)
R7 ako je planovana s napojenim pri lucenci. vzhladom k rovine a minimalnemu navyseniu stavat ako D zrejme D6 ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 26. Jan 2006 15:42

Tato tema je taka zaujimava. Kto si Flintstone ze tu takto diskutujes :?:

Forum je forum/diskusia, kde prave to je vyhoda, ze aj 10 prispevkov mozeme napisat ale raz bude jasne kto ako co mysli, ale musi sa tak spravit bez nejakych tvrdych slov lebo to potom meni sposob diskusie. :P

Aj takato tema akou je trasovanie je uplne OK - ja tu vnimam kazdu jednu temu ako Grecko - snazim sa pochopit diskutujuceho na druhej strane. :P

Ja som napisal tiez rozne vety, ale ja si dokazem kazdu jednu obhajit po stranke odbornej aj argumentacnej a nemusim hned pouzivat nejake ine sposoby. A ze som nespokojny a dam to najavo svojim vztahom k danemu nazoru - tak na tom nie nie je. :lol:

Teda konkretne:

Ja osobne som za to aby sa slovenska dialnicna siet zmenila. Mali by jednoznacne sa pridat niektore dalsie RK - na prepojenie Zahoria, Oravy, juzneho Slovenska, oblasti medzi R4 a D1, Horna Prievidza, ... to je zakladom, dat si jasny plan na budovanie dialnic. Hned potom treba stanovit rozne casove obdobia: napriklad na 10 rokov "to a to" na dalsich rokov este "to" atd. a teda po cca. 100 rokoch mame konecny model. A tu je treba zdoraznit, ze ak sa aj zmenia priority, tak na tomto kvalitnom modeli vzdy najdeme kazdu jednu potrebnu dialnicu - moze sa menit cas vystavby, ale dialnica uz bude mat svoje cislo, svoju trasu a svoje odovodnenie a naviac aj sa bude podla toho rozvijat vsetko ostatne ako su zeleznice, letiska atd. Poznamka: Nemusi rozhodovat cislo pri priorite nejakej dialnice - napriklad nie je dnes urcite R6 dolezitejsia ako R7. :P

Ked uz mame tento dokument, tak je cas urcit si co ma byt dialnica a co ma byt RK a pripadne co ma byt RK s moznym bezproblemovym prebudovanim na D. Poznamka: Takyto dokument nebude lacny ani sa neda spravit za 10 dni, ale vysledok stoji za to, lebo koncepcia je pripravena.

Dalsia slovenska chyba (a nie len slovenska ale hodnotim prave SR) je ze su tu nejake spolocne useky pre viac dialnic a to nie je tiez dobre - to je nedostatok toho planu, ktory sa musi stale menit, ktory nepocita napriklad s NO okolo BA cez tunel M.K. pricom ale NDS, a.s. uz o nom hovori. A konkretne nie je spravne, aby R1 bola spolocna s R2 a R3, nie je vhodne aby D1 bola spolocna s R4 (a mozno aj nieco dalsie).

Dalej - ja nie som presvedceny o tom, ze by mala kazda dialnica byt az na hranice statu parametrom dialnice - staci RK. Priklad D1 by skoncila v Sobranciach a dalej by to bola Rx - nic zle na tom nie je. V SR je vynimkou max. D3 ktora je sucastou koridoru a je to jedna z mala D ktora sa odvija od D1. A samozrejme postavena D2 sa nebude menit ale dnes je jasne ze tu stacila od hranic s CR po MA aj RK.

A teraz: Plan vystavby dialnic nie je dobry (stale sa meni), takze nie je uplne spravne ani cislovanie dialnic (spolocne useky), ... to si vyzaduje do noveho planu vyrazne zmeny. A mali by sa spravit, vysvetlim: lebo vzdy uz novy plan nebude OK (to je ako ked sa stavala D1 Praha-Brno, nebola uz vtedy postavena na potrebne parametre a dnes to sposobuje velke problemy alebo priamo v SR usek D1 BA-TT, jedina dialnica v od hlavneho mesta v smere na vychod, sever aj ciastone juh a zapad SR).

Dialnice nie su potraviny. Kazdy jeden diel pri dialnicnej vystavbe (plan, vykup pozemkov, projektova dokumentacia, vystavba atd.) je narocny a akakolvek zmena nie je lacna a nie je jednoducha a preto vysledkom je ze ziadna zmena uz neprebehne (prebehne ale len v malo pripadou ale vysledkom je hlavne uz predrazenie stavby) pocas procesu vystavby dialnice - a tomu treba zabranit kvalitnou pripravou. V SR plati ze pripravne prace su 2-5 rokov, ale nikam to nevedie (ako napriklad 18 km usek na R1). V Rakusku, Svedsku atd. su pripravne prace min. 4-6 rokov a ma to svoj vyznam a zmysel. Stavia sa aj hospodarne aj tak ako to vyzaduje spolocnost. A casto sa prave Rakusko stava zo strany SR "slimakom" - mozno ano pre ochranu ZP ale realne sa tam stavia vysoko efektivne.

Teraz by som sem mohol dat nejaky navrh, dam ho sem, lebo tak robia aj ostatni a snad sa lepsie pochopime:

Priblizna schema dialnicnej siete v SR (konecna schema na 80%, 20% su mozne zmeny) - cas vystavby je taky, ze prioritou je D1, D3, R1 a obchvat BA atd. :arrow:

D1: BA-TT-TN-ZA-LM-PP-PO-KE-MI-SO
D2: BA-MA-Kuty
D3: ZA-KM-CA
D4: cely obchvat okolo BA (dnesna D4+tunel M.K.+napojenie na Stupavu + riesenie hranic) - tu zmena hned vystavba na 3+3 v aktualnej trase cela D4 (teda nie dalej od tunel M.K.)
D5: TT-NR-ZV-BB
D6: KE-Milhost-hranica s Madarskom

R1: ZV-DT-LC-RS-RV-KE
R2: TN-PD-ZH
R3: PD-TO-NR-NZ-KN
R4: BA-DS-NZ-LV-LC
R5: ZV-KA-hranice s Madarskom
R6: PO-SK-hranica s Polskom
R7: PO-VT-HE-Snina-hranice s Ukrajinou
R8: severny koridor R3
R9: CA-hranice s Polskom
R10: CA-hranice s CR
R11: SO-hranice s Ukrajinou
R12: BA-hranice s Polskom
R13: BA-hranice s Madarskom
R14: PU-hranice s CR

Tu je jasne ze na tych posledny cislach pri RK az tak velmi nezalezi a ked na nich nezalezi tak by sa mohli aj zmenit ale zaroven ked na nich nezalezi tak nie je potrebne ich menit, lebo plati ze poradie priorit sa neurcuje podla nejakych cisiel pri RK. Niekedy ani pri D - zalezi od statu.

Dialnica D1 ma jasnu prioritu stanovenu uz dost dlhe obdobie, oprete o velmi vela dobrych argumentov, podporovana zahranicim, EU a UNO, OECD atd. a aj slovenskou verejnostou - odbornou, politickou a vacsina ludi. A bola by aj cela slovenska spolocnost keby sa rychlejsie stavala dnesna R1 a R2, ale to uz suvisi s niecim inym.

Dialnica D1 sa mala pocas svojej historie menit uz viackrat a nikdy sa tak nestalo a ani sa snad nestane, pretoze je to zakladna spojnica statu, nie len BA a KE ako si to naivne mysli napriklad slovensky minister dopravy. Na to je idealne stavat potom BA-DS-NZ-LC-RV-KE. Lacne, rychle, efektivne. Ale to neriesi nic - myslim si ze to je jasne. Aj ked to casto naraza napriklad na stranke www.blizsienaokolo.com kde tento model je uplne najlepsi - vzdusna ciara.

Tu nejde o to ze sa nesmie R4 zmenit na Dx. Kludne nech sa tak stane, ale nemala by sa zasahovat dialnicna siet ktora je uz pevne naplanovana. A to je D1-D3 atd.

A teraz este aby som sledoval aj diskusiu. Aspon nieco dalsie napisem. :arrow:

Niekolko argumentov typu, v Madarsku je velka zupa atd. - ano je, ale Ukrajina je vacsi stat. Argument ze stupne premavka na trase R4 a dalej na trase v smere na Miskolc - ano je to pravda, ale podobne sa tak stane aj s Ukrajinou. Ze su to chudobne regiony je pravda, ale to je argument asi taky ze ja sa vola Adaios. Ze treba stavat do vyhladu - ano, ved OK, nech sa postavi R4 - da sa zmenit na napriklad na D5 (nova dialnica - teda keby dnes bola posledna D5, tak R4 juzna vetva by bola D6 atd. - alebo potom zmenit celu koncepciu). Dalej je tu nejaky argument o preprave tovaru a o pocte obyvatelov susednych statov SR. To je pekne, ale podstata unikla: fakt, ze stupa preprava po cestach, ale zeleznice su stale na 1. mieste, fakt, ze obchodna vymena a investicie prebiehaju prave s Rakuskom, fakt, ze ... zase to je taky argument sam o sebe ako moje meno.

Ja nie som proti vystavbe ktorejkovelk potrebnej D/RK/zeleznice/letiska/vodneho kanala/budovy/sidliska/pristavu/zburanie 1/2 centra nejakeho mesta a zasadit tam stromy atd. pretoze ja podporujem rozvoj na 100% v sulade s ochranou prirody.

Teraz neviem - este som chcel toho viac napisat ale nejako som zabudol co som chcel - ... ja si niekedy spomeniem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 26. Jan 2006 17:28

Lenny napísal:
Branco napísal: Môže sa to síce vykonať v dlhodobom horizonte, ale v žiadnom prípade nie skôr, ako:

1. dostavia kompletne D1, D3, R1, obchvaty na R2
2. Po dostavbe R2 sa R1 a R2 sa preklasifikujú na diaľnicu, myslím kompletné ťahy R1 a R2
3. R6 na Púchov sa rovnako preklasifikuje na diaľnicu
4. Alternatívne diaľničné napojenia môžu byť aj Bytča-Makov a Prešov-Stará Ľubovňa
5. rovnako sa bude viesť diskusia o ďalších diaľničných prepojeniach, ktoré Slovensko potrebuje.


Jak chceš po dostavbě překlasifikovat R1 a R2 na dálnice, když nebudou splňovat její parametry, ať už šířku, která je o 4 metry kratší nebo třeba podélné sklony. To už je lepší stavět tyto silnice rovnou jako dálnice.

K bodu 4. Neviděl bych reálně dálniční spojení Bytča - Makov, protože na české straně by případná RC/D procházela CHKO Beskydy, což je obrovský problém. 8)


Lenny, myslím si, že diskutujeme o imaginárnych variantoch. Čo je však možno dobre, lebo z takejto diskusie vzíde veľa podnetov. Preklasifikovanie R1 a R2 na diaľnice sa určite neudeje, povedyme, najbližších 5 - 7 rokov. Musia byť vypracované nové projekty, R1 a R2 sa musia rozšíriť a upraviť a celý proces často komplikovaného odsúhlasenia tu bude znova. A to už nehovorím o peniazoch, zatiaľ máme šťastie, že sme nováčik EU, ale po vstupu Rumunska s Bulharska sa situácia môže zmeniť, tieto krajiny dosahujú totiž max. 2/3 našej ekonomickej úrovne.

K diaľničnému prepojeniu Bytča-Makov-hranice s ČR: Opäť je to dlhodobý plán, k realizácii ktorého možno pristúpiť najskôr o 5 - 7 rokov. Ale, D8 cez České stredohorie bol tiež problém a zdá sa, že sa vyrieši.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod random » 26. Jan 2006 21:56

hmm ... pridam sa aj ja so svojov viziou ...
... je to len naozaj vizia ...

... hmmm podla mna by D1 mohla zacinat na hraniciach CR (terajsia D2) a okncit na UA (v povodnom zneni) , takto by sa stala najdlhsou spojnicou SR :) ... ako D2 by som bral Hranica AU - BA - LC - KE - Hranica s MR
D3 > hranica MR - BA
D4 > hranica s MR - KE
D5 > ZA (skor HP) - CA
D6 > TR - hranica s CR
D0 > okruh BA s tym ze by sa na niektorych miestach prekrival s D2 (nutne zlo ;)

R1 > TT (potiahnut to cez krapaty na CR alebo spojit to s BA na ich upeti ... myslim ze tam je uz cast 4pruhovej cesty postavena ... asi 10km ... ale to mi mozu vyvratit blavaci... alebo ma skor poucit) - LC
R2 > TR - ZH - ZV- LC
R3 > hranica MR - ZV - BB - RK - PL
R4 > severna R4 (ako teraz)
R5 > CA - PL
R6 > R5 odbocka na CR
R7 > PO - UA
R8 > PP - ???

nie je tam setko ... ale mozeme o tom pokecat ako som to myslel ... nemam teraz uz cas pisat ... tak asi az zajtra
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Bager3 » 27. Jan 2006 16:57

Osobne si myslim ze je jedno ktory usek bude D ci RK a osobne ani neviem posudit v com pre mna ako motoritu je rozdiel medzi RK a D snad len v bezpecnosti.
Preto nevydim rozdiel v tom ci sa dany usek ma stvat ako RK ci D ale uznavam ze hlavne tahy by maly byt D.

Osobne by som sa pri planovani D ci RK vyhybal prekrivanu jednotlivych D ci RK coho pricinou su aj caste zapchy na D1 medzi BA a TT preto ze je jedno do ktorej casti slovenska idete aj tak idete cez kryticky usek takze zmenu by som urobil hlavne na tomto useku a to tym ze by som vytvoril novu R1 ktora by nezacinala v Trnave ale v BA. a dalsiu zmenu by som urobil v tom ze by som potiahol RK z Trnavy az na hranicu z CR osobne si myslim ze je tato RK nevyhnutna.

ostatne casti slovenska neviem posudit. Niesom odbornik som len obycajny motorista ktoreho zaujima vystavba D a RK a mam aj nazor :o)
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Adaios » 27. Jan 2006 18:08

Bager3 napísal:Osobne si myslim ze je jedno ktory usek bude D ci RK a osobne ani neviem posudit v com pre mna ako motoritu je rozdiel medzi RK a D snad len v bezpecnosti.
Preto nevydim rozdiel v tom ci sa dany usek ma stvat ako RK ci D ale uznavam ze hlavne tahy by maly byt D.

Osobne by som sa pri planovani D ci RK vyhybal prekrivanu jednotlivych D ci RK coho pricinou su aj caste zapchy na D1 medzi BA a TT preto ze je jedno do ktorej casti slovenska idete aj tak idete cez kryticky usek takze zmenu by som urobil hlavne na tomto useku a to tym ze by som vytvoril novu R1 ktora by nezacinala v Trnave ale v BA. a dalsiu zmenu by som urobil v tom ze by som potiahol RK z Trnavy az na hranicu z CR osobne si myslim ze je tato RK nevyhnutna.

ostatne casti slovenska neviem posudit. Niesom odbornik som len obycajny motorista ktoreho zaujima vystavba D a RK a mam aj nazor :o)


Bager3,

ja mam len 2 poznamky:

1. Je to jedno ako sa co stavia, ale nemalo by sa menit cislovanie najlepsej dialnice na Slovensku - D1.

2. Vystavba novej RK z BA do TT je uplne zbytocna - problem by bol v BA aj v TT, na tomto useku staci rozsirenie D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 pruhy, co by bola cena cca. 10 mld. SKK a k tomu oprava cesty I/62 SC-Sered, co by stalo cca. 1,5 mld. SKK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod sergej » 27. Jan 2006 21:27

Adoas napísal:Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:


Neboj, podľa dôveryhodných informácií (stránka NDS) bude 42 km úsek D1 Pozdišovce - št. hr. SR/UA otvorený v roku 2007 :shock: a spolu s ním aj Bidovce - Dargov (13 km) a Dargov - Pozdišovce (18 km) :shock: :shock:, aby to bolo napojené na Košice... ( http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=166 )

Ja sa im do toho nechcem pliesť, ale niekedy sa mi zdá, že v NDS kolektívne húlia trávu :roll: :D
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 30. Jan 2006 18:38

Sergej napísal:
Adoas napísal:Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:


Neboj, podľa dôveryhodných informácií (stránka NDS) bude 42 km úsek D1 Pozdišovce - št. hr. SR/UA otvorený v roku 2007 :shock: a spolu s ním aj Bidovce - Dargov (13 km) a Dargov - Pozdišovce (18 km) :shock: :shock:, aby to bolo napojené na Košice... ( http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=166 )

Ja sa im do toho nechcem pliesť, ale niekedy sa mi zdá, že v NDS kolektívne húlia trávu :roll: :D


Co se divíš? Stránky obsahují spoustu chyb. Dělá je mluvčí Jánošík, který má k dispozici kluka a holku co mu schánějí materiály. Tak pomocí googlu něco najdou a hned to šoupnou na net, to bylo v první etapě. Teď už materiály schánějí z vlastních zdrojů, ale to jim trvá dlouho. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 30. Jan 2006 18:41

Mě osobně by přišlo velmi divné, kdyby D1 vedla z Košic na Milhosť a Maďarsko. To by už opravdu byla jako "bližšie na okolo", vždyť z Bratislavy je to kousek do Maďarska po D2.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:45

Lenny napísal:Mě osobně by přišlo velmi divné, kdyby D1 vedla z Košic na Milhosť a Maďarsko. To by už opravdu byla jako "bližšie na okolo", vždyť z Bratislavy je to kousek do Maďarska po D2.


Ten kto pozna vyznam dialnice D1 tak ten ju nikdy nebude menit. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2006 12:41

podla tohto clanku to asi myslia s preznacenim vazne :lol:
kedze R4 je od zvolena po madarske hranice

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2832
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 10. Feb 2006 16:38

Bager3,
pri lokalnej preprave na vzdialenost 30-40 km je motoristovi fakt jedno, ci pojde po D alebo R. Ale na vzdialenost 400 km ti uz jedno nie je, ci mozes tahat bezpecne 160 km/h alebo 120 km/h.
KE a BA su najvacsie osidlenia v krajine a preto mala byt od zaciatku snaha spojit tieto sidla dialnicou co najkratsie a co najlacnejsia. Prave obsluhu uzemia mala riesit len RC a nie D. Napravit to moze este ta nova koncepcia s Dx (BA-NZ-VK-LC-KE). V praxi by to znamenalo bezpecne cestne spojenie KE s BA za podstatne menej ako 3 hodiny. Pevne verim , ze nakoniec zvitazi zdravy rozum a Dx sa presadi. Tato zmena uz v podstate neohrozi ani vivatov z D1, lebo Dx sa urcite nezacne stavat skor, ako bude kompletna D1 v KE.

Bolo by dobre, keby sa ta koncepcia prijala co najskor, lebo napr. taky obchvat Figy by sa uz mohol stavat v parametroch poloprofilu D. Tym, ze sa cela Dx sustavne doteraz znevyhodnovala, moze byt nakoniec trochu aj jej vyhodou, lebo v pripade prechodu na D by sa museli opravovat na celej trase len 2 useky a aj to len v poloprofile: obchvat Ozdian a Tornale, pricom Tornala je na rovine, co by mohlo byt celkom lacne.


Adoas napísal:
Lenny napísal:Mě osobně by přišlo velmi divné, kdyby D1 vedla z Košic na Milhosť a Maďarsko. To by už opravdu byla jako "bližšie na okolo", vždyť z Bratislavy je to kousek do Maďarska po D2.


Ten kto pozna vyznam dialnice D1 tak ten ju nikdy nebude menit. :wink:


Adoas.
Mal by si sa na to pozriet pragmaticky koncepcne a nie emotivne. Predstav si, ako by mohla na SK vyzerat dialnicna siet o 30 rokov a nie ako vyzera teraz. Lebo z pohladu znacenia je ovela dolezitejsi koncepcny princip a nie princip ad hoc. D1 je znacena z dlhodobeho hladiska idiotsky, lebo sa klukati uzemim SK vsetkymi moznymi smermi a kazde jedno napojenie dalsej dialnice na nu bude zvysovat nelogickost znacenia.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Bager3 » 10. Feb 2006 18:28

Klavirista

suhlasim dobry napad R7 by sa mohla staviat ako Da mohla by sa volat uz ako len chce maly by sme tym padom dilanicu D1 vo variante ktoru mame D2 je prakticky dokoncana D3 je jednoznacna D4 je obchat BA a D5 by bola dialnica na kosice cez nove zamky

Otazkou ostava uz len jedno a to efektivita a vyuzitia danej dilanice co sa tyka tranzitu nielen vnutrostatnej dopravy a tu ten napad trosicku pokulhava v tom ci by ta cesta bola vyuzita v dostatocnej miere

Mam len otazku ze kolko by bol rozdiel ceny R7 keby sa potiahla az po kosice v prevedeni R a alebo prevedeny D? (prakticky celi usek je na dost rovnom terene (okrem sorosky a spol)
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 38 hostí.