Koridory a trasovanie ciest

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2006 22:09

Fred Flintstone, sám dobre vieš že dnes to je "somár" zajtra "komár" a hlavne na Slovensku kde si nielen minister vie nas.at do vlastných úst. Preto nikdy nepoužívam 100% ( aj ked mám možnosti si zabezpečiť 100%-nosť ). Všetko je vo vývoji a aj dohodnuté veci sa nerelizujú na 100% - ale to už je choroba Slovenska a gentlemanských dohôd ( aj keď mnohí slovenský politici nevedia čo to je ). Našťastie ja sa neživím biznisom okolo dopravy - ja iba naň pozerám nezainteresovane.

MH ja sa ti vôbec nedivím ale niekedy systém "Ja niečo viem ale nepoviem" je vlastne rozbuškou pre kompetentných aby sa rozhýbali. A za dalšie toto fórum je dosť monitorované aby sa tu nejaké veci priamo prezentovali :-)

K téme ... úsek ZH - ZV je jeden z problematických bodov ktorých sa málokto chce chytať ... pštrosia politika NDS dá sa to vyriešiť jednoduchým prehádzaním čísel a žiadna peáž nebude, ale neviem ako by prežreli v BB že by neležala na R1 ale len na R3 - odhadujem to na druhé povstanie
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2006 22:23

PS: Toto asi bola posledná "fantasmagória" ktorú som pustil. Už iba správy z TASR :wink: 8)

A DÚFAM :!: že to nikto nezobere osobne, lebo to tak nie je :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 22:25

johhan,

Našťastie ja sa neživím biznisom okolo dopravy - ja iba naň pozerám nezainteresovane.


To si šťastný človek. Tu je tak veľa rizík a nepredvídateľných okolností ... sú tu kladené vysoké nároky. A k tomu politika a vplyv peňazí. Všade od železníc, cez diaľnice a cesty, ďalej letiská, aj vodná cesta, aj MHD v mestách, dane z áut, poistky, logistika, doprava v mestách, ... k tomu dlhá história komunizmu, dnešnej úrovne politiky, finančných problémov atď. ... od stavebníctva cez logistiku ... všetko čo sa týka dopravy má budúcnosť ale je tu príliš veľa rôznych tlakov zo všetkých strán nech už sa tá doprava týka ktorejkoľvek jej časti.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 22:40

BB je kapitola sama o sebe ku ktorej som sa nikdy nevyjadroval a ani nebudem (je tu na túto tému viac iných expertov).:D

Nevidel by som problém v tom, čo na to BB, ale v tom, či je záujem na tom niečo meniť, alebo nie. O tomto rozhoduje MDPT a nie BB.


Predbežné návrhy na zmeny terajšieho stavu nezohľadňujúc nové koncepcie:

Úsek R3 by som rozdelil na dve alebo tri samostatné RC podľa toho aké varianty sa vyberú či cez MT a Kraľovany alebo cez Nízke Tatry a RK.

R4 by určite mala byť rozdelená na dve samostatné RK.

R1 by mala byť už teraz bez akýchkoľvek plánovaných koncepcií trasovaná od ZV na KE (nezohľadňujem "plánované" zmeny ohľadom južnej D)
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 22:49

johhan napísal:PS: Toto asi bola posledná "fantasmagória" ktorú som pustil. Už iba správy z TASR :wink: 8)

A DÚFAM :!: že to nikto nezobere osobne, lebo to tak nie je :-)


S tou fantasmagóriou by som to tak tragicky nevidel. Sú to veľmi sledované a zaujímavé informácie, a nikde nie je napísané, že v blízkej budúcnosti sa z Koncepcie/Plánu/Úvahy môže stať skutočnosť.:D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2006 23:44

Fred, ja som vidím a poznám :-) Slovenský politici majú infinite-horizont problem :-)

MH, čisto podľa mňa by to malo byť takto:

D0 - nultý obchvat BA
D1 - BA - ZA - PO - KE - Milhosť
D2 - Kúty - BA - Rajka
D3 - ZA - CA
D4 - BA - NZ - LC - KE - MI - Vyšné Nemecké

R1 - TT - NR - ZH - ZV - LC
R2 - Drietoma - TN - PD - TR - BB - BR
R3 - TS - DK - MT - TR - BB - ZV - LC - Šahy
R4 - SV - Bardejov (?) - PO - VT - HU - Ubľa
R5 - Svrčinovec - CA- Skalité
RC- spojka - PD - ZH
R6 - OK
R7 - KM - NZ - NR- TO - BN
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 19. Jan 2006 11:39

D1 - BA - ZA - PO - KE - Milhosť


Ale to by mala byt z druhej strany hranice M3 a nie M30.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 15:05

Johhan,

ty osobne si za to aby D1 nepokracovala dalej na vychod SR od KE :?:

Toto nikdy ja osobne nepodporim, co neznamena ze nemozes mat iny nazor. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Nevedko » 19. Jan 2006 15:44

Adoas napísal:Johhan,

ty osobne si za to aby D1 nepokracovala dalej na vychod SR od KE :?:

Toto nikdy ja osobne nepodporim, co neznamena ze nemozes mat iny nazor. :wink:


Mne osobne je jedno, ako sa bude dialnica z Kosic na Ukrajinu volat, ci D1 alebo D4, co ale neznamena, ze nemozes mat iny nazor ;-)
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 15:45

Nevedko napísal:
Adoas napísal:Johhan,

ty osobne si za to aby D1 nepokracovala dalej na vychod SR od KE :?:

Toto nikdy ja osobne nepodporim, co neznamena ze nemozes mat iny nazor. :wink:


Mne osobne je jedno, ako sa bude dialnica z Kosic na Ukrajinu volat, ci D1 alebo D4, co ale neznamena, ze nemozes mat iny nazor ;-)


Ale ved tu ide hlavne o dlzku a system a zmysel a vyznam. Nie je umenie stale nieco menit, ved D1 je podporovana aj vo svete, aj v SR. A je to velmi spravne vyjadrene, spojenie zapadu a vychodu od Rakuska az po Ukrajinu.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

A - UA

Odoslaťod Čavo » 19. Jan 2006 16:02

Adoas napísal:
Nevedko napísal:
Adoas napísal:Johhan,

ty osobne si za to aby D1 nepokracovala dalej na vychod SR od KE :?:

Toto nikdy ja osobne nepodporim, co neznamena ze nemozes mat iny nazor. :wink:


Mne osobne je jedno, ako sa bude dialnica z Kosic na Ukrajinu volat, ci D1 alebo D4, co ale neznamena, ze nemozes mat iny nazor ;-)


Ale ved tu ide hlavne o dlzku a system a zmysel a vyznam. Nie je umenie stale nieco menit, ved D1 je podporovana aj vo svete, aj v SR. A je to velmi spravne vyjadrene, spojenie zapadu a vychodu od Rakuska az po Ukrajinu.


Budem podpichovať. ;-)

D1 nezačína na Rakúskych hraniciach, ale v BA križovatkou s D2. D4 (terajšia) na Rakúskych hraniciach začína. :-D
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 16:29

čavo,

uprimne: Ja to viem a cakal som kto ma na to upozorni. Dakujem.

Este nieco zavazne :?:

Je to take zaujimave, ze ked sa pomyli "iny" tak hned vsetci provokuju. Ale OK. Majte si aj D1 rozdelenu na 100 casti. Ja idem off, to bude najlepsie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 19. Jan 2006 23:09

johhan napísal:Fred, ja som vidím a poznám :-) Slovenský politici majú infinite-horizont problem :-)

MH, čisto podľa mňa by to malo byť takto:

D0 - nultý obchvat BA
D1 - BA - ZA - PO - KE - Milhosť
D2 - Kúty - BA - Rajka
D3 - ZA - CA
D4 - BA - NZ - LC - KE - MI - Vyšné Nemecké

R1 - TT - NR - ZH - ZV - LC
R2 - Drietoma - TN - PD - TR - BB - BR
R3 - TS - DK - MT - TR - BB - ZV - LC - Šahy
R4 - SV - Bardejov (?) - PO - VT - HU - Ubľa
R5 - Svrčinovec - CA- Skalité
RC- spojka - PD - ZH
R6 - OK
R7 - KM - NZ - NR- TO - BN


Johan, s tymto by som sa vedel stotoznit na 100 percent. Ale neodpustim si este jednu poznamku. Keby R3 isla cez Donovaly a nie cez MT, tak by tvoja navrhovana trasa R2 nemusela mat spolocny usek s R3 (TR-BB). Cize aj tento fakt ukazuje na to, ze trasovanie R3 cez MT je menej logicke.

A este nerozumiem tomu Bardejovu v R4 . Pod SV si myslel Svidnik ? Ten je spravne SK

Adoas,
to co navrhuje johhan nema z logickeho pohladu najmensiu chybu. Jeden este logickejsi variant sa tu sice nuka, ale to by musela byt schvalena cela R4 v parametroch D. Vtedy by D1 pokracovala na Ublu , D4 na Michalovce a D5 by bola severo-juzna spojnica Kechnec-KE-PO-SK
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Flintstone » 19. Jan 2006 23:27

kaviarista, Johhan, ...

to je utópia. Nič iné stavať diaľnicu v trase R4? To je zbytočné a drahé.

Logika? Toto je ideológia ktorá nie je založená na realite páni. :lol:
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod johhan » 23. Jan 2006 23:20

Flintstone napísal:kaviarista, Johhan, ...

to je utópia. Nič iné stavať diaľnicu v trase R4? To je zbytočné a drahé.

Logika? Toto je ideológia ktorá nie je založená na realite páni. :lol:


V čom je ideologia, ked sa vie že trasa Košice Kechcenec Miškovec bude v budúcnosti dosť zaťažená a ešte bude do nej zaústená terajšia R2 ? Zase to bude riešenie na 10 -15 rokov a bude sa to prerábať na D. Osobne si myslím že treba na slovensku myslieť dalej ako trvá volebné obdobie. Najmä ak sa dnes ešte stále používajú prognózy a predpoklady nárastu dopravy z 80-ctych rokov - pričom doprava rastie medziročne daleko rýchlejšie ako sú vzorce 20 rokov staré. Viď prípad Tunel Višňové, 8 rokov sa tu hovorilo že stačí jeden tubus a potom keď sa vyčerpá kapacita začne sa raziť druhý, pričom všetci veci znalý hovorili že dňom otvorenia už bude kapacita prekročená. 8 rokov sa tu kompetentní tvária že nie, takže aká ideológia a aká logika ?

Je smutné že sa celé dialnice moc spolitizovali.

P.S. Toto je konštatácia terajšieho stavu, nič osobné :!:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 23:32

johhan napísal:Zase to bude riešenie na 10 -15 rokov a bude sa to prerábať na D.


Tak toto johhan absolutne neobstoji co si napisal - ani z odborneho hladiska ani z ineho. Nie vsade musi stat dialnica. Existuju aj RK 6 a viac pruhov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 24. Jan 2006 00:05

Adoas napísal:
johhan napísal:Zase to bude riešenie na 10 -15 rokov a bude sa to prerábať na D.


Tak toto johhan absolutne neobstoji co si napisal - ani z odborneho hladiska ani z ineho. Nie vsade musi stat dialnica. Existuju aj RK 6 a viac pruhov. :wink:


Čo je potom rozhodujúce kde treba D a kde stačí RC ? Pretože podľa tejto optiky na Slovensku netreba vôbec D stačia všade RC :-)

Poliaci sa snažia vytlačiť tranzitnú dopravu z oblasti Zakopaneho - Tatier preto sa snažia dostavať Zwardoň a budú preferovať Duklu teda na R4 teda to budú 2 hlavné tranzitné ťahy sever juh na Slovensku. K tomu ešte osídlenie PO KE Miškovec bude vyrábať dosť vysoký trafic. Teda južná R4 má dosť vhodné predpoklady aby sa rovno stavala v profile D, bude to vyťažená komunikácia a bude mať dopravný význam ako D3.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2006 08:39

A co je uplne najdolezitejsie, cenovy rozdiel medzi R a D je na tomto useku zanedbatelny. Kechnec-KE je takmer dokonala rovina. Je velky rozdiel , ci sa o parametroch komunikacie rozhoduje v horskom prostredi (Skalite) alebo na rovine.

A okrem ineho, na madarskej strane je M30 (od pripojky s M3 po Miakolc) zatial stavana v parametroch nasej D. Nechce sa mi teraz hladat presne parametre M30, ale v praxi mnou vyskusanym komfortom jazdy a odhadom sirky to tak pravdepodobne bude.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2006 09:13

Adoas,
okrem odsuvu tranzitu dalej od Tatier ktore spomenul johhan, su tu este ine argumenty:

1. Poliaci budu mat prvu dialnicu, ktora pretne cele Polsko urcite A4. Takze pripojka pri Rzeszowe by znamenala prepojenie na dolezity zapado-vychodny dialnicny koridor.
2. Tovarova vymena medzi balkanom a pobaltskymi statmi rastie velmi dynamicky. Staci si odsledovat kazdorocne narasty intenzit na hranicnom priechode Barwinek. Takze o takych 10 rokov (skor vystavba aj tak nie je realna )uz moze byt posudenie R4 ako sucasti severo-juzneho europskeho koridoru posunuta do uplne inej roviny
3. Predstavme si, ze zrazu tu bude uplne bezproblemova vystavba vsetkych existujucich dialnic (D1,D2,D3,D4) a v kratkom casovom horizonte by bolo mozne ich realne dostavat. Co dalej? Ved uz bude problemom najst dalsiu vhodnu trasu na Slovensku, ktora by mohla byt stavana v dialnicnych parametroch. Najvhodnejsou trasou na to bude urcite R4.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2006 14:32

ja si tiez mysli, ze D1 by sa mohla zohnut smerom dole a juzna cast R4 bude v parametroch D.

skratka aby sa neurobila ta ista chyba co so s R1 TT - NR ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 21:15

Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Flintstone » 24. Jan 2006 21:30

Adoas napísal:Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:


Presne tak.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Branco » 24. Jan 2006 21:33

Adoas napísal:Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:


Tiež nemám čo dodať, Adoas, pekne si to zhrnul.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2006 21:39

Adoas napísal:Dobre - meni sa tu charakter obsahu diskusie.

Ja nie som proti tomu aby SR realizovala na trase KE-Kechnec(Milhost/H) dialnicu. To sme sa nepochopili.

Ale zasadne som proti tomu aby D1 nepokracovala dalej od KE v smere na vychod SR na MI, Ukrajinu. :!: :!: :!:

A ten kto sa o toto snazi este argumentami typu ze R4 juzna vetva by mala byt dialnica - OK nech je, ale to nema nic spolocne s D1 sucasne trasovanou - nikdy nebude trasa R4 dolezitejsia ako napojenie na Ukrajinu v danej trase D1 - a ja to ani nikdy nepodporim a akekolvek snahy o tuto zmenu bude ciste politicke riesenie - nic viac.

Tato trasa sa nedosiahla najprv politicky, ale najprv odborne. :!:


Ja tiež súhlasím na 100%. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 25. Jan 2006 08:25

Adoas,
Neviem, ci si to dobre pochopil. ale my s johhanom netvrdime, ze by sa mala vystavba D1 od KE smerom na UA zastavit, alebo ze by sa mali prehodnotit priority.
Pozri, motoristovi predsa bude v praxi uplne jedno, ci sa vezie od KE smerom na UE po D1 alebo po D4, ak ta dialnica bude realne stat. Je to len ciste technicky detail.
To, ze je dnes oznacovanie RC a D dost nelogicky vyriesene (spolocne useky roznych tras, slepe ukoncenia a pod.) ma za nasledok v podstate zivelne oznacovanie kazdej novej RC alebo D, ktora sa zacala realne stavat. Priradilo sa automaticky k R alebo D o jedno cislo viac a o logicke nadvaznosti sa nestaral nikto. Taktiez ma na tom podiel aj historia (rozdelenie statu). Zmenou uzemneho celku sa prirodzene menia aj matematicke modely pre optimalne riesenia. Tvar uzemia Ceskoslovenska prirodzene predurcoval pouzit jediny najefektivnejsi model - chrbticovy, kde by sa k hlavnej tepne od Nemecka po Ukrajinu ruzicovo pripajali vedlajsie RC a D. Tvar uzemia samostatneho Slovenska uz nie je taky roztiahnuty a vzhladom na sucasnu rozostavanost dialnic by bolo najoptimalnejsie zrejme vytvorit okruzny model (tak ako to nacrtol johhan).

Cize, ak by sa mala v tomto ohlade konecne prijat seriozna dlhodoba koncepcia (bez ohladu na koalicno-opozicne tanceky), bolo by dobre, keby ruka v ruke s tym doslo aj k premenovaniu znacenia infrastruktury tak, aby bolo logickym a systemovym aj o 100 rokov.
Zmena oznacovania rychlociest nie je lacnou a jednoduchou zalezitostou (treba menit spustu nadvaznych dokumentov, map, planov a pod.) , preto ak sa k nej raz pristupi treba mysliet aj na daleku buducnost.

Takze kludne tu moze stat dialnica KE-MI skor ako KE-Kechnec aj o 10 rokov, len by sa uz nevolala D1, ale napr. D4.

Vystavba severnej trasy R4 aj tak neprichadza do uvahy skor ako o 10 rokov , takze v pripravnej faze je zatial jedno, ci bude mat parametre D alebo R. O 10 rokov vsak uz moze byt postavena realne kompletna D1. A ja sa pytam, kde inde by si zacal planovat stavat dialnicu na uzemi SK ? Skus sa preniest o tych 10 rokov dopredu a predstav si , ze si hlavny koordinator riesenia dopravnej infrastruktury v ramci Slovenska. Takze? :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.