Koridory a trasovanie ciest

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 17. Jan 2006 10:25

johhan napísal:R6 bola pôvodne dialnica D1, ak to nezhovadili tak by to nemal byť problém.


Johhan,
původní dálnice D1 byla R2, v úseku Starý Hrozenkov - Trenčín
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 12:57

johhan napísal:Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)


Bohaté informácie, Johan, ak správne rozumiem, Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2. Dík za vysvetlenie.

D1 do 2016 po Michalovce - výborná správa.
D3 zmena klasifikácie - nesúhlas, Poliaci v dlhodobom výhľade plánujú preklasifikovanie S69 na diaľnicu.
D4, R1 súhlas
Nerozumiem R2. Načo sú teda stavané obchvaty Tornale a Oždian? R2 by mala byť v plnom profile od Košíc po Sorošku, od Drietomy po Prievidzu, pre ostatné úseky polovičný profil bude zatiaľ postačovať.
R3 - zatiaľ sa nevyjadrím
R4 - nemôžem si odpustiť, toto sú politické tlaky jednej z politických strán
R5 - žiadna zmena, O.K., Česi však podľa JGho stránky začnú stavať obchvat Jablunkova tento rok, je to potrebné urýchliť
R6 - fajn, verím v súhlas českej strany
R7 - myšilienka OK, problém ale v absolútnej nevyťaženosti, najmä v úseku NZ-LC. Z KE po Sorošku, prípadne Rožňavu plný profil, ako pri R2, idea je teda rovnaká. V dlhodobom výhľade by som preklasifikoval na diaľnicu R1+ južnú R2.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod johhan » 17. Jan 2006 13:26

Lenny napísal:
johhan napísal:R6 bola pôvodne dialnica D1, ak to nezhovadili tak by to nemal byť problém.


Johhan,
původní dálnice D1 byla R2, v úseku Starý Hrozenkov - Trenčín


no áno jedna z tých najpôvodnejších :-), ale posledná federálna išla okolo Gottwaldova a Púchova :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 13:46

Ešte doplním svoj predchádzajúci príspevok:

Okrem spomínaných úsekov štvorpruhu na R2 je podľa mňa potrebný plný profil aj na úseku Zvolen-Kriváň.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod johhan » 17. Jan 2006 13:53

Branco, D2 zostane tak, D1 budú nejaké zmeny, možno. Možno aj v PB.
Južná R4 v profile D má svoj význam. Prekvapko - možno :-)
Obchvat Jablunkova sa mal stavať už minulý rok.
D3 má váznam iba po CA, od CA nikdy nebude v profile D ale RC to že aké je tam písmeno je nepodstatné, mali by to značiť podľa reality za CA sa trafic bude rozdeľovať smer PL a ČR.
Južná dialnica má význam ako rozvoj južných území a čistý tranzit PO-KE a BA, tým sa R1 dosť odľahčí. R1 potom bude maž význam ako trasa na stredné Slovensko.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod B; » 17. Jan 2006 13:57

Branco napísal:
johhan napísal:R2 - koniec v Lučenci


Nerozumiem R2. Načo sú teda stavané obchvaty Tornale a Oždian? R2 by mala byť v plnom profile od Košíc po Sorošku, od Drietomy po Prievidzu, pre ostatné úseky polovičný profil bude zatiaľ postačovať.


Z dnesnej R2 sa bude nazyvat R2 iba usek po Lucenec.
Usek Lucenec-KE bude obsahovat obchvat Tornale a Ozdian a bude sa volat spolu s BA-NZ-Lucenec D4 ( alebo D5 ? ).

Ide akoby o zmenu hlavnej a vedlajsej cesty na krizovatke.
Takto to chapem ja.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 15:00

B; napísal:
Z dnesnej R2 sa bude nazyvat R2 iba usek po Lucenec.
Usek Lucenec-KE bude obsahovat obchvat Tornale a Ozdian a bude sa volat spolu s BA-NZ-Lucenec D4 ( alebo D5 ? ).

Ide akoby o zmenu hlavnej a vedlajsej cesty na krizovatke.
Takto to chapem ja.


OK, priebeh trasy ostáva rovnaký, mení sa len číslovanie. Nie som celkom proti, pripadá mi to ale trochu megalomanské stavať diaľnicu, ktorej reálne využitie bude minimálne. Mám na mysli najmä úsek NZ-LC.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 17. Jan 2006 15:06

Branco napísal:OK, priebeh trasy ostáva rovnaký, mení sa len číslovanie. Nie som celkom proti, pripadá mi to ale trochu megalomanské stavať diaľnicu, ktorej reálne využitie bude minimálne. Mám na mysli najmä úsek NZ-LC.


Johhan pise:
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.

takze NZ-LC bude (spociatku) polprofil, BA-DS ma uz dnes slusne intenzity (nemam cislo, ale cesta byva plna), DS-NZ tazko posudit.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 15:15

johhan napísal:Branco, D2 zostane tak, D1 budú nejaké zmeny, možno. Možno aj v PB.
Južná R4 v profile D má svoj význam. Prekvapko - možno :-)
Obchvat Jablunkova sa mal stavať už minulý rok.
D3 má váznam iba po CA, od CA nikdy nebude v profile D ale RC to že aké je tam písmeno je nepodstatné, mali by to značiť podľa reality za CA sa trafic bude rozdeľovať smer PL a ČR.
Južná dialnica má význam ako rozvoj južných území a čistý tranzit PO-KE a BA, tým sa R1 dosť odľahčí. R1 potom bude maž význam ako trasa na stredné Slovensko.


Johan, sú to návrhy a dík za ich prínos.

Nerozumiem, aký význam má preklasifikovanie R4 na D. Týka sa to celej trasy R4? Ako reagujú na to PR a MR?

Na D1 môžu byť nejaké zmeny, ale nech sa už konečne dostavia.

D3 by mala ostať ako diaľnica. Je to napojenie na 40 miliónovú krajinu. V Poľsku sú plánované, resp. stavajú sa diaľničné prepojenia s ČR, Nemeckom, Ukrajinou, dokonca s Bieloruskom, prečo teda nie so Slovenskom?

Nemám nič proti rozvoju južných území, ale nemalo bz sa tak stať na úkor ostatných regiónov. Medzi NZ a LC nie je ani jedno väčšie mesto, Levice sa budú napájať na R1.
Prečo by sa potom nemohla stavať "stredná diaľnica" D4, alebo D5 v trase Trenčín-Zvolen-Košice? Jej dopravná zaťaženosť, ako aj obsluha územia by bola nepomerne vyššia, ako pri ťahu NZ-LC.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 15:19

B; napísal:
Johhan pise:
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.

takze NZ-LC bude (spociatku) polprofil, BA-DS ma uz dnes slusne intenzity (nemam cislo, ale cesta byva plna), DS-NZ tazko posudit.


V pohode, ale cesta, resp. prepojenie DS-NZ vlastne neexistuje. A B;, povedzme si, kedy by sa prípadne naplnili intenzity na DS-NZ-LC?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 17. Jan 2006 15:50

Branco napísal:
B; napísal:
Johhan pise:
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.

takze NZ-LC bude (spociatku) polprofil, BA-DS ma uz dnes slusne intenzity (nemam cislo, ale cesta byva plna), DS-NZ tazko posudit.


V pohode, ale cesta, resp. prepojenie. A B;, povedzme si, kedy by sa prípadne naplnili intenzity na DS-NZ-LC?


DS-NZ vlastne neexistuje

preto to tazko posudit.


kedy by sa prípadne naplnili intenzity na DS-NZ-LC


Tu mozem iba spekulovat, ale budiz
vidim viac moznosti:
narast poctu obyvatelstva + kupyschopnost ( malo pravdepodobne)
uzemie sa zapriemyselni - aspon racionalne mozna moznost
urobi sa kompletne spojenie BA - KE a stane sa najkratsim kvalitnym (130 km/h pre osobne auto) prepojenim. V-Z

Ale najskor asi tak 2025, ked uz hypotetizujem tak pustim aj jedno cislo.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod mel » 17. Jan 2006 18:16

jeden z najlepsich prispevkov za posledne dni Johann ;)

ja tusim, ze madari dostanu dotaciu na urychlenie M30 a preto R4 D... inak suhlas so vsetkym az na tu D4/5, a velke plus michalovce ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 17. Jan 2006 18:23

mel to vystihol vynikajuco ;) fakt velmi dobry prispevok a bodaj by na tom bolo co i len polovicka pravdy, tak je to ohromny pokrok dopredu co sa planovania D & RC tyka.

osobne tam v podstate ani chybu nevidim, idealne riesenie, dokonca aj to predlzenei R1 po brezno a napojenie na D1 (zrejme cez certovicu alebo niekde v tom zmysle) ma milo prekvapilo.

co sa tyka tunelovych variant, myslim, ze v presove sa potesia. a ohladne korbelky je to uspech!

juzna dialnica D4/D5 je tiez vynikajuci krok. tym padom bude mat R1 ozaj vyznam R1 ;) a D4/5 bude tranzitna.

R5 ako sme sa vsak aj v teme bavili do Vecka by bolo super. skoda len ze neprejde uz zrejme variant cez oscadnicu. to by bolo dovedene do perfekcionizmu ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 17. Jan 2006 18:48

johhan napísal:Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)


D1 - Dobrá zpráva s Korbelkou i s Prešovem, ale moc nevěřím termínu 2016 až po Michalovce, po Košice možná, ale až po Michalovce ne-
D3 - Slováci asi převzali tento způsob od Čechů, kde je taky D3 po ČBa dál jen R3. Spíš by jsem byl za to aby D3 vedla buď na hranici s ČR nebo Polskem.
R1 - viděl bych problematické z hlediska životního prostředí napojit se na D1 přes NP Nízké Tatry
R4 - zajímavý navrh
R6 - dobrá zprava
R7 - mi přijde jako trochu drahý luxus stavět dálnici RC by stačila.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2006 10:53

Lenny napísal:D1 - Dobrá zpráva s Korbelkou i s Prešovem, ale moc nevěřím termínu 2016 až po Michalovce, po Košice možná, ale až po Michalovce ne-
D3 - Slováci asi převzali tento způsob od Čechů, kde je taky D3 po ČBa dál jen R3. Spíš by jsem byl za to aby D3 vedla buď na hranici s ČR nebo Polskem.
R1 - viděl bych problematické z hlediska životního prostředí napojit se na D1 přes NP Nízké Tatry
R4 - zajímavý navrh
R6 - dobrá zprava
R7 - mi přijde jako trochu drahý luxus stavět dálnici RC by stačila.


D1 - je možné že v 2016 bude kompletná celá.
D3 - od CA sa fakticky bude stavať v profile R pričom sa honosne nazýva dialnicou :-)
R1 - ani moc nie, cez Čertovicu je diera v chánenom území - a okrem toho to je ešte len sci-fi :-)
R4 - to má dovod v tom že by D1 mohla končiť v Milhosti
R6 - terajšia doba a budúcnosť ukazuje že SR a ČR budú potrebovať 2 dialničné a 2 rýchlocestné prepojenia.
R7 - zatial postačuje 2 pruhá cesta potom už bude dialnica potrebná - tam tá intenzita bude narastať aj lokálna aj tranzitná. Rozdiel ceny v tom teréne je taký malý že má význam tam stavať rovno D
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 17:40

Johhan,

tento tvoj zverejnený plán ani zďaleka nie je celý a zbytočne tu vyvolávaš vášne. A dosť vecí v tom nesedí.

A napísať že to bude nech je tu vláda akákoľvek a následne to potvrdiť na 80%, to je dosť málo.

Mne to pripadá ako by už nebolo o čom písať. Sci-fi je tam toho dosť veľa.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Ale Johhan, ... a ďalší, ... ja dám svoje informácie

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 18:46

johhan napísal:Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.

D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo 8)
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.


Pravdepodobnosť 75%. Aj keď ... kto vie :roll: 8)


Budem konkrétny. :arrow:

Ja si nemyslím že sa zmení trasovanie. Zmení sa číslovanie a to sú dosť rozličné pojmy, keď už teda chceme zverejniť nejaké takéto zámery, lebo daný materiál to má aj v názve. Trasovanie sa takmer vôbec nezmení, pretože diaľnice zostanú tak ako sú približne plánované a len sa prečíslujú. Zmenia sa názvy. Nie už naplánované koridory.

Lebo treba rozlišovať medzitým čo by sme chceli (aspoň predpokladám že veci znalá verejnosť na tomto fóre ktorá čerpá hlavne informácie z praxe a ktorá tu má odborníkov čo by to chcela) a je rozdiel čo sa reálne deje.

Takýto plán a ešte širší by som si ja na základe svojich skúseností mohol spraviť aj dnes a tak by som ho spravil, že by bol s výhľadom na 20 rokov, pravdepodobnosť na 80% (čo môže byť aj 0% pri politike a hlavne politika a peniaze hýbu diaľnicami na Slovensku a vôbec svetom) a 99% fóra by sa pridalo na moju stranu aká je to perfektná koncepcia, ale len ja sám by som vedel, že by to bolo tak na 50% a vabank podľa toho aká politická strana a koncepcia dôjde.

Ja si dovolím povedať, že ten kto si myslí, že politika (delenie peňazí) nemá vplyv na diaľnice tak ten nemá na tomto fóre čo hľadať s nejakými koncepciami, ktoré sa míňajú ešte aj názvom a je mi úplne jedno kto to tu napíše, či Caesar či Johhan alebo Adoas atď.

Výhrady:

D1 - tu je stratégia na niekoľko desiatok strán s rizikami a je ich viac, takže dať sem jeden riadok je dosť zaujímavé. Korbeľka je v rukách NDS, a.s. a následne v moci PPP. Podobne aj tunel Prešov. Ďalej je dobré spomenúť, čo sa chystá od SO po Ukrajinu. Že len 1/2 profil. KE-MI je r. 2016 známy už dosť dlho, ale sú tu aj roky 2020 a 1/2 profil. Som stručný, lebo plánov je oveľa viac. Takisto aj Branisko sa spomína ako aj úseky PP-KK na 1/2 profil na RC neskôr. atď.

D3 - táto zmena či bude alebo nebude je to jedno, pretože D3 je stále diaľnica a stavia sa parameter RC. To je známe už dosť dlho a podobne aj tieto zámery. Tým chcem povedať, že tu vôbec nejde o nejaký r. 2006, toto sa spomína už min. 3 roky a stále sa to len spomína. A teda keď už, tak sa hovorí aj r. 2015 pre D3 na plný profil.

D4 - tiež je tu oveľa viac variantov. Napríklad D4 stále nie je rozhodnutá kadiaľ sa bude stavať a tu je ten systém, že už sa rieši že D4 bude D0 ... stavba za 100-150 mld. SKK. Hlavne sa uvažuje na 3+3 pruhy. Ale či to tak bude ... a nemiešal by som N0 (čo nie je to čo si tu myslí väčšina z vás) s D4. alebo presnejšie, D0 nie je to kde by mal byť VVO. Lebo VVO uvažuje už s extrémnym procesom, ktorý ale konečne dovolí BA dýchať.

R1 - tu sa hovorí, že R1 napojená na D1 už je, ale bolo by výhodné tak spraviť aj na druhej strane, avšak to bude cez R3 a nejaký ďaleký výhľad, to je sci-fi. Lebo kedy, za 50-100 rokov? Na základe skúseností sa ešte 10 takýchto koncepcií spraví. Cesta BB-BR je dobrá a stačí ju len vylepšiť, nie sú tu ani teraz intenzity a po R3 ani nebudú, pretože keby ste poznali koncepciu Tatier tak to viete aj sami. Zákaz prejazdu všetkému čo má viac ako 3,5t, nariadenie EU. A čaká sa na R3 a stav v Tatrách sa toleruje. A východnejšie je R4. A tu sa aj hovorí čo s JO a SO v NR, že to nebude všetko súčasť R1 a podobne aj BB. A plán je "ťahať" R1 bližšie k TT v rámci obchvatu TT. Lebo s tým súvisí 4 pruhová cesta z TT v smere na HC, SE, PK. A R1 sa ta bude smerovať buď v trase na SE alebo na PK. A tu potom prichádza aj riešenie SC-Sereď. A ešte je aj plán R1 označiť za diaľnicu a mierne ju k tomu prispôsobiť.

R2 - tu je zámer riešiť tak stav, aby R1 bola R2 ZV-KE a úsek TN-PD-ZH by malo byť ... len 4 pruhová cesta.

R3 - kapitola sama o sebe. Ale vyhrá zrejme MT variant s napojením na BB alebo priamo na ZH a Donovaly sa buď zakážu kamióny alebo sa tam postaví nejaká preložka a prípadne aj tunel.

R4 - zmena hraničného priechodu hlavne stratí reálny význam vzhľadom na EÚ a stav diaľnice asi nie, keď sa bude stavať 1/2 profil. Na viac nie sú a nebudú peniaze. A hlavne z H strany sa D stavať nebude, toto je nesystémový krok. Diaľnicu treba stavať ale KE-MI-UA. A tu je EU a jej projekty pre chudobné regióny.

R5, R6 - nehodnotím.

A pribúdajú tu aj nové RC.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 21:05

TO ALL:
Ohľadom tejto témy, by som navrhoval, keby sa tu písalo konkrétne a nie tak ako teraz v náznakoch. Vždy sa vytiahnnu nejaké úvahy o trasovaní/číslovaní alebo nových D a R a nikdy nikto nepovedal na základe čoho, akého "fiktívneho" materiálu to má tak byť tak ako spomínate. Niekto vytiahne niečo o R8 alebo D5, potom niekto druhí niekedy aj tretí ho upozorní aby o tom nehovoril, že o tom sa verejnosť nesmie dozvedieť atď.

Navrhoval by som o týchto dôležitých veciach buď nepísať vôbec (ak potom v ďalšom príspevku poviete, že nič k tomu nechcete viac povedať), alebo povedať na rovinu ako to v návrhu je a pridať upozornenie, že je to len návrh.

Myslím si, že takto to bude korektné voči ostatným užívateľom fóra, ktorí "slintajú" keď sa tu objavý nejaké info o vyšších číselkách ako je D4 a R7.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 21:11

MH,

tak presne na toto som mieril.

Ale zase na druhú stranu, je naivné si myslieť že donútiš informovaných k tomu aby sa tu uvádzali konkrétne návrhy a konkrétne názvy, keďže finančná sila rôznych záujmových skupín ktoré sú mimo SR je taká veľká že to raz nie je v záujme jedného, potom druhého atď. Ale tu ide skôr o to MH, že veľmi veľa z toho čo tu kto napíše sa aj realizuje alebo medializuje. A fórum je len fórum. Nepoúčal by som príliš nikoho vzhľadom na úžasnú presnosť na stránke www.ndsas.sk a tiež tam nie súp zdroje informácií, ktoré tam sú napísané.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 21:14

Tým na nikoho neútočím, len konštatujem aký tu je prístup od inštitúcie, ktorá oficiálne prezentuje výstavbu diaľničnej siete.

A toto fórum je ďaleko dopredu aj často bez informácií z týchto "štátnych" stránok. To je proste realita.

A že sa to viacerým nepáči, ... a že sa nepáči viacerým že tu je téma Kartelová dohoda a že sa nepáči veľa iných vecí, ... toto je len fórum.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 21:32

Flintstone napísal:MH,

tak presne na toto som mieril.

Ale zase na druhú stranu, je naivné si myslieť že donútiš informovaných k tomu aby sa tu uvádzali konkrétne návrhy a konkrétne názvy, keďže finančná sila rôznych záujmových skupín ktoré sú mimo SR je taká veľká že to raz nie je v záujme jedného, potom druhého atď. Ale tu ide skôr o to MH, že veľmi veľa z toho čo tu kto napíše sa aj realizuje alebo medializuje. A fórum je len fórum.


Nikoho som nepoúčal a už vôbec nikoho nemienim k ničomu donucovať, len som chcel poukázať na to, že povedať: "Ja niečo viem, ale nepoviem" je dosť nekorektné a radšej netreba hovoriť nič.

Flintstone napísal:Nepoúčal by som príliš nikoho vzhľadom na úžasnú presnosť na stránke www.ndsas.sk a tiež tam nie súp zdroje informácií, ktoré tam sú napísané.


Každý tu je zodpovedný len za to čo napíše. Neviem o tom, že by som bol zosobnením NDS a ani o tom, že by som bol správcom tejto stránky.....takže neviem čo tom má s mojím príspevkom spoločné.

Systém "Ja niečo viem, ale nepoviem" sa mi zdá detinský a nekorektný. O čom hovoriť nemám a nechcem aby sa o tom hovorilo, tak to tu nespomínam.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 21:38

MH,

držal by som sa môjho príspevku s dátumom: St Jan 18, 2006 21:14.

Nech fórum porovná na čo narážaš a čo píšem ja. Fakty. Ja s tebou súhlasím v tom čo píšeš, ale je ťažké to zmeniť. Ak niekto niečo napíše, konkrétne napr. PPP 10 obchvatov a upozorní že len kúsok uvedie a nikto z ďalších sa tam nezapája ... ako sa to dá hodnotiť? Iné je ak niekto niečo napíše a potom keď prídu rôzne otázky a potom ten dotyčný uvedie že viac zatiaľ nenapíše to už nie je na 50% správny postup ale na 50% áno, lebo možno len zabudol upozorniť.

Či to je detinské? V takom prípade je detinský Diaľničiar zo starého fóra, pretože tiež často len niečo tvrdil ... ale takmer všetko sa potvrdilo a potvrdzuje.

So mnou sa ťažko diskutuje, ale nič nie je nemožné. Som tu nováčik a len čas ukáže ako ma fórum prijme alebo aj neprijme. Nie je a nebude to na základe môjho avatara.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 21:43

Späť k téme:

Na začiatok: Terajšie číslovanie rýchlostných ciest sa mi zdá prekonané a navrhoval by som ho úplne zmeniť, aby vyjadrovalo lepšie dopravné vzťahy v rámci SK a aby sa vyhlo zbytočným peážam, ktoré majú v niektorých prípadoch aj viac ako 10 km. Hlavne peáž R1/R2/R3 ZH - ZV je dosť nevhodná a ešte k tomu R3 by viedla proti smeru staničenia R1/R2. Rád by som vedel, či sa s takýmto krokom počíta.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 21:54

Akékoľvek zásahy do diaľničnej siete a cestnej siete ciest I. triedy robí len vláda cez MDPT SR a to cez SSC a NDS, a.s.

Nie verejnosť, nie stavebné firmy, ... tie to môžu ovplyvniť a EU to môže ešte upraviť a doplniť.

Minimálne by bolo vhodné podľa mňa, aby:

1. tu neboli úseky ktoré sú zhodné pre viacero D/RC, ako napríklad to čo uviedol MH predo mnou v tejto téme a ďalej aj PO-KE (D1+R4) atď.

2. Ja by som úplne vyňal všetky D/RC z územia miest a obcí. A dal by som to do správy miest, prípadne do správy SSC.

Toto sú také kozmetické úpravy s min. finančným dopadom.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2006 21:58

Flintstone napísal:MH,

držal by som sa môjho príspevku s dátumom: St Jan 18, 2006 21:14.

Nech fórum porovná na čo narážaš a čo píšem ja. Fakty. Ja s tebou súhlasím v tom čo píšeš, ale je ťažké to zmeniť. Ak niekto niečo napíše, konkrétne napr. PPP 10 obchvatov a upozorní že len kúsok uvedie a nikto z ďalších sa tam nezapája ... ako sa to dá hodnotiť? Iné je ak niekto niečo napíše a potom keď prídu rôzne otázky a potom ten dotyčný uvedie že viac zatiaľ nenapíše to už nie je na 50% správny postup ale na 50% áno, lebo možno len zabudol upozorniť.

Či to je detinské? V takom prípade je detinský Diaľničiar zo starého fóra, pretože tiež často len niečo tvrdil ... ale takmer všetko sa potvrdilo a potvrdzuje.

So mnou sa ťažko diskutuje, ale nič nie je nemožné. Som tu nováčik a len čas ukáže ako ma fórum prijme alebo aj neprijme. Nie je a nebude to na základe môjho avatara.


Fred,

všimol som si aj ten druhý príspevok s dátumom: St Jan 18, 2006 21:14.
Ale hlavne ma zaujal ten predchádzajúci a jeho druhá časť, preto som reagoval hlavne na ten.

Áno, Diaľničiar tiež "len" niečo tvrdil, ale keď niečo povedal tak to malo váhu a povedal na rovinu či je to len úvaha, vízia do budúcnosti alebo v krátkej budúcnosti realizovatľné, a systém "Viem ale nepoviem" si nepamätám, žeby praktizoval. Keď sa k niečomu nechcel vyjadrovať, tak to povedal hneď na začiatku a všetci to brali that´s OK.
Ja sa tiež s rôznymi materiálmi a variantami stretávam každý deň a nemasírujem verejnosť rôznymi úvahami. Chcel som len aby užívatelia, ktorí sú pri rôznych informačných zdrojoch, si poriadne rozmysleli s čím vylezú na verejnosť a keď áno, tak akú obsahovú podstatu ich informácia má podať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.