Stránka 1 z 8

I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 10:16
od Caesar
Diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Dľžka celého úseku: 13,9 km, z toho úsek Poprad – Matejovce 5,6 km, kategória MS 22,5/ 80

Cesta I/67 je súčasťou vybranej cestnej siete, ktorá plní významnú úlohu pre dopravu v oblasti Vysokých Tatier a Pienin a to vnútroštátne i medzinárodne. Zároveň plní funkciu dopravnej spojnice dvoch významných aglomerácií Poprad – Kežmarok. Navrhovaná stavba predstavuje riešenie privádzača na diaľnicu D1 v úseku Mengusovce – Jánovce. Diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok je rozdelený do nasledovných úsekov:

Poprad – Matejovce v dĺžke 5,6 km
Matejovce – Huncovce v dĺžke 3,0 km
Huncovce – Kežmarok v dĺžke 5,4 km

Cesta I/67 v súčasnosti nevyhovuje z hľadiska smerového, výškového a šírkových parametrov. Výstavbou I. úseku preložky cesty I/67 na príde k vylúčeniu do­pravy z jestvujúceho prieťahu obce Matejovce a bude plniť i funkciu privádzača na diaľnicu D1 križovatkou Matejovce. Navrhovaná trasa je vedená mimo intravilán obcí, začiatok úseku je v meste Poprad pri podjazde železničnej trate, pokračuje výstavbou štvorpruhovej komuni­kácie mimo intravilán obce Matejovce a končí napojením na jestvujúcu cestu I/67 medzi obcami Matejovce a Veľká Lomnica pri križovatke na Mlynicu v celkovej dĺžke 5,6 km.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané dňa 9.7.1997, právoplatnosť potvrdená dňa 30.1.1998, platnosť predĺžená do 9.7.2003. V zmysle záverov prehodnotenia navrho­vanej križovatky Matejovce na diaľnici D1 bude aktualizovaná dokumentácia pre stavebné povolenie.

Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodliehala zákonu č. 127/94 Z.z., nebola podľa neho posudzovaná. Sú navrhnuté štandartné opatrenia na ochranu ŽP.

Financovanie: plánované zo štátneho rozpočtu.

Plánovaná realizácia stavby I. etapy:
rok začatia výstavby: 08/2005
rok dania stavby do užívania: 11/2007

Tento materiál je prevzatý zo stránky SSC: http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=438

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2005 09:43
od Caesar
Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2005 11:43
od mel
Caesar napísal:Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)


Co nebolo moze byt ... myslim, ze to aj tak dopadne, ale skor ako za 20R asi nie :) povedat dnes ze tadial pojde R-ka (PP-KK-Sp. Bela - Stara Lubovna) by mohlo sposobit, ze sa do toho zapoja lobisticke skupiny a financie potrebne na ine useky sa este viac rozdrobia ...

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2005 11:47
od Caesar
mel napísal:
Caesar napísal:Inak osobne je podľa mňa nevhodné nazývať 14 km dlhý úsek diaľničným privádzačom, to už radšej mohla byť ďalšia rýchlostná komunikácia PP-KK s možným budovaním ďalej v smere na poľské hranice. 8)


Co nebolo moze byt ... myslim, ze to aj tak dopadne, ale skor ako za 20R asi nie :) povedat dnes ze tadial pojde R-ka (PP-KK-Sp. Bela - Stara Lubovna) by mohlo sposobit, ze sa do toho zapoja lobisticke skupiny a financie potrebne na ine useky sa este viac rozdrobia ...


To je možné, ohrozilo by to výstavbu R3 a R4, pretože tu by bolo priame napojenie na Poľsko, aj keď je otázne napojenie Poľska smerom k nám v tejto oblasti. Minimálne by sa však odľahčila doprava na úseku cez Ždiar, kadiaľ vlastne ani kamiónová doprava jazdiť nemá, ... na to sa má vybudovať spojenie na R3 cez Trstenú.

Inak RC PP-KK-SL-PR sa plánuje v pláne r. 2050, pokiaľ si dobre pamätám.

Ale aj tak si myslím, že by mohla existovať "regionálna R-ka" PP-KK postavená na 1/2 profil. Diaľničný privádzač by mohol existovať skôr do St. Smokovca. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:04
od Dialniciar
Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:28
od Caesar
DY napísal:Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.


Tak v podstate aj toto je pravda. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:41
od kaviarista
DY napísal:Názov je pekný, ale realita:

V KK bude privádzač po r. 2010. Je úplne zbytočné stavať privádzač, pokiaľ neexistuje plynule D1 po dané mesto, v tomto prípade PP. Takže stavať "niečo" do KK je podľa mňa úplne absurdné. To sa už tieto peniaze mali radšej použiť na R1 alebo na R4 KE-Milhosť.


Ja mam iny nazor. Je potrebne najprv zratat , kolkymi percentami sa na prepravnych intenzitach v danom useku podiela lokalna doprava. Ak by to cislo bolo vysoke, tak poziadavka na suvislost D1 straca na svojom vyzname. Aj Kezmarcania platia dane a miera odsuvania riesenia ich problemov by mala mat rozumne medze.

To iste by sme potom mohli povedat aj o usekoch RC medzi ZV-BB a PO-KE, ze boli vybudovane zbytocne , kedze nie su suvisle napojene na europske koridory, co je samozrejme kardinalna blbost.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:46
od Caesar
kaviarista napísal:To iste by sme potom mohli povedat aj o usekoch RC medzi ZV-BB a PO-KE, ze boli vybudovane zbytocne , kedze nie su suvisle napojene na europske koridory, co je samozrejme kardinalna blbost.


PP-KK tam nie je nevyhnutné stavať rýchl. komunikáciu. Tam je predovšetkým lokálna doprava. Kežmarčania platia dane, ale najprv potrebujú D1 v PP, aby sa mali lepšie. A tam tá doprava nie je na tom až tak zle. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:05
od Alexander Velky
Caesar napísal:PP-KK tam nie je nevyhnutné stavať rýchl. komunikáciu. Tam je predovšetkým lokálna doprava. Kežmarčania platia dane, ale najprv potrebujú D1 v PP, aby sa mali lepšie. A tam tá doprava nie je na tom až tak zle. 8)


Doprava na tomto úseku už je dosť veľká, takže diaľnica na 1/2 profil tu veľmi pomôže. :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2005 18:51
od Caesar
Alexander Velky napísal:Doprava na tomto úseku už je dosť veľká, takže diaľnica na 1/2 profil tu veľmi pomôže. :lol:


No tak tu ani celý profil tak skoro nebude. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 15:56
od Alexander Velky
1/2 profil sa na tomto úseku začne stavať, pretože pôjde okolo priemyselného parku v PP, takže je úplne reálne, že sa tento privádzač začne stavať.

V tejto oblasti sa dosť iniciuje aj samospráva - primátor a spol., takže tu je aj snaha samosprávy a snaha štátu tu je tiež, od MH SR až po MDPT.

Ťažko povedať, kedy sa tento privádzač dobuduje až po KK, ale to sú podobne zbytočné úvahy asi ako kedy sa dostavia D1 po MI. Vieme, že sa dostavia, ale neskôr.

Nevidím nič zlé na tom, keď sa prezentuje aj takýto úsek, pretože sa prezentujú aj iné úseky, ktoré sú prioritou a nestavajú sa dodnes a dokonca sa nachádzajú na D1. :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2005 09:08
od Branco
Zo stránky SSC:

Plánovaná realizácia stavby I. etapy:
rok začatia výstavby: 08/2005
rok dania stavby do užívania: 11/2007


S termínmi na stránkach SSC je to veselé čítanie....

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2005 09:39
od aquila
ale uz sa polepsili :) boli tam aj horsie terminy :lol: inak tento privadzac sa tusim ale bude aj realne stavat coskoro, ale na viacero etap

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 14:23
od Caesar
aquila napísal:ale uz sa polepsili :) boli tam aj horsie terminy :lol: inak tento privadzac sa tusim ale bude aj realne stavat coskoro, ale na viacero etap


Ano, začne sa reálne stavať, je to lobing PP, pretože pre PP je dobré, ak bude prepojenie s KK, pretože tým smerom bude priemyselný park, okrem toho blízko aj Tatry a zatraktívni to celú túto oblasť, čoho priorita je aj D1.

Okrem toho, začne sa stavať pokiaľ si to správne pamätám, na 3 etapy, na 1/2 profil, ale je otázne, kedy sa reálne mestá KK a PP spoja s cestou diaľničného typu. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 16:14
od Adaios
Toto nie je vhodne, aby bol dialnicni privadzac dlhsi ako 10 km, to uz mohla byt radsej RK. R5 bude dlha 2-3 km. Takze by to bol podla mna lepsi napad.

PP-KK je dolezita oblast pre Tatry, vela ludi tu ma pracu, lebo na horach to nie je lahke, tak daleko od hlavneho mesta. To ja velmi dobre poznam od nas. :wink:

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:16
od Dialniciar
Čas realizácie na roky 2007-2010 :P

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 16:21
od umk
Privadzac Poprad-Kezmarok bol rozdeleny na 3 etapy. NDS ma zacat stavat I.etapu-2.úsek, t.j. priblizne 800m v roku 2007, tak aby po dokonceni D1 Mengusovce-Janovce sa dalo napojit na I/67 PP-KK. Zvysne etapy ostavaju SSC, ktora este nema stavebne povolenie - ako vzdy je problem v majetkopravnych vztahoch, takze tu si este trochu pockame...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 13:08
od Dialniciar
umk napísal:Privadzac Poprad-Kezmarok bol rozdeleny na 3 etapy. NDS ma zacat stavat I.etapu-2.úsek, t.j. priblizne 800m v roku 2007, tak aby po dokonceni D1 Mengusovce-Janovce sa dalo napojit na I/67 PP-KK. Zvysne etapy ostavaju SSC, ktora este nema stavebne povolenie - ako vzdy je problem v majetkopravnych vztahoch, takze tu si este trochu pockame...


Ja som si pomýlil tému a dokonca aj riadok v materiály, z ktorého čerpám. :oops: :oops:

Čas realizácie je od r. 2007 do r. 2016, úprava možná podľa výstavby D1.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 18:44
od Jurislav
Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:36
od Honda
Jurislav napísal:Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.


A to sa má stavať jako pol profil RC ?

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:09
od Dialniciar
Jurislav napísal:Nestaval by som 1/2 profil RC ale možno novú cestu 1.triedy.


1/2 profil RC je svojimi parametrami takmer cesta I. triedy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2007 20:37
od konstrukt
Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 13:00
od Andrej
doprastavak napísal:Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.

To uz prebehol tender? Plati to na vsetky 3 etapy?

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 13:45
od aquila
pocitam, ze to plati max pre prvu etapu. vsak aj tam bol problem s financnym krytim, kedze nespada pod projekt mengusovce - janovce ...

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 20:16
od konstrukt
Andrej napísal:
doprastavak napísal:Túto stavbu má na starosti Váhostav-sk,a.s. Źilina.

To uz prebehol tender? Plati to na vsetky 3 etapy?
Platí len pre prvú etapu.