I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 28. Apr 2010 16:53

Pardon trochu som odbocil od tejto temy.


Ale nie, dakujeme, ze si nam vysvetlil, ako sa vo velkom svete odbocuje vlavo. Najblizsie navrhujem temu: uskalia odbocovania vpravo
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Dialniciar » 29. Apr 2010 21:38

JaNY napísal:Uz sa tu na Americkej stranke rozoberali tieto situacie, hlavne s tvojimi prispevkami. Rozmyslam len ze tu prichadzaju ludia z Azie, Afriky a z mnohych krajin Juznej Ameriky. Nechaju doma lamy a ine domace zvierata, pridu sem a odbocuju veselo v pravo, vlavo a vsetko je o.k. Ako vysvetlim niekomu ze na Slovensku by to neslo?
A este jedna otazka: Az pojdem autom po ceste 2+2 , povedzme na nejakom sidlisku v SVK . But idem po ceste na zelenu vlnu alebo je to cesta bez svetiel. Az potrebujem odbocit vlavo ale musim pockat lebo idu auta v protismere, kde budem cakat?


Zaujíma ma tá stránka. :D
A okrem toho: neviem, či vieš čítať alebo či naozaj žiješ v USA, ale na ceste 2+2 je rozumné postaviť MÚK. Na ceste v intraviláne je jasné, že sa stavajú jazdné pruhy pre každý smer ... tak si prosím ťa tie svoje komentáre nechaj pre seba. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod milosD » 13. Júl 2010 12:13

cez vikend som siel okolo, veselo sa tam pracovalo,
asfalt bol polozeny ( pokial bolo vidiet ) na celom useku pred napojenim na staru cestu pred V. Lomnicou
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 07. Jan 2011 11:45

Kedy sa ma otvarat cela I. etapa privadzaca? Vystavba ma potrvat tusim do 10/2011, nebude sa otvarat skôr?
Ako dopadol usek s podjazdom pod zeleznicu?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod mgx » 11. Jan 2011 14:48

Podjazd pod trat 180 bude riešený až v rámci modernizácie trate 180. V súčasnosti podľa projektanta modernizácie REMING CONSULT existuje len zámer ktorý končí v žst Poprad a pokrýva len úsek L. Mikuláš-Poprad.
Podľa môjho osobného názoru bude táto prestavba prebiehať až po roku 2020.
mgx
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 23. Feb 2006 21:40
Bydlisko: Tatry

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2011 14:54

Je velmi pravdepodobne, ze to bude az po roku 2020, pretoze v buducom programovom obdobi eurofondov bude na rekonstrukciu zel. koridorov tiez len obmedzena suma, z ktorej pôjdu do vystavby prioritne useky PU-ZA a Kysak-Kosice. Useky zeleznice na severe aj tak prilis nehoria, navyse boli mnohe z nich niekolko rokov dozadu zgeneralkovane.

Aby sme neboli OT, v akom stave je teda privadzac KK? :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod mgx » 13. Jan 2011 21:05

Dialnicny privadzac:

I sekcia - zeleznicny nadjazd (nie je zahrnuty) - most cez rieku Poprad - hranica s II sekciou (krizovatka s D1)
============================================================================================

zaciatok stavby - 2010
aktualny stav: rozostavane, doprava I/67 vedena ciastocne v povodnom telese a ciastocne po panelovej docasnej ceste [1 pruh]
ukoncenie stavby - planovane: september 2011

II sekcia - krizovatka s D1 - stavba ukoncena
=======================================

III sekcia - hranica krizovatky - obchvat Matejovce - COV Matejovce - hranica II useku DP PP-KK - docasne napojenie na I/67
==========================================================================================================

termin planovaneho ukoncenia stavby: sept.2011
pravdepodobne odovzdanie do predcasneho uzivania-jar 2011
mgx
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 23. Feb 2006 21:40
Bydlisko: Tatry

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 19. Jan 2011 16:52

viewtopic.php?f=35&t=14857

Problémovým je naďalej železničný most na Štefánikovej ulici v Poprade. Podjazd pod ním je príliš úzky a cesta sa tam tak stále bude zužovať do dvoch jazdných pruhov. Podľa Fedorovej sa cesta rozšíri aj tam, ale až v prípade, keď budú Železnice SR rekonštruovať spomínaný železničný podjazd.


koordinacia SSC a ZSR nula bodov :roll: :roll: :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod LubosG » 20. Jan 2011 13:01

A keďže modernizácia železnice sa tam tak skoro asi neplánuje, riešenie je na dlhú dobu trvalé. Ale chcel som sa spýtať iné - kde teraz presne končí (bude končiť) štvorprúdovka od Popradu? Niekde na úrovni fabriky Whirlpool?? Alebo ešte ďalej, až na výpadovke z Matejoviec smerom na Veľkú Lomnicu?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod mgx » 23. Jan 2011 13:29

4 prudovka bude od zeleznicneho podjazdu v Poprade az po odbocku na Mlynicu pri Velkej Lomnici (asi 300m od priecestia z tratou PP-Plavec). Dialnicny privadzac by mal potom pokracovat dalsou etapou - Obchvatom dedin Velka Lomnica a Huncovce po Kezmarok.
mgx
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 23. Feb 2006 21:40
Bydlisko: Tatry

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod eucitizen » 23. Jan 2011 14:10

A 2.etapa kedy by mohla zacat?Asi je v nedohladne ze?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2011 12:57

SSC to nema vo svojich planoch ani len zaradene zatial, takze tak skoro to nebude ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod LubosG » 24. Jan 2011 13:13

Raz by z tohto privádzača mohla byť RC, už sa tu o tom raz diskutovalo myslím. V ďalekej budúcnosti to potiahnuť cez Starú Ľubovňu až po PL (smer Nowy Sacz, cez hr.priechod Mníšek n/Popradom-Piwniczna), s možnou odbočkou, pokračovaním na Bardejov.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 13:20

Radsej nech ma parametre cesty I. triedy, od Matejoviec zatial postaci aj 1/2 profil a nech to je cim skôr dostavane aspon poza Kezmarok. Stale to bude mozne oznacit ako cestu pre motorove vozidla s MPR 100-110 km/h. Preprojektovanie na RC by realizaciu oddialilo o dalsich 10-15 rokov.
A vôbec, je potrebne zmenit zmysel vnimania ciest I. triedy, ktore maju byt taktiez nadradena infrastruktura, nie vsade potrebujeme RC.

V dohladnej dobe by mohli aspon kompletne obnovit povrch na mnohych usekoch od Matejoviec po SL. Pretazenost cesty to sice nevyriesi, ale podstatne by sa zvysila bezpecnost.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2011 13:46

lubos, naco vsade stavat RC ? na velmi vela usekov je hlupost stavat RC, nejsme taka bohata krajina .. podstatne viacej by vyriesili obchvaty jednotiek, nejake tie MUK .. alebo ako bolo aj spomenute, aj taky detail ako obnovenie povrchu ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod LubosG » 24. Jan 2011 13:59

Nepoznám intenzity aké sú v smere od PL po Poprad, v okolí KK, najmä čo sa kamionovej dopravy týka. Myslel som najmä na rozvoj (taký podstatnejší) cestovného ruchu nášho prírodného pokladu - Vysokých Tatier a širšieho okolia poľskými turistami, prípadne zvýšený prílev zahraničných investorov v tomto regióne, vzhľadom na dobré cestné prepojenie smer Poľsko a jeho veľký trh, v rámci možno nejakej spolupráce, kooperácie medzi jednotlivými firmami. Samozrejme by to možno postačovalo vybudovať v polprofile (prečo sa teda buduje I.etapa, od PP, ako štvorprúdovka?) alebo ako Andrej spomenul, ako Cestu pre motorové vozidlá, s neskorším preklasifikovaním (neviem či by to bolo možné) na RC. No a smer Bardejov, kde vďaka kúpeľom ten potenciál rozvoja cestovného ruchu určite je, tak tam som RC ani nemyslel, kvalitná cesta I.triedy, s postupným budovaním obchvatov dedín, by asi postačila na niekoľko desiatok rokov.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 14:07

Intenzity medzi PP a KK su cez 20 000 voz./den, podiel kamionovej dopravy je relativne nizky. RC by tu bola naozaj zbytocna - oproti ceste I. triedy plnej obchvatou s MPR 110 km/h rozdiel mozno 5 minut na takmer 50 km dlhej trase. Obzvlast ked su uz projekty na prelozky na tejto ceste. I/68 na Polsko sa ma uz tento rok rekonstruovat a na tie intenzity co tam su bude mat priam luxusne parametre. A I. etapa PP-KK bude tiez obrovsky prinos pre tuto oblast, aj ked faktom je, ze za Matejovcami sa opät vodici dostanu na uplne nevyhovujucu staru cestu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod JaNY » 24. Jan 2011 15:59

Ta cesta hlavne medzi S. Belou a SL vedie v kopcovitom terene, takze az by sa pri rekonstrukcii preslo na striedave 2+1, bol by pokoj na dlhe roky.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 16:33

Podla mna by hlavne mali zvazit poriadnu cestu 1. triedy (ak nie R-ku) smerom od Kezmarku na Podspady/Jurgow/Polsko. Odtial prichadza urcite najviac polskych turistov (a chceli by aj kamionisti), kedze poliaci stavaju R-ku az do Zakopaneho. A zaroven je to najlepsie dialnicne spojenie vychodneho Slovenska na severnu Europu (vratane Londyna).

PS: U nas sa dlhodobo ignoruje este aj to, ze polska hlavna cesta na Poprad (DK49 ide na Jurgow/Podspady) sa napaja na nasu cestu 2. triedy, zatialco my mame este stale cestu 1. triedy nasmerovanu na prechod Javorina, cez ktory uz nikto nejazdi. Mohol by uz nejaky uradnik v bratislave zobrat stempel a zmenit to, kedze Javorina je od zrusenia hranic nerelevantna???
Naposledy upravil DrX dňa 24. Jan 2011 16:44, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 16:44

Prave naopak, je dobre, ze z Lysej Polany/Zdiaru vylucili kamionovu dopravu a bolo by dobre, ak by tato cesta sluzila takmer vylucne turizmu. Na tej ceste staci len obnovit povrch v celej dlzke.

Vychod SR bude mat k dispozicii R4 a R3. Do Zakopaneho im ostane relativne prazdna cesta I. triedy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 16:55

Ako presne planujes ist z Kosic/Presova/Popradu/Michaloviec do Berlina/Hamburgu/Amsterdamu/Londyna po nasej R3/R4? Polska 4-prudova rychlocesta bude zacinat/koncit za obchvatom Noweho Targu hadam 20km od nasich hranic a je realnym napojenim na europsku dialnicnu siet. Takze je to jedina sanaca pre vychod Slovenska (S19 ide blbym smerom, a este 20 rokov nebude dobudovana) pre napojenie na severozapadnu europu. Nasa I/67 narodny park obchadza (s vynimkou asi 1km okolo Podspadov). Takze myslim, ze je to zdaleka najlepsie riesenie, coho dokazom je aj to, ze napriek "zakazu" tu cestu kamiony nadalej hojne vyuzivaju (teda pokial som videl posledne statistiky hranicnych prechodov, co uz bolo nejaky ten rok). Takze, ja by som tam pustil aj kamiony. Ale aj ak nie, poriadne dorobit I/67 (napr obchvatom Zdiaru, Podspadov atd) by sa patrilo. Poliaci prave dokoncili rekonstrukciu DK49 az po nase hranice. A pri mojej poslednej ceste v decembri tam som si vsimol dva zasadne rozdiely:
1. polska cesta asi 100x lepsia nez slovenska (novy asvalt, ziaden sneh oproti zladovatelemu povrchu na vytlcenej ceste)
2. plne parkoviska turistov na polskej strane a prazdne vleky s jednym autom na parkovisku na Slovensku

Takze, ja by som jednoznacne nejaku R-ku tymto smerom staval. A ak chceme velmi chranit NP, tak povedzme ten 1km nech ide v tuneli.

PS: Nie ze by som Bratislavu nemal rad ;-), ale co sa tyka turistickeho ruchu maju nase Tatry v poliakoch 100x vacsi potencial nez v bratislavcanoch alebo aj cechoch.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 17:17

Kadial z vychodu na Polsku A4 a dalej na zapad? Toto bude "boliet" - ale po D1+D3 :-) . O nejakych 10 rokov to bude v podstate suvisle dialnicne spojenie, o asi 25 km dlhsie ako cez I/67 cez Podspady. A na Krakov sa da ist cez PO a SL po I/68, na ktorej nech sa buduju obchvaty, ako to bolo znazornene v niektorej mapke SSC. Usek SL-Polsko by sa mal dokonca rekonstruovat uz tento rok. A cela I/68 ma zaroven obrovsku spadovu oblast.

Btw, na Polskej strane to vzdy plnsie bolo aj bude, Poliakov je podstatne viac ako Slovakov a maju podstatne mensiu cast Tatier :-). A cesty sa v Polsku takisto poslednych 10 rokov lepsia nasobne vyssim tempom ako u nas, hoci donedavna to bolo opacne - u nas relativne dobra cesta, v Polsku div nie lesna cesta.

Ad RC okolo Zdiaru - to si snad robis srandu :-) . Tym by sme si zhyzdili jednu z najkrajsich dolin u nas a turistov definitivne odplasili ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 17:37

Mna D1+D3 boliet nebude, lebo je to somarina:
Presov-Berlin je 904km cez Zilinu dnes (a bude este viac, ak sa nahodou Visnove niekedy dostavia, pretoze to tuto cestu predlzi).

Cez Podspady-Nowy Targ-Krakow je to 818 km, z coho v podstate vsetko az na nejakych 40km bude dialnica.

Takze len bratislavcan alebo zilincan moze snivat o tom, ze sa z vychodu do Berlina bude jazdit po D3 ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 18:17

Toto si trosku prestrelil -
D1 skrati len po Zilinu cestu o 10 km (konkretne - Visnove 2 km, DS-Turany 3 km, Turany-Hubova 3 km, Hubova-Ivachnova 2 km) + samozrejme, ze nepôjdes na D3 cez HP. S69 skrati cestu o dalsich cca 10 km. Pripadne cez Svrcinovec a Tesin (netusim, ako sa tu planuju stavat D/RC) o este dalsich 10 km - cca 850 km - 30 km dlhsia trasa.
Dalsia alternativa je spominana I/68, ked sa silou mocou chces vyhnut tolko nenavidenej D3 :-)

Inac, uz len napad tahat RC okolo Zdiaru a Tatr. Kotliny kvôli tranzitu mi pride uplne zvrateny. Nech by bol tranzit naokolo aj o 50 km dlhsi. RC veduca 4 km v TANAPe, 20 km v jeho ochrannom pasme + viacero NPR - t.j.uzemie totalne nevhodne na vedenie kapacitnej komunikacie...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 18:57

V prvom rade, ja som nepovedal, ze na Podspady musi byt RC. Napisal som, ze by sa tam mali spravit obchvaty a ze sa to od Podspadov po hranice ma preklasifikovat na cestu 1. triedy (miesto toho, aby sla nezmyselna cesta 1. triedy na Tatransku Javorinu/Lysu Polanu).

Co sa tyka D1/D3, ked nepojdem cez HP, tak nepojdem po dialnici. A aj dalej, na D3+polskej S69 bude este 50rokov minimalne 40km polprofilov. Takze realne to nebude o nic lepsia cesta nez ta na Nowy Targ (a ci bude dlhsia "len" o 30 alebo o 90 km je tym padom jedno).

I/68 je fajn. Ale poliaci ziadnu dialnicu/RC/stvorprudovku tak blizko k nasej hranici, ako bude Zakopianka, este dlho nepostavia (tipujem, ze Nowy Targ bude na 4-prudovke blizsie k nasej hranici nez S69, ktora je full-profil len po Bialsko Bialu ci tam niekde...). Takze podla mna by sme sa mali jednoznacne snazit vyuzit tu ich DK49+DK47+S7. Tu http://geo.enviroportal.sk/vu/ je mapa NATURA 2000. Az na maly kusok okolo Podspadov je cela I/67 mimo chraneneho uzemia. A Zdiar uz spolovice obchvat ma. Takze by stacilo trosicku posunut to chranene uzemie, resp. postavit jeden 2km tunel (popod Prislop a Repisko), a je to cele bezproblemovo vyriesene.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 47 hostí.