I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2011 19:28

DrX napísal:Ako presne planujes ist z Kosic/Presova/Popradu/Michaloviec do Berlina/Hamburgu/Amsterdamu/Londyna po nasej R3/R4?


o boze, auta ktore potrebuju ist za den tuto trasu mozno spocitat na prstoch jednej ruky :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 19:32

Prvy odstavec plne suhlasim, nielen na mape to vyzera naozaj "smiesne".

D1/D3 - cez Zilinu to budes mat suvisle po 4-prudovom dialnicnom privadzaci s 70-80km/h. Cize cely usek PO-A4 v Polsku pôjdes suvisle po D/RC s vynimkou asi 10 km po DP v ZA - na rozdiel od I/68. Ad 1/2 profil - aj v Reichu boli donedavna desiatky km 1/2 profilov na este vyznamnejsich trasach (A2, A8, A9) a nikto sa im ku podivu nevyhybal :-) .

K poslednemu odstavcu som sa vyjadril v predoslych prispevkoch. 90% dnesnej I/67 ide v chranenom pasme (ochranne pasmo NP je tusim 3. stupen). Natura 2000 nemusi nutne kopirovat pasmo TANAPu. Odporucam pozriet mapy.hiking.sk :-)

i15, aj keby tu bola potencialna intenzita 40 000 vozidiel / den, urcite by som tymto uzemim netahal tranzit :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2011 19:49

Este by ma zaujimalo, ci ste niekto sli po ceste Stara Lubovna - Novy Sazc a ci je vhodna pre kamiony, lebo na mape nevyzera bohvieako. Aby ten novy prechod pri Mnisku nedopadol ako Circ-Leluchow, ktory je megaluxusny a okolo neho su cesty na urovni lepsej cesty 3.triedy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod JaNY » 24. Jan 2011 20:18

Podla mna most pri Circi je pekny, taky nadcasovy, teras su na rade polske cesty, dopasovat k nemu.
A kedy sa ma zacat stavat ten pri Mnisku/n P? Lebo teras je to pre mna skoro zabavne ako mi tajomnik dediny [kamarat] v 80-tych rokoch vehementne ukazoval pri brehu Popradu kde ten most preklenie rieku.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2011 20:46

to by mal byt jeden z ohlasenych top-projektov na cestach 1.triedy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 21:40

V podstate sa velmi nie je o com natahovat, kedze urcite sa v tomto smere nic dalsich 20 rokov nepohne. Na druhej strane ale, ked bude u nas stvorprudova cesta po Kezmarok (+ fajn by bol aj obchvat Spisskej Belej) a na polskej po Nowy Targ, tak aj tak vsetky auta na trase vychod SK - Krakow/Warszawa/Berlin/severozapadna europa pojdu tadial (a cast kamionov tiez, predsalen policajti tam stoja a otacaju ich len malokedy). Stavis sa?

Ale len na pripomenutie, Andrej, to tvoje riesenie bude uplne na nic pre Krakow (Warszawu), a to je zdlaeka najcastejsia destinacia (vychodo)slovakov. Zaroven je Krakow+Zakopane polskym "hlavnym mestom polskeho+zahranicneho turizmu", takze my potrebujeme dobre napojenie tam, aby sme pretiahli polskych aj zahranicnych turistov k nam. Dufam, ze neocakavas, ze ked si na krakowskom letisku zaplatime reklamu, ze pridte do slovenskych tatier/raja cez zlinu, ze niekto tadial aj bude jazdit...
Kazdopadne, ako si na mapy.hiking.sk pozriem tie ochranne pasma?

i15, ty do Berlina mozno jazdit nepotrebujes. Uvedom si ale, ze tak ako pri R4 KE-Milhost aj tu je pre zahranicnych investorov dolezite, ako dobre budeme napojeni na europsku dialnicnu siet. A Berlin je jednym z troch HLAVNYCH MIEST europy (prosim, nemylit si s "hlavnym" mestom Bratislavou), takze pre vela potencialnych investorov povedat, ze autom su v Berline za 6 hodin a kamionom za 8 je super dolezite. Naviac, severozapadna europa je ta cast europy, ktora skutocne prosperuje. Preto je potrebne, aby sa k nam vedeli dostat dani, holandania atd, nie skrachovani greci/taliani. A ja si fakt vobec nemyslim, ze tych kamionov by tam bolo nejak neskutocne vela, takze tu vynimku by som im urcite dal...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 22:01

Ano, stavim sa, ze o 20 rokov uz ziaden kamion ani nenapadne prejst cez Zdiar kvôli vysokym pokutam :-)

Aj ked pretahovat polskych a zahranicnych turistov by sme u nas fakt nemuseli :-)

Ochranne pasma na mapy.hiking.sk su po priblizeni ohranicene zelenym plnym (NP) alebo prerusovanym (ochranne pasmo NP) pasom, NPR maju nazvy zelene pismo
http://mapy.hiking.sk/?zoom=13&lat=6309 ... TTTTTFFFFF
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 24. Jan 2011 22:38

Stavit sa mozeme. Skoda, ze som sa s nikym nestavil ohladom PPP1 a PPP3 ;-)

K pretahovaniu: ked teraz konci poskytovanie univerzalnych sluzieb v Ladomerskej vieske, niekde sa tie turisticke/kamionisticke sluzbukonajuce dievcata presunut musia. A kde to uz moze byt lepsie nez v naruci (ci lone) "panenskej" prirody Narodneho parku (alebo CHKO) ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod sven » 25. Jan 2011 00:07

I/67 v pohode zvladne naval polskych turistov, ktori este neobjavili slovenske tatry. Staci niekde akurat vymena povrchu a je to v pohode. A samozrejme, prisnejsie odchytavanie polskych kamionov. Cela dolina je nadherna s potencialom na turisticky ruch, tak snad kamiony v priebehu kratkeho casu odtial zmiznu.
Kedysi kamiony tadialto jazdit mohli, ci sa mylim?
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 25. Jan 2011 06:09

DrX napísal:
i15, ty do Berlina mozno jazdit nepotrebujes. Uvedom si ale, ze tak ako pri R4 KE-Milhost aj tu je pre zahranicnych investorov dolezite, ako dobre budeme napojeni na europsku dialnicnu siet. A Berlin je jednym z troch HLAVNYCH MIEST europy (prosim, nemylit si s "hlavnym" mestom Bratislavou), takze pre vela potencialnych investorov povedat, ze autom su v Berline za 6 hodin a kamionom za 8 je super dolezite. Naviac, severozapadna europa je ta cast europy, ktora skutocne prosperuje. Preto je potrebne, aby sa k nam vedeli dostat dani, holandania atd, nie skrachovani greci/taliani. A ja si fakt vobec nemyslim, ze tych kamionov by tam bolo nejak neskutocne vela, takze tu vynimku by som im urcite dal...


Ja som pisal o osobnych autach, skutocne malokto jazdi take dlhe trasy autom. Manazeri zo zapadnej europy lietaju do Kosic lietadlom a neterigaju sa x hodin po madarskej dialnici. A tych zopar kamionov na Nemecko moze ist obchadzkou po R4/R3/D3, alebo pouzit cestu prvej triedy. Kamion nepotrebuje nutne 4 pruhovu RC, ved aj tak moze ist len 90 a nemoze predbiehat. To len politici nam roky vtlkaju do hlav, ze kamiony su take primadony co ekonomicky blahobyt vozia so zdvihnutym nosom zasadne po dialnici.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2011 10:39

i15 napísal:to by mal byt jeden z ohlasenych top-projektov na cestach 1.triedy


tak tak ... ale tender este nebol vyhlaseny a uz sa to malo v decembri zacat stavat ..

http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... -cesty.ssc
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod LubosG » 25. Jan 2011 12:24

Asi by bolo už aj prekvapujúce, ak by sa v našich pomeroch začala či ukončila nejaká stavba včas. Vyhlásenie ale hlavne bezproblémový priebeh a "včasné" vyhodnotenie tendrov u nás asi zostane vzácnou výnimkou, tým pádom aj následné začatie výstavby.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 25. Jan 2011 15:47

i15 napísal:
DrX napísal:
i15, ty do Berlina mozno jazdit nepotrebujes. Uvedom si ale, ze tak ako pri R4 KE-Milhost aj tu je pre zahranicnych investorov dolezite, ako dobre budeme napojeni na europsku dialnicnu siet. A Berlin je jednym z troch HLAVNYCH MIEST europy (prosim, nemylit si s "hlavnym" mestom Bratislavou), takze pre vela potencialnych investorov povedat, ze autom su v Berline za 6 hodin a kamionom za 8 je super dolezite. Naviac, severozapadna europa je ta cast europy, ktora skutocne prosperuje. Preto je potrebne, aby sa k nam vedeli dostat dani, holandania atd, nie skrachovani greci/taliani. A ja si fakt vobec nemyslim, ze tych kamionov by tam bolo nejak neskutocne vela, takze tu vynimku by som im urcite dal...


Ja som pisal o osobnych autach, skutocne malokto jazdi take dlhe trasy autom. Manazeri zo zapadnej europy lietaju do Kosic lietadlom a neterigaju sa x hodin po madarskej dialnici. A tych zopar kamionov na Nemecko moze ist obchadzkou po R4/R3/D3, alebo pouzit cestu prvej triedy. Kamion nepotrebuje nutne 4 pruhovu RC, ved aj tak moze ist len 90 a nemoze predbiehat. To len politici nam roky vtlkaju do hlav, ze kamiony su take primadony co ekonomicky blahobyt vozia so zdvihnutym nosom zasadne po dialnici.


Zas mi vkladas do ust co som nenapisal. Ja som povedal, ze by som bol rad, ak by to definovali ako R-ku (kludne nateraz v polprofile), ale v prvom rade by mali preznacit cestu Podspady-Jurgow na cestu 1. triedy, dalej by mali dokoncit obchvaty a cestu poriadne udrziavat. A potretie pustit tam kamiony, aby sa doprava v tomto smere co najviac ozivila. niektori si myslite, ze to turizmu uskodi - ja si myslim, ze naopak: ked som tam bol pred vianocami, bola cesta ponad zdiar tak chcipla, ze sme v pohode zastali autom v strede, a fotili si cele udolie. vobec sme sa nemuseli bat, ze by sme blokovali premavku. a na parkoviskach pri slovenskych vlekoch bolo doslova jedno auto, zatial co na polskej strane, kde pri Jurgowe postavili za EU peniaze cele nove strediska, boli parkoviska plne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod milosD » 26. Jan 2011 08:13

...este by ma zaujimalo, ako si predstavujes obchvat juznej casti Zdiaru, Tatranskej kotliny a vobec, cely usek medzi nimi s R-kou... :shock:
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod devil » 26. Jan 2011 09:42

neviem co tu riesite, novy prechod cez mnisek n/p je v zozname ciest I. pre eurofondy. bude to velmi dolezity prechod najma pra nakladnu dopravu, pretoze trstena ani v. komarnik su pre spojenie KE-PO-Krakow (A4) nevhodne. do zakopaneho samozrejme tahat kamiony netreba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 26. Jan 2011 16:03

devil, do zakopaného kamióny I/67-ka nedovedie. poľská DK49 ho obchádza a ide priamo na Nowy Targ. a tak isto I/67 obchádza aj náš TANAP (až na tie posledné 4km, ktoré sa dajú zariadiť tunelom). a rôznych chránených území máme toľko, že kamióny cez tento kúsok by určite nikomu neuškodili. Keďže u nás (aj podľa tohoto fóra) nie je vôľa to spraviť najefektívnejšie (I/67+DK49 je najkratšia spojnica dialničných systémov poľska a slovenska), tak budeme mať miesto jedného poriadného dva nejkvalitné a zle udržiavané cestné ťahy: I/67 pre autá/turistov a I/68 pre náklaďáky. no čo, svet sa nezrúti.

ps: milosD, miesta na obchvaty je podľa mňa v oboch prípadoch dosť. v ždiari napr. na juh od riečky Biela.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod devil » 26. Jan 2011 16:13

mne je tiez luto ked su cesty rozbite, a prave preto by sa o ne mali lepsie starat. tym chcem povedat tolko ze urcite je lacnejsie ako postavit novu cestu navyse ked pises ze s nejakym tunelom. tu ide o spojenie pre vsetky druhy dopravy na S7 a dalej a to prechod pri mnisku zabezpeci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 26. Jan 2011 16:13

devil napísal:neviem co tu riesite, novy prechod cez mnisek n/p je v zozname ciest I. pre eurofondy. bude to velmi dolezity prechod najma pra nakladnu dopravu, pretoze trstena ani v. komarnik su pre spojenie KE-PO-Krakow (A4) nevhodne. do zakopaneho samozrejme tahat kamiony netreba.


Preto sa pytam ci je aj zvysok I/68 od SL a polska DK vhodna pre kamiony. Z dlhodobeho hladiska je urcite lepsie aby dalsi prechod pre kamiony do PL bol pri Minsku a nie pri Zdiari
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod JaNY » 26. Jan 2011 16:41

Preslo par dni, cakal som ze niekto ten usek od SL k Mnisku opise. Takze: usek od mesta cez ten horsky prechod az po Kremnu bol v 80-tych rokoch prestavany. Parametre su ok pre kamiony. Ale od Kremnej az po Mnisek to uz bolo ovela horsie. Prechadzal som tam naposledy pred 10 rokmi, takze neviem ci s tymi zhruba 7km nieco urobyli.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod DrX » 28. Jan 2011 17:47

Tak, ak pojde vsetko dobre, bude obchvat Kezmarku dobudovany v r. 2016. viewtopic.php?f=35&t=14911 . Ak by poliaci dovtedy dotiahli svoju Zakopianku po Nowy Trag a spravili ten obchvat na DK49, tak ostane uz len par dediniek s relativne malym spomalenim. Toto napojenie na polsko/severnu europsku dialnicnu siet bude to taky ekvivalent juzneho napojenia vychodu na europsku dialnicnu siet z Kosic cez Miskolc. Tiez to nie je v sulade so slovenskymi planmi (vsetko cez zilinu a bratislavu), a tiez tam par dedin po ceste zostane. Ale inak bez problemov.

PS: Spominaju tam aj ten most pri Mnisku n/P.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Tomas PO » 12. Mar 2011 19:00

JaNY napísal:Preslo par dni, cakal som ze niekto ten usek od SL k Mnisku opise. Takze: usek od mesta cez ten horsky prechod az po Kremnu bol v 80-tych rokoch prestavany. Parametre su ok pre kamiony. Ale od Kremnej az po Mnisek to uz bolo ovela horsie. Prechadzal som tam naposledy pred 10 rokmi, takze neviem ci s tymi zhruba 7km nieco urobyli.

najprv ok, v stupaniach pridavne pruhy, ale velmi ostre zakruty, max do 40km/hod. potom cca 5 rokov dozadu suvisla vymena povrchu, ale uz je opat v zlom stave. tesne pred hranicami konec sveta. prepadnuta cesta na viacerych usekoch, tankodrom, proste zle.
ja do Krakowa chodim ale stale cez Mnisek. asi zvyk
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Tomas PO » 12. Mar 2011 19:01

preco sa 1/67 nazyva ako dialnicny privadzac? ci to len tu na fore to tak volame?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod Pacho » 12. Mar 2011 23:39

Ono fakticky až po Veľkú Lomnicu bude 2+2 ako dialničny privádzač, tak asi preto. Keď zbehneš z dialnice na Matejovce, tak až po prvu obočku idš po 2+2 a potom čiastočne sprejazdnili tento provádzač pri odbočke na Mlynicu, ale len 1/2 pruh a to asi 700m, druhy dvojpruh je tiež hotový, ale sa nevyužíva, asi kôly blbemu prepojeniu. Keď pôjdem okolo spravím par fotiek.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod JaNY » 12. Mar 2011 23:46

Az postavia most cez rieku Poprad a neurobia tych niekolko km pre tazku tranzitnu dopravu,[co sa asi nestane lebo to nikde sa nepise] tak to je typicka SSC z ich polovicatym riesenim cestnych projektov.A az tu 68-cku otvoria raz pre polske kamiony, tak medzi SB a PO to bude o drsku.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod i15 » 13. Mar 2011 09:56

PO-SB je dalsi kandidat na 2+2 cestu I.triedy, len nech tam preboha nevymyslia dalsiu RC
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.