Stránka 8 z 8

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2023 06:21
od korfo27
https://myhornanitra.sme.sk/c/23208341/ ... casti.html je vyhlasene VO na zhotoviteľa stavby

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2023 08:37
od aquila
tu je samotne vyhlasenie

v podkladoch je kopu mapiek,tak aspon aktualnu ortofoto som vytiahol

49119

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2023 09:51
od doktorandfei
A to pokračovanie obchvatu (3. etapa) je v akej fáze ? Aspoň sa projektuje?

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2023 09:51
od aquila
dalsie posunutie terminu .. mesto zaroven opravnene kritizuje ze na II etapu nie je ani len aktualizovana CBA ..
cize tma mas aj odpoved
inak nie je to III etapa, ale len druha etapa, kedze toto je II stavba prvej etapy ;)

viewtopic.php?f=35&t=26673

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2023 13:07
od doktorandfei
Ja sa len pýtam, v akom procese je tá ďalšia časť obchvatu mesta, teda tá, ktorá sa nesúťaží. Je reálne doprojektovanie a stavba v rozumne dohľadnom čase?

Re: Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2023 18:26
od badger-FB
Tu ide o to, pochop, že sa toho nestavia viac a teraz nenasleduje stavebne 3. etapa. Proces máš zodpovedaný v základoch, ide ho rozpísať na drobné.
A čo ty považuješ za "rozumný dohľadný čas" - aby sa ti vedelo odpovedať? Lebo to každý vidí inak. Niekto 5, niekto 10 rokov.

Najviac zaberajú prípravy na vytvorenie tendrov a vypracovanie dokumentácií. To sú roky.
Potom pozemky, lebo je málo peňazí a pozemky nejdú z EU fondov. A projektov na celom SK je príliš veľa, takže sa to robí spravodlivo - tam dáme 5tis. tam dáme 5 tis. Po dobu 10 rokov. A potreba je úplne inde. (potreba je často 1/4 až 1 milión pri dnešných cenách; pozemky ako také v tom je na SK bordel, nie sú vysporiadané ani pod dnešnými cestami)
Potom sa musí zvážiť z čoho že sa to bude financovať tá výstavba.
Potom tender, teda VO, súťaž na stavebné práce. Vyhlási sa - v lepšom prípade dobre zadaná sa riadne otvoria obálky. Vyhlási sa uchádzač a nastáva doba odvolaní, posudzovaní. Toto je proces na jeden až štyri roky.
A potom sa slávnostne podpíše zmluva. A začne sa stavať. Smiešne dlhý úsek, pár kilometrov, aj to občas nie, že ani pár to nie je. Nejaký mostík. No a za 3 roky sa vezieš.
Toto celé je tak na 15 rokov. A to sa bavíme u prioritného obchvatu. Teda u niečoho, čo má najvyššie potreby. Čiže sa tam aktualizovali všetky potrebné staršie dokumentácie - inak by nestačilo len doprojektovanie, ale odznova štúdie a EIA.
Tam, kde sa nerozhodlo ani o trase - alebo sa táto zmenila, tak to je na 30 rokov. Preto tie obchvaty my vlastne nemáme..

Tu záleží od nastavenia financovania dopravnej politiky. Fondy sú výrazne znížené na cesty.
Zasadne nová vláda a uvidí sa, či sa nájde dosť pre SSC. Na udržanie príprav, lebo ak sa nenájde, tak sa nič nedoprojektuje.
Pokiaľ nepríde niekto, kto nepovie "toto bude priorita, lebo som sa tam narodil" :D Tak sa na to vyčlenia prostriedky a ide to jedna báseň a pri takýchto politicky motivovaných stavbách sa ani uchádzači neodvolávajú alebo len na oko, aby to nevyvolalo pochybnosti a na oko v tom zmysle, že sa rýchlo rozhodne, že to je neopodstatnené. Ale stále ten proces neoklameš, stále to bude o rokoch.. tých 10 by to bolo aj s dokončením, čiže ale o 1/3 rýchlejšie a hlavne by ten proces posunuli tak dopredu, že ktokoľvek ďalší by sa toho ujal, lebo "aspoň niečo" čo je pripravené. Počíta sa kameň a páska, to že kto je za tým, to je tomu národu jedno.

Pretože takto tu žijeme. Nastaví sa pri 30 stavbách rok 0+6 a po 6 sa posunie o ďalších 5. Ale v skutočnosti sa vie, že to je zbytočné, lebo je to nereálne už pri prvom aj druhom posune, lebo sa pre to tak málo robí. Teraz od revolúcie vznikli priem. parky, zóny bývania sú inde - a pôvodné trasy strácajú zmysel, čo vyjde zo sčítaní. Zrazu sa niečo čiastočne pripravené zruší a ide sa odznova. Ale to znamená návrat v čase. A netreba mať ilúzie, že si k obchvatu PD sadne 30 členný tým odborníkov a do týždňa bude všetko napravené. Na všetko sú pripomienky a lehoty, súťaže a doba vypracovania. Nuž a v SSC pracuje už len cca. 350 ľudí aj s externistami na dôch. Žalostne málo.. tým je zodpovedaných aj X iných obchvatov. A môžu starostovia a primátori jazdiť na MDV a SSC a hovoriť o tom, že už je to neúnosné na ich cestách.

Čiže v takom procese, ktorý ťa určite nemôže tešiť, ale aspoň sa stavia aj to málo, tie dvoj etapy a dvojúseky.