Stránka 167 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2019 14:49
od fatalista
Budu to este dokoncovat, dufam ze cim skor.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 23:20
od Driver

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2019 12:34
od svaco
Zaujímavý článok o PO obchvatoch
viewtopic.php?f=35&t=24451

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2019 22:57
od Driver

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2019 23:22
od Vlados
Cca 80% odchádza z Prešova a 20% je tranzit. Ako tomuto pomôže obchvat mesta?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2019 04:09
od JaNY
Ked myslis obchvat mesta stavbu tunela na D1a dalsie staveby s tym suvisiace, tak to je zle chapanie situacie uz od zaciatku tejto stavby ktore uzivaju vsetky media.
D1 okolo Presova je hlavne jeden z poslednych usekov dialnice ktory ma spojit BA z KE. Poriesit zapchy v meste je o niecom inom a hlavne je to beh na dlhe trate.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2019 06:54
od Driver
v poslednej dobe sa upchavaju aj vyjazdy z mesta , nielen vjazdy najnovsie smer vranov
staci maly problem a stoji cele mesto, nie je ziadna moznost odklonit dopravu
v stredu nemohla prejst ani sanitka s majakmi cez levocsku , nedala sa ani ulicka urobit museli sa otocit

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2019 19:13
od svaco
ak budu obchvaty, tak pre výjazd z mesta si človek (ak bude mať len trochu filipa) vyberie najbližší výjazd na D1 alebo R4 hoci to bude kilometricky dalej, ako sa trmoliť cez mestské komunikácie a stáť na každom semafore a zápchejednoduché nie.
1. ak budem na sídl.3 a chcem ísť do KE tak ak bude zápcha na OM, idem na PP a napojím sa na D1
2. podobne ak pôjdem do SB zo sídl.2 idem podobne len zabočím do prava a nie do ľavva
atď aj pre ostatné smery, neidem to to rozpisovať všetky možnosti

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2019 21:01
od Vlados
JaNY napísal:Ked myslis obchvat mesta stavbu tunela na D1a dalsie staveby s tym suvisiace, tak to je zle chapanie situacie uz od zaciatku tejto stavby ktore uzivaju vsetky media.
D1 okolo Presova je hlavne jeden z poslednych usekov dialnice ktory ma spojit BA z KE. Poriesit zapchy v meste je o niecom inom a hlavne je to beh na dlhe trate.

skôr R4, nakoľko viac ako polovica prešovčanov verí že po dostavaní D1 a R4 v meste nebudú zápchy. žiaľ budú rovnaké ako teraz... kedine že by prišla kríza a to asi nikto nechce.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 11:05
od Vceliak
Vlados napísal:žiaľ budú rovnaké ako teraz

Ty tomu naozaj veríš?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 11:13
od Vlados
tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 11:21
od Vceliak
Sorry, to sú také "dristy". Ty naozaj veríš tomu že naložený kamión sa v meste správa rovnako, ako moderné osobné auto ?!

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 14:49
od nonick
Vlados napísal:tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.


Ale ved aj to je pozitivne nie? Ti ludia by inak sedeli kvoli zapcham doma, takto im umoznis prepravit sa na pozadovane miesto.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 18:41
od Vlados
Z tohto pohľadu pozitívne. Mesto by sa malo sústrediť na mestské komunikácie a lobovať za ich prípravu už teraz.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2019 19:01
od Jano1
Vlados napísal:tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.


Cielova osobna doprava sa da lahsie riesit napr. zachytnymi parkoviskami spolu s lokalnou hromadnou dopravou, pretoze vo vsetkych vacsich mestach je a bude este vacsi problem parkovat.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2019 07:28
od i15
áno pokrok nezastavíš - domáci môžu presadnúť na bicykle, zdieľané autá, MHD, alebo využiť flexibilný pracovný čas a cestovať vtedy, keď je menej áut. Tranzit nie, tranzitu pomôžu len obchvaty

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2019 23:43
od Tomas PO
vela moze vyriesit aj rezidencne parkovanie

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2019 21:12
od matiqos
Na Masarykovej pri ČS Shell na prechode vyrástol nový semafór :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2019 12:40
od Tomas PO
na ziadost KDI... pritom je to mestska komunikacia, nie cesta I. triedy a hned vedla je podchod...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2019 08:11
od rexino

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2019 13:24
od Tomas PO
nic dolezite len zname veci. pochybenie mesta pri Vo, kedze skopirovali text zo ziliny. a ako nahrada je ze sa poziciava jeden jazdeny citelis za 10 000e

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2019 07:12
od topfield
to bola ta sutaz, ktoru vyhral Mercedes? Skoda, tesil som sa v Presove budu konecne poriadne autobusy. Ale snad by sme nechceli od mesta aby aspon jednu sutaz/stavbu dotiahli do uspesneho konca bez problemov... Banda amaterov.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2019 09:36
od jarino
Ja viem iba o rušení tendra na 5 kusov elektrobusov. Ponuku podal čo viem iba SOR.

Tender na autobusy, ktoré vyhral Mercedes kontroloval ÚVO pred podpisom zmluvy na podnet DPMP. Ako to skončilo neviem.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 21:26
od jarino
DPMP, Modernizácia údržbovej základne trolejbusov–projektová dokumentácia
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 655 tisíc eur, z toho údržová základňa DPMP 535 tisíc eur a meniareň Bardejovská 105 tisíc eur.
Vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane komplexnej projektovej prípravy bude pozostávať:
- Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru verejnej práce,
- Vypracovanie zámeru pre zisťovacie konanie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, príp. povinné hodnotenie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie,
- Vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie,
- Vypracovanie dokumentácie pre realizáciu stavby,
- Vypracovanie dokumentácie pre výber zhotoviteľa,
- Inžinierska činnosť.

Odhadované náklady na realizáciu: údržbová základňa DPMP 6,7 mil. eur a meniareň Bardejovská 1,8 mil. eur.

Modernizácia údržbovej základne trolejbusov DPMP
Predmetom realizácie projektu je komplexná modernizácia vozovne trolejbusov pozostávajúca z modernizácie haly dennej údržby trolejbusov, haly údržby trolejbusov, zázemia, spevnených plôch, umyvárne a čistiarne odpadových vôd, obstarania technologického vybavenia a výstavby novej garáže trolejbusov a sušiarne. Súčasťou projektu bude aj príprava na servis pre nabíjanie parciálnych trolejbusov.
Okrem toho sa vybudujú nové garáže trolejbusov pre cca 16 kĺbových a 4 štandardné trolejbusy.

Meniareň Bardejovská
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového objektu diódovej meniarne v areáli podniku na Bardejovskej ulici v Ľuboticiach. Nová trakčná meniareň bude mať inštalovaný výkon 3 MW.

Nákup parciálnych trolejbusov
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 6,45 mil. eur
Jedným z kľúčových problémovje nedostatočne modernizovaný a príliš rôznorodý vozový park autobusov. Celkovo podnik disponuje 68 autobusmi 6 značiek a 12 typov.Z nich je 15 autobusov vo veku do 5 rokov (22,06%), 18 autobusov je vo veku od 5 do 10 rokov (26,47%), 19 autobusov je vo veku od 10 do 15 rokov (27,94%), 10 autobusov je vo veku od 15 do 20 rokov (14,71%) a 6 autobusov je nad 20 rokov (8,82 %).
Autobus MHD ubehne priemerne 50 tisíc kilometrov ročne a jeho životnosť je 15 rokov. To znamená, že 20 autobusov (29,41%) sa dostalo na resp. za hranicu svojej životnosti.

Parciálnymi trolejbusmi s pomocným pohonom bude nahradená prevádzka na linkách, ktoré sú v súčasnosti obsluhované dieselovými autobusmi.
Nákupom trolejbusov s pomocným pohonom sa prispeje k zvýšeniu podielu nízkopodlažných vozidiel, zvýši sa komfort cestovania, uľahčí a zrýchli sa nástup a výstup cestujúcim so zníženou pohyblivosťou a zníži sa spotreba PHM. Zámerom projektu je nákup 4 štandardných 12m a 6 kĺbových 18m trolejbusov s pomocným pohonom.

Kĺbové 18 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlá s pomocným pohonom sú prispôsobené len pre krátke prejazdy k cestujúcim bez trolejového vedenia (koncové úseky liniek). Rýchlosť obsadeného trolejbusu pri použití pomocného pohonu väčšinou nepresahuje 30 km/hod, pri max. výkone 50 kW, pri 100 kW výkonu sú trolejbusy schopné dosiahnuť rýchlosť 50 km/hod. Ako pomocný pohon sa bude využívať buď akumulátor alebo dieselagregát, ktorý poháňa trakčný motor vozidla.

Štandardné 12 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlo je plne klimatizované, a to v priestore pre cestujúcich, tak v kabíne šoféra. Bude vybavené moderným informačným systémom, USB portami pre dobíjanie mobilných zariadení a pohodlnými sedadlami. Kompletná trakčná výzbroj trolejbusu obsahuje trakčnú batériu, ktorá umožňuje prevádzku v lokalitách, kde chýba trolejové vedenie. Na jedno nabitie prejde až 12 km.

Uvažované linky: 10, 19, 22, 29, 32 + 32A, 34, 39
Po dobudovaní trolejovej siete, ktoré je plánované (napr. Rusínska ul., Levočská ul.-prestupný uzol) bude potrebné prehodnotiť obsadenie liniek parciálnymi trolejbusmi, čím sa opätovne rozšíria možnosti použitia týchto vozidiel na ďalších linkách.

Modernizácia trolejového vedeniana Solivarskej ulici - realizácia

Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 1,55 mil. eur
Z celkovej dĺžky trolejbusových tratí je podľa dátovej analýzy vo vyhovujúcom stave 19,30 km (64,33 %) a v nevyhovujúcom stave 10,70 km (35,67 %). Vo vyhovujúcom technickom stave sú úseky postavené alebo modernizované po roku 1990 s výnimkou trolejbusovej trate na uliciach Levočská, Obrancov Mieru, Clementisova.
V nevyhovujúcom stave sú úseky postavené v šesťdesiatych rokoch 20. storočia, ktoré boli modernizované v roku 1981 alebo vôbec.

V súčasnosti Prešovský samosprávny kraj už vyše 2 roky pripravuje rekonštrukciu Solivarskej a Zlatobanskej ulice, po ktorej vedie cesta III. triedy č. III/3440 a mosta cez rieku Sekčov. Vrámci plánovanej rekonštrukcie sa navrhuje cestu rozšíriť na štyri jazdné pruhy a vybudovať chodník a cyklocestičku. Z tohto dôvodu je potrebné preložiť existujúce trakčné vedenie vrátane preložky spätných a napájacích káblov. Celková dĺžka prekladaného trakčného vedenia je 1100 metrov. Táto rekonštrukciu skráti čas prepravy o jednu minútu zo 4 na 3 minúty.

Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul. – realizácia
Doba realizácie: 6 mesiacov
Náklady: 154 tisíc eur
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového jednosmerného prepojenia trolejbusovej stopy v dĺžke 150 metrov z novej okružnej križovatky Východná – Solivarská na Košickú ulicu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2020 12:36
od rexino
Ešte tam sú ďalšie 2 projekty.

Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarne – projektová dokumentácia
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Prepojenie Sibírska - Pod Šalgovíkom, preloženie obratiska Sibírska
Modernizácia trakčných meniarní – Solivarská ul.

Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia

+ už je podpísana zmluva na 10 nových trolejov z opcie, tiež financovaných z eurofondov. Čaká sa už len na zmluvu o pridelení NFP.