Stránka 4 z 14

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 19:58
od Peter Olejár
Podla mna caka Trencanov este horsia dopravna situacia ako doteraz:

.. prelozka zeleznice :idea:
.. vystavba aquaparku :idea:
.. vystavba druheho cestneho mostu a obchvatu :idea:

To je docela dost velka zataz .. pribudne mnozstvo tazkych nakladnych aut, inych stavebnych strojov ktore neoplyvaju rychlostou, pribudne prach, hluk .. a nezlepsi sa to skor ako v r. 2010 :roll:

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 20:55
od patriot
Obyvatelia mesta TN, v časti ulice Pred poľom, ako aj majitelia garáží sa domáhajú na MsÚ komplexnej obnovy povrchu cesty a privítali by aj obnovenie kanalizácie (prečistenie a rozšírenie). Problém je nedoriešný a zdedený, nakoľko ide o novopostavenú bytovku, ktorá nemala schválený projekt v rámci výstavby prístupovej cesty a oprava, akú obyvatelia žiadajú je nad finančný rámec r. 2008. Aj zaradenie do obnovy na r. 2009 je neisté. Momentálne sa jazdí po asfaltovej drvine.

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 11:12
od Cestár
Na ďalší most cez Váh si musia Trenčania počkať :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11014

*malo sa začať v r. 2006, keď Pavol Prokopovič ohlásil, že po voľbách sa začne
*vyzerá to tak, že sa začne po voľbách, ale v r. 2010 :idea:

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2008 18:01
od Cestár
Mesto TN chce zriadiť firmu na prevádzku parkovísk s tým, že časom ju možno predá súkromnému investorovi. Súčasná zákonná situácia o nevyberaniu za verejné priestranstvá mestu nevyhovuje, pretože prišlo o 3-5 mil. SKK. :idea:

Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2008 11:55
od Dialniciar
Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov.

Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut.

Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili.

Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny.

Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest.

Zdroj: MsÚ Trenčín

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2008 20:26
od Dialniciar
Stav parkovacieho systému v Trečíne:

Mesto poplatky za parkovanie prestalo vyberať. Samospráva tak za rok prichádza približne o štyri milióny korún. V prvom štvrťroku budúceho roku by mala začať s vyberaním poplatkov akciová spoločnosť. "Otázku investora a jeho podielu v spoločnosti budeme riešiť v roku 2009," povedal Branislav Celler (SDKÚ), primátor Trenčína. Podľa Jany Markovej z kancelárie primátora nie je zatiaľ rozhodnuté, koľko budú ľudia v budúcom roku za parkovanie platiť.

Info z ostatných krajských miest: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11184

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 18:03
od Dialniciar
Na Záblatskej ulici v roku 2006 zvalil prístrešok autobus, dodnes nemajú nový.

Podľa informácií z Úradu životného prostredia a dopravy nebol prístrešok doteraz realizovaný z dôvodu nevhodných šírkových parametrov priestoru, kde by mal byť osadený. Podľa občana mestskej časti Záblatie Petra Brabca prístrešok obyvateľom veľmi chýba a nechápe, ako je možné, že tak dlho trvá jeho nahradenie. Ako však na Mestskom úrade prisľúbili, prístrešok by mal byť realizovaný najneskôr v prvej polovici roku 2009. Na zástavku na Záblatskej ulici bude osadený jeden zo starších typov menších prístreškov.

Zdroj: MsÚ TN

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 18:06
od Dialniciar
Novú podobu námestia predstavuje sedem štúdií

Do 14. decembra mohli aj Trenčania rozhodovať, akú podobu by malo mať centrálne Mierové námestie. Tesne pred Vianocami mesto plánuje víťaznú podobu predstaviť.

O tom, ktorý návrh dostane šancu na realizáciu, rozhodne odborná 13-členná komisia. Pri rozhodovaní by mala zohľadniť aj výsledok verejného pripomienkovania občanov. Tí sa s návrhmi môžu zoznámiť a hlasovať od piatku 21. novembra, keď v priestoroch Centra rozvoja bývania na Farskej ulici otvorili výstavu štúdií a vizualizácie štyroch českých a troch slovenských ateliérov a architektov.

Tieto ateliéry cielene vybralo Mesto kvôli ich skúsenostiam s rekonštrukciami historických objektov a námestí. V lete prišli architekti do Trenčína, aby sa s námestím zoznámili. Už vtedy viacerí skonštatovali, že má jedinečný až stredomorský ráz s dominantou hradom a nie je potrebné tu robiť rozsiahlejšie zásahy. Skôr sa sústredia na zorganizovanie funkcií s dôrazom na detaily a ich citlivé zakomponovanie k historickým prvkom.

Ako skonštatovala hlavná architektka mesta Adriana Mlynčeková, pre architektov pripravili zadanie, v ktorom zadefinovali základné funkcie a atribúty, ktoré mesto na námestí požaduje mať a ponechať. Podľa nej sa návrhy zhodujú v tom, že námestie veľa zásahov nepotrebuje.

Všetci autori doplnili na námestie vodný prvok - fontánu, riešili spriechodnenie plôch a odstránenie niektorých bariér. Časť architektov napríklad ponechávala pôvodnú dlažbu, iné ju radili vymeniť. Pamiatkári nám však doporučujú zachovať keď nie všetku, aspoň časť pôvodnej dlažby. Pódium, ktoré niektorí označovali ako problematický prvok, buď odstránili, alebo navrhovali ako mobilné. Mesto uvítalo riešenie, aby stánky, alebo pódium boli rozoberateľné.

Aj primátor mesta Branislav Celler sa prikláňa k názoru, že námestie nepotrebuje žiadnu radikálnu úpravu a zmenu. Zaujala ho však filozofia obnovy a rekonštrukcie niektorých návrhov a dokonca myšlienka jedného z architektov, ktorý tvrdil, že námestie má zhora tvar ženy, a tak ho treba len skrášľovať a nič nemeniť. Ako povedal, viacerí považujú Morový stĺp za absolútny klenot a podľa nich je výnimočným v rámci Európy svojím pôdorysom, čo sa snažili vyzdvihnúť vo svojich štúdiách. Naopak, niektoré návrhy nepočítajú so zeleňou okolo Morového stĺpa a snažia sa vrátiť námestia klasickú podobu z dobových snímok. Primátor sa pridáva k týmto návrhom, pretože, ako hovorí, historicky na námestí zeleň nebola.

S realizáciou víťazného návrhu uvažuje mesto začať až o dva či tri roky. Náklady pôjdu do desiatok miliónov korún. Predchádzať jej bude rekonštrukcia inžinierskych sietí aj archeologický výskum. Historici očakávajú, že na námestí odhalia základy neznámej murovanej budovy. Podľa nich je faktom aj to, že námestie bolo vyspádované smerom do stredu, k zbernej stoke, ktorá ústila do žumpy v miestach pred dnešným mestským úradom.

Zdroj: MsÚ TN

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2008 22:13
od Dialniciar
Novú daň za rozkopávky sa rozhodlo zaviesť mesto Trenčín. Ak firma nedokončí stavebné práce na verejnom priestranstve v riadnom termíne, bude musieť za každý nasledujúci deň platiť daň. Za prvých 15 dní 0,24 € (7,20 Sk) za meter štvorcový, za ďalšie dni už 0,48 € (14,50 Sk).

Nová daň má podľa predstáv mesta urýchliť práce a zamedziť, aby firmy bezohľadne rozkopali cestu, nedodržali stanovené termíny a tým obmedzovali chodcov, či vodičov. Mesto zároveň určilo aj výnimky. Od dane oslobodilo rozkopávky verejného priestranstva, ktoré súvisia s odstránením porúch na elektrických, telekomunikačných, vodovodných, kanalizačných, iných vedeniach, ktoré by mohli spôsobiť nebezpečenstvo verejného ohrozenia. Keďže je daň mierená hlavne na firmy, prvých 15 dní nedodržania termínu nemusia daň platiť fyzické osoby. Novú daň za rozkopávky schválili mestskí poslanci na decembrovom zasadnutí, bola súčasťou všeobecno-záväzného nariadenia o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Materiál do nového roka nezvyšuje sadzby žiadnych miestnych daní ani poplatku.

Zdroj: MsÚ TN

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2009 16:20
od Dialniciar
Ulica Niva v Opatovej po rekonštrukcii

(10.12.2008)

V týchto dňoch prebieha kolaudácia rekonštruovanej ulice Niva. „Táto časť Opatovej bola v dezolátnom stave, niekoľko rokov sme pracovali na tom, aby sa podarilo uskutočniť naraz kompletnú rekonštrukciu, vrátane chodníkov, poklopov, uličných vpustov, aby občania netrpeli postupnými úpravami a nemali rozbité okolie dlhý čas,“ vysvetľuje Jozef Mertan, predseda Komisie dopravy a životného prostredia MsÚ v Trenčíne a zároveň poslanec za VMČ Sever. Po rekonštrukcii plynu a kanalizácie boli v nadväzujúcej investičnej akcii mesta vybúrané chodníky a chodníkové obrubníky spolu s poškodenými časťami vozovky, tie sa doplnili vrstvou štrkopiesku a podkladovým betónom hrúbky 150 mm. Súčasťou stavebných prác bola aj výšková úprava poklopov, posúvačov a uličných vpustov do novej nivelety vozovky. Nové chodníky sú zo zámkovej dlažby v celkovej rozlohe 2 200 m2. Priestor rekonštrukčných prác na komunikácii z asfaltobetónu hr. 50 mm je 4 188 m2. Zhotoviteľom stavby bola spoločnosť VOD-EKO a celková investícia dosiahla 18 miliónov korún.

Pozor, tie obrázky sú obrovské:
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... &t=rtPlain
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... &t=rtPlain
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... &t=rtPlain

/jm/

Zdroj: INFO Trenčín, foto: J. Čery, http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... edID=43753

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2009 21:08
od Dialniciar
Trenčín predstavil novú tvár Mierového námestia (+foto) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=82796#82796

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 18:25
od Dialniciar
Mesto Trenčín na nový zákon na cestách už zareagovalo a vydalo rozhodnutie o zrušení všetkých 40-tok v meste.

Mesto to nechalo na legislatívu, to znamená, že na týchto úsekoch platí 50-tka, v meste ostali dve zóny, kde platí 30 km/h a to na sídlisku Pod tehelňou a Pod juhom.

Zdroj: MsÚ TN

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2009 19:22
od Dialniciar
Stavať chcú začat v lete. Čaká sa na stanovisko EÚ. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=86946#86946

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2009 18:23
od Dialniciar
Trenčín
Kvôli výstavbe plynovodu je úplne uzatvorená ulica Olbrachtova, v Trenčíne, v úseku s križovatkou Kúty po križovanie so slepou vetvou ulice Olbrachtova. Obmedzenie je vyznačené prenosnými dopravnými značkami a obchádzkové trasy sú vedené po priľahlých komunikáciách.

Zdroj: Stellacentrum

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2009 13:09
od Dialniciar
Milióny na trenčiansky most sú na ceste :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11871

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2009 13:53
od Dialniciar
Obchvat nemá termíny :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=87600#87600

*čaká sa na most :arrow: tu sa čaká na peniaze z EÚ
*posudzujú sa 3 varianty, 2 z nich počítajú s tunelom Brezina
*nie je známa ani cena diela

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 14:20
od racto
V Trenčíne sa pracuje na chodníkoch a cestách


http://www.doprava.sk/index.php?option= ... 2&Itemid=1

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 14:43
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 14:29
od Lionheart
V blízkej dobe sa začnú práce na novom moste, sľubuje Vážny
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=96697#96697

O výstavbe nového cestného mosta v Trenčíne sa hovorí už roky. Stavbu za 71 miliónov eur chce štát financovať z eurofondov. Ešte však o ne ani nepožiadal.

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 14:32
od LubosG
A ešte idú len vyhlasovať tender. Viem si predstaviť asi v akej "blízkej" dobe (máj, jún 2010) sa začnú práce na tom novom moste :roll: .

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 15:09
od Andrej
Neverim, ze sa zacne. Maximalne poklepu zakladny kamen pred volbami. Ved tato stavba nie je ani v zasobniku projektov.

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2009 16:50
od i15
tender bol vyhlaseny:

http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/9055

Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania

I/61 Trenčín - most.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
Hodnota: 51 325 051,0000 EUR

TRVANIE ZMLUVY ALEBO LEHOTY USKUTOČNENIA
Obdobie: v mesiacoch (od uzatvorenia zmluvy).
Hodnota: 48

Projekt bude spolufinancovaný Európskou úniou v súlade s pravidlami pre financovanie v rámci Štrukturálneho fondu (ERDF, Prioritná os 5, Opatrenie 5.1, Projekt č. 10 - I/61 Trenčín - most) a zo štátneho rozpočtu. Preddavok sa neposkytuje.

Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 7. 1. 2010. Čas: 11.00 h.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 16:13
od Dialniciar
Výborne, ale inak klasika: rozostavia sa to tesne pred voľbami ...

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 08:29
od racto
Internetový predaj cestovných lístkov už aj v Trenčíne

Od 1.januára 2010 bola spustená pilotná prevádzka predaja časových lístkov ako aj plnenie dopravných kariet cez internet pre MHD Trenčín a v prímestskej doprave Trenčín,
Nové Mesto nad Váhom, Myjava, Ilava, Považská Bystrica.
Riešenie umožňuje zakúpenie časového lístka niekoľko hodín pred použitím, čím odpadá nutnosť návštevy predpredajného miesta alebo plnenie karty u vodiča.

http://www.doprava.sk/index.php?option= ... 5&Itemid=1

Re: Mesto Trenčín - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2010 16:02
od Dialniciar
V centre Trenčína vyrúbali pagaštany, bude tam parkovisko :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13337

*ak boli stromy prehnité, je dobre, že idú preč
*je normálne, že stromy treba obmeniť
*presne viem, ako to tam vyzerá
*je pozitívne, že peniaze sa presunú na účet mesta :idea: