Mesto Trenčín - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2007 00:08

Motoristi, pozor, zmena!

(16.03.2007)

Od utorka 13. marca je Ulica Petra Bezruča v úseku od križovatky Bezručova - Inovecká po križovatku Bezručova – Družstevná jednosmerná. Motoristi môžu v tomto úseku jazdiť v smere od Soblahovskej k Inoveckej ulici.

Pred rodinnými domami po ľavej strane v smere jazdy je vytvorený parkovací pruh s vyznačením zákazu parkovania v miestach vjazdov do priľahlých nehnuteľností. Na Inoveckej ulici sú osadené nové zvislé dopravné značky spolu s dočasným označením zmeny organizácie dopravy.

+ Motoristi môžu na jednosmernú Bezručovu ulicu odbočiť zo Soblahovskej ul., na križovatke v susedstve nákupného strediska Lidl.

Zdroj: http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... edID=28265
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2007 00:12

Generel dopravy prechádza schvaľovacím procesom

(25.01.2007, SITA)

Generel dopravy mesta Trenčín, dokument, ktorý má vyriešiť akútne problémy s premávkou v meste na roky dopredu, je momentálne vo fáze, keď sa k nemu vyjadrujú viaceré dopravné orgány.

„Nosné body generelu sú výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh, vybudovanie Juhovýchodného obchvatu mesta, mimoúrovňové križovania cez železničnú trať, využitie súčasného železničného mosta ako cestného po modernizácii trate, nová hlavná cesta s pracovným názvom Nová nábrežná v centre, okružné križovatky a výhľadovo ďalší cestný most medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová,“ povedal trenčiansky primátor Branislav Celler. Vypracovanie generelu trvalo s prestávkami, ktoré zapríčinilo riešenie modernizácie trate, takmer štyri roky, podľa B. Cellera ďalší rok trvá schvaľovací proces. V ňom už boli vznesené viaceré pripomienky, ktoré samospráva do dokumentu včlení. Generel bude súčasťou nového územného plánu mesta.

Druhý cestný most by sa podľa B. Cellera mal začať stavať v priebehu roka 2007. Jediný cestný most cez Váh v Trenčíne kapacitne nestačí, je už v rokoch, keď by mal prejsť generálnou rekonštrukciou a doprava je pri dopravnej nehode na hlavnom ťahu cez mesto ľahko zraniteľná. Most bude nadväzovať na diaľničný privádzač, situovaný približne dva kilometre južne od existujúceho mosta.

Ostatné body generelu súvisia s modernizáciou železničnej trate a jej prekládkou. Podľa B. Cellera sa centrum mesta rozšíri o 80-tisíc metrov štvorcových až k rieke Váh. Rieku a centrum doteraz rozdeľovala práve trať. Dopravné riešenie ráta s vybudovaním novej cesty - Nová nábrežná, ktorá bude súbežná s Hasičskou ulicou. Mimoúrovňové križovania trate by mali vzniknúť po celom meste. Modernizácia rieši aj prílišné zaoblenie trate v meste, čo si vyžiada výstavbu nového železničného mosta, no aj zbúranie viacerých rodinných domov a letnej plavárne. Súčasný železničný most by tak mal byť sprístupnený automobilovej doprave. Medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová by sa mal po roku 2015 postaviť ďalší cestný most cez Váh, samospráva chce v rámci generelu a nového územného plánu priestor zabezpečiť tak, aby sa nezastaval.

Zdroj: http://www.trencin.sk/27073
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2007 19:26

Trenčín: Vo štvrtok verejné prerokovanie generelu dopravy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6573
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 13:29

TN: Dopravná situácia sa tak skoro nezlepší :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6797

... podrobný článok ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 12. Apr 2007 20:26

Bezdruhého mosta sa doprava v meste nezlepší

Preťaženej doprave v meste Trenčín pomôže len vybudovanie druhého cestného mosta. Na verejnom prerokovaní konceptu Generelu dopravy mesta Trenčín to skonštatovala hlavná projektantka spoločnosti Dopravoprojekt a spracovateľka generelu Tatiana BLANÁROVÁ. Podľa jej slov 63 % dopravy v meste tvoria autá, ktoré prechádzajú z jednej časti do druhej, 36 percent áut dochádza alebo vychádza z Trenčína a len necelé dve percentá automobilovej dopravy tvoria tranzit mestom. Trenčín je pritom rozdelený na tri časti, do ktorých sa z jednej do druhej dá dostať len cez úzku centrálnu zónu ohraničenú riekou a lesoparkom. V krajskom meste, ktoré je rozdelené Váhom, je len jeden cestný most. Druhý by premávku na tom súčasnom odľahčil o 38 %. Viac info ::arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=42990#42990
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 17:14

Niektoré cesty v krajskom meste Trenčín vyzerajú ako poľné :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6926
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 16:05

Mesto Trenčín preplatilo dokumentáciu namiesto štátu, vraj pochybilo :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8077

Mesto Trenčín investovalo vyše 45 miliónov korún do druhého mosta :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8079
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 03. Okt 2007 20:11

Dialniciar napísal:Mesto Trenčín preplatilo dokumentáciu namiesto štátu, vraj pochybilo :arrow:

Uplne suhlasim s B. Cellerom, keby mesto nedalo teraz za svoje spravit dokumentaciu, realizacia obchvatu by sa oddialila. Vsak dnes je takyto postup uz uplne bezny a podla mna aj spravny v takychto pripadoch :) Nestaci len kricat, chceme obchvat, treba pre to aj nieco urobit a uspesne lobovat :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 21:11

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Mesto Trenčín preplatilo dokumentáciu namiesto štátu, vraj pochybilo :arrow:

Uplne suhlasim s B. Cellerom, keby mesto nedalo teraz za svoje spravit dokumentaciu, realizacia obchvatu by sa oddialila. Vsak dnes je takyto postup uz uplne bezny a podla mna aj spravny v takychto pripadoch :) Nestaci len kricat, chceme obchvat, treba pre to aj nieco urobit a uspesne lobovat :)


Je to dosť sporné. Mesto totiž nedisponuje presnými parametrami, ktoré chce mať SSC v prípade obchvatu mesta Trenčín.

Oddialenie obchvatu je totiž len kvôli financiám. Nie je problém spraviť projekt za 50 mil. SKK, ak SSC nemá 2,5 mld. SKK na výstavbu. Ak chcelo byť mesto aktívne, tak skôr malo vykúpiť pozemky (v hodnote vyššej) alebo dopredu spolupracovať so SSC.

To, čo je normálne v dnešnej dobe Andrej, to je územný plán a v ňom priestor na vedenie obchvatu + nejaká rezerva. V prípade väčších miest viacej obchvatov, aj keď sa vždy stavia len jeden, ďalšie sa budú neskôr.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 03. Okt 2007 22:01

Dialniciar, tu som ani tak nenarazal na to, ze SSC nema peniaze na projektovu dokumentaciu. Vyse 300 obci a miest na Slovensku potrebuje obchvat (z nich priblizne 100 spada pod SSC), takze SSC bude viac motivovane investovat tam, kde je to lepsie pripravene. Mas pravdu, mesto by este mohlo aj vykupit pozemky. Proste pripravit vsetko co sa da pre investora a co najblizsie spolupracovat, aby ten obchvat bol cim skor hotovy 8)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 22:38

Andrej napísal:Dialniciar, tu som ani tak nenarazal na to, ze SSC nema peniaze na projektovu dokumentaciu. Vyse 300 obci a miest na Slovensku potrebuje obchvat (z nich priblizne 100 spada pod SSC), takze SSC bude viac motivovane investovat tam, kde je to lepsie pripravene. Mas pravdu, mesto by este mohlo aj vykupit pozemky. Proste pripravit vsetko co sa da pre investora a co najblizsie spolupracovat, aby ten obchvat bol cim skor hotovy 8)


Tak potom sa zhodneme. Ale aj tak: to, čo je v kompetencii štátu je potrebné, aby bolo konzultované. Lebo sa môže stať, že projekt dnes vypracovaný nebude spravený tak, ako treba. :wink: (či už formálna chyba prekážajúca čerpaniu financií z EÚ, alebo slabé parametre zhoršujúce potom prestavbu na RC atď.).

Ja len upozorňujem na nulovú komunikáciu a tá môže spôsobiť (a to sa vo svete stáva bežne) problémy do budúcnosti.

Obchvat potrebuje dnes viac ako 150 miest a obcí ležiacich na dnešných cestách I. triedy bez vplyvu výstavby diaľničnej siete (s vplyvom je to cez 200), celkovo je v SR už potrebných viac ako 400 obchvatov miest a obcí a ak zarátame aj varianty, ktoré obsahujú viac ako 1 obchvat k 1 sídlu, tak je to cez 460 obchvatov. :idea: Celkové odklonenie premávky z obývaných zón by si vyžiadalo viac ako 500 obchvatov, ale to už je v SR dlhodobo nereálne a takýto štandard má menej ako 20 štátov sveta z cca. 200, Slovensko sem ešte dlho patriť nebude. Zase som sa raz rozpísal. :shock:

SSC dnes nemá rozostavaných ani 10% dnes potrebných cestných obchvatov v jej kompetencii. SSC má viac ako 1/3 svojich ciest v havarijnom stave, ďalšia 1/5 je už v zlom stave (vyjazdené koľaje, ...). SSC má pripravené v rôznom štádiu pripravenosti pre výstavbu takmer 60 cestných obchvatov, z toho 17 mimo ciest I. triedy. SSC má vo svojej správe tiež 1/4 cestných mostov z celkových v správe, ktoré sú v zlom až havarijnom stave a vyžadujú si opravu.

Ja byť GR SSC, tak uvítam, že mestá a obce by dali ročne stovky mil. SKK na výkupy pozemkov, začlenenie do územných plánov, ale žiadal by som: potrebné pracovné stretnutia, presné rozpísania jednotlivých krokov. Mne by nevadilo, že mesto chce zaplatiť projektovú dokumentáciu, ale bolo by to v mojich rukách. Mesto by som ja v tejto výške totiž zapojil skôr do spolufinancovania obchvatu. Napr. aj preto, že za projektovú dokumentáciu štát ušetrí a SSC potrebuje mať originál u seba, čo by hlavný finančný účastník.

Ja toto hovorím zo skúseností zo sveta. Nie od toho, kto je primátor TN a čo sa deje. Na prvý pohľad sa môže zdať, že TN je lepší ako SSC, ale bola chyba postupovať bez lepšej komunikácie so SSC. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Nov 2007 21:17

Mesto Trenčín plánuje v r. 2007 minúť na bežnú údržbu a opravu ciest 20 mil. SKK, z toho na zimnú údržbu cca. 5 mil. SKK. Na kapitálové výdavky bude smerovať v doprave mesta Trenčín v r. 2007 celkovo 53,4 mil. SKK, pričom na súvislé opravy ciest pôjde 25 mil. SKK a ďalšie milióny v rámci obnôv viacerých ulíc a križovatiek.

Mesto Trenčín tiež v rámci modernizácie letnej plavárne vyčlenilo 92 mil. SKK na výstavbu letnej plavárne, zrejme to bude vyvolaná investícia železníc.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 04. Nov 2007 22:47

viewtopic.php?t=8365

vystavba juzneho obchvatu I etapa a juzneho mosta schvalena ..

tu je ortofotomapa..

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=3167
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 493
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 16:04

V Trenčíne sa začne stavať druhý most, schválila to vláda :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8365

Trenčania sa s istotou dočkajú druhého cestného mosta, nebude to však v tomto desaťročí. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta, ktorý má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom mesto delí na tri časti.

Tu je aj ortofotomapa: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3167 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Nov 2007 19:51

Trenčín: Široká ulica nemá pevný povrch, za dažďa je takmer nepriechodná :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8407
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Nov 2007 10:23

Druhého mosta sa Trenčania nedočkajú v tomto desaťročí :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8485

Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta, ktorý má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom mesto delí na tri časti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Dec 2007 12:59

Rozpočet mesta Trenčín ráta s investíciami pol miliardy korún :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8847

- 85 mil. SKK sú peniaze od ŽSR na výstavbu novej plavárne
- ďalšie milióny, desiatky mil. SKK idú od štátu za vykúpené pozemky pod trať a za výstavbu nových domov, lebo staré padnú pre trať
- 107 mil. SKK sú pozemky pod nový cestný obchvat
- samospráva sa chystá predĺžiť Inoveckú ulicu tak, aby viedla do pripravovanej nákupnej zóny Laugaricio, miestni podnikatelia dajú na to 40 mil. SKK
- pod cestným mostom sa má vybudovať kruhový objazd, pričom podľa primátora Branislava Cellera 50 miliónov korún prispeje investor výstavby Auparku v centre
- ďalšie desiatky mil. SKK smerujú do opráv ciest v meste

Priority na r. 2008: doprava, rozvoj komunikácií a vzdelávanie.

Kapitálové výdavky mesta Trenčín na r. 2008 sú 10x vyššie ako v meste Žilina.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2008 22:40

Sľuby v doprave v meste Trenčín sa plnia len pomaly. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8955
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2008 15:53

Firma Cesty Nitra opraví miestne komunikácie v Trenčíne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8975

Za súvislú opravu miestnych komunikácií zaplatí mesto Trenčín 106,4 mil. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty, zhotoviteľ zákazky uspel vo verejnej súťaži medzi piatimi prijatými ponukami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lermik » 04. Jan 2008 18:41

TA přestavba tratě v Trenčíně vypadá docela megalomansky, jsou někde dostupné vizualizace nebo náčrty? :)
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2008 19:18

Lermik napísal:TA přestavba tratě v Trenčíně vypadá docela megalomansky, jsou někde dostupné vizualizace nebo náčrty? :)


Skús túto tému: http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... sc&start=0 . :wink:

Napríklad jeden z odkazov v danej téme:

http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-co ... edID=15864 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Peter Olejár » 25. Mar 2008 19:00

Trenčanom sa druhý most o rok vzdialil :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9685
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 02. Apr 2008 14:32

Vodiči riskujú až tisíckorunovú pokutu

Na trávnatej ploche za „zámočkom“ pri železničnej stanici sa opäť parkuje. Vodičom, ktorí ignorujú betónovú zábranu a stoja mimo priestorov na to určených, pritom hrozí až tisíckorunová pokuta.

TRENČÍN. „Potrebujem ísť na úrad a kde mám parkovať?! Všade je plno,“ bránil sa Trenčan, ktorého sme na mieste zastihli. „Žiadnu značku so zákazom tu nevidím. Mesto mohlo dať značku, alebo doviesť ešte jeden panel,“ hneval sa.

Ako uviedla Jana Marková z kancelárie primátora, občania parkujúci za zámočkom porušujú hneď dve všeobecne záväzné nariadenia – o premávke na pozemných komunikáciách na území mesta a Štatút zelene.

Vodiči ničia neexistujúcu zeleň
Mestské nariadenie zakazuje vchádzať na plochy zelene a parkovať na nich. „Parkovanie na trávnatých plochách môže kontaminovať pôdu,“ potvrdzuje Zuzana Václavová zo združenia Pre prírodu. Parcelu vedľa parku M. R. Štefánika pritom mesto v minulosti využívalo na vývoz snehu odhrnutého z vozoviek. Podľa Václavovej tým samo mohlo prispieť k jej znehodnoteniu.
Do konca januára vjazdu vozidiel bránila značka Verejná zeleň. Po našom upozornení, že na vyjazdenej ploche už zelene niet, ju mesto dalo odstrániť. Ponechali len betónovú zábranu, ktorú dnes vodiči bez problémov obchádzajú.

Preplnené parkoviská situáciu sťažujú
Mesto zakazuje stáť aj na chodníkoch a verejných priestran-stvách, ktoré nie sú na tento účel určené alebo označené príslušnou dopravnou značkou. Kapacity najbližších parkovísk v tejto lokalite však potrebám zamestnancov i návštevníkov, úradníkov zo Štefánikovej ulice, kasární SNP i mesta nestačia. Ako v januári prisľúbil Peter Uher z kancelárie primátora, mesto plánuje dopravný problém v tejto lokalite riešiť. Kedy a ako, nekonkretizoval.
Namiesto zelene na parcele za zámočkom v budúcnosti vyrastie polyfunkčný objekt súkromného investora, s ktorým už je podpísaná predkupná zmluva. Zatiaľ je majetkom pozemku mesto.


Zuzana Límová
© 2008 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

[31. 3. 2008]

Zdroj: http://www.mynoviny.sk/c/3794818/Vodici ... okutu.html
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 16:29

tak TN sa mozno predsa len docka zaciatka vystavby este na jesen r. 2008 .. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69309#69309
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod sven » 18. Apr 2008 16:04

Investor chce Aupark aj v centre Trenčína :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69546#69546

„Najskôr musí byť vyriešená doprava. O výške príspevku zo strany investora mesto momentálne rokuje."

Tak drzime palce :wink:
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.