Moderátor: Moderátori
Jarda napísal:Dialniciar: A po niečom tie autá jazdiť musia. Je jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách ...
To si rozhodně nemyslím, že tam, kde je intenzita dopravy byť i jen kolem stovky aut denně, by byl z hlediska ŽP lepší stav, když by tam místo osobních aut a kamionů po AB (příp. CB) silnicích, jezdily SUV a terénní nákladní automobily po lesních a polních cestách.
Dialniciar napísal:Jarda napísal:Dialniciar: A po niečom tie autá jazdiť musia. Je jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách ...
To si rozhodně nemyslím, že tam, kde je intenzita dopravy byť i jen kolem stovky aut denně, by byl z hlediska ŽP lepší stav, když by tam místo osobních aut a kamionů po AB (příp. CB) silnicích, jezdily SUV a terénní nákladní automobily po lesních a polních cestách.
No tak to si na omyle. Lebo v mnohých štátoch, hoci aj vyspelých, dbajú na ochranu ŽP a intenzita do 200-500 áut denne sa realizuje po takýchto cestách práve kvôli tomu, aby sa tam nemusela stavať cesta.
Jarda napísal:Dialniciar napísal:Jarda napísal:Dialniciar: A po niečom tie autá jazdiť musia. Je jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách ...
To si rozhodně nemyslím, že tam, kde je intenzita dopravy byť i jen kolem stovky aut denně, by byl z hlediska ŽP lepší stav, když by tam místo osobních aut a kamionů po AB (příp. CB) silnicích, jezdily SUV a terénní nákladní automobily po lesních a polních cestách.
No tak to si na omyle. Lebo v mnohých štátoch, hoci aj vyspelých, dbajú na ochranu ŽP a intenzita do 200-500 áut denne sa realizuje po takýchto cestách práve kvôli tomu, aby sa tam nemusela stavať cesta.
Ono záleží na terénu. Tam kde je pevný podklad (nehrozí hluboké koleje, zapadnutí do bahna nebo ujíždění svahu) 200-500 může polní či lesní cesta ještě unést, v podmínkách většiny střední Evropy by frekventované nezpevněné cesty podle mého názoru vypadaly stejně nebo ještě hůř než silnice na fotkách z RU, které jsi ukazoval a které rozhodně pro ŽP nejsou přínosem.
Dialniciar napísal:A po niečom tie autá jazdiť musia. Je jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách, ale to by zase boli problémy pre autá samotné
tomas1 napísal:Dialniciar napísal:A po niečom tie autá jazdiť musia. Je jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách, ale to by zase boli problémy pre autá samotné
To je dosť obmedzený pohľad na vplyv cestnej dopravy na životné prostredie. Ak to naozaj myslíš tak, že ak by sme mali teoreticky namiesto asfaltových a betónových ciest len nespevnené, tak by to bol iba problém pre autá...
Na na nespevnenej vs. asfaltovej(/betónovej) ceste má vozidlo rovnakú spotrebu? Na ktorej vozidlo produkuje vyšší hluk?
Viem že trochu detinská téma ale keď už ste s tým začali....
Dialniciar napísal:Ani hluk ani spotreba nie je horšia ako samotná výstavba a vplyv cesty
Dialniciar napísal:tam, kde je cesta (je síce aj vôľa), tak tam aj stúpne intenzita dopravy, .t.j. prejde tadiaľ viac áut, čo je vyššia spotreba, hluk a väčšie ohrozenie zvierat.
- nesúhlasímJe jasné, že ideálne by to bolo po lesných či poľných cestách
Dialniciar napísal:Ideálne cesty s ohľadom na ŽP sú také, pri ktorých sa nepoužíva finišér. Konkrétne je najlepšia cesta so štrkovým podkladom, s vybudovanými priekopamy a žľabami a ako vrchná úprava sa použije jemnejší typ štrku.
Nevedko napísal:Dialniciar napísal:Ideálne cesty s ohľadom na ŽP sú také, pri ktorých sa nepoužíva finišér. Konkrétne je najlepšia cesta so štrkovým podkladom, s vybudovanými priekopamy a žľabami a ako vrchná úprava sa použije jemnejší typ štrku.
V com je vyhoda nepouzitia finisera? Pytam sa preto, lebo ja osobne si viem predstavit momentalne iba jednu vyhodu: obmedzi sa maximalna rychlost a pripustne zatazenie, co moze sekundarne viest k nizsej intenzite dopravy, ale iba pri existencii alternativnej trasy. Prosim vysvetlit, ak budes mat chvilku, mozno by to zaujimalo aj inych.
Nevedko napísal:Dialniciar napísal:Ideálne cesty s ohľadom na ŽP sú také, pri ktorých sa nepoužíva finišér. Konkrétne je najlepšia cesta so štrkovým podkladom, s vybudovanými priekopamy a žľabami a ako vrchná úprava sa použije jemnejší typ štrku.
V com je vyhoda nepouzitia finisera? Pytam sa preto, lebo ja osobne si viem predstavit momentalne iba jednu vyhodu: obmedzi sa maximalna rychlost a pripustne zatazenie, co moze sekundarne viest k nizsej intenzite dopravy, ale iba pri existencii alternativnej trasy. Prosim vysvetlit, ak budes mat chvilku, mozno by to zaujimalo aj inych.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.