Cestné mosty v SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Cestné mosty v SR

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2006 15:08

Táto téma sa bude venovať cestným mostom.

SR má dnes celkovo cca. 8 000 cestných mostov na celej cestnej sieti s výnimkou mostov v mestách a obciach na cestách IV. triedy, teda na tzv. miestnych komunikáciách.

Približne 40% mostov by potrebovalo opravu z dôvodov, že sú staré alebo z dôvodu, že je na nich zničená vrchná asfaltová vrstva alebo by potrebovali náterové práce atď. a je viac ako isté, že nie všetky mosty budú opravené v takom časovom horizonte ako je to potrebné. Ale zatiaľ nie je v SR taká situácia, že by každý druhý deň nejaký cestný most spadol a ani to tu ešte min. 10 rokov nebude podľa mňa.

Predovšetkým mosty na cestách I. triedy SSC začala rýchlejším tempom opravovať, takže tu sa situácia zlepšuje. SSC začala realizovať aj Mostný program v roku 2006 .

Mostov v SR bude pribúdať, predovšetkým z dôvodov rozvoja diaľničnej siete budú pribúdať mosty a estakády. Okrem toho sa stavajú cestné obchvaty, kde takisto budú vznikať nové premostenia hlavne riek a menších tokov.

Požiadal by som, aby sa tu nepísalo o týchto mostoch v SR:

Most Apollo - "Košická"
Most do Rakúska - Záhorská Ves-Angern
Most Moravský Svätý Ján - Hohenau
"Starý most" / Most Červenej Armády
Mosty cez Dunaj v Bratislave
Most Devínska Nová Ves-Marchegg
Nový most cez Dunaj v Komárne

Hlavným dôvodom ako je vidieť je fakt, že tieto mosty majú v sekcii Cestná sieť vlastné témy.

Táto téma je všeobecnou, čo znamená, že tu môžu byť rôzne diskusie o tom, ktoré mosty treba podľa vás opraviť, kde treba postaviť nové cestné mosty a prečo atď., ale treba sa vyhnúť diskusiám o mostoch, ktoré tu majú alebo budú mať svoju tému. Ja samozrejme v prípade, že tu bude nová téma o nejakom práve stavanom moste, takúto tému pridám do tohto zoznamu, takže stačí len sem-tam sledovať 1. príspevok v tejto téme. :lol:
Naposledy upravil Dialniciar dňa 12. Máj 2006 11:20, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 20:39

Ešte by som rád upozornil, že na tomto rozsiahlom fóre sa nachádza aj téma Miss Diaľničný most , takže potom o mostoch a estakádach na diaľniciach prosím reagujte sem. Ide len o to, aby bola oddelená cestná sieť (cesty I.-III. triedy) od diaľničnej siete.

A v priebehu nejakého obdobia sem doplním aj konkrétne mosty a základné informácie o nich. Ale samozrejme, že Vy môžete aj skôr. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Máj 2006 18:20

Do júla bude hotový most cez Dunajec. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3846
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2006 17:41

Nešťastie číhajúce na schodoch

Zvolen – Most pod Zvolenským zámkom, vedúci ponad železničnú trať a rieku Slatina, sa začína rozpadávať. Vlani náš týždenník upozornil na dieru v oplotení a nebezpečne trčiace káble po chýbajúcej lampe verejného osvetlenia. Na druhý deň bolo zábradlie aspoň provizórne zabezpečené a káble obmotané izolačnou páskou. Teraz sa objavil ďalší dôkaz rozpadu. Štvrtý stupeň kovového schodiska, ktoré vedie z mosta popri obchode s nábytkom, je v dezolátnom stave. Asfalt, ktorým bol pokrytý, chýba a oceľová mriežka, ktorá ho držala, je prehrdzavená. Už to nie je schod, len rám s poriadnou dierou uprostred. „Domáci“, ktorí po schodisku chodia denne, terén poznajú a dávajú si pozor, ale pre náhodného chodca je diera pascou. Stačí chvíľka nepozornosti, stačí nepozerať pod nohy, alebo po zotmení vkročiť na schodisko naslepo a človeku sa ľahko zachytí noha, v horšom prípade sa skotúľa po schodoch do viac ako dvadsaťmetrovej hĺbky. Následky? Môžu byť smrteľné.

Na hroziace nebezpečenstvo sme upozornili mestský úrad. Ako sme sa dozvedeli od Petra Valenta z odboru výstavby a životného prostredia, schodisko patrí k mostu a ten má v správe Regionálna správa ciest. „Podľa zákona o obecnom zriadení mesto by nemalo dávať peniaze na údržbu majetku, ktorý nie je v jeho správe,“ hovorí pracovník mestského úradu a dodáva: „Most je naozaj v zlom stave, zospodu z neho odpadáva betón rovno na trať. Už pred tromi rokmi sme sa zúčastnili na Regionálnej správe ciest prípravy jeho rekonštrukcie a odsúhlasili sme potrebnú dokumentáciu.“ Jeho slová potvrdil aj riaditeľ Regionálnej správy ciest vo Zvolene Ján Slúka. Podľa neho je rekonštrukcia pripravená, ale chýbajú peniaze. Banskobystrický samosprávny kraj namiesto požadovaných približne 50 miliónov korún totiž uvoľnil len minimálnu čiastku a tak sa nemohli pustiť do opráv mosta postaveného pred päťdesiatimi rokmi. Okrem toho povedal: „Podľa našej dostupnej dokumentácie schodisko nie je súčasťou mosta, bolo vybudované neskôr. Keďže sa stavalo dodatočne, nepatrí pod našu správu.“ Vlastníka teda niet a asi sa nenájde ani ten, ktorý by ho opravil. No len dovtedy, kým sa tu nestane nejaké nešťastie. Potom však bude neskoro.

J. SCHVARZBACHEROVÁ, [6. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/275224 ... odoch.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 18:06

Rekonštrukciu mosta dokončia o mesiac neskôr

Lednické Rovne – V investorstve vyššieho územného celku sa do záverečnej fázy dostáva rekonštrukcia mosta ponad rieku Lednica na ceste II/507. Dušan Lobotka, riaditeľ úradu TSK v úvode kontrolného dňa uviedol, že pri podpise zmluvy s firmou Cestné stavby Žilina sa počítalo s ukončením prác 30. júna t. r. Tie však skomplikovali pretrvávajúce mrazy, ako aj povodňová situácia.

O súčasnom stave prác informoval dozor stavby Stanislav Lališ zo Správy ciest TSK. Zdôraznil, že budúcemu užívateľovi a správcovi objektu záleží na kvalite prác, aby budúcich dvadsať rokov bolo čo najmenej údržby. „Klimatické podmienky nedovolili robiť niektoré procesy, čím sa stavba dostala do mesačného sklzu. Všetky práce, ktoré sú zakryté a nie je ich vidno, sú prebraté a urobené tak, ako boli naprojektované,“ uviedol S. Lališ.

Práce skomplikovala aj prekládka optického kábla, ktorého rezerva bola v skutočnosti oveľa menšia ako sa deklarovalo.

Tento mesiac uložili nosníky a zabetónujú mostovku. Technológia neumožňuje hneď položiť živicový povrch, ale až po vyzretí betónu. Za dodávateľa stavby Miloslav Bajza požiadal o predĺžení zmluvy o mesiac.

Od vyhlásenia havarijného stavu a rekonštrukcie mosta prijali opatrenia v zásobovaní, zdravotnej starostlivosti, ako aj pre hasičský a záchranný zbor a dohodli súčinnosť okresov Ilava a Púchov.

Pre vozidlá s nosnosťou nad 3,5 tony určili náhradnú komunikáciu v dĺžke 17 km. Nie všetci vodiči toto nariadenie rešpektovali a nejeden v tomto úseku zablokoval dopravu, chvalabohu bez vážnejších následkov.

(zum)

[20. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/277031 ... eskor.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 18:56

Most do Dlhej nad Oravou na ceste I/59 bude opravený v predstihu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4299

Investícia bola plánovaná na 25,8 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 18:59

Biznisu s drevom padol za obeť ďalší most. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4300

Most v Hornej Lehote, ktorý padol za obeť autu, vrchovato naloženému drevom, nestojí dodnes. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 19:05

Nebezpečný most v Lednických Rovniach zmizol. Most v Lednických Rovniach je situovaný v trase štátnej cesty z Púchova do Pruského a rieku Lednica premosťuje v jej centre. Postavený bol ešte v roku 1928, odkedy prešiel radom stavebných úprav. Z hľadiska bezbečnosti, aj čo sa týka rozmerov, bol už nevyhovujúci, a tak sa začalo koncom roka 2005 s jeho opravou. Trenčiansky samosprávny kraj poskytol finančné prostriedky vo výške 43 miliónov korún a obec v rámci svojho rozpočtu prispela na osvetlenie celého mostného telesa. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4302

Práce ešte nie sú dokončené.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 17:32

Stavba: I/18 Makov most - 239.

Predpokladaná cena (bez DPH) 13 445 tis. Sk.

Identifikácia úspešného uchádzača
HASTRA, s. r. o., IČO: 31 606 296, Kragujevská 11, 010 01 Žilina.

Celková zmluvná cena: 6 116 542 Sk.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 16:33

Čítal som jeden materiál, skôr to bola štúdia, k mostom v krajinách V4 a v prípade SR je tam uvedené, že na opravy mostov v celej SR by bolo potrebné vyčleniť každý rok sumu min. 2 mld. SKK, aby sa odstránili všetky havarijné situácie a zabránilo sa vzniku nových (riešenie je vždy v rôznych zákazoch pri prejazde cez dané mosty, respektíve sa situácia na moste zhorší tak, že sa musí uzatvoriť úplne) do 10 rokov.

Stav platil pre rok 2005. Môžem povedať, že sa neplní. Suma ako taká by naplnená bola, ale to už sa dotýka modernizácií a novej výstavby, čo do opráv nespadá. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Sep 2006 14:22

Krpeľany - Mosty nikoho !? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4656

Mosty nie sú nikoho, ale statiku kontroluje SSC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 22:22

Rekonštrukcie mostov v regiónoch. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4872
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2006 22:57

Mosty odedávna spojují protiklady (ČR). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5137
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 12:49

Aktuálne hodnotenie stavu mostov

Ing. Katarína Halamová
ASB 01/2002

Každoročne v decembri sa spracované poradie naliehavosti mostov na opravy, rekonštrukcie a prestavby na nasledujúci rok. Poradie sa tvorí na základe požiadaviek správcov mostov z jednotlivých okresov.

To znamená, že každý správca vytypuje mosty v zlom stavebno- technickom stave, s nízkou zaraditeľnosťou, tvoriace bodový nedostatok, napr. svojím smerovým alebo šírkovým usporiadaním a pod. vo svojej správe (svojom okrese ), ktoré sú zaradené do výsledného poradia naliehavosti.

Samotné poradie mostov sa nakoniec určí podľa koeficienta bezpečnosti mosta. Koeficient vychádza z hodnotenia jednotlivých porúch nachádzajúcich sa na jednotlivých konštrukčných častiach mosta:

 celkové pôsobenie – zablokovanie konštrukcie, trvalé pretvorenie, trvalý priehyb atď.
 spodná stavba – opory a piliere
 nosná konštrukcia
 mostný zvršok – vozovka, rímsy, chodníky a pod.
 ložiská a kĺby
 mostné uzávery
 odvodnenie mosta
 ostatné príslušenstvo mosta – zábradlie, zvodidlá atď.
 okolie mosta – stav územia pod mostom, dláždené svahy a pod.

Okrem týchto konštrukčných častí sa do koeficienta bezpečnosti započítava hodnotenie zaťažiteľnosti mosta a intenzity premávky (počet vozidiel/24 hodín). Podľa výskytu porúch na predmetných konštrukčných častiach mosta sa každá z nich ohodnotí „známkou“ od 1 (bez porúch) až po 7 (havarijný stav) a samotný most sa zaradí do stavebného stavu I. (bezchybný) až VII. (havarijný) podľa platnej OTN 73 6220 Evidencia mostov na diaľniciach, cestách a miestnych komunikáciách. Poruchy sa hodnotia podľa Katalógu závad, v ktorom sa uvádzajú možné poruchy s ich hodnotením podľa miesta výskytu, rozsahu a podobne vzhľadom na to, aký majú vplyv na zaťažiteľnosť mostného objektu. Z týchto „známok“ sa nakoniec pomocou váhového vektora vypočíta konečný koeficient bezpečnosti mosta. Podľa jeho hodnoty sa potom most zaradí na určité miesto v poradí naliehavosti na opravu, rekonštrukciu alebo prestavbu na nasledujúci rok.

Dodržiavanie poradia priorít

Prioritu v poradí naliehavosti majú, samozrejme, mosty v stavebnom stave VII. – havarijný. Potom sa hodnotí „balík“ mostov stavebného stavu VI. – veľmi zlý, potom stavebného stavu V. – zlý, atď. Podľa zostaveného poradia naliehavosti sa po pridelení finančných prostriedkov na začiatku roka určia konkrétne mostné objekty, ktoré sa budú opravovať, resp. rekonštruovať. Výška prideľovaných finančných prostriedkov na opravy, rekonštrukcie a prestavby mostov je už viac rokov nepostačujúca.

Fakty:

 Na rok 2000 boli požiadavky zaradiť na opravu spolu 100 mostných objektov v celkovej sume asi 414 mil. Sk. Pridelených bolo 150 mil. Sk.
 N rok 2001 100 mostných objektov v celkovej sume asi 367,6 mil. Sk. Pridelených bolo 140 mil. Sk
 Na rok 2002 100 mostných objektov v celkovej sume asi 466,4 mil. Sk. Pridelených bolo 120 mil. Sk.

V týchto sumároch sú zahrnuté finančné požiadavky na 100 cestných mostov v rámci celej SR, nakoľko sa hodnotí 25 mostov z každého regiónu (väčší počet mostov nemá zmysel vzhľadom na financie do výpočtu zahŕňať). Skutočné požiadavky správcov sú oveľa vyššie – napr. na rok 2000 sa požadovalo na opravu, rekonštrukciu a prestavbu až 291 mostov z celej SR v hodnote 2,163 miliardy Sk! Z uvedeného vyplýva, že financie sú každoročne nepostačujúce, prednostne sa riešia havarijné stavy a mosty stavebného stavu VI. – veľmi zlý a V. – zlý, t. j. riešia sa situácie, keď sú potrebné finančne nákladnejšie zásahy. Opravy by potrebovali aj mosty stavebných stavov IV. – uspokojivý, najmä opravy hydroizolácií. Po porušení hydroizolácie na moste nastáva rapídny rozvoj porúch v dôsledku zatekania vody a rýchle degradovanie konštrukcie. Na tieto opravy však nie sú financie, a tak sa mosty nechávajú dôjsť až do stavebného stavu VI. – VII., a potom sa v rámci havarijného stavu opravujú, samozrejme, za oveľa vyššie náklady, ako keby sa opravili pri stavebnom stave IV.

Každý rok sa v dôsledku rozširujúcich porúch niekoľko desiatok mostov preraďuje do nižších stavebných stavov, čo má za následok aj zníženie ich zaťažiteľnosti. Mosty stavebného stavu VI. – VII. v celkovom počte 185 majú už také závažné poruchy, ktoré sa dajú odstrániť len rekonštrukciou alebo úplnou prestavbou objektu. Možno konštatovať, že stavebno-technický stav mostov na Slovensku sa nám nielenže nedarí udržiavať, ale z roka na rok sa zhoršuje.

Príčiny tohto neuspokojivého stavu sú najmä:

 dlhodobo zanedbaná údržba mostov (20 až 25 rokov spätne), ktorá spôsobila postupné rozširovanie porúch mostov až do stavu, keď je potrebná rekonštrukcia, resp. prestavba mostného objektu. Údržba mostov bola a je pre správcov neatraktívna pre materiálovú náročnosť, malý rozsah stavebných prác, rôznorodosť prác rozličných profesií, neprístupnosť objektov, potrebu prísneho dodržiavania technologických postupov (napr. pri sanácii betónových povrchov s obnaženou výstužou) a pod.;
 nedostatočná kapacita a kvalifikácia pracovníkov vykonávajúcich údržbovú činnosť – získavanie pracovníkov na údržbové práce je komplikované, čo vyplýva z niektorých špecifických potrieb, ako sú napr. rizikovosť práce na mostoch, závislosť od poveternostných vplyvov, zodpovednosť za kvalitu vykonaných prác a pod. Dôležitú úlohu tu zohráva aj platové ohodnotenie týchto pracovníkov;
 nevyhovujúce materiálno-technické vybavenie mostných čiat – vybavenosť náradím a strojmi je rôzna, väčšinou však nepostačujúca;
 stály nedostatok finančných prostriedkov na údržbu a opravy mostov – systém rozdeľovania finančných prostriedkov nezohľadňuje potreby mostného hospodárstva – čiastka prideľovaná na údržbu a opravy mostov v ostatných rokoch je nízka a zväčša nepokryje ani základnú nestavebnú údržbu a požiadavky správcov na opravy a rekonštrukcie mostov.

Súčasné trendy pri opravách a rekonštrukciách mostov

 použitie nových kvalitných izolačných materiálov;
 použitie pečatiacej vrstvy na ochranu nosnej konštrukcie pred prienikom vody – vrstva sa používa pod hydroizoláciu, je paro- aj vodonepriepustná, čím vytvára akúsi ruhú „poistnú“ hydroizoláciu;
 dôkladné systémy odvodnenia mostov, použitie drenážnych kanálikov vo vozovke, odvodnenie úložných prahov mostov a pod.;
 použitie širokej škály sanačných materiálov na opravy porušených betónových častí mostov – systém zahŕňa materiál na ochranu výstuže, spojovací mostík na dôkladné spojenie pôvodného betónu a novej povrchovej vrstvy, materiály na vyrovnanie nerovností povrchu betónu v rôznych hrúbkach, ochranné alebo zjednocovacie nátery betónu. Materiály sa vyrábajú na báze polymércementovej, epoxidovej, akrylátovej, polyuretánovej atď. Materiál sa vyberá vždy podľa miesta a potreby jeho použitia a podľa jeho požadovaných vlastností;
 použitie rôznych materiálov na sanáciu trhlín v betóne, ktoré sú schopné utesniť trhliny a prenášať svojou pružnosťou vznik prípadných nových trhlín, ochranné nátery vodonepriepustné, odolné proti chemickým vplyvom, účinkom exhalátov, posypových solí, olejov atď.;
 používanie tesniacich materiálov vo vozovke na mostoch – dôkladné utesnenie všetkých stykov dvoch rôznych materiálov pružnými zálievkami ( napr. styku betónovej rímsy a asfaltovej vrstvy vozovky);
 kvalitná antikorózna ochrana oceľových častí mostov – metalizácia, nátery na báze epoxidov a polyuretánov.

Údržba a opravy mostných objektov sú dôležitou časťou systému hospodárenia s mostnými objektmi, budovaného v súčasnosti na Slovenskej správe ciest. Mostné objekty sú z hľadiska svojho strategického významu jedným z rozhodujúcich parametrov kvality cestnej siete. Súčasné zabezpečenie kvality a výkonu údržbovej činnosti a opráv nezodpovedá významu a potrebám týchto objektov. Vzhľadom na možnosť vstupu Slovenskej republiky do Európskej únie v najbližších rokoch bude sa posudzovať aj naša cestná sieť so všetkými svojimi objektmi. V rámci posudzovania kvality a prevádzkyschopnosti cestnej siete v SR môže byť jedným z hlavných parametrov aj stavebno-technický stav mostných objektov. Preto treba čo najskôr hľadať cesty na zabezpečenie nielen objektívneho posúdenia stavu mostných objektov, ale najmä dostatočných finančných prostriedkov na ich údržbu, opravy a rekonštrukcie.

Aktuálne rozdelenie cestných mostov v SR podľa druhu materiálu

mosty počet

kamenné 250
tehlové 33
z prostého betónu 240
železobetónové 3 233
z predpätého betónu 91
zo železobetónových prefabrikátov 1 887
z predpätých prefabrikátov 1 432
oceľové 216
provizórne 36

spolu 7 441 cestných mostv v SR

Niektoré zo strategických mostov v Slovenskej republike z hľadiska vysokej intenzity dopravy alebo ležiace na trasách pre nadmernú prepravu (doteraz nevyhovovali z hľadiska nízkej zaťažiteľnosti):

Mosty opravené v ostatnom období:
 most č. 64-012 Nové Zámky
 most č. 18-251 Bytča
 most č. 50-325 Košické Olšany
 most č. 68-051 Prešov – Solivar

Mosty, na kotrých prebiehajú opravy v súčasnosti:

 most č. 70-018 Dolný Kubín – smer hranice s Poľskom, náklady asi 45 mil. Sk
 most č. 05087-4 Zvolen – náklady asi 80 mil. Sk
 most č. 66-043 Bzenica – trasa pre nadmernú prepravu
 most č. 50-307 Moldava nad Bodvou
 most č. 506-013 Medveďov – hraničný most s MR

Mosty, ktoré sa pripravujú na opravy:

 most č. 425-031 Brodské – hraničný most s ČR
 most č. 68-009 Stará Ľubovňa
 most č. 75-053 Veľký Krtíš – nehodové miesto
 most č. 50-206 Píla – nevyhovujúca zaťažiteľnosť

ASB 01/2002
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2006 11:59

Neuveriteľné - Mosty môžu padať i ďalej. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5565
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Dec 2006 11:34

Dialniciar napísal:Neuveriteľné - Mosty môžu padať i ďalej. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5565


Prišli mi IS, že či si aj ja myslím, že mosty môžu padať. Povedal som, že zareagujem priamo sem. :arrow:

Ano, mosty môžu padať aj ďalej. Ako vidíte, tak padajú. Zatiaľ našťastie nie priamo také, ktoré sú na cestnej sieti I.-III. triedy či diaľničné mosty. Ale 1/4 mostov už nie je v dobrom stave. Sú dokonca mosty, ktoré sú v havarijnom stave a opravujú sa na poslednú chvíľu. Sú regióny, kde je jediný strategický cestný most a je preťažený - SE, TN, ... ale nemyslím si, že hneď zajtra začne každý deň padať jeden cestný most.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2007 23:06

SR a Maďarsko pripravujú dohody o stavbe mostov cez Ipeľ. Stavbu pohraničných mostov medzi obcami Rároš - Rárospuszta a Peťov - Pöstenypuszta zabezpečí Banskobystrický samosprávny kraj :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6327
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2007 18:48

Košický kraj plánuje obnovu ciest zhruba za dvesto miliónov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6392

Rekonštrukcia mosta v Slanci má stať 7,8 až 8,6 mil. Sk a mosta v Prakovciach 25,3 až 27,8 mil. Sk.

Poznámka: Toto som tu uviedol len, aby bolo jasné, koľko stojí oprava mostov na cestách na II. a III. triedy a že sa opravujú len najsúrnejšie stavy je snáď jasné ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 21:13

Na Slovensku je v súčastnosti spolu 7504 mostov, z ktorých je na diaľniciach 292, na diaľničných privádzačoch 8, na cestách prvej triedy 1690, na cestách druhej triedy 1539 a tretej 3975 mostov. Vlastný mostný objekt má počas svojej životnosti viacero vývojových období počnúc projektovaním cez realizáciu prác pri výstavbe, oprave, rekonštrukciia prestavbe až po obdobie najdlhšie, ktrorým je údržba. Do údržby mostných objektov aj systém prehliadok. Predovšetkým sú to prehliadky bežné, hlavné a mimoriadne vykonávané v zmysle technických podmienok. Pri prehliadkach sa sleduje neustále sa meniaci stavebno-technický stav objektov. Mosty sú najzraniteľnejšou časťou dopravných tepien.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:15

doprastavak napísal:Na Slovensku je v súčastnosti spolu 7504 mostov, z ktorých je na diaľniciach 292, na diaľničných privádzačoch 8, na cestách prvej triedy 1690, na cestách druhej triedy 1539 a tretej 3975 mostov. Vlastný mostný objekt má počas svojej životnosti viacero vývojových období počnúc projektovaním cez realizáciu prác pri výstavbe, oprave, rekonštrukciia prestavbe až po obdobie najdlhšie, ktrorým je údržba. Do údržby mostných objektov aj systém prehliadok. Predovšetkým sú to prehliadky bežné, hlavné a mimoriadne vykonávané v zmysle technických podmienok. Pri prehliadkach sa sleduje neustále sa meniaci stavebno-technický stav objektov. Mosty sú najzraniteľnejšou časťou dopravných tepien.


doprastavak,

a máš aj nejaký odkaz k tomuto svojmu číselnému rozloženiu počtu mostov :?:

Nepoznáš náhodou presný počet mostov v SR (teda vrátane cestných mostov na mestských/obecných komunikáciách, celkovo na celej cestnej sieti - cesty I.-VI. triedy, lesné a poľné cesty, diaľničná sieť) :?: :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 21:22

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Na Slovensku je v súčastnosti spolu 7504 mostov, z ktorých je na diaľniciach 292, na diaľničných privádzačoch 8, na cestách prvej triedy 1690, na cestách druhej triedy 1539 a tretej 3975 mostov. Vlastný mostný objekt má počas svojej životnosti viacero vývojových období počnúc projektovaním cez realizáciu prác pri výstavbe, oprave, rekonštrukciia prestavbe až po obdobie najdlhšie, ktrorým je údržba. Do údržby mostných objektov aj systém prehliadok. Predovšetkým sú to prehliadky bežné, hlavné a mimoriadne vykonávané v zmysle technických podmienok. Pri prehliadkach sa sleduje neustále sa meniaci stavebno-technický stav objektov. Mosty sú najzraniteľnejšou časťou dopravných tepien.


doprastavak,

a máš aj nejaký odkaz k tomuto svojmu číselnému rozloženiu počtu mostov :?:

Nepoznáš náhodou presný počet mostov v SR (teda vrátane cestných mostov na mestských/obecných komunikáciách, celkovo na celej cestnej sieti - cesty I.-VI. triedy, lesné a poľné cesty, diaľničná sieť) :?: :?:
Čerpám z mojich poznámok, čo som si písal na jednom mostárskom utorku NDS, konkrétny odkaz nie je. Tu sú zarátané všetky mosty na všetkých dopravných tepnách SR, nerátajú sa sem priepusty, ktorých je na našich cestách veľa. Niekto si priepust môže pomýliť s mostom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:30

doprastavak napísal:Čerpám z mojich poznámok, čo som si písal na jednom mostárskom utorku NDS, konkrétny odkaz nie je. Tu sú zarátané všetky mosty na všetkých dopravných tepnách SR, nerátajú sa sem priepusty, ktorých je na našich cestách veľa. Niekto si priepust môže pomýliť s mostom.


Tak potom nič. Mňa zaujíma presné číslo: všetky mosty a estakády na úplne celej cestnej sieti. Cestná sieť ciest I., II., III. triedy a diaľničná sieť má cca. 17500-18000 km, ale úplne celá cestná sieť má ďalšie tisíce, desaťtisíce km ciest - lesné a poľné cesty, miestne komunikácie (cesty IV., V. a VI. triedy) a aké-také informácie mávala SSC, ale tá to prestala sledovať a dnešné VÚC to vôbec nesledujú a zmapovať 3200 miest a obcí tiež nepomôže, lebo to mnohé proste nemajú takýto údaj, aj keď mosty majú a starajú sa o ne a potom by to ešte chcelo navštíviť poľnohospodárske družstvá/farmy a lesníkov.

No a mňa by okrem toho čísla potom samozrejme zaujímalo aj presnejšie členenie. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 21:37

Veľa lesných a poľných mostov spravujú súkromné firmy a o niektoré sa nestará nikto. Nedajú sa spočítať všetky mosty, to by bolo potrebné obehať NDS,SSC,Lesy SR a družstvá a bohvie koho ešte. Železničné mosty v celej republike spravuje mostný obvod Bratislava a Košice, okrem toho sú potrubné mosty na ropovode a plynovode a pod.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:41

doprastavak napísal:Veľa lesných a poľných mostov spravujú súkromné firmy a o niektoré sa nestará nikto. Nedajú sa spočítať všetky mosty, to by bolo potrebné obehať NDS,SSC,Lesy SR a družstvá a bohvie koho ešte. Železničné mosty v celej republike spravuje mostný obvod Bratislava a Košice, okrem toho sú potrubné mosty na ropovode a plynovode a pod.


Železničné mosty ma nezaujímajú, len cestná sieť. A to, že by to bolo potrebné obehať, tak to viem aj sám a aj som to tu teraz príspevok pred tebou napísal. A ver tomu, že sa dá všetko. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 23:45

Viete prečo sa novopostavené mosty frézujú, myslím ešte betonová mostovka bez asfaltu???
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.