Stránka 1 z 1

Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2006 19:48
od Dialniciar
Táto téma patrí pod "Nový projekt" podobne téma ako Cestné horské priechody a v stručnosti to znamená, že dávam priestor Vám na vaše názory. Nebudem Vás za ne kritizovať, ani odhovárať, ale skôr vysvetľovať prečo nie a prečo áno, takisto sa určite aj ja dozviem nejaké nové informácie atď.

V tejto téme je hlavným zámerom diskusia na to, kde všade by bolo podľa vás potrebné vybudovať cestný obchvat, samozrejme v rámci územia SR. Ak máte lepší prehľad, tak môžete aj rozpísať či severný/južný/severozápadný atď. , kadiaľ by mal byť trasovaný podľa vás, koľko by mohol stáť, kto by ho mal financovať, koľko rokov by sa mal stavať a prečo by sa mal stavať (výhľadovo :P alebo že už 20 rokov je potrebný :twisted: ), ... nechávam Vám všetkým voľný priestor.

Ja sám sem pridám zoznam potrebných cestných obchvatov a k tomu aj základný popis a aj zoznam plánovaných cestných obchvatov a projekt Cestné obchvaty ročne za 10 mld. SKK atď. a to v priebehu ďalších mesiacov a podľa diskusie aj skôr.

V rámci sekcie Cestná sieť sú obchvaty, ktoré sa dnes stavajú alebo je záujem aby sa stavali a to sú tieto:

Severný obchvat Trnavy
Plánovaný obchvat mesta Senica
Informácia o obchvate mesta Vráble
Juhovýchodný obchvat mesta Trenčín
I/66 - BB severný obchvat
Obchvat mesta Galanta

A v týchto prípadoch by som bol rád, keby sa diskusia na tieto obchvaty rozvíjala v týchto témach.

Táto téma bude skôr všeobecnou v rámci celého územia SR, kde sa budú skôr riešiť tie cestné obchvaty, ktoré sa dnes nestavajú. :lol:

Upravené: Boli doplnené linky na obchvaty BB a GA. Dy

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2006 17:16
od Adaios
Podla mna treba postavit tieto cestne obchvaty :arrow:

BA VUC:

Bratislava (ale ten je aj vnutorny aj vonkajsi a to je cez D4)
Malacky
Pezinok
Svaty Jur
Modra
Senec
Dunajska Luzna (bude to riesit aj R7)

TT VUC:

Trnava (pokracovat dalej od severneho obchvatu aj juzny)
Galanta (tam neviem ci sa uz nestavia)
Samorin
Dunajska Streda (bude to riesit aj R7)
Hlohovec
Senica
Skalica (ten uz myslim dokonceny)
Holic (ten sa myslim zacina stavat)
Jablonica
Trstin
Boleraz

NR VUC:

Nitra (potrebny je aj severny aj juzny obchvat a ani jeden sa stale sa nestavia, jeden bude sucastou R1)
Nove Zamky
Komarno
Vrable (ten sa stavia alebo uz je postaveny)
Levice (cast je postavena a v prevadzke podla mojich info)
Zlate Moravce (bude to riesit aj R1)
Topolcany (cast je postavena)

TN VUC:

Trencin (stavia sa JV obchvat)
Stara Tura
Myjava (cast je postavena)
Banoce nad Bebravou (bude to riesit aj R2)
Novaky (bude to riesit aj R2)
Prievidza (bude to riesit aj R2)
Handlova (bude to riesit aj R2)
Partizanske
Drietoma
Puchov (bude to riesit aj R6)
Povazska Bystrica (bude to riesit aj D1)

BB VUC:

Banska Bystrica (hlavne od severnej strany co bude sucast R1)
Zvolen (R1, R2 a mozno aj R3 - neviem v akom je to stadiu)
Ziar nad Hronom (bude to riesit R1 a R2 a mozno R3)
Banska Stiavnica
Krupina
Velky Krtis
Podbrezova
Brezno
Donovaly
Polomka
Lucenec (bude to riesit aj R2)
Ozdany (bude to riesit aj R2)
Rimavska Sobota (bude to riesit aj R2)
Tornala (bude to riesit aj R2)
Hnusta
Filakovo
Sahy

ZA VUC:

Zilina (cez D1 a D3 ale aj v smere na Rajec)
Rajecke Teplice
Rajec
Kysucke Nove Mesto (bude to riesit aj D3)
Cadca (bude to riesit aj D3)
Na trase D1 dalej: Vrutky, Martin, Kralovany, Ruzomberok
Na trase R3 dalej: Trstena, Tvrdosin, Dolny Kubin, Turcianske Teplice

PO VUC:

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2006 18:33
od Dialniciar
Adaios,

uvádzaš predovšetkým tie obchvaty, ktoré ležia na hlavných ťahoch a skôr len väčšie mestá, ale skôr než sa k tomu vyjadrím ja, tak prečo ti tam chýba ten PO a KE VÚC ?

Všeobecne dnes je potrebné postaviť podľa rôznych kritérií 200-300 cestných obchvatov v hodnote od cca. 75 mil. SKK až do niekoľkých mld. SKK (s výnimkou BA).

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 12:27
od Dialniciar
Možno ďalší obchvat. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4253

Nebezpečná cesta I. triedy spájajúca Nitru a Nové Zámky rozdeľuje Branč na dve polovice.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2006 12:37
od Dialniciar
Cestári spevňovali svah nad obchvatom kúpeľného mestečka Rajecké Teplice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4328

Práce za 2,5 milióna majú zaručiť, že sa nezopakuje situácia spred roka, keď sa na obchvat zosunulo veľké množstvo zeminy, kameňov, ba aj kmeňov stromov, ktoré ho zatarasili na vyše šesť týždňov. Obchvat stál 180 mil. SKK.

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2006 20:47
od Dialniciar
Aktualizujem zoznam potrebných cestných obchvatov, čo konkrétne znamená, že do konca roka by som tu mal pridať zoznamy:

1. Zoznam tých obchvatov miest a obcí, ktoré ešte vôbec nestoja.
2. Zoznam tých obchvatov miest a obcí, ktoré sú začaté, teda postavili sa v minulosti a dnes by potrebovali predĺženie, respektíve dokončenie.

Ospravedlňujem sa, že mi to tak dlho trvá, sám som sa rozhodol spraviť tieto zoznamy dva, aby to bolo lepšie spracované a prehľadnejšie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2006 14:20
od Dialniciar
Sedliacka Dubová - nový obchvat. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4655

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 12:05
od Dialniciar
Dialniciar napísal:Aktualizujem zoznam potrebných cestných obchvatov, čo konkrétne znamená, že do konca roka by som tu mal pridať zoznamy:

1. Zoznam tých obchvatov miest a obcí, ktoré ešte vôbec nestoja.
2. Zoznam tých obchvatov miest a obcí, ktoré sú začaté, teda postavili sa v minulosti a dnes by potrebovali predĺženie, respektíve dokončenie.

Ospravedlňujem sa, že mi to tak dlho trvá, sám som sa rozhodol spraviť tieto zoznamy dva, aby to bolo lepšie spracované a prehľadnejšie. :lol:


Tak tento zoznam posúvam na prvý polrok 2008. :oops:

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 16:28
od Dialniciar
V pláne je obchvat Trstenej za takmer dve miliardy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8243

Záver z r. 2007

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2007 15:46
od Dialniciar
Cestné obchvaty by na Slovensku potrebovalo cca. 350 obcí a asi 50 miest. Celkovo je na Slovensku potrebných asi 415 cestných obchvatov (v niektorých mestách viac obchvatov naraz podľa svetových strán).

Napriek tomu sa stavia na Slovensku momentálne menej ako 10 cestných obchvatov a nebude tomu inak zrejme ani v najbližších rokoch. VÚC, ktoré spravujú viac ako 50% cestnej siete totiž momentálne ešte len tieto cesty opravujú a riešia bodové závady prostredníctvom kruhových križovatiek a nemajú dosť zdrojov na samostatné financovanie cestných obchvatov. SSC ako hlavný vlastník ciest I. triedy financuje predovšetkým veľké stavby a potrebovala by len na výstavbu cestných obchvatov sumu ročne min. vo výške 2,5 mld. SKK, aby sa tempo výstavby zvýšilo. Prioritou štátu však zostáva hlavne výstavba diaľnic a celkové odbremenenie ciest I., II. a III. triedy. Na výstavbu diaľnic ide v r. 2007 suma 19,5 mld. SKK. Ako vieme, ani táto suma nie je dostatočná vzhľadom na rozvoj diaľničnej siete na papieroch.

V súčasnosti sa výstavba cestných obchvatov rozdeľuje na viaciero etáp a tak je vo výstavbe v skutočnosti na papieri takmer tri desiatky obchvatov. Často však ide len o výstavbu kruhovej križovatky či o úpravu 150-250 metrov nejakej cesty (spevnenie krajnice, kanalizácia).

Dnes sa cestné obchvaty stavajú hlavne tam, kde to je podmienka prichádzajúceho väčšieho investora alebo to tam silno žiadajú miestni veľkí investori. Na 90% sú to investori z automobilového, strojárenského alebo elektronického priemyslu.

Akútna potreba výstavby cestných obchvatov na cestách I. triedy je tam, kde intenzita dopravy presiahne na ceste I. triedy vo vstupe/výstupe mesta 15.000 áut za 24 hodín. Akékoľvek číslo nad tým už znamená, že doprava v daných mestách a obciach bude kolabovať. Vo vyspelých štátoch sa preto odporúča stavať (+plánovať a pripravovať) cestné obchvaty všade tam, kde je toto číslo ešte 12% pod touto maximálnou hranicou. Na Slovensku ako vieme sú bežné cesty I. či II. triedy, kde intenzita je nad číslom 18.000/24h a naďalej prudko medziročne stúpa a výstavba cestného obchvatu sa ani najbližšie roky neplánuje, naopak plánuje sa stále o 4-8 rokov.

Výsledkom takejto politiky preto už nevyhnutne bude o 5-10 rokov veľké zdržanie pri prechádzaní mnohých regiónov Slovenska a to aj vzhľadom na to, že plánovaná diaľničná sieť je primalá na to, aby aj hoci jej zrýchlená výstavba dokázala tomuto zabrániť. Ak je dnes zdržanie v daných mestách/obciach len v časoch dopravných špičiek 10-30 minút, o pár rokov to budú celodenné zápchy a v dopravných špičkách sa pod 20 minút ani nedostaneme.

Jediné, čo pomôže, sú financie. Ročné navýšenie rozpočtu SSC len pre cestné obchvaty o min. 2 mld. SKK. Ak si zhrnieme len krajské mestá: doprava kolabuje vo väčšine z nich. Napojili sme síce na niektoré diaľnicu, ale neriešilo sa miestne prepojenie na regionálne cesty. Preto je dnes problém Trnava, Trenčín aj Nitra. A síce stále bez diaľnice, no s húfami áut aj Žilina a Banská Bystrica. Prešov s Košicami sú stále celkom dobre riešené, čo však nie je spôsobené štátnymi investíciami v miliardách SKK, ale slabším hospodárskym rozvojom a min. záujmom developerských firiem ako aj slabou motorizáciou obyvateľstva. Hlavné mesto Bratislava je výnimočný prípad.

Re: Záver z r. 2007

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2007 18:58
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Prešov s Košicami sú stále celkom dobre riešené,...

Ach, ake je smutne ked clovek nachadzajuci sa stovky kilometrov, hodnoti takuto situaciu. Aj ked si mysli, ze situaciu napriek vzdialenosti doverne a odborne pozna.

Re: Záver z r. 2007

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2007 19:05
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Prešov s Košicami sú stále celkom dobre riešené,...

Ach, ake je smutne ked clovek nachadzajuci sa stovky kilometrov, hodnoti takuto situaciu. Aj ked si mysli, ze situaciu napriek vzdialenosti doverne a odborne pozna.


Myslím, že to nie je smutné. Nič Ti nebráni konkrétne opísať dopravné problémy. :wink:

Ja to však nehodnotím, ja to len kopírujem ako niečo, čo som čítal inde. A osobne si myslím, že PO aj KE sú na tom oveľa, ale oveľa lepšie, než mestá TT, TN, NR či ZA a BA. A to by som zase požiadal: ty si tiež stovky km vzdialený ... ja v KE aj PO niekoľkokrát v roku som. Samozrejme, PO je na tom celkovo horšie, než KE. :idea:

... viac v IS ...

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 19:56
od Peter Olejár
Ktory kraj ma dnes najviac rozostavanych obchvatov? Vie to niekto?

.. ja si myslim ze v sucasnosti je najviac rozostavanych obchvatov v TT kraji:

severny obchvat Trnavy .. skutocny cestny obchvat sa stavia
obchvat Galanty .. skutocny cestny obchvat sa stavia

obchvat Holica .. oficialne sa zacal stavat vystavbou kruhoveho objazdu v centre mesta, dneska sa pokracuje zemnymi pracami na kratkom cestnom useku cez pole

pripravuju sa obchvaty:

Piestany (2010-2012)
Senica (2014)
Trnava juh (2014)
Boleraz-Klcovany (2016)
Jablonica (2018)
Selpice (2018)

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 19:12
od Dialniciar
PO VUC:[/quote]

Aktuality:

BA VÚC: žiadna zmena (PK, MA a SC sa pripravujú)
TT VÚC: I. etapa sev. obchvatu TT a I. etapa GA sú v prevádzke; začali sa plánovať obchvat Piešťan
TN VÚC: začal sa stavať obchvat Prievidze, obchvat TN sa odložil o rok, začala sa stavať D1 cez Považskú Bystricu
NR VÚC: cez PPP sa bude stavať južný obchvat Nitry, začal sa dostavávať obchvat Topoľčian, pripravuje sa do výstavby obchvat Komárna a Šale
ZA VÚC: žiadna zmena
BB VÚC: BB - vyriešil sa vstup od severu do mesta vybudovaním MÚK, čo sa označuje ako malý sev. obchvat, pripravujú sa obchvaty Krupiny a Podbrezovej

PO VÚC a KE VÚC nedokážem analyzovať. :(

V tomto roku sa úplne dokončili všetky práce na obchvate mesta Skalica.

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 19:25
od i15
Dialniciar napísal:PO VÚC a KE VÚC nedokážem analyzovať. :(


Tam sa toho pripravuje dost, staci sa pozriet na enviroportal, alebo si prelistovat vestniky VO - napriklad kompletna prelozka Humenne-Michalovce, Lipany-Presov, Poprad-Kezmarok. Ale obavam sa, ze peniaze na to vsetko nebudu :(

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 22:26
od sven
Taktiez sa pripravuje juhozapadny obchvat Bardejova.

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 22:55
od Dialniciar
i15 napísal:
Dialniciar napísal:PO VÚC a KE VÚC nedokážem analyzovať. :(


Tam sa toho pripravuje dost, staci sa pozriet na enviroportal, alebo si prelistovat vestniky VO - napriklad kompletna prelozka Humenne-Michalovce, Lipany-Presov, Poprad-Kezmarok. Ale obavam sa, ze peniaze na to vsetko nebudu :(


O tomto o všetkom vie, len ja sa snažím dávať to, čo je reálne a zároveň to, čo nie je v iných témach (PP-KK má extra tému). Ale ďakujem za doplnenie a radu, kde ešte hľadať. :idea:

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 22:55
od Dialniciar
sven napísal:Taktiez sa pripravuje juhozapadny obchvat Bardejova.


Viac k tomuto nemáš pls. ?

Re: Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2022 21:56
od Vlados
Vhodnejšia téma nie, tak do dávam sem... veď sa tvária že je to obchvat.
Droba sa celý trasie ako z eurofondov vlastnými rukami postavil 1,7km cesty pre motorové vozidlá https://bratislavskykraj.sk/otvarame-no ... -kolonade/

Re: Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2022 08:48
od MVO
Vlados napísal:Vhodnejšia téma nie, tak do dávam sem... veď sa tvária že je to obchvat.
Droba sa celý trasie ako z eurofondov vlastnými rukami postavil 1,7km cesty pre motorové vozidlá https://bratislavskykraj.sk/otvarame-no ... -kolonade/


Je to sice maly krok pre ludstvo, ale zato velky skok pre zupana :D

Re: Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2022 15:55
od metelesku.blesku
Tak zas chalani... koľko km ciest postavili kraje od počiatku ich existencie?
Teraz to obchvat nie je, iba privádzač. Obchvat to bude až s ďalšou etapou. Niečo ako prešovská R4 :)

Re: Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2022 16:18
od Vlados
Kraj to postavil z fondov, čiže to postavila únia a nie kraj. Kebyže to postavil kraj, ktorému pribudli obyvatelia a staval to z ich podielových daní tak som ticho.

Re: Cestné obchvaty v SR

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2022 17:18
od badger-FB
Ako píše metelesku-blesku. Obchvat ako je prezentovaný bude na mnoho etáp, niekde sa muselo začať. :)
Pri intenzitách, aké tam sú a to aj pri Pezinku a Modre sa to malo dávno zmeniť na cestu I. triedy, keď sa mohli takto meniť cesty na strednom Slovensku a štát s tým mohol niečo lepšie urobiť. Samosprávy nemajú z čoho robiť. BA kraj je výnimka, ale tiež vlastne nemá fondy na skutočnú výstavbu ciest, nanajvýš na verejnú dopravu a trate. Len má dosť peňazí. A vieme ako to je s trvalým pobytom aj pre mesto BA a kde skutočne kto žije.

Kraje sotva stačia opravovať cesty. Mosty robia až už sa po nich nedá jazdiť. V BA ma takto napadá estakáda v MA.