Stránka 4 z 23

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 21:23
od Dialniciar
PSA Peugeot Citroen druhý závod nepostaví. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4810

Tak toto je smola, ale lepší vrabec v hrsti ako holub na streche. Aj keď je pravdou, že Trnava nezískava nič extra od štátu - ani diaľnicu (už stojí aj D1 aj R1), ani železnicu (dokonca sa modernizuje cez financie EÚ) a letisko je blízko v BA a PN. Základ boli byty. SSC prisľúbila severný obchvat, tak aspoň niečo. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 21:27
od Dialniciar
Mesto Trnava má prebytok v rozpočte takmer 166 mil. SKK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4812

Treba povedať, že mesto už riešilo, kde treba investovať viac: Peniaze pôjdu do výdavkových programov ako sú doprava, životné prostredie, odpadové hospodárstvo, bytová výstavba, verejné osvetlenie, školstvo a vzdelávacie systémy, mládež a šport a kultúra. Výdavky v nich sa zvýšia o 96 miliónov korún.

V doprave minie mesto viac o 65 miliónov korún na rekonštrukciu povrchov miestnych komunikácií a chodníkov. Dotkne sa dvadsiatich ulíc. Takže to je veľmi dobrá správa pre trnavské cesty. To však nie je ani zďaleka všetko. :arrow:

V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Náklady sú 3,5 mil. SKK a bude to v poradí už 7. kruhový objazd v meste.

No a na záver ešte pozitívna správa: Po zrealizovaní týchto zmien ostane ešte v rozpočte prebytok 66,253 milióna korún. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 23:37
od Čumil
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Náklady sú 3,5 mil. SKK a bude to v poradí už 7. kruhový objazd v meste.

No a na záver ešte pozitívna správa: Po zrealizovaní týchto zmien ostane ešte v rozpočte prebytok 66,253 milióna korún. 8)


Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 16:46
od tomas1
Čumil napísal:
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

Coskoro by sa mala rekonstruovat Bottova ulica, tak asi kvoli tomu. Pred pár týždňami opravili križ. Bottova X Študentská.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 16:58
od tomas1
Pri HM Tesco (za kruhovým objazdom) namaľovali na cestu divné veci. Odbočenie z ľavého aj pravého pruhu do ľava. Z vlášť si všimnite, kde začína sprava prerušovaná čiara. Do nedávna tam bol zákaz odbočenia vľavo, nechápem prečo to tak neostalo.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Mohli by ste sa k tomu vyjadriť? Podľa mňa to nieje práve najšťastnejšie riešenie.
Ukázať na mape

(sorry za veľkosť)

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:01
od B;
co velkost, ale linku tam mas pomalu :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:04
od tomas1
B; napísal:co velkost, ale linku tam mas pomalu :wink:

Debilne webzdarma... :oops:

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 18:06
od Dialniciar
tomas1 napísal:
B; napísal:co velkost, ale linku tam mas pomalu :wink:

Debilne webzdarma... :oops:


Odpovedám ti k obrázkom. Na prvý pohľad to naozaj nie je najšťastnejšie, ale:

1. Ide o tzv. rýchlu vetvu, ten, kto odbáča jasne vpravo, použije rýchlu vetvu, čo znamená, že ani prakticky nevojde do "centra-kruhu" kruhového objazdu. Ale musí mať možnosť preradiť sa kamkoľvek, v tomto prípade vľavo. Ide o urýchlenie premávky na kurohovom objazde, samozrejme, ten, čo sa chce preradiť z rýchlej vetvy do ľavého pruhu (a odtiaľ znovu doľava), tak si musí dávať väčší pozor.

2. Kruhový objazd nie je zbytočne zaťažený - autá idúce vpravo ani nevchádzajú do neho a tak môže ísť iný, vedľajší, smer do objazdu a urýchli sa tak premávka.

Ide len o zvyk. Mohol by padnúť argument, že to je síce "rýchle, ale nebezpečné" - len zo začiatku, keďže je to len "sila zvyku". V SR boli prvé kruhové objazdy tiež dosť kritické, až neskôr vodiči pochopili, že je to veľmi dobrý spôsob riadenia dopravy na miestach križovania dopravných tepien. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2006 13:53
od tomas1
Dy napísal:1. Ide o tzv. rýchlu vetvu, ten, kto odbáča jasne vpravo, použije rýchlu vetvu, čo znamená, že ani prakticky nevojde do "centra-kruhu" kruhového objazdu. Ale musí mať možnosť preradiť sa kamkoľvek, v tomto prípade vľavo. Ide o urýchlenie premávky na kurohovom objazde, samozrejme, ten, čo sa chce preradiť z rýchlej vetvy do ľavého pruhu (a odtiaľ znovu doľava), tak si musí dávať väčší pozor.

2. Kruhový objazd nie je zbytočne zaťažený - autá idúce vpravo ani nevchádzajú do neho a tak môže ísť iný, vedľajší, smer do objazdu a urýchli sa tak premávka.

Ja ale vôbec nemám problém s tou rýchlou vetvou na kruhovom objazde (jej výhody sú nesporné). Išlo mi len o tú križovatku s odbočením doľava. Tá olejová alebo vodná stopa ukazuje, že vodiči neodbočujú doľava podľa toho značenia. Mne sa to zdá dosť trhlé zastaviť v pravom pruhu a dávať prednosť aj súbežne idúcim v ľavom.
Podľa mňa tam to odbočenie doľava vôbec nemalo byť, bo na ČSPH sa dá dostať z druhej strany (po kruháči rovno) a inam tá cesta nevedie, len na parkovisko z druhej strany, takže je to odbočenie nanič.

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2006 14:53
od Dialniciar
tomas1 napísal:Podľa mňa tam to odbočenie doľava vôbec nemalo byť, bo na ČSPH sa dá dostať z druhej strany (po kruháči rovno) a inam tá cesta nevedie, len na parkovisko z druhej strany, takže je to odbočenie nanič.


Tak v takom prípade (že sa tam dá dôjsť aj z inej strany) tak potom to tam naozaj nemuselo byť. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2006 15:13
od Lermik
Dy napísal:
tomas1 napísal:Podľa mňa tam to odbočenie doľava vôbec nemalo byť, bo na ČSPH sa dá dostať z druhej strany (po kruháči rovno) a inam tá cesta nevedie, len na parkovisko z druhej strany, takže je to odbočenie nanič.


Tak v takom prípade (že sa tam dá dôjsť aj z inej strany) tak potom to tam naozaj nemuselo byť. :lol:


Všeobecně okolo toho Tesca je šílený bordel. V létě, když jsem tam byl, tak se to tam celé přestavovalo, byly tam postaveny silnice od nikud nikam atd. Nevím jaký je v současnosti koncový stav, ale docela by mě to zajímalo jak to tam vyřešili s příjezdovými cestami, protože letos v létě to tam všechno vypadalo víc než provizorně...

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2006 07:23
od tomas1
Lermik napísal:Všeobecně okolo toho Tesca je šílený bordel. V létě, když jsem tam byl, tak se to tam celé přestavovalo, byly tam postaveny silnice od nikud nikam atd. Nevím jaký je v současnosti koncový stav, ale docela by mě to zajímalo jak to tam vyřešili s příjezdovými cestami, protože letos v létě to tam všechno vypadalo víc než provizorně...

No vyzerá to tam tak ako to pri takýchto nákupných zónach žiaľ býva, každé nákupné centrum si postaví vlastné parkovisko bez logickej náväznosti na okolie, trasovanie MHD a pod.
Opravovala sa Veterná ul. + výstavba dalšieho kruháču, NC Arkadia a rozšírenie Tesca je pred dokončením. Ale nad vedením niektorých ciest a chodníkov sa pozastavujem doteraz.

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2006 08:42
od Čumil
tomas1 napísal:
Čumil napísal:
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

Coskoro by sa mala rekonstruovat Bottova ulica, tak asi kvoli tomu. Pred pár týždňami opravili križ. Bottova X Študentská.

Nemam ale pocit, ze tam je potrebny kruhovy objazd

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 20:40
od Dialniciar
Čumil napísal:
tomas1 napísal:
Čumil napísal:
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

Coskoro by sa mala rekonstruovat Bottova ulica, tak asi kvoli tomu. Pred pár týždňami opravili križ. Bottova X Študentská.

Nemam ale pocit, ze tam je potrebny kruhovy objazd


Možno výhľadovo ano. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 15:07
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 15:18
od Dialniciar
Sony postaví v Nitre nový závod za 2,7 miliardy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4907

Pýtam sa: Ruší sa výroba v TT úplne alebo len čiastočne :?: Problémom SONY boli 2 fakty: chýbajúce miesto pre rozšírenie, dopravná situácia (SONY už dlho žiadal severný obchvat).

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 15:31
od Dialniciar
Dy napísal:Sony postaví v Nitre nový závod za 2,7 miliardy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4907

Pýtam sa: Ruší sa výroba v TT úplne alebo len čiastočne :?: Problémom SONY boli 2 fakty: chýbajúce miesto pre rozšírenie, dopravná situácia (SONY už dlho žiadal severný obchvat).


Tak Sony v TT končí, všetci zamestnanci majú možnosť prestúpiť do Nitry. :arrow:

Sony v Trnave končí, v Nitre ide na dvojnásobok Trnavy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4920

Vyrábať sa budú LCD televízory.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 15:31
od aquila
podla vsetko sa presunie uplne.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 15:37
od Dialniciar
aquila napísal:podla vsetko sa presunie uplne.


Evidentne sme naraz písali. :lol:

Ako som si zistil, v TT by to aj tak skončilo kvôli zmene druhu televízora. A je oveľa jednoduchšie presunúť sa do iného mesta s finančnou podporou štátu, kde je tiež R1 a železnica, v TT železničný koridor. Je to jednoduchšie, ako zmeniť existujúce priestory a rozšíriť sa, pričom sa ani nebolo kde rozšíriť a boli problémy s logistikou v tej časti Trnavy. Ide o Trstínsku ulicu, kadiaľ prechádza už takmer 20 tis. áut za 24h. Severný obchvat tak skoro hotový nebude, takže ... je to jasné.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 09:36
od tomas1
Čumil napísal:
tomas1 napísal:
Čumil napísal:
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

Coskoro by sa mala rekonstruovat Bottova ulica, tak asi kvoli tomu. Pred pár týždňami opravili križ. Bottova X Študentská.

Nemam ale pocit, ze tam je potrebny kruhovy objazd

- Je to na spojnici sídliska prednádražie a centra.
- Kruhový objazd je bezpečnejší ako pre vozidlá, tak aj pre chodcov na priľahlých priechodoch. Keď sa robí (bude robiť) KOMPLETNÁ rekonštrukcia Bottovej ulice tak je vhodné podľa mňa všetko naraz, tak ako sa urobil napr. kruhový objazd na Clementisova X Starohájska (pri poliklinike).

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 19:20
od Dialniciar
tomas1 napísal:
Čumil napísal:
tomas1 napísal:
Čumil napísal:
Dy napísal:V Trnave pribudne nová okružná križovatka. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4811

Preco prave tu sa rozhodli investovat mi nie je jasne

Coskoro by sa mala rekonstruovat Bottova ulica, tak asi kvoli tomu. Pred pár týždňami opravili križ. Bottova X Študentská.

Nemam ale pocit, ze tam je potrebny kruhovy objazd

- Je to na spojnici sídliska prednádražie a centra.
- Kruhový objazd je bezpečnejší ako pre vozidlá, tak aj pre chodcov na priľahlých priechodoch. Keď sa robí (bude robiť) KOMPLETNÁ rekonštrukcia Bottovej ulice tak je vhodné podľa mňa všetko naraz, tak ako sa urobil napr. kruhový objazd na Clementisova X Starohájska (pri poliklinike).


Je niekde k dispozícii mapa Trnavy, kde sú ulice a kde toto miesto je jasne vidieť :?:

Poznámka: Kruhový objazd je vždy lepšia dopravná varianta než "pravouhlé kríženie" dvoch ulíc, je to bezpečnejšie riešenie, aj keď väčšinou zaberie viac miesta. Neodporúča sa však na také križovatky, kde sú cesty ako jednosmerné ulice.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 20:03
od Jarda
Na http://mapy.zoznam.sk/ zadej do vahledavače "Jána Bottu" nebo "Študentská" a pak vyber něsto Trnava.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 20:09
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Na http://mapy.zoznam.sk/ zadej do vahledavače "Jána Bottu" nebo "Študentská" a pak vyber něsto Trnava.


:oops: - už je to jasné, ja som tam včera zadával "Bottova" a Trnavu to nenašlo. :oops:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 20:14
od Jarda
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Na http://mapy.zoznam.sk/ zadej do vyhledavače "Jána Bottu" nebo "Študentská" a pak vyber něsto Trnava.


:oops: - už je to jasné, ja som tam včera zadával "Bottova" a Trnavu to nenašlo. :oops:


No jo, v některých městech mají ulici pojmenovánu "Bottova", v jiných "Jána Bottu".

moje informácie

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 17:53
od Dialniciar
Ako som sa dozvedel, tak Sony sa sťahuje z Trnavy preto, lebo:

1. Nemožnosť sa rozšíriť a horšie možnosti pri prebudovaní závodu.
2. Rastúca životná úroveň v meste, problém so zamestnancami.
3. Stále sa zhoršujúca logistika - zásobovanie, odbyt.

A že prečo zostáva v SR a ide do Nitry:

1. Skúsenosť so zamestnancami - kvalifikácia.
2. Napojenie Nitry na rýchlostnú cestu, železnica tu existuje.
3. Možnosť získať financie pri novej investícii a zároveň možnosť neinvestovať veľa financií na prebudovanie závodu v Trnave, keďže ten typ TV, čo sa v Trnave vyrába, už končí.
4. Možnosť prejdenia zamestnancov z Trnavy do Nitry, ale nie za cenu prílišných väčších nákladov, pridá sa maximálne za cestovanie.