Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 05:30
od i15
konecne nejaky skutocny _obchvat_ mesta, tento pojem sa u nas s oblubou pouziva na kazdy novy flak cesty v meste
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 05:43
od Ogi11
Včera slávnostné odovzdávanie, otvorený ale ešte nie je. Ach jaj.
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 09:10
od aquila
len ked si zoberieme, ze bol vo vystavbe 7 rokov, je to 5 km a polku obchvatu uz davno bola hotova predtym, tak je to skor smutne .. ale je tiez vidno, ze za zlomok ceny oproti dialniciam sa daju riesit veci aj takto .. pricom tento obchvat ma potencial a intenzity vyssie ako vlastne vsetky useky dialnic co idu alebo su vo vystavbe .. a to sa stavia iba ako prelozka cesty prvej triedy ..
keby sa napriklad z D3 alebo ineho relativne nepotrebneho useku presunulo 200-300 milionov na vystavbu obchvatov miest, tak by sme mali poriesenych 5 az 15 miest/dedin ...
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 09:26
od Andrej
Cena za 4,5 km bola 30 mil. €, to je v prepocte na km rovnako ako za plny profil 1. useku Janovce-Jablonov. R4 KE-Milhost stoji v prepocte/km este menej. Zlomok z ceny dialnic teda urcite nie. A z dialnic do ciest I. triedy nic nepresunies, kedze sa jedna o KF.
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 11:36
od aquila
teraz je to uz logicky problem, ale aj tak ako bolo vidno, prostriedky sa daju presuvat. ide skor o to, ze vid priklad v cechach, kde financuju cez EU fondy aj podstatne lacnejsie obchvaty, len u nas je mantra dialnice ...
a hej, obchvat rnavy nie je sice najlacnejsi, ale taha sa to uz neskutocne dlho a ceny boli vtedy take ake boli .. to ze teraz mame uplne ine ceny je len vyhoda a len to naznacuje, ze bude lepsie ist viac smerom do obchvatov ..
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 21. Jún 2012 11:57
od Andrej
Nie, prostriedky sa nedaju presuvat z KF do ERDF. Zmena, ktora sa urobila teraz pri R4 bola mozna len preto, ze R4 je zaradene v TEN-T.
A aj u nas sa z ERDF financuje dost, takmer 700 km oprav ciest, prelozky, rekonstrukcie, a ani tych obchvatov/novych ciest nie je az tak malo - TT, GA, PP, TN, PO, CA...
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Mám nahratý aj celý východný obchvat, ale veľká časť je rozbitá, rekonštruuje sa asfaltový kryt a dosť sa tam stojí.
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 22. Jún 2012 08:47
od Andrej
Kym nie je opravena vychodna cast, oplati sa zrejme chodit cez mesto. Vcera som si vyskusal jazdu po novom obchvate, II. a III. etapa suvisle aj 100 km/h, nasledne vsak na starom useku kolona a cca 15 minut krokom az po R1.
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 11. Júl 2012 12:10
od michaelse
vcera som sa prvykrat povozil na jednej casti z noveho obchvatu a zdalo sa mi povrch vozovky je trocha nerovny na to ze je to uplne nove,bolo citit odozvu na volante ked kolesa prechadzali po tych nerovnostiach mimochodom zacali kopletnu vymenu povrchu vozovky medzi trnavou a senicou nema niekto info ci aj povrch na bielej hore daju novy? tam su aj trocha vacsie problemy na par usekoch kde klesa vozovka a moze za to tam zosunut zo svahu
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 26. Júl 2012 16:48
od Tomas PO
To je uz klasika na Slovensku, tie nerovne povrchy.
Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta
Odoslané: 26. Júl 2012 16:48
od Tomas PO
duro_z_dediny napísal:Video severného obchvatu Trnavy: