Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod VojtoTT » 29. Máj 2020 05:16

https://trnava.dnes24.sk/trnavu-cakaju- ... nom-362510
Zaujímavé chystané novinky z cestnej dopravy. Asi najviac ma prekvapil plán znova úplne prekopať linky a ich vedenie v rámci MHD, pričom niečo podobné sa robilo len cca pred 10 rokmi. Na druhej strane to vítam, pretože MHD v Trnave je dosť neefektívna.
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod zakaznik » 20. Jún 2021 23:11

Návrh úpravy križovatky pri železničnej stanici

Zdroj: Bročkä

46836

Mesto získalo 936 tis EUR od Remisovej ministerstva na projekt Inteligentné riadenie dopravy.
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod KN.SK » 21. Jún 2021 07:35

Vera Remísovej ministerstvo ... ?
Minister, lat. pomocník, ba až služobník. 1613
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod badger-FB » 13. Mar 2022 12:10

Hodnota za peniaze projektu I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou, február 2022

https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hod ... 220217.pdf

Z uvedeného vyplýva viac negatív, než pozitív. Čo ma zaujalo, tak to je možné skapacitnenie alebo skôr rozšírenie aj severného obchvatu Trnavy v dĺžke 8,5 km. Na to, že ten úsek je v prevádzke len asi 9-10 rokov by ma zaujímalo, prečo sa nepostavil rovno ako 4 pruhový? Predsa ide o krajské mesto s potenciálom rozvoja, je na rovine a aj tak sa to takto odfláklo. Nehovoriac o úrovňovej križovatke, ktorá absolútne nevyhovuje a je tam pravidelne dopravná nehoda.

Je tam uvedená aj príprava južnej časti obchvatu.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2022 22:50

ked sa ten obchvat staval ozaj nebolo treba ho stavat ako 4 pruhovy, a uprimne ani teraz ta potreba nie je, lebo je este daleko od svojej kapacity

tam je ako pises problem ta stara cast obchvatu pri PSA, ktora sa trestuhodne nevyriesili bezkolizne uz pri stavbe PSA, resp pri stavbe obchvatu. ak sa urobi aj tato cast mimourovnovo, idealne keby sa tato stara cast od modranky po novu MUK v ramci generalky a rekonstrukcie rovno rozsirila na 2+2, tak by to stacilo ozaj na desatrocia dopredu. prebudovavat novu cast obchvatu na 2+2 ozaj netreba.

za tie peniaze radsej urobit nejake obchvaty na I/51 co uz si sam naznacil vo vlakne o I/51
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

I/61 Trnava - južný obchvat

Odoslaťod jarino » 31. Júl 2022 00:12

Súčasný stav: dodaná DSP
Pripravuje sa VO na aktualizáciu DSP.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod korfo27 » 21. Aug 2022 12:24

Prebieha rekonštrukcia cesty 2/502 úsek od Dechtic až po koniec obce naháč v plnom profile výmena asfaltových vrstiev a lokálne spevnovanie krajníc výmenou podložia
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod badger-FB » 18. Jún 2023 15:42

Trnava schytala pokutu za inteligentné križovatky, ide už o druhú za verejné obstarávanie

https://sita.sk/nasadoprava/trnava-schy ... taravanie/

Mesto Trnava dostalo od Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) pokutu 10-tisíc eur za postup pri obstarávaní dodávateľa systému inteligentného riadenia križovatiek.

Podľa mestského poslanca Rastislava Mráza z poslaneckého klubu Trnava nás spája bolo dôvodom netransparentné nastavenie bodového hodnotenia tejto zákazky a zmätočné zadefinovanie podmienok účasti pre uchádzačov.

Zákazku za viac ako 3,8 milióna eur získala spoločnosť Alam, ktorá ako jediná predložila ponuku. Mráz pripomenul, že v krátkom čase ide v Trnave už o druhú pokutu za verejné obstarávanie.

Porovnanie ceny s inými mestami

Trnavská radnica určité problémy s verejným obstarávaním nepopiera, podľa jej stanoviska boli zistenia ÚVO v administratívnej rovine a nemajú povahu nezákonného postupu. Trnava sa neodvolala a zaplatila tak pokutu v polovičnej čiastke 5 000 eur.

Po diaľniciach D1 a D2 v Bratislave aj na iných úsekoch pribudne inteligentné riadenie
„Mesto Trnava vníma uloženie pokuty ako subjektívne. Výsledný výber uchádzača nebol spochybnený, naopak, bol Úradom pre verejné obstarávanie plne akceptovaný,“ uviedla v stanovisku vedúca odboru komunikácie Zuzana Hrinková Siebenstichová. Pripomenula, že pokuta je vo výške 0,13 percenta z celkovej hodnoty zákazky.

Opozičné poslanecké kluby na pondelkovej tlačovej besede kritizovali aj cenu za aplikovanie systému inteligentného riadenia križovatiek v Trnave, ktorá je v porovnaní s Prešovom alebo Banskou Bystricou niekoľkonásobne vyššia.

V projekte je osem križovatiek

Podľa Alfonza Lančariča zo spoločnosti Alam sú zákazky v Trnave, Banskej Bystrici a Prešove neporovnateľné pokiaľ ide o rozsah prác, aj samotné technologické riešenie.

„Projekt v Trnave sa týka všetkých svetelných križovatiek, ktoré budú postupne pripojené do systému inteligentného riadenia dopravy – modulu riadenia, ktoré je v rámci realizácie súčasťou SW nadstavby mesta. Dve veľké prejdú kompletnou rekonštrukciou vrátane výmeny kabeláže, stožiarov a pribudne úplne nová technológia,“ povedal Lančarič.

Do projektu inteligentného riadenia bude zapojených osem križovatiek a priechodov pre chodcov na najviac dopravou zaťažených uliciach v Trnave. Križovatky budú vzájomne prepojené a bude zabezpečené ich dynamické riadenie.

Výsledkom prepojenia moderných technológií vplývajúcich na riadenie križovatiek bude väčšia efektivita pri ich prejazde a nadväznosť jednotlivých križovatiek na seba, čím sa vytvorí tzv. zelená vlna.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod badger-FB » 13. Júl 2023 18:46

Táto iniciatíva: Prípravu južného obchvatu prebralo mesto Trnava : viewtopic.php?f=35&t=26618 , je možná, ale mala by byť a dúfajme, že je koordinovaná so SSC ako budúcim investorom, pretože nebolo by to prvýkrát, kedy sa nejaká samospráva vybrala touto cestou a SSC nakoniec odmietla uvedenú prípravu prevziať resp. schváliť resp. kritika, že niečo nie je ako byť malo. A zaberie ďalšie roky, než sa to vyladí ako si SSCka predstavuje.

Trnava ale môže ako každý iný, ak by chcela, uskutočniť miestnu komunikáciu, hoci aj v takých parametroch. Tam je ale otázne samozrejme financovanie. Bez nejakej dotácie a spolufinancovania zo strany MDV a TT VUC by to možné nebolo a VUCka má problémy existenčného charakteru opraviť kvalitne jeden most, nieto financovať obchvat. VUCka má v pláne stavať cesty II aj III triedy, ale takisto sa nejak nečinia, lebo na to nie sú zdroje. Štát síce prispieva na dvojky a trojky posledné roky, ale len na výtlky, vozovky.

Inak je to fajn, také pekné, že ekonomicky silné mesto chce urýchliť to, na čo SSCka nemá peniaze. Len aby mala potom na realizáciu, lebo tie fondy nie sú pre jedničky bezbrehé, no faktom je, že najviac chýbajú hotové projekty s kompletnou prípravou, uvoľnenou trasou s vysporiadanými pozemkami etc.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 13. Júl 2023 19:13

SSC aj peniaze ma, ale nema ludi na pripravu projektov a sutaznych podkladov.. napr trencin vyprojektoval juzny obchvat, ciastocne urobil aj MPV a SSC to prebrala.

Resp neviem o pripade kedy by to SSC neprebrala.

Nicmenej zase je krasne vidno aka kardinalna blbost bolo delit SSC na NDS a SSC...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Matejicek » 13. Júl 2023 19:19

Trnava hlavne pripravuje aj zapadne prepojenie, ktore bude mat coskoro dokoncenu DUR a nasledne sa bude riesit uzemko a pokracovat sa bude DSP, resp. DRS.

https://planujmesto.trnava.sk/projekt/d ... nciarovce/
Matejicek
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 10. Mar 2022 07:38

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod badger-FB » 15. Júl 2023 17:55

aquila: z toho čo viem, tak obchvaty obcí a miest na niektorých hlavných trasách, ktoré potom zrýchľoval Prokopovič, pritom ich podkopával; Jablonica, Šelpice, Bardejov, Senica, vedľajších trasách v dobe, keď ešte SSC zodpovedala aj za vedľajšie cesty, Skalica, Myjava, Hlohovec, Levice, Vráble a v princípe vždy išlo o to, že komunisti niečo pripravovali, samosprávy sa chytili iniciatív, a výsledok bol, že ale viete čo - my budeme u vás robiť nie SZ ale SV obchvat, nie Z ale V, nie najprv JZ ale JV a podobne, čiže išlo všetko do koša. Väčšinou to ale samosprávam pomohlo v tom, že vyhradený koridor ktorý už majetkovo odkúpili, tak ponúkli investorom a vznikli tam postupne nové štvrte pre developerov. :wink: Dnes sa k tomu nikto nemá toto vyťahovať, lebo to s regio- záležitosti a každý len diaľnice, diaľnice a mosty (ale mosty sú v kolapse lebo nie je alternatíva obchvatu). A niekde sa niečo postavilo, ale v skromnom parametri a nie obchvaty, ale preložky, lebo sa dokonca SSC zdalo, že obchvat je zbytočný "v tej dobe", ale bola ochota, že spravme v tej osi ale len preložku. A aj tak si hovorili, že aj tak to tie samosprávy nedajú. A niektoré dali. Dnes v 2023 sa bavíme o tom, že koridory zostali, ale prepadli dávno štúdie, je nová EIA, čiže zase nanovo sa kadečo robí. A prišlo UHP a robili sa širšie posúdenia, ale výsledky sú otrasné, to len zlepili staré materiály, doklepli pár údajov a formulácii a vlastne sa ani stavať nemusí. No a SSC je z obliga, môže veselo tvrdiť "ale my sme chceli už zakopnúť v období do ´30", ale ekonomické opodstatnenie prinieslo vyššiu prioritu v posúdení. Pritom cestami I. triedy prenášame pol záťaže ... stred SR tam nefiguroval a sever takisto nie. Istý úspech zaznamenala Stará Ľubovňa, ale tam to padlo na financovaní a tak sa mesto rozhodlo postaviť si samo asi 1 kilometer aj s krajom. Proste, keď to ináč nejde ... tam sa jednalo o I/68 JV obchvat, ale bolo to odmietnuté v tom pokračovať, tak si mesto vzalo úver 2 mil. eur a za sedem mesiacov ten obchvat postavili: https://www.youtube.com/watch?v=siaXRn-MY14 namiesto dovtedy 20 ročného čakania na štát. Lebo takto to jednoducho je: buď sa snaží samospráva alebo sa načaká a aj tak nič.

Ale naspäť k Trnave. Od pokuty v júni sme sa dostali až ku korekcii. MDV zasiahlo a vzalo mestu 1/4 mil. eur, čo v týchto časoch určite nie je málo peňazí. Trnava prišla o časť eurofondov na inteligentné križovatky, podľa poslanca ide o predražený projekt
https://sita.sk/nasadoprava/trnava-pris ... y-projekt/

Mesto Trnava prišlo v prípade eurofondového projektu inteligentných križovatiek o 234-tisíc eur z nenávratného finančného príspevku, ktorý má schválený vo výške 935-tisíc eur. Ministerstvo dopravy ako poskytovateľ rozhodlo o korekcii vo výške 25 percent z eurofondového príspevku po finančnej kontrole tohto projektu.

Dôvodom je osem zistených nedostatkov. Na tlačovej besede opozičných klubov Mestského zastupiteľstva v Trnave o tom informoval poslanec Rastislav Mráz. Trnava už predtým dostala za tento projekt pokutu 5 000 eur od Úradu pre verejné obstarávanie.

„Predražený projekt SMART križovatiek, v ktorom súťažila jedna – jediná firma, bude rozpočet mesta stáť 3 milióny 134-tisíc eur, zatiaľ čo príspevok z fondov sa scvrkol na nevýznamných 701-tisíc eur,“ povedal Mráz.

Nedbalé konanie zo strany mesta

Mestu Trnava podľa neho vznikla škoda nedbalým konaním zo strany vedenia mesta. Trnava už začala so zavádzaním systému inteligentného riadenia križovatiek.

Za kompletné riešenie zaplatí vyše 3,8 milióna eur, dodávateľom riešenia je spoločnosť ALAM. Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj vedenie trnavskej radnice.

    Do projektu inteligentného riadenia bude zapojených osem križovatiek a priechodov pre chodcov na najviac dopravou zaťažených uliciach v Trnave. Križovatky budú vzájomne prepojené a bude zabezpečené ich dynamické riadenie. Výsledkom prepojenia moderných technológií vplývajúcich na riadenie križovatiek bude väčšia efektivita pri ich prejazde a nadväznosť jednotlivých križovatiek na seba, čím sa vytvorí tzv. zelená vlna.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Mesto Trnava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod korfo27 » 11. Mar 2024 16:31

korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.

cron