Rožňava a doprava v tejto oblasti
Odoslané: 03. Feb 2006 15:42
Táto oblasť je dosť veľká na to, aby bola samostatná, je to dopravná križovatka a podľa toho má aj celkom dobrú cestnú a železničnú sieť, čo však aj znamená, že tu treba investovať do jej modernizácie ako aj do výstavby hlavne diaľničnej siete.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. Rožňava-Brzotín-Slavec-Plešivec-Čoltovo
2. Rožňava-Krásnohorské Podhradie-smer Moldava nad Bodvou
3. Rožňava-Gemerská Poloma-Henckovce-Dobšiná-smer horský priechod Vernár
4. Rožňava-Rudná-Honce-smer Tornaľa
5. Dobšiná-Mlynky-Hnilec
6. Mlynky-smer Spišská Nová Ves
7. Gemerská Poloma-Delava-Hnilec
8. Krásnohorské Podhradie-Úhorná-Smolník-Smolnícka Huta
9. Smolník-smer Medzev
10. Henckovce-Roštár
11. Plešivec-Dlhá Ves-hranice s Maďarskom
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Táto oblasť má pomerne dobre vybudovanú cestnú sieť. Je to miesto, kde sú strategické cestné križovatky. Aj práve preto je tu trasovaná a plánovaná rýchlostná cesta (RC) R2 a výhľadovo sa snáď niekedy bude takto postupovať aj v smere na mesto Poprad. Minimálne je potrebné tieto dva smery udržiavať skutočne na úrovni kvalitných ciest I. triedy a treba investovať na horskom cestnom priechode Vernár tak, aby tu boli menšie problémy hlavne v zimnom období.
Z hľadiska rozloženia cestnej siete je skôr potrebné investovať hlavne do opráv a zlepšenia parametrov predovšetkým ciest II. triedy tak, aby to boli kvalitné cesty II. triedy, teda nie je hneď potrebné ich prebudovať na cesty I. triedy.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Rožňava
2. Plešivec
3. Dobšiná
4. Gemerská Poloma
5. Henckovce
6. Rudná
7. Stratená
8. Vernár
Nespomenul som ďalšie mestá/obce, ktoré ležia na trase RC R2, pretože práve R2 to bude riešiť.
Najviac potrebné je vybudovať cestné obchvaty práve na trase Rožňava-Poprad cez cestný horský priechod Vernár.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Železničné trate:
Tento región má celkom dobrú železničnú sieť, ale aj tak by bolo potrebné ju mierne rožšíriť. Konkrétne podľa mňa spojiť trate Dobšiná-Rožňava s smer Banská Bystrica-Brezno-Heľpa-Telgárt-Stratená-smer Gelnica.
Letecká doprava.
Táto oblasť nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP pre blízkosť letiska v KE alebo potom aj v PP.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Investície do vodárenstva a kanalizačnej siete, ideálne financované s pomocou EU.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. Rožňava-Brzotín-Slavec-Plešivec-Čoltovo
2. Rožňava-Krásnohorské Podhradie-smer Moldava nad Bodvou
3. Rožňava-Gemerská Poloma-Henckovce-Dobšiná-smer horský priechod Vernár
4. Rožňava-Rudná-Honce-smer Tornaľa
5. Dobšiná-Mlynky-Hnilec
6. Mlynky-smer Spišská Nová Ves
7. Gemerská Poloma-Delava-Hnilec
8. Krásnohorské Podhradie-Úhorná-Smolník-Smolnícka Huta
9. Smolník-smer Medzev
10. Henckovce-Roštár
11. Plešivec-Dlhá Ves-hranice s Maďarskom
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Táto oblasť má pomerne dobre vybudovanú cestnú sieť. Je to miesto, kde sú strategické cestné križovatky. Aj práve preto je tu trasovaná a plánovaná rýchlostná cesta (RC) R2 a výhľadovo sa snáď niekedy bude takto postupovať aj v smere na mesto Poprad. Minimálne je potrebné tieto dva smery udržiavať skutočne na úrovni kvalitných ciest I. triedy a treba investovať na horskom cestnom priechode Vernár tak, aby tu boli menšie problémy hlavne v zimnom období.
Z hľadiska rozloženia cestnej siete je skôr potrebné investovať hlavne do opráv a zlepšenia parametrov predovšetkým ciest II. triedy tak, aby to boli kvalitné cesty II. triedy, teda nie je hneď potrebné ich prebudovať na cesty I. triedy.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Rožňava
2. Plešivec
3. Dobšiná
4. Gemerská Poloma
5. Henckovce
6. Rudná
7. Stratená
8. Vernár
Nespomenul som ďalšie mestá/obce, ktoré ležia na trase RC R2, pretože práve R2 to bude riešiť.
Najviac potrebné je vybudovať cestné obchvaty práve na trase Rožňava-Poprad cez cestný horský priechod Vernár.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Železničné trate:
Tento región má celkom dobrú železničnú sieť, ale aj tak by bolo potrebné ju mierne rožšíriť. Konkrétne podľa mňa spojiť trate Dobšiná-Rožňava s smer Banská Bystrica-Brezno-Heľpa-Telgárt-Stratená-smer Gelnica.
Letecká doprava.
Táto oblasť nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP pre blízkosť letiska v KE alebo potom aj v PP.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Investície do vodárenstva a kanalizačnej siete, ideálne financované s pomocou EU.