Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2006 14:41

Táto oblasť je z hľadiska dopravnej infraštruktúry výrazne podcenená z hľadiska plánovania ako aj reálneho stavu hlavne cestnej siete.

Konkrétne tadiaľto prechádza koridor rýchlostnej cesty (RC) R1. Plánom je aj R2 a na 50% aj R3. Teda hlavne okres Žiar nad Hronom (ZH) bude mať preťaženú diaľničnú sieť v prípade, že tu nebude parameter priamo počítaný min. na 3+3 pruhy. A čo sa týka dnešného stavu ciest, tak je to v tejto oblasti katastrofálne (hlavne okres Banská Štiavnica) a podľa toho sa odvíja aj ďalší rozvoj hospodárstva.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Zlaté Moravce-Nová Baňa-Žarnovica-Žiar nad Hronom-Zvolen
2. Žiar nad Hronom-Kremnica
3. Žarnovica-Píla
4. Nová Baňa-Brehy-Pukanec
5. Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica
6. Banská Štiavnica-Banský Studenec-Babín
7. Banská Belá-Kozelník
8. (Lovčica-Trubín)-Janova-Lehota-Slaská-Kopernica-Kremnica

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Konkrétne bod č. 1 je cesta I. triedy v trase ktorej sa plánuje postaviť R1. Táto cesta by sa mala udržiavať v lepšom stave, pretože je to strategická spojnica medzi BA (TT) a BB.

Potom aj bod č. 2 je možná trasa kadiaľ bude smerovaná RC R3.

Bod č. 8 je cesta III. triedy, ktorá by sa mala zmeniť na cestu II. triedy tak, aby to bola kvalitná spojnica ZH a Kremnice (smer Turiec) a odľahčila by sa tým hlavne už dnes preťažená cesta NR-TO-PD.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Žiar nad Hronom, Žarnovica, Nová Baňa
2. Banská Štiavnica
3. Hliník nad Hronom
4. Kremnica
5. Bzenica

Konkrétne bod č. 1 bude riešiť RC R1, hlavne treba riešiť ZH, lebo toto bude križovatka 2-3 RC a to už je veľmi veľa vzhľadom na fakt, že tadiaľto prechádza aj železnica aj rieka, čím sú stavebné podmienky výrazne sťažené.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

Treba modernizovať (elektrifikácia, zdvojkoľajnenie) južný koridor ZM-ZC-ZH-ZV tak, aby sa tu zlepšila situácia pre spojenie BA-BB, ale hlavne aj BA-KE. Modernizácia na vyššiu rýchlosť potrebná zatiaľ nie je.

Treba jednoznačne zachovať jedinú trať, ktorá napája Banskú Štiavnicu na železničnú sieť.

Železničné stanice:

Nemám informácie o nejakých výrazných investíciách v tomto smere.

Letecká doprava. :arrow:

Tento región nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP, pretože je tu dostatočná konkurencia/obslužnosť - Sliač, Žilina.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Tu sa investuje hlavne do protipovodňových opatrení spolu s tým ako sa tu stavia RC R1 na rieke Hron. Potrebné investície do kanalizačnej a vodovodnej siete by sa mali zabezpečiť hlavne pomocou projektov cez EU.

Iné (diaľničné) súvisiace témy s touto oblasťou v rámci tohto fóra:

R1 Žarnovica-Šášovské podhradie
R1 Rudno n/H. - Žarnovica
R1 Žiar nad Hronom - Budča
R1 Hronský Beňadik-Žarnovica predĺženie trasy

Územný plán Banskej Štiavnice nájdete v tomto príspevku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28425#28425 v tejto téme samozrejme.
Naposledy upravil Dialniciar dňa 28. Sep 2006 22:37, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 02. Feb 2006 18:34

Dy, a nebude patriť medzi priority aj napojenie Banskej Štiavnice na západ, smerom na BA? Jediné prístupové cesty sú:
zo ZC cez Hodrušu - tá je však veľmi úzka, kľukatá a rozbitá, ale zato od BA po ZC je to najkratšie a pomerne rýchle cestné spojenie.
z Levíc - cesta II. triedy (ale s parametrami cesty III. triedy), smerom od BA je to však cez Levice okľuka :wink:
Podľa mňa aspoň 1 z týchto ciest by sa mala kompletne zrekonštruovať, najlepšie cesta od ZC po BS :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2006 18:38

Andrej napísal:Dy, a nebude patriť medzi priority aj napojenie Banskej Štiavnice na západ, smerom na BA? Jediné prístupové cesty sú:
zo ZC cez Hodrušu - tá je však veľmi úzka, kľukatá a rozbitá, ale zato od BA po ZC je to najkratšie a pomerne rýchle cestné spojenie.
z Levíc - cesta II. triedy (ale s parametrami cesty III. triedy), smerom od BA je to však cez Levice okľuka :wink:
Podľa mňa aspoň 1 z týchto ciest by sa mala kompletne zrekonštruovať, najlepšie cesta od ZC po BS :)


Ja mám informácie, že by to mala riešiť cesta: Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica (bod č. 5).

Ale môžeš mať lepšie informácie. Cesta v smere na Levice by bola vhodná tiež. Aj cesta cez Hodrušu-Hámre, ale nemôže byť priorita všetko a stačí z pohľadu BA-BS aj cesta cez Vyhne. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 02. Feb 2006 18:46

Dy napísal:
Ja mám informácie, že by to mala riešiť cesta: Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica (bod č. 5).

Ale môžeš mať lepšie informácie. Cesta v smere na Levice by bola vhodná tiež. Aj cesta cez Hodrušu-Hámre, ale nemôže byť priorita všetko a stačí z pohľadu BA-BS aj cesta cez Vyhne. :lol:


To nie sú moje informácie, to som sa len pýtal, či sa neplánuje zaradiť medzi priority 1 z týchto ciest. :)
Bzenica-Vyhne-BS - O.k. ale nech sa tam potom vybuduje aj priame napojenie na R1 pri Bzenici :P
Podľa mňa najdôležitejší úsek v celej tejto oblasti je práve R1. Škoda, že celý úsek sa nakoniec zdrží, :cry: totiž samotná I. etapa (od ZC po Lehôtku) by vyriešila tak cca. 70% problémov na chýbajúcom úseku R1
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2006 18:53

Andrej,

Andrej napísal:Bzenica-Vyhne-BS - O.k. ale nech sa tam potom vybuduje aj priame napojenie na R1 pri Bzenici :P


Tak by to malo aj byť, ale či to tak naozaj bude, to neviem, ... možno potom dodatočne sa niečo postaví, ale ja skutočne neviem kadiaľ sa bude zlepšovať cestné napojenie BS, lebo sem nejde ani jedna cesta I. triedy a ideálna by bola tá najkratšia, ale to je zrovna cesta III. triedy.

Andrej napísal:Podľa mňa najdôležitejší úsek v celej tejto oblasti je práve R1.


V tomto máš pravdu. Ale ja by som to stručne zhrnul takto:

1. Dostavba RC R1.
2. Lepšie napojenie BS na R1 pomocou cesty I. triedy a cesty II. triedy výrazne opraviť.
3. Obchvat ZH a BS.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 17:19

Výstavba širšej komunikácie môže narušiť banícku zástavbu v Banskej Stiavnici. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3228
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Miro » 24. Mar 2006 09:30

Adoas napísal:Výstavba širšej komunikácie môže narušiť banícku zástavbu v Banskej Stiavnici. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3228


Neviete niekto, kde by sa na nete dala pozrieť mapa, kde by sa to malo ako rozširovať?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 23:00

Miro napísal:
Adoas napísal:Výstavba širšej komunikácie môže narušiť banícku zástavbu v Banskej Stiavnici. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3228


Neviete niekto, kde by sa na nete dala pozrieť mapa, kde by sa to malo ako rozširovať?


Neviem o internete, ale treba skúsiť miestnu stránku - a hľadať - http://www.banskastiavnica.sk/ a prípadne tam niekde (MÚ) napísať e-mail. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 23:06

Tu by som takisto ešte veľmi rád doplnil, že ani tento región nie je na tom tak, že by mu ako celku pomohla R1. Pomôže ZH, ZC, ale nie BS. Tu pomôže znovu hlavne investovať do základnej cestnej siete, čo sú cesty I. až III. triedy, aby R1 mala priamy význam.

ZH má dobrú polohu, ale veľmi výrazne mu konkuruje ZV pre realitu. ZV je dopravnou križovatkou na všetky svetové strany a ešte je aj v približnom strede SR a má napojenie na R1 aj R2 - spoločné úseky, kým ZH ešte nemá R1+R2 a ani R3. Mohli by ste namietať, že ZH je tiež silná konkurencia, ... to je, ale Zvolen má ďalšie výhody ako blízkosť mesta BB a letiska Sliač.

Cestné prepojenie Banskej Štiavnice na R1 nie je dobré a to treba zlepšiť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 17:53

O bezpečnosť školákov sa v ZH starajú dôchodcovia. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3463

Podobný systém ak nie rovnaký je aj v meste SE.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 20:10

Zosúvajúce bralo ohrozuje chodcov i cestujúcich - Žarnovica. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3873
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 20:11

10 mil. SKK naviac na cesty v Žiari nad Hronom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3874

Je to 1/3 prebytku rozpočtu mesta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2006 17:19

Na kompletnú rekonštrukciu je potrebných sto miliónov

S opravou výtlkov v Žiari nad Hronom začali technické služby už v polovici marca a opravy realizovali aj v apríli. Ako nám povedal hovorca mesta Martin Baláž, v prípade značného poškodenia komunikácie, keď si opravu vyžaduje viac ako 30 percent jej povrchu, oprava jednotlivých výtlkov je nehospodárna a nevedie k trvalému zlepšeniu. „V týchto prípadoch je lepšie urobiť celkovú výmenu obrusných živičných vrstiev komunikácie. Ulice Krížna od križovatky so Šoltésovej ulicou po križovatku s Rudenkovou ulicou a Jesenského ulica od križovatky s Krížnou po križovatku s ulicou Pod Vršky sú značne poškodené, preto sa mesto rozhodlo pre celkovú rekonštrukciu povrchu komunikácií. Predpokladáme, že rekonštrukcia by sa mala realizovať v tomto mesiaci,“ konštatuje hovorca.

Mesto pripravuje aj ďalšie, rozsiahlejšie rekonštrukcie obrusných živičných vrstiev miestnych komunikácií a chodníkov. Tie chce zrealizovať od júna do augusta a zároveň bude opravovať miestne komunikácie v miestach menšieho rozsahu poškodenia.

Na májovom zasadnutí mestského zastupiteľstva poslanci schválili mimoriadnu investíciu na rekonštrukciu ciest a chodníkov 10 miliónov Sk. Na výtlky v rozpočte pôvodne plánovali vynaložiť 2 milióny. V tomto roku sa tak do žiarskych ciest vloží 12 miliónov, pričom niektoré komunikácie budú zrekonštruované kompletne. Napríklad Sládkovičova ulica pri nemocnici, časť Krížnej, chodník na Chrástekovej a chodník na Janského ulici. Mesto tiež vybuduje niekoľko nových chodníkov.

Podľa primátora mesta Ivana Černaja by mesto na kompletnú rekonštrukciu ciest potrebovalo okolo 100 miliónov korún, čo zhruba predstavuje výšku jeho ročného rozpočtu. „Je to výzva do budúcnosti, ale raz sa to spraviť musí,“ hovorí Černaj. „Keby sa aj v minulosti každý rok kompletne opravila aspoň jedna cesta tak ako počas nášho funkčného obdobia, dnes by sme s komunikáciami mali minimálne problémy. Prípadne za peniaze, ktoré sa v 90. rokoch vynaložili za takú predraženú rekonštrukciu námestia, sme mohli mať novú celú cestnú sieť v našom meste.“


(moj)

[6. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/275186 ... ionov.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Sep 2006 14:16

Žarnovica má zničené cesty, žiada náhradu od diaľničnej spoločnosti. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4653
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2006 20:48

V POLOVICI OKTÓBRA ZA ZAČNE S OPRAVOU KRIŽOVATKY V L. VIESKE. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4756
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 15:00

Ignoroval zníženú rýchlosť - ZABIL SA! (40 km/h), okres Žarnovica. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4902
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Územný plán od užívateľa: mapman

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 22:35

Banská Štiavnica
http://web.banskastiavnica.sk/vykres4A.jpg (dopravné systémy)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 18:26

V Žiari rekonštruujú viaceré ulice, z prebytku 30 mil. SKK dáva mesto na tieto účely 12 mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5143

V Žiari nad Hronom je sieť ciest a chodníkov značne opotrebovaná a potrebovala by komplexnú rekonštrukciu. Tá by si však vyžiadala viac ako 100 miliónov korún, preto mesto rekonštruuje cesty postupne, v rámci možností, ktoré dovoľuje mestský rozpočet.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 11. Okt 2006 11:17

Počas fotenia na R1 v okolí Žarnovice som už prechádzal cez mesto cestou I/65 po novom asfaltovom koberci. Prakticky na celom úseku od križovatky z R1 pred Žarnovicou až po koniec R1 včetne mesta je tu nový povrch. :wink:

Cesta tu predým bola v zlom stave. Tak sa už aj v Žarnovici predsalen dočkali kvalitnej cesty mestom. :)
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod bobikboobika » 18. Okt 2006 12:37

Zajímalo by mě, jestli se plánuje doprovodná komunikace k R1 v úseku mezi Budvou a Hronskou Dúbravou, páč co si z léta vzpomínam, ať jsme se snažili jak chtěli bez vjetí na R1 se do Hronské Dúbravy snad ani člověk nedostane.. Jak to dělají pomalu jedoucí vozidla, které na rychlostní komunikaci nesmí?
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod Andrej » 18. Okt 2006 18:32

bobikboobika napísal:Zajímalo by mě, jestli se plánuje doprovodná komunikace k R1 v úseku mezi Budvou a Hronskou Dúbravou, páč co si z léta vzpomínam, ať jsme se snažili jak chtěli bez vjetí na R1 se do Hronské Dúbravy snad ani člověk nedostane.. Jak to dělají pomalu jedoucí vozidla, které na rychlostní komunikaci nesmí?


Pokial viem, doprovodna komunikacia sa neplanuje. Pomale vozidla vsak jazdia po ceste, ktora sluzila autam tusim v dobe vystavby RC. Dostanes sa na nu tak, ze na Hronskej Dubrave odbocis smerom na BS a zakratko dolava. Je tam potom este par odbociek, ale mozes si to pozriet na google earth.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod bobikboobika » 19. Okt 2006 07:28

Andrej napísal:
bobikboobika napísal:Zajímalo by mě, jestli se plánuje doprovodná komunikace k R1 v úseku mezi Budvou a Hronskou Dúbravou, páč co si z léta vzpomínam, ať jsme se snažili jak chtěli bez vjetí na R1 se do Hronské Dúbravy snad ani člověk nedostane.. Jak to dělají pomalu jedoucí vozidla, které na rychlostní komunikaci nesmí?


Pokial viem, doprovodna komunikacia sa neplanuje. Pomale vozidla vsak jazdia po ceste, ktora sluzila autam tusim v dobe vystavby RC. Dostanes sa na nu tak, ze na Hronskej Dubrave odbocis smerom na BS a zakratko dolava. Je tam potom este par odbociek, ale mozes si to pozriet na google earth.

Jo tak to jsme zkoušeli (šíleně křovím zarostlá cestička-projeli jsme se po ní tam a zpátky), problém je však, že se nedostaneš přes Hron z Hronské Dúbravy do Hronskej Breznice, jedině po R1 :?
http://mapy.pravda.sk/slovensko/?mapa=slovensko&x=3772831&y=5459519&zoom=2&zobrazit=0&is=3&zobrazit=0
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod bobikboobika » 19. Okt 2006 07:35

Omlouvám se, odkaz na mapku neprůchodného místa je
http://mapy.pravda.sk/slovensko/?mapa=slovensko&x=3796250&y=5389148&zoom=4
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 11:03

Tejto oblasti veľmi pomohla R1: R1 Rudno nad Hronom - Žarnovica,
R1 Žarnovica obchvat. :arrow:

http://www.highways.sk/express/Rudno-Zarnovica.html

Odľahčí sa tak mestám, obciam a teda budú menej poškodené ostatné cesty. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 24. Nov 2006 13:10

Dialniciar napísal:Tejto oblasti veľmi pomohla R1: R1 Rudno nad Hronom - Žarnovica,
R1 Žarnovica obchvat. :arrow:

http://www.highways.sk/express/Rudno-Zarnovica.html

Odľahčí sa tak mestám, obciam a teda budú menej poškodené ostatné cesty. 8)


Dobudovanie samotneho useku Rudno - Zarnovica na stvorpruh nijako neodlahcilo mestam alebo obciam v danej oblasti - cely usek uz ako dvojpruh od roku 1998 viedol mimo zastavanu oblast. Ina vec je plynulost, bezpecnost a rychlost premavky na danej trase.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.