Oblasť Popradu, Kežmarku, Levoče a Starej Ľubovne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Popradu, Kežmarku, Levoče a Starej Ľubovne

Odoslaťod Dialniciar » 22. Jan 2006 19:50

Táto oblasť je veľmi dôležitou v rámci SR, pretože tento región spája v sebe viaceré dôležité sféry: rozvoj turistického ruchu, rozvoj hospodárstva, história a je tu význam aj priamo pre fórum v podobe výstavby diaľnice D1 a privádzača ktorý spojí Poprad a Kežmarok, takže tento región bude mať dobré napojenie na celú slovenskú cestnú sieť. Je to oblasť, ktorá by mala byť podľa mňa samostným VÚC podobne ako Záhorie alebo Orava či Liptov atď., pretože táto oblasť nemá takmer nič spoločné s Prešovom a vyvíja sa v dnešnej dobe dosť odlišne a táto oblasť "dotuje" iné regióny v rámci PO VÚC, pričom sama má veľké nedostatky vo viacerých oblastiach vrátane infraštruktúry.

Vzhľadom na veľkosť tejto oblasti sa budem venovať aj podrobnejšie cestnej sieti. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Poprad-Starý Smokovec. Toto by mala byť priorita a táto cesta by mala mať parameter 2+2 pruhy a mala by byť čo najlepšie udržiavaná.
2. Spišská Belá-Tatranská Kotlina
3. Spišská Stará Ves-Spišské Hanušovce-Reľov-Slovenská Ves
4. Spišská Stará Ves-Stráňany-Hniezdne
5. Levoča-Harichovce
6. Ľubica-Vrbov-Vlková
7. Toporec-Holumnica-Ihľany
8. Litmanová-Jarabina
9. Tatranská Polianka-Svit
10. Levoča-Brutovce
11. Stará Ľubovňa-Kremná-Hraničné-Mníšek nad Popradom
12. Stará Ľubovňa-Plavnica-Ľubotín

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

V rámci cestnej siete je však potrebné venovať aj zvýšenú pozornosť cestnému ťahu priamo v Tatrách, konkrétne od hraníc s Poľskom ďalej v smere na Ždiar, Tatranskú Kotlinu, Kežmarské Žľaby až po min. Starý Smokovec. Táto cesta by sa mala výrazne prebudovať tak aby uniesla aj kamión v prípade potreby ako je ťažba dreva a zároveň sa tu treba postarať aj o zvýšenú kvalitu v rámci údržby ciest v zimnom ale aj v letnom období. Okrem toho že by sa mala cesta takto upraviť tak je potrebné čo najskôr dobudovať RC R3, pretože cez Tatry by nemala vôbec prechádzať kamiónová doprava. Vzhľadom na to že sa tak skoro nestane, tak by sa mal tento cestný ťah na to prispôsobiť a ako som spomenul, mala by sa cesta prestavať od podložia.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Starý Smokovec, Tatranská Polianka, Ždiar pre zvýšenú kamiónovú ale aj osobnú dopravu a pre zlepšenie dopravnej situácie v týchto miestach
2. Kežmarok
3. Stará Ľubovňa

A okrem toho je potrebné spomenúť, že týmto regiónom sa stavia aj diaľničný úsek D1, Mengusovce-Jánovce a zároveň sa plánuje stavať aj privádzač Poprad-Kežmarok.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

1. Mala by tu prebehnúť modernizácia železničného koridoru od Žiliny v smere ďalej na Košice tak aby tu vlaky prechádzali rýchlosťou 160 km/h.
2. Je dôležité spomenúť aj projekt ktorý počíta s tým, že by sa mala spojiť SR a Poľsko pomocou novej železničnej trate cez Tatry.

Železničné stanice:

1. Je plánom modernizovať s pomocou EÚ, stanicu Poprad.
2. Malo by sa viac investovať aj na stanici Starý Smokovec.
3. Podobne ako v bode 2. by sa malo postupovať aj na stanici v Kežmarku.

Iné investície v rámci železníc:

1. Bude sa zrejme výrazne investovať do lanoviek a vlekov v zimných strediskách v Tatrách, či už starých alebo nových.
2. Raz by sa mala postaviť nová lokálna železničná trať do Levoče vrátane novej stanice.

Ďalej v rámci železníc je potrebné spomenúť, že by sa malo aj naďalej viac investovať do železníc priamo v Tatrách.

Ďalšou oblasťou je nepochybne letecká doprava, ktorá tomuto regiónu veľmi výrazne pomáha. :arrow:

1. Letisko v Poprade. Tu by sa malo hlavne zlepšiť spojenie s Tatrami pomocou častejších spojov ako autobusových tak aj vlakových a zároveň aj lepšie prepojenie s ostatnými regiónmi v SR. Okrem toho by sa malo letisko zlepšovať hlavne v oblasti ponúkaných služieb.

A nakoniec aj spomeniem ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Mala by sa výrazne zvýšiť ochrana vodných zdrojov v tejto oblasti a to posilnením investovania do modernizácie či výstavby ČOV, ďalej výstavba a rozširovanie kanalizačných sietí a výraznejším tempom by sa malo investovať aj do výmeny starých vodovodov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 20:39

Tato tema je spracovana na vysokej urovni a mozno by bolo skutocne dobre aby PP bol centrom pre Vychodne Tatry a celu spadovu oblast. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kstano » 08. Feb 2006 11:59

Kedze pochadzam z tejto oblasti, mal by som otazku: preco medzi dolezitymi usekmi je cesta Levoca-Harichovce a nie az po Sp. Novu Ves. Ale beriem to tak, ze ten usek patri do inej oblasti.

A este pripomienka, mozno velmi laicka:
myslim si, ze zeleznicna trat SNV-Levoca nie je potrebna. Co sa tyka osobnej dopravy, vlak ma na ceste len 3 zastavky v staniciach, ktore su relativne vzdialene od samotnej obce. Autobus ma 10 zastavok priamo v obciach. Teda vlak tvori len doplnok k spojom autobusu a na to je potrebne, aby v troch staniciach bol personal na ich obsluhu. Jednoducho vlak na tejto trati je velmi drahy a jeho opodstatnenost je otazna.
Co sa tyka nakladnej dopravy, medzi SNV a Levocou nie je takmer ziadna.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod random » 08. Feb 2006 13:08

mne sa nieco mari ze sa tato trat udrziava koli putnikom ... teda hlavne ... ktory naklady na udrzbu pokryju na velmi dlhe obdobie ... ale nemam ziadne dokazi ..
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod kstano » 08. Feb 2006 13:31

random napísal:mne sa nieco mari ze sa tato trat udrziava koli putnikom ... teda hlavne ... ktory naklady na udrzbu pokryju na velmi dlhe obdobie ... ale nemam ziadne dokazi ..


Nemyslim, ze je to tak. Cez put ide vlak, ale to su dva dni a odchadza raz za hodinu, t.j. za tie dva dni max 20 krat a to nema sancu pokryt naklady. A okrem toho busy v tom case chodia kazdych 10 minut (SAD aj vsetky sukromne z okolia).
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod Dialniciar » 08. Feb 2006 20:16

kstano,

preco medzi dolezitymi usekmi je cesta Levoca-Harichovce a nie az po Sp. Novu Ves. Ale beriem to tak, ze ten usek patri do inej oblasti.


Výborne, sám si si odpovedal. Môžeš hodnotiť potom, keď tu bude región SN+GL.

myslim si, ze zeleznicna trat SNV-Levoca nie je potrebna ... Co sa tyka nakladnej dopravy, medzi SNV a Levocou nie je takmer ziadna.


Je to tvoj názor a ja ti ho neberiem. Ale to by dnes nestálo 40% tratí, ktoré stoja. A k nákladnej doprave - nie je tam trať, ale bude tam D1 a budú tam investori, jedná sa krátku trať, ktorá by priniesla výhody. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 21. Feb 2006 21:00

Tatranské cesty by už nemali byť strašiakom pre vodičov. Zacne sa v zimnom obdobi pouzivat aj sol. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2928
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2006 20:47

Adoas napísal:Tatranské cesty by už nemali byť strašiakom pre vodičov. Zacne sa v zimnom obdobi pouzivat aj sol. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2928


Toto vôbec nebolo potrebné, keby cestári robili svoju prácu ako by mali, keby hneď odhŕňali sneh, tak by sa nemuseli trápiť so zľadovatelými úsekmi. Iné sa nerobilo, len sa vyhovárali na to, že nemôžu soliť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 27. Mar 2006 10:17

Poprad ‑ Množstvo výtlkov, poškodené palisády a vyblednuté vodorovné dopravné značenie. Takto vyzeral popradský kruhový objazd ani nie šesť mesiacov po rozsiahlej rekonštrukcii. Nepomohla ani séria opráv, necelé dva roky po oprave je "kruhák" opäť v poľutovaniahodnom stave. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3259
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Nevedko » 27. Mar 2006 12:31

Prepacte moju nevedomost, ale co su v cestarskej terminologii "palisady"?
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Majkl » 27. Mar 2006 13:58

Nevedko napísal:Prepacte moju nevedomost, ale co su v cestarskej terminologii "palisady"?


Palisády slúžia na vytváranie stupňov a okrajové zabezpečenie dláždených plôch. Sú to betónové stĺpiky, ktoré zabezpečujú stabilitu navýšenej zeminy v strede kruhového objazdu. :wink:
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Nevedko » 28. Mar 2006 09:58

Majkl napísal:
Nevedko napísal:Prepacte moju nevedomost, ale co su v cestarskej terminologii "palisady"?


Palisády slúžia na vytváranie stupňov a okrajové zabezpečenie dláždených plôch. Sú to betónové stĺpiky, ktoré zabezpečujú stabilitu navýšenej zeminy v strede kruhového objazdu. :wink:


Aha, ta druha veta to vysvetluje. Co su palisady vseobecne, to chapem, len som si nevedel predstavit, naco su komu palisady na ceste :-)
Budem si musiet ist ten kruhovy objazd niekedy pozriet, nech vidim, tie palisady za 37 milionov.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Milos » 02. Apr 2006 20:06

Dôjde k vylúčeniu kamiónovej dopravy z hraničného priechodu Javorina - Lysa Polana

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3303


Tým sa konečne odľahčia cesty Tatranskom národnom parku v úseku Tatr. Kotlina - Ždiar - Javorina - Lysá poľana) aj na priľahlom úseku na poľskej strane Lysa polana - Zakopane.

Zvýši sa tým však premávka najmä na Orave z Trstenej ďalej do vnútrozemia.

Osobne si myslím, že časť kamiónov sa presunie aj na iné trasy, nielen na Oravu, napr. kamióny smerujúce na/cez východné Slovensko budú používať hraničné priechody východne od Tatier.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2006 16:32

Milos napísal:Dôjde k vylúčeniu kamiónovej dopravy z hraničného priechodu Javorina - Lysa Polana

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3303


Tým sa konečne odľahčia cesty Tatranskom národnom parku v úseku Tatr. Kotlina - Ždiar - Javorina - Lysá poľana) aj na priľahlom úseku na poľskej strane Lysa polana - Zakopane.

Zvýši sa tým však premávka najmä na Orave z Trstenej ďalej do vnútrozemia.

Osobne si myslím, že časť kamiónov sa presunie aj na iné trasy, nielen na Oravu, napr. kamióny smerujúce na/cez východné Slovensko budú používať hraničné priechody východne od Tatier.


Ja k tomuto poviem len toľkoto: No konečne.

Kamiónová doprava nemala čo v Tatrách nikdy hľadať, pretože tatranské cesty sú síce široké, ale nemajú na to prispôsobené podložie a preto boli vždy v takom stave, že každý rok potrebovali nejaké opravy, keďže globálna výmena cesty sa tu nedala zrealizovať pre ochranu ŽP, keďže sa jedná o národný park.

A nemyslím si, že sa doprava po trase R3 alebo D3 až tak výrazne zhorší, pretože obmedzenia na prechodoch boli už aj predtým, len v menšom rozsahu a aspoň to snáď urýchli výstavbu obchvatov na severnej vetve R3 ako aj rýchlejšiu výstavbu D3.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 20:10

Vypracovanie a dodanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) a dokumentácie na ponuku (DP) pre stavbu I/18 a II/533 Levoča, križovatka. :arrow:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Identifikácia úspešného uchádzača
ISPO, spol. s r. o., inžinierske stavby

Predpokladaná cena
(bez DPH)
700 000 Sk.

Celková zmluvná cena: 597 200 Sk.

Celková najnižšia ponuková cena: 597 200 Sk, celková najvyššia ponuková cena: 989 810 Sk.

...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 11:16

Na ceste medzi Tatranskou Štrbou a Svitom zasiahol padajúci strom osobné auto. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4017
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jún 2006 22:28

Prešov 7. júna (TASR) - Americkú investíciu v hodnote 416 miliónov EUR, čo je v prepočte asi 15,7 miliardy SKK, ohlásil dnes v Prešove predseda vlády SR Mikuláša Dzurinda. Pôjde o fabriku Nordman v priemyselnom parku Brusník v katastri obce Spišský Hrhov v okrese Levoča. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4087

Ide o najväčšiu zahraničnú investíciu v Prešovskom kraji a tretiu v SR po výstavbe dvoch automobiliek v Trnave a Žiline. Dzurinda informoval, že americká strana požaduje aj regionálnu pomoc v objeme bezmála 1,2 miliardy Sk. V jej rámci by sa dobudovali prístupové cesty okolo Levoče, kruhové objazdy a predovšetkým železničné dopravné pripojenie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2006 19:46

V Ždiari po celú noc bojovali s vodou

Ždiar/Poprad 1. júla (TASR) - Po celú noc bojovali obyvatelia Ždiaru s vodným živlom, ktorý strhával cestu, podmýval a zaplavoval objekty. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4246
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 22:01

Liekom na boľavé miesto kežmarskej dopravy je kruhový objazd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4871
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 18. Sep 2006 22:11

Dy napísal:Liekom na boľavé miesto kežmarskej dopravy je kruhový objazd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4871


Dy, nevies, ci buduci privadzac PP-KK bude vyustovat prave na spominanej krizovatke, kde je planovany kruhac? Lebo tam by to bolo zrejme najlogickejsie, bol by spraveny aj ciastocny obchvat KK. Mimochodom, kruhac je na tejto krizovatke fakt nevyhnutny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 22:21

Andrej napísal:
Dy napísal:Liekom na boľavé miesto kežmarskej dopravy je kruhový objazd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4871


Dy, nevies, ci buduci privadzac PP-KK bude vyustovat prave na spominanej krizovatke, kde je planovany kruhac? Lebo tam by to bolo zrejme najlogickejsie, bol by spraveny aj ciastocny obchvat KK. Mimochodom, kruhac je na tejto krizovatke fakt nevyhnutny.


Neviem. Možno zistím, ale možno vie aj niekto iný. Sám som zvedavý, aj ma to napadlo, len som sa nestačil opýtať. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Nové cestné spojenie Levočského a Sabinovského okresu

Odoslaťod mapman » 02. Okt 2006 19:17

Starostovia a primátori spod Braniska chcú novú cestu k diaľnici

Medzi obcami Vyšný Slavkov a Poľanovce, chcú samosprávy z okolia Braniska vybudovať novú komunikáciu, ktorá by skrátila vzdialenosť k plánovanej diaľnici. Do projektu sa chce zapojiť 14 obcí a dve mestá - Lipany a Spišské Podhradie.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28652#28652

http://mapspace.ma.ohost.de/storage/v-s ... anovce.jpg
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: Nové cestné spojenie Levočského a Sabinovského okresu

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 19:31

mapman napísal:Starostovia a primátori spod Braniska chcú novú cestu k diaľnici

Medzi obcami Vyšný Slavkov a Poľanovce, chcú samosprávy z okolia Braniska vybudovať novú komunikáciu, ktorá by skrátila vzdialenosť k plánovanej diaľnici. Do projektu sa chce zapojiť 14 obcí a dve mestá - Lipany a Spišské Podhradie.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28652#28652

http://mapspace.ma.ohost.de/storage/v-s ... anovce.jpg


Ak som správne pochopil, tak nejde o novú cestu I. triedy.

Ale dobre si vybrali, PO VÚC sa stará o svoje cesty, na maximum: opravy najnutnejšieho. Zatiaľ žiaľ majú aj veľa nepriateľov: povodne, málo financií na nové obchvaty a nové cesty.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mgx » 22. Okt 2006 16:55

Komentar k navrhu:

1. Poprad-Starý Smokovec. Toto by mala byť priorita a táto cesta by mala mať parameter 2+2 pruhy a mala by byť čo najlepšie udržiavaná.

Cesta PP-Stary Smokovec je v sucasnosti vytazena minimalne, preto nevidim ziadny zmysel jej rozsirovania na 2+2. Vacsi zmysel by malo skor rekonstrukcia podlozia, nakolko drenazne rurky po zime vyrabaju pravidelne skoky... Usetrene peniaze skor investovat na cyklocestu PP-Smokovec

2. Spišská Belá-Tatranská Kotlina

V sucasnosti vyasfaltovana 1/2 po odbocku Sarpanec. Pripravovana rekonstrukcia asf.krytu po T.Kotlinu


3. Spišská Stará Ves-Spišské Hanušovce-Reľov-Slovenská Ves

Cesta nedosahuje parametre II triedy, vyznam ma urobit obchvaty dotknutych dedin (Relov, Matiasovce)

4. Spišská Stará Ves-Stráňany-Hniezdne
5. Levoča-Harichovce
6. Ľubica-Vrbov-Vlková
7. Toporec-Holumnica-Ihľany

Navrh rekonstrukcie cesty Toporec - Velka Lesna cez Maguru ako zaloznej trasy

8. Litmanová-Jarabina
9. Tatranská Polianka-Svit
10. Levoča-Brutovce
11. Stará Ľubovňa-Kremná-Hraničné-Mníšek nad Popradom
12. Stará Ľubovňa-Plavnica-Ľubotín

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

V rámci cestnej siete je však potrebné venovať aj zvýšenú pozornosť cestnému ťahu priamo v Tatrách, konkrétne od hraníc s Poľskom ďalej v smere na Ždiar, Tatranskú Kotlinu, Kežmarské Žľaby až po min. Starý Smokovec. Táto cesta by sa mala výrazne prebudovať tak aby uniesla aj kamión v prípade potreby ako je ťažba dreva a zároveň sa tu treba postarať aj o zvýšenú kvalitu v rámci údržby ciest v zimnom ale aj v letnom období. Okrem toho že by sa mala cesta takto upraviť tak je potrebné čo najskôr dobudovať RC R3, pretože cez Tatry by nemala vôbec prechádzať kamiónová doprava. Vzhľadom na to že sa tak skoro nestane, tak by sa mal tento cestný ťah na to prispôsobiť a ako som spomenul, mala by sa cesta prestavať od podložia.

Cestu II/534 a II/537 nema vyznam rozsirovat, ide o cestu spajajucu tatranske osady, nie euroregiony s tranzitnou dopravou!

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Starý Smokovec, Tatranská Polianka, Ždiar pre zvýšenú kamiónovú ale aj osobnú dopravu a pre zlepšenie dopravnej situácie v týchto miestach

Kamionova a zvysena os. doprava nema v tychto osadach co hladat. Prednost ma dostat hromadna doprava (TEZ, elektrobusy, busy)

2. Kežmarok
3. Stará Ľubovňa

A okrem toho je potrebné spomenúť, že týmto regiónom sa stavia aj diaľničný úsek D1, Mengusovce-Jánovce a zároveň sa plánuje stavať aj privádzač Poprad-Kežmarok.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.

Železničné trate:

1. Mala by tu prebehnúť modernizácia železničného koridoru od Žiliny v smere ďalej na Košice tak aby tu vlaky prechádzali rýchlosťou 160 km/h.

Realita je skor "optimalizacia" koridoru na 120km/h
2. Je dôležité spomenúť aj projekt ktorý počíta s tým, že by sa mala spojiť SR a Poľsko pomocou novej železničnej trate cez Tatry.

Dalsia idea z rise rozpravok. Skor by som zacal predlzenim TEZky z T.L do Kotliny, ale v narodnom parku sa asi nic stavat nebude (kvoli Tanapu)


Železničné stanice:

1. Je plánom modernizovať s pomocou EÚ, stanicu Poprad.

v prestavbe
2. Malo by sa viac investovať aj na stanici Starý Smokovec.

Stanica S.Smokovec je priestorovo disponovana viac ako dobre. SKor ma vyznam intenzifikovat jej vyuzitie (treba sa ist pozriet na horske zeleznice Jungfrau a Bernino Pass)

3. Podobne ako v bode 2. by sa malo postupovať aj na stanici v Kežmarku.

Iné investície v rámci železníc:

1. Bude sa zrejme výrazne investovať do lanoviek a vlekov v zimných strediskách v Tatrách, či už starých alebo nových.
2. Raz by sa mala postaviť nová lokálna železničná trať do Levoče vrátane novej stanice.

Uplne zbytocne. Tych par zelezniciarov, co sa vozilo anickou sa odvezie aj SADkou.

Ďalej v rámci železníc je potrebné spomenúť, že by sa malo aj naďalej viac investovať do železníc priamo v Tatrách.

Ide o narodny park, takze vyvolane investicie tu nie su len otazkou penazi, ale aj ochrany ZP. Zmysel by malo predlzit TEZ z TL do Kotliny a Studeneho Potoka a presun zel.stanice T.Lomnica do zapadnej casti intravilanu osady podla stareho uzemneho planu z roku 1985.

Ďalšou oblasťou je nepochybne letecká doprava, ktorá tomuto regiónu veľmi výrazne pomáha.
mgx
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 23. Feb 2006 21:40
Bydlisko: Tatry

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2006 12:18

mgx, a čo takto cenové návrhy, rozvoj regiónu, čo je zbytočné a čo nie, o tom je zbytočné si tu vypisovať, v každom prípade vyššia samospráva to nepovažuje za ríšu rozprávok, lebo 80% už je v nových štúdiách. A čo sa týka cesty PP-Starý Smokovec, tak tu nejde o podložie, ale o nekvalitnú vrchnú vrstvu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.