I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod iqac » 15. Mar 2023 21:56

Tak už začali pracovať na moste ponad Váh a kanál, v smere od D1 na Prievidzu je od pumpy Dalioil po odbočku na Veľké Bierovce vyfrézovaná vozovka. Vozovku vyfrézovali užj okolo Slovnaft pumpy, od mostíka pri odbočke na TN až po nový asfalt (za pumpou).
iqac
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 30. Aug 2022 19:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod korfo27 » 23. Mar 2023 20:18

Na panelke robia na všetkych mostoch. Odvodneniach okolo komunikacii. Dneska vrtaly velkopriemerove piloty pri jednom mostíku robil to geostatik. V oboch miestach krizenia s cestou 2/507 prebieha skrivka ornice. Dokopy je 5 úsekov riadených na striedacku. A dosť dobré skoro minimálne zdržanie na celom úseku sa človek zdrží cca okolo desať minút oproti pôvodnému času pred rekonštrukciou.
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod korfo27 » 06. Apr 2023 16:56

korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod korfo27 » 13. Apr 2023 18:48

Práce na odbocovacych pruhoch do obce Nitrica s cesty 1/9 už začali https://myhornanitra.sme.sk/c/23156733/ ... ckaju.html
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod iqac » 20. Apr 2023 06:53

Mosty cez Váh pri Dalitranse sú uzavreté, z bezpečnostných dôvodov. Už včera večer ma pri Vailante otočil regulovčík.
https://www.aktuality.sk/clanok/j5WNlaO/most-pri-trencine-uzavreli-z-bezpecnostnych-dovodov-az-do-odvolania/
iqac
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 30. Aug 2022 19:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod traffic1 » 21. Apr 2023 00:22

Má niekto info čo je vo veci? Reálne horší stav než predpokladal projekt?
traffic1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 17. Mar 2009 01:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod mrcheef » 21. Apr 2023 05:45

Zjavne ten most po kope držal iba ,,betón,,.

https://tvnoviny.sk/domace/clanok/70160 ... -predcasne

Slovenská správa ciest (SSC) pristúpila v stredu večer k úplnej uzávere rekonštruovanej cesty I/9, známej ako "panelka", v časti Chocholná-Velčice - Mníchova Lehota.

Hoci sa tak malo stať až od 1. mája, podľa našich informácií tak predčasne urobili po tom, ako sa jeden z mostov počas rekonštrukčných prác prelomil. Vyhlásili preto havarijnú situáciu.
mrcheef
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 10. Okt 2020 07:58

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod korfo27 » 21. Apr 2023 07:51

Podľa pripomienok k projektu čo tu bol zverejnený okolo roku 2016 . Sa mali mosty ponad kanál a váh. Málo odstrániť všetko až po nosnú konštrukciu. Ostatné malé mosty na trase sa mali komplet zbúrať a postaviť nové to sa aj robí
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod korfo27 » 21. Apr 2023 07:53

Strabag robí modernizáciu cesty Janova Lehota Lutila.Tento úsek bol modernizovaný okolo roku 2009 až po hranicu krajov BB/TN
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod KN.SK » 21. Apr 2023 11:55

mrcheef napísal:Zjavne ten most po kope držal iba ,,betón,,.
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/70160 ... -predcasne.

No možnože skôr (konštrukcie) tých zábradlí:
48777 1875
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod traffic1 » 21. Apr 2023 22:33

Nosné zábradlie to je gól :D, ale v podstate to nie je na smiech. Človek na tento "extrémne náročný" úsek čaká ako na spasenie a potom takýto prúser namiesto sanácie. Ktorý most je vlastne problémový, ten bližšie k Dalitransu cez kanál, alebo ten dlhší ponad Váh? Včera som pozeral do dokumentácie na stránke ministerstva. Už pri búraní vozovky tam nemala čo robiť doprava, pritom sa tam veselo chodilo. Teraz tam na fotkách vidím, že je asi pretrhaná časť predpínacej výstuže, takže to bude asi ten dôvod. Žeby ležala bližšie k povrchu ako sa predpokladalo, alebo sa to šramovalo hlava nehlava odvrchu a robotníci nemali tušenie čo preťali?
traffic1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 17. Mar 2009 01:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod yombie » 26. Apr 2023 19:37

Ide o most ponad Biskupický derivačný kanál, ten bližšie k Dalitransu. Nejdem tu fabulovať, či za to môžu robotníci alebo nie, ale svoj laický pohľad na celú vec pridám. Už som to v tomto vlákne pred pár rokmi rozoberal, tak to skúsim zhrnúť ešte raz - jazdím po tomto moste pravidelne už celé roky a ten most bol kedysi (15+ rokov späť) prakticky rovný. Opticky sa dá toto jeho "zlomenie" pozorovať už minimálne 10 rokov. Most reálne vo svojom strede (presne tam, kde sa teraz "zlomil") postupne klesal, až poklesol natoľko, že sa to dalo bežne postrehnúť aj voľným okom počas prejazdov. Kto ten most pozná, tak vie. Aj na streetview je k dispozícií množstvo historických či súčasných snímkov - tam to síce nie je až tak pekne a jednoznačne vidieť ako naživo, ale vidieť to rozhodne je. Ak sa nepletiem, tak aj podľa STS bol tento most dlhodobo v VI. stupni - čiže veľmi zlý, a bolo asi len otázkou času, kedy sa niečo podobné stane. Zásah robotníkov bola už len definitívna rana z milosti. Skôr som zvedavý, aký postup bude teraz nasledovať a o koľko sa reálne zvýšia náklady na rekonštrukciu..
48790
Obrázok používateľa
yombie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Obrázky: 133
Založený: 27. Nov 2013 17:42
Bydlisko: Prievidza

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod ferguson » 27. Apr 2023 06:02

Ja len nechapem, ako je mozne hovorit o "rekonstrukcii" mosta. Tento (a dalsie po Slovensku) sa prakticky cele znesu prec a postavia nanovo. Tak aka rekonstrukcia?
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 343
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod badger-FB » 01. Máj 2023 19:50

Štát často plánuje niečo čo trvá nie 3 ale 10 rokov a tým myslím fázu že ideme to vysúťažiť, musíme zaktualizovať dokumenty a začneme tender a začneme stavať (najčastejšie sa podpisuje pred koncom finančného roka kedy je na Slovensku už zima, kým sa rozloží stavenisko a začne sa vlastne o ďalší polrok neskôr). Ak je to už v zlom stave, čo je často prípad štátneho majetku*, tak tá degradácia je tak rozsiahla, že sa pristúpi k odstráneniu všetkého a niekedy sa už nezmení zadanie. Bežná vec, lebo inak by sa to celé robilo odznova. V prípade ale, že časť konštrukcie/telesa zostáva, tak sa nedá hovoriť o náhrade alebo výmene ale naozaj o rekonštrukcii , v tomto prípade časti mostu. (inokedy to môže byť také opláštenie, kde sa zistí že pod pôvodným plášťom už neplnia fciu izolácie etc. a sme u holom paneli, ktorý zvetráva čiže pri murive a zrazu máme havarijný stav nie nejakých omietok ale budovy ako takej čo ak sa zistí prieskumom pri reko jednej chodby tak vypracuje zmena zadania za pochodu, ale základné zadanie pre chodbu sa nezmení :D ) Ak by sa zásadne vylepšili jeho parametre, tak o modernizácii. Ale zásadne vylepšiť parametre to je napríklad rozšírenie alebo zväčšenie zaťaženia a ani jedno zase nie je v možnostiach euráčov. Občas sa robí zosilnenie pilierov, ale to už v havarijnom stave a pre predĺženie aspoň tej prevádzky pre OA. Kým sa pôvodných pilierov nikto nedotkne, nedá sa hovoriť o náhrade. Výmena mostovky, vozovky neznamená výmenu mostu. A ešte svoju rolu zohráva aj to či sa to robí samostatne alebo v rámci celého úseku. Ak ten úsek prechádza reko- tak ňou prejde aj most, aj keď sa do neho spravia väčšie zásahy. Všetko je to v medziach výkladu, aj keď to na pohľad už tak nevyzerá.
Zadanie sa zmení finančne aj obsahom, ak nie je finančné krytie. To je častý prípad externých zdrojov alebo zdrojov, ktoré majú špeciálne možnosti čerpania. Na D1 sa to stalo u RK. Na cestách sa to stane, keď sa ide opraviť zdanlivý pokles vozovky a po odfrézování sa zistí poškodenie podložia až lokálny zosuv o metre ďalej, tak je zbytočné robiť reko vozovky. Vtedy sa spraví núdzový preťah vozovky ktorý do polroka sadne, ale sa musí riešiť havária a štát urgentne súťaží reko 200m cesty. Určite to lokálne poznáte po celej krajine. Ja tiež, lebo čítam o obmedzení v tom a tom km na tak a tak dlho.

*štátne majetky v zmysle verejných majetkov by už bolo zavádzajúce tvrdenie, nakoľko samosprávne majetky sú často v lepšom stave, než porovnateľné štátne za dobu, čo sa o ne samosprávy starajú (zrovna na mosty sa to nedá vztiahnuť a západné kraje už ani nerobia rekonštrukcie, zbúrajú a postavia rovno nový objekt za dobu polroka, ktorý tam zase môže 50 rokov stáť)

Štát by mohol konať aj v zrýchlenom legislatívnom konaní, ale na taký rozsah prác nie sú zdroje, a nemôže vytvoriť precedens v jednej časti územia. Pod tým si treba predstaviť to, že štát má o.i. zabezpečiť aj dostupnosť území v zmysle zákona, napríklad pre sanitky, ale aj ťažšie, napríklad ťažkotonážne hasičské stroje. Je to čím ďalej zložitejšie. Štát by mohol tvrdiť, že sa to neplní o.i. práve pre stav mostov (ciest, ulíc, stromov pri nich etc.), čo by znamenalo skrátenie VO s priamymi zadaniami na poznaní trhu etc., lenže by sa to muselo uplatniť celoštátne a sme tam, že na také opravy a výstavbu nemáme. A evidentne nemáme ani dosť kapacít, ktoré by dokázali plniť byrokratické postupy a zmeny v nich vykonané za uplynulých 15 rokov. Takže tie VO sa nezrýchlia, ale opotrebovanie budov, alebo všeobecne stavieb a strojov pokračuje každým jedným dňom. Štát koná aj zrýchlene, ale v špecifických záujmoch - napríklad vnútornej a vonkajšej bezpečnosti, kedy niekedy nie je čas aby sa tu niečo 10 rokov pripravovalo a súťažilo aby to potom nejaký trtko posudzoval. Je to ale o zodpovednosti, aby sa do takých postupov vkladalo len to, čo tam patrí.

Čiže nad týmto sa povznášať je zbytočná strata času. ;)

Aby sa toto nedialo, tak by sme museli byť zodpovednejší v kontrole našej infraštruktúry.
Treba tie cesty a mosty hlavne prechádzať a kontrolovať. Nie vizuálne zhora :) Trena inštalovať merače vibrácií etc. My máme kapacitu na nejakých 10% za 4 roky. Takže sa to náročne selektuje - vyberie sa objekt na trase, podľa jeho evidencie veku etc. Alebo podľa tej vizuálnej kontroly kde je nejaká viditeľná zmena, ale to sa potom mení len na štatistov, taký a taký počet je zlý. Železnice sú na tom lepšie, robia lepšie obhliadky mostov, majú reálnejšie dáta, ale tiež nemajú peňazí nazvyš, ale vedia serióznejšie dodať ako na tom sú. Na cestách je potom proste problém iné zadanie a iná zistená skutočnosť a teraz čo? Najlepšie by bolo prerušiť práce, ale tu na Slovensku nie sú alternatívy :!: Nemôžete prerušiť práce na rok a zmeniť pôvodné zadanie, aby sa vyriešilo financovanie. Čiže sa nevyrieši nič, za chodu zhotoviteľ povie či má na to riešiť to a tie financie sa riešia dodatočne. Kraje tieto možnosti nemajú, tam je potom vidieť len časť prác alebo ich pozastavenie, ale aj výluka a rozsiahla obchádzka aj na rok dva.

Takto funguje celý cestný systém SR a melie z posledného, lebo tých inžinierov schopných tie dokumentácie robiť, aj selektovať ktoré mosty obhliadnuť, kde poslať statika (externého statika) a čo kde zadať do opravy. Čo kde dať cez fondy, že to vydrží a nebude tam problém je už čarovanie z pohára vody za smiešne peniaze a zodpovednosť, tí poslední čo tam sú, tak väčšina má pred dôchodkom. Kraje na tom sú trochu personálne lepšie, ale horšie v tých možnostiach náhrady zdrojového financovania.

Dôsledkom tohto stavu je predražovanie pôvodných prác a tým ešte menej peňazí na zadaný objem prác, myslené km v roku. Všetky normálne krajiny disponujú rozpočtom na skutočne havarijné situácie. Tu nič také nie je, tu je len rezerva úradu vlády. A tá ako vieme končí často v nechtových štúdiách. :D

Nemalo by to tak byť, ale je to tak a je to tak poriadne dlho a nevyzerá, že by sa to malo zmeniť.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod cargobull » 12. Júl 2023 13:22

viewtopic.php?f=35&t=26616

V druhej polovici júla sa začne s rekonštrukciou Ulice SNP v Žiari nad Hronom, ktorá bude okrem iného zahŕňať aj priechody pre chodcov, autobusové nástupištia či synchronizáciu svetelných križovatiek.

Rekonštrukciu realizuje Slovenská správa ciest a týka sa cesty I/9 v úseku od kruhového objazdu pri obci Lovčica-Trubín, po križovatku s cestou I/65 v obci Ladomerská Vieska. Zahŕňa teda celý hlavný dopravný ťah mestom. Odhadovaná hodnota rekonštrukcie je asi 6 080 000 eur a na financovanie chce SSC využiť aj európske zdroje.

Ako informoval hovorca SSC Martin Guzi, rekonštrukcia by mala trvať do apríla 2024 a vzhľadom na stav vozovky už bola nevyhnutná.
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod iqac » 25. Júl 2023 17:54

Takže most cez derivačný kanál pri Dalitranse (objekt 201) musia zbúrať a postaviť na novo, výstavba sa predĺži minimálne o rok. https://mytrencin.sme.sk/c/23197906/rekonstrukcia-panelky-pri-trencine-sa-vyrazne-predlzi-dovodom-je-obnova-zniceneho-mosta.html
iqac
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 30. Aug 2022 19:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod mrcheef » 26. Júl 2023 05:57

Teda neviem ako Vy ale celá tá rekonštrukcia panelky pri TN mi príde fušersky a nekvalitne urobená. Na už urobených úsekoch je cesta hrbolatá, miestami už aj praskliny a rysujúce sa výtlky. Keď to porovnám s nedávnou rekonštrukciou cesty medzi Janovou Lehotou a Lovčicou-Trubín, kde je krásna rovná nová cesta pomaly v parametroch Rky a jazda je pohodlná, tak je mi z toho doplaču. Koľko rokov za rekonštrukcia panelky odkladala, naťahovalo sa výberko a výsledok je viac než rozporuplný. Ešte aby ten most pri Dalitranse neskončil ako onoho času most pri Martine na I/18, ktorý robili tuším 5 rokov.
mrcheef
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 10. Okt 2020 07:58

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod ferguson » 26. Júl 2023 19:04

Suhlas. Aj ten posledny most v smere na BN je odflaknuty a pritom ho museli robit na 2x, lebo na prvy raz sa im to nejako "nepodarilo". Ked to vsetko dokoncia, tak by si to zasluzilo este raz prejst suvislou vrstvou asfaltu.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 343
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod badger-FB » 27. Júl 2023 22:41

Cesta I/9 v úseku Lutila – intravilán Žiar nad Hronom – Ladomerská Vieska v km 207,700 až 213,500
Dodávateľ: COLAS Slovakia a.s.
Dátum uzavretia: 26.07.2023
Celková čiastka: 6 838 301,20 € s DPH
https://crz.gov.sk/data/att/4293949.pdf
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod badger-FB » 03. Okt 2023 20:08


zdroj: YouTube.com
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod Miro » 03. Okt 2023 20:18

A úsek od križovatky s D1 po Drietomu zostane ako kultúrna pamiatka?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod traffic1 » 05. Okt 2023 00:08

Pravdepodobne až do doby výstavby obchvatu Drietomy, ktorý je v nedohľadne. Ale určite to ešte polepia :D
traffic1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 17. Mar 2009 01:05

Re: I/9 Drietoma (CZ) - Bánovce n/B - Prievidza - Žiar n/H

Odoslaťod traffic1 » 31. Jan 2024 20:30

Sú nejaké nové info, čo sa tam deje hlavne na mostoch? Vraj nakoniec majú ísť dole oba mosty, cez derivačný kanál od Dalitransu aj cez koryto Váhu. Myslel som, že ten problémový bol práve cez kanál.
traffic1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 17. Mar 2009 01:05

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.