Stránka 80 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2020 17:13
od lostrail
Takze projekt hotovy na jar 2021 a ak si svihnu, realizacia do decembra 2022? Nemalo to byt v 2021 uz spustene?

D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 08:12
od PK
sapphire napísal:keď sa odstránia úzke hrdlá tak sa nahrnú všetci naraz do centra a potom čo? to bude koniec ako-takej prejazdnosti mesta, tieto úzke hrdlá sú potrebné, radšej nech autá stoja mimo mesta a postupne sa dávkujú ako keby to tu malo všetko skolabovať


Toto co vravis je urban legend. Zalozena len na sebeckosti, nech si ostatni stoja v zapchach, ale ja nech mam volnu cestu.
Kazdy dalsi stupel je uz mensi, takze ak by si tie stuple odstranil tak premavka je plynulejsia.
Okrem toho o plynulosti premavky v Ba mozes aj teraz len snivat, napriklad stuple smerom von ti spolahlivo vytvoria kolony smerom do mesta zapchaju cele mesto. Aky to ma vyznam?
Ako som pisal uz aj terajsia kapacita ciest v Bratislave je dostatocna na premavku, len treba odstranit vsetky taketo zamerne stuple ktore pomahaju naozaj len tym developerom.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 09:28
od Vlados
Mesto sa má primarne starať o svojich obyvateľov.
Odstránením úzkych hrdiel sa do mesta narhnie viac automobilov a situácia v meste sa zhorší - situácia v doprave, smogu, bezpečnosti... Aj štupel smerom von ťa (ne)motivuje či ísť alebo neísť do mesta autom, t.j. či stojíš čas X alebo 2X.
Napríklad teraz prebiehajúca rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi zrušila niektoré ľavé odbočenia, tam kde boli 3 pruhy budú len 2 (vráti sa zúfalá situácia spred pár rokov), čiže situácia sa len zhorší.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 09:50
od pa3ck
Ľavé odbočenia cez električkovú trať sa rušia aj kvôli zlepšeniu plynulosti cestnej premávky. A zároveň sa zrýchlia električky, takže bude menšia motivácia cestovať autom

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:27
od PK
Vlados napísal:Mesto sa má primarne starať o svojich obyvateľov.
Odstránením úzkych hrdiel sa do mesta narhnie viac automobilov a situácia v meste sa zhorší - situácia v doprave, smogu, bezpečnosti... Aj štupel smerom von ťa (ne)motivuje či ísť alebo neísť do mesta autom, t.j. či stojíš čas X alebo 2X.
Napríklad teraz prebiehajúca rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi zrušila niektoré ľavé odbočenia, tam kde boli 3 pruhy budú len 2 (vráti sa zúfalá situácia spred pár rokov), čiže situácia sa len zhorší.


O svojich obyvatelov sa ma starat primarne stat. Mesto nema co diskriminovat obyvatelov Slovenska na zaklade toho kde byvaju, pracuju. Je stale sloboda pohybu, miesta byvania a zamestnania. Kazdy kto presadzuje diskriminaciu na zaklade miesta bydliska je rovnaky ako boli komunisti.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:29
od PK
pa3ck napísal:Ľavé odbočenia cez električkovú trať sa rušia aj kvôli zlepšeniu plynulosti cestnej premávky. A zároveň sa zrýchlia električky, takže bude menšia motivácia cestovať autom


Presne na toto som myslel pred hodinou ked som pisal prispevok o zruseni stuplov.
Inac tieto stuple prakticky rovnako ked nie viac obmedzuju obyvatelov Bratislavy. Napriklad dochadzat z Race do Prievozu je rovnake az horsie ako dochadzat zo Senca. Byvat v Podunajskych Biskupiciach to je uplna odrezanost od mesta.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:34
od Vlados
PK napísal:
Vlados napísal:Mesto sa má primarne starať o svojich obyvateľov.
Odstránením úzkych hrdiel sa do mesta narhnie viac automobilov a situácia v meste sa zhorší - situácia v doprave, smogu, bezpečnosti... Aj štupel smerom von ťa (ne)motivuje či ísť alebo neísť do mesta autom, t.j. či stojíš čas X alebo 2X.
Napríklad teraz prebiehajúca rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi zrušila niektoré ľavé odbočenia, tam kde boli 3 pruhy budú len 2 (vráti sa zúfalá situácia spred pár rokov), čiže situácia sa len zhorší.


O svojich obyvatelov sa ma starat primarne stat. Mesto nema co diskriminovat obyvatelov Slovenska na zaklade toho kde byvaju, pracuju. Je stale sloboda pohybu, miesta byvania a zamestnania. Kazdy kto presadzuje diskriminaciu na zaklade miesta bydliska je rovnaky ako boli komunisti.
Každý platí svojmu mestu/obci dane. Každý prenocujúci platí mestu/obci dane. Ten čo pracuje v inom meste/obci mu/jej neplatí dane. Kto si niečo platí má za to niečo dostať...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:40
od pa3ck
Tento argument nie je úplne dobrý, keďže v iných mestách cesty 1. triedy spravuje štát 2. a 3. VÚC. Akurát v Bratislave to z mne neznámeho dôvodu neplatí.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:49
od PK
Vlados toto sme tu preberali uz milionkrat, za svoje dane dostavas od mesta sluzby, ale to ta neopravnuje obmedzovat na slobode inych obcanov Slovenska, ak sa ti to zda nespravodlive bojuj za zmenu systemu.
70% Slovenska pracuje v inom meste ako byva, koho tu chces diskriminovat?
Bratislava dostava peniaze z rozpoctu statu na ktore sa skladame vsetci. Ak sa nevie starat o cesty prvej triedy a prietahy mestom ktore sluzia vsetkym nech to odovzda statu.
Mimochodom zeleny osial skoncil. Koronavirus ukazal kde je realita. MHD zlyhala na celej ciare. Chori bez auta sa nemali ani ako dostat do nemocnice.
MHD a verejna doprava uz nebude to co byvalo, za posledneho polroka stratila mnozstvo privrzencov. Auto je sloboda ako to vzdy byvalo, kazdy kto to chce obmedzovat utoci na slobodu ludi.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 10:51
od Vlados
PK napísal:
pa3ck napísal:Ľavé odbočenia cez električkovú trať sa rušia aj kvôli zlepšeniu plynulosti cestnej premávky. A zároveň sa zrýchlia električky, takže bude menšia motivácia cestovať autom


Presne na toto som myslel pred hodinou ked som pisal prispevok o zruseni stuplov.
Inac tieto stuple prakticky rovnako ked nie viac obmedzuju obyvatelov Bratislavy. Napriklad dochadzat z Race do Prievozu je rovnake az horsie ako dochadzat zo Senca. Byvat v Podunajskych Biskupiciach to je uplna odrezanost od mesta.

Veď sa tým práve nový štupel vytvoril. Namiesto ľavého odbočenia v križovatke musíš prejsť 1,3km, t.j. znížil si kapacitu priameho prejazdu Karlvoveskej ul. na dĺžke 650 metrov.
Pani K. by postavila semafóry na vstupe do mesta a dala by vám tam červenú...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:04
od Vlados
PK napísal:Vlados toto sme tu preberali uz milionkrat, za svoje dane dostavas od mesta sluzby, ale to ta neopravnuje obmedzovat na slobode inych obcanov Slovenska, ak sa ti to zda nespravodlive bojuj za zmenu systemu.
70% Slovenska pracuje v inom meste ako byva, koho tu chces diskriminovat?
Bratislava dostava peniaze z rozpoctu statu na ktore sa skladame vsetci. Ak sa nevie starat o cesty prvej triedy a prietahy mestom ktore sluzia vsetkym nech to odovzda statu.
Mimochodom zeleny osial skoncil. Koronavirus ukazal kde je realita. MHD zlyhala na celej ciare. Chori bez auta sa nemali ani ako dostat do nemocnice.
MHD a verejna doprava uz nebude to co byvalo, za posledneho polroka stratila mnozstvo privrzencov. Auto je sloboda ako to vzdy byvalo, kazdy kto to chce obmedzovat utoci na slobodu ludi.

Diskriminuješ obyvateľov mesta... nech sa tvoja vieska pripojí k Bratislave budeš mať nárok na rovnaký prístup ako obyvateľ Starého mesta, Ružinova, Vajnor... aj tvoje dane dostane magistrát mesta.
Ak by štát platil dane za svoje nehnuteľnosti tak ten príspevok mestu by bol väčší... Mesto nikdy nemalo záujem o cesty I. II. a III. triedy. Dostalo ich bez možnosti veta.
Prosím zobuď sa. Tie miliardy čo pôjdu na podporu rozvoja EÚ budú primárne určené na "zeleny osial".

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:20
od pa3ck
PK napísal:Mimochodom zeleny osial skoncil. Koronavirus ukazal kde je realita. MHD zlyhala na celej ciare. Chori bez auta sa nemali ani ako dostat do nemocnice.
MHD a verejna doprava uz nebude to co byvalo, za posledneho polroka stratila mnozstvo privrzencov. Auto je sloboda ako to vzdy byvalo, kazdy kto to chce obmedzovat utoci na slobodu ludi.

Na začiatku korony som bol aj ja toho názoru, avšak reálne znečistené ovzdušie a klimatické zmeny zabijú viac ľudí ako tento vírus a aj on sa zrejme ľahšie prenáša v oblastiach s vysokou koncetráciou prachových častíc vo vzduchu

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:23
od pa3ck
Vlados napísal:Veď sa tým práve nový štupel vytvoril. Namiesto ľavého odbočenia v križovatke musíš prejsť 1,3km, t.j. znížil si kapacitu priameho prejazdu Karlvoveskej ul. na dĺžke 650 metrov.

Lenže kým predtým odbočujúci doľava potreboval mať oba protismerné pruhy voľné, takto mu stačí voľný ľavý pruh. Do pravého sa potom plynulo preradí pred odbočením.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:49
od PK
Vlados jediny kto sa tu snazi diskriminovat si ty. Ja nikomu nevravim kde ma ist byvat, ku komu sa ma pripajat jeho dedina ci mesto. To vravis ty.
To chces vsetkym ludom co robia napriklad v Jaguari alebo VW a dochadzaju aj 100km z okolia nanutit aby sa prestahovali do stanov okolo fabriky? Pretoze diskriminuju ostatnych?
To je sprostos na n-tu.
Ak chce niekto diskriminovat v zamestnani podla toho kde byva, co robis ty, siaha na jeho zivobytie a to vacsinou pre toho cloveka co to skusa nedopadne dobre.
Poznas to stare slovenske heslo postav dom, zasad strom urob syna?
Ako sa odvazujes od niekoho kto postavil ten dom a ma aj tie vlastne stromy aby sa prestahoval a zacinal odznova pri kazdej zmene zamestnania?
Sloboda pracovat kde chces je zakladna vec a v podstate drzi tuto krajinu nad vodou.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 12:20
od metelesku.blesku
Vlados napísal:Diskriminuješ obyvateľov mesta... nech sa tvoja vieska pripojí k Bratislave budeš mať nárok na rovnaký prístup ako obyvateľ Starého mesta, Ružinova, Vajnor... aj tvoje dane dostane magistrát mesta.


Asi si zabudol na obyvateľov mesta z Vrakune a Podunajských Biskupíc. Ani tí z tebou spomenutých Vajnôr nemajú rovnaký prístup. Platia dane mestu a napriek tomu sú schovaní za lievikmi, ktoré spomína PK. Alebo to sú obyvatelia mesta II. kategórie?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 12:54
od Vlados
PK napísal:Vlados jediny kto sa tu snazi diskriminovat si ty. Ja nikomu nevravim kde ma ist byvat, ku komu sa ma pripajat jeho dedina ci mesto. To vravis ty.
To chces vsetkym ludom co robia napriklad v Jaguari alebo VW a dochadzaju aj 100km z okolia nanutit aby sa prestahovali do stanov okolo fabriky? Pretoze diskriminuju ostatnych?
To je sprostos na n-tu.
Ak chce niekto diskriminovat v zamestnani podla toho kde byva, co robis ty, siaha na jeho zivobytie a to vacsinou pre toho cloveka co to skusa nedopadne dobre.
Poznas to stare slovenske heslo postav dom, zasad strom urob syna?
Ako sa odvazujes od niekoho kto postavil ten dom a ma aj tie vlastne stromy aby sa prestahoval a zacinal odznova pri kazdej zmene zamestnania?
Sloboda pracovat kde chces je zakladna vec a v podstate drzi tuto krajinu nad vodou.

Tak rád si tu dával príklady z US, a zrazu heslo postav domov. V US je úplne nežné že sa sťahuješ za prácou.
Si mýliš slobodu s anarchiou. Mestu nič nedávaš, vlastne dávaš odpad a emisie. Aspoň za odpad platí zamenstnávateľ.
Ak by sa dane delili medzi miesto bydliska a miesto práce nejakým pomerom (50:50, 60:40, 40:60, 70:30, 70:30...) a podľa pomeru by si vedel na čo máš nárok tak to by bolo iné. Ak platí 0 tak vidíš čo si môžeš nárokovať.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 12:57
od Vlados
metelesku.blesku napísal:
Vlados napísal:Diskriminuješ obyvateľov mesta... nech sa tvoja vieska pripojí k Bratislave budeš mať nárok na rovnaký prístup ako obyvateľ Starého mesta, Ružinova, Vajnor... aj tvoje dane dostane magistrát mesta.


Asi si zabudol na obyvateľov mesta z Vrakune a Podunajských Biskupíc. Ani tí z tebou spomenutých Vajnôr nemajú rovnaký prístup. Platia dane mestu a napriek tomu sú schovaní za lievikmi, ktoré spomína PK. Alebo to sú obyvatelia mesta II. kategórie?

Nezabudol, boli tam "...". Žiaľ nemajú, lebo im tú cestu blokujú sateliťáci.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 13:02
od pa3ck
Vlados napísal:Si mýliš slobodu s anarchiou. Mestu nič nedávaš, vlastne dávaš odpad a emisie. Aspoň za odpad platí zamenstnávateľ.
Ak by sa dane delili medzi miesto bydliska a miesto práce nejakým pomerom (50:50, 60:40, 40:60, 70:30, 70:30...) a podľa pomeru by si vedel na čo máš nárok tak to by bolo iné. Ak platí 0 tak vidíš čo si môžeš nárokovať.

Vďaka práci daného človeka môže jeho zamestnávateľ zaplatiť napr. daň z nehnuteľností. Podobne ak v danom meste nakúpi a nechá v ňom peniaze. Čiže tak jednoznačné to určite nie je.

A naozaj nie je správne riešiť, ktoré dediny pripojili komunisti ku Bratislave a ktoré nie. Aglomerácia sa vyvíja nezávisle od toho.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 13:23
od PK
Okrem toho ako vravim, problem je so zaujmami developerov pre ktorych je neziaduce aby Bratislava mala premavku neblokovanu. Aby udrzali ceny nehnutelnosti vysoko.
A toto nie je ani zaujmom bratislavcanov, pretoze si za svoje peniaze mozu dovolit len menej kvalitne byvanie.
Kolko percent rodin v Bratislave by chcelo mat rodinny dom so zahradou? A kolko si to moze dovolit?
Otvor tie stuple a tretina bratislavskych rodin sa odstahuje do domov na predmestia a prestane byt problem s premavkou a parkovanim v ramci Bratislavy.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 17:38
od Vlados
pa3ck napísal:
Vlados napísal:Si mýliš slobodu s anarchiou. Mestu nič nedávaš, vlastne dávaš odpad a emisie. Aspoň za odpad platí zamenstnávateľ.
Ak by sa dane delili medzi miesto bydliska a miesto práce nejakým pomerom (50:50, 60:40, 40:60, 70:30, 70:30...) a podľa pomeru by si vedel na čo máš nárok tak to by bolo iné. Ak platí 0 tak vidíš čo si môžeš nárokovať.

Vďaka práci daného človeka môže jeho zamestnávateľ zaplatiť napr. daň z nehnuteľností. Podobne ak v danom meste nakúpi a nechá v ňom peniaze. Čiže tak jednoznačné to určite nie je.

A naozaj nie je správne riešiť, ktoré dediny pripojili komunisti ku Bratislave a ktoré nie. Aglomerácia sa vyvíja nezávisle od toho.

V Bratislave vraj daň z nehnuteností tvorí 8% príjmu. To asi nie je nejako veľa, a keď si zoberieš že v práci máš na osobu menej m2 ako doma, tak potom ani len cez daň z nehnuteľností neprispieva sateliták toľko ako Bratislavčan.
Pripojili nepripojili. Nepripojené majú vlastný rozpočet a nijakým spôsobom neprispievajú na riešenie dopravy, MHD, čistoty, škôl, ihrísk.... v Bratislave.
Mi to pripadá, že nie je podstatné či niekto v Bratislave býva (platí dane), ale nie. Potom nechápem prečo každý primátor riešil, že v BA bývajú ľudia a neplatia v BA dane. To fakt všetci tárali?

prosím o presun do vlákna o BA.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 20:08
od devil
Tento argument nie je úplne dobrý, keďže v iných mestách cesty 1. triedy spravuje štát 2. a 3. VÚC. Akurát v Bratislave to z mne neznámeho dôvodu neplatí.
to mas pravdu na druhej strane v BA je extremne mnozstvo miestnych komunikacii, nevedno ktore su cesty III. tr. a cesty I. a II. tr. tvoria minimum ciest. konkretne cesty I/2, 61 a 63, II/502, 505, 572. takze toto by BA nevytrhlo z biedy. ale inac mas naozaj pravdu mal byt financovat vuc/stat.

Nepripojené majú vlastný rozpočet a nijakým spôsobom neprispievajú na riešenie dopravy, MHD, čistoty, škôl, ihrísk.... v Bratislave.
skoly/ihriska vyuzivaju deti BA obyvatelov na to ma mesto dosah. odpad je biznis a BA ma spalovnu. na rozvoj MHD idu eurofondy. prevadzka MHD je na meste, to je pravda ale vacsinou ju vyuzivaju obyvatelia BA. cp co chodia autom ju nepotrebuju a zvysok na prestup z vlakovej/autobusovej najma v ramci sirsieho centra.

cp su vacsinou casu tiez mimo BA, to ze si v zamestnanci odkrutia pracovny cas ani zdaleka nie je plnohodnotne vyuzivanie mestskych sluzieb. to by si kazde mesto kde chodia z okolia mohlo narokovat na prijmy dokonca hociktora dedina s druzstvom alebo penzinom kde robi niekto zo susednej dediny. a do BA sa chodi aj do statneho divadla, na statny sportovy stadion, statnu VS, do sukromneho kina atd.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 22:01
od mareks96
Vlados napísal:Pripojili nepripojili. Nepripojené majú vlastný rozpočet a nijakým spôsobom neprispievajú na riešenie dopravy, MHD, čistoty, škôl, ihrísk.... v Bratislave.
Mi to pripadá, že nie je podstatné či niekto v Bratislave býva (platí dane), ale nie. Potom nechápem prečo každý primátor riešil, že v BA bývajú ľudia a neplatia v BA dane. To fakt všetci tárali?


iné je keď niekto žije v meste bez TP, využíva všetky služby čo mesto ponúka naplno a keď niekto príde, odpracuje a uteká preč, spomínaš tu školy, ktoré dostávajú financie podľa počtu detí a ihriská na ktoré nevidím dôvod aby prispieval sateliťák keď neho deti sa chodia hrávať na ihriská v satelite. Okrem toho by sme sa ozaj mohli baviť aj o prerozdelovaní daní medzi dedinami kde niekto pracuje vo vedlajšej dedine v krčme, na družstve, na penzióne čo je úplný nezmysel. Okrem toho, kopec firiem má sídlo na mieste A a gro činnosti vykonáva na miestach B, C a D, tuto by sa to podľa čoho rátalo?

Na druhú stranu, je pochopiteľné, že mesto využíva financie hlavne na riešenie vlastných problémov a pomáha svojim občanom, avšak je treba si uvedomiť, že vplyv mesta ide ďaleko za jeho hranice a čím ja väčšie tým ďalej siaha jeho vplyv, pri ekonomických centrách je vplyv až globálny a z toho sú tiež vyplývajúce problémy mesta.

Jeden z problémov v BA je aj suburbanizácia a dochádzanie za prácou do BA. Tu by som ale skôr hádzal vinu na to, ako je nastavený systém, že mesto samotné reálne tieto problémy nevie riešiť nakoľko tu veľakrát treba koordináciu železníc, nds, vuc, ssc, štátu, iných miest, lesov, vodárov atď...(samozrejme nie všetkých naraz) A to aj pri jednoduchých projektoch ako napríklad pár záchytných parkovísk, 2km cesty alebo rozšírenia.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 22:30
od Vlados
Čo si napísal je vo veľkom pravda, ale takmer všetky školy dotujú mestské časti. Do škôl v meste chodí nezanedbateľné percento sateliťákov, detto na krúžky/ihriská. Písal som o nejasnom percente, nakoľko závisí aké služby by malo recipročne mesto/obec poskytnúť. Sídlo firmy a miesto výkonu práce je častokrát určená pracovnou zmluvou, čije je jednoznačné (pokiaľ nie si napr. kuriér).

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 08:18
od PK
Vztahy medzi pracou byvanim, skolami, kulturou su vzdy komplikovane. Skusat ich podchytit a zdanit a prerozdelovat je nemozne. Kto tak chce spravit, robi to len kvoli tomu aby na komplikovanych pravidlach vedel ulievat peniaze.
Jedine riesenie je jednoduchy system, ten mame vymysleny uz par 100 rokov, kde clovek odvadza dane do statneho a z tychto sa buduju spolocne veci podla spolocnej potreby. Napriklad ak da do skolky dieta mestan aj dochadzajuci obaja budu za to aby ich dane smerovali tam.

Mimochodom stuple ktore som vymenoval vsetky do jedneho obmedzuju v ramci Bratislavy, Racianska - Biely Kriz, Racu a Vajnory, Vajnorsky kruhac Vajnory, Vrakunsky Vrakunu. Stupel na Gagarinovej a Ulici Svornosti ti zabija Bratislavu od Mlynskych Niv po Podunajske Biskupice.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 14:08
od metelesku.blesku
Vlados napísal:
metelesku.blesku napísal:
Vlados napísal:Diskriminuješ obyvateľov mesta... nech sa tvoja vieska pripojí k Bratislave budeš mať nárok na rovnaký prístup ako obyvateľ Starého mesta, Ružinova, Vajnor... aj tvoje dane dostane magistrát mesta.


Asi si zabudol na obyvateľov mesta z Vrakune a Podunajských Biskupíc. Ani tí z tebou spomenutých Vajnôr nemajú rovnaký prístup. Platia dane mestu a napriek tomu sú schovaní za lievikmi, ktoré spomína PK. Alebo to sú obyvatelia mesta II. kategórie?

Nezabudol, boli tam "...". Žiaľ nemajú, lebo im tú cestu blokujú sateliťáci.


Vieš, Bratislava, tak ako každé väčšie mesto, generuje z okolia aj inú dopravu ako tú, ktorá slúži len na denné dochádzanie za prácou. Mesto ako také má väzby na svoje okolie a naopak. Zvlášť ak sa tu bavíme zároveň aj o krajskom a aj o hlavnom meste krajiny. A nejde len o "sateliťákov". Moc si to zjednodušuješ. Ako ty by si chcel úplne eliminovať akúkoľvek extravilánovú dopravu pre to, aby vnútromestské lieviky (PK ti ich tu opakovane menuje) postačovali kapacite vnútromestskej premávky? Zas až tak jednoducho to nefunguje.