Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

R7 vseobecne

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 13:06

Dnes rano som siel prvykrat po Gagarinovej ku krizovatke s Bajkalskou po zavedeni obmedzeni a jedine co sa na to da povedat, ze to je diletantizmus.
Pokus o vytvorenie bus pruhu dopadol tak, ze pravy pruh je bus pruh so zakazom vjazdu osobnych aut a lavy pruh pre auta sa striedavo rozdeluje do 2 a spaja naspat do jedneho.
Vysledok, prazdny, nevyuzity bus pruh a v lavom sa osobne idu pozabijat.
Gagarinovu/Prievozsku ktoru mali zrusenim zjazdu na Pristavnu z D1 skapacitnit realne 2x obmedzili.
Tych 15 autobusov co tam prejde za hodinu, prevezie tak 900 ludi za hodinu.
Ak by tam chodili cisto len auta tak prevezu po jednom cloveku 700 ludi. Ak by tam stale chodili busy a auta spolocne tak je to 1600 ludi za hodinu.
A keby vypli v spicke semafory, tak tam prejde 7000 ludi za hodinu....
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Bager3 » 18. Feb 2019 13:41

Myslim ze presne toto bol plan. A je to spravne ak sa chces dostat rychlo do mesta pouzi MHD alebo si to odstoj v rade.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 18. Feb 2019 13:42

ako by sa prechadzalo krizovatkami keby vypli semafory ??

pozri si cp. len mhd 201 a 202 je tych 15 spojov za hodinu k tomu regio a dialkove autobusy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 13:43

Ako vravim diletantizmus. Povedat, ze rychlo do mesta MHD je oxymoron. Toto je lose lose situacia.
Dolava by sa slo len tam kde su odbocovacie pruhy.
Krizom by sa cez tieto hlavne tahy prechadzalo len na mimourovnovych krizeniach. Cize Bajkalska a D1. Este by sa dalo krizom prejst dvojfazovo, na jednej krizovatke sa zaradis na Prievozsku doprava a na najblizsej kde je odbocovaci dolava odbocis dolava. Narobilo by to menej skody ako ten paskvil teraz.
Videl som tie pocty ludi v tych busoch rataj tak 30 na bus. To mas 20 busov x 30 ludi 600 ludi za hodinu. Stale ubohe.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Kvík » 18. Feb 2019 15:54

Bager3 napísal:Myslim ze presne toto bol plan. A je to spravne ak sa chces dostat rychlo do mesta pouzi MHD alebo si to odstoj v rade.


Presne tak, je to plán. Proste moderný mestský plánovač povie, že tú MHD budeš platiť, aj keď nechceš, a používanie auta ti naschvál a zbytočne tak znepríjemní, že ju budeš musieť aj začať používať. Koho mi to len pripomína...
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 271
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod ELZ » 18. Feb 2019 17:12

Co sa tyka MHD v BA, chce sa spravit krok 10, pricom krok 1 este nie je porieseny. Najskor treba vybudovat poriadny nosny bezkolizny system (s prislusnou kapacitou a cestovnou rychlostou)a potom sa moze uvazovat o dalsich opatreniach/obmedzeniach.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod fh » 18. Feb 2019 17:23

Kvík napísal: Koho mi to len pripomína...


Žeby vyspelé mestá v západnej Európe ? Kým v postsovietskych guberniách a na Balkáne sú mestá a ich centrá upchaté autami, tak na západe to ide práve opačným smerom, priorita hromadná doprava, bycikle a nie naopak.

ELZ táto situácia vznikla tým že štát nasilu pretlačil D4 a R7 bez toho aby vopred riešil s mestom prípravu, podfinancoval Bratislavu a bohužiaľ doteraz bezkoncepčný rozvoj mesta kde tón udávali developeri ktorí korumpovali úradníkov a predstaviteľov mesta. Teraz to padlo na hlavu novému vedeniu mesta.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 18. Feb 2019 17:52

no tak dal som si namahu vyhladat to plusminus kompletne na cp, takze este raz, rano medzi 7-8 hod cintorin vrakuna - pazitkova

- 8 spojov linky 201
- 9 spojov linky 202
- 5 spojov linky 75
- 21 primestskych autobusov
- 10 dialkovych liniek od NR
- dalsie autobusy nevyuzivajuce ulice po celej dlzke ako 96, 196...

to je okolo 60 autobusov (realne aj viac), pri obsadenosti 30 ludi 1.800 cestujucich medzi 7-8.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 18:25

PK napísal:Dnes rano som siel prvykrat po Gagarinovej ku krizovatke s Bajkalskou po zavedeni obmedzeni a jedine co sa na to da povedat, ze to je diletantizmus.
Pokus o vytvorenie bus pruhu dopadol tak, ze pravy pruh je bus pruh so zakazom vjazdu osobnych aut a lavy pruh pre auta sa striedavo rozdeluje do 2 a spaja naspat do jedneho.
Vysledok, prazdny, nevyuzity bus pruh a v lavom sa osobne idu pozabijat.
Gagarinovu/Prievozsku ktoru mali zrusenim zjazdu na Pristavnu z D1 skapacitnit realne 2x obmedzili.
Tych 15 autobusov co tam prejde za hodinu, prevezie tak 900 ludi za hodinu.
Ak by tam chodili cisto len auta tak prevezu po jednom cloveku 700 ludi. Ak by tam stale chodili busy a auta spolocne tak je to 1600 ludi za hodinu.
A keby vypli v spicke semafory, tak tam prejde 7000 ludi za hodinu....

Ak nevieš tak vo všeobecnosti sa BUS pruh zavádza, aby HD nestála v zápche. Buď rád, že kde sa dalo sú 2 pruhy pre OA. Ak sa 2 pruhy pre OA neosvedčia, či už jeden bude prázdny alebo tam vznikať často nehody, tak sa jeden z nich zruší bez náhrady.
Ak máš nápad ako reálne skapacitniť prepravu tak napíš, kľudne aj do privátnej správy, a obratom ju posuniem na správne miesta. Ver tomu, za opatreniami stojí tím ľudí, aby sa poradilo situáciu zvládnuť hoc aj za cenu mierneho diskomfortu, že budeš musieť presadnúť na HD. Ak sa neponáhľaš, tak kľudne zostaň v aute...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod pohodak » 18. Feb 2019 18:29

fh napísal: doteraz bezkoncepčný rozvoj mesta kde tón udávali developeri ktorí korumpovali úradníkov a predstaviteľov mesta. Teraz to padlo na hlavu novému vedeniu mesta.


a presne preto nove vedenie mesta ustupi developerovi a dovoli mu uzavriet kompletne ulicu mlynske nivy, hoci to stare mu to nedovolilo :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 18. Feb 2019 18:41

A ako mu tom vyšlo v ústrety ? Staré vedenie mu dovolilo stavať bez toho aby mu dalo podmienky pre dopravu a vyvolané investície. Toto je problém. Nie že radšej to tam celé uzavreli ako tam púšťať autá v jednom pruhu. Chápeš ten rozdiel? Alebo len nevieš uniesť že SAS nemá svojho primátora v Bratislave
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 18. Feb 2019 18:56

Dnes v pondelok na začiatku pracovného týždňa keď sa očakávalo "peklo" , bola dopravná situácia viac menej v normále. Takže napríklad uzavreté Mlynské Nivy nesposobovali nejakú dopravnú kalamitu, aj keď to Pohodak kritizuje, aj PK sa zo svojho satelitu dostal do práce aj z práce. Ale podstatné je že nič nekolabovalo, aj keď obmedzenia sú výrazné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod pohodak » 18. Feb 2019 19:35

fh napísal:A ako mu tom vyšlo v ústrety ? Staré vedenie mu dovolilo stavať bez toho aby mu dalo podmienky pre dopravu a vyvolané investície. Toto je problém. Nie že radšej to tam celé uzavreli ako tam púšťať autá v jednom pruhu. Chápeš ten rozdiel? Alebo len nevieš uniesť že SAS nemá svojho primátora v Bratislave


bud nevies o com hovoris alebo vyslovene klames...uplne povodna verzia diskusie medzi developerom a mestom bola, ze sa bud komplet uzavru nivy a bude to trvat pol roka, alebo sa budu uzatvarat ciastocne a potrva to rok, vybrala sa verzia B...teraz ten dohodnuty rok presiel a opat bolo na stole to iste, ze bud sa to komplet uzavrie na pol roka alebo ciastocna uzavierka bude trvat dalsi rok...a jedine co sa stalo je to, ze nove vedenie mesta po 2 mesiacoch v urade hned developerovi dovolilo uzavriet nivy kompletne, miesto toho aby z toho nieco vytazilo, ze developer nedodrzal slubene...sorry ale toto nema nic spolocne s byvalym vedenim mesta, cisto vallove maslo na hlave a hned zkraja ukazuje aky bude jeho pristup k developerom

sas s tym vazne nema nic spolocne, keby to spravil rovno aj sulik tak to zkritizujem uplne rovnako... ja som svoj nazor na valla povedal x krat pred volbami a nic sa na nom nemeni, jedine sa velmi rychlo zacalo potvrdzovat co som vravel... ale suhlasim s PK, tie pruhy su urobene uplne slahnuto, ked si v lavom zrazu ti zmizne pruh zpod kolies bez varovania, dnes tam do mna 2x skoro vpalilo auto v priebehu 2 minut

a ano, situacia je ok, lebo v meste je posledne tyzdne minimum ludi, uvidis aka bude sranda tak o mesiac a pol ked sa naplno rozbehne stavebna sezona...btw frajerke trvala cesta MHD z hlavnej na nivy miesto standardnych 15 minut dnes rano 25
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 19:42

fh napísal:Dnes v pondelok na začiatku pracovného týždňa keď sa očakávalo "peklo" , bola dopravná situácia viac menej v normále. Takže napríklad uzavreté Mlynské Nivy nesposobovali nejakú dopravnú kalamitu, aj keď to Pohodak kritizuje, aj PK sa zo svojho satelitu dostal do práce aj z práce. Ale podstatné je že nič nekolabovalo, aj keď obmedzenia sú výrazné.


fh dnes to bola len taka otukavacka, mnozstvo aut na obchvate v smere do BA bolo zhruba trojnasobne nizsie ako normal. Len vdaka tomu to bolo "v pohode", pritom Gagarinova kolabovala. Akonahle sa sa mnozstvo aut co len mierne zvysi tak sa to prejavi naplno. Moj tip je hned zajtra. Ked sa pridaju ti co si vzali preventivne pondelok volno.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 20:13

dnes mala problém Petržalka a tí čo išli od D2. jednoznačne dnes bolo menej áut. očakáva sa, že to zajtra prepukne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 18. Feb 2019 20:17

No neviem, pondelok a oťukávačka. OK tiež som zvedavý ako to pôjde v ďalšie dni. Stále platí že kto pôjde na MHD bude mať menší problém. Myslím že veľa ľudí to aj urobilo, preto ten stav z dnešného dňa.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 20:38

Vlados napísal:Ak nevieš tak vo všeobecnosti sa BUS pruh zavádza, aby HD nestála v zápche. Buď rád, že kde sa dalo sú 2 pruhy pre OA. Ak sa 2 pruhy pre OA neosvedčia, či už jeden bude prázdny alebo tam vznikať často nehody, tak sa jeden z nich zruší bez náhrady.
Ak máš nápad ako reálne skapacitniť prepravu tak napíš, kľudne aj do privátnej správy, a obratom ju posuniem na správne miesta. Ver tomu, za opatreniami stojí tím ľudí, aby sa poradilo situáciu zvládnuť hoc aj za cenu mierneho diskomfortu, že budeš musieť presadnúť na HD. Ak sa neponáhľaš, tak kľudne zostaň v aute...


Vlados, pruh bez obmedzeni ma kapacitu do 3000aut/h kym skolabuje. Semafor na jednom pruhu ti vytvori uzke hrdlo s priepustnostou 300-700aut/h pri 50%/50% trvani zelenej zhruba 500aut/h. Preto kriticke miesta na Gagarinovej nie su miesta medzi semaformi kde sa ponechali 3 pruhy, ale samotne semafory kde zuzuju 2 do 1 a kapacita sa orezava na 500aut/h. Preto som napisal, ze je to diletantizmus, pretoze cele to premalovanie bolo zbytocne. Premalovanim sa na Gagarinovej neziskalo ani 1auto/h. Uplne rovnaka situacia by bola keby sa len pravy pruh vyhradil pre autobusy. 2 pruhmi pre OA sa vytvorila kapacita 6000aut/h, ktora sa po par metroch oreze semaforom naspat na 500.
Ak chces na Gagarinovej zvysit kapacitu treba sa zamerat na semafory. Vo vyspelejsich krajinach na zvysenie kapacity zvysuju pocet pruhov cez semafory. Ak by sa Gagarinova nechala 2+2, ale na semaforoch by sa lavy pruh na chvilu rozdvojil a po semaforoch spojil spravilo by to dvojnasobny uzitok.
Problem tam robia ostrovceky, kvoli ktorym sa nedalo rozsirit vsetko na 3 pruhy. Kedze toto obmedzenie je minimalne na pol roka, tak tieto sa mali rozobrat a spravit po celej dlzke 3 pruhy.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 20:50

Vlados ale pokial tak pozeram najviac by pomohlo spristupnenie zjazdu z dialnice pri hoteli Jurki pre vsetkych. Cast dopravy z Gagarinovej by sa presunula na Parkovu, Kastielsku, Gagarinovu/Tomasikovu, za kriticku krizovatku s Tomasikovou.
Cast z dopravy by smerovala juzne na Parkovu, Domove Role, Jastrabiu, Komarnansku a Slovnaftsku.
Kazdopadne toto je tych 1000aut/h ktore potrebujeme umiestnit.
Pri troche fantazie by sa dala spravit aj prepojka s Pristavnou v urovni Slovnaftskej. Nic tomu nebrani, krizovatka Slovnaftska - Komarnanska.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 21:07

Tam sa zvyžovalo otvorenie výjazdu na D1 smer TT a neprešlo to.
Asi si nikdy nešiel cez Domové role...
V normálnom svete by najskôr stálo pokračovanie Prístavnej a bolo by podstatne menej problémov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 21:41

Domove Role ak by boli jednosmerne tak by to bolo v pohode. 30km/h bez stopiek a semaforov stale prepchas 2200aut/h.
Alebo vybudovat docasnu cestu 670m cez pole od T krizovatky Parkova - Domove Role po Slovnaftsku.
Kazdopadne riesenia tu su.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 21:59

Kľudne navrhni magistrátu. Iné, jednoduchšie veci sa nedajú :(
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 22:15

PK napísal:
Vlados napísal:Ak nevieš tak vo všeobecnosti sa BUS pruh zavádza, aby HD nestála v zápche. Buď rád, že kde sa dalo sú 2 pruhy pre OA. Ak sa 2 pruhy pre OA neosvedčia, či už jeden bude prázdny alebo tam vznikať často nehody, tak sa jeden z nich zruší bez náhrady.
Ak máš nápad ako reálne skapacitniť prepravu tak napíš, kľudne aj do privátnej správy, a obratom ju posuniem na správne miesta. Ver tomu, za opatreniami stojí tím ľudí, aby sa poradilo situáciu zvládnuť hoc aj za cenu mierneho diskomfortu, že budeš musieť presadnúť na HD. Ak sa neponáhľaš, tak kľudne zostaň v aute...


Vlados, pruh bez obmedzeni ma kapacitu do 3000aut/h kym skolabuje. Semafor na jednom pruhu ti vytvori uzke hrdlo s priepustnostou 300-700aut/h pri 50%/50% trvani zelenej zhruba 500aut/h. Preto kriticke miesta na Gagarinovej nie su miesta medzi semaformi kde sa ponechali 3 pruhy, ale samotne semafory kde zuzuju 2 do 1 a kapacita sa orezava na 500aut/h. Preto som napisal, ze je to diletantizmus, pretoze cele to premalovanie bolo zbytocne. Premalovanim sa na Gagarinovej neziskalo ani 1auto/h. Uplne rovnaka situacia by bola keby sa len pravy pruh vyhradil pre autobusy. 2 pruhmi pre OA sa vytvorila kapacita 6000aut/h, ktora sa po par metroch oreze semaforom naspat na 500.
Ak chces na Gagarinovej zvysit kapacitu treba sa zamerat na semafory. Vo vyspelejsich krajinach na zvysenie kapacity zvysuju pocet pruhov cez semafory. Ak by sa Gagarinova nechala 2+2, ale na semaforoch by sa lavy pruh na chvilu rozdvojil a po semaforoch spojil spravilo by to dvojnasobny uzitok.
Problem tam robia ostrovceky, kvoli ktorym sa nedalo rozsirit vsetko na 3 pruhy. Kedze toto obmedzenie je minimalne na pol roka, tak tieto sa mali rozobrat a spravit po celej dlzke 3 pruhy.

https://dennikn.sk/1386045/viceprimator ... yri-minuty
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2019 23:09

Zjazd pri darexe zastavili az z ministerstva, kdi to prekvapujuco povolili.
Domove role reps cesta od zeleznicneho podjazdu patri slovnaftu a to je problem. Docasne by to urcite pomohlo.

Nicmenej koncesionar a stat posrali najma to ze predlsenie pristavnej sa malo vybudovat ako prve. Je to doslova stavba na zelenej luke. Po dobudovani sa mohol zavriet bez stresu rondel...

Ale neee, u nas sa aj taketo easy veci musia kardinalne dogabat.
Dneska bol slaby traffic, lebo kopu ludi sa zlaklo, na vychode su prazdniny a tak kto mohol dal deti k babkam. Vela firem zacalo ponukat az 3 dni do tyzdna home office. Dokonca aj taka rigidna institucia ako VUBka.
Plus bolo doslova jarne pocasie , tak kto mohol siel peso alebo bajkom.
No a vysleeok sa dostavil.

Buduci tyzden ma aj BA prazdniny, takze este bude relativny klud. Huste to bude az v marci a ked zaprsi..
Nicmenej je aj fail, ze na parickovej nedonuli investora urobit troleje. Viacnaklady pre DPB kvoli obchazke su vyse 600 tisic, co je uz skoro cena trvalej prelozky trolejov...

Ked to zosumarisujem, hrozny fail a nalesteny prd.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 19. Feb 2019 08:23

vyzerá to tak, že ešte 2-3 týždne bude OK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 19. Feb 2019 08:44

A kto sa rozčuľuje že sa zdržal lebo zápcha, nie je kompletný. Veď boli ohlásené a týka sa to aj MHD. A môže sa stať že ju vyvolajú nezodpovední vodiči áut. Nadávať je národný šport zadubencov, ale že sa to malo hneď riešiť už od podpísania zmluvy na PPP čo je pár rokov dozadu, takisto s developermi preložky trolejové a náhradné komunikácie. Na poslednú chvíľu sa môže len improvizovať najmä keď je u nás byrokracia pri schvaľovaní. Tu si proste niekto nevidí ďalej od nosa lebo si potrebuje kopnúť do politického konkurenta že Pohodak, na smeráckej Pravde to súdruhovia robia takisto.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.