Mawerick81 napísal:mne to fakt pride tak, ze sever a ludia co tu ziju si mozu za to, ze je tu kopcovity teren,, a ze tu jazdi kvantum tranzitu.. objavil sa tu uz clnaok ze v r. 2023 budu koncit poliaci s dialnicou ktora konci na slovenskej hranici? TO bude tu este radosti jazdit,, R2 riesi na 90% len vnutrostatnu prepravu,, cize jej vyznam pre zbytok slvoenska je bezpredmetny.
Plne súhlasím s Nevom a doplním otázkou na zamyslenie, prečo by som od Turne nad Bodvou (obdobne spod Sorošky-Jablonova nad Turňou alebo Moldavy nad Bodvou) mal cestovať do Košíc a urobiť 35 kilometrov (v pomere k miestu štartu) a potom 440km do BA, keď z Košíc spodom je to tesne pod 400km a z Turne nad Bodvou do BA je to 370km. Za ten čas, čo prídem do Košíc, som niekde pred Tornaľou a mám ušetrený aj čas aj peniaze na PHM, lebo si to platím zo zarobených a zdanených peňazí a nemám služobné auto alebo auto na ktoré si odpisujem PHM na firmu. Preto som horší ako niekto od D3, lebo tam ide kamiónová tranzitná doprava? Aj od Lučenca ide pomerne veľká tranzitná doprava na Fiľakovo a do Maďarska. A po dokončení bezpečných ciest, čím R2 je, sme svedkami toho, že po čase narastá aj doprava.
Mawerick81 a ja môžem mať názor, že tranzit mi je ukradnutý a slušné cesty pre občanov Slovenska naprieč sú pre štát viac výhodné a to z hľadiska bezpečnosti (menej kolíznych situácii a nehôd vrátane škôd na vozidlách a inom majetku, znečistení prírody, ľudského potenciálu) ako aj ušetreného času, ktorý v dnešnej dobe nemá nik nazvyš. Takže netrep, že R2 nemá význam pre zbytok Slovenska. A ak by si sa obmedzil na početnosť obyvateľstva, tak tomu ver, že aj okresy MI a TV využijú dostavanú R2 v smere na BA, ale aj do Čiech a na Moravu cez Drietomu, kde je plánovaná ale nevystavaná R2, než by mali jazdiť naokolo a zbytočne strácať čas na cestách, ako aj peniaze na PHM, lebo dovolím si opakovať, že nie každý je podnikateľ alebo osoba s možnosťou využívania služobného auta a vtedy na dĺžku kilometrov sa neberie ohľad.