Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Doprava v meste Žilina a SÚP sídelného útvaru Žilina 3.

Odoslaťod Ludo » 27. Nov 2005 11:44

IV.Okružná

V rámci koncepcie radiálno okružného dopravného skeletu mesta Žilina bola do SÚP zapracovaná komunikácia IV.Okružná. jej pôvodná trasa začínala v priestore letiska Hričov, pokračovala zhruba v trase dnešnej diaľnice D1 až po lokalitu Dúbravy,prechádzala juhom mestskej časti Bánová, ľahkým priemyslom, južným okrajom sídliska Solinky, lesoparku Chrasť a mestskou časťou Rosinky a v lokalite Šibenice sa napájala na cestu I/18 na Martin. Mimoúrovňovo križovala diaľničný privádzač Žilina-juh a Rosinskú cestu. Jej funkciou bolo odbremeniť radiály a odľahčiť III.Okružnú (dnešný štvorprúdový mestský okruh).

Situácia dnes:

-segment od letiska Hričov po Bánovú bol zrušený. V jeho trase vedie diaľnica D1.
-zvyšná časť zostala aj v novom návrhu SÚP, dokonca s ňou počíta aj Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Žilina schválený v októbri 2003, kde sa doslovne uvádza :
"pripravuje sa optimálne vedenie trasy IV.Okružnej v úseku - križovatka pred Bitarovou, Bánová - juh, križovatka I/64 /Solinky/, Rosinská cesta, cesta I/18 / Šibenice/." Predpokladané náklady 5 miliárd Sk.

Paradoxne potom vyznievajú nasledovné skutočnosti:

-realizovaná stavba južného diaľničného privádzača nerešpektuje plánovanú križovatku Solinky
-na južnom okraji sídliska Solinky sa v koridore IV.Okružnej realizovala a stále realizuje nová výstavba: veľkoobchod Metro s parkoviskom a ČSPH, automarket Seat, najnovšie sa dokončuje halový objekt zatiaľ mne neznámeho určenia
-riaditeľ DPMŽ Ing.Popluhár ako jeden z odborníkov na dopravu v meste sa vyjadril, že považuje IV.Okružnú skôr za nereálnu
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod aquila » 28. Nov 2005 20:26

ludo: IV. okruzna bude zo zapadnej casti nahradene podstatne kvalitnejsou komunikaciou => dialnicne prepojenie letiska a ziliny + dialnicny privadzac do lietavskej lucky, ktory navyse odlahci rajecku cestu, vytvori obcvhat + vyriesi viacere problemove miesta mimourovnovym krizenim ci uz zeleznice alebo aj ciest.

dalsie pokracovanie IV okruznej t.j. prepojenie sidlisk solinky, vlcince a napojenie na I/18 je vazne hudba docela dalekej buducnosti. aj zapadny obcvhat t.j. dokoncenie IV. okruznej.

niekolko mld nie je schopna ani BA vydat, nieto zilina ... cize momentalne riesenie je lepsie ;) kedze na prvej casti useku je _vyrazny_ posun co sa tyka kvality napojenia, ke IV nahradza dialnicny usek :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

IV. okružná

Odoslaťod Jozef » 28. Nov 2005 22:49

Medzi sídliskom Solinky a terajšou Obvodovou ulicou je postavený veľkoobchod Metro, automarket Seat, „neznámy“ objekt Peugeot (predaj a servis automobilov) ako aj obytný súbor rodinných domov Solinky – juh.

Ďalej je pravdou, ktorú tu už nespomínaš, že medzi uvedenými objektmi a okrajom sídliska Solinky je vynechaný priestor na vybudovanie IV. Okružnej.

Parkovisko Metra a úprava priestoru až k Obvodovej ulice neznamená, že tadiaľto nepovedie niekedy komunikácia. Prikláňam sa tiež k názoru, že stavba v takom vysokom finančnom objeme je v tomto čase nereálna.

Urbanisti si môžu v územných plánoch kresliť štvorprúdovky, obchvaty, ale realizácia týchto stavieb je už ťažká. Aj do automobilky Hyundai/Kia bola naplánovaná štvorpúdová komunikácia z okruhového dopravného systému, vrátane druhého mosta cez Váh. Napokon bude stačiť terajší jeden most a štvorprúdovka sa scvrkla na dvojpruh.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

IV.Okružná

Odoslaťod Ludo » 29. Nov 2005 11:42

aquila napísal:niekolko mld nie je schopna ani BA vydat, nieto zilina ... cize momentalne riesenie je lepsie kedze na prvej casti useku je _vyrazny_ posun co sa tyka kvality napojenia, ke IV nahradza dialnicny usek


Ja predsa netvrdím, že výstavbu IV.Okružnej má financovať samotné mesto. Diaľnica D1 nemá funkciu nahrádzať mestskú komunikáciu. Nahrádza IV.Okružnú len v jej trase, ale nie funkčne. Na to by muselo byť realizované nadviazanie IV.Okružnej na D1 v priestore pred Bánovou formou križovatky.

Jozef napísal:Medzi sídliskom Solinky a terajšou Obvodovou ulicou je postavený veľkoobchod Metro, automarket Seat, „neznámy“ objekt Peugeot (predaj a servis automobilov) ako aj obytný súbor rodinných domov Solinky – juh.


Ďakujem za informáciu, že objektom mne neznámeho určenia je Peugeot.

Jozef napísal:Ďalej je pravdou, ktorú tu už nespomínaš, že medzi uvedenými objektmi a okrajom sídliska Solinky je vynechaný priestor na vybudovanie IV. Okružnej.


Nemôžem súhlasiť. Vynechaný pás v žiadnom prípade nepostačuje na výstavbu komunikácie. V uvedenom priestore bola naprojektovaná IV.Okružná ako štvorprúdová komunikácia kategórie MS 16,5 vedená v záreze pod úrovňou terénu. V priestore odbočenia obslužnej komunikácie z Obvodovej ulice ku mestskej časti Solinky-Juh mala byť križovatka.

Jozef napísal:Urbanisti si môžu v územných plánoch kresliť štvorprúdovky, obchvaty, ale realizácia týchto stavieb je už ťažká.


Nedodržiavanie územných plánov a laická predstava o urbanistoch ako ľuďoch, čo si kreslia svoje vízie budúcnosti do máp, vyjadruje nepochopenie tejto vednej disciplíny väčšinou obyvateľstva (nebolo myslené osobne na teba :wink: ).

Jozef napísal:Aj do automobilky Hyundai/Kia bola naplánovaná štvorpúdová komunikácia z okruhového dopravného systému, vrátane druhého mosta cez Váh. Napokon bude stačiť terajší jeden most a štvorprúdovka sa scvrkla na dvojpruh.


Investícia KIA v Žiline je príkladom nepripravenosti a aplikácie "hurásystému" v praxi, takže to čo uvádzaš ma ani neprekvapuje, je to smutné. Pevne verím, že bude chránený územný koridor pre dostavbu 2.mosta cez Váh a dostavbu komunikácie na plný profil.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

KIA a jej napojenie

Odoslaťod Ludo » 29. Nov 2005 11:56

Kvalitné napojenie areálu KIA sa dá dosiahnuť len dobudovaním východného obchvatu žilinskej aglomerácie pripojeného na D1 a naň napojenej preložky cesty II/583.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Re: KIA a jej napojenie

Odoslaťod aquila » 29. Nov 2005 14:45

Ludo napísal:Nedodržiavanie územných plánov a laická predstava o urbanistoch ako ľuďoch, čo si kreslia svoje vízie budúcnosti do máp, vyjadruje nepochopenie tejto vednej disciplíny väčšinou obyvateľstva (nebolo myslené osobne na teba :wink: ).


ludo, v tomto ma jozef pravdu, urbanisti si mozu kreslit aj vesiloje kartinky, ale ked nie su peniaze, tak sa hlavne na slovensku vzdy hladaju kompromisne riesenia. ukazmi jedno jedine mesto, ktore dodrziava co i len 10 rokov stary uzemny plan .. konkretne ziadne velke ...

Ludo napísal:Investícia KIA v Žiline je príkladom nepripravenosti a aplikácie "hurásystému" v praxi, takže to čo uvádzaš ma ani neprekvapuje, je to smutné. Pevne verím, že bude chránený územný koridor pre dostavbu 2.mosta cez Váh a dostavbu komunikácie na plný profil.


vid vyssie, kazdy si moze skakat len do takej vysky do akej su peniaze.

Ludo napísal:Kvalitné napojenie areálu KIA sa dá dosiahnuť len dobudovaním východného obchvatu žilinskej aglomerácie pripojeného na D1 a naň napojenej preložky cesty II/583.


vsak to je jasne :) je to aj v planoch :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Urbanizmus a územné plánovanie

Odoslaťod Ludo » 29. Nov 2005 16:28

ludo, v tomto ma jozef pravdu, urbanisti si mozu kreslit aj vesiloje kartinky, ale ked nie su peniaze, tak sa hlavne na slovensku vzdy hladaju kompromisne riesenia.


Ale však to je podstata veci. Urbanisti nežiadajú, aby sa to čo naprojektovali stavalo HNEĎ a TERAZ. Urbanisti projektujú do budúcnosti, predpokladajú a usmerňujú vývoj osídlenia nie na týždeň či mesiac, ale desaťročia dopredu. Urbanisti žiadajú tak málo : keď mám niekde 2-prúdovú cestu, ochrániť koridor, aby sa za 20 rokov dala rozšíriť na 4-prúdovú. Keď mám mesto, ktoré nezmizne do roka v povrchovej bani na uhlie :) a predpokladám aspoň minimálny rozvoj, tak ochránim koridor, aby som za 20-30 rokov mohol postaviť obchvat alebo okružnú komunikáciu. Keď dnes nemám peniaze na diaľnicu, za 30 rokov ju bude potrebné postaviť, tak ochránim jej trasu pred ostatnou činnosťou.

Ale u nás nie. Keď nám to dnes "niečo hodí", tak veselo predáme pozemky v trase dopravných koridorov na rodinné domy, supermarkety atď. Kto chce vidieť dôsledky takéhoto prístupu, nech sa páči do Žiliny-Budatína pozrieť na dom uprostred (skoro)štvorprúdovky. To je reálny výsledok myslenia "čo ma je po tom čo bude zajtra, veď dnes ešte žijem" 8) .

Nepleťme si SR s USA či Ruskom. V našej maličkej stredoeurópskej krajinke s prehustením osídlením v dolinkách nie je miesto na stavanie "od nuly".

ukazmi jedno jedine mesto, ktore dodrziava co i len 10 rokov stary uzemny plan .. konkretne ziadne velke ...


Keď porovnávanie v rámci Slovenska ja proste nepovažujem za relevantné kritérium. Poznačený ČS minulosťou :? pozriem sa do ČR a vidím, že sa dá aj inak a lepšie. Veci, ktoré sa na Slovensku (aj v Žiline) vydávajú za "úspechy", sú u našich západných susedov bežné. Ale už dosť OT.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Re: Urbanizmus a územné plánovanie

Odoslaťod Jozef » 29. Nov 2005 17:20

Ludo napísal: "Ale u nás nie. Keď nám to dnes "niečo hodí", tak veselo predáme pozemky v trase dopravných koridorov na rodinné domy, supermarkety atď. Kto chce vidieť dôsledky takéhoto prístupu, nech sa páči do Žiliny-Budatína pozrieť na dom uprostred (skoro)štvorprúdovky. To je reálny výsledok myslenia "čo ma je po tom čo bude zajtra, veď dnes ešte žijem" 8)" .

Ja ti opäť nerozumiem. Na diaľničnom privádzači v Budatíne nikto nepredával pozemky, aby si postavili domy v rozpore s územným plánom. Privádzač je postavený cez jestvujúcu zástavbu a v stavbe mu stál jeden starý neobývaný dom, ktorý nemohla SSC vykúpiť pre neprimerané nároky majiteľov. A ty tu stále splietaš, akoby si niekto v rozpore s územným plánom pred pár rokmi postavil v blízkosti rodinný dom. Diskutujúci si môžu pozrieť tento starý neobývaný dom, ktorý si tu uviedol ako príklad. Skutočne stojí v tomto prípade tvoja argumentácia na zamyslenie.

Fotografia "novostavby" domu "v rozpore s územným plánom" : http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=434

Novinový článok o tom dome si môžete prečítať na stránke Pravdy: http://www.vyvlastnenie.sk/clanky/pravda20050108/
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Re: IV.Okružná

Odoslaťod Jozef » 29. Nov 2005 19:01

Ludo napísal:Nemôžem súhlasiť. Vynechaný pás v žiadnom prípade nepostačuje na výstavbu komunikácie. V uvedenom priestore bola naprojektovaná IV.Okružná ako štvorprúdová komunikácia kategórie MS 16,5 vedená v záreze pod úrovňou terénu. V priestore odbočenia obslužnej komunikácie z Obvodovej ulice ku mestskej časti Solinky-Juh mala byť križovatka.


Našiel som v archíve spred štyroch rokov plánik Obytnej zóny Žilina - Juh. V hornej časti je obytný súbor rodinných domov, ktorý je už v tomto čase takmer postavený. Medzi ním sú naplánované obytné priestory služieb a až potom je tu zakreslená IV. okružná. Za ňou je jestvujúca Obvodová ulica a celkom dole je sídlisko Solinky.

Prepojenie medzi terajšou Obvodovou ulicou (pri sídlisku) a obytnou zónou je plánované ponad plánovanú a zapustenú komunikáciu IV. Okružná. Rodinné domy sú postavené ako vidieť na tom plániku a priestor pre IV. Okružnú tam je, tak ako to tiež vidieť na plániku. http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=452

Skuotočne sa tu dá ťažko argumentovať, ale pre mimožilinských som to urobil. Musím hľadať materiály spred štyroch rokov, aby som dokázal, že IV. Okružná tam je zakreslená aj s plánovaným prepojením do obytného súboru s dostatočným priestorom.

Ukazovať napr. v predchádzajúcom súbore fotografiu neobývaného starého domu na privádzači v Budatíne, aby som tu dokazoval, že si ho tam nepostavil niekto len nedávno v rozpore s územným plánom, odkazovať na článok z Pravdy z januára tohto roku ako to vlastne je s tým starým možno 80 ročným domom. Mala ho vykúpiť SSC alebo vyvlastniť.

Diskutovať tu o nejakej plavebnej komore na vodnom diele, ktorá sa bude niekedy budovať, ale aj tak je katastri obce Teplička, o nedobudovanej Zriaďovacej stanici ŽSR mimo Žiliny v katastri iných obcí a podobne. Posúvať železničnú stanicu v Žiline o 70 m k Váhu, keď ŽSR zastavila predľženie 2. nástupišťa o pár metrov pre nedostatok finančných prostriedkov.

Aj IV. Okružná hneď za Solinkami prechádza do katastra obce Rosina. Sú oblasti o ktorých prevažná časť diskutujúcich vie, že Mesto Žilina o nich nerozhoduje, ale v tvojich príspevkoch cítiť, že za to môže a chceš tu mimožilinským vnucovať že áno.

Ja poznám zdroje tvojich príspevkov a nie sú mi neznáme. Odvolávaš sa na územný plán, ktorý sa rozsypal ako domček z karát po budovaní považského variantu diaľnice D1 namiesto rajeckého. Všetky dôležité komunikácie sú už ináč smerované.

Odčlenením obcí od Žiliny po roku 1989 sa zmenila aj plánovaná bytová výstavba. Kto dnes môže budovať nejaké obytné súbory južne od Soliniek, ktoré patria do katasra Rosiny, ktorá už nie je súčasťou Žiliny? Má význam diskutovať tu o nepodstatných veciach, ktoré nesúvisia s týmto diskusným fórom?
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Dokumentácia privádzača Lietavská Lúčka-Žilina za 41,3 mil.

Odoslaťod Jozef » 02. Dec 2005 18:00

Projektantská firma Geoconsult, s.r.o. Bratislava vypracuje dokumentáciu pre stavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina v dĺžke 4,85 kilometra. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. podpísala s firmou 21. októbra tohto roka zmluvu na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru a aktualizácie dokumentácie na stavebné povolenie, pričom zmluvná cena predstavuje 14,6 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. O tri dni neskôr podpísali zúčastnené strany ďalšiu zmluvu, a to na vypracovanie dokumentácie na ponuku so zmluvnou cenou 26,7 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Bližšie na žilinskej stránke:
http://www.zilina.sk/index.php?page=uka ... avodajstvo
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Re: Urbanizmus a územné plánovanie

Odoslaťod Ludo » 11. Dec 2005 20:17

Jozef napísal:Ludo napísal: "Ale u nás nie. Keď nám to dnes "niečo hodí", tak veselo predáme pozemky v trase dopravných koridorov na rodinné domy, supermarkety atď. Kto chce vidieť dôsledky takéhoto prístupu, nech sa páči do Žiliny-Budatína pozrieť na dom uprostred (skoro)štvorprúdovky. To je reálny výsledok myslenia "čo ma je po tom čo bude zajtra, veď dnes ešte žijem" 8)" .

Ja ti opäť nerozumiem. Na diaľničnom privádzači v Budatíne nikto nepredával pozemky, aby si postavili domy v rozpore s územným plánom. Privádzač je postavený cez jestvujúcu zástavbu a v stavbe mu stál jeden starý neobývaný dom, ktorý nemohla SSC vykúpiť pre neprimerané nároky majiteľov. A ty tu stále splietaš, akoby si niekto v rozpore s územným plánom pred pár rokmi postavil v blízkosti rodinný dom.


Dom v Žiline-Budatíne uprostred štvorprúdovky je reálny výsledok myslenia "čo ma je po tom čo bude zajtra". To som napísal. Územné plánovanie slúži na dlhodobé projektovanie výstavby aj dopravných koridorov. Súčasťou územného plánovania sú aj asanačné plány. Neochota a neschopnosť ich dodržiavať je súčasťou krátkozrakosti volených predstaviteľov mesta. Situácia privádzača Žilina-Budatín je logickým dôsledkom nasledovných skutočností : Považsko-kysucký variant diaľnic bol presadený po roku 1990. Nebol územne chránený, ani jeho privádzače Žilina-Strážov a Žilina-Brodno. Preto sú dnes tieto komunikácie vedené cez zástavbu, čo prináša obrovské problémy s výkupmi nehnuteľností a pozemkov, prípadne vyvlastnením. Od r. 1990 nebol štát (SSC) schopný stavbu privádzača ZA-Brodno pripraviť, hoci vedel, že ju bude realizovať. Otázkou je, ako mohlo byť vôbec vydané stavebné povolenie, keď inkriminovaný dom nebol a dodnes nie je vykúpený ani vyvlastnený. Otázkou je kolaudácia spomínaného úseku, ktorý nemôže byť v súlade s platnými STN. A ďaľšou otázkou je, kedy a či vôbec sa podarí spomínané úzke miesto odstrániť a na čie náklady.
Naposledy upravil Ludo dňa 11. Dec 2005 20:51, celkovo upravené 1 krát.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

IV. Okružná 2

Odoslaťod Ludo » 11. Dec 2005 20:51

Našiel som v archíve spred štyroch rokov plánik Obytnej zóny Žilina - Juh. V hornej časti je obytný súbor rodinných domov, ktorý je už v tomto čase takmer postavený. Medzi ním sú naplánované obytné priestory služieb a až potom je tu zakreslená IV. okružná. Za ňou je jestvujúca Obvodová ulica a celkom dole je sídlisko Solinky.

Prepojenie medzi terajšou Obvodovou ulicou (pri sídlisku) a obytnou zónou je plánované ponad plánovanú a zapustenú komunikáciu IV. Okružná. Rodinné domy sú postavené ako vidieť na tom plániku a priestor pre IV. Okružnú tam je, tak ako to tiež vidieť na plániku. http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=452

Skuotočne sa tu dá ťažko argumentovať, ale pre mimožilinských som to urobil. Musím hľadať materiály spred štyroch rokov, aby som dokázal, že IV. Okružná tam je zakreslená aj s plánovaným prepojením do obytného súboru s dostatočným priestorom.


IV.Okružná aj s plánovanou križovatkou je zakreslená v mape. To som tvrdil ja a ty netvrdíš nič iné. Vynechaný priestor nepostačuje a zástavba sa realizuje blízko k Obvodovej ulici. To tvrdím ja a ty tvrdíš, že to tak nie je. Som ochotný osobne za tvojej účasti zmerať šírku vynechaného pásu a dokázať, ktoré tvrdenie je pravdivé.

Ukazovať napr. v predchádzajúcom súbore fotografiu neobývaného starého domu na privádzači v Budatíne, aby som tu dokazoval, že si ho tam nepostavil niekto len nedávno v rozpore s územným plánom, odkazovať na článok z Pravdy z januára tohto roku ako to vlastne je s tým starým možno 80 ročným domom. Mala ho vykúpiť SSC alebo vyvlastniť.


K tomu som sa vyjadril v predchádzajúcom príspevku.

Diskutovať tu o nejakej plavebnej komore na vodnom diele, ktorá sa bude niekedy budovať, ale aj tak je katastri obce Teplička, o nedobudovanej Zriaďovacej stanici ŽSR mimo Žiliny v katastri iných obcí a podobne. Posúvať železničnú stanicu v Žiline o 70 m k Váhu, keď ŽSR zastavila predľženie 2. nástupišťa o pár metrov pre nedostatok finančných prostriedkov.

Aj IV. Okružná hneď za Solinkami prechádza do katastra obce Rosina. Sú oblasti o ktorých prevažná časť diskutujúcich vie, že Mesto Žilina o nich nerozhoduje, ale v tvojich príspevkoch cítiť, že za to môže a chceš tu mimožilinským vnucovať že áno.

Odčlenením obcí od Žiliny po roku 1989 sa zmenila aj plánovaná bytová výstavba. Kto dnes môže budovať nejaké obytné súbory južne od Soliniek, ktoré patria do katasra Rosiny, ktorá už nie je súčasťou Žiliny?


Nekompetentnosť a krátkozrakosť súčasného vedenia mesta sa preukázala už v roku 1990 na počiatku jeho éry. Odčlenenie 6 obcí od mesta bolo schválené mestským zastupiteľstvom a primátorom a malo fatálne dôsledky:
-pokles počtu obyvateľov z 97000 na 84000
-v rebríčku miest SR pád z 3.miesta na 6., čoho dôsledky súvisia s územným členením a KÚRS
-zmenšenie rozlohy mesta zo 150 km2 na 80 km2
-VD Žilina, priemyselný park, diaľnice - všetky tieto pre mesto životne dôležité projekty sa ocitli mimo jeho územia

Mesto Žilina si samo môže za to, že už nemá priamy dosah na spomínané projekty.

Ja poznám zdroje tvojich príspevkov a nie sú mi neznáme. Odvolávaš sa na územný plán, ktorý sa rozsypal ako domček z karát po budovaní považského variantu diaľnice D1 namiesto rajeckého. Všetky dôležité komunikácie sú už ináč smerované.


Moje zdroje sú v dlhoročnom poznaní mesta Žilina a záujme o problematiku dopravy a územného plánovania. Súhlasím s názormi ľudí, ktorých som uviedol v predchádzajúcich príspevkoch. Územný plán samotného mesta sa nerozsypal zrušením Rajeckého variantu, ten mal vplyv hlavne na systém privádzačov a niektorých segmentov cestnej siete.

Má význam diskutovať tu o nepodstatných veciach, ktoré nesúvisia s týmto diskusným fórom?


Ak sú toto "nepodstatné veci", tak skutočne nemá význam o tom diskutovať. :roll: Môžme v IS.
Naposledy upravil Ludo dňa 11. Dec 2005 21:19, celkovo upravené 1 krát.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Re: IV. Okružná 2

Odoslaťod Caesar » 11. Dec 2005 20:59

Ludo napísal:Ak sú toto "nepodstatné veci", tak skutočne nemá význam o tom diskutovať. :roll: Môžme v SS.


Nebudem sa vôbec zapájať do vašej diskusie, ale mám moderátorskú poznámku.

Na tomto fóre bol pôvodný názov Súkromná Správa premenovaný na Internú správu. Takže skratka nie je SS ale IS.

Prosil by som (aj takouto verejnou formou), aby sa aj priamo na fóre dodržiavala skratka IS.

Píšem to ako príspevok, pretože som si to všimol u viacerých a chápem že na fóre je veľa príspevkov a veľa tém a je zrejmé že nie všetci sledujú všetky sekcie. Odporúčam však sledovať aspoň sekciu O tomto fóre.

Skratka SS spôsobovala isté problémy hlavne v súvislosti s históriou.

Na tento príspevok nečakám odpoveď, čakám, že si ho všetci prečítajú a vezmú na vedomie. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2005 21:42

Musím povedať že ja už dlho sledujem túto tému a viac sa prikláňam k Jozefovi v názoroch na dopravné riešenia v Žiline.

Každý kto oponuje voči Slotovi v jeho riešeniach na dopravné riešenia je len nahnevaný na to, že spravil riadny poriadok po komunistickej ére na mnohých stoličkách v meste a v orgánoch mesta. Aj keď to bolo aj na môj vkus razantné, tak to bol správny krok.

K hospodáreniu mesta. Mesto má už väčšie dlhy než v minulosti, ale stále aktívne investuje do dopravy narozdiel od ostatných miest na Slovensku.

To, že mesto je menšie a že už nemá priamy dosah na vodné dielo atď. vôbec ničomu neprekáža ... skôr naopak, tá predstava, že dnes by muselo viac investovať aj mesto do týchto oblastí je až hrôzostrašná.

Mesto ZA investuje aj do dopravy tak ako treba vzhľadom na D1 a D3. To je môj názor. A že chýbajú cykloturistické trasy a že sú niektoré cesty rozbité atď., ... nič nie je ideálne a je veľa ciest opravených.

A ešte mám jednu poznámku k Adoasovi len na doplnenie lebo mu tu bola poskytnutá nepresná informácia: V ZA je 5 sôch respektíve sa stavajú. A ja som tiež toho názoru, že táto posledná socha Hurbana za 30 mil. SKK mohla ešte počkať a mesto mohlo investovať niekam inam ... ale od toho je tu aj MsZ, veď to schvaľuje ako sa bude hospodáriť, nie len Slota sám. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Kam smeruje Žilina ?

Odoslaťod Ludo » 26. Dec 2005 12:10

Dy napísal:Každý kto oponuje voči Slotovi v jeho riešeniach na dopravné riešenia je len nahnevaný na to, že spravil riadny poriadok po komunistickej ére na mnohých stoličkách v meste a v orgánoch mesta.

A ešte si zabudol dodať, že každý oponent je neúspešným kandidátom na primátora, že mu závidí mladú ženu atď. :roll: V svojich príspevkoch popisujem technický stav veci, nie politiku, ale nakoniec to dopadne tak, že kto v Žiline kritizuje, je vlastne nepriateľ a závidí Slotovi "úspechy" mesta. Aj mne dosť dlho trvalo (cca do roku 2000), kým sa mi otvorili oči a začal som dianie v ZA vidieť komplexne. Možno že bude viac obyvateľov, ktorým sa rozsvieti :idea: .
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod fh » 28. Dec 2005 11:14

Dy napísal:
To, že mesto je menšie a že už nemá priamy dosah na vodné dielo atď. vôbec ničomu neprekáža ... skôr naopak, tá predstava, že dnes by muselo viac investovať aj mesto do týchto oblastí je až hrôzostrašná.



Tu mám opačný názor. Výhoda menšej veľkosti je skutočne len dočasná. Skôr čí neskôr narazí Žilina na svoje limity a zistí, že ju obmedzujú vlastné hranice pri rozvoji.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Kam smeruje Žilina ? 2

Odoslaťod Ludo » 28. Dec 2005 15:11

Pozorovateľ napísal:Skôr čí neskôr narazí Žilina na svoje limity a zistí, že ju obmedzujú vlastné hranice pri rozvoji.


Žilina už reálne narazila a to v týchto prípadoch :

1.) projektovaný priemyselný park, dnes KIA - časť ležala na území mesta, dnes na katastri obce Teplička nad Váhom, ktorá sa odčlenila v roku 1990 od mesta. Práve tu boli najväčšie problémy s výkupom pozemkov pod samotný závod a príjazdovú komunikáciu.
2.) najväčší v súčasnosti projektovaný urbanistický obvod Žilina-západ pre cca 40000 obyvateľov vrátane kompletnej infraštruktúry bude z väčšej časti ležať na katastri obcí Hôrky, Bitarová a Ovčiarsko. A môžeme očakávať rovnaké problémy ako pri výstavbe KIA zo strany obyvateľov týchto obcí.
3.) prirodzený rozvoj osídlenia mesta smerom na juh nie je nemožný, ako sa tu snažil vysvetliť Jozef. Opäť je to o jednaní s obcami Rosina, Lietavská Lúčka či Višňové a ich obyvateľmi. Všetky tieto obce boli súčasťou mesta do roku 1990. A znovu čakajme tie isté problémy.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Preprava lisu do automobilky KIA cez Žilinu

Odoslaťod Jozef » 04. Jan 2006 19:04

3500-tonový lis pre automobilku Kia prišiel na Slovensko po častiach kvôli nedokončenej diaľnici sa jednotlivé časti stroja sa prevážajú vlakmi i kamiónmi. Cez Žilinu 2.januára 2006 prechádzali dve nadrozmerné časti lisu pre automobilku Kia, ktoré vyšli z bratislavského prístavu. Preprava 197-tonovej a 109-tonovej súpravy nemohla prechádzať cez mosty Estakády, a tak trasu určili cez mestské komunikácie v Žiline vo väčšej časti aj pod trolejbusovým vedením. Preto sprevádzali a technickú pomoc preprave mestom robili aj pracovnici a vozidlá Dopravného podniku mesta Žiliny.
Trasa viedla po príjazde od Bratislavy mestskými komunikáciami po Priemyselnej ulici pri DPMŽ, pokračovala poza kasárne, cez Rajeckú, obchádzala okolo sídliska Solinky, novou cestou medzi Solinkami a Vlčincami okolo Žilinskej univerzity, Rosinskou cestou, Celulózkou, Košickou ulicou k hypermarketu Tesco a cez Tepličku do závodu KIA. Pri preprave boli aj kritické úseky, hlavne výjazd z Rajeckej cesty na Obvodovú ulicu a na križovatke z Obvodovej na Ul. Pod Hájom. Tu sa doprava na vyše hodinu zasekla, nepremávali medzi Solinkami a Vlčincami ani trolejbusy a DPMŽ zabezpečoval náhradnú autobusovú dopravu.

Náklad viezol špeciálny Mercedes s hydropohonom na kolesá v smere ťahu a zozadu na postrk bolo ďalšie vozidlo. Prepravované kusy sú súčasťou 3500-tonového lisu, ktorý na Slovensko priviezli v 300 debnách. Ich doprava do závodu začala kamiónmi už vo štvrtok 22.12.2005 a v stredu 28. decembra priviezol nákladný vlak časť lisu do Varína.
Rovnaký lis pre juhokórejskú automobilku dorazí na Slovensko vo februári alebo v marci a obidva budú hlavnými lismi v lisovni závodu Kia. Výtlak lisu je 5 400 ton a je rozdelený do 4 výrobných staníc. Výtlak prvej je 2 400 ton, ostatných troch po 1 000 ton.
Bližšie informácie si môžete pozrieť aj na stránkach:
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=60548
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.as ... pludia_p01
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Preprava lisu do automobilky KIA cez Žilinu - fotografie

Odoslaťod Jozef » 04. Jan 2006 19:09

Zaujímavé fotografie z večernej prepravy lisu po žilinských uliciach si môžete pozrieť na stránkach www.mestskadoprava.sk v žilinskej sekcii alebo priamo:
http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewt ... 7fee#14916
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod magnus » 05. Jan 2006 07:49

Aaa, vidim, ze zilinske kruhove objazdy sa osvecili :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adaios » 06. Jan 2006 13:10

magnus napísal:Aaa, vidim, ze zilinske kruhove objazdy sa osvecili :-)


Neviem ci to je nejaka kritika, ale ak aj ano tak nema vyznam, pretoze nadrozmerne naklady maju problemy vzdy a vsade a dolezity je vysledok - ci ten naklad prejde a povedal by som ze tu bol najvacsi problem a najvacsie riziko hlavne ta trolejbusova siet. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 09. Jan 2006 07:45

adoas:
samozrejme ze som to myslel ironicky, pretoze sustava kruhovych objazdov v Ziline je navrhnuta velmi zle. A je mi jasne, ze nadrozmerny naklad ma problem vsade.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Miro » 09. Jan 2006 15:15

magnus napísal:Aaa, vidim, ze zilinske kruhove objazdy sa osvecili :-)

Toto je úplne OT, tento náklad nešiel cez žiadny z existujúcich kruhových objazdov v Žiline
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod B; » 09. Jan 2006 15:29

Miro napísal:
magnus napísal:Aaa, vidim, ze zilinske kruhove objazdy sa osvecili :-)

Toto je úplne OT, tento náklad nešiel cez žiadny z existujúcich kruhových objazdov v Žiline

Myslim, ze magnus to myslel ironicky vediac, ze naklad nešiel cez žiadny z existujúcich kruhových objazdov v Žiline, kedze su na to nepouzitelne :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod magnus » 10. Jan 2006 07:13

Ja som myslel krizovatky v ZA vseobecne. Nielen kruhace.
Neviem presne, ale zda sa mi, ze pre nadrozmerne naklady su riesene v ramci SR nejake prioritne trasy, nema niekto nejaku mapku? Bolo by to celkom zaujimave, hlavne aj z pohladu vystavby novych dialnic a zelznic, ci sa tieto tranzitne tahy pre nadrozmerne naklady neprerusia. Aby sa zas nemuseli burat nejake mosty, alebo nieco podobne...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 56 hostí.