Stránka 5 z 6

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2007 12:37
od Dialniciar
Prepojí nová cesta Zliechov s Mojtínom a Pružinskou dolinou? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8326

Hlavný ťah na Moravu za Dohňanmi rozšíria :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8324

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 17:22
od Dialniciar
Continental rozširuje púchovské gumárne. Nemci chystajú na Slovensku veľké investície do výroby i výskumu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8525

1. Novovytvorený spoločný podnik Continental Matador Rubber, v ktorom Nemci držia 51 percent akcií a Matador zvyšok, ide budúci rok investovať do výstavby nových zásobovacích skladov pre východnú Európu vyše miliardy korún.

2. V Púchove sa začne rozširovať aj výroba autoplášťov pre osobné autá. Z terajších 5,5 milióna na sedem miliónov kusov. Čo bude investora stáť ďalšiu skoro miliardu korún.

3. Nemci už majú v hlavách pre Púchov aj ďalšiu investíciu. Zvažujú, že v ďalších rokoch by postavili druhú fabriku na výrobu deviatich miliónov osobných pneumatík ročne. Stálo by ich to vyše päť miliárd korún a púchovská výroba gúm pre osobné autá by sa potom dostala na 16 miliónov kusov ročne.

4. Nemci tam chcú rozvíjať aj vývoj a výskum. Náš zámer je vybudovať v tomto meste servisné centrum pre náš celosvetový výskum a vývoj v oblasti pneumatík a rovnako aj testovacie centrum.

Continental upozorňuje, že táto investícia bude závisieť aj od toho, ako sa budú vyvíjať mzdové nároky púchovských pracovníkov a či získajú investičné stimuly od slovenskej vlády.

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2007 20:33
od Dialniciar
Plán opráv ciest II. a III. triedy TSK dodávateľským spôsobom na rok 2007 :arrow:

http://www.tsk.sk/buxus/docs//doprava/2007-POC-PB.pdf

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 21:13
od Dialniciar
V Považskej Bystrici začali stavať diaľnicu nad mestom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8796

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 11:11
od Dialniciar
V Púchove pripravujú výstavbu 9 kruhových objazdov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9204

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 19:50
od Peter Olejár
Bralo pri Mojtíne možno poslúži pri výstavbe diaľnice: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9949

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 21:15
od patriot
Obec Dohňany pripravuje projekt (EU) II. etapu opráv miestnych komunikácií v celkovej dĺžke 5 km a v hodnote 25-30 mil. Sk. Súčasťou projektu sú odvodnenia vozovky, vybudovanie autobusových zastávok, mostu a lávky pre chodcov.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2008 14:50
od Dialniciar
Časť vozovky, medzi Považskou Teplou a odbočkou na diaľnicu pred Plevníkom, nemá vodorovné značenie. To sa nepáči viacerým vodičom. Dôvod bol jednoduchý. Počas šoférovania za tmy sa im cez daný úsek prechádza horšie, pretože nevidieť krajnice či stred cesty. Podľa slov Ivana Hlavoňa zo Slovenskej správy ciest Žilina (SSC) je cesta v inkriminovanom úseku dostatočne široká a k zrážke vozidiel by dôjsť nemalo. Čo sa týka značenia, to mohlo byť už dávno hotové. Bohužiaľ, NDS (Národná diaľničná spoločnosť), teda jej dodávateľ, Doprastav, nerozšírili cestu o odbočovací pruh, ako mali. Vyhovárajú sa, že v danom úseku sa odbočovať nebude, čo nie je podaľa GR SSC pravda.
SSC Nevidí dôvod na paniku, a ako dodal, SSC bude musieť označenie, ktoré chýba, dokončiť. Úkony, ktoré mala na ceste NDS-ka vykonať, mali byť hotové pred dvomi mesiacmi.

Zdroj: SSC, PZ SR

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2008 13:41
od Dialniciar
V r. 2009 sa rozhodol TN VÚC v tejto oblasti opraviť cesty II. a III. triedy v celkovej dĺžke 9,8 km v hodnote 969 262,43 EUR. Celkom sa opraví 22 úsekov ciest, z toho iba 3 úseky ciest II. triedy. Žiadny úsek nie je dlhší ako 1 km. :arrow:

Konkrétne úseky: http://www.tsk.sk/buxus/docs//doprava/POC_2009_PB.pdf .

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2009 10:29
od Dialniciar
ILAVA. Keď poslancov mestského zastupiteľstva informoval ich krajský kolega Anton Vanko o úvere, ktorý si kraj zobral vo výške 1,2 miliardy korún (takmer 40 miliónov eur), podotkol: „Je mi ľúto, že neprešlo financovanie okružnej križovatky v Ilave. Bohužiaľ, pre mesto sa z tejto sumy neušlo nič, a je zjavné, že samosprávny kraj asi o Ilavu záujem nemá.“ Podotkol, že „na kraji“ sa argumentovalo najmä tým, že z navrhovaného kruhového objazdu, ktorý bude ležať na križovatke hlavnej a vedľajšej cesty, im patrí iba cesta vedľajšia. Hlavná patrí Slovenskej správe ciest, s ktorou by podľa „kraja“ malo mesto rokovať najskôr.

Z kruhovej križovatky sa postupne stáva „horúci zemiak“. Mesto na ňu nemá peniaze, kraj o ňu nejaví záujem a rokovania so Slovenskou správou ciest zatiaľ žiadne výsledky nepriniesli. Ilavčania dúfajú, že kraj zmení stanovisko. „Sme schopní odovzdať samosprávnemu kraju za jednu korunu spracovanú agendu ku kruhovej križovatke, a ten si môže spraviť výberové konanie. Čo viac môžeme urobiť z našej strany?“ spýtal sa primátor. Odpoveď zatiaľ on, ani obyvatelia Ilavy nedostali. „Horúci kruhový zemiak“ tak zatiaľ zostáva na strane mesta.

Zdroj: MsÚ Ilava

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2009 00:29
od Milos
Tak toto sa snáď ani nedá nazvať cestou, to je už autokrosový areál :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11675

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2009 16:49
od Dialniciar
Milos napísal:Tak toto sa snáď ani nedá nazvať cestou, to je už autokrosový areál :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11675


PB má hold iné priority. Rovnaké cesty sú aj v NR na Zobore.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2009 20:08
od Andrej
Ja len dodam, ze este pred par rokmi tam nestali ziadne domy, bola to polna cesta veduca k lazom a zahradkam. Takyto problem je takmer v kazdom meste, kde sa rozbehla vystavba na "zelenej luke" :roll:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2009 20:12
od Dialniciar
Andrej napísal:Ja len dodam, ze este pred par rokmi tam nestali ziadne domy, bola to polna cesta veduca k lazom a zahradkam. Takyto problem je takmer v kazdom meste, kde sa rozbehla vystavba na "zelenej luke" :roll:


To nie je pravda. Tam, kde je nejaký developer a mesto spolupracuje, tak tam sa najprv postavia základné inžinierske siete - cesty, osvetlenie, elektrická energia, plyn, vodovod, kanalizácia atď. s tým, že toto najprv zaplatí mesto a následne sa to predáva k stavebným pozemkom a mestám sa to zase vracia. Bolo to tak spravené v Skalici, Gbeloch, Senici, Malackách, aj v Bratislave, Trnave, Galante atď. ... je to len o tom, že majiteľ stavebného pozemku by si mal zistiť aj takéto údaje. A ak tam tá cesta nie je, tak je väčšinou nízka cena. Tá cena robí naviac aj 20%, ale je to lepšie ako to potom prácne doriešovať. :idea:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2009 22:53
od Andrej
Praveze nemyslel som vykup pozemkov developerom a nasledny odpredaj aj s komplet sietami. Tu islo o to, ze pozemky sice su urcene na vystavbu domov, avsak pristupovu komunikaciu obec este nepostavila.
A teraz kto je vinny? Ludia, ktori si tam postavili dom napriek chybajucej pristupovej komunikacii? Alebo obec, ktora dala stavebne povolenie a nevybudovala komunikaciu? ;)

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2009 18:36
od Dialniciar
Ak o tom obec neinformovala vôbec nijako, tak obec.
Ak o tom obec informovala, že cestu tam stavať nebude, tak tí ľudia. Ale nehovoril by som o vine - iba o tom, že je to ich problém a ich smola.
Ak obec informovala, že cestu tam postaví a dodnes tam nestojí, tak jednoznačne obec.

Peniaze na objazd v rozpočte našli

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2009 10:24
od Dialniciar
Už pred dvomi rokmi, keď sa hovorilo o možnom príchode jedného z obchodných reťazcov do mesta, rezonovali dve otázky. Prvou bola kúpna sila, druhou financie na kruhový objazd.

ILAVA. Na druhú dalo odpoveď posledné mestské zastupiteľstvo. Poslanci rozhodovali o uvoľnení finančných prostriedkov na výstavbu objazdu.

Ako povedal vo svojom vystúpení Martin Hlínka zo spoločnosti Lidl, na začiatku rokovaní hovorili o participácii v objeme dvoch miliónov korún. „Dnes sme investovali do pozemku, za zeleň a výrub stromov zaplatíme do pokladne mesta viac ako milión korún. Bohužiaľ, postoj Slovenskej správy ciest (SSC) a Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), ktoré o stavbu nemajú záujem, nás mrzí. Podľa posledných prepočtov by stál kruhový objazd takmer 500-tisíc eur (15 miliónov korún). Lidl nemôže dať aj zvyšok, na rade je mesto,“ povedal Hlínka.

O sume, ktorú by mesto malo investovať do projektu, sa poslanci dohadovali ešte počas ich porady. Svoje stanovisko potvrdili aj na zastupiteľstve. Podľa ich názoru dať na stavbu z mestskej kasy viac ako 83-tisíc eur (2,5 milióna korún) by bolo rizikom. Najmä po tom, ako sa poučili v uplynulom roku, keď na nečakané havárie museli dať niekoľko miliónov korún. S riešením, že by „možno pomohol“ TSK a SSC nesúhlasil ani Hlínka. „Zatiaľ nič nedodržali a my neveríme, že do toho pôjdu,“ dodal.

Občania v diskusii žiadali poslancov, aby svoje postoje prehodnotili a našli rezervy. „Odročte hlasovanie a zožeňte peniaze inde. Nemusíme mať zrazu opravené to, o čom sa hovorí viac rokov. Doteraz sme sa bez toho zaobišli,“ skonštatoval Jozef Toman. „Občania obchod potrebujú. Postupne nám zatvárajú potraviny. Kam budeme chodiť nakupovať?“ spýtali sa Jozef Poliak a Miroslav Zubárik.

Viac svetla do problému priniesol poslanec samosprávneho kraja Anton Vanko. „S primátorom sme rokovali so Slovenskou správou ciest, predtým sme uspeli na ministerstve dopravy. Zelenú nám dal aj župan, ktorý povedal: „Začnite stavať!“ Z toho pre nás vyplývajú dve skutočnosti. Prvou je, že SSC dá nám finančné prostriedky, hoci sama bude vo výdajoch škrtať. Kraj prispeje minimálne rovnakou čiastkou, pretože do konca roka všetky prostriedky na opravu ciest, na ktoré si vzal úver, neprefinancuje,“ oznámil Vanko.

Už predtým upozornil na možné škrty v rozpočte prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer. Ten navrhol použiť pro-striedky na opravu kotolne v dome kultúry a hľadať aj inde.

Poslanci sa napokon dohodli. V rozpočte našli ďalších 2,5 mi-lióna korún. Skrátili prostriedky na rekonštrukciu kotolne a na zberný dvor. Spolu by mesto združilo 5 miliónov korún. Akou formou prostriedky cestári a samosprávny kraj „vrátia“, rozhodnú ďalšie rokovania.

Zdroj: MsÚ IL (+Lidl, TN VÚC)

Skalnej hrozby sa Mojtín zbaví a ešte aj zarobí

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2009 14:24
od Dialniciar
V horskej obci Mojtín v Púchovskom okrese naďalej trvá mimoriadna situácia. Nad jedinou prístupovou cestou do dediny sa týči skalný masív, ktorý sa môže hocikedy zrútiť. Ťažkosti so skalou sa však Mojtínu podarilo vyriešiť.

Nebezpečné sklané bralo v Mojtíne.
Obrázok

Bralo má asi milión ton a očividne sa rozpadá. Ohrozený je asi 100-metrový úsek cesty. Spôsob, ako sa brala zbaviť, obec hľadala roky. Jedinou možnosťou bolo odstreliť ho a kamene odviezť. To by však stálo veľa peňazí. Samosprávny kraj, ktorý je vlastníkom cesty, odstránenie brala nemôže financovať, pretože to nie je jeho majetok. Obec teda žiadala finančnú pomoc od štátu, tej sa nedočkala.

Skalný masív chce teraz obec speňažiť. Našli firmu, ktorá neďaleko kúpila starý kameňolom. Zároveň sa dohodli, že odkúpi aj kameň z brala. Bude ho postupne rozoberať a odvážať do lomu, kde materiál spracuje na drvičke. Kameňolom prevzala spoločnosť R+S Company zo Žiliny. Zatiaľ však nevie, kedy začne s rozoberaním nebezpečného brala. Obec ešte musí vybaviť potrebné povolenia a schvaľovacie procesy.

Mimoriadnu situáciu v obci vyhlásili ešte v apríli 2006. Vtedy na cestu začali padať veľké kusy uvoľnených skál. Určitý čas popod bralo dokonca ani nepremávali autobusy na pravidelných linkách, ľudia museli vystúpiť, nebezpečný úsek prejsť peši, potom nastúpiť do druhého autobusu a pokračovať v ceste. V decembri 2006 tu Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja nechala namontovať dvojité oceľové zvodidlá, ktoré však všetky kamene nezachytia.

Zdroj: Pravda (aj tej fotky), Milan Kráľ, 3.4.2009

Oprava výtlkov po zime

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2009 13:31
od Dialniciar
Dubnica nad Váhom: 66 tis. €, práce začali v marci
Ilava: 2,6 tis. €, kupujú iba asfalt, práce si robia sami
Púchov: kúpili si nový stroj a opravia všetky výtlky bez ohľadu na cenu

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2009 14:15
od magnus
Mám zaujímavú skúsenosť s Krajským úradom pre cestnú dopravu v Trenčíne a Krajským dopravným inšpektorátom v Trenčíne. Po troch (!) mesiacoch dopisovania sa odhodlali dať mi povolenie na 6 hodinové obmedzenie dopravy - zúženie cesty. Nejde dokonca ani o uzávierku cesty ani celého pruhu, iba o zúženie. Odporúčam pri podobných akciách obísť tieto dve inštitúcie, ak chcete vôbec niečo robiť, pretože s takou liknavosťou, neschopnosťou a neochotou som sa už dávno nestretol. Keď sa jedná o cestárov alebo stavbárov, tak tam nemajú žiadny problém - viď dočasné dopravné značenie pri stavbe diaľnice nad Sverepcom, kde už niekoľko áut skončilo mimo cesty na stavenisku kvôli zmätočnému značeniu a chýbajúcim oranžovým vodiacim pásom. Tam sa oči privierajú. Nuž čo, asi tam platí iný meter.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2009 19:56
od Dialniciar
To si chcel na súkromné účely (zloženie uhlia, piesku, ...) ?

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 06:43
od magnus
Nie, bola to akcia v ramci pripravy rekonstrukcie mosta ponad zeleznicnu trat. Cize viac menej statna zakazka.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 11:51
od Dialniciar
magnus napísal:Nie, bola to akcia v ramci pripravy rekonstrukcie mosta ponad zeleznicnu trat. Cize viac menej statna zakazka.


Tak to je o to viac čudné ... ja viem, že známy to chcel na hlavnom ťahu (cesta I. triedy) a sa tiež naťahoval s úradmi skoro mesiac (a to intenzívne po nich chodil aj so žiadosťami); išlo o stavebné práce, kedy stavebný stroj zabral časť jazdného pruhu a celú krajnicu na 4h, pričom bol ochotný ten čas posunúť od 18:00 do 20:00.

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2009 13:59
od Dialniciar
Ilava: Výstavba objazdu dofinišovala

Keď sa začalo verejne hovoriť v meste o príchode prvého obchodného reťazca, prišiel na pretras klasický "kruháč". Ten mal pomôcť odbremeniť premávku na hlavnej križovatke.

Na prvý pohľad bolo vidieť, že stavbári pohnú so stavbou každý deň o poriadny kus dopredu. Tam, kde boli včera ešte zábrany, bol o deň neskôr asfalt, po ktorom jazdili vozidlá.

Stavba pokračovala za plnej prevádzky. Podľa primátora je naprojektovaná dobre. Mesto má ponaučenie z Dubnice nad Váhom, kde bola kruhová križovatka príliš malá. Po skolaudovaní stavby svetelná signalizácia pri priechodoch pre chodcov zostane.

Financie na jeho výstavbu idú zo združených prostriedkov Slovenskej správy ciest, samosprávneho kraja a mesta.

Zdroj: http://archiv.mynoviny.sk/c/4959405/vys ... ovala.html

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2009 17:54
od Dialniciar
Ceste v Ilave hrozí zosuv, vyhlásili mimoriadnu situáciu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12404

*toto je už ale 5. prípad hav. stavu v TN VÚC, ...