Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod devil » 13. Apr 2020 17:04

V tom v podstate nie je rozdiel
su co tvrdia ze v tom rozdiel je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod MuelMI » 13. Apr 2020 17:18

Napriklad v CR sa prekategorizovali vsetky polprofily RC na jednotky... cize zasadny rozdiel v tom nie je. Napr. nevidim rozdiel medzi polprofilom R3 Horna Stubna a medzi obchvatom Brezna na I/66, ak tam je , tak minimalny
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Vlados » 13. Apr 2020 21:40

Rozdiel je v navrhovej rýchlosti, požadavky na minimálne polomery zákrut, stúpaní, klesaní, rezervy na druhý jazdný pár. Je tam aj rozdiel že pri výhľadovom 2+2 za nezohľadňuje viditeľnosť pri obiehaní a dočasnom usporiadaní 1+1. Cesty majú dlhé tiahle zákruty a tým sa minimalizuje dĺžka rovných úsekov. To isté pri stúpaniach.
Snívať/plánovať RC na Orave je luxus, ktorý spôsobil že stojí polovica preložiek ako by to bolo v prípade jednotiek. Zbytočne vysoká cena.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Jonathan » 14. Apr 2020 08:33

Okrem toho je aj rozdiel v pristupoch. Pristup na pol profilovu D/R je rovnaky ako na plnoprofilovu, cize potrebujes MUK.
Na cestu prvej triedy staci urovnova krizovatka, okruzna krizovatka a pod.

cize aj buduci rozvoj pozdlz cesty prvej triedy moze byt zivelnejsi a jednoduchsi.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod MuelMI » 14. Apr 2020 08:39

No na mnoho polprofiloch na Slovensku su urovnove krizovatky a budu tam dalsich x rokov. Polprofily treba zrusit a stavat ako jednotku. Polprofily stavat iba tam, kde realne bude v buducnosti nejaka RC/D resp. v E koridoroch.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Jonathan » 14. Apr 2020 08:48

Pozrel som vsetky co ma napadli a okrem zaciatku a konca useku som ziadne urovnove nevidel.
Daj nejaky priklad.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod MuelMI » 14. Apr 2020 09:21

No veď ten začiatok a koniec. Volá sa to síce dočasné napojenie, ale na niektorych usekoch to bude este dalsich x rokov.
Ozdany ,Horna Stubna, Oravsky Podzamok maju iba urovnove krizovatky. To by mala byt normalna jednotka. Ako tu uz bolo spomenuté, tak v ČR to tak funguje a je to prinosne.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod devil » 14. Apr 2020 09:32

Rýchlostná cesta alebo cesta pre motorové vozidlá je podľa STN 736100 cesta pre motorové vozidlá s obmedzeným pripojením a prístupom, vyhradená na premávku motorových vozidiel s konštrukčnou rýchlosťou určenou platnými pravidlami cestnej premávky, s mimoúrovňovými, výnimočne úrovňovými križovaniami a križovatkami. ...polovicny profil oficialne zacina az po docasnom napojeni aby sme sa mohli tvarit ze nemame urovnove krizovatky na poloprofiloch hoci mozne to je :lol:

Rozdiel je v navrhovej rýchlosti, požadavky na minimálne polomery zákrut, stúpaní, klesaní, rezervy na druhý jazdný pár. Je tam aj rozdiel že pri výhľadovom 2+2 za nezohľadňuje viditeľnosť pri obiehaní a dočasnom usporiadaní 1+1. Cesty majú dlhé tiahle zákruty a tým sa minimalizuje dĺžka rovných úsekov. To isté pri stúpaniach.
npr. senec-sered je C11,5. nebyt urovnovych krizovatiek kludne by tam mohli povolit 100 km/h. okolo tornale na R11,5 su tavie hrby splnou ciarou a teda na polovicny profil RC je v tomto pripade horsi ako najlepsie cesty I. tr.
https://www.google.com/maps/@48.4181126 ... 312!8i6656

je to zase len od pripadu k pripadu ako sa konkretny usek naprojektuje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod MuelMI » 14. Apr 2020 09:36

No a prave preto, že to je od pripadu k pripadu by sa to malo zjednotiť.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Vlados » 14. Apr 2020 09:50

devil napísal:okolo tornale na R11,5 su tavie hrby splnou ciarou

Ako viem, je tam len jeden. Projektant namiesto vedenia poľnej cesty ponad R2 ju viedol pod a aj keď minul viacej násypového materiálu aj tak je riešenie horšie - spomínaný hrb. Jediné čo ušetril je záber pôdy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod devil » 14. Apr 2020 09:58

opat sa mylis. isiel si uz tadial niekedy ?
http://dialnice.szm.com/express/img/Tor ... nala43.jpg
toto je poloprofil RC. nic extra vsakano.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Vlados » 14. Apr 2020 10:25

kedysi aj každý týždeň. práveže ty to tam nepoznáš, lebo by si vedel že vodič tak ďaleko nepozerá a že problém je len s jedným.
áno, polprofil, ktorý šetrí hooodne stresu a času.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod milan_KM » 14. Apr 2020 11:32

devil napísal:opat sa mylis. isiel si uz tadial niekedy ?
http://dialnice.szm.com/express/img/Tor ... nala43.jpg
toto je poloprofil RC. nic extra vsakano.


Akože nič extra? Veď sa roky dožaduješ aby takto vyzerala každá diaľnica vo zvlnenom teréne.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod devil » 14. Apr 2020 11:51

su tam plne ciary ? su. cize je mozne naprojektovat dobre aj zle tak poloprofil ako aj prelozku jednotky. takisto mozes mat MUK aj na jednotke a mozes mat urovnove krizovatky na poloprofile. a teda mozes mat aj drahu prelozku aj lacny poloprofil. vsetko urcuju krizovatky, mosty, tunely ci nasypy. pred rokmi zvysili povolene stupania zo 4 na 6 percent. pred vojnou bolo mozne az 8 percent v horskom terene. tych 6 percent sa vyuziva ci nie ? na tuneloch bezne citam iba 1-4 percent.

Akože nič extra? Veď sa roky dožaduješ aby takto vyzerala každá diaľnica vo zvlnenom teréne.
chapes ze sa bavime o rozdiele medzi prelozkou a poloprofilom ? vidim len minimalizovanie urovnovych krizovatiek aj ciastocne posunutim zaciatku usekov a nic ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Jonathan » 14. Apr 2020 12:01

Jedna vec je projekt a druha, co tam dovolia policajti.
Ti su schopny dat plnu ciaru aj na uplne rovny usek cesty napr. sem https://www.google.com/maps/@48.5559204 ... 312!8i6656
alebo rychlostne obmedzenia. na havrane ich nesekali tolko, ako asi este nikde, ale vsade viem ist v pohode +20 oproti tym znackam (okrem jednej zakruty).
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Tomas PO » 14. Apr 2020 12:34

prosim, ste totalne OT :(
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 28. Apr 2020 11:35

Inak je celkom zaujimave, ze na tomto fore, by kazdy chcel:
1. MUK s kazdom cestou/vrbou
2. vsade plny profil
3. jednotky ako polprofily RC
4. RC do kazdej doliny
5. zel. trat 200km/h BA - KE

A potom sa kazdy cuduje, ze preco sa nikde nic nestavia, ked na vystavbu jedneho useku dame 300mio. :roll:

A my tu teraz ideme vymyslat koleso, ked mame suseda (PL), ktoremu sa dari setrit na tych spravnych miestach a kazdy je spokojny... A to: nespevnena krajnica, MUK na jednotkach len vynimocne, vsade same kruhace popr. stykove krizovatky, na dialniciach nebuduju MUK s kazdou cestou (napr. A4/973), MUK su dostatocne daleko od seba, nebuduje drahe zarubne mury atd. A cuduj sa svete za par rokov budu mat vybudovanu dialnicnu siet a mimo toho stavaju prelozky vo velkom. :roll:

Pokial sa toto nezmeni, tak kvalitnu cestnu siet nebudeme mat ani do roku 2200.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod lostrail » 17. Jún 2020 15:11

^^
No zrovna urovnove krizenia na "RC" v PL by som ako priklad neuvadzal. Konkretne napriklad svetelne krizovatky. Hovadina, ktora je ukazkovym sposobom na ukor plynulosti premavky. URcite by som si nebral priklad z takeho "riesenia".
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Jún 2020 15:18

Kruhace ee, svetelne krizovatky ee, tak ako chces riesit dopravu?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2020 16:15

Bezkolízne. A bez 7m násypov a 3 km mostov...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod lostrail » 17. Jún 2020 17:23

Yoggy52: Pokial sa bavime o D a RC, tam maju byt jednoznacne mimourovnove riesenia. Tie sa daju robit rozne. Napriklad megalomansky ako Vydumanec alebo jednoducho, ako napr. navrhovana krizovatka pri Jarovciach. Zaroven, nie vsade, kde je v buducnosti planovana RC, aj RC treba. Keby sa postavila 4-pruhova jednotka s co najjednoduchsimi mimourovnovymi krizovatkami a MPR okolo 100 - 110 km/h, urcite by sa na tom usetrili dost velke peniaze, pricom jazdne casy by sa tak hrozne nezhorsili oproti plnokrvnej RC.

Tvoj prispevok zbytocne zovseobecnuje ("RC a MUK pri kazdej diere") a hlavne nevidi nic medzi D/RC a obycajnou jednotkou. Inspirovat by sme sa mohli napriklad madarskou M86. Oproti tym Polskym mackopsom je to ovela lepsie riesenie. Tie peniaze za to totiz stoja, aby sme nemuseli kazdych 2-5 kilometrov brzdit dopravu na hlavnom tahu na 70 az 50 km/h, pripadne k uplnemu zastaveniu (pri rieseniach so semaformi).
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Júl 2020 11:47

Zaujímavý rozhovor s riaditeľom českého ŘSD: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3131813-vice-oprav-letos-jiz-silnicni-sit-nezvladla-rika-reditel-rsd

Čo bolo na tomto rozhovore najzaujímavejšie? Čísla.
Rozpočet ŘSD len pre cesty I. triedy na rok 2020: 17 mld. CZK (670 mil. EUR).
Rozpočet ŘSD celkovo na rok 2020 (opravy, údržba a výstavba ciest I. tr. + diaľnice): 56 mld. CZK (2,2 mld. Eur)

Tu sa robí mega haló okolo usraných 200mil. za 4 roky na výmenu asfaltu na cestách I. triedy.
A potom sa čudujeme, že nám tu vznikajú obchvaty malých miest so 4 kruháčmi a podobné .ujoviny degradujúce obchvat na mestskú komunikáciu. Hlavne že ostáva dosť peňazí na ochranu prázdnych polí PHS-kami.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod jarino » 30. Júl 2020 09:28

devil napísal:
3) Si si istý, čo zahŕňa projekt veľkoplošných opráv ciest 1. triedy (pre správnosť v zozname je aj dvojka spájajúca Oravu s Kysucami)?
zeby asfaltovanie, znacenie, bagrovanie jarkov ci opravu priepustov...

Iba to prvé. Značenie jedine dočasné. Zvyšok čo uvádzaš vo výkaze výmer nie je...
Je tam frézovanie, bituménový postrek, geomreže zo skleného vlákna na účely vystuženia asfaltu, asfaltový betón rôznych parametrov na ložnú aj obrusnú vrstvu, emulzný mikrokoberec, recyklácia asfaltového krytu, spevnenie krajníc, výšková úprava uličných vpustí, rezanie dilatačných škár a dočasné dopravné značenie.

Predmetom zákazky sú opravy vozoviek na cestách I. triedy (veľkoplošné aj lokálne), výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky s cieľom zlepšenia prevádzkovej spôsobilosti krytu vozovky a predĺženia životnosti vplyvu porúch na nižšie položené vrstvy vozovky, podľa technických a kvalitatívnych podmienok týchto súťažných podmienok nasledovnými technológiami:
Oprava krytu vozovky technológiou za studena kladených emulzných zmesí
Oprava krytu vozovky technológiou recyklácie za horúca na mieste
Oprava podkladných vrstiev vozovky technológiou recyklácie vozoviek za studena na mieste vrátane výmeny krytu.
Opravapodkladných vrstiev vozovky technológiou hutnených asfaltových vrstiev
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 30. Júl 2020 10:13

Presne to zobrazuje v akej prdeli je táto krajina po 30 ročnej vláde kleptomanov. Žiadne vízie, projekty, systematická príprava obchvatov, preložiek, skutočných modernizácii, NIČ. Iba poondiate asfaltovanie.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2020 13:02

štát nemá "plánovačov". tí čo kedysi boli buď boli vyhodení alebo odišli, či už z presvedčenia alebo do dôchodku. toto sa nedá napraviť ani za jedno a ani dve volebné obdobia.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.