Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 18:34

Možno neviem. :D Určite nechceš porovnávať valenie sa áut v 2x takej krajine. ;) Dojné kravy ale potom nebudú už na nič. Takže potom to len o tom, že na trase A bude chýbať toľko D a na trase B toľko D. Teda nič neriešiace stavy ... To nie je nezáujem čs. strany, ale príroda a preto je aj nezáujem SK strany, ale upierať trojuholník automotive, ktorý medzičasom vznikol v PL a CZ a Kysúc môžeš už len ty s DrX. :D Tam sa nalieva ďalšia ako to ty hovoríš dojná krava. Takže napokon sa razí stále tá istá koncepcia a síce S-J a Z-V využité s D1 a zakomponovaním D3. Pre mnohých zbytočná, a predsa budovaná. Ani ten maďar ju nestopol, lebo by to neodôvodnil. Ale spomalil ako mohol ešte aj vytiahnutím privádzača. Čo predražuje celý úsek lebo zo salámovej metódy máme ďalší framforček navyše. Ale krok po kroku to ide ... a čím viac to komplikuje juh tomu severu - tým drahšie to je a tým pomalšie sa to ale stavia všetko. D2 dávno nepostačuje tomu tranzitu ktorý tadiaľ prechádza od Balkánu na západ, aby obišiel drahé A. A trpí na českej D1 ale ide aj za tú cenu. A ja H diaľnice prejdené mám možno lepšie, než si ty myslíš. Veď je to fajn, že budujú. Ale budujú aj na dlh, aj s národnými zdrojmi, aj s EU fondami aj s PPP.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 26. Jan 2021 18:58

mylis sa. EU meni postoj, dojne kravy budu ale cim dalej tym menej na cesty. to tu preberame roky, tak dobre rano. cesi postavili dost inych dialnic takze je to nezaujem ceskej strany je smiesne vyhovarat sa na prirodu. nadherne si sa vykecal s trojuholnikom ale ten je trosku dalej takze tretikrat mimo. to ze rakusko je drahe nijako nevyriesis trasou pri trojuholniku. lebo blizsie naokolo tj. naklady, PHM a myto. cize dalsi omyl.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 19:10

Všetci sú neustále v omyle. :D Ano, pamätaj si, že ten trojuholník naozaj nepustí a s tým nič neurobíš. Ja viem, že ťa to a mnohých fakt štve, ale je to už tak. Mení síce postoj, ale necháme sa prekvapiť o výsledku. :) Preberať môžete - veď ja som 1000x napísal, že bude musieť SR zabrať sama. Nevkladaj mi do úst niečo čo viem aj sám, takže nie že dobré ráno. SK lobby momentálne vyjednává pozične mimochodom práve o tom, že železnice sú príliš pozadu a na D chýba oproti tomu o dosť menej. Je naklonená myšlienka novej trate v trase ZV-KE s napojením na os BA, ale dofinancovanie D1 či D3 sa dorieši. A keď nie cez zdroje "zadarmo" aj keď fondy nie sú zadarmo, to sú aj slovenské zdroje, tak to pôjde drahšou variantou. Ja sa podľa teba mýlim už od 90. rokov ale v omyle zatiaľ žiješ iba ty so svojimi predstavami. Aj si úplne mimo toho čo sa stavia aj mimo toho čo sa vraj už nemôže ďalej stavať a ono sa stále stavia. Takže ano, dobré ráno, devil. A teraz mi vysvetli, ako sa postaví R2 technicky ako diaľnica keď nie je ani koridorom a nevychádza tam ten rozvoj? Ako? A R3 na Orave keďže ide D3 naozaj EU preplatiť nechce. Zostáva sľubná R4. Toľko k severnej časti SR.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 19:20

Svetová banka, o ktorej ty nič nevieš. :D Aby iní vedeli. Ex ministerka financí a jej Svetová banka v minulosti dokonca dávala extra zdanenie na autá. A znížiť cestný rozvoj. Tá istá SB a pán Mesík zhodou okolností zapojený v PB. Aké náhody. Neustále narážanie na diaľničný program SR, neustála snaha o zmenu koncepcie atď. Odtiaľ vanie vietor aj s napojením na 3. sektor a predražovanie jednotlivých úsekov nezmyselnými žiadosťami, či už o ochranu vôd, zvierat atď. Ústup od tohto znamenal až vstup do EU, to už potom zostala agenda pre rozvojový svet. :D V ktorom paradoxne SB zrazu začala podporovať rozvojové "expressways" osi. Nie financovanám výstavby, ale financováním formovania trás, príprav pre koridory. Zase len "vyššie" záujmy. Našťastie bola táto iniciatíva odrazená aspoň čo sa týka PB, keďže zníženie výdavkov na cesty sa nepodarilo zastaviť vtedajšej SDĽ. A len čístá zhoda náhod devil, fer0slav, Mesík, DrX. Neustála maďarská karta, neustále riešenie sever vs. juh, neustále vyťahovanie rozličných aspektov PROTI severu, ale to podkopávalo aj juh, rovnakým spôsobom. :D

Našťastie pre všetkých aj keď je to bieda, ide D1 tade kade ide aj s tou dostavanou R1 po BB. :) Že mohlo byť viac - mohlo, ale to už je SK politika: rozkradnuté všetko, to sa netýka len diaľnic.

A že EU ide meniť financie je len A - SR má nevyčerpaných koľko 9? miliárd, ďalšie sú nový balík a cesty úplne nevypadli a Fond obnovy ktorý treba minúť ale hneď na pripravené projekty. Ale to budú zlaté oči. :) Keď už teda.

D3 je na úkor rozšírenia D1. D3 mnohí považovali za fantasmagoriu, ktorá sa nikdy nepostaví. Estakáda s tunelom, ktorá nikdy nebude. Obchvat Čadce ktorý nikdy nebude. Nejak to nevychádza. A KEBY SR dávala VIAC SVOJICH PEŇAZÍ ako aj inde dávajú - čo ty asi odmietaš uznať z princípu lebo sever - tak by bolo aj viac na JUHU. Namiesto tých vašich národných bojov.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 19:28

devil napísal:cesi postavili dost inych dialnic
Klamstvo. Lebo postavilo aj Slovensko. A hlavne D3 je pre PL, a to stavia dobre. To neobkecáš.

Postavili poslednú dekádu schválne sa pozri koľko km. Koľko majú z plánu a pridali ďalších 400 km. Nemajú hotového dosť, pomer SR a oni takmer 1:1. Sa preber. Modernizácia D1 je len výmena materiálov bez pridania JP. Na to nebola EIA. Majú rovnaký problém s výstavbou ako aj Slovensko. Komplikovaná legislatíva, slabá príprava, slabé financie na výstavbu, až posledný rok sa s tým niečo hýbe nahore.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 26. Jan 2021 19:49

pisem ze tadial nepojde ten komu vadi drahe rakusko. ten pojde po D2. a D49-R6 tak skoro nebude. staci ti toto na pochopenie ? ostatne tvoje rozpravky su uz uplne mimo temu, presuvam posledne prispevky to tvojej temy. a teda ano, mylis sa tu od zaciatku lebo je 2021 a D1 nestoji a nestoji ani D49-R6 a vyhovaraj sa na co len chces. skoro nic z toho co si tu za roky popisal nie je dlho nebude. BA-KE po 2020 je cista hanba, krach, fail. dalsie hanby sa crtaju na severojuznych tahoch. zmier sa s tym a nerob z toho tragediu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 20:00

Ja sa však nevyhováram, milý devil. Ja za rozkrádanie a tunelovanie tejto krajiny nenesiem zodpovednosť. To si nejak pletieš dojmy, na jednej strane som 0, na druhej sa mýlim na tretej už upratuješ, lebo to ti nie je po vôli písať o SB, Mesíkovi a podobne, hoci si polovicu argumentov vytiahol sám, ako vždy ako tebe vyhovuje. Takže posledný čiže devil zhasne. Aby sa potom nezľakol sám seba. Presuň totiž čo kam chceš, nevedel som, že tu mám nejakú svoju tému. Ono toho nestojí dosť a ani tak skoro nebude a zase toho aj dosť stojí a bude pribúdať. :) S týmto môžeš ísť do MŠ. :)
Tragédiu z toho robíš desiatky rokov ty. Tragédiu, že sa stavia všade, kde sa vlastne nemá a že tam, kde sa má, tam sa nestavia. ;) A ono je to vždy trochu inak, ale to ty jednak vieš, aj tomu rozumieš, ale písať musíš o inom. Takže ano, kľudne to aj zmaž. Pravdu tým nezmeníš. Ani fakty nezmeníš.

Nezmenil si sa devil. :mrgreen: Stále ta istá mantra a tá istá proti mantra. Ty si koncept akosi nevieš ani len vymyslieť. Byť tebou stavia sa všade kde nie je premávka lebo RR a všade kde to horí čiže len západ. a veľké mestá inde. A bolo by podľa devila hotovo.

Ja nepíšem, že D3 sa má stavať miesto D1. Píšem, že nie sú zdroje aj na jedno aj na druhé. ;) Nemusela sa stavať D3, rozhodne nie pred D1 v Košiciach. Ale je 2020 a stav je nejaký. D1 nech si rozšíri NDS z mýta, keď z neho aj niečo bude mať. Prečo? Pretože úseky tam s D2 majú najväčšiu premávku, nech si to z toho rozšíria.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 20:07

Mimochodom mojich tém je tu podstatná časť. :D Takže sa nevyhováraj, že neviem čo. Tu to máš moc na očiach s tými súvislosťami, ktoré sa pánovi nehodia. :D Mečiar keby vládol ďalej, tak tá D1 stojí. Financie mal, Kozlíka mal, zdroje boli. Čerta tomu rozumieš. Plány na štátnu výstavbu aj financie boli. Zastavila tupá pravica, ktorá si nedovidela ďalej od nosa. Kde sú tie zdroje, tých cca. 300-400 mld. SKK z privatizácie a rozpočtov? No daj. :D To je ten tvoj debakel. Aj ten pomer 70:25:15 ani len to sa neplnilo. D1:R1:R2. Nič sa neplnilo preto ten harmonogram musel dzurindovec meniť a aktualizovať. Dovrzali to rad radom. :D Ale na vláčiky bolo. Aj na daňové sídla boli peniaze zo štátneho pre nájmy. Kde je tých 7 mld. € z II. piliera a za tie roky zhodnotené? V SK ekonomike, kde presne? Takže láskavo stále nerieš že nejaká D3 či D1 lebo nie sú ani R1 či R2 ani nič. Lebo jedni rozkradli čo bolo, druhí čo prišlo z fondov. Dohromady zmizlo 1 bilion SKK. No, bohužiaľ, mega čiastka. Niečo sa síce postavilo za tie peniaze ale je dlh, ktorý nebol.
Takže ma láskavo nepoúčaj neustále o blbostiach. A celé roky ako všetkých ... tragédiu ja z toho robiť nemusím. To je národná škoda, tieto škody tu, to sa ťažko potom dobieha čokoľvek. Tragédiu netreba robiť, stačí odísť preč z tejto gubernie.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Jan 2021 20:39

je to tu velmi liberalne, maze sa velmi zriedkavo. mame tu frostbiteho a tiez som ho nechal na pokoji aj ked pisal neskutocne hluposti a liezol uz kadekomu na nervy a okrem par pripadov ked uz zacal nadavat sa nic nezmazalo. ale este aj on viac respektoval diskusiu v ramci temy. casto sa tu prispievatelia stazuju ze zase je zahltena nejaka tema OT, tak este raz, co je OT bude upratane, resp. budem sa snazit. to tu tak robime uz roky tak je to v pravidlach, prispevok je proste v inej teme, casto to je tema regionalny rozvoj, pri tebe sa velmi hodi tema cestna siet vseobecne. je nespravne niekomu branit v pisani ale zaroven nechceme anarchiu. zial moderatorov je malo, malokomu sa chce robit a hlavne to nechceli robit co do mna rypali. robota smrdi zenao.....

a este nieco. pokial si zacnes zakladat dalsie nicky a zisti sa to bude to uz riesit admin. greci, japonske auto, hovorca a dalsii medzi sebou diskutujuci by sa uz nemali opakovat. pre tych co nechapu staci pozriet prispevky pred viac ako 10 rokmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 20:43

Alebo tie výpravné cesty Prokopoviča po Slovensku. Kade išiel jeden deň - 10 obcí a miest na trase, všade sľuby v KD: postavíme vám obchvat. Ale kedy? :D Čo trasa to 10 obchvatov. On nasľuboval stavby za 3 rozpočty behom pár mesiacov. A Mikloš mu pridal 1 mld. SKK. :D Chceš povedať, že to nie je pravda? Ale teraz napíšeš, že aj oni preferovali D1 takže to že to zlyhalo je v poriadku. :D Nepodarilo sa toto. Vážny nesľuboval obchvaty kade chodil. Jasne hovoril, že cesty sú rozbité nepostavené na záťaž a preferoval D/R. Mohlo byť PPP I. aj III. a dnes to stáť alebo sa mohol zhotoviteľ tam babrať so zosuvom. :D A že to niekto múdry zrušil? Že sa nepokúsil vyčkať a pomôcť ako pri R1? Tam sa počkalo a dojednal úver. Mohol sa aj tu dojednať priamy štátny podiel, keby sa chcelo. Nie, povedalo, štát to postaví lacnejšie. Dodnes to Višňové nestojí. Jasné, platiť 1 mld. € za PPP hotová grécka cesta. Úplný krach Slovenska. Za 30 rokov také peniaze. Lenže tu za 30 rokov od tej doby HDP stagnuje, životná úroveň tiež, dlh je aj tak - majetky aj tak preč a kde nič tu nič. A to čo je, tak sa rozsýpa. A je 2021. Južania majú Maďarsko, severania sa môžu poďakovať vládcom zo severu: od univerzity cez zasadnutých do SSC, MDV a NDS. Lebo boli peniaze a boli poredraženia a zbytočné projekty a luxus. Západ potrebuje obchvat BA, chýba 1 mld. €. A západ - to je najvyspelejší región SR. Dostane možno na verejnú dopravu. aquila hovoril postaviť filiálku - skoro to bolo. Dodnes som nepochopil prečo to nemohlo byť? Kde bol zisk na tých busoch a iných prostriedkoch? Nie je ani metro, ani Filiálka. Ani tunel pod Dunajom pre autá ani pre verejnú dopravu ani pre vlaky. Zaspatá doba. Aj letisko mohlo byť predané, nie je - namiesto toho stálo ďalšie peniaze. Ale je slovenské. Tam mohlo byť dosť peňazí na dnešnú D4, ale to už je jedno.

Že sú tu takí politici, ktorí po svojich predchodcoch menia koncepciu je holý fakt. A dorazil to Fico. My už totiž od 2010 po tej D1 jazdíme alebo jazdíme juhom ale on si len splietol rok a štát. :D Štátna koncepcia bola, aj energetický plán aj dopravný plán. Ale sa prestali plniť. Dostavba Mochoviec je násobne drahšia, ale elektrárne privatizovala zase len dzurindova vláda s pánom čo je dnes vo väzení. Kde sú tie peniaze za západnú, strednú a východnú energo sieť? Kde peniaze za balíky SAD, kde ďalšie a ďalšie peniaze? Privatizácia SPP tak že sa predá menšina ale väčšina v akcionárstve? A prečo z toho išli peniaze na tenis a nie na diaľnice? Jediný záujemca, aj tak sa to predalo. Poradcovi peniaze, na kurzovom rozdiele straty a ešte pochvala. Tieto zdroje tu chýbajú. A tak tá krajina aj vyzerá. A môžeš trieskať o stôl koľko len chceš, že to je neviem čo ... Keby aspoň pár mld. SKK dali tým "chudákom" tak nevolili Fica. To už dnes vie každý, lenže dnes je 2021: štruktúra politiky Smer 1 a 2, až dokonca 3 lebo ex manažér pošty. PS - SaS - možno DS sú ešte korektné čisté nové sily. DS politicky bezcenná. Pravica sa sama zožrala, napokon zlaté SDKÚ - vs. ten Smer. Ale ani jeden to nemyslel úprimne s rozvojom, ktorý sami napísali, že budú realizovať. To je na tom to najsmutnejšie. Tak rozdhádaná spoloečnosť sa len tak nevidí. Alebo ľudia nadávajú na platy, ale priemer min 1k má skoro každý. Vysoké dane, vysoká DPH, slabé farma - zase chyba pozície Dzurindovej vlády. Aj červená nafta atď. Takže môžeš proti tomu namietať aj s mnohými ďalšími aj tu rozoberať miliardu aspektov, kým sa nedostaneš priamo niekam na MDV alebo NDS alebo SSC tak nevidíš priamo do vzťahov a kým nie trebárs do JASPERS a iných, tak nespoznáš medze lobby. O mnohých stavbách je rozhodnuté. Ale sa postavia, až budú financie a až sa skončia o ne hádky, či cielené alebo nie. Mesík začal, ale dnešná éra ľudí dohnala do neskutočných rozsahov. Na škodu štátu v tempe rozvoja. Horko ťažko sa opraví 1500 jedničiek do 2024. Postaví sa minimum z toho nového zoznamu. A z toho čo sa stavia dnes, sa uvidí čo EU preplatí. Od železníc po diaľnice. Tak to vidím ja a ak sa mýlim, no tak sa mýlim.

Kľudne to presuňte, zmažte, píšte aké sú to nezmysly. Keď vám to pomôže ... dopravná anketa vo vedľ. téme slúži pre dobrú vec. :) Ja si ju prídem po čase pozrieť. Ty devil tam rozhodne nenapíšeš, lebo zverejniť tvoj náhľad na rozvoj, to nie. :D Ale či už ano či už nie nezmenil si sa. Ja rozhodne tiež nie. Akurát nevolím Smer. Tak ako som verejne písal že ano, tak píšem že nie. Respektíve nie časť oligarchov na Slovensku, lebo oni "preskakujú" ako im to vyhovuje. Stavebníctvo na Slovensku je ako farmy na Slovensku. Pomerne ľahko sa tade dajú míňať peniaze, evidentne, po vzore I. Ale v I s tým bojujú ... aj keď všeliako, Veď stavebná mafia na Sicílii - vlastne ani nie je. :D Preto ale prízvukujem, na čo je EU keď financuje tieto procesy? A tá EU môže meniť čo chce. Jej prvoradou úlohou je naštartovať ekonomiky a čo najrýchlejšie, takže nejaká masívna výstavba železníc nehrozí ani keby čo lebo nie je pripravená. Takže nakoniec aj nejaká tá miliarda na cesty pôjde. Možno aj najväčšia v histórii. (namiesto 2 pôjdu 3) :D Lebo cesty a diaľnice sú len časť balíka na infraštruktúru. Akurát budú posledné v tomto rozsahu. Znamená to, že sa nebude stavať nič? Rozhodne nie. Veď je čo stavať. :) A keď nebudú všade dlhé tunely a viadukty, tak nebudú. Nemci nemajú ani Francúzi mnoho takých úsekov dodnes v prevádzke. A žijú. A žijú! Tým by som snáď aj ukončil aktívnu prítomnosť vo fóre. :) (pasívna - čítanie a max správy)

Mrzí mňa tiež, že je výsledok taký aký je. Po 32 rokoch samostatnosti a pomerne dobrej východzej pozície. (a to už časť D1 stála a nie len tej) Nepomohol ani ten zahraničný pohľad a si nepomáhajú ani zahraničné zdroje, lebo Slovensko dokáže naceniť stavby na neuveriteľné sumy.

Zvláštne je to, že na jednej strane to nemáme riešiť ako tragédiu, na stranej druhej hneď je to v tvojich očiach hanba a debakel. Ono je to ale všetko dohromady. Nechám vás na pokoji riešiť čo treba a ja teda musím konštatovať, že dobré ráno pred zrkadlom. To bude najlepšie. :) Aby si sa nemusel opakovať a vymýšľať ďalšie blbosti za ten 3. sektor a novodobú ekonomickú lobby vs. bežný človek ktorý si to tu číta. Maž, maž a maž ako kedysi, tak aj dnes. Realitu neoblbneš. Tí, ktorí mali presadiť juh, sami vládli s gaunermi a sami dopustili mnoho vecí. A zožrali sa sami, 3 maďarské strany naraz. Dnes to tam valcuje ĽSNS a oni majú pomerne jasnú dopravnú predstavu. Ale teda nie len tú ... ale na čo písať o niečom, čo nie je?
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 21:00

Ja ak si založím nový nick, v ére 10 rokov, tak ten predtým bude deaktivovaný ako sa aj 2x stalo (t.j. na pôvodný som nepísal). Lebo som zabudol heslo. A prečo bolo viac nickov predtým som zdôvodnil viackrát. ;) A admin ma samozrejme môže aj zabanovať. Má na to plné právo. Je to admin. Pre mňa boli ako JG tak aquila vždy autority, hoci som sa s nimi v 2/3 náhľadov nezladil hodnotovo ani postupovo. Kto kedy žil dobu od 90. do konca 2000 a chcel písať veci informačne ako ja, nemal moc k výberu. A tak to aj zostane zachované ten cieľ, ktorý to malo. Bez ohľadu na to, čo z toho vyšlo (iks nickov ale obsah jeden). Ja ťa nenútim to akceptovať, ale bolo to tolerované. Každý to musel vidieť v administrácii. A neľutujem jedinej sekundy ani pri založení tém ani pridaní informácii ani vytvorenia celých sekcií. Akurát sú zastaralé ... niektoré ako táto. Čítal som ten návrh na zmenu konceptu. Stačí realizovať.

Ďakujem ti, že si tak pekne zhodnotil, co sa hodí práve pri mne. ;) Aj 500 keby ich bolo. Toto je však jeden z posledných. Cieľ nebol písať, ale vyjasniť si pár vecí ktoré tu boli napísané odkazmi na mňa ako autora. A bohužiaľ som sa tu "zdržal" naprieč témy ... a už aj správy. Od chýbania až po hromadu otáziek, ale ja som sa sem neprišiel na dlho vrátiť. Potrebujem si dočítať železnice do hĺbky tu vo fóre, okomentované tými ľudmi tie materiály. Následne si pozriem výsledok ankety a tento nick pravdepodobne deaktivujem. A dlho sa tu zase neukážem. Je vás tu dosť na riešenie všetkého čo sa tu deje. :) Slovenských pár sto km vs. moje celkové záujmy, nenapĺňajú predstavy mojej aktívnej účasti práve tu. Čo je určite dobre, zbytočne by sme sa zase hádali ... dohadovali na 50 strán. Aj keď ja s tebou v mnohom súhlasím, devil. Len mám iný názor ako riešiť úpadok krajiny.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 21:51

Chcel som to upraviť, ale už to nie je možné. Takže to prepíšem celé:

Ja ak si založím nový nick, v ére 10 rokov do minulosti, tak ten predtým bude deaktivovaný ako sa aj 2x stalo (t.j. na pôvodný som nepísal). Lebo som zabudol heslo. A prečo bolo viac nickov predtým som zdôvodnil viackrát ako aj v prvom najdlhšom príspevku na tomto konte. ;) A admin ma samozrejme môže aj zabanovať. Má na to plné právo. Je to admin. Pre mňa boli ako JG tak aquila vždy autority, hoci som sa s nimi v 2/3 náhľadov nezladil hodnotovo ani postupovo. Kto kedy žil dobu od 90. do ďalších rokov a chcel písať veci informačne ako ja, nemal moc k výberu a de facto nemá dodnes (komolenie mien, označovanie expresívnymi výrazmi atď a skratky - ak niekde píšem F. nie je to Fico ale figliar), ak chce jasne veci pomenovať a sedí v nejakej na to uspôsobenej inštitúcii, takže je u zdroja. Nenapíše veci ako sú. Max povie. Ja som písal. A to je ten rozdiel. A píšem dodnes, ale v iných aspektoch a už nie takto natočené. Aj tak sa nič nezmení na tom, že to ja napíšem - to sa aj tak spraví postaví, potiahne a tie veci okolo toho od oligarchie ja neovplyvním. Ani na juhu ani na severe. Také je Slovensko a Slováci. Hold sa buduje slovenská kapitálová vrstva a začala Mečiarom ale deje se to dodnes naprieč pravicu. A tak to aj zostane zachované ten cieľ, ktorý to malo vrátane môjho dopísania - napísal som v tom príspevku všetko potrebné. A pár ľuďom osobne povedal. To nebolo ani vyhnanie (a kým?) ani zákaz od nikoho atd. Kritikom to vyhovovalo čo je normálne a treba to vnímať ako kto kto chce. Ja nevnucujem nič. Bez ohľadu na to, čo z toho vyšlo (iks nickov ale obsah jeden báchorky siahajúce až po doprastavácke uhly videnia). Ja nenútim nikoho akceptovať ani tieto spôsoby, ale bolo to tolerované dlhé obdobie a zámerne dokončené ako forma rozprávky, aby to každému docvaklo. Máte svoj rozum. Každý to musel vidieť v administrácii, takže teraz na to poukazovať v tejto forme je zbytočné a cielene zase vedúce ako mantra odpútať pozornosť s cieľom znížiť význam napísaného. Ale veď nech. A neľutujem jedinej sekundy ani pri založení tém ani pridaní informácii ani vytvorenia celých sekcií. Akurát sú zastaralé ... niektoré ako táto. Čítal som ten návrh na zmenu konceptu. Stačí realizovať.

Ďakujem ti devil, že si tak pekne zhodnotil, co sa hodí práve pri mne. ;) Úprimne ďakujem, lebo ja cestou sieťou žijem celý život. Takže máš pravdu. Diaľnica je súčasť cestnej siete. Je nadradená v rámci štruktúry, ale je to cesta. Aj 500 tých mien keby ich bolo a bolo ich naozaj dosť. Potom B; riešil etiketu fór ako takých so mnou, ale pochopil, že je len táto cesta ak má byť obsah, ale apeloval na udržanie normálnosti. :) Toto je však jeden z posledných ako HWY. Možno posledný ale nikdy nehovor nikdy, no roky som sem nepotreboval prísť osobne. Veľa ľudí prišlo inde za mnou kde som. Cieľ pri HWY nebol písať, ale vyjasniť si pár vecí, ktoré tu boli napísané odkazmi na mňa ako autora. A bohužiaľ som sa tu "zdržal" naprieč témy ... a už aj správy. Od chýbania až po hromadu otáziek, ale ja som sa sem neprišiel na dlho vrátiť. :) Potrebujem si dočítať železnice do hĺbky tu vo fóre, okomentované tými ľudmi tie materiály. A odkomunikovať správami. Základ je, lebo sú maily a je ochota viacerých zarytých železničiarov a MHD znalcov typu Drahovský (amatér ktorý to má už ako profesionálny koníček) mi tie veci osobne vysvetliť. :) Následne si pozriem výsledok ankety a tento nick pravdepodobne deaktivujem. A dlho sa tu zase neukážem. Je vás tu dosť na riešenie všetkého čo sa tu deje. :) Slovenských pár sto km vs. moje celkové záujmy, nenapĺňajú predstavy mojej aktívnej účasti práve tu. Čo je určite dobre, zbytočne by sme sa zase hádali ... dohadovali na 50 strán. Aj keď ja s tebou v mnohom súhlasím, devil. Len mám iný názor ako riešiť úpadok krajiny. Je ma možné nájsť na skyscrapercity, aj na ďalších fórach tohto typu pre USA a Kanadu a takisto aj na českých dialniciach. Tu som bol najdlhšie kedysi, ale dĺžka už bola prekonaná pravdepodobne CD a aj SSC kde som v úzkom kontakte s mnohými moder. a adminami pre úzku komunikáciu k mnohým stavbám a rozvoju všeličoho a zaujímam sa o to čo ma zaujíma a nesledujem až tak, napr DZ :) Tiež neviem všetko. :D TU som chcel vytvoriť základy pre ďalšiu komunikáciu a naznačiť jasný vývoj na SLovensku - ktorý taký aj bol. Účel to splnilo, ale sa odklonilo od mojich predstáv v praxi ... ale to by som sa opakoval. (ja to dlhodobo kritizujem aj verejne tieto pomery), ja sa miestami musím hanbiť za túto krajinu. A vedieť, že bude skutočnosť financí takáto aká bola, v živote nikdy sa nerealizuje taká podpora pre tie trasy. No ale to už je pasé. Svet nie je Č-B ani ľudia nie sú. Vyťažte teda z tých peňazí čo sú čo najviac - vy, lebo mnohí z vás sedia v štátnych inštitúciách, akurát mimo aktívneho jadra politických strán. To už, kto chcel, presadil sa. Zas je mimo vlády ... Ale máte mnohí teraz ak dobre rátam 25 až 55 rokov, to je dosť času na posun aj týchto politík aj názorov do ich presadenia a vysvetlenia aj na realizáciu. Nemusí sa tu riešiť názor na 30 rokov dozadu. Len sa z toho formuje budúca (ne)spolupráca. Nie so mnou, ale vy medzi vami. Povieme si v 2028 aký je posun. :wink: Jedno je isté na 90%: D1 súvislá v plnom profile nebude. D3 možno bude súvislá. Iné neodhadujem. :D

metelesku.blesku trebárs neviem kto je - nepamätám si ho, ale názory ktoré od neho pozorujem navzdory moje sa mi pozdávajú v riešeniach ale to nejdem teraz vymenovať ĽG, Bagra, čawa atď. :D
vidím že B; nie je
kto chcel si kopol za ten čas, prežil som horšie veci ako toto vo fóre
mnohí hodnotia v zmysle "mal pravdu" - čo dodať, mrzí ma, že sa nezmenili tie odhady ale oni sa bez koncepcie a peňazí nemôžu zmeniť! slová na to nestačia z úst politikov ...
názor na mňa je to posledné ale neberiem vám ho - ani nejdem vyvrátiť ani potvrdiť

Najhoršie sú sľuby, ktoré nie sú podložené prípravou a národ tomu nechápe. Alebo dlho nechápal, teraz pozorujem obrat aj v krajine. Ľudia neveria v tie cestné stavby. Lebo chápu, že naraz sa to nedá spraviť. Ale tá degradácia ciest to je nevysvetliteľné ... ale v pokročilom stave degradácie, nechápu, že to treba inak tendrovať a je to kde to bolo čo sa týka reality to urýchliť.

Veľa z toho čo aj ersék povedal je pravda. bol 4 roky ministrom, ale mal pravdu. "je to o kobercoch" - ale potom prezentovať že z EU opravíme 300 km jedničiek z EU fondov? a štát koľko z toho rozpočtu za 4 roky? 500 dokopy? to figeľ dal za 2 roky ... a potreba pri figeľovi bola 1000 a pri ersékovi 1400 ... dnes je 1500, ale ten princíp: keď je potreba 1500 tak nemôžem prezentovať že 300 bude zázrak lebo nebude (a škody idú aj s časom) - vy dnes opravíte 1000 za 4 roky z 1500 tak za 4 roky nezostane pri tej dopravnej záťaži 500 ale 700 - preto treba dať emulzný mikrokoberec, ale to nejde všade a to len oddiali rekonštrukciu - a keď sa nespraví ten emulzák to ešte zhoršuje :D lebo on spomaluje degradáciu, ale "zoderie sa" a čo bolo pod ním sa zhorší rýchlejšie ... takže toto nebola šťastná cesta do minulosti, to môže robiť NDS. nie SSC. Ale to je jedno.

Ak dnes sú poškodenia za 3 mld. € na cestách s mostami. Tak ak dávam 100 tak to nerieši nič. Tvárme sa že poškodenia sú za 2,5 - a dám D+jedničky spolu 200 - tak to je pekné. Ale to je oprava celá dekáda čo je dnes zlé. A ešte to neurobím. A za dekádu si to vypýta ďalších 500 km. Ďalších 300 mil. pri tomto stave. (aj s mostami dnes len čisto najvážnejšie stavy). Mosty sú 0,5 mld. minimálne - to je pre vašu predstavu 15x toho čo sa malo začať dávať v polovici 2000-2010 ročne. Keby sa dávalo, nie sú dnes obchádzky. A keby sa malo dať dosť na tých 1000 mostov v blbých kategoriách tak to 0,5 mld. nestačí. Ale budeme sa tváriť že len zachraňujeme.

Na to netreba guľu, aby bolo jasné, že len zastaviť úpadok bude obtiažne. Zlepšenie stavu - to by sa musel ten balík tých 2,5-3 mld. € ako je v pláne celý minúť za 4 roky. A to zase dopravne nepôjde. Nejde rozobrať tak cesty a semaforami stáť pri dnešných intenzitách - to nejde.

Ale tu vidno posun. Lebo na tom je politická zhoda a nutnosť to riešiť.

Ale dopravná politika v zmysle výstavby obchvatov, diaľnic, železníc - modernizácia ... to je škoda rozpisovať aj dnešné ciele v novom programe aj stav aj investičný deficit. Slovensko nie je Katar. :D


A na takto zadané témy sa dá ísť debatovať, ale nie už ja. :) Z toho bolo potrebné vyvodiť nejaký posun tých 15-20 rokov dozadu. Ja sa D1 súvislej po UA nedožijem. V žiadnej trase. Štát, ktorý nevie postaviť základnú kostru. t.j. D1 s R1 už pri zadanej koncepcii (aby ju potom znížil investične, neodpustím si to a rozšíril o nové ťahy) ani za 20 rokov, keď časť stála, ak túto kostru nevie spraviť, tú 1/3 siete tak potom nemôže alebo by nemal na nej trvať. V tom má devil pravdu. Ak sa tu chce niekto hrať na pravdu a neriešiť že sa kradlo. Ale táto pravda nedáva záruku, že trasa z juhu by bola rýchlejšie. R7 nepreskúmaná, nezadaná, to je proces sám o sebe na 10 rokov a výstavba k tomu. A R2. Tam nebolo nič na celej dĺžke. Takže nepodsúvajte stále dokola tieto S-J boje. Ja som si ich užil za tie roky v praxi ... dosť. Zbytok je zbytočné riešiť ... pre mňa už určite ano. Toto vnímajte ako posledný príspevok na dlhú dobu.

A na záver, ja na dialnice.info odkazujem pomerne často ako na zdroj informácii síce s kopu balastu a politických žvástov okolo toho, ale stále zdroj informácií aj keď tu veľa ľudí už nie je od geológie cez tunely až po mostárov. Aj tak odkazujem. :) Tých, ktorí rozumejú po slovensky :)

Slovensko získa ďalšie PPP projekty akonáhle sa vyjasnia EU fondy. Aj PPP na VRT sa chystajú už v EU. :) Respektíve už aj boli a budú ďalšie ... so spolufinancovaním nákladov, ale na Slovensku sa to týka len "dotiahnutia" po BA. Ak vôbec. Ako niektorí kreslia na celej mape, iní zas vymýšľajú PPP po celej krajine. Ale chyba je že absentujú národné zdroje. A tá ekonomika tie dopravné investície potrebuje. Vynucuje si ich. Aj ten automotive sektor si ich doteraz vynucoval. Keď chce mať J-I-T.
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 22:53

A ešte k tej výslednej tragédii a to aj v zmysle iks prečítaných príspevkov a tém a reakcií typu devil: Maďarsko koľko rokov existuje? Koľko rokov okrádalo slovenskú zem? Zakazovalo aj jazyk atď.? Viedeň modernizovala aspoň názory. Slovač nejednotná už vtedy. Štúr odišiel z BA, takže aj ten potenciál rozvoja mesta nič moc. Ale Maďarsko existuje skutočne dlho. Koľko má samostatná SR? Bolo síce československo ale bol aj úplatok havlovi aby zatvoril SK zbrojárstvo, oni si svoje nechali. Konverzia na strojníctvo dodnes neprebehla dľa plánov. To nie sú liberálne pohľady ani neviem aké to je realita.

Takže zase na 30 rokov existencie mladej krajiny, čo nemala nikde nič, nemala ani uznané športové výsledky, pôvodné názvy všetko nanovo vystavať. A s tým ťahať štát. Pri mečiarovi stáli vtedy všetci a boli sme na neho odkázaní :D Od neho sa utekalo najprv tí čo boli pri ňom a videli čo robí, z povzdialia to vidieť nebolo. Ale koncept bol. Mimochodom strany HZDS tu a v Chorvtásku HDZ ešte aj podobné názvy a aj tá politika vrátane výstavby. Chcete si prečítať analýzu HR stavebníctva? TO vám doporučujem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 19#p146219 pretože to je ako cez kopírák s VHS a DPS. A ďalšími firmami. To je čo? :D A teraz tá realita, tie vily tam od nás tu. To len pre tých, čo to nevedeli tak ten mechanizmus sa uplatnil v iks štátoch, ale rozdiel je taký aký je: zrovna to Chorvátsko má 1300 km diaľnic a vyše 100 km rýchlostných ciest. S dlhom bez dlhu to je jedno, ale má vyše 1000+ km za 20 rokov postavených + kvalitné cesty. A to je ten rozdiel, že tunelovať a tunelovať je rozdiel. Kvalita a dokončiť. Ale napojené na štátnu žilu. Tie firmy skoro krachli všetky, ale časť sa udržala. Ale nemá taký kapitál takže je tam účastný napr. STRABAG a už aj Čína lebo vyťažila zo slabého trhu. Ale to je iná rozprávka, to je jadranská rozprávka. Mohli by sme zájsť do egejskej rozprávky a ku grékom napojeným na úsek k tatrám. Ale nechcem zachádzať všade. To by som sa tu nedopísal.

Za 30 rokov existencie SR teda nie je D1 a R1 súvislá, pre predĺženie R1 z oboch koncov, ale stoja pekné úseky. Sú to "wow" úseky. SR dokázala postaviť vlastnými silami aj mosty aj pár tunelov, bez skúseností. Lebo sú krajiny kde sa stavia diaľnica ale na úver a zahraničnými mozgami ako napríklad v Čiernej Hore. To je o veľkosti jedného kraja a stavajú stavbu 40 km za 1 mld. Samý tunel, most a na nich vyrástla firma BEMAX. Miestny top líder trhu, oni majú stovky ks techniky. A nemali nič. Tak sa budujú "národné firmy". V Kanade tak stojí NACG, v USA BECHTEL. Atď. Lebo dôjdeme po Rusov a iných kade tade. A len hlupák nechá toto pustiť a všetko vypustiť a nechať všetko doviezť. Len hlupák. A ten istý hlupák sa potom diví sám na sebe čo sa deje. Čo zvíťazila nová elita tým, že zastavila výstavbu a rozvoj všetkého okremtoho že to musela dostavať za 2x také ceny? To zastavila sama sebe. Mala zmeniť politickú kultúru, nie toto. A po nich potom už len každý menil všetko - všetky pozície 10 tisíc úradníkov odzhora dole vrátane toho čo sa kde postaví. A ano, po tejto stránke som ja bližšie k tým, ktorý chcú rozvíjať a majú predstavu. Lebo inak sa štát nebuduje, ak ho nechcete celý rozpredať a odovzdať do správy inam. A ešte sa tváriť ako inde sú lepší, keď sa tu na tomto území priživovali. Aby ste neboli prekvapení potom z razantnej politickej zmeny. A takéto zmeny nikdy nezastavujú národné rozvojové programy. Ale zmenia iné veci.

Preto má táto vláda či chce alebo nie poslednú šancu jednak na to aby dokázala že zvládne ten rozvoj. Peňazí k dispozícii rekordne. Ale aj poslednú šancu lebo každý vidí vývoj hnevu a oprávneného hnevu. Kto zatvoril fabriky medzi ZV a KE? Mikloš ktorý zdvihol ceny energií. Infláciu o 8-10%. Kto zrušil vlaky? Kto zastavil výstavbu a dostavbu vodných nádrží, elektrární, diaľnic, ciest? Takto vládnuť vie každý. Takže láskavo nezabúdajte na všetko čo bolo po 2 volebné obdobia predtým. Dzurinda čo zastavil Mečiarovi, sotva dokončil. Nové skoro nič. Ale samozrejme, na vine sú všetci iní a hurá do Maďarska. - toto je presne tá karta, že dnes Maďari dohrali v parlamente. A na územiach, kde sú Maďari hojne zastúpení sú aj Slováci a sila tých národných strán stúpa - ona stúpa aj v jednotlivých stranách, tie národné frakcie stúpajú. A to sa môže chorvátska HDZ skryť ... Za 30 rokov sa toho spravilo dosť na to, čo sa všetko neustále dialo okolo toho a koľko peňazí odtieklo preč. Chcelo by to aj trocha hrdosti v každom z vás. A prestať snívať, že Rakúsko má čo má. Nikdy nebude mať Slovensko NDS ktorá bude mať úvery mimo štátneho dlhu. Nikdy. Takú výhodu Rakúsko má aj s 10 mld. €. A nikdy Slovensko nevládlo v iks krajinách a nezbieralo majetky, z ktorých dnes žijú generácie a ani nemá Slovensko energetický potenciál, navzdory tomu má JE. Toto by malo zaujímať ľudí, aké sú investičné plány v doprave a energetike. INVESTIČNÉ a nie privatizačno-výpredajové. Matovič má tie % zázrakom odporu k tomu, čo tu bolo. Ale čo tu teda je dnes. Kde sa to dnes dostalo?! Zlatý Smer 1 a 2 vs. toto čo tu je. Lebo Fico mal koncepciu, Pel. má len vyjadrovanie. Ten 10x zmenil názor. A toto sa vráti, potom bude zbytočné písať že posledný zhasne či zamknúť tému. Nepríde žiadny záchranca s miliardami vo vrecku - spasiť Slovensko. Takže ano, všetko upadlo za 12 rokov ale upadlo aj predtým a nie že nie. Frešo, posledná figúrka čo doriadila čo mohla. KDH ako dopadlo? Kde tie strany sú? Tí ľudia sú - len v iných funkciách. Z hovna bič neupletiete. Regióny nepovstanú z popola a kapitál SR nemá, takže PPP bola možnosť využitá na 30%. Pokračuje ďalej a príde ďalšie na niektorý horský úsek ak neprídu tie fondy. Tá naivita niektorých tu je neuveriteľná. Rovnako ako moja, že by sa mohlo budovať a nekradnúť popri tom. V niektorých krajinách si "odliali" panely na dom a odišiel politik preč. V niektorých krajinách bolo len pozvanie na recepciu a ubytovanie na víkend v 5* hoteli a koniec kariéry. Lenže tie krajiny sú na svete dlhšie než 30 rokov. :) Tu každý každého pozná za tú dobu, preto treba novšie sily a prekopať časť mechanizmov. Bez zmeny koncepcie a bez jej zastavenia, lebo niektorí sú toho schopní ... končím, nemá to zmysel ďalej pokračovať, lebo to len čítam časť tém za posledných 48h tu :) Čo som chcel, to mám. A vy odo mňa sľúbený pokoj. (deaktivácia nicku prebieha zmenou prihlasovacích údajov na neexistujúce a preto viem, že neprídem - aj keď na toto napíšete čo chcete. To je história SR. A z tej sa nedá odoberať že zlý ten a dobrý tamten. A to dobré a to zlé. Zaplatí sa za nasledujúci vývoj ďalšími odchodmi a ďalším úbytkom ľudí žijúcich v SR a zhoršením životných pomerov, ak nenastane obrat aj v spôsoboch politiky ale aj v rozvoji štátu. Každý mladý štát sa má zadĺžiť aby budoval. A potom rozvinúť čo ide. Aby sa mal aj v zlých časoch priemerne. Ubezpečujem vás, že proti politikom ako bola pôvodná SK pravica je vytvorený silný blok s pozíciami po EK. Takže už sa to len tak "meniť nedá". A vôbec nejde o sever alebo juh ale o rozvoj ako taký. Rozvoj = rovnomerne budovať, rozvíjať aby sa udržalo čo dnes je. Len to niektoré politické sily nevedia pochopiť lebo sú tam prikrátko a červené oči aké budú zmeny. Mpžu byť aj veľké, ústavná väčšina je. Ale zákony meniace stavbu sa neposunuli doteraz. Nič sa nezjednodušilo, ani proces VO. A bude mať krajina čo robiť, odôvodniť si rozostavané stavby. Ale mala by zabrať lebo to robí pre seba. Je to síce obhajovanie ex vlády ale pre vlastný štát čiže aj pre nich. :D Lebo sa to odrazí v tom rozpočte. A bude po realite alias nové plány. A bude čo? hádzanie špiny dozadu čo tu bolo doteraz? Pokračovanie telenovely po neviem koľký krát? Tak ale potom to tak aj bude pokračovať ale sa to vyostruje medzičasom. NIekto neváha zatýkať na všetky strany. To tu ešte nebolo ale môže to pokročiť ešte ďalej. Zapojte fantáziu, to tu už bolo ...
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 22:53

A ešte k tej výslednej tragédii a to aj v zmysle iks prečítaných príspevkov a tém a reakcií typu devil: Maďarsko koľko rokov existuje? Koľko rokov okrádalo slovenskú zem? Zakazovalo aj jazyk atď.? Viedeň modernizovala aspoň názory. Slovač nejednotná už vtedy. Štúr odišiel z BA, takže aj ten potenciál rozvoja mesta nič moc. Ale Maďarsko existuje skutočne dlho. Koľko má samostatná SR? Bolo síce československo ale bol aj úplatok havlovi aby zatvoril SK zbrojárstvo, oni si svoje nechali. Konverzia na strojníctvo dodnes neprebehla dľa plánov. To nie sú liberálne pohľady ani neviem aké to je realita.

Takže zase na 30 rokov existencie mladej krajiny, čo nemala nikde nič, nemala ani uznané športové výsledky, pôvodné názvy všetko nanovo vystavať. A s tým ťahať štát. Pri mečiarovi stáli vtedy všetci a boli sme na neho odkázaní :D Od neho sa utekalo najprv tí čo boli pri ňom a videli čo robí, z povzdialia to vidieť nebolo. Ale koncept bol. Mimochodom strany HZDS tu a v Chorvtásku HDZ ešte aj podobné názvy a aj tá politika vrátane výstavby. Chcete si prečítať analýzu HR stavebníctva? TO vám doporučujem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 19#p146219 pretože to je ako cez kopírák s VHS a DPS. A ďalšími firmami. To je čo? :D A teraz tá realita, tie vily tam od nás tu. To len pre tých, čo to nevedeli tak ten mechanizmus sa uplatnil v iks štátoch, ale rozdiel je taký aký je: zrovna to Chorvátsko má 1300 km diaľnic a vyše 100 km rýchlostných ciest. S dlhom bez dlhu to je jedno, ale má vyše 1000+ km za 20 rokov postavených + kvalitné cesty. A to je ten rozdiel, že tunelovať a tunelovať je rozdiel. Kvalita a dokončiť. Ale napojené na štátnu žilu. Tie firmy skoro krachli všetky, ale časť sa udržala. Ale nemá taký kapitál takže je tam účastný napr. STRABAG a už aj Čína lebo vyťažila zo slabého trhu. Ale to je iná rozprávka, to je jadranská rozprávka. Mohli by sme zájsť do egejskej rozprávky a ku grékom napojeným na úsek k tatrám. Ale nechcem zachádzať všade. To by som sa tu nedopísal.

Za 30 rokov existencie SR teda nie je D1 a R1 súvislá, pre predĺženie R1 z oboch koncov, ale stoja pekné úseky. Sú to "wow" úseky. SR dokázala postaviť vlastnými silami aj mosty aj pár tunelov, bez skúseností. Lebo sú krajiny kde sa stavia diaľnica ale na úver a zahraničnými mozgami ako napríklad v Čiernej Hore. To je o veľkosti jedného kraja a stavajú stavbu 40 km za 1 mld. Samý tunel, most a na nich vyrástla firma BEMAX. Miestny top líder trhu, oni majú stovky ks techniky. A nemali nič. Tak sa budujú "národné firmy". V Kanade tak stojí NACG, v USA BECHTEL. Atď. Lebo dôjdeme po Rusov a iných kade tade. A len hlupák nechá toto pustiť a všetko vypustiť a nechať všetko doviezť. Len hlupák. A ten istý hlupák sa potom diví sám na sebe čo sa deje. Čo zvíťazila nová elita tým, že zastavila výstavbu a rozvoj všetkého okremtoho že to musela dostavať za 2x také ceny? To zastavila sama sebe. Mala zmeniť politickú kultúru, nie toto. A po nich potom už len každý menil všetko - všetky pozície 10 tisíc úradníkov odzhora dole vrátane toho čo sa kde postaví. A ano, po tejto stránke som ja bližšie k tým, ktorý chcú rozvíjať a majú predstavu. Lebo inak sa štát nebuduje, ak ho nechcete celý rozpredať a odovzdať do správy inam. A ešte sa tváriť ako inde sú lepší, keď sa tu na tomto území priživovali. Aby ste neboli prekvapení potom z razantnej politickej zmeny. A takéto zmeny nikdy nezastavujú národné rozvojové programy. Ale zmenia iné veci.

Preto má táto vláda či chce alebo nie poslednú šancu jednak na to aby dokázala že zvládne ten rozvoj. Peňazí k dispozícii rekordne. Ale aj poslednú šancu lebo každý vidí vývoj hnevu a oprávneného hnevu. Kto zatvoril fabriky medzi ZV a KE? Mikloš ktorý zdvihol ceny energií. Infláciu o 8-10%. Kto zrušil vlaky? Kto zastavil výstavbu a dostavbu vodných nádrží, elektrární, diaľnic, ciest? Takto vládnuť vie každý. Takže láskavo nezabúdajte na všetko čo bolo po 2 volebné obdobia predtým. Dzurinda čo zastavil Mečiarovi, sotva dokončil. Nové skoro nič. Ale samozrejme, na vine sú všetci iní a hurá do Maďarska. - toto je presne tá karta, že dnes Maďari dohrali v parlamente. A na územiach, kde sú Maďari hojne zastúpení sú aj Slováci a sila tých národných strán stúpa - ona stúpa aj v jednotlivých stranách, tie národné frakcie stúpajú. A to sa môže chorvátska HDZ skryť ... Za 30 rokov sa toho spravilo dosť na to, čo sa všetko neustále dialo okolo toho a koľko peňazí odtieklo preč. Chcelo by to aj trocha hrdosti v každom z vás. A prestať snívať, že Rakúsko má čo má. Nikdy nebude mať Slovensko NDS ktorá bude mať úvery mimo štátneho dlhu. Nikdy. Takú výhodu Rakúsko má aj s 10 mld. €. A nikdy Slovensko nevládlo v iks krajinách a nezbieralo majetky, z ktorých dnes žijú generácie a ani nemá Slovensko energetický potenciál, navzdory tomu má JE. Toto by malo zaujímať ľudí, aké sú investičné plány v doprave a energetike. INVESTIČNÉ a nie privatizačno-výpredajové. Matovič má tie % zázrakom odporu k tomu, čo tu bolo. Ale čo tu teda je dnes. Kde sa to dnes dostalo?! Zlatý Smer 1 a 2 vs. toto čo tu je. Lebo Fico mal koncepciu, Pel. má len vyjadrovanie. Ten 10x zmenil názor. A toto sa vráti, potom bude zbytočné písať že posledný zhasne či zamknúť tému. Nepríde žiadny záchranca s miliardami vo vrecku - spasiť Slovensko. Takže ano, všetko upadlo za 12 rokov ale upadlo aj predtým a nie že nie. Frešo, posledná figúrka čo doriadila čo mohla. KDH ako dopadlo? Kde tie strany sú? Tí ľudia sú - len v iných funkciách. Z hovna bič neupletiete. Regióny nepovstanú z popola a kapitál SR nemá, takže PPP bola možnosť využitá na 30%. Pokračuje ďalej a príde ďalšie na niektorý horský úsek ak neprídu tie fondy. Tá naivita niektorých tu je neuveriteľná. Rovnako ako moja, že by sa mohlo budovať a nekradnúť popri tom. V niektorých krajinách si "odliali" panely na dom a odišiel politik preč. V niektorých krajinách bolo len pozvanie na recepciu a ubytovanie na víkend v 5* hoteli a koniec kariéry. Lenže tie krajiny sú na svete dlhšie než 30 rokov. :) Tu každý každého pozná za tú dobu, preto treba novšie sily a prekopať časť mechanizmov. Bez zmeny koncepcie a bez jej zastavenia, lebo niektorí sú toho schopní ... končím, nemá to zmysel ďalej pokračovať, lebo to len čítam časť tém za posledných 48h tu :) Čo som chcel, to mám. A vy odo mňa sľúbený pokoj. (deaktivácia nicku prebieha zmenou prihlasovacích údajov na neexistujúce a preto viem, že neprídem - aj keď na toto napíšete čo chcete. To je história SR. A z tej sa nedá odoberať že zlý ten a dobrý tamten. A to dobré a to zlé. Zaplatí sa za nasledujúci vývoj ďalšími odchodmi a ďalším úbytkom ľudí žijúcich v SR a zhoršením životných pomerov, ak nenastane obrat aj v spôsoboch politiky ale aj v rozvoji štátu. Každý mladý štát sa má zadĺžiť aby budoval. A potom rozvinúť čo ide. Aby sa mal aj v zlých časoch priemerne. Ubezpečujem vás, že proti politikom ako bola pôvodná SK pravica je vytvorený silný blok s pozíciami po EK. Takže už sa to len tak "meniť nedá". A vôbec nejde o sever alebo juh ale o rozvoj ako taký. Rozvoj = rovnomerne budovať, rozvíjať aby sa udržalo čo dnes je. Len to niektoré politické sily nevedia pochopiť lebo sú tam prikrátko a červené oči aké budú zmeny. Mpžu byť aj veľké, ústavná väčšina je. Ale zákony meniace stavbu sa neposunuli doteraz. Nič sa nezjednodušilo, ani proces VO. A bude mať krajina čo robiť, odôvodniť si rozostavané stavby. Ale mala by zabrať lebo to robí pre seba. Je to síce obhajovanie ex vlády ale pre vlastný štát čiže aj pre nich. :D Lebo sa to odrazí v tom rozpočte. A bude po realite alias nové plány. A bude čo? hádzanie špiny dozadu čo tu bolo doteraz? Pokračovanie telenovely po neviem koľký krát? Tak ale potom to tak aj bude pokračovať ale sa to vyostruje medzičasom. NIekto neváha zatýkať na všetky strany. To tu ešte nebolo ale môže to pokročiť ešte ďalej. Zapojte fantáziu, to tu už bolo ...
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod HWY » 26. Jan 2021 23:07

V roku 2016 bolo na Slovensku cez 713 km D/R.
V Českej republike 1400.
Takže 1:1, to môže devil trepať čo chce. Oni tam spokojní nie sú.
Maďarsko predbehlo aj ČR o 100 km.

To sú fakty. A faktom aj je, že akonáhle sa prepojí ten Z s V tak sa nielenže spoja 2 najväčšie, ale 3 najväčšie mestá. Neporovnateľne mladšia a chudobnejšia, agrárna krajina sa na túto cestu vydala. Ale žiaľ, aj to tak vyzerá ako keby to sedliaci budovali. Cesty, to je dlhodobo najslabšia stránka SR. A aj celého bloku V4. Lebo komunisti to naliali len tak, bez parametrov. Tomu odpovedajú aj zákruty na II a III. Chýbajúce rigoly atď. Nebola premávka, nevnímalo sa to. Bol iný spôsob života. A toto prestavať, to je beh na dekády ...

Takže ja z toho tragédiu rozhodne nerobím. Odrážam večné S-J boje v praxi a stojím mimo nich. Tragédiu z toho, že dnes stojí málo km by mal robiť každý ďalší. Aj to, kde sú všetky zdroje. A keď teda nie sú, pozatvárať ich doradu ale doradu. Ha, lenže to už nejde. To je začarovaný kruh. Aj s výstavbou a zadaním koridorov. Z tejto cesty sa už nezíde dole. Ide len o to, či to bude v 2028-2032 alebo ešte neskôr. Lebo to sa môže ľahko stať, rozhodne sa že sa nepostaví nejaký úsek a postavia za to iné s tým, že sa spamätá aspoň oprava ciest. A tak sa postaví niečo iné, veď kľudne - ale tým pádom nepripravené ale bude čas pripraviť ale sa to pretiahne v dĺžke času. A pôjde to inokade. Než len po D1. Kade to pôjde som načrtol v D1 všeobecne. Ale o tom si rozhodne miestna elita - tá ktorá bude môcť, práve bude pri velení. Ja neviem či táto lebo na toto rozhodovanie je čas do 2026. :) Lebo veď formujú sa koridory stále aj nové financie. Doprava cestná keď je závislá na 60-90% na tranzit a prepravu osôb tak peniaze z nej nezmiznú a výstavba bude pokračovať. SR je v tomto mini pán v rámci EU. A zase ten paradox: agrárna politika hrá prím celé roky ale SR nemá priemer EU, má menej. A to je výhra pre agrárnu krajinu? Ten vstup do EU bol násobne preplatený, € vynútene automotive sektorom, tomu prispôsobená finančná politika v dlhoch. Čiže menej investícii a tie nie sú lebo národné elity ... A kľudne nech to je tak, že nech si ja píšem. Ja to žijem a vidím a mám možnosť konzultovať a sledovať pomerne pozorne z centier diania a online vidieť potom realitu čo sa kde realizuje. A tešiť sa s každým km či už v Reunione, Vietname, Slovensku, Franc, Kanade, Ugande, Keni, Maroku, Tunise, Chorvátsku, ... atď. Niekde rozmýšľajú ako uviazať lanami oceľovými DZ aby im neodfúklo pri tajúne. Niekde nemajú ani peniaze na hdrzavé DZ na výmenu. :roll: (to nenarážam na Slovensko). Lebo od prípravy po otvorenie je dlhá, nesmierne dlhá cesta. V USA priemerne 22, v Kanade 23 rokov. To len na margo stavu veci. V Ugande 16 ak rátame posledný režim. Voči tomu 30 ročná existenia je nič. :) A ak sa zmení 3x koncepcia tak načisto. :idea:
HWY
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 25. Jan 2021 16:37

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Jan 2021 22:11

devil, "tlieskam" ako dokážeš všetko (tebe) nepohodlné rozbiť ala upratať preč... mal by si sa vzdať role moderátora a zostať tu len ako obyčajný prispievateľ.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Jan 2021 23:49

Moderátori sú jednotlivci (alebo skupina jednotlivcov), ktorí denne dohliadajú na fórum. Majú oprávnenie upravovať alebo odstraňovať príspevky a uzamykať, odomykať, presúvať, odstraňovať a rozdeľovať témy vo fórach, ktoré moderujú. Vo všeobecnosti moderátori dohliadajú, aby používatelia často nediskutovali mimo tému alebo odosielali urážlivé alebo obťažujúce príspevky.
ked toto nebol ukazkovy pripad OT tak uz neviem co. na fore tusim sme som videl za toto aj mazanie prispevkov a ked sa to opakovalo zablokovanie uzivatela.

ked uz si sa ozval tak by si mal pamatat ze loz ma kratke nohy. konkretne si napisal toto:
viewtopic.php?p=222118#p222118
pravda je vsak ina:
viewtopic.php?p=236358#p236358

keby som bol obycajny prispievatel uz davno zalozim temu kde tuto a dalsie nepravdy zhrniem a spravim hlasovanie o tebe. ty si jeden z mala s ktorym mam fakt problem nie preto aky mas nazor ale preto ako podsuvas a ako si vymyslas nepravdy a skryvas sa za slobodu slova. v tom si podobny ako tento stary pan. skor akceptujem ostre nazory inych ktore sa ale netvaria ako zarucena informacia. ty nemusis nikdy hladat na webe clanky ani ine dokazy ty nieco napises a tak to je, presne ako tento stary pan.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Jan 2021 01:31

môžem za to že zmenili plány? Viktorovi ide karta ;)

kľudne tak sprav - trvalo sa vzdaj funkcií a založ tému. len poď medzi nás dolu...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Jan 2021 09:14

osoznejsie by bolo mat viac moderatorov, tak skor prid hore.

za tie roky som si nevsimol zeby si daval hotove info co sa tam chysta a co nie. tak snad pochopis ze ti v tomto neverim. su vseobecne zname fakty ale su aj temy kde je malo dostupnych info a tam by bolo vhodne aby tvrdenia boli podlozene... najlepsie nejakym linkom. a garantumem ze pocet nezmyselnych hadok rapidne klesne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cestná sieť všeobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Jan 2021 18:28

ďakujem za ponuku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod jarino » 29. Jan 2021 15:33

Na niektoré veci zareagujem...
HWY napísal: Ale čo tu teda je dnes. Kde sa to dnes dostalo?! Zlatý Smer 1 a 2 vs. toto čo tu je. Lebo Fico mal koncepciu, Pel. má len vyjadrovanie. Ten 10x zmenil názor.

Tú Ficovu koncepciu vidím všade kde pozriem :lol: :lol: :lol:
Ten mal snáď naplánované to rozd.banie Slovenska...
Zúfalec, ktorý odliv absolventov medicíny chcel zastaviť zaplatením poplatku za štúdium :lol: :lol: :lol:
4 roky vládol SMER osamote a neurobili absolútne nič. Doslova urobili jedno veľké hovno. A to či sa budeme baviť o zdravotníctve, školstve, doprave je absolútne jedno.
Ešte aj na basy sa vy.rali (jedna nemenovaná štátna tajomníčka aktuálne využívajúca služby ZVJS) a teraz plačú :lol: :lol: :lol:

HWY napísal:Ani nemôžu profesori zo škôl v BA a ZA za to, že dnes padajú mosty. Na jednej konferencii sa sťažovala uznávaná SK kapacita "ako vyzeráme ako krajina v očiach iných" - lebo ak spadne most na ceste I. triedy či ich je moc zanedbaných, to je séria zanedbanej údržby, to sa nedeje z hodiny na hodinu). To už je jedno, že ako ...

To majú pravdu. Lenže "ako vyzeráme v očiach iných" je vždy relatívne.
Takže na pánov profesorov by som mal otázku, že či sa nehanbia za naše školstvo. Aj to vysokoškolské. Lebo to je tiež na smiech. Dokonca aj niektorí páni profesori a ich publikácie...

HWY napísal:Prečo nepríde táto alebo iná vláda s jasným postojom a niečo nezačnú stavať? Nemocnicu, úplne novú nemocnicu. Hneď bude krik že všade chcú nemocnicu. :D Školu, vedecký park.

Vidíš, to je tá vraj Ficova koncepcia. Koľko máme projektov nemocníc? Nula.
Čo sa týka vedeckých parkov, tak tie máme. Problém je niekde úplne inde. Nápoveda: snáď nechceš nejakému výskumníkovi ponúkať plat 1000 eur mesačne :lol: :lol: :lol:
Teda ponúkať môžeš, ale nemôžeš očakávať výsledky ako v Singapure...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 29. Jan 2021 15:51

Perets:
mam znamych na vychode, Snina, Michalovce, bol som tam na vojne v Humennom. Evidentne nemas potuchy o velkosti uzemia vychodne od PO, KE a pocte ludi. Ten kraj v pohode potrebuje dve paralelne dialnice ako som napisal. Vzdialenost tychto dialnic by bola niekde okolo 30km. Co by bolo takmer idealne pokrytie, plus po 20km na sever a na juh.
Ludia odtial potrebuju dochadzat za pracou do Presova, alebo Kosic, co sa momentalne neda, lebo je to pridlho. Aby tam prestalo vyludnovanie dedin.
Ten kraj potrebuje dialnicu pre rozvoj priemyslu aj turistiky extremne. Preco by som mohol ist z BA na vylet dialnicou do Tatier a nie do Tokaja, na Siravu, Domasu, alebo Poloniny?
Peniaze na tie cesty by boli vsetko len nie vyhodene.

pohodak:
To ze momentalne neviem manazovat 5 usekov naraz je fakt. Ale tak to ma byt, je to spravne? Urcite nie, treba spravneho cloveka, alebo viacerych a dokazat manazovat viacej usekov naraz. Ako som napisal zostava 600km, to by sa za 8 rokov dalo, po 75km rocne. Treba samozrejme spravit poriadok v byrokracii.
Alebo znova tu plakat, ze priprava useku trva 15 rokov? Je to normalne? Vlada ma moc, moze menit aj ustavne zakony, tak kde je problem? Poskracovat a pospajat terminy.
Cena? Pozriem si za kolko sa stavaju porovnatelne useky v Europe. Zoberiem dolny 25 percentil ceny a spravim ponuku kto to za tolko postavi. Pre vsetky useky bez vynimky, ziadne tendre. Ziadne navysovanie ceny firmami a kartely. Z tohoto poolu si firmy vyberu co postavia a daju ponuku, nizsie ist mozu. Ked bude ponuk viac beriem nizsiu, samozrejme pri rovnakej zadanej kvalite.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod perets » 29. Jan 2021 16:32

PK:
Hovoril som o prepojeniach S-J teda stredná R1 vs R3 a R4 . Kde najmä R1 na sever od BB nedáva veľmi zmysel čo sa týka: obsluhy územia, ekológie, terénu... vlastne jediný zmysel prečo sa nad ňou uvažuje lebo máme už jedno dopravné spojenie v tom mieste postavené, a doprava tam má problémy. Ak je to také nevyhnutné dopravné spojenie z pohľadu tranzitu, ktoré nemôže byť nahradené R3, tak je tu možnosť s 12km tunelom Lipt. Osada -Moštenica, no na severe to bude stále len v úzkom údolí Korytnice.
R4 bez námietky potrebná, tu slovensko dosť zaspalo, kebheje to však priorita tak je to možné postaviť do 12 rokov(začať jeden úsek ročne) aj bez PPP, čo by mohlo byť postačujúce.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 29. Jan 2021 16:45

PK, 2 dialnice snad nie. KE-MI je akceptovatelna aj pre TV, VT aj HE cize gro populacie zemplina. v ramci KE-MI dargov-pozdisovce snad bude priorita (mame uz koniec 1/21, dokedy bol termin na zverejnenie priorit?)

Alebo znova tu plakat, ze priprava useku trva 15 rokov? Je to normalne?
nie je to normalne. minimalne treba reformu EIA...a treba peniaze na pripravu, ak sa aj projekt dostane do fazy UR tak to casto zakape ze nie su vyclene peniaze na vykup parciel.

To ze momentalne neviem manazovat 5 usekov naraz je fakt. Ale tak to ma byt, je to spravne?
nie je to spravne. je to vec personalneho zabezpecenia.

Cena? Pozriem si za kolko sa stavaju porovnatelne useky v Europe. Zoberiem dolny 25 percentil ceny a spravim ponuku kto to za tolko postavi.
nech pomoze uhp v tomto ma naozaj zmysel. mytna-tomasovce znizili cenu este pred tendrom o 20 percent a tender zase o nejakych 20 percent. z nejakych 205 mega je nakoniec 128 mega.

a zase sme uplne mimo temu.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod pa3ck » 29. Jan 2021 16:48

PK napísal:Perets:
mam znamych na vychode, Snina, Michalovce, bol som tam na vojne v Humennom. Evidentne nemas potuchy o velkosti uzemia vychodne od PO, KE a pocte ludi. Ten kraj v pohode potrebuje dve paralelne dialnice ako som napisal. Vzdialenost tychto dialnic by bola niekde okolo 30km. Co by bolo takmer idealne pokrytie, plus po 20km na sever a na juh.
Ludia odtial potrebuju dochadzat za pracou do Presova, alebo Kosic, co sa momentalne neda, lebo je to pridlho. Aby tam prestalo vyludnovanie dedin.
Ten kraj potrebuje dialnicu pre rozvoj priemyslu aj turistiky extremne. Preco by som mohol ist z BA na vylet dialnicou do Tatier a nie do Tokaja, na Siravu, Domasu, alebo Poloniny?
Peniaze na tie cesty by boli vsetko len nie vyhodene.

Je pravda, že ako Vranovčan veľmi nemám právo sa ozývať, keďže moje mesto bude mať napojenie na D1 aj R4, ale aj tak nie som presvečený, žeby Zemplín potreboval dve diaľnice. D1 spája Košice s Užhorodom (dve 100 000+ mestá) cez metropolu Zemplína Michalovce. A ostatné väčšie mestá s výnimkou Sniny (VT, HE, TV + Kráľ. Chlmec a V. Kapušany) sú vzdialené od D1 do polhodiny cesty.

Radšej by som sa zameral na modernizácie jednotiek (ktoré sa tu aj reálne pripravujú), keďže je potrebné riešiť aj priečne prepojenia (VT-TV, HE-MI), ktoré zároveň budú slúžiť ako privádzače.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.