Stránka 1 z 20

Cesty I. triedy v SR

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 12:54
od devil
Akurat som si pri prezerani map vsimol, ze mame "nove" cesty I. triedy. Vznikli preklasifikovanim ciest II. tr. Teda:

I/12 na skalite :idea:
I/13 na medvedov
I/14 cez sturec
I/15 cez stropkov :idea:

Doplňujúce informácie o cestách I. triedy.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2005 20:20
od Diaľničiar
Na Slovensku je v súčasnosti 3 335 km ciest I. triedy.

Cesta I. triedy je cesta, ktorá má význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu a označuje sa dvojmiestnym číslom.

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2005 14:26
od Caesar
Na Slovensku je nevyhnutné, aby sa približne 1000 km ciest II. triedy a 2500 km ciest III. triedy komplexne prebudovalo na cesty I. triedy. Tento zámer je už aj pripravený v rôznych materiáloch, len chýbajú finančné prostriedky vo výške niekoľkých mld. SKK.

Okrem toho treba tiež prebudovať asi 2000 km ciest III. triedy na cesty II. triedy a postaviť viac ako 1500 km ciest I.-III. triedy v rôznych oblastiach SR, najmä (až 1100 km) cesty I. triedy tak, aby "kopírovali" trasy jednotlivých diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktoré sa plánujú postaviť v najbližších 15 rokoch.

Okrem týchto zámerov je tiež nevyhnutné, aby štát dokázal priebežne počas nasledujúcich 10-15 rokov opraviť všetky cesty I. triedy min. 2x, všetky cesty II. triedy, z ktorých aspoň 60% z nich 2x a min. 70% ciest III. triedy aspoň 1x.

Na niektoré tieto aktivity sa dajú použiť aj finančné prostriedky z EÚ, od 5-25% celkových nákladov podľa veľkosti daných projektov s tým, že sa potom pridelí menej financií na výstavbu diaľničnej siete na Slovensku.

Zdroj: EU, ...

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:41
od Alexander Velky
Caesar,

to, čo píšeš je asi zbožné želanie nás všetkých, ale realitou asi bude len samotné preklasifikovanie a opravy sa budú robiť až niekedy po dokončení D1 až po UA v takomto rozsahu ako ty píšeš. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:58
od expwy
Toto som navrhol este v roku 2003 ked bolo pred delimitaciou na samospravne kraje, ale zmietli mi to zo stola ze na to nie su financie. Tak to vytahujem teraz zo suflika, lebo je to aj tak pase. Len aby ste videli aj neoficialne navrhy :D

Nový projekt štátnych ciest

Cestná infraštruktúra patrí ku kľúčovým faktorom, ktoré významným spôsobom ovplyvňujú rozvoj hospodárstva ako aj priestorové usporiadanie územia štátu. Zvyšovanie životnej úrovne prináša so sebou vysoký rast cestnej automobilovej dopravy, najmä individuálneho automobilizmu a vyvoláva nevyhnutnú modernizáciu a rozšírenie kapacity cestnej siete.
Preto je odôvodnené všetky cesty II. triedy preradiť do štátnych ciest (S), ktoré po skončení reformy verejnej správy budú pod správou štátu. Cesty III. triedy sa budú označovať ako regionálne, župné alebo krajské cesty (skratka Ž alebo K podľa názvu VÚC), ktoré prejdú pod správu budúceho vyššieho územného celku. Bývalé cesty I. triedy sa označia ako cesty s prioritou a II. triedy bez priority. Budú odlíšené a označené aj zvislým dopravným značením.
Súčasné číselné označenie štátnych ciest I., II. a III. triedy pochádza z obdobia ČSFR a nevyjadruje nové dopravné vzťahy samostatného Slovenska. Preto je odôvodnené zmeniť číslovanie ciest podľa ich súčasného dopravného významu a označiť ich menom, ku ktorému mestu, pohoriu, rieke, oblasti alebo regiónu majú najväčší vzťah a vedú daným územím. Niektoré bývalé cesty II. triedy sa preradia do kategórie ciest s prioritou tak, aby vyjadrovali ich súčasný význam aj vzhľadom na usporiadanie územia štátu. Preradenie je navrhnuté tak, aby každým súčasným okresným mestom viedla cesta s prioritou.
Krajské cesty budú označované obdobne ako štátne, s tým že každý samosprávny kraj bude mať svoje vlastné označenie ciest bez ohľadu na iný kraj. Výnimku tvoria tie krajské cesty, ktoré vedú územím dvoch krajov. Tie budú mať rovnaké (spoločné) číselné označenie a názov tak v jednom ako aj druhom kraji. Napríklad: Krajská cesta K41 – Levárska cesta vedie územím Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja, a tak je v evidencii oboch krajov pod rovnakým číslom a názvom. Správcom tejto cesty sú obidva kraje, ale len na svojom území, ktoré delí krajská hranica. Ostatné sú v evidencii toho kraja, v ktorom sa nachádzajú. Názvy krajských ciest sa nezhodujú s názvami štátnych ciest. Niektoré názvy krajských ciest môžu byť podobné alebo rovnaké a to kvôli tomu, že v SR je viac sídel s rovnakým názvom. Nemalo by sa stať, aby v jednom kraji existovala cesta s rovnakým názvom.

Návrh zvislého dopravného značenia ciest:

Štátna cesta
- s prioritou S10: 10


- bez priority S12: 12


Krajská cesta K112: 112



Zoznam štátnych ciest vrátane diaľnic a rýchlostných ciest

Vysvetlivky:

10 – cesta s prioritou

12 – cesta bez priority

304 – náhradná cesta: dočasná štátna cesta s prioritou v trase budúcej rýchlostnej cesty (v tomto prípade R4), ktorá po dobudovaní bude vedená v tej istej trase alebo sa preradí do kategórie krajských ciest. Každopádne tieto čísla postupne zaniknú.

K112 – krajská cesta

Malokarpatská cesta – názov štátnej alebo krajskej cesty

–odbočka Trenčín – pomlčka označuje názov cesty, z ktorej je vedená odbočka. Napr.: celý názov štátnej cesty č S1c je Bratislavská cesta, odbočka Trenčín.

(II/502) – bývalé označenie

(BA-PK-Vrbové) – trasa cesty so skratkami okresov

(•A) – hraničný priechod s príslušným štátom

TT-kraj – krajská cesta je spoločná aj pre Trnavský kraj



Diaľnice: D1

D1 Severná diaľnica (D61+D1: BA-Petržalka –TN – ZA – PP – PO – KE – MI – •UA)
D2 Záhorská diaľnica (D2: •CZ Brodské – BA – Rusovce •H)
D3 Kysucká diaľnica (D18: ZA – KM – CA – Skalité •PL)
D4 Bratislavský diaľničný okruh (D61: •A Jarovce – D2 – Slovnaft – Ivanka – Rača – Stupava D2)

Rýchlostné cesty: R1

R1 Pohronská rýchlostná cesta (51: TT – NR, 65: NR – ZM – ZC – ZH – ZV – BB)
R2 Západovýchodná rýchlostná cesta (50: •CZ – TN – PD – ZH – ZV – LC – RS – RV – KE)
R3 Severojužná rýchlostná cesta (59: •PL – TS – DK, 65: MT – TR – ZH, 66: ZV – KA – Šahy •H )
R4 Východoslovenská rýchlostná cesta (68: KE – Seňa •H, 73: PO – SK – •PL)
R5 Těšínska rýchlostná cesta (11: D3 – Svrčinovec •CZ)
R6 Púchovská rýchlostná cesta (49: Beluša – PU – Lysá p/Makytou •CZ)
R7 Juhoslovenská rýchlostná cesta (63: BA – DS – NZ, 75: NZ – VK – LC)
R8 Bratislavský vonkajší polokruh (BA: Lamač D2 – Tunel – Krasňany – Galvaniho – D1)

Štátne cesty: 10, 12

1 Bratislavská cesta (61: BA – TT – TN – ZA)
1a – odbočka Nové Mesto (BA: Vajnorská ul.)
1b – odbočka Trnava (TT)
1c – odbočka Trenčín (TN, diaľničný privádzač na D1)
1d – odbočka Púchov (49: Beluša – PU)
2 Moravská cesta (2: BA – MA – Holíč – SI •CZ)
2a – odbočka Mlynská dolina (BA: Patrónka – Ml.dolina)

2b – odbočka Moravský Svätý Ján (00238: Moravský Sv.Ján – •A)
3 Malokarpatská cesta (502: BA-Hodžovo nám. – PK – Vrbové)
4 Novozámocká cesta (62: SC – Sládkovičovo – 75: GA – SA – NZ)
4a Sereďská cesta (62: Sládkovičovo – Sereď)

5 Dunajskostredská cesta (572: BA-Tomášikova, Trnavská, Vrakunská – DS)
6 Dunajská cesta (63: BA-Nivy – Gagarinova – DS – KN – Štúrovo •H)
7 Rábska cesta (586: V.Meder – Medveďov •H)
8 Mošonská cesta (BA: Záhradnícka/Košická – Most Košická – Dolnozemská – 2: Rusovce •H)
8a – odbočka Jarovce (Kopčianska cesta) (2 – Jarovce – •A)
9 Viedenská cesta (61: BA-Prístavný most – Einsteinova – Viedenská •A)
10 Cesta Baba (503: •A Záhorská Ves – MA – PK – SC – Šamorín)
11 Plavecká cesta (501+499: Lozorno – Brezová p/Bradlom – MY – •CZ)

12 Záhorská cesta (590: MA – Holíč)
13 Senická cesta (•CZ – 500: Kúty – SE – •CZ)
14 Trnavská cesta (504: Modra – TT – NM)
15 Stupavská cesta (BA-Račianske mýto – nábrežie – 505: Karloveská – Stupava)
16 Gabčíkovská cesta (506: Báč – Medveďov)
17 Galantská cesta (507: Sereď – GA – DS – Gabčíkovo)
18 Malodunajská cesta (510: Most pri BA – Sládkovičovo)
19 Piešťanská cesta (499: Brezová p/Bradlom – PN – TO)
20 Hodonínska cesta (51: •CZ – Holíč – SE – TT)

21 Špačinská cesta (560: TT – Dechtice)
22 Mederská cesta (561: GA – V.Meder)
23 Myjavská cesta (581: Sobotište – MY – NM)
24 Považská cesta (507: ZA – BY – PB – PU – TN – PN – HC – Sereď, 573: Sereď – SA – KN)
24a – odbočka Nové Zámky (563: Kolárovo – NZ)
25 Novomestská cesta (54: •CZ – NM – 515: Rakoľuby)
26 Levická cesta (513: Bučany – HC – NR, 51:NR – LV – Hont.Nemce)

27 Bánovská cesta (516: N.Dubnica – BN)
28 Strážovská cesta (574: Pruské – D1 – IL – Nováky)
28a Ilavská cesta (bývalá 574 cez mesto: S28 – Ilava S1/S28)
29 Dubnická cesta (57: •CZ – Dubnica)
30 Nitrianska cesta (64: Nováky – PE – TO – NR – NZ – KN •H)
31 Dolehronská cesta ((65: ZH – ZC) – 76: Hron.Beňadik – Želiezovce – Štúrovo)

32 Považskobystrická cesta (517: PB – Rajec)
33 Bytčianska cesta (18: •CZ – BY)
34 Fačkovská cesta (64: ZA – PD)

34a – odbočka Višňové (ZA-Vlčince – Rosina – Višňové – Turie)
34b Bojnická cesta (PD – Bojnice – Lazany – Nedožery-Brezany)
35 Kysucká cesta (11: ZA – KM – CA – •CZ)
36 Javornícka cesta (541: Kotešová – Turzovka)
37 Čadčianska cesta (487: Makov – CA – CA-Bukov na D3)
38 Turzovská cesta (484: •CZ Konečná – Turzovka)
39 Skalitianska cesta (487: Svrčinovec – Skalité •CZ)
40 Severoslovenská cesta (18: ZA – MT – RK – LM – PP – LE – PO)
41 Kysucko-oravská cesta (520: Krásno – TS – Suchá Hora) po dobudovaní spojenia Kysúc a Oravy cez Novú Bystricu štátna cesta s prioritou, zatiaľ bez priority.

41a – odbočka Námestovo (NO: most do mesta cez vodnú nádrž Orava)
42 Malofatranská cesta (583: ZA – Terchová – Párnica)
42a – odbočka Terchová (príjazd k lyžiarskemu stredisku Vrátna: Terchová – Vrátna)
43 Vyšehradská cesta (519: Nr.Pravno – Príbovce)
44 Šturecká cesta (577: TR – BB)
45 Turčianska cesta (65: obchvat MT – TR – ZH)
45a Martinská cesta (MT-mestský okruh s pripojením na S45 a S40)

45b Kremnická cesta (578: Kremnica – Skalka)
46 Tajovská cesta (BB – Tajov – Kordíky)
47 Oravská cesta (521 / 78: DK – NO – Or.Polhora •PL)
48 Západotatranská cesta (584: Podbieľ – LM)
49 Juhoslovenská cesta (75: NZ – VK – LC)
50 Ružomberská cesta (59: •PL – TS – DK – RK – BB)

51 Nízkotatranská cesta (584: LM – Chopok – Bystré)
52 Slatinská cesta (591: BB – Zv.Slatina)
53 Cesta Poľana (529: BR – Hriňová)
54 Banskobystrická cesta (69: BB – ZV)
54a Zvolenská cesta (ZV)
55 Horehronská cesta (66: BB – BR – Pusté Pole)

55a – odbočka Mýto p/Ďumbierom (529: BR – Mýto p/Ďumbierom)
56 Čertovická cesta (72: Podbrezová – L.Hrádok)
57 Vysokotatranská cesta (537: L.Hrádok – Lendak)

58 Štrbská cesta (538: Štrbské Pleso – Štrba D1)
59 Mengusovská cesta (539: Vyšné Hágy – Mengusovce)
60 Ždiarska cesta (67: Spišská Belá – Javorina •PL)
60a – odbočka Podspády (Podspády – •PL)
61 Dobšinská cesta (67: PP – Pusté Pole – RV)
62 Beskydská cesta (520-6: Zákamenné – Novoť •PL)
63 Smokovská cesta (534: PP – St.Smokovec)
64 Lomnická cesta (540: T.Lomnica – V.Lomnica)
65 Kežmarská cesta (536: KK – Jánovce)
66 Rudohorská cesta (526: Stará Huta – DT – Hnúšťa – RV)
67 Rimavská cesta (531: Grúň – Tisovec – Hnúšťa – RS – 571: Pavlovce – Kráľ) úsek RS – Kráľ bez priority
68 Tisovská cesta (530: BR – Tisovec)

69 Cerová cesta (571: Fiľakovo – Pavlovce)
70 Revúcka cesta (532: Muráň – RA – Tornaľa)
71 Plešivská cesta (587+589: Henckovce – Štítnik – Plešivec – •H)
72 Spišská cesta (536: Sp. Štvrtok – SN – Sp.Vlachy)
73 Hnilecká cesta (533: LE – SN – Gem.Poloma)
74 Palcmanská cesta (535: Dobšiná – Sykavka)
75 Gelnická cesta (546: Zimná Dolina – GL)
76 Smolnícka cesta (549: Mníšek – RV)
77 Jaklovská cesta (547: Sp.Podhradie – KE)
77a – odbočka Spišské Podhradie (Sp.Podhradie)
78 Medzevská cesta (548: Smolník – KE)
79 Moldavská cesta (550: Jasov – Moldava n/Bodvou)
80 Staroľubovnianska cesta (67: PP – KK – SL – •PL)
81 Magurská cesta (542: Sp.St.Ves – Sp.Belá)
82 Pieninská cesta (543: •PL – Sp.St.Ves – SL)
83 Miškovecká cesta (67: Tornaľa – Kráľ – •H)
84 Spišsko-Šarišská cesta (68: SL – PO)
85 Bardejovská cesta (77: Plaveč – BJ – SK)

86 Becherovská cesta (545: Zborov – Becherov •PL)
87 Čiernohorská cesta (546: PO – Margecany)
88 Raslavická cesta (545: BJ – Kapušany – PO)
89 Vranovská cesta (18: Lipníky – VT – Strážske)
90 Fiľakovská cesta (71: LC – Fiľakovo – Šiatorská Bukovinka •H)
91 Cesta Domaša (557: Stročín – SP – VT)

92 Giraltovská cesta (556: Giraltovce – Hanušovce)
93 Kručovská cesta (556: Maťovce – Lomné)
94 Stropkovská cesta (575: SP – ML)
95 Ondavská cesta (554: Havaj – Nižný Hrabovec – Trhovište – Oborín)
96 Humenská cesta (558: Čičavka – HE)
97 Bukovská cesta (558: Stakčín – Ubľa)
98 Laborecká cesta (18+559: MI – HE – ML – Čertižné)
99 Sninská cesta (74: HE – SV – •UA)
100 Ukrajinská cesta (50: KE – MI – SO – •UA)
101 Košická cesta (68: PO – KE – Milhosť •H)
102 Zemplínska cesta (552: KE – V. Kapušany)

102a – odbočka Sečovce (Gemerská Teplica – Sečovce)
103 Slanská cesta (576: VT – Bidovce – Bohdanovce)
104 Trebišovská cesta (79: VT – TV – Sl. Nové Mesto – •H)
105 Bodrocká cesta (553: Sl.Nové Mesto – Kráľovský Chlmec)

106 Latorická cesta (555: V.Kapušany – Kráľ.Chlmec)
107 Užská cesta (555: MI – V.Kapušany)
108 Vihorlatská cesta (582: MI – SO)
108a Michalovská cesta (MI-centrum)
109 Sobranecká cesta (566: Ubľa – SO)
110 Štúrovská cesta (509: Hurbanovo – Štúrovo)
111 Zlatomoravecká cesta (65: NR – ZM – Hron.Beňadik)

112 Topoľčianska cesta (514: HC – TO)
113 Šalianska cesta (562: NR – SA)
114 Bánovská cesta (592: BN – Nadlice)
115 Lučenecká cesta (565: Pôtor – LC)
116 Partizánska cesta (579+593: Hradište – PE – NR)
117 Vráblianska cesta (511: PE – ZM – Vráble – Hurbanovo)
118 Šuranská cesta (580: Palárikovo – Šurany – Kalná n/Hronom)
119 Žarnovická cesta (512: Osľany – ZC)
120 Sitnianska cesta (524: BS – Kmeťovce)
121 Štiavnická cesta (525: ZV – BS – Hont.Nemce)
122 Pribetská cesta (589: Kolta – Pribeta – Chotín)
123 Gbelčianska cesta (588: Málaš – Gbelce – Moča)
124 Ipeľská cesta (564: Tlmače – LV – Štúrovo)
125 Krtíšska cesta (527: Babiná – VK – Sl.Ďarmoty •H)
126 Rapovská cesta (594: LC – Rapov •H)
127 Poltárska cesta (595: Kokava n/Rimavicou – PT – Kalinovo)
128 Krupinská cesta (526: Senohrad – Devičie)
129 Šahianska cesta (527: Šahy – Sl.Ďarmoty)
130 Gemersko-Novohradská cesta (50: ZV – LC – RS – RV – KE)
130a Turnianska cesta (Turňa n/Bodvou – Hosťovce •H)

131 Vígľašská cesta (591: Vígľaš – Dolná Strehová)

Bratislavské mestské hlavné cesty:

200 Bratislavská severojužná tangenta (BA: S2 Pražská – Tunel Stráže – Pionierska – Jarošova – Bajkalská – Biskupická radiála D4/R7)
201 Vinohradská radiála (BA: Pionierska – popri železnici 120, 130 – ŽSt Vinohrady)
202 Ružinovská cesta (BA: S15 od Karadžičovej – Záhradnícka – Ružinovská – na S4 Vrakunská)
203 Vajnorská cesta (BA: Rača – Vajnory – Senecká cesta – D1)
204 Devínska cesta (BA: Karlova Ves – Devín – D.N.Ves)
205 Petržalská cesta (BA: D2 Kapitulské pole – Bratská ul. – Kutlíkova – Dolnozemská, na S8 )
206 Prístavná cesta (BA: S15 Landererova – Prístavná – D1/S200 Bajkalská – Slovnaftská – Kazanská – Dvojkrížna S5)


Náhradné štátne cesty:

301 Pohronská náhradná cesta (65: NR – ZM – ZC – ZH)
302 Západovýchodná náhradná cesta (50: •CZ – TN – PD – ZH – (ZV – LC – RS – RV – KE))
303 Severojužná náhradná cesta (59: •PL – TS – DK, 66: ZV – KA – Šahy •H)
304 Východoslovenská náhradná cesta (73: PO – SK – •PL)
306 Púchovská náhradná cesta (49: PU – Lysá p/Makytou •CZ)
308 Bratislavský vonkajší polokruh (BA: Lamač D2 – Tunel – Krasňany – Galvaniho – D1)


krajské cesty môžem zverejnit neskôr ak bude záujem :D

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 22:24
od aquila
wow, MH ako klobuk dole. skoda ze to nepreslo. faktom je ze cestna infrastruktura by sa mala prehodnotit ako celok, lebo znacenie aj projekty rozvoja boli robene z vacsej casti v ramci CSFR a kou veci uz neplati. ani vztahy s regionmi.

dalej treba prihliadat na vyvolane investicie, priemyselne parky etc. myslim ze taka nova schema by nebola od veci

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 08:48
od Alexander Velky
MH,

ty tiež nie si na správnom mieste, ty už si mal byť dávno niekde vyššie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 08:57
od flakst
Pripájam sa k AV v názore na MH.

Keď tak na to pozerám treba naozaj niečo poriadne spraviť s klasifikáciou ciest a tiež presným označením výjazdov z diaľníc. V USA tieto slúžia ako identifikačné miesta. Ak sa niekoho opýtate na nejaké miesto, odpovie Vám, diaľnica č. to a to, výjazd číslo to a to. A niet šance, aby ste zablúdili. :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:05
od Caesar
MH,

ten zoznam som ja už niekde videl, takže predsa len to "má nejaký význam". 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:46
od expwy
Myslis to vazne, ze si ho niekde videl? Dal som to zopar ludom do ruky, ale vratili mi to so slovami, ze II. triedy preradene do statu nebudu a tym to straca zmysel. Bolo to aj asi tyzden na dopravnom planovani, ale zhodili to tiez zo stola, takze neviem kde si to mohol vidiet, lebo to mam zamknute v mojom sufliku. Rozpracoval som aj III. treidy za BA-kraj, TT-kraj, NR-kraj a TN-kraj. Prave som pracoval na ZA-kraji, ked mi to zrusili, tak som dalej nepokracoval. Jedine ze by si z toho spravili kopie pre dalsie pouzitie a to by ma nastvalo :D A mozno ani nie len nech sa nieco s tym uz konecne robi. Mozno si na tom prihreje polivocku niekto iny, cert to zober, len nech sa to hybe.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:48
od Caesar
MH,

časť toho zoznamu "behá po niektorých inštitúciách". Nechaj to tak, radšej. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:49
od Caesar
MH,

možno, že som videl len podobný zoznam. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:54
od expwy
Ved ako som povedal kaslem uz na to, len nech sa s usporiadanim cestnej siete zacne uz konecne nieco robit. SLO, HR, UA, EST, LT, LV, BY, UA kazdy z nich po rozpade byvalych spolocnych teritorii prerobili usporiadanie cestnej siete, len jedine SK toho nebolo schopne ani po 13-tich rokoch :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 12:48
od wazari
Caesar napísal:
Na niektoré tieto aktivity sa dajú použiť aj finančné prostriedky z EÚ, od 5-25% celkových nákladov podľa veľkosti daných projektov s tým, že sa potom pridelí menej financií na výstavbu diaľničnej siete na Slovensku.

Zdroj: EU, ...


Na tieto ucely je minimalny prispevok 25% z EU. To je pravidlo EU. Pri podpore firiem je to minimalne 15%. Mensi prispevok sa neda dostat.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:35
od Alexander Velky
wazari napísal:Na tieto ucely je minimalny prispevok 25% z EU. To je pravidlo EU. Pri podpore firiem je to minimalne 15%. Mensi prispevok sa neda dostat.


Tak tam Caesar možno chcel napísať 15-25% ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 09:14
od Caesar
Tak potom je tých 5% viazaných na štátny rozpočet alebo na niečo iné. Je to od 5 do 35%, podľa presných informácií podľa jednotlivých možností od koho by sa príspevok sa čerpal. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 09:22
od Caesar
A ešte som počul aj zámer, aby sa po r. 2008 začalo uplatňovať PPP aj na opravy ciest I. triedy v rozsahu v akom opravoval cesty štát + navýšenie o 40%, ale keďže to bude PPP, tak sa bude dávať ročne menej a údržba bude na daných úsekoch pravidelnejšia. Len otázkou bude, či sa potom ešte budú aj opravovať ostatné úseky ciest. I triedy v podobnom rozsahu ako dnes. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 20:34
od Dialniciar
Caesar,

PPP sa bude uplatňovať na opravy ciest I. triedy až potom, čo sa sprivatizuje NDS, a.s.

Malo by to jednu výhodu a tou je to, že dané úseky ciest by sa pravidelnejšie opravovali.

Kľudne by sa mohlo dať PPP opraviť cestu SC-Sládkovičovo. Intenzity dopravy tam sú, takže by tam mohlo byť aj mýto. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 20:38
od Dialniciar
MH napísal:Toto som navrhol este v roku 2003 ked bolo pred delimitaciou na samospravne kraje, ale zmietli mi to zo stola ze na to nie su financie. Tak to vytahujem teraz zo suflika, lebo je to aj tak pase. Len aby ste videli aj neoficialne navrhy :D

Nový projekt štátnych ciest

...


MH,

toto by bolo zaujímavé minimálne po stránke tých názvov jednotlivých ciest a keby si ešte prepracoval aj číslovanie na aktuálnu dobu a potreby samosprávy, tak by z toho mohlo niečo byť. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 13:45
od wazari
Caesar napísal:Tak potom je tých 5% viazaných na štátny rozpočet


Ano.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:37
od expwy
Dy napísal:MH,

toto by bolo zaujímavé minimálne po stránke tých názvov jednotlivých ciest a keby si ešte prepracoval aj číslovanie na aktuálnu dobu a potreby samosprávy, tak by z toho mohlo niečo byť.


Prepracovavat to teraz nebudem, lebo to zabera velmi vela casu. Ked ma zas chyti nejaky osial tak mozno vtedy. Ale mas pravdu, ze tie nazvy by boli pouzitelne aj dnes, len cisla ciest by uz vyzerali uplne inak, lebo ako vsetci vieme cesty II. triedy presli do spravy VUC, takze by to chcelo uplne prerobit. Ale nejake napady a varianty mam v hlave ulozene :D

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 18:05
od Dialniciar
MH napísal:
Dy napísal:MH,

toto by bolo zaujímavé minimálne po stránke tých názvov jednotlivých ciest a keby si ešte prepracoval aj číslovanie na aktuálnu dobu a potreby samosprávy, tak by z toho mohlo niečo byť.


Prepracovavat to teraz nebudem, lebo to zabera velmi vela casu. Ked ma zas chyti nejaky osial tak mozno vtedy. Ale mas pravdu, ze tie nazvy by boli pouzitelne aj dnes, len cisla ciest by uz vyzerali uplne inak, lebo ako vsetci vieme cesty II. triedy presli do spravy VUC, takze by to chcelo uplne prerobit. Ale nejake napady a varianty mam v hlave ulozene :D


MH,

krátko, ... teba je v štátnom sektore škoda. :)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 18:27
od expwy
Dy,

Ja som spokojny. Pracujem tam kde som chcel a mozem si takto aspon ciastocne realizovat svoje predstavy a zamery :D

Uz davno neplati, ze v statnom sektore pracuje len odpad :D
A aj platy sa uz rapidne zvysuju.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 18:45
od Dialniciar
MH napísal:Dy,

Ja som spokojny. Pracujem tam kde som chcel a mozem si takto aspon ciastocne realizovat svoje predstavy a zamery :D

Uz davno neplati, ze v statnom sektore pracuje len odpad :D
A aj platy sa uz rapidne zvysuju.


Tak potom je to v poriadku. K tým 2 posledným poznámkam. Ja viem, že aj v štátnom sektore pracujú dobrí a zodpovední ľudia, ale takých je málo.

Platy rastú, ale výrazne pomalšie než v súkromnom sektore, a preto je stále odliv zo "štátu do firiem" a nie naopak, jedine, ak niekto vstúpi do politiky, iný dôvod nikto nemá. Snáď len potom ten pocit, že človek chce a môže aj niečo zmeniť, len sa nesmie "vzdialiť" od názorov politických vodcov. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:21
od Alexander Velky
Caesar napísal:A ešte som počul aj zámer, aby sa po r. 2008 začalo uplatňovať PPP aj na opravy ciest I. triedy v rozsahu v akom opravoval cesty štát + navýšenie o 40%, ale keďže to bude PPP, tak sa bude dávať ročne menej a údržba bude na daných úsekoch pravidelnejšia. Len otázkou bude, či sa potom ešte budú aj opravovať ostatné úseky ciest. I triedy v podobnom rozsahu ako dnes. 8)


Toto sa asi tak skoro nezrealizuje kvôli nedostatku financií. :lol: