Stránka 27 z 32
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
07. Jan 2021 17:56
od Vlados
Je to bohapusté vyhadzovanie peňazí! Celá SSC nemá na opravy mostov v stave 6. a 7. ale rozhadzujú na štúdie, ktoré vyžadujú len pre Žilinu cez 200 miliónov eur.
Aj tu sa uprednostnila diaľničná infraštruktúra pred inými riešeniami pre mesto, tak mesto nech na 30 rokov zabudne niečo chcieť od štátu. Sú desiatky miest a stovky obcí, kde treba riešiť základnejšie problémy...
Veľkým pľuvancom je riešenie križovatky Košická a k tomu aj prepojenie Strečno-KIA. Dôvod: "Križovatka HyperTesco pri spustení D1 vyhovuje aj pre rok 2050. V prípade ak D1 bude odstavená križovatka nevyhovuje. Uvedenie do prevádzky: 2024". 2x po týždni v roku zlú situáciu prežijú.
Keby sa išlo primárne riešiť Fačkovské sedlo tak som ticho, ale začínať chomalandom?
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
30. Jan 2021 23:26
od Vlados
MeteoR@j napísal:Riešiť Raj. Teplice je už mino témy HP-LL ale nedá mi, aby som neuviedol na pravu mieru ako to v skutočnosti je.
Nieje pravdou, že momentálna situácia s 1/64A niekomu vyhovuje. Rokovania medzi mestom a SSC sa viedli už pekných pár rokov. Už v 2015 sa mesto RT dohodlo so SSC, že schvaľuje prevod cesty do majetku mesta (od žel. priecestia po Afroditu), pod podmienkou rekonštrukcie mosta, s tým že most bude rekonštruovaný pred odovzdaním do majetku RT.
Medzičasom (2019) mesto odsúhlasilo prevod pozemkov 1/64A vo vlastníctve mesta do majetku ŽSK. Z čoho vyplýva, že SSC tam nemá už nič. Úsek 1/64A Konská - R. Teplice (po odbočku na Kunerad) sa prekvalifikuje na cestu lll/2106.
Možno je to otázkou už iba pár mesiacov
Mesto nehľadelo na prínos vybudovaním obchvatu, ale ešte žiadalo (vy.ieralo) rekonštrukciou... Čo by iné obce dali za obchvat bez ďalších podmienok.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
16. Máj 2021 17:40
od Miro
Dnes sa mi stala taká nepríjemnosť na križovatke v Radoli pri odbočovaní doľava do Kysuckého Nového Mesta. Zastavil som ako druhý v poradí na zelenú v križovatke, pretože som dával prednosť protiidúcim, takže som už nevidel na semafor. Keď sa protiidúce autá zastavili, ten prvý trošku zaváhal a keď som išiel dokončiť odbočenie ja, už sa od Vadičova valili autá. Neviem, či nevyrazili už na oranžovú. Našťastie sa nič nestalo, skončilo to trúbením a hromžením, ale asi by som bol v prípade nehody vinný.
Jazdím tade veľmi často, ale ešte sa mi to nestalo. Rozmýšľam, kde som urobil chybu. Asi nabudúce nevojdem do križovatky a budem čakať pred križovatkou, aby som na semafor videl.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
17. Máj 2021 08:51
od metelesku.blesku
Keď tam končí zelená od CA, tak sa zapína zelená šipka pre odbočenie doľava od ZA práve na to, aby sa vyprázdnil aj tento smer a neblokoval potom tých, ktorí potrebujú ísť rovno smer ZA - CA.
V noci, pri nižšej intenzite dopravy, tú šipku pre odbočenie doľava ale vypínajú, a teda vchádzaš do križovatky na smerovo neurčenú zelenú a až v samotnej križovatke dávaš prednosť protiidúcim vozidlám. V tom prípade ak vojdeš do križovatky na zelenú a v protismere je stále plno (stáva sa to v najmä v nedeľu po 22.00 keď pustia kamióny cez hranice) a uvoľní sa to až potom, čo dostanú červenú, môžeš kľudne opustiť križovatku a ostatní by si mali ukľudniť hormóny pri používaní klaksónov. Do križovatky nemôžeš ísť iba v prípade, keď ju nevieš vôbec opustiť.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
17. Máj 2021 11:05
od Miro
Toto bolo včera okolo 15:00 a šípka pre odbočenie vľavo sa nezasvietila.
Mimochodom, vodiči jazdiaci zo smeru od Vadičova a KNM sú zvyknutí, že autá oproti majú červenú, aj keď tam zelená šípka doľava nie je. Keby zrazu mali zelenú aj protiidúci, tak sa zrazia.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
17. Máj 2021 11:14
od Jonathan
Mozno skusaju novy signalny plan, pretoze vytazenie krizovatky je silnejsie po otvoreni obchvatu Cadce.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
17. Máj 2021 11:36
od metelesku.blesku
Alebo je to víkendový signálny plán, kedy je celkovo premávka o niečo slabšia aj v hlavnom smere ZA-CA.
každopádne Miro do križovatky mohol vojisť a na odbočenie vľavo počkať kým autá v protismere neprestanú ísť, t.j. čakať až kým nebudú mať červenú a až potom opustiť križovatku. V prípade nehody by boli vinní tí, ktorí by do neho narazili zboku, či už v smere od KNM alebo od Vadičova.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
06. Júl 2021 12:11
od Peter_CA
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
06. Júl 2021 17:40
od Miro
Poobede zase stojaca kolóna pred KNM po Brodno. Ešte že máme provizórne dočasné mosty do Vrania a môžeme ísť cez Rudinu. Videl som tam aj cudzincov, zrejme ich navigácia posielala tade.
Neviete niekto, kedy tie mosty uzavrú kvôli údržbe? Tuším to už malo byť.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
06. Júl 2021 17:43
od Miro
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
07. Júl 2021 01:23
od Vlados
Do kedy bude Slovensko protežovať Žilinu? Čo má NDS s cestou III. triedy?
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
07. Júl 2021 16:11
od Miro
Teraz už nič. V čase stavby tunela Považský Chlmec boli tieto dočasné mosty náhradnou trasou do Vrania, pretože cesta medzi Považským Chlmcom a Vraním bola neprejazdná. Toto s tým mala NDS.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
07. Júl 2021 20:37
od Vlados
To je minulosť. Takže opakujem otázku. Do kedy...?
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
07. Júl 2021 21:59
od Pacho
vlados, trocha objektivity , keď je niečo protežované, tak je to bratislava , a pekne potichučku, to ti nevadí??:
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
08. Júl 2021 07:49
od devil
buduju sa tunely okolo ZA a nie okolo BA.
okrem toho v BA mas dodnes jednokolajovu trat v sirsom centre.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
08. Júl 2021 14:04
od sendvo
dokedy sa bude protezovat zilina? dovtedy kym to bude dolezita krizovatka ciest a zeleznic. a dovtedy kym tu budu dvaja z najvacsich zamestnavatelov na slovensku a najvacsi platitelia dani a odvodov
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
08. Júl 2021 14:15
od devil
takze tvrdis ze zilina dolezitejsia krizovatka ako BA ci KE ? lebo podla objemu investicii to tak vyzera.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
08. Júl 2021 14:59
od sendvo
tvrdim? keby sa mi chcelo tak si najdem tie cisla ale zasa by si to ty alebo niekto iny z diskutujucich otocil podla seba tak mi to pride ako zbytocna robota..
schaeffler kysuce je po volkswagene druhy najvacsi sukromny (neratam zeleznice a postu) zamestnavatel na slovensku. kia + mobis su cislo 8 nehovoriac o tom ze maju svoju dvojicku hyundai hned za hranicami v nosoviciach.
schaeffler zaplatil v roku 2018 na daniach a odvodoch skoro 260 milionov eur. plus kolko tisic dalsich pracovnych prilezitosti okolo toho generuju len tieto dve fabriky.
sorry ale kebyze som druhy najvacsi zamestnavatel na slovensku tak chcem od statu aj nejaku protihodnotu - minimalne kvalitnu infrastrukturu. a nie ze moje kamiony sa pomaly ani nemaju ako dostat do fabriky a ze zvazanie zamestnancov z regionu trva trikrat tolko casu..
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
08. Júl 2021 22:47
od cPalo
Sry, ale tá firma má na SVK 2 závody.
https://camit.sk/sk/novinky/21751_zavody-schaeffler-znizuju-pocet-zamestnancovZávod v Skalici začiatkom vlaňajška zamestnával 5.000 ľudí, dnes o tisícku menej. Kysucký závod má 4.400 pracovníkov. Združenie zamestnancov v Kysuckom závode uvádza :
https://odborykysuce.sk/zdruzenie-zamestnancov-schaeffler-kysuce/ja tam vidím aktuálne 4.300 zamestnancov.
S tou daňou to bude podobné
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
09. Júl 2021 08:07
od devil
tvrdim? keby sa mi chcelo tak si najdem tie cisla ale zasa by si to ty alebo niekto iny z diskutujucich otocil podla seba tak mi to pride ako zbytocna robota..
viewtopic.php?p=208431#p208431schaeffler kysuce je po volkswagene druhy najvacsi sukromny (neratam zeleznice a postu) zamestnavatel na slovensku. kia + mobis su cislo 8 nehovoriac o tom ze maju svoju dvojicku hyundai hned za hranicami v nosoviciach.
schaeffler zaplatil v roku 2018 na daniach a odvodoch skoro 260 milionov eur. plus kolko tisic dalsich pracovnych prilezitosti okolo toho generuju len tieto dve fabriky.
prijmy statu su v miliardach.
sorry ale kebyze som druhy najvacsi zamestnavatel na slovensku tak chcem od statu aj nejaku protihodnotu - minimalne kvalitnu infrastrukturu. a nie ze moje kamiony sa pomaly ani nemaju ako dostat do fabriky a ze zvazanie zamestnancov z regionu trva trikrat tolko casu..
5-10 km od suvislej dialnice nie je uplne bezne ani na zapade a oni to maju a nikto im nespochybnuje ani ten slavny privadzac do fabriky.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
10. Júl 2021 13:57
od Mawerick81
Devil: zaciatok D3 v BRodne je naozaj od KNM na skok,, ale opacnym smerom tiez potrebuju aj Shaeffler a hlavne Kia Mobis jazdit,, zvlast druhy menovany kde do Nosovic jazdia pravidelne kamiony.. jo a medzi KNM a ZA tiez jazdi vela kamionov,, v KNM je DSC, ktora je dost velkym dodavatelom ramov sedaciek do KIE,, a veru pekny cas stravia v kolonach.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
10. Júl 2021 14:35
od Pacho
maweric, nechcem byť sarkastický, ale s devilom sa nediskutuje o oblasti žiliny a knm, ani o pacholande, ale diskutuje sa s ním o prázdnej R4, ktorá bola lacná na rovine a postavena včas, a čo sa stane, keď madari dokončia A31.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
10. Júl 2021 18:22
od devil
netreba, staci si pozriet ten zoznam co som linkol. ten hovori za vsetko.
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
11. Júl 2021 14:23
od Mawerick81
mne to fakt pride tak, ze sever a ludia co tu ziju si mozu za to, ze je tu kopcovity teren,, a ze tu jazdi kvantum tranzitu.. objavil sa tu uz clnaok ze v r. 2023 budu koncit poliaci s dialnicou ktora konci na slovenskej hranici? TO bude tu este radosti jazdit,, R2 riesi na 90% len vnutrostatnu prepravu,, cize jej vyznam pre zbytok slvoenska je bezpredmetny..
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... 227Wdmmuhg
Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta
Odoslané:
12. Júl 2021 20:47
od nevo83
R2 riesi na 90% len vnutrostatnu prepravu,, cize jej vyznam pre zbytok Slovenska je bezpredmetny..
teda nechcem byt sarkasticky ale taka D3 ma potom pre SVK vyznam kolko 20percent ?
som myslel ze STAT stavia v prvom rade cesty pre svojich obcanov....a na to vybera dane, ale asi sa nieco zmenilo v socio-ekonomickej nauke
,
alebo mi uslo ze opat jazdime na konoch a vozoch a AUTA a Kamiony maju len zahranicne entity
kt tu tranzituju
R2 nema byt LEN spojnica vychod-Ba, lebo nie vsetci musia nevyhnutne cestovat len tam, ale mozu koncit aj v okoli BB resp ZV...