Stránka 11 z 16

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2020 17:20
od devil
presne len tazko presvedcit verejnu mienku ze netreba vsade RC ked ani tam sa nestavaju prelozky kde sa ziadne RC ani len vo vyhlade neplanuju.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2020 19:05
od Dendik
devil napísal:nie je ziadna veda posudit ze najskor obchvat SB a michalany a najviac zasiahnute obce plavnica, lubotin, p.n.v a cervenica.


:lol:
nejako Ti chybaju useky cez krajské mesto s pomerne vyššími intenzitami... :D

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2020 21:18
od Tomas PO
milan_KM napísal:Skôr sa celý ťah pripravuje na pustenie NA cez Mníšek. Plus samozrejme atraktívna trasa priláka viac dopravy.

ako to je vlastne s mniskom? obmedzenia pre NA maju PL ci my? kedysi sa islo za mniskom tym zosuvom, teraz to uz PL vyriesili prelozkou..

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2020 07:52
od devil
tam sa uz stavia R4.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2020 10:50
od jarino
V rámci Prešova CBA odporúča práce na existujúcich komunikáciách, ktoré sa aj vykonali. Okrem toho odporúča projekčnú prípravu MK-3 a MK-5, avšak financovateľná je výstavba iba časti od ZVL po Rusínsku s investičnými nákladmi 61 mil. eur. Zvyšok nahradí SO PO.

Čo sa týka úseku medzi Lipanmi a Sabinovom. CBA v prvom rade odporúča opravu pôvodnej cesty (nový asfalt a chodníky popri ceste), ale zároveň tvrdí, že SSC by mala pracovať na príprave variantu V2 tak, aby išiel do výstavby po roku 2030. Variant V2 má odhadované náklady 94 mil. eur, teraz by bol z fondov nefinancovateľný.

Najpotrebnejšie projekty sú definované
z V2:
Úsek č.4 km 20.915 -26.640 I/68 Plavnica, preložka cesty
Úsek č.5 km 26.640 -36.857 I/68 Plavnica -Ďurková
Úsek č.10 km 58.330 -67.955 I/68 Sabinov, preložka cesty
Úsek č.14 I/20 Prešov, Križovatka ulíc Košická, Petrovanská, Švábska - Križovatka I/18 a I/20

z V1:
úsek č.3 Stará Ľubovňa –Plavnica
Úsek č.11 I/68 Šarišské Michaľany – Prešov, rekonštrukcia cesty
Úsek č.12 I/68 Prešov, Križovatka Dúbrava - Križovatka I/68 a I/18
Úsek č.13 I/68 Prešov, Križovatka I/68 a I/18 - Križovatka ulíc Košická, Petrovanská, Švábska
Úsek č.14 I/20 Prešov, Križovatka ulíc Košická, Petrovanská, Švábska - Križovatka I/18 a I/20

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2020 11:05
od jawor
Tomas PO napísal:
milan_KM napísal:Skôr sa celý ťah pripravuje na pustenie NA cez Mníšek. Plus samozrejme atraktívna trasa priláka viac dopravy.

ako to je vlastne s mniskom? obmedzenia pre NA maju PL ci my? kedysi sa islo za mniskom tym zosuvom, teraz to uz PL vyriesili prelozkou..


Obmedzenie je obojstranne, odbocenie pre ND je zakazane uz v SL. Este pred rokom 2000 sa zosunula po dazdoch cesta za Hranicnym a sanovali tam vtedy kompletne (https://www.google.com/maps/@49.3788294 ... 312!8i6656 ). Odvtedy sa mi vidi ze je tam uplny zakaz aj z nasej strany, ale 100% si isty nie som. Ani po otvoreni mosta na Mnisku som nepostrehol ze by nasa, alebo polska strana vyvyjala nejaku aktivitu na otvorenie pre ND.
Aj poliaci co to radi zariskuju chodia skor cez Leluchow - Circ, co si vsimam. Neviem ako na tom je hranicny most, ale obcas tam kamion vidim.

Uvidime aka situacia bude, kym bude obchvat Sabinova co je asi nutny predpoklad aby sa zacalo rozmyslat na povolenym tranzitu, ale napr. v SL je uz par rokov priamo na I/68 kruhovy objazd s napojenim na Kaufland a mesto (klasicka choroba vsetkych slovenskych miest), a odvtedy sa to tam pravidelne zadrhava. Ale to uz sme mimo temy PO a SB. (Ked uz mimo temy tak ktovie ci sa rata ze ND si to moze z Mniska kludne nasmerovat na KK a PP, kde je ovela viac obci po ceste. AK uz polske kamiony pridu do SL zakazat jej ist na KK sa asi neda)

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2020 23:59
od JaNY
Myslim ze je to jasne. Otvorenie Mniska je podmienene vystavbou Plavnice a SA. Teda prib. 2024? Len skoda ze spolu z SA nepresla PNV a Cervenica. Tam to bude o drsku ( kredit pre Devila ze to vycitil, inac moja rodna hruda). Ale vseobecne ta 68-cka nema este parametre pre medzinarodnu NA... Ale na druhej strane ked anakonda pri S. Stiavniku funguje pre trans-NA tak hadam aj 68-cka to uhra.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 14:54
od devil
To neplatí len pre železnicu, ale aj pre cesty kde sa často navrhuju megalománske R-ky namiesto umných rekonštrukcii ciest I. triedy.


kedze toto sa tyka ciest napisem to sem. aj z tych rekonstrukcii sme tu urobili mantru akoby boli zadarmo len sa to akoze nechce riesit. pritom uz mame zoznam projektov hzp kde len cesta medzi PO a mniskom stoji vyse 600 milionov. samotny obchvat SB vychadza na 10,8 mil/km co je cena RC v plnom profile v lahkom terene. dalsich asi 200 mega na druhu stranu od PP na KK a spissku belu.

predpokladam ze vacsina I/68 ako nove cesty a snad aj SB bude nakoniec lacnejsi a vsetci prajeme nech sa to postavi ale je jasne 600+200 mega na jeden tah proste z eurofondov nebude. myslim ze vela diskuterov co sa stale ohana jednotkami si toto vobec neuvedomuje a nadava za zanedbane jednicky lebo akoze sa uprednostnuju RC.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 15:56
od rexino
Veď samozrejme, že to nebude zadarmo. Ale aj údržba I.tky stojí niečo iné, ako údržba R-ky. Ak by sme na 68 naplánovali R-ku, tak sa bavíme o miliardách, keďže všade musia ísť MUK, tunely a podobne a aj tak sa to nepostaví. Obchvat Sabinova je podľa mňa absolútne opodstatnená investícia, keďže prejazd cez centrum mesta je totálne nevhodný. A taktiež EU prispeje na reko jednotky oveľa radšej, ako na nejakú R-ku do poľa. Na R2 s výnimkou obchvatu KE nedá ani cent, R4 podporí do 2030 max po Lipníky.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 16:59
od milan_KM
Devil zase si objavil teplú vodu, že cesta v horskom teréne je drahšia ako na rovine. Čo z toho ale vyplýva? Že podľa teba treba cesty stavať len tam kde je to lacné? Škoda, že SK je hornatá krajina a ty bývaš na juhu ehm.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 18:26
od devil
Ale aj údržba I.tky stojí niečo iné, ako údržba R-ky.
mas to niecim podlozene?

Ak by sme na 68 naplánovali R-ku, tak sa bavíme o miliardách, keďže všade musia ísť MUK, tunely a podobne a aj tak sa to nepostaví.
ziadna R-ka ale cesta I .tr.
Obchvat Sabinova je podľa mňa absolútne opodstatnená investícia
aj podla mna

Devil zase si objavil teplú vodu, že cesta v horskom teréne je drahšia ako na rovine. Čo z toho ale vyplýva? Že podľa teba treba cesty stavať len tam kde je to lacné? Škoda, že SK je hornatá krajina a ty bývaš na juhu ehm.
ehm...toto je horsky teren ?? hornata krajina je tak rakusko. Slovensko nie su len tvoje kysuce ci ZA kraj.
https://www.google.com/maps/@49.0798599 ... 312!8i6656

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 20:27
od Yoggy52
Inak preco na obchate sabinova musia byt muk? Kvoli par tisicom (5) je MUK absolutne neopodstatnena. Ved ta cesta je projektovana na 20k a povedzme si uprimne, ze take intenzity tam nikdy nebudu. Tak potom sa necudujme, ze nemame peniaze na dalsie projekty. :roll:

Napr. na novovybudovanom obchvate Sanoku v PL nedali ziadne MUK ale len kruhace a to mesto je cca 3x vacsie ako Sabinov. A SURPRIIIIIISE, kvoli tomu tam dokazu postavit viac preloziek ako my.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 20:58
od devil
ale to by hned vypukla antikruhacova hysteria.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 22:58
od Tomas PO
ale ved obchvat SB defacto polprofil aj je. rovna 1+1, s MUK, mimo zastavane uzemie, s PHSkami... otazka je, ako to urobit inak. cez mesto tranzit v SB ist skratka nemoze, ved to ide priamo durch historicke centrum. obchadzka neexistuje, riesenie je len prelozka. a s drienicou neurobit MUK znamena ze casom tam mame CSSku..

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 06:00
od milan_KM
ehm...toto je horsky teren ?? hornata krajina je tak rakusko. Slovensko nie su len tvoje kysuce ci ZA kraj.
https://www.google.com/maps/@49.0798599 ... 312!8i6656


kedze toto sa tyka ciest napisem to sem. aj z tych rekonstrukcii sme tu urobili mantru akoby boli zadarmo len sa to akoze nechce riesit. pritom uz mame zoznam projektov hzp kde len cesta medzi PO a mniskom stoji vyse 600 milionov. samotny obchvat SB vychadza na 10,8 mil/km co je cena RC v plnom profile v lahkom terene. dalsich asi 200 mega na druhu stranu od PP na KK a spissku belu.


Tak najprv sťažuješ, že cesta bude drahá a potom sa vlastné tvrdenie snažíš vyvrátiť jedným záberom streetview na 100 km dlhom ťahu? Pekne :lol:

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 07:31
od devil
Tak najprv sťažuješ, že cesta bude drahá a potom sa vlastné tvrdenie snažíš vyvrátiť jedným záberom streetview na 100 km dlhom ťahu? Pekne :lol:
ty tvoje tvrdenie o hornatom slovensku vysvetlujes cim ? zemepisom 4 rocnika z.s. ?? predstav si ze vacsina dialnic a nosnych komunkacii ako si ich spravne nazval nejdu cez konciare hor ale na rovinach, udoliach riek a pahorkatinach. vacsina urcite. mozem dat aj xy takychto zaberov ale rozumny clovek to pochopi aj z jedneho. ze v ZA kraji je teren najhornatejsi nie je problem dalsich krajov.

ja som aspon objavil teplu vodu...uz aj remisova place ze su snahy o znizovanie eurofondov. to tu uz vsetci vieme a dost davno. dokonca zistila ze "polsko a madarsko su niekde inde". dokonca zistila aj to ze fondy su od toho "aby vyrovnávali regionálne rozdiely". to je chvalihodne a precitat by si to mali co roky vypisuju ze fondy su len na riesenie dopravnych problemov. podpredsednicka vlady vsak stale nepochopila podstatu a ostava v klasickej domacej malichernosti. to ze zrusi eurofondove vyzvy na smeracke rozkradacky je fajn. eurofondy vsak ani v sucasnej podoby nestacia na tie 4 mld. na jednicky co su uvedene v zozname hzp. a ten zoznam neobsahuje nahrady za niektore useky R2, R3, R4 R7 iba nahradu za R8. takze ked chceme aspon ciastocne nahradit tieto RC jednotkami tak tato suma pojde urcite medzi 5-10 mld. eur. ani udrzanie fondov na sucasnej urovni nebude nijaky velky uspech. a teraz si predstavme ze "asertivne" povieme EU ktora chce menej penazi do betonu a viac vedy, technologii a inovacii ze my nechceme prachy na vedu lebo to sa aj tak vyhodi na blbosti ci rozkradne tak nam dajte ten beton este viac ako predtym. :lol:
viewtopic.php?f=35&t=24855

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 08:33
od Yoggy52
Tomas PO napísal:ale ved obchvat SB defacto polprofil aj je. rovna 1+1, s MUK, mimo zastavane uzemie, s PHSkami... otazka je, ako to urobit inak. cez mesto tranzit v SB ist skratka nemoze, ved to ide priamo durch historicke centrum. obchadzka neexistuje, riesenie je len prelozka. a s drienicou neurobit MUK znamena ze casom tam mame CSSku..

Ja s obchvatom nemam ziaden problem. Problem mam s tym, ze ako je to neprojektovane. MUK su tam zbytocne a sorry, ale mat MUK kvoli jednej dedine popr. kvoli lyziarskemu stredisku je strasne megalomanske a neopodstatnene. Doteraz tam ziadna MUK nebola a ... Doteraz bola na krizovani v meste intenzita cca 11k a ziadna MUK, ale na obchvate kde bude intenzita cca 5k, tak uz je potreba MUK :)

Inak obchvat Sladkovicova je celkom dobry slovensky priklad ako si predstavujem vystavbu buducich obchvatov. Jednoduche prelozky s kruhacmi. :) A tak bude viac penazi pre ostatnych a po dostavani, ked zistime, ze kruhac nestaci, tak sa to prebuduje, ale v 99% pripadoch zistime, ze tam ten kruhac postacuje. :wink:

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 10:31
od Sentilj
Yoggy52 napísal:Inak obchvat Sladkovicova je celkom dobry slovensky priklad ako si predstavujem vystavbu buducich obchvatov. Jednoduche prelozky s kruhacmi. :) A tak bude viac penazi pre ostatnych a po dostavani, ked zistime, ze kruhac nestaci, tak sa to prebuduje, ale v 99% pripadoch zistime, ze tam ten kruhac postacuje. :wink:


Obchvat Sladkovicova mi pride skor ako odstrasujuci priklad, 600 m dva kruhace a o dalsich 600 m urovnova T krizovatka, to musel navrhovat nejaky kruhacovy fetisista. Ten obchvat je skor idealny priklad ako maju vyzerat cesty II. triedy. Ved nalavo od obchvatu len polia, a napravo vacsia dedina/mini mestecko. Praveze cesta I. triedy by mala mat formu podobnu polprofilu dialnice, len s makksymi parametrami na stupania a obluky. namiesto 2 kruhacov stacilo pouzit jeden maly most a prepojit dve tretotriedky kratkou spojnicou. Takto je kazdych niekolko sto metrov zabrzdenie na 0 a rozbeh - neekologicke a neekonomicke. Dovtedy to bolo suvislych 30 km bez prejazdu priamo cez zastavane uzemie, okraj V.Mace so 70kmh limitom nepocitam.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 11:27
od Yoggy52
Je absolutne jedno ci je to I alebo II. Dolezita je intenzita. Takze tebe akurat vadia kruhace. Realne dopravne problemy tam ale nie su, pokial su kruhace problem, tak potom stykove krizovatky so semaforom. Len nie drahe a nepotrebne MUK.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 12:35
od devil
odkedy opravili betonku tak je to paradna cesta.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 01:02
od Tomas PO
prepacte, ze sa opat vratim k teme. nuz ak uz sa ide stavat prelozka jednotky, tak na nej urobim X kovu nebezpecnu krizovatku ala Hriadky? to asi nie, tak teda potom tam navrhnem KO. a tie by zas na jednotkach byt nemali. tak ake riesenie potom? namiesto MUK len urobit premostenie jednotky lokalkou? to by sme potom pisali ze ked uz premostenie je, tak mohli dorobit vetvy...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 08:46
od Yoggy52
Kruhace by mali byt na krizovatkach kde je na vetvach plus-minus rovnaka doprava. Stykove krizovatky (so semaforom) by mali byt na krizovatkach, kde je jeden tah (smer) ovela viac vytazeny. Skor mam pocit, ze vam vadia kruhace.

A znova opakujem, ze zbytocne tu vymyslame koleso, ked sa mozeme inspirovat krajinami kde to funguje.

devil napísal:ale to by hned vypukla antikruhacova hysteria.

Mal si pravdu :oops:

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 09:38
od Sentilj
Urcite som za kruhace v intravilane resp. vtedy ak sa napajaju intenzitou priblizne rovnocenne smery - Hriadku su uplne OK a aj tak je tam MPR 50. Reagoval som na konkretny priklad Sladkovicova, kde zdegradovali obchvat na okraji obce na obycajnu obsluznu ulicu ako v nakupnej zone medzi Kauflandami a Lidlami :x Toto rozhodne nie je nasledovaniahodna cesta, obzvlast ak do buducna ratame, ze sa zmeni nahlad na cesty 1.triedy, ktore v mnohych regionoch nahradia "dialnicnu mantru".

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 09:42
od Vlados
Ono zas nie je MÚK ako MÚK. Ak tam dajú veľkú trubkovitú či nebodaj nejaký štvorlístok tak tie sú veľké a drahé, ale keď tam pôjde len kosodĺžniková tak to je niečo iné. Pri budovaní obchvatu sa presúva veľa materiálu čiže zásadne nemusí ísť o navýšenie celkovej spotreby materiálu. Pri voľbe MÚK treba značne zohľadniť aj umiestnenie/terén.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 10:06
od metelesku.blesku
Súhlas so Sentilj. Navyše celá rekonštrukcia I/62 aj I/75 je jedna z najdebilnejších rekonštrukcií, aké sa mohli urobiť. A nejedná sa iba o kruháče. Zbytočné zvodildlá, PHS-ky v poli, plné čiary naťahané na prehľadných úsekoch... Rekonštrukcie áno, ale takto fakt nie.
A aký je vlastne problém so stykovými križovatkami, keď aj T-čkové križovatky nahrádzajú okruhmi?