Cesty I. triedy v SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Kanky » 10. Dec 2012 12:51

presne tak a kedze tam teraz bude namiesto toho pontonoveho novy most, tak to vyzera na obchadzku na najblizsich x rokov a reko povodnej cesty je v nedohladne...mozno, ze je to ucelove, a ze to takto uz bude navzdy, mozno uz nechcu obnovit povodnu cestu, ktora sa po povodniach rozpadla...ale aby tam nebola ina alternativa pri dnesnych technologiach a moznostiach financovania...?!

ondava niekedy rozbijala cesty, dnes v domasi chyba voda....
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod tondiego » 10. Dec 2012 12:57

Uzas. To, ze sa stat na region Hornej Nitry vyprdol pri planovani R2 je pochopitelne (z hladiska priorit RC je to momentalne niekde uplne na konci). Ale to ako sa na tento region vyprdol pri planovanych projektoch ciest I.triedy uz pochopitelne nie je. Cez vikend som po dlhsej dobe presiel tam aj spat usek I/50 TN-PD, cesta je az na male useky v havarijnom stave. Pribudli dalsie znacky znizujuce rychlost i moznosti obiehania. Za posledny stvrtrok niekolko smrtelnych nehod. V roku 2015, kedy to chcu zacat davat do poriadku je niekde v dolnej polovici moznych projektov. O obchvate samotnej PD ani nehovoriac.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Qwert » 10. Dec 2012 14:10

Ja by som povedal, že nie len Horná Nitra, ale celkovo Ponitrie je dlhodobo neuveriteľne zanedbané, či už uvažujeme o I/50 alebo I/64. Je to na slovenské pomery extrémne zaľudnená oblasť s dedinou na dedine, s mestom na meste a viac-menej všetko na čo sa štát za 20 rokov zmohol je obchvat TO, jedna etapa obchvatu PD a pár kruhákov. Pritom intenzity rastú a miestami cesty už teraz kolabujú.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod i15 » 10. Dec 2012 18:44

domaci pan Fico nakreslil R8, tak ho volte ako na Kysuciach a aj tak vam nic nepostavi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Qwert » 10. Dec 2012 22:27

To nakreslenie R8 je podľa mňa dosť tragédia, lebo tým sa zmarila čo i len šanca, že by sa začali plánovať nejaké preložky ciest, ktoré oproti R8 majú tú výhodou, že by sa raz aspoň teoreticky mohli postaviť. Kysuce sú na tom ale predsa len lepšie, tam je pomerne kvalitná cesta prvej triedy a plánuje sa D, na Ponitrí sú teraz len nekvalitné cesty a nejaké divoké plány RC.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Tomas PO » 12. Dec 2012 11:55

Kanky napísal:presne tak a kedze tam teraz bude namiesto toho pontonoveho novy most, tak to vyzera na obchadzku na najblizsich x rokov a reko povodnej cesty je v nedohladne...mozno, ze je to ucelove, a ze to takto uz bude navzdy, mozno uz nechcu obnovit povodnu cestu, ktora sa po povodniach rozpadla...ale aby tam nebola ina alternativa pri dnesnych technologiach a moznostiach financovania...?!

ondava niekedy rozbijala cesty, dnes v domasi chyba voda....

co to je za nezmysel? lacnejsie je vybodovat most ako opravit poskodenu cestu, ktore rieku nepremostuje?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod perets » 12. Dec 2012 12:33

Taký zmysel že ak je tá cesta prepadnutá na niekolko sto metroch prípadne aj v zosuvnom pásme tak treba robiť nielen novú cestu ale aj podchytávanie, injektáže a oporné či zárubné múry a tie bývajú drahšie ako most a cesta na skoro rovinke. Podobná vec sa stala aj R1 kde novú cestu bolo treba podchytávať.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2012 12:50

pri tomto mi napada este jedno riesenie...ze ked sa postavi novy most, tak v buducnosti bude namiesto tohto... http://maps.google.sk/maps?hl=en&ll=49. ... 59,,0,5.81 ,
ktory uz ma toho zrejme za sebou dost a v buducnosti by sa uzavrel a mohol pouzivat povedzme pre cyklistov a pod., novy most by obsuzil obe Olsavy...
neviem ale, preco sa caka s reko povodnej, ktora by nesla cez rieku a tiez ta 30 km rychlost nie je dobra vizitka pre cestu I.tr.

povodna cesta
http://maps.google.sk/maps?hl=en&ll=49. ... 99,,2,3.42
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Marti » 12. Dec 2012 15:23

Qwert napísal: Kysuce sú na tom ale predsa len lepšie, tam je pomerne kvalitná cesta prvej triedy a plánuje sa D, na Ponitrí sú teraz len nekvalitné cesty a nejaké divoké plány RC.

To iste porovnavas cestu Novaky - Prievidza s cestou Cadca - Svrcinovec, vsak.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2012 16:41

cadca bukov - svrcinovec je jediny problematicky kusok a keby bol pre posledne 3 vlady aspon trosku prioritny, tak cesty od ziliny do ciech nemaju problem
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2012 19:02

aquila napísal:cadca bukov - svrcinovec je jediny problematicky kusok a keby bol pre posledne 3 vlady aspon trosku prioritny, tak cesty od ziliny do ciech nemaju problem


k tomuto este nejaky ten obchvatik Radole (KM), aby sa neslo cez semafor a bolo by to tip-top :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Qwert » 12. Dec 2012 20:56

Marti napísal:
Qwert napísal: Kysuce sú na tom ale predsa len lepšie, tam je pomerne kvalitná cesta prvej triedy a plánuje sa D, na Ponitrí sú teraz len nekvalitné cesty a nejaké divoké plány RC.

To iste porovnavas cestu Novaky - Prievidza s cestou Cadca - Svrcinovec, vsak.


Nováky - PD porovnajme radšej s Budatín - Brodno a prejazd Čadcou s prejazdom hociktorým okresným mestom na Ponitrí. ;) Potom ešte porovnajme zvyšok I/11 s I/50 alebo I/64. Snáď mi tu nejdeš tvrdiť, že dopravne sú na tom Kysuce horšie ako Ponitrie? :shock:
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2012 12:10

Qwert, na Kysuciach je podstatne väcsi podiel kamionovej dopravy a o nieco vyssie intenzity, cize pokial ide o dopravnu situaciu, je skutocne horsia na Kysuciach. Najvytazenejsi usek na Ponitri PD-Novaky je naopak relativne dobre porieseny. Co samozrejme neznamena, ze situaciu na Ponitri netreba riesit, prave naopak, uplne suhlasim, ze je ten region maximalne zanedbavany.

Inak pokial by sa splnili aktualizovane terminy v planoch vystavby, ciastocne zlepsenie bude aj pre region Hornej Nitry - rekonstrukcia cesty I/50 medzi Drietomou a Mnichovou Lehotou, vystavba useku R2 Mn.Lehota-Ruskovce ihned po dostavani useku R2 Ruskovce-Pravotice, suvisla oprava I/50 Novaky-Prievidza, Fackovskeho sedla, neskor obchvat PD. Do buducnosti bude potrebne naplanovat prelozku cesty I/64 - namiesto nezmyselnej R8 a samozrejme postupne dobudovat R2.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Marti » 13. Dec 2012 12:30

Qwert napísal:Nováky - PD porovnajme radšej s Budatín - Brodno a prejazd Čadcou s prejazdom hociktorým okresným mestom na Ponitrí. Potom ešte porovnajme zvyšok I/11 s I/50 alebo I/64. Snáď mi tu nejdeš tvrdiť, že dopravne sú na tom Kysuce horšie ako Ponitrie?


Nechapem co do toho pleties Budatin-Brodno, co je cele v katastralnom uzemi Ziliny, ked porovnavas Kysuce a Ponitrie.

Kde na Ponitrii mas intenzitu nakladnych vozidiel nad 7678/24h tak ako je tomu na Kysuciach. Na I/50 na Ponitrii je najvyssia hodnota na dvojpruhu 2551 nakl.voz./24h, tretina oproti Kysuciam.
Najdi na Ponitrii taky mizerny usek ako je Cadca - Svrcinovec s intenzitou 5649 nakladnych voz./24h.

Na I/50 pri Prievidzi je intenzita iba 1644 nakl.voz./24h, Handlova iba 1357 nakl.voz./24h, pricom najnizsia hodnota na I/11 je 4940 nakl.voz./24h.

Slusne dvojpruhove sirkove usporiadanie ma na Kysuciach okolo 24 km ciest I.triedy(vratane buducej D3 pri CA), ale intenzity nakladnej dopravy na dvojpruhu najvyssie na Slovensku(resp.ZA-KNM).
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod devil » 13. Dec 2012 17:25

na Kysuciach je podstatne väcsi podiel kamionovej dopravy a o nieco vyssie intenzity, cize pokial ide o dopravnu situaciu, je skutocne horsia na Kysuciach.


to mozes pisat od stola. realita je uplne ina. cesta I/11 bola stavana aby nieco zvladala, kdezto cesty na ponitri zvacsa nevyhovuju pre ziadnu nakladnu dopravu a uz vobec nie pre 2.000 kamionov. bud sa doslova rozpadavaju alebo idu cez dediny. takze nie, na kysuciach nie je horsia situacia. dokonca ked sa bavime o NR tak aj NR-LV a NR-NZ su na tom horsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Marti » 13. Dec 2012 17:43

devil napísal:to mozes pisat od stola. realita je uplne ina. cesta I/11 bola stavana aby nieco zvladala, kdezto cesty na ponitri zvacsa nevyhovuju pre ziadnu nakladnu dopravu a uz vobec nie pre 2.000 kamionov. bud sa doslova rozpadavaju alebo idu cez dediny. takze nie, na kysuciach nie je horsia situacia..


Cesty I.triedy z hladiska pozdlznej nerovnosti:
okres/zmerana dlzka/dobry a vyhovujuci stav/nevyhovujuci stav v km/nevyhovujuci stav %
CA+KNM/47,7 km/30,2 km/17,5 km/36,68%
PD+PE/117,3 km/78,1 km/39,2 km/33,41%

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statisticke-prehlady/k-1-1-2012.alej
stav-vozoviek_01-01-2012.pdf

I/11 Cadca,Bukov - hranica a I/12 maju spolu dlzku 23 km, z toho v obciach je 19 km. Celkovo cesty I.triedy na Kysuciach (okresy KNM a CA) su viac ako 50% dlzky v obciach.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod mirec » 13. Dec 2012 18:39

mirec
diskutujúci
 
Príspevky: 162
Obrázky: 17
Založený: 25. Jan 2011 14:38

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod devil » 13. Dec 2012 19:04

tie tvoje statistiky su k nicomu. usek ZA-CA je kvalitna cesta s minimom prietahov, a urcite lepsie zvlada kamiony ako npr. cesta TN-novaky. je tam zly usek CA-svrcinovec, to nikto nepochybuje. ak si myslis ze kvoli 5000 kamionom je automaticky "zla situacia" tak sa strasne mylis.

na I/12 je urcite strasna situacia ked tadial kamiony ani nemozu....to bola predtym cesta II. ci III. triedy tak ani nie je dovod aby tadial jazdili. cesty I. tr. na ponitri nie su nijake rychlokvasene cesty I. tr., uz nejaky cas takto funguju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2012 19:32

Marti napísal:Kde na Ponitrii mas intenzitu nakladnych vozidiel nad 7678/24h tak ako je tomu na Kysuciach. Na I/50 na Ponitrii je najvyssia hodnota na dvojpruhu 2551 nakl.voz./24h, tretina oproti Kysuciam.

devil napísal:nie, na kysuciach nie je horsia situacia

Ty dokazes spochybnit aj nos medzi ocami, hlavne ked sa jedna o severny tah, ci nebodaj Kysuce :-). Darmo ma I/11 _vyrazne_ prekrocenu kapacitu, co sa o I/50 ani zdaleka tvrdit neda... Navyse nevsimol som si, ze by sa kdekolvek na Ponitri cakalo v kolone bezne 30-90 minut.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Qwert » 13. Dec 2012 20:25

Andrej napísal:Qwert, na Kysuciach je podstatne väcsi podiel kamionovej dopravy a o nieco vyssie intenzity, cize pokial ide o dopravnu situaciu, je skutocne horsia na Kysuciach. Najvytazenejsi usek na Ponitri PD-Novaky je naopak relativne dobre porieseny. Co samozrejme neznamena, ze situaciu na Ponitri netreba riesit, prave naopak, uplne suhlasim, ze je ten region maximalne zanedbavany.

Inak pokial by sa splnili aktualizovane terminy v planoch vystavby, ciastocne zlepsenie bude aj pre region Hornej Nitry - rekonstrukcia cesty I/50 medzi Drietomou a Mnichovou Lehotou, vystavba useku R2 Mn.Lehota-Ruskovce ihned po dostavani useku R2 Ruskovce-Pravotice, suvisla oprava I/50 Novaky-Prievidza, Fackovskeho sedla, neskor obchvat PD. Do buducnosti bude potrebne naplanovat prelozku cesty I/64 - namiesto nezmyselnej R8 a samozrejme postupne dobudovat R2.


To s tými intenzitami a kamiónmi je bezpochyby pravda, ale súhlasím aj s devilom v tom, že I/11 je predsa len na takúto záťaž lepšie dimenzovaná než cesty na Ponitrí. Inak ja som vlastne dosť nerád, že sa táto debata strhla smerom Ponitrie vs. Kysuce, lebo sa tu do veľkej miery porovnáva neporovnateľné. Začal s tým i15, nie ja. :D Ja som chcel akurát upozorniť, že ten plán pre cesty I. triedy do veľkej mieri ignoruje Ponitrie, čo je nezanedbateľná časť Slovenska, ktorá je už desaťročia zanedbávaná. :)

Čo sa týka investícií do tohto regiónu v blízkej budúcnosti, drvivá väčšina sa bude koncentrovať na I/50 resp. R2. Nič proti investíciam do tohto ťahu rozhodne nemám, od revolúcie tam bola asi najväčšia udalosť preasfaltovanie prieťahu BN. S I/64, ktorá je problematická až na pár prerušení kompletne od Komjatíc po Fačkov, sa ale ide robiť v najbližších rokoch absolútne minimum.

Marti napísal:
Qwert napísal:Nováky - PD porovnajme radšej s Budatín - Brodno a prejazd Čadcou s prejazdom hociktorým okresným mestom na Ponitrí. Potom ešte porovnajme zvyšok I/11 s I/50 alebo I/64. Snáď mi tu nejdeš tvrdiť, že dopravne sú na tom Kysuce horšie ako Ponitrie?


Nechapem co do toho pleties Budatin-Brodno, co je cele v katastralnom uzemi Ziliny, ked porovnavas Kysuce a Ponitrie.

Kde na Ponitrii mas intenzitu nakladnych vozidiel nad 7678/24h tak ako je tomu na Kysuciach. Na I/50 na Ponitrii je najvyssia hodnota na dvojpruhu 2551 nakl.voz./24h, tretina oproti Kysuciam.
Najdi na Ponitrii taky mizerny usek ako je Cadca - Svrcinovec s intenzitou 5649 nakladnych voz./24h.

Na I/50 pri Prievidzi je intenzita iba 1644 nakl.voz./24h, Handlova iba 1357 nakl.voz./24h, pricom najnizsia hodnota na I/11 je 4940 nakl.voz./24h.

Slusne dvojpruhove sirkove usporiadanie ma na Kysuciach okolo 24 km ciest I.triedy(vratane buducej D3 pri CA), ale intenzity nakladnej dopravy na dvojpruhu najvyssie na Slovensku(resp.ZA-KNM).


To, že ZA nie je historicky na Kysuciach neznamená, že ju máme ignorovať, je to prirodzené spádové mesto celého regiónu, podobne ako NR pre (minimálne z veľkej časti) Ponitrie.

Čo sa týka tých intenzít nákladných vozidiel, ako som povedal, na Kysuciach sú samozrejme vyššie, od necelých 5 000 na hraniciach to stúpa až skoro k 7 700. Na I/50 je najvyššia intenzita necelých 4 000 pri Miticiach a až po PD neklesá pod 2 000. Na I/64 medzi Partizánskym a Nitrou tiež nákladná doprava okrem jedného úseku neklesá pod 2 000. Na tej mapke zo sčítania dopravy to nevidno, tam je nad 2 000 iba úsek TO - Nadlice, ktorý je takou peážou viacerých smerov a je to preto jeden z najhorších úsekov, ale tie údaje sú z roku 2010 a odvtedy bola cesta II/593, ktorá je paralelná k I/64, uzavretá pre nákladnú dopravu, keďže túto bývalú cestu tretej triedy kamióny slušne rozbili, čo je na I/64 patrične cítiť. V absolútnom vyjadrení sú to nižšie čísla, ale treba brať do úvahy aj miestne pomery. Základným problémom I/50 je jej prakticky havarijný stav takmer po celej dĺžke. I/64 je na tom povrchom lepšie, tam je hlavný problém, že vedie skoro v kuse zastavaným územím a to v takom rozsahu, že to, pokiaľ viem, nemá medzi cestami I. triedy na Slovensku obdobu. Aby som to zhrnul, tak aj menšia premávka vie spôsobiť na horšej ceste problémy.

Zase sa ale musím opakovať, nepovažuje za šťastné porovnávať Ponitrie a Kysuce. Je to rozlohou, počtom obyvateľov, dĺžkou a povahou cestnej siete neporovnateľné. Nejdem nijako spochybňovať, že Kysuce majú tiež vážne dopravné problémy.

Marti napísal:
devil napísal:to mozes pisat od stola. realita je uplne ina. cesta I/11 bola stavana aby nieco zvladala, kdezto cesty na ponitri zvacsa nevyhovuju pre ziadnu nakladnu dopravu a uz vobec nie pre 2.000 kamionov. bud sa doslova rozpadavaju alebo idu cez dediny. takze nie, na kysuciach nie je horsia situacia..


Cesty I.triedy z hladiska pozdlznej nerovnosti:
okres/zmerana dlzka/dobry a vyhovujuci stav/nevyhovujuci stav v km/nevyhovujuci stav %
CA+KNM/47,7 km/30,2 km/17,5 km/36,68%
PD+PE/117,3 km/78,1 km/39,2 km/33,41%

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statisticke-prehlady/k-1-1-2012.alej
stav-vozoviek_01-01-2012.pdf

I/11 Cadca,Bukov - hranica a I/12 maju spolu dlzku 23 km, z toho v obciach je 19 km. Celkovo cesty I.triedy na Kysuciach (okresy KNM a CA) su viac ako 50% dlzky v obciach.


Nemôžem si odpustiť trochu si rypnúť o tej zastavanosti. :) Od ZA po hranice je to 36 km, skús sa previezť 36 km po I/64 od NR na sever. To je cesta vedúca cez obce, nie I/11. :)
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod vladi87 » 14. Dec 2012 07:55

mirec napísal:Cestám I.triedy hrozí kolaps...http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17706


KAM preboha idú peniaze z MÝTA?
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod devil » 14. Dec 2012 08:17

zial mame, absolutne odlisne vnimanie toho co je bezne...a I/11 ma vyrazne prekrocenu kapacitu no nie po celej dlzke. a vzhladom nato ze I/11 nie je zrovna najdlhsia cesta I. tr. u nas tak by som z toho tragediu nerobil. alebo zase vyrazne je pre teba nieco ine...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Marti » 14. Dec 2012 11:49

devil napísal:tie tvoje statistiky su k nicomu. usek ZA-CA je kvalitna cesta s minimom prietahov, a urcite lepsie zvlada kamiony ako npr. cesta TN-novaky. je tam zly usek CA-svrcinovec, to nikto nepochybuje. ak si myslis ze kvoli 5000 kamionom je automaticky "zla situacia" tak sa strasne mylis.

na I/12 je urcite strasna situacia ked tadial kamiony ani nemozu....to bola predtym cesta II. ci III. triedy tak ani nie je dovod aby tadial jazdili. cesty I. tr. na ponitri nie su nijake rychlokvasene cesty I. tr., uz nejaky cas takto funguju.


Ja som nezacal s porovnavanim Kysuc a Ponitria a ked to nevychadza, tak statistiky su nanic, ideme vyberat hrozienka s kolaca a tvarit sa, ze ked je na Kysuciach 20 km slusnej cesty, tak su na tom Kysuce nekonecne dobre. Kym na Kysuciach by uplne zmenilo situaciu postavit dokopy necelych 10 km D3, Brodno-KNM,juh+CA,Bukov-Svrcinovec, na I/50 by bolo 10 km iba omrvinka.

Ked tam pridavas Zilinu, tak tam pridaj Nitru a podme porovnavat kolko je D/RC v okresoch ZA a NR. Zase dobre nevychadza? Tak zoberme kolko polnohospodarov vystuduje VS v Nitre a v Ziline. A bingo! Ponitrie vyhralo.
Takto nejako vyzeraju Tvoje uvahy. Nie je to nic ine iba strata mojho casu. Aj to tu ma skoro nulovy vplyv na cele dianie okolo vystavby D/RC/ciest.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod devil » 14. Dec 2012 12:49

no nehnevaj sa ale ked si chcel porovnat nejake cesty tak porovnaj kategoriu, sirku krajnic, stupania atd. a nie udaje o pozdlnej nerovnosti. to si samozrejme neurobil a dobre vies preco.

spravne pises ze na kysuciach by uplne zmenilo situaciu 10 km D3 - 5 km brodno-KM, juh a 5 km CA-svrcinovec. uplny suhlas. Andrej tu nieco pisal o vyraznej pretazenosti, no jednoducho KM juh-CA, bukov vyrazne pretazena cesta nie je. no a kysuce na tom mozno nie su uplne najlepsie ale povedal by som ze nadpriemerne dobre, suvisla dialnica po ZA, 4 pruhy po brodno, potom 5 km pretazenej I/11 potom zase dobra cesta po CA, potom este ten pretazeny 5 km kusok.

heh, super tak teraz ked je jasne aka je situacia na ponitri tak radsej sa podme bavit ciste o okresoch....tak vies, keby pri NR malo byt 10+ km tunelov tiez by dodnes nestali...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty I. triedy v SR

Odoslaťod Zulo » 14. Dec 2012 21:59

Z jazykového hľadiska ma zaujal v Aktualizácii Programu prípravy a výstavby ciest I. triedy
na roky 2011 – 2014

tento skvost: I/50 Chocholná - Prievidza, obnova nevyhovujúcich parametrov cesty :D

Koľko to stojí námahy a peňazí , pokým úradný šimel obnoví nevyhovujúce parametre cesty.... :wink:
Táto úloha je už vopred splnená....... :P
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 48 hostí.