Táto cesta bola TT VÚC a TN VÚC vyhodnotená ako cesta, ktorú by si mal prevziať štát. Je to základná spojnica diaľnic D2 a D1. Cesta je zároveň hlavnou spojnicou niekoľkých okresov a to Senica, Myjava a Nové Mesto nad Váhom. Zároveň je to teda aj spojnica dvoch krajov, trnavského a trenčianskeho.
Dĺžka cesty bola k 1.1.2006 podľa údajov SSC takmer 42 km.
Vzhľadom na to, že o cestu štát nemá záujem, rozhodli sa vyššie samosprávne celky túto cestu opravovať a zlepšovať samostatne bez pomoci štátu.
TT VÚC opravil súvisle úsek od obec Sobotište až po križovatku I/51. Taktiež tento rok opravil súvisle celý úsek od obce Kunov po obec Sobotište a zároveň opravil potrebné úseky v samotnej obci Sobotište. Z nového úveru, z ktorého 2/3 sa viažu na opravy ciest bude smerovať dostatočná suma na odstránenie bodovej závady medzi mestom Senica a obcou Kunov, pričom by malo prísť k výstavbe/úpravám: zárez do poľa, oporný múr, nová cesta, odstránenie starej cesty a rozšírenie cesty + prepojiť tento úsek kanalizáciou, nakoľko Kunov je mestská časť Senice a kanalizácia je aj tam aj na konci mesta. Mesto uvažovalo o vybudovaní chodníka, ale to zrejme nezrealizuje, lebo sa už dokončil cyklistický chodník. Toto je momentálne najväčšie zdržanie a aj najhorší úsek z hľadiska kvality vozovky na strane TT VÚC.
TN VÚC to má horšie. Na tejto strane sa totiž postavila ešte betónová cesta a tie ako vieme majú otrasné parametre všade na Slovensku (Smolenice, I/62, oblasť MT a TR, ...). Aj tu sa však postupne cesta opravuje, kilometer po kilometri, no rozsiahlejšie opravy sa realizovať nebudú, avšak postupné opravy sa tu majú robiť ešte veľa rokov.
Najväčším problémom je tu fakt, že cesta je na mnohých úsekoch veľmi úzka, má nespevnenú krajnicu hlavne na úsekoch stúpania a samotná vozovka je na týchto úsekoch príliš stará a len zaplátaná. Na týchto úsekoch je zároveň najväčší problém v zimnom období, kedy sa tu skrížia vždy kamióny a potom je táto hlavná spojnica neprejazdná. Riešiť sa to dá len ťažko a kraje na to momentálne nemajú dosť financií. Pripomínam, že aj štát mal s týmto úsekom vážne problémy. Muselo by sa tu postaviť min. ešte jedno stredisko správy a údržby ciest, nasadiť sem vždy účinne viacej sypačov a príp. pomôcť aj niektorým kamiónom do kopca. Tu totiž majú problémy aj kamióny, ktoré majú zimné pneumatiky+reťaze, ale jednoducho tieto kopce s ostrými zákrutami nezvládajú. Tu je základný kameň úrazu, že okres Myjava je od TN priďaleko a TT kraj nemá vždy záujem o riešenie tejto situácie, resp. postará sa naozaj len presne po okraj svojho územia.
Na ceste sa nachádzajú viaceré obce a mestá, ktoré samozrejme trpia ťažkými kamiónmi. Samotné mesto Senica si na túto cestu postavilo nový úsek, ktorý práve odľahčil mesto, taktiež sa opravil úsek od Sobotišťa po I/51 ďalej od mesta Senica, aby sa do mesta ani jazdiť nemuselo, ale tento úsek má síce vo výbornom stave vozovku, ale v zime je len ťažko prejazdným, pretože sú tu ostré zákruty, terén je zvlnený a tvoria sa tu snehové jazyky a záveje. Mesto Myjava má obchvat nedostavaný, o jeho dostavbe sa rozpráva, ale sa stavať do r. 2010 podľa mojich informácií neplánuje. Iné cestné obchvaty sa neplánujú stavať vôbec, čo ja viem.