Stránka 10 z 18

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2014 11:33
od dkmoje
Ďakujem, vyskúšam či to budem vedieť ...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2014 11:40
od dkmoje
Ortofotomapa II. úseku obchvatu Brezna, našiel som to dávnejšie na nejakej stránke, ale myslím že jet o stále aktuálne. Zaujímavá je preložka cesty I/66 ktorá by podľa tohoto vychádzala z okružnej križovatky Rohozná a na Horehronie by išla nová cesta niekde krížom cez kopce. Takisto neviem ako chcú realizovať novú cestu, ktorá by vychádzala z okružnej križovatky Kiepaka a išla by súbežne s riekou Hron (popri ide železničná trať) a vychádzala by za námestím v novej okružnej križovatke. Zaujímavé

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2014 21:02
od jozin z bazin
Uzatvorenie horského sedla Zbojská sa opäť odkladá
viewtopic.php?f=35&t=19433

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2014 15:36
od aquila
pridal som aj ortofoto z prispevku vyssie do galerie

[album_photo]19868[/album_photo]

EIA pre II etapu a 2hy usek zaroven odpoveda na otazky co sem dal dkmoje :)

su tam aj pekne vizualizacie, aj ked nechapem, ze preco to supli do word documentu ..

idealny by bol samozrejme variant C, k comu smerovala uz aj II etapa 1. usek
ale to zrejme nehrozi .. a samozrejme musi tam plno kruhacov ..

ortofoto:

[album_photo]19867[/album_photo]

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... a-2-usek-1

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2014 17:27
od DrX
hej, C by bolo najlepsie. Ale v akejkolvek verzii bude obchvat Brezna a casom aj Podbrezovej super.

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2014 14:20
od dkmoje
Opätovne akosi utícha výstavba ... sú to len moje domnienky, ale kto vie kto vyhral verejné obstarávanie? Ak Doprastav tak dovi dopo zase všetko odznova? Mimochodom prebieha oprava cesty I/72 za Breznom smer Michalová, kde v okolí letiska frézujú asfalt a dávajú nový ... Na prechode Zbojská nič nového, stoja, nerobia ... že vraj čakajú na cestu cez horu kým bude, ale tam zase padli stromy pri nedávnej kalamite ... okoliu Brezna asi nie je súdené jazdiť po normálnych cestách ...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2014 16:51
od robertko
otváranie obálok bude 5.8. ...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2014 12:54
od dkmoje
Brezno obchvat - 2. etapa II. úsek, na posúdenie sú 3 varianty.
Variant A (hnedý): 24,890 mil. €
Variant B (fialový): 36,442 mil. €
Variant C (modrý): 74,155 mil. €

Obrázok
Stručný popis technického a technologického riešenia

Variant A - hnedý (popri Hrone)
Celková dĺžka: 0,859km
Variant A sa začína v okružnej križovatke Kiepka v km 3,100 II.etapy, 1.úsek. Trasa od okružnej križovatky vedie v násype vo výške cca 7 m, nasledovne vedie severne pri ľavom brehu rieky Hron estakádou s dĺžkou cca 529m. V 0,240 km estakáda križuje miestnu komunikáciu a železničnú trať. V km 0,556 trasa mimoúrovňovo križuje existujúci most na Kuzmányho ulici, ktorý bude zachovaný. V km 0,710 až 0,760 vedie trasa v násype vo výške cca 4 m. V km 0,770 nasleduje mostná konštrukcia nad riekou Hron s dĺžkou cca 50 m. Koniec úseku je v okružnej križovatke „Brezno“, ktorá sa vkm 0,858 napája na existujúcu cestu I/66.

Variant B - fialový (tunelový)
Celková dĺžka: 1,604km
Trasa začína v okružnej križovatke Kiepka odkiaľ pokračuje severovýchodným smerom ponad mestskú zástavbu na ulici Brezenská. Trasa od začiatku úseku vedie v násype vo výške 4 až 13 m. V km 0,090 prekonáva mostom potok Brezenec. V km 0,290 vedie trasa mostnou konštrukciou s dĺžkou cca 160 m. V km 0,441 trasa križuje cestu I/72. Ďalej trasa obchvatu vedie v násype v km 0,450 s dĺžkou cca 50 m. Následne sa vkm 0,490 zahlbuje do masívu vrchu Židlovo, ktorý prekonáva tunelom dlhým 787 m. Vkm 1,340 trasa vychádza z tunela a pomocou mosta s dĺžkou cca 120 m prekonáva železničnú trať a rieku Hron. Na konci úseku sa napája na existujúcu cestu I/66 pomocou križovatky „Predné Halny“.

Variant C - modrý (cez Rohoznú)
Celková dĺžka: 2,439km
Trasa je plynulým pokračovaním II.etapy 1.úsek. Začína v okružnej križovatke Rohozná s cestou I/72 odkiaľ pokračuje severovýchodným smerom po južnom úbočí vrchu Židlovo. Takmer celá trasa vedie v záreze v hĺbke 5 až 25 m. V km 0,910 až 1,100 vedie miernym násypom, ďalej trasa vedie opäť zárezom po km 1,780. Pokračuje násypom do výšky cca 13 m. V km 1,890 vedie mostná konštrukcia s dĺžkou cca 450 m. Mostná konštrukcia prechádza údolím Hrona, kde prekonáva v km 2,047 železničnú trať č.174, ďalej v km 1,887 až 2,337 križuje potok Rohozná a rieku Hron. V km 2,216 križuje železničnú trať č. 172. Trasa pokračuje násypom s výškou cca 12 m v km 2,340. Následne trasa obchvatu v km 2,558 nadväzuje na existujúcu cestu I/66 v mieste kríženia s potokom Ježová. Na konci úseku je navrhnutá križovatka „Zadné Halny“, ktorá umožňuje napojenie na existujúcu cestu I/66.

Varianty navrhovanej činnosti (stručný prehľad)

V rámci Správy ohodnotení činnosti (Správy EIA) sa budú posudzovať nasledovné varianty:

Variant A(hnedý)

Variant A predstavuje jednu alternatívu riešenia trasy spojenia spojením trasy obchvatu s existujúcou cestou I/66 a tým priame odvedenie tranzitnej dopravy v smere Banská Bystrica - Polomka mimo centrum mesta Brezno. Začína v križovatke Kiepka a pomocou okružnej križovatky „Brezno“ sa nakoniec napája na existujúcu cestu I/66. Celá trasa je vedená nad úrovňou terénu (nadúrovňové vedenie-estakáda).

Variant B(fialový)

Nakoľko táto trasa obchvatu mesta Brezno prechádza územím so zložitou geomorfologickou skladbou a členitosť terénu neumožňuje viesť trasu iba po povrchu, bolo nutné riešiť vedenie trasy pod vrchom Židlovo v tuneli. Trasa vedie od okružnej križovatky Kiepka s cestou I/72 po masív vrchu Židlovo, ktorý prechádza tunelom (tunelové vedenie). Na konci pomocou mosta prekonáva rieku Hron a napája sa na existujúcu cestu I/66 pomocou križovatky „Predné Halny“ v nadúrovňovom vedení.

Variant C(modrý)

Variant C začína v okružnej križovatke Rohozná s cestou I/72, z juhovýchodu obchádza masív Židlovo, prekonáva vodné toky Rohozná, Hron a ukončený je napojením na existujúcu cestu I/66 v mieste kríženia s vodným tokom Ježová križovatkou „Zadné Halny“. Trasa variantu C vedie prevažne zárezmi miestami s hĺbkou až 25m pod úrovňou terénu (podúrovňové vedenie).

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2014 13:52
od aquila
74 milionov euro za 2,4 km cesty prvej triedy mi pride sialene vela .. to preboha s cim pocitaju ?

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2014 18:10
od jozin z bazin
staci citat :
Takmer celá trasa vedie v záreze v hĺbke 5 až 25 m.

Mna zaujalo ine :
variant B je navrh 36 milionv, pricom obsahuje most dlzka 160m a tunel dlzka cca 800 metrov.
Variant C je navrh 74 milion, pricom obsahuje most 450 metrov a zarez cca 1500 metrov.

Hrubym prepoctom ceny za meter to vypada tak, ze zarez v C je rovnako drahy ako tunel v B. Pricom v popise B sa dokonca uvadzaju zlozite geologicke podmienky. Nebolo by teda lacnejsie riesit C tunelom ?

Ten zarez je dost nestastne riesenie, v zime tam mozu byt tazke problemy s udrzbou. Ci uz nafukane zaveje snehu alebo poladovice (na slnecnej strane sa roztopi sneh a vode stecie na cestu, do 25metroveho zarezu ale slnko nedosvieti).

Idealne riesenie by bolo C s tunelom.
V kazdom pripade vsak napojenie na I/66 potiahnut co najdalej za mesto, priblizne tam, ako je v C.

PS : preco sa zase riesi T-krizovatka ako kruhovy objazd ? Naozaj sa to neda spravit mimourovnovou krizovatkou ?

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2014 20:30
od eric987
No ak tam netreba vela nasypov tak hlbeny tunel aj by mohol vyjst lacnejsie pravda ak v jeho strede nebude vrcholovy obluk ktory by skomplikoval vetranie...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2014 11:00
od granite01
aquila napísal:74 milionov euro za 2,4 km cesty prvej triedy mi pride sialene vela .. to preboha s cim pocitaju ?

Mne to pripadá, že projektanti niekedy akokeby úmyselne dajú 3 varianty, pričom 1 je úplne nereálny, lebo je predražený a a ďalšie dva sú také, že vlastne jediný reálny je len jeden z nich. . . mne to pripadá ako zámer, ale možno len nemám dostatok informácií. . .

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2014 11:52
od jozin z bazin
A to je este len vyber variantu.
Podobne divadielko mozno ocakavat pri vybere zhotovitela, ked sa podmienky nastavia tak, aby ich dokazal splnit iba jeden ucastnik a ostatni budu iba do poctu ...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2014 12:19
od mirec

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2014 14:14
od jozin z bazin
Pekne vizualizacie, ale ...
- obyvatelom nabrezia skoncili kludne casy a mozu sa tesit na hluk z obchvatu (PHS velmo nepomozu).
- KO na poslednej fotke sa mi nezda, vypada prilis optimisticky. Podla google maps je tam priestor sotva 35 metrov, co je pre KO na takom dolezitom tahu dost malo. V rannych a poobednych spickach mozno ocakavat slusne kolony ...
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=20960

Variant A je sice lacny, ale obchvat momentalne usti kusok za centrom mesta. Takze ked sa bude centrum postupne rozrastat, tak sa ukaze, ze lacne nebolo az tak dobre. Cize v podstate peniaze vyhodene na kratkodobe vyriesenie problemu, bez vyhladu do buducnosti.
Variant B vypada ako zlata stredna cesta. Trochu drahsi ako A, ale je tam tunel. A to sa predsa neda, aby len tak hocijake mesto malo svoj tunel. A navyse v komplikovanych podmienkach.
Variant C sa mi zda ako umyselne zle a predrazene navrhnuty, aby nahodou nevyhral. Aj ked tento by asi najviac odlahcil dopravu cez mesto.

Takze vitaz je uz asi urceny, len to treba spravne uhrat ...

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2014 14:55
od mb1000
mirec napísal:Pridané vizualizácie II. etapy, 2. úseku obchvatu Brezna, A, B variant:
http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=20891


To myslia tu zhovadilost popri Hrone vazne???

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2014 01:39
od mirec
Na ten KO v A variante je naozaj málo miesta, to by museli zúžiť koryto Hrona. A vôbec A variant by som ani nenazval obchvatom, kedže je len pár desiatok metrov od námestia. Exhaláty pri prevládajúcom západnom prúdení pôjdu zas pekne do obytnej zóny na opačnej strane.

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2014 15:03
od mirec
I.etapa - september, október tohto roka. No, uvidíme...
viewtopic.php?f=35&t=19602

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2014 22:39
od ANDi
Kua chlapi, citajte sukromne spravy! (aquila, Andrej)

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2015 21:09
od eric987
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... apa-2-usek

Takze na II. etapu 2 usek uz je vydane ZS, odporucany je variant C, modry - zarez.

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2015 08:49
od aquila
to je velmi dobra sprava, ze presiel nakoneic variant C

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2015 09:52
od ANDi
Este lepsia sprava bude, ked sa zacne aj nieco robit.

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2015 10:37
od Kanky
To je tych 2,4 km za 74 melka...uz vidim ako skoro sa to bude robit

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2015 11:06
od Peterman
Ten variant poza Mostáreň už úplne vypadol? viem ze to bolo jedno z riešení I. Etapy.
Neviem či to riešenie estakádnu popri trati a vode popred obytné domy je najšťastnejšie ...
Ale uz je asi rozhodnute

Re: Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2015 11:49
od Peterman
Varian C je celkom dobre riešenie obchádza celé mesto, len to napojenie na I/66 smerom na Telgárt, by malo byt vyriešené elegantnejšie, malo sa to domyslieť uz aj s odbočkou na Mýto pod Ďumbierom ...
Škoda, toho prietahu cez mesto - myslím I. Etapu, poza Mostáreň by to bolo asi lepšie.