Tomas PO napísal:Som uplne mimo znalosti dopravnej situacie v Trnave, ale minimalne tranzit maju predsa na dialnici... Nie su mesta, ktore by obchvat potrebovali prioritnejsie?
Nuž, mne to tiež nedá: si naozaj mimo.
Cez Trnavu prechádza štátna cesta I. triedy I/51, v minulosti zaradená aj do diaľničnej výstavby. Už v r. 2005 (posledné veľké sčítanie dopravy) prešlo na severnom vstupe do mesta 18.000 áut za 24h, na južnom výstupe cez 20.000, pričom kapacita tejto cesty je max. 16.000 áut, v meste samozrejme menej. Táto cesta je tranzitná cesta, čoho dôkazom je aj jej stav (vyjazdené koľaje každé 4 roky a to na jednom z tých lepších podloží v rámci SR).
Nie sú mestá, ktoré by obchvat potrebovali prioritnejšie, nakoľko Trnava nemá obchvat. Trnava je cestnou križovatkou a diaľnica ju dosť zďaleka obchádza. To je to isté ako Trenčín - tiež má diaľnicu a predsa doprava v ňom kolabuje. Pretože celá doprava tam leží na jednom moste, ale predsa len - Trenčín je na hraniciach a tiež okolo ide diaľnica, ale faktom je, že aj strategická cesta I. triedy.
Okrem toho, obchvat Trnavy sa plánuje cez 25 rokov a kým sa dostavia, bude to 30 rokov. Už komunisti plánovali severný obchvat.
KC napísal:Zhodou okolnosti chodievam teraz castejsie cez Trnavu v smere Nitra - Senica (syna mam na lieceni v Smrdakoch) a najma cez pracovny den je prejazd Trnavou otrasny. Problematicke boli najma svetelne krizovatky, najma ti, co odbocovali vlavo blokovali jazdny pruh aj tym, co isli priamo - odbocovacie pruhy su nedostatocne dlhe, co je ale sposobene aj vysokou hustotou svetelnych krizovatiek.
Tak to si mal chodiť pred 5 rokami. Vtedy takmer žiadne takéto križovatky neboli a vo výstavbe boli dnes veľmi potrebné kruhové objazdy (2 v obch. zóne a 2 v centre). Križovatky majú aj zelenú vlnu, len nie vždy vychádza pre hlavný smer (niekedy je uprednostnený vnútromestský smer). A k tomu, že je veľa križovatiek: je to mesto. Ak tu jazdí 18.000 tranzit + mestská premávka, tak to proste kolabuje. Okrem toho problémom je, že tu nie sú ako inde 2+2 jazdné pruhy.
V Trnave jednoducho chýba široký prieťah a ani ho už nie je ako postaviť (rieka a hustá zástavba), to sa napr. Nitre nemôže stať. Jediná široká cesta je len spojnica v rámci vnútra mesta a zas to je najnebezpečnejšia cesta pre chodcov, cesta od trnavskej nemocnice po futbalový štadión). Preto tam už komunisti postavili perfektné nadchody. Toľko nadchodových systémov pre chodcov ako v Trnave nájdete na Slovensku málokde.
A Trnava dostane 1+1 cestný obchvat za 1,3 mld. SKK, aj to len severný. Ten len odľahčí severný vstup, nedorieši južný, ktorý kolabuje kvôli PSA. A južný ešte nie je naprojektovaný, nie je dokončený výkup pozemkov. A to už nehovorím o tom, že od Trnavy ide významná cesta na Bratislavu. Na Hlohovec.