Stránka 5 z 9

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2006 18:36
od random
ja som za akykolvek variat znacenia ... len aby to bol aspon trochu logicky ... pozrime sa len napriklad na D1 a D2 ... D2 ide logicky od hranic po hranice... no ale D1 zacina ako "vetva" D2 ... co je absolutna blbost ... ... preto som navrhol aby sa D2 od HRCR po Ba premenovala na D1 a tak pripojila ku zvisku .. ibaze ... cesi maju D2 na opacnej strane hranic ... ja sa pytam robi to problem?

...podobne by sa to mohlo riesit aj na ostatnom uzemi

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2006 21:08
od wazari
OT:

ked Bager vo svojom poslednom prispevku prekrstil Kaviaristu na Klaviristu, tak som sa od smiechu buchal o stol a to doslova :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 12:12
od johhan
Lenny napísal:Mě osobně by přišlo velmi divné, kdyby D1 vedla z Košic na Milhosť a Maďarsko. To by už opravdu byla jako "bližšie na okolo", vždyť z Bratislavy je to kousek do Maďarska po D2.


No celé značenie diaľničnej siete je divné - je to taký zlepený mačkopes po rozpade federácie - nikto k tomu nepostavil zodpovedne. A nikto to nie je ochotný nejako unormálniť :-) iba sa to lepí, prelepuje, dopľňa ( viď súbeh 3 RC sever-juh vo štvorci PD - ZH - ZV - BB ) Je pochopiteľné že ČR si zachovala značenie z dôb federácie a iba ho upravila, Praha bola hlavným mestom federácie.


A toto je koniec výlevu jedného frustrovaného slováka :D ktorý niekedy už len krúti hlavou 8) ( vo všeobecnosti nad stavom vecí na Slovensku )

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 12:35
od Dialniciar
Koridory a trasovanie je v poriadku. Nejdú diaľnice cez cesty III. triedy a nejdú paralelne dve diaľnice veľa seba.

To, čo nie je úplne v poriadku, to je čísľovanie. Jednoducho ja by som spravil také čísľovanie, aby nebol ani jeden spoločný úsek pre napr. D1 a R4 (PO-KE) a podobne.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 01:08
od i15
pridam moj nazor:

D1 - BA-ZA-PO-KE... hlavna spojnica najvyznamnejsich slovenskych miest
D2 - Kuty-BA-Rusovce... napojenie Ceska na Madarska na nasu dialnicnu siet, sucasne napojenie na hlavne mesto
D3 - ZA - Polsko... napojenie Polska na nas u dialnicnu siet, spolu z D1 severojuzny tah
D4 - nulty okruh Bratislavy tak ako je v sucasnosti planovany... obchvat hlavneho mesta, napojenie Rakuska na nasu dialnicnu siet

R1 - TT-NR-ZV-KE-MI-UA s neskorsim predlzenim po D4... zapadovychodny tah, najefektivnejsie prepojenie dvoch najvacsich miest, ktore sluzi aj vsetkym vyznamnym mestam na juhu, napojenie Ukrajiny na nasu dialnicnu siet
R2 - Trstena-MT-ZH-ZV-Sahy... centralny severojuzny tah, prepojenie D1 a R1, napojenie Polska a Madarska
R3 - Vysny Komarnik-PO-KE-Milhost... dalsi severojuzny tah, napojenie na Polsko a Madarsko
R4 a R5 - kratke RC smerom na CR (sucasne R5 a R6)
R6 - ZV-BB neskorsie predlzena na Brezno... regionalna RC
R7 - TN-PD-ZH... prepojenie D1 a R1, regionalna RC
R8 - BA-NZ-LC... regionalna RC, este kratsie prepojenie zapadu s vychodom

neskor...

*RK-BB... skratenie centralneho severojuzneho tahu, napojenie vyznamneho stredoslovenskeho mesta na D1
*PO-Vranov-Humenne-Snina + napojenie na R1 medzi MI a Strazskym... riesenie dopravy na vychodnom Slovensku (na Ukrajinu to nema zmysel tahat, stare plany na RC v tejto oblasti vychadzali zo silnej naviazanosti na ZSSR)
*prestavba R1 na parametre dialnice


+ nejako vyriesit pomerne velke uzemie medzi BB a KE, ktore nema severojuznu RC... ale vzhladom k terenu asi nie je mozne stavat napr. RC medzi Popradom a Roznavou, ktoru tu uz niekto navrhol

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 09:27
od johhan
No moja súkromná predstava:

D0 - obchvat BA
D1 - BA - TN - ZA - CA - hranica CZ
D2 - hranica HU - BA - hranica CZ
D3 - ZA - PP - PO - KE - hranica HU
D4 - hranica AT - BA - NZ - VK - LC - RS - RV - KE - MI - hranica UA


R1 - Skalica - Senica - TT - NR - ZV - LC - dialnica D4
R2 - hranica ČR - TN - BN - PD - BB - BR - (výhľadovo LM dialnica D1)
R3 - hranica PL - TS - DK - MT - TR - BB - ZV - Šahy - hranica HU
R4 - CA - hranica PL
R5 - PD - NR - NZ - Komárno - hranica HU
R6 - PO - Svidník - hranica PL
R7 - PO - Humenné - hranica UA
R8 - NM - Myjava - Senica - Kúty - hranica CZ ( dialnica D2 )

R21 - PD - ZH
R22 - PU - hranica CZ

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 17:11
od Dialniciar
johhan napísal:No moja súkromná predstava:

D0 - obchvat BA
D1 - BA - TN - ZA - CA - hranica CZ
D2 - hranica HU - BA - hranica CZ
D3 - ZA - PP - PO - KE - hranica HU
D4 - hranica AT - BA - NZ - VK - LC - RS - RV - KE - MI - hranica UA


R1 - Skalica - Senica - TT - NR - ZV - LC - dialnica D4
R2 - hranica ČR - TN - BN - PD - BB - BR - (výhľadovo LM dialnica D1)
R3 - hranica PL - TS - DK - MT - TR - BB - ZV - Šahy - hranica HU
R4 - CA - hranica PL
R5 - PD - NR - NZ - Komárno - hranica HU
R6 - PO - Svidník - hranica PL
R7 - PO - Humenné - hranica UA
R8 - NM - Myjava - Senica - Kúty - hranica CZ ( dialnica D2 )

R21 - PD - ZH
R22 - PU - hranica CZ


SI-SE = zbytočné vzhľadom na českú stranu, tu stačí bohate cesta I. triedy a ešte 50 rokov stačiť bude s dobrými obchvatmi.
NM-MY-SE = zbytočné, tu stačí bohate kvalitná cesta I. triedy s obchvatami a ešte 50 rokov stačiť bude.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 17:55
od aquila
tiez si myslim.

ja som skromnejsi, bol by som rad ak by bolo

D1 BA - ZA - PP - PO - KE - hranica HU
D2 hranica CR - hranica HU
D3 ZA - CA - hranica CR
D4 obchvat BA na 3+3
D5 BA - NZ - LC - RS - KE - MI - hranica UA

R1 TT - NR - ZV - LC
R2 hranica CR - TN - PD - BB
R3 hranica PL - TS - MT - BB ZV - hranica hu
R4 hranica PL - PO

+ obchvaty a nejake cestne tunely

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 00:06
od mikeBoss
teoretik napísal:pridam moj nazor:

D1 - BA-ZA-PO-KE... hlavna spojnica najvyznamnejsich slovenskych miest


- tymi mestami myslis BA a KE dufam... lebo ak nie tak ti ich tam par chyba...

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 08:58
od kaviarista
aquila napísal:tiez si myslim.

ja som skromnejsi, bol by som rad ak by bolo

D1 BA - ZA - PP - PO - KE - hranica HU
D2 hranica CR - hranica HU
D3 ZA - CA - hranica CR
D4 obchvat BA na 3+3
D5 BA - NZ - LC - RS - KE - MI - hranica UA

R1 TT - NR - ZV - LC
R2 hranica CR - TN - PD - BB
R3 hranica PL - TS - MT - BB ZV - hranica hu
R4 hranica PL - PO

+ obchvaty a nejake cestne tunely


moj nazor je takmer totozny s aquilovym, az na 2 male zmeny.

R2 hranica CR - TN - PD - ZH
R3 hranica PL - TS - RK - BB ZV - hranica hu

R9 by potom mohla byt MT-TR-PD

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 10:19
od mirkobb
"Niekde nieco chyba..?"
Ad Teoretik: R7 iba regionalna, nebude prepojenie od TN na hranicu CZ?
Ad Aquila: D 3, prepojenie na PL..? Nebude nejake od Svrcinovca(trebars R-ka) na Skalite?
Vsetkym chyba dnesne(R 6) prepojenie D 1 - Puchov - hranica CZ!

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 10:25
od i15
mikeBoss napísal:
teoretik napísal:pridam moj nazor:

D1 - BA-ZA-PO-KE... hlavna spojnica najvyznamnejsich slovenskych miest


- tymi mestami myslis BA a KE dufam... lebo ak nie tak ti ich tam par chyba...


este Trnava, Trencin, Zilina, Martin, Ruzomberok, Poprad


vysvetlim logiku trasovania a cislovania z predchadzajuceho prispevku, ktora sa vsak zrejme velmi neodlisuje od logiky ludi, ktori su za sucasne trasovanie zodpovedny... respektive mozno poevdat ze ako laik s nimi proste suhlasim :)

...

D1 - dopravna os spajajuca vyznamne Slovenske mesta cez sever (BA-TT-TN-ZA-MA-RK-PP-PO-KE), horizontalna a vertikalna spojnica
D2-D4 - hlavne napojenie okolitych statov na dopravnu os

R1 - dopravna os spajajuca vyznamne Slovenske mesta cez juh (BA-NR-ZV-LC-KE-MI), horizontalna spojnica, napojenie Ukrajiny na nasu dialnicnu siet
R2-R5 - vedlajsie napojenie okolitych statov na nasu dopravnu os, R2 a R3 tvoria zaroven vertikalnu spojnicu

takze toto tvori zaklad, ktory treba postavit... vysledkom bude efektivne prepojenie celeho Slovenska a sucasne napojenie na zahranicie

a potom mozno riesit regionalne spojice, ako ZV-BB-Brezno, TN-ZH, BA-LC, BB-RK, PO-Snina, NR-Banovce, alebo dalsie pripojky na zahranicie (pri TN, Komarne, LC, Ubli)


viem kde je slabina - R1 smerujuca az po Ukrajinu. Najlogickejsie by teda bolo, ak by bol usek KE-UA dialnicou D5 (zo zaciatku poloprofil... R-ku som tam dal kvoli nizkym intenzitam) a logika tohoto cislovania je este viditelnejsia: D1 a R1 su dopravne osi, D2-D5 a R2-R5 napojenie na zahranicie, dalsie rychlostne komunikacie a pripadne dialnice riesia lokalne zalezitosti

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 11:13
od wazari
mirkobb napísal:"Niekde nieco chyba..?"
Vsetkym chyba dnesne(R 6) prepojenie D 1 - Puchov - hranica CZ!


johhan ju tam ma ako R22

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 11:34
od mirkobb
Sorry. Wazari dakujem za upozornenie, ospravedlnujem sa Johhanovi.

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 11:43
od i15
ja ju mam zase ako R5 :D

ad R7 TN-Ziar... Cesi momentalne neplanuju postavit na druhej strane hranic RC, takze netreba tahat az po dialnice

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 11:45
od i15
teoretik napísal:ja ju mam zase ako R5 :D

ad R7 TN-Ziar... Cesi momentalne neplanuju postavit na druhej strane hranic RC, takze netreba tahat az po dialnice


samozrejme myslim hranice 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 11:59
od kvalitná dialnica
Prečo by mal byť Kechnec (R4) problémovým úsekom?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 12:08
od wazari
kvalitná dialnica napísal:Prečo by mal byť Kechnec (R4) problémovým úsekom?


je/bol tam problem s trasovanim okolo/cez priemyselny park

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2007 15:17
od johhan
Dialniciar napísal: SI-SE = zbytočné vzhľadom na českú stranu, tu stačí bohate cesta I. triedy a ešte 50 rokov stačiť bude s dobrými obchvatmi.
NM-MY-SE = zbytočné, tu stačí bohate kvalitná cesta I. triedy s obchvatami a ešte 50 rokov stačiť bude.


Ono nie je problém to stavať v polprofile R11,5 s budúcim možným rozšírením ( konštrukcie mostov vhodnými na rozšírenie )

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 01:10
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal: SI-SE = zbytočné vzhľadom na českú stranu, tu stačí bohate cesta I. triedy a ešte 50 rokov stačiť bude s dobrými obchvatmi.
NM-MY-SE = zbytočné, tu stačí bohate kvalitná cesta I. triedy s obchvatami a ešte 50 rokov stačiť bude.


Ono nie je problém to stavať v polprofile R11,5 s budúcim možným rozšírením ( konštrukcie mostov vhodnými na rozšírenie )


Ibaže konkrétne Holíč-SE (teda od Radošoviec je to už spoločné pre SI)-TT s výnimkou niekoľkých krátkych úsekov je to na 1/2 profil RC. :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 02:53
od aquila
a niekde je aj tak krajnica sirsia ako na R1 :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 01:23
od Dialniciar
aquila napísal:a niekde je aj tak krajnica sirsia ako na R1 :lol:


Kde konkrétne :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 13:27
od aquila
medzi senicou a jablonicou je krajnica urcite sirsia ako na R1 medzi TT a NR...

a aj niektore useky medzi SE a SI ...

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 14:08
od Dialniciar
aquila napísal:medzi senicou a jablonicou je krajnica urcite sirsia ako na R1 medzi TT a NR...

a aj niektore useky medzi SE a SI ...


No, to by som si nebol istý aquila.

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2007 09:16
od Jurislav
teoretik napísal:D1 - dopravna os spajajuca vyznamne Slovenske mesta cez sever (BA-TT-TN-ZA-MA-RK-PP-PO-KE)


Malacky??? Alebo si myslel Martin, ten je MT :wink: