mikeBoss napísal:teoretik napísal:pridam moj nazor:
D1 - BA-ZA-PO-KE... hlavna spojnica najvyznamnejsich slovenskych miest
- tymi mestami myslis BA a KE dufam... lebo ak nie tak ti ich tam par chyba...
este Trnava, Trencin, Zilina, Martin, Ruzomberok, Poprad
vysvetlim logiku trasovania a cislovania z predchadzajuceho prispevku, ktora sa vsak zrejme velmi neodlisuje od logiky ludi, ktori su za sucasne trasovanie zodpovedny... respektive mozno poevdat ze ako laik s nimi proste suhlasim
...
D1 - dopravna os spajajuca vyznamne Slovenske mesta cez sever (BA-TT-TN-ZA-MA-RK-PP-PO-KE), horizontalna a vertikalna spojnica
D2-D4 - hlavne napojenie okolitych statov na dopravnu os
R1 - dopravna os spajajuca vyznamne Slovenske mesta cez juh (BA-NR-ZV-LC-KE-MI), horizontalna spojnica, napojenie Ukrajiny na nasu dialnicnu siet
R2-R5 - vedlajsie napojenie okolitych statov na nasu dopravnu os, R2 a R3 tvoria zaroven vertikalnu spojnicu
takze toto tvori zaklad, ktory treba postavit... vysledkom bude efektivne prepojenie celeho Slovenska a sucasne napojenie na zahranicie
a potom mozno riesit regionalne spojice, ako ZV-BB-Brezno, TN-ZH, BA-LC, BB-RK, PO-Snina, NR-Banovce, alebo dalsie pripojky na zahranicie (pri TN, Komarne, LC, Ubli)
viem kde je slabina - R1 smerujuca az po Ukrajinu. Najlogickejsie by teda bolo, ak by bol usek KE-UA dialnicou D5 (zo zaciatku poloprofil... R-ku som tam dal kvoli nizkym intenzitam) a logika tohoto cislovania je este viditelnejsia: D1 a R1 su dopravne osi, D2-D5 a R2-R5 napojenie na zahranicie, dalsie rychlostne komunikacie a pripadne dialnice riesia lokalne zalezitosti