Stránka 5 z 11

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2008 09:50
od Lacko007
Firma Michatek svojho casu chcela postavit pri Sennom male letisko, avsak uz dlhsiu dobu je o tom ticho, neviete niejake aktualne info o tom???

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2008 11:23
od Dialniciar
Lacko007 napísal:Firma Michatek svojho casu chcela postavit pri Sennom male letisko, avsak uz dlhsiu dobu je o tom ticho, neviete niejake aktualne info o tom???


Ale veď to je strojárska spoločnosť. :idea:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2008 15:49
od Lacko007
Dialniciar napísal:
Lacko007 napísal:Firma Michatek svojho casu chcela postavit pri Sennom male letisko, avsak uz dlhsiu dobu je o tom ticho, neviete niejake aktualne info o tom???


Ale veď to je strojárska spoločnosť. :idea:


Jo to je, robi myslim niejake diely pre bielu techniku.
No ona to letisko chcela postavit pre svoj firemny triskac, s tim ze by to letisko bolo pristupne aj pre ine lietadla!!!

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 13:30
od Lacko007
Takze tu okruznu krizovatku na Sobraneckej ceste zacnu stavat co nevidiet a dokoncia ju este tento rok, co je pozitivne.
Len naklady niejak skresali z 57M na 34M, zaujimave, som zvedavy na com tych 23M usetria!!!
Blizsie info tu link

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 16:19
od Dialniciar
Lacko007 napísal:Takze tu okruznu krizovatku na Sobraneckej ceste zacnu stavat co nevidiet a dokoncia ju este tento rok, co je pozitivne.
Len naklady niejak skresali z 57M na 34M, zaujimave, som zvedavy na com tych 23M usetria!!!
Blizsie info tu link


To skôr vyzerá tak, že 57 mil. SKK bola pôvodná cena, štandardná štátna expertíza a výsledná cena 34 mil. SKK vyšla na základe silného konkurenčného boja. :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2008 15:18
od Lacko007
Náklady na stavbu križovatky Michalovce - Lastomír sú 67 mil. Sk. Táto križovatka cesty I/50 v smere na Sobrance a ďalej na hranicu s Ukrajinou, cesty III/050229 a miestnou komunikáciou, je významným dopravným uzlom pre mesto Michalovce a priľahlý región. KSK už v roku 2007 nadviazal na pripravovaný zámer a zrealizoval obnovu svojej cesty III/050229 v úseku Michalovce - Lastomír za 8,1 mil. SK s pokračovaním od Lastomíru do Budkoviec za ďalších 17,5 mil. SK. Obe akcie boli zrealizované z úverových zdrojov Európskej investičnej banky (EIB). Tiež mesto Michalovce na svojom území zrealizovalo rekonštrukcie nevyhovujúcich križovatiek. Stavba križovatky je príkladom spolupráce a súčinnosti regionálnej a miestnej samosprávy a štátnej správy pri zlepšovaní stavu dopravnej infraštruktúry.

Zdroj: http://kosice.regionet.sk

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2008 16:15
od haluska
inak pocul som cosi ze ten spominany kruhovy objazd bude hotovy (mozno) do konca septembra, max. vsak do konca roku. a jeden kruhovy bude aj v Tibave.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2008 17:03
od Dialniciar
KE VÚC opraví vyše 40 km ciest II. a III. triedy v tejto oblasti. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9218

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 12:03
od sven
Križovatka smrti Komárov

Na problémovom úseku cesty I/79 k maďarskoslovenskej hranici vyrastie kruhový objazd. Stretnutie projektanta, investora, stavebného úradu, polície a dotknutých obcí ku križovatke Komárov sa konalo na obecnom úrade v Zemplínskom Branči.

ZEMPLÍNSKY BRANČ. Komárovská križovatka leží v jeho katastrálnom území. Od úpravy polícia očakáva zníženie dopravnej nehodovosti.

Križovatka zabijak
V neuralgickom bode sa tu krížia dve frekventované cesty. Hlavnou 1. triedy je trasa Vranov nad Topľou Čierna nad Tisou, ktorá vedie aj na hraničný priechod v Slovenskom Novom Meste. Vedľajšou, ale nie menej frekventovanou, je "druhotriedna" cesta Košice Veľké Kapušany. Križovatka Komárov je na celej trase "dvojky" jediným miestom, kde vodič musí dať prednosť v jazde.

Riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Trebišove Jozef Matys hovorí, že práve to je kameňom úrazu nehôd, ktoré sa tu stávajú: "Scenár je takmer vždy rovnaký nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty. Následky sú drvivé. Úsek sa ani neoznačuje ako kritický nehodový, ale ako úsek nehôd s vážnymi následkami. Znamená to, že takmer každá nehoda tu končila smrťou alebo ťažkými zraneniami." Preto Komárovu prischli názvy časovaná bomba, križovatka zabijak, či križovatka smrti.

Dlhý boj
Prvýkrát sa tragicky prejavila v októbri 1993. Bilancia - šesť mŕtvych! Hneď na to okresný dopravný inšpektorát inicioval vypracovanie štúdie na riešenie križovatky. V roku 1999 ju vypracoval Útvar dopravného inžinierstva Košice. Štúdia ponúkala štyri varianty, jednou z nich bol kruhový objazd. Situáciu skomplikoval prechod ciest 2. a 3. triedy pod Košický samosprávny kraj, "jednotky" zostali štátu. Akákoľvek investícia si vyžadovala okrem financií, ktorých nikdy "nebolo", aj rokovania oboch správcov. V roku 2004 križovatka ukázala silu pri rovnakom scenári. Bilancia štyria mŕtvi. Tlak na jej definitívne doriešenie zvýšil trebišovský dopravný inšpektorát, bezpečnostná rada okresu, samosprávny kraj aj cestári. Vec cez okresné zložky prenikla až na ministerstvo dopravy aj vnútra. Bez efektu.

Preznačená križovatka
Ešte v roku 2004 špecializovaný úsek 2000 centrály Slovenskej správy ciest na adresu križovatky uviedol, že "zatiaľ nespĺňa parametre kritického nehodového úseku." Tým sa podľa vtedajšieho vysvetlenia stáva, až keď tu tri roky po sebe zahynú viac ako traja ľudia. Matys dodáva, že polícia medzitým robila jediné, čo v tejto situácii mohla: "Pribúdali nové značky, vybudovali sme retardéry. Výsledkom bola nadštandardne vyznačená či skôr preznačená križovatka bez väčšieho efektu na bezpečnosť. Tú dokáže zlepšiť iba stavebná úprava."

Projekt je, peniaze nie
Štát sa križovatkou začal vážnejšie zaoberať v roku 2006. Podkladom pre projekt bola štúdia z roku 1999. Investorom bude Investičná výstavba a správa ciest Košice. V pláne je malá okružná križovatka s vonkajším priemerom 45 metrov. Okrem nej bude potrebné urobiť úpravu ciest v dĺžke viac ako 730 metrov. Stavba si nevyžiada žiadny dodatočný záber ornej pôdy. K výstavbe sa konali tri pracovné stretnutia. Komplikované stavebné konania zjednodušila novela zákona, ktorej cieľom je urýchliť prípravu výstavby diaľnic a ciest. Pred ňou by stavbe predchádzalo viacero osobitných konaní.

Po novom bude stačiť jediné. To bude prebiehať na Krajskom stavebnom úrade v Košiciach. Zatiaľ nie je jasné, koľko Slovenská správa ciest dostane na podobné investície od štátu. Ak prostriedky vyčlení v prvej polovici roka 2008, výstavba sa môže začať. Ak nie, budú ju musieť posunúť o rok. Križovatku dokážu prebudovať za pár mesiacov.

---FAKTY--

Mementá štatistík
- Prvýkrát sa Komárov zapísal do análov v októbri 1993, keď sa tu so svojou rodinou zabil známy trebišovský futbalista Štefan Šoltés. Spolu vtedy zomrelo šesť ľudí - päť z jednej rodiny a šofér dodávky. Nehodu spôsobil futbalista, išiel z Veľkých Kapušian a nedal prednosť.

- Podľa Okresného dopravného inšpektorátu v Trebišove tu v rokoch 1993 - 1995 zomrelo 8 ľudí.

- Podľa štatistík úseku 2000 SSC tu v roku 2000 bola "len" 1 nehoda, v roku 2001 štyri - 1 skončila smrťou, v roku 2002 nebola žiadna nehoda, v roku 2003 sa tu stali tri.

- Pri tragédii v lete 2004 zomreli ďalší štyria ľudia. Traja z jednej rodiny - šli na svadbu, vodič nedal prednosť z vedľajšej cesty. Mladý muž, ktorý na nehode neniesol žiadnu vinu, zahynul tiež.

LÝDIA VEREŠCAKOVÁ
13.2.2008
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=13.2.2008/3448Z

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2008 18:46
od Peter Olejár
Pri Michalovciach zomreli pri nehode auta piati ľudia :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10134

:( .. smutne, bolo to uz v 2 mediach v TV a je to aj v novinach :idea:

Nove foto

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2008 13:44
od Lacko007
Takze bol som doma cez vykend a zobral som si fotak, tak pripajam tri nove fotky:
Uz postaveny kruhac na uliciach Okruzna-Moskovska-Holleho-Lastomirska foto
a prave vo vystavbe kruhac na uliciach Lastomirska-Sobranecka foto1 foto2

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2008 11:44
od Lacko007
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10768

Celkom zaujimava informacia, som zvedavy na tu autobusku v MI ze kedy bude a dufam ze tu bude nieco pekne!!!
Inak by ma zaujimal ten dlhodoby plan ktory dali KSK, nevie sa k nemu niekto dostat??? asi nie :(

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 15:04
od i15
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj08. ... lebo=alebo

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/50 a I/79, Hriadky, križovatka.

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Rekonštrukcia priesečnej križovatky ciest I. triedy I/50 a I/79 na okružnú križovatku.

Dátum uzatvorenia zmluvy
13. 10. 2008.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
EUROVIA - Cesty, a. s., IČO: 31 651 518, Osloboditeľov 66, 040 17 Košice

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 42 000 000. Mena: Sk.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 41 373 964. Mena: Sk.
Hodnota za: 14 mesiacov.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 18:34
od i15
Oznámenia o vyhlásení metódy verejného obstarávania

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/79 a II/552 Veľaty, križovatka.

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Rekonštrukcia priesečnej križovatky ciest I/79 a II/552 na okružnú križovatku. Odvodnenie vozovky a súvisiacich plôch je riešené pozdĺžnym a priečnym spádom k nespevnenej krajnici a cez svah násypu do jestvujúcich priekop, ktoré budú v dĺžke úpravy prečistené. Súčasťou stavby je realizácia autobusových zastávok a úprava jestvujúcich vjazdov na odstavnú plochu. Stavba sa bude realizovať za verejnej premávky, obmedzenie bude po jednotlivých etapách s použitím svetelnej signalizácie a dočasného dopravného značenia.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 13 445 000. Mena: Sk.

zdroj: http://www.uvo.gov.sk/vestnik c. 236/2008

..

okrem toho sa dokoncil kruhovy objazd na hlavnom tahu v Michalovciach a kruhac sa tusim stavia aj na hlavnom tahu v Tibave. Takze mozno povedat, ze kruhove objazdy v tomto regione rastu ako huby po dazdi :)

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 23:47
od Dialniciar
Michalovce, križovatka I/50 - Priemyselná (CSS štúdia) :arrow:

http://www.ptinziniering.sk/aktualne_pr ... studia.pdf

Ukončené stavby v r. 2008

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 17:25
od Dialniciar
I/50 Michalovce, križovatka

Termín začatia stavby: 12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 11/2008
Celkové náklady stavby: 48,500 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 5,561 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 40,740 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 2,199 mil. Sk
Zhotoviteľ: ISPO s.r.o. Prešov
Dĺžka úpravy v km: 0,350

Účel stavby:

Jestvujúca križovatka ciest I/50 a III/050229 svojím tvarom zodpovedá typu priesečnej križovatky. Mestská komunikácia vstupujúca do križovatky z centra mesta je štvorpruhová so stredným deliacim pásom. Preto účastníci cestnej premávky pri vstupe do križovatky nedajú prednosť vozidlám idúcim po hlavnej (I/50), čo má za následok dopravné nehody. Predmetná križovatka je častým miestom smrteľných dopravných nehôd.
Na zvýšenie bezpečnosti účastníkov verejnej premávky je navrhovaná prestavba priesečnej križovatky na okružnú križovatku. Priestorové vedenie komunikácií vstupujúcich do okružnej križovatky v plnej miere rešpektuje jestvujúce priestorové usporiadanie komunikácií, jestvujúcu zástavbu a existujúce vedenia inžinierskych sietí.
Vonkajší polomer okružnej križovatky je 28,25m, vnútorný polomer je 20,0m. Kategória cesty I/50 – MZ 11,5/60, cesty III/0560229 je MZ 9,5/50 a kategória miestnej komunikácie v smere centrum je MZ 20,0/60. Celková dĺžka úpravy je 243 m.
Súčasťou výstavby križovatky preložky a rekonštrukcie inžinierskych sietí : vodovod, cestná kanalizácia, VN – 22kV, verejné osvetlenie, telefónne vedenie, diaľkový optický kábel a STL aj VTL plynovod.

Zdroj: SSC

Ukončené stavby v r. 2008

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 17:27
od Dialniciar
I/50 a II/566 Tibava, križovatka

Termín začatia stavby: 12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 11/2008
Celkové náklady stavby: 34,100 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 2,621 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 31,206 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,273 mil. Sk
Dĺžka úpravy v km: 0,250

Jestvujúca styková križovatka v tvare Y je nehodovým úsekom na ceste I/50, čo je spôsobené hlavne absenciou samostatného odbočovacieho pruhu vľavo v smere Sobrance – Ubľa ( E 50 ). Tento smer je dôležitý z hľadiska zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.
Výstavbou navrhovanej križovatky sa zvýši bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu , alebo odbočujúcich vľavo, čím sa zníži spotreba pohonných hmôt, skráti sa cestovný čas, zníži sa produkcia exhalátov a hluk z dopravy.
Dĺžka úpravy cesty I/50 je 370m s kategóriou 9,5/60 a cesty II/566 je 84m s kategóriou 7,5/60.
Z dôvodu blízkosti a hustoty zástavby je križovatka navrhnutá ako priesečná so samostatným odbočovacím pruhom vľavo. Chodníky sú šírky 2,25m, ich kryt tvorí zámková dlažba s bezbariérovými prechodmi.

Zdroj: SSC

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2009 16:54
od Dialniciar
KE kraj investuje do ciest v tomto roku vyše 11 mil. € a pritom: Ako vyplýva z uverejneného predbežného oznámenia, najväčšou stavbou bude napojenie obcí na hlavné cesty smerom na Michalovce a Sobrance v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov s predpokladaným nákladom vyše 2,9 mil. €. :P ... viac info :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11819

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2009 21:30
od Dialniciar
Cesta I/18 v katastrálnych územiach obcí Topoľany a Nacina Ves v okrese Michalovce je do 31.8.2009 z dôvodu opravy vozovky čiastočne uzavretá. Premávka je dočasným dopravným značením presmerovaná do jedného jazdného pruhu o šírke min. 3,5 m.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2009 21:33
od Dialniciar
Cesta I/18 v katastrálnom území mesta Michalovce je do 15.12.2009 z dôvodu realizácie umiestnenia meračských káblov čiastočne uzavretá. Premávka je dočasným dopravným značením presmerovaná do jedného jazdného pruhu o šírke min. 3,5 m.

Cesta I/50 v katastrálnom území mesta Michalovce je do 15.12.2009 z dôvodu realizácie umiestnenia meračských káblov čiastočne uzavretá. Premávka je dočasným dopravným značením presmerovaná do jedného jazdného pruhu o šírke min. 3,5 m.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2009 16:43
od i15
sucastou tejto rekonstrukcie by mala byt aj vystvaba pruhu pre pomale vozidla:

http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/9056

Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania

I/50 Trhovište, rekonštrukcia vozovky.

Predmetom zákazky je rekonštrukcia vozovky štátnej cesty I/50 v intraviláne obce Trhovište. Stavba rieši homogenizáciu cesty v prieťahu obce s obojstrannou úpravou chodníka a úpravou cestnej kanalizácie. Rekonštrukcia vozovky sa zrealizuje v dvoch úsekoch. Úsek km 0,000 - 0,285 sa upraví odfrézovaním pôvodného krytu a následne položením AKMS I hr. 40 mm. Na úseku km 0,285 - KÚ sa vymení celá konštrukcia vozovky. Súčasťou úpravy je odvedenie povrchových vôd z vozovky a z priľahlého územia, a to cestnou dažďovou kanalizáciou. Súčasťou komunikácie sú aj zárubné múriky.

Stavba, ktorá pozostáva zo 6 stavebných objektov. Celková dĺžka úpravy je 1 134,05 m, chodníky 1 143,50 m, cestná kanalizácia 1 132,00 m, z toho nová kanalizácia DN 300 mm má dĺžku 399,00 m.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
Hodnota: 1 680 000,0000 EUR

Trvanie zmluvy alebo lehoty uskutočnenia
Obdobie: v mesiacoch (od uzatvorenia zmluvy) .
Hodnota: 19

Podmienky otvárania ponúk
Dátum: 11. 12. 2009. Čas: 11.00 h.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 16:14
od Dialniciar
A to sa bude robiť 19 mesiacov ???

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 12:15
od i15
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/10511

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/50 a I/18 Michalovce križovatka.

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP), dokumentácie na ponuku (DP) a aktualizácia dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) pre stavbu I/50 a I/18 Michalovce križovatka. Dokumentácia rieši prestavbu jestvujúcej priesečnej svetelne riadenej križovatky ciest I/50, I/18 a miestnej komunikácie na okružnú križovatku so špirálovitým usporiadaním jazdných kruhov, s nevyhnutnou úpravou vstupujúcich ramien.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
ISPO spol. s r.o. inžinierske stavby


Hm, netusil som, ze nieco take sa chysta. Spiralove kruhove objazdy su fajn :)

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 12:34
od Tomas PO
to su ake? :)

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 12:53
od i15
taky sa planoval aj v Presove: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3248 a v praxi uz roky funguje v Kosiciach na Moldavskej. Oproti klasickemu kruhacu ma tu vyhodu, ze sa staci na zaciatku spravne zaradit a pocas jazdy cez objazd uz netreba menit pruh, cize je to bezpecnejsie a kapacita je vyssia. Napriklad na popradskom kruhovom objazde (klasicky dvojprudovy) vnutorny pruh skoro nikto nevyuziva