Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Aká MPR v obciach by podľa vás bola najlepšia na Slovensku?

50 km/h
35
55%
60 km/h
23
36%
menej ako 50 km/h
4
6%
viac ako 60 km/h
2
3%
 
Celkový počet hlasov : 64

Odoslaťod Peter Olejár » 23. Apr 2008 12:03

Šoféri v obciach spomalia: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9994

.. zahlasoval som za MPR 50 km/h .. ale s tym aby tam kde sa to da obce investovali po par desat tisic Sk a aby bola povolena MPR 70 km/h pripadne MPR 80 km/h aj nadalej tam kde aj dodnes ..
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2008 22:33

MPR s 50 km/h v obci sa blíži ... konečne. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 24. Dec 2008 07:53

to je dobrá zpráva, ale ještě by to chtělo odstranit spoustu zbytečných čtyřicítek na hlavních tazích.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Milos » 24. Dec 2008 10:52

A hlavne toľko sľubované umiestnenie zančiek s vyššou MPR (60, 70, 80) na čo najväčšom počte relatívne bezpečných úsekov, kde nie sú chodci. Nerád by som sa totiž napríklad podjazdom na Bajkalskej v BA vlekol päťdesiatkou na voľnej ceste.. A samozrejme, tam kde je 70 alebo 80 dnes, tak ponechať
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 03. Mar 2009 21:30

Kde môže polícia zvýšiť rýchlosť (konkrétne miesta na Slovensku) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11590
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re:

Odoslaťod badger-FB » 02. Okt 2022 17:16

kvalitná dialnica napísal:Inak čo sa týka 60 vs 50 tak som bol škókovaný že 50 môže zachrániť život....ja som za 50 ale aj za jej dôkladné dodržovanie ale to už je už na polícii . . .
V skutočnosti je to presne naopak. Za dôkladné dodržiavanie ako to voláš je zodpovedný každý vodič. Polícia je zodpovedná za to, aby bolo riešené (minimálne) nadmerné nedodržiavanie tým, že vykonáva kontrolu dodržiavania pravidiel cestnej premávky. Kontrolu, ale činnosť realizácie je na vodičovi. Hoci viem ako si to myslel, tak toto nie je správna cesta - polícia je na prevenciu v celej rade úloh, ale skôr už ako represia potom pri väčšine zostávajúcich úloh. Medzitým je chovanie vodičov. A skôr, než polícia, je za ten stav zodpovedný jednak stav ciest a jednak legislatíva pre uplatnenie sankcií za nedodržiavanie, ale legislatíva sa netvorí na policajnej stanici.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod IDV » 03. Okt 2022 18:27

Stacili by usekove radary ako to maju cesi. Ked jazdim do Prahe hned vidiet ako krasne kazdy nastavi rychlost a ide cely usek
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 05. Okt 2022 15:56

"Ako to majú Česi", by sme museli aplikovať aj bodový systém, hoci aj také sú snahy už nejaký čas.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod 110mat110 » 06. Okt 2022 04:52

Ved uz by sa aj patrilo. Neexistuje, zeby ludia s 50 a viac priestupkami za rok jazdili po ceste.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod IDV » 06. Okt 2022 22:05

Kludne nech je aj bodovy system aj ked najvacsi problem je alkohol, a to bodovy system neriesi
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 08. Okt 2022 13:41

Ako vieš povedať, že to je najväčší problém? Lebo sa občas medializuje nejaká takáto správa? Keď sa stane nehoda busu alebo kamiónu, ktorý prejde na červenú cez železničné priecestie, tak vtedy je problém zase tam? Všeobecne je problém s mentalitou SK vodiča na cestách: nič pre mňa neplatí, žiadny predpis, pretože ja som poloboh. Ja to dám, ja to zvládnem, ja rozhodnem kde ako pôjdem. Aj rýchlostne aj to či niekoho obmedzím, že mu vojdem do dráhy, lebo ja to stihnem - aj odbočiť stihnem aj zaradiť sa stihnem. Tu všetci všetko stíhajú a zvládajú. Zďaleka to nie je samotným alkoholom, pretože alkohol je všeobecným problémom Slovače z pohľadu inej štatistiky; tiež policajnej. U mŕtvych na cestách ak zrátame aj fakt, že každý druhý mŕtvy je chodec a cyklista, tak polovica príčin mŕtvych nebýva alkohol. Charakterizovať ho ako najväčší je chybné.

Iba súbor opatrení, ktoré postihnú súbor nesprávneho jazdenia zníži agresiu na cestách a tým aj počty mŕtvych a zranených s doživotnými následkami. A predovšetkým je potrebné odstrániť systém, že ja mám v priehradke obáločku a vždy to uhrám, aj keby to stálo liter. A jazdím si ďalej. Pretože čím viac mi je tolerované, čím menej mi niekto môže, tak tým viac si dovolím. Potom kľudne aj s čiarou alebo pohárikmi, lebo nadobudnem pocit, že môžem. Hoci som nemal a nesmel ani mnoho predtým ... a o to ide.

Väčšina DN v mestách alebo zástavbe, keď sme pri obciach, sa stane len pre nedodržanie odstupu. A to je tiež dané tým akým štýlom sa jazdí.

Poriadok na konkrétnom úseku je vždy a zásadne iba vtedy, keď po ceste ide viditeľným spôsobom policajné vozidlo. :lol: A samotný národ robí čo? Od rána do večera v rádiách a na sociálnych sieťach, kde to treba spomaliť ... takže robí si to národ sám. Od neodržiavania všetkého na cestách až po to, že niekto si sadne opitý do vozidla. Lebo v krvi je, že sa "tomu vyhneme" lebo človek je presvedčený, to zvládne alebo mu druhý blikne, aby ubral. Či to naozaj šetrí peniaze, zdravie a životy sa poďme baviť.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod IDV » 09. Okt 2022 10:47

Suhlasim aj s tymto. Lepenie sa na druhych je problem vsade. Ja jazdim v obci pokial je siroka cesta, mam prehlad a nie je premavka tak idem 60 tacho, tj Waze ukazuje 56 gps rychlost. Ani raz som za tie roky nedostal pokutu za tuto rychlost. Ked som robil vodicak 60 este platila v obci. A teraz do +7 je napomenutie v sadzobniku. Preto ani 140 tacho na dialnici nepokutuju. Problem je aj drzanie mobilu a najma vypisovanie textu na obrazovku pocas jazdy.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod bzzi » 10. Okt 2022 10:40

To napomenutie bolo +6 v obci. +7 už je na pokutu. Ale mohli to zmeniť.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 10. Okt 2022 19:15

všeličo sa popísalo na tomto fóre sa dlhý čas čo to tu občas čítam, takže to trocha rozvediem s možnosťami.. niekto to zákl. právne povedomie nemá; vynechám §, skôr tak z praktického prevedenia.. lebo +6 alebo +7 ako píše bzzi je de facto navádzanie na praktické porušovanie :D tá formulácia, že napomenutie je v sadzobníku, je, ale držme sa prakticky to nie je pokuta, je to "len" napomenutie, ale stále platí, že nejdete ako máte ísť a ak v tom nie je len rýchlosť ale aj niečo iné pri pozorovaní situácie sa to môže odvíjať ďalej, nemusí to ale viesť k pokute - obyčajné predbiehanie dá zabrať s výkladom a možnosťami (začali ste a je obec etc., alebo dokončujete a je obec etc. v každom prípade rozhoduje, že či viete že je obec a aký ste mali rozhľad ale ak prudko brzdíte po tom manévri alebo pri ňom, tak to ide vyhodnotiť aj bez, je to individuálne). ale máte ísť 50 nie 56. netreba jazdiť štýlom, že "ja jazdím na napomenutia". ale viem ako to myslíš bzzi, teda snáď. (lebo niekto jazdí na rezervu, ale občas ide s kanistrom po ceste, tak aby sa nestalo že občas dáš 58).

Na všetky priestupky na úseku dopravy je nutné hľadieť ako na veci trestnoprávneho charakteru. Samotná forma ani výška sankcií nemá žiadny vplyv na túto skutočnosť. Toto si niekde zapíšte. Preto je potrebné poznať na čo má policajt právo, na čo vy právo nemáte a ako postupovať, ak s niečím nesúhlasíte. Ja sa k tomu ešte dostanem. Treba rozlíšiť ale to, že ak nemáte na zaplatenie, je to iné, než že si neuznávate chybu a úplne odmietate na mieste zaplatiť. To sú tiež dve rozdielne veci a občas človek si myslí ako ušetrí tým že nezaplatí a odvolá sa na správne konanie. Tak to je najhoršie možné.

Zopár postrehov, než to ešte doplním:

*sankcie za mobil išli hore (Aa technika, ktorú PZ má je rozšírenejšia, aj pre nočné pomery)
*rozostupy, dám príklad, že aj tí, ktorí majú ísť príkladom, tak nejdú .. v Nemecku vodiči kamiónov (teda ale samozrejme všetci nie že len Nemci, lebo tam je ten tranzit silný) pozerajú za jazdy filmy na notebooku .. v Nemecku majú na toto špeciálne autobusy/nákladné autá, aby do tých kabín videli, to pre ilustráciu čoho je človek-vodič schopný. Nemci majú ďaleko lepšie značenie, aby sa dodržiavali rozostupy a aj tak to zrovna u tej nákladnej dopravy nepomáha. Nalepení jeden na druhom v úsekoch, kde je limit predbiehať cez deň.
*p. Matelko by rád zhabal autá, ale to by porušil ústavu, lebo brať majetok.. polícia môže dočasne vziať auto kým nezaplatíte pokutu v niektorých krajinách, samotný nástroj odobrania "papierov" nerieši tých, ktorí si tam sadnú bez nich a bohužiaľ, ale aj často kritizované "obyčajné" kontroly sú o tomto zistení, že vodič tie doklady nemá od motorky po dodávku
*rýchlosti sú často diskutované, faktom je, že existuje nesankčné riešenie v podobe napomenutia - to nie je sankcia/pokuta, ďalej existuje presné číselné rozpätie za konkrétne prekročenie v a mimo obce, no tu už sú možnosti na policajtovi a záleží na ňom a na vašom štýle jazdy a následnej komunikácie (chovaní etc.)

Je treba rozlišovať terminológiu. Čo to znamená do 6, teda od 7 je finančná sankcia. V obci aj mimo nej. (je to úprava oproti akejsi šoférskej tradície, že do +9 je tolerancia mimo obce a zrovna tak je akási tradícia že už od 53 je pokuta)

Riadime sa % toleranciou od prekročenia MPR. Tolerancia je kvôli nepresnostiam, ale ak idete 140, tak idete už 10 navyše oproti 130 bežne, ak je to diaľnica čiže nie +1 navyše, ale +10 navyše a je jedno aká je tolerancia. Už ste nad stavom možného napomenutia. To, že je akási "bežná tolerancia 139", je taký názor, ako že bežné je dávať pokutu aj za 98 na hlavnej ceste. A nie že od 100. Od +7 už nečakajte nič. Diaľničné fórum: Nejdem vám písať, že sa 140 nerieši, lebo sa môže. "kobra" sa zameriava na štýl jazdy aj z hlásení. A na úseky, kde je MPR znížená a tam hrá rolu ako idete, % utešene rastú. Veľa sa vie riešiť aj bez zastavenia, ak sa už rieši zastavenie, tak je to pol na pol pre štýl jazdy. Prípadne je nejaké podozrenie, lebo zozadu je veľa vidno. :D Nie je to potrebné to rozoberať.

Čo sa obce týka. Veľa závisí od toho v akej ste zóne. Vodič si ani nevšimne a mal by ísť 20 a ide aj 56, tak to je "prieser" takpovediac dosť veľký.
Ďalej treba si uvedomiť tú možnosť detekcie, že to nemusí byť vôbec v mnohých úsekoch len že moment prejdenia ak sa bavíme o radare na mieste, ale si vás zameria dlhšiu dobu a pritom stačí snímať autá pred/za. Závisí od techniky. Pre ilustráciu ale vo väčšom meste ako BA, za jazdy sa bežne toto robí, a problém ja skôr vidím v tom, že vodič stráca prehľad aká je kde MPR, zrovna na Devín keď sa vydáte raz tak, raz tak, ale značky nie sú stále. A je rozdiel ísť DO 76 lebo je tam 70 a zmení sa to na 50, tak sa bavíme o +50% prekročenia. Tam sa zameriava pozornosť lebo je to úzke (tie zvodidlá) a frekventované cyklistami a máme aj zákon na 1,5m etc. Toľko priestupkov vodič urobí ani nevie ako, paradoxne ale mimo bratislavský viac ako miestni. Tí si dajú pozor ešte aj na znamenie o zmene smeru jazdy. Ale toto isté existuje na lazoch, kopaniciach, vy strácate prehľad kde bola kedy aká križovatka, ale to je váš problém. A my sa inak pozeráme na to či idete rýchlo v úseku, kde je bus zastávka a kde nie je.

Veľmi záleží aj od okolností na ceste. Nemusí byť znížená rýchlosť, ale môžu byť práce na ceste. Vnímame to ako rizikový úsek, lebo je tam človek pracujúci na ceste. A nie je jedno ako tam kto ide. Takže zamerať sa dá na všeličo.

Často som sa v minulostri stretával s výhovorkami, že sa nemá merať 150 metrov od začiatku konca obce. Ide o to, nemalo by sa, ale to nie je nikde uvedené. Ak je tesne v tejto vzdialenosti nejaký objekt záujmu ako čerpačka, čo je dosť často, tak čakajte radar. Prečo, na akom podklade by tam byť nemal? Práve preto, že to je nájazd aj z protismeru a podobne, tak je dobré, že tam občas je. Aby bol dôraz na to, že sú začiatky obcí, kde to nie je ešte bezpečné a hlavne ide o to, že niektorí vodiči sú schopní s výjazdom z obce ísť už 100 a ešte sú v obci. A ešte sa dajú aj predbiehať. Platí to aj naopak, že vy idete a spomaľujete, že to muselo byť vidieť, čo je vidieť je rýchlosť v okamihu a ak niekto teda ide do 100 a vletí do obce kde je 50 a ešte ide 80 tak ... sme u %. Vždy je to o výklade, o vyhodnotení rizika ako ten vodič ide, o zázname o stave vozidla etc. Nemôže sa každá hliadka venovať úplne všetkému, lebo je to už ako u doktora, ten čas je proste taký. Zďaleka sa nezastaví každý, často sa pošle pozdrav domov. Občas si to žiada toho vodiča zastaviť, aby sa "uvedomil" aspoň na ten deň, keď už aj pokutovo ho to možno mrzí za pár eur ... Časy, že nemáte čisté sklo, máte pod/nadhustené pneu ... faktom je, že vodič je schopný tvrdiť, že má tak špinavé sklo, že cez neho nevidí a aby sme si tam išli sadnúť. :D To neviete či to myslí vážne, že mu ho nemá kto umyť. A ešte vám povie, že má staré auto a tam už tie brzdy tiež nie sú ktovie čo. A jednoducho nedobrzdí na vodiča pred sebou, ktorý to u tabule obce dá až na 50 ... takýchto nehôd je tiež.. V záujme ochrany majetku ten prvý by mal pozrieť do zrkadla ale samozrejme, len v záujme ochrany majetku, inak postupuje správne. Tu potom ide udeliť iný postup pre toho kto to spôsobil, ale tam ide o tie tvrdenia/vysvetlenia. Ak ste pred jazdou kontrolovali stav bŕzd, tak.. o.k. Príliš veľa ľudí stráca bežnú sebadôveru pri kontakte, pričom na to nie je dôvod. Ak ste kontrolovali stav vozidla, čo je povinnosť, tak to stačí povedať a veľa vecí odpadá. Ak poviete, že ale vy máte také a také auto..

Výšku blokovej pokuty ustanovenú v sadzobníku môže policajt znížiť, resp. zvýšiť v závislosti od závažnosti priestupku. Čiže aj tam, kde by ste mohli dostať pokutu 20€ vám ju vie policajt znížiť na 10€, čiže čistá symbolika. Ale zase prihliadne na okolnosti, často zavážia obyčajné slová a situácia. Vodič to spustí z kopca na prehľadnom úseku a hliadke na otázku, prečo išiel rýchlejšie povie, že lebo bol v nemocnici a zamyslel sa ide o prihliadnutie policajta, ale je to individuálne. Policajt môže vidieť na miestne spolujazdca nejakú lekársku správu, naše oko vidí všeličo aj reakcie človeka. Na druhú stranu, ak má človek zlé informácie, nemal by riadiť vozidlo ... lebo následky za tie si môže potom každý, ale my neriešime "keby", je to konkrétny druh jazdy, priestupku a už po nahraní dokladov sa vie viac. U tohto bodu je množstvo premenlivých, napríklad zistíme, že ide o profi vodiča. Zase záleží od moc faktorov čo ďalej. Tá úloha ale nie je bezpredmetne sankcionovať, no vodič by si mal uvedomiť, že sa dopúšťa niečoho čoho by sa nemal a možno na istý časový úsek sa nad tým bude naozaj zamýšľať a spomalí tam. Lebo za krátko je tam nejaká dôležitá lokálna križovatka, k strelnici alebo družstvu a sú tam kolízne situácie. Mohla by tam byť značka iné nebezpečenstvo.. ale základ je niekde inde. Zase nemôžeme riešiť že "by mohla byť".

Je potrebné si uvedomiť, že ak raz blokovú pokutu uhradíte, niet cesty späť. Na stránkach MV sa dočítate, že ak zaplatíte čo najrýchlejšie (pri rôznych problémoch), tak je to najlacnejšie. Nie je to účelne preto, že by policajt nerobil dobrú prácu, ale preto, aby ste byrokraticky nepreťažovali systém. Kam by sme došli, keby sa každý dával na správne konanie v záujme práva. Preto je to odstupňované, ale právo na to každý má. Treba si pamätať, že proti blokovému konaniu nemožno využiť žiadne opravné prostriedky (ak zaplatíte, už sa práva nedovoláte), neexistuje žiadne odvolanie proti tomu ani sa neobnoví konanie. Ak vodič, ktorý je podozrivý zo spáchania dopr. priestupku, nesúhlasí s blokovou pokutou, tak policajt má povinnosť spísať správu o výsledku objasňovania priestupku. Tam musí byť jasne uvedená identifikácia orgánu, ktorý vykonával objasňovanie skutkového stavu, osobné údaje podozrivej osoby z priestupku, identifikáciu svedkov, poprípade poškodených, výpoveď svedkov, resp. poškodených. Ďalej výstižný opis skutkových okolností a presné určenie priestupku. Policajt vám nemôže svojvoľne zadržať vodičský preukaz len preto, lebo ako osoba odmietnete blokové konanie. K zadržaniu vodičského preukazu môže pristúpiť policajt výhradne vtedy, ak je za daný priestupok možné uložiť sankciu, trest zákazu činnosti (zákaz vedenia motor. vozidla). Musí ísť teda o závažné porušenie pravidiel cestnej premávky. Lebo tohto sa dosť ľudí bojí, že nezaplatia, lebo nesúhlasia a bude problém. Bude problém v tom, že ak vy viete, že ste to urobili, tak s najväčšou pravdepodobnosťou, ak už to bude spísané tým policajtom, tak v správnom konaní "ste prerobili".

Zopakujem ale ten začiatok a síce, na všetky priestupky na úseku dopravy je nutné hľadieť ako na veci trestnoprávneho charakteru. Samotná forma ani výška sankcií nemá žiadny vplyv na túto skutočnosť. Dôkazné bremeno nesie polícia. Vy budete nevinní do momentu, kým nebude správnym orgánom preukázaný opak. Výhoda je, že už to nebude subjektívny pohľad policajta. Radar bás usvedčí pri rýchlosti, kamerový záznam už aj pri značke STOP. Povinnosť dokazovať na mieste proti slovnej vete akože navyše nie je. Dnes si bežne hliadka filmuje vodičov či naozaj zastavili. To isté sa týka prejazdov na žel. priecestiach. Taktiež ale nie je pravda, že slovo policajta je viac ako vaše slovo. Vždy to musí byť o tom čo majú a ak vy ste si istí svojou pravdou, tak si buďte.. vaše presvedčenie, prípadný váš dôkaz o stave veci a neexistencia dôkazu zo strany policajta iba s jeho slovom. To posledné ale oni vedia, nebudú vás hnať pres správne konanie spisovaním.. to tak možno v ´90 r. Ak už idete do toho, tak okrem toho, že je spísaná správa ako som to tu rozpísal, tak ju musíte podpísať, ale ešte predtým si ju prečítajte. Ak s tým nesúhlasíte, tak trvajte na vašom vyjadrení, to sa tam dopíše alebo to bude preformulované. Ak to tam nebude, ale bude tam váš podpis, tak to je zle a ak tam nebude ani ten podpis, tiež to je zle. Ak už idete touto cestou a zistíte, že ste niečo "zanedbali" z nervov u situácie, tak si uvedomte, že už vás to správne konanie neminie, je potom lepšie si zohnať pomoc advokáta. Je to bežné.

Čo si myslím ja, je dosť mimo toho ako to je. Osobne som názoru, že tolerancia mimo obce by mohla byť vyššia (často na mnohých úsekoch je ale z dobrej vôle resp. lebo sú dôležitejšie priority a limitujúci počet príslušníkov) a v obci by sa k tomu malo pristupovať tvrdo. U diaľnic a ciest v trasách diaľnic by som privítal francúzsky model, radary, ktoré na vás bliknú na napríklad 10 kilometroch 3 krát a ten 3. krát už vám pošlú pokutu. Nemuselo by byť žiadne úsekové meranie. Takto osadiť radary na celých úsekoch a viac ako 3 po sebe idúce, takže by sme poriešili aj obce aj mimo obcí. A kľudne tie radary odovzdať do správy súkromnej firmy a mali by časť nákladov a zbytok štátna kasa. U nás by to asi dopadlo ako s mýtom. No výsledok by bol, že by sa spomalilo. A rozlišovať aj kto ako ide, lebo iný trest musí mať kamionista, ktorý si to ešte povie vysielačkou, než osobák. U kamionistu by to mohlo byť aj menej ako že na tretíraz. Alebo osobák na štvrtý, možno aj podľa výšky prekročenia. Všeliako to ide nastaviť. Nemecký model, že dám semafory na hlavnom ťahu, aby som zastavil toho čo ide rýchlo je síce výchovné, ale oni majú všade paralelné možnosti, tu je tranzit s lokálnou dopravou odkázaný na jeden ťah. :roll:

A zvýšil by som rozsah kontroly na cestách. V tomto ohľade ale často si myslím, že tie klasické hliadky ani nemajú potuchy koho zastavia a nie sú na to adekvátne výcvikom pripravení. Takých incidentov bolo tiež už viac. Až po smrť, pritom toto rieši dosť, lebo vidieť kto čo v tom aute má a tam sa dá pokračovať čo má v tele okrem vody. Čo má v priehradke, z čoho pramení nervozita, kam má namierené. V tomto sa mi práve pozdáva zase talianske riešenie. :D U nás nie je žiadne, my si ideme v nejakej upravenej dogme z predrevolučného obdobia. Úplne mimo toho že sa zmenila intenzita dopravy a cesty a ani mentalita ľudí na to nie je stále etablovaná. Lebo samozrejme aj nevodič je člen cestnej premávky. Preto v obciach tvrdo aj na chodcov, nemôžu chodci ignorovať ešte aj značku, aby použili priechod ktorý majú 30 metrov ďalej. Tých príkladov by sa našlo o dosť viac.

Reálie v autoškole, že ide "chalan" v nákladnom aute po ceste II. triedy a krajnica sa zosúva, konáre vyrastajú do cesty a pred ním ide cyklista a teraz nevie či môže obísť či nie, ak je tam ešte plná čiara a ak aj už nie je, zase už je v obci a výsledok, že ide polkilometra za cyklistom.. už tu môže policajt vykonať toľko možností ak tam sedí na skúšaní alebo aj ide za ním.. píšem to preto, lebo policajt vie a je k tomu spôsobilý vzdelaním, že má rešpekt a môže byť vnímaný u niekoho neštandardne strachom, tak by mal zmierniť toto napätie a nestresovať zbytočne. Preto kto zažil normálny "vodičák", tak vždy platí, že na zmiernenie napätia vám ešte aj poradí "toto obídeme alebo niečo v tom zmysle", hoci by nemal, na západe by vás vyhodili a prídete znovu. Tu ide o to, že kto vie, ten vie a to sa prejaví, osobné na parkingu, väčšie u tej polhodinovej jazde. To isté platí u toho zastavenia, prevažne sa zastaví slušný občan. Ten má právo sa spýtať, prečo bol zastavený a policajt mu odpovie. Vy tým neprovokujete :wink: , naopak dávate najavo svoje právne povedomie. Ak vám to nebolo oznámené, že prečo. Policajt vám môže oznámiť, že dobrý deň blabla, viete prečo sme vás zastavili? Tak neklamte, poviete ano/nie. Ak nie, on vám môže pokojne povedať, lebo máme hlásenia na farbu a značku/typ vášho vozidla, že idete po ceste divne. Tým je povedané všetko, ale z praxe, je to 50/50, že vy ste v pohode. A ide sa ďalej. Ak niekto spácha priestupok, že ide rýchlejšie o málo, ale rýchlejšie a je vynervovaný, ešte povie, že doklady má v kufri a či si má dať vestu ak vystúpi na vozovku - už v tejto chvíli vám môže byť oznámené, ani nikam nechoďte. Nie vždy je dôvod potom pokračovať, ak bol dôvod napríklad len v tom, že je nejaká technická ale opraviteľná závada. Policajt vám môže oznámiť, že vás bude nahrávať (v rámci aj akcie) a či vám to robí problém, policajt vám môže povedať naozaj aj obyčajnú vetu, že nie je dôvod byť nervózny - ak sa niekto neupokojí ani po nejakej tej snahe o upokojenie alebo o ako ten príklad, že ide z nemocnice, tak ide nadobudnúť presvedčenie, že je k tomu iný dôvod. Ale stále ste nevinní. Stáva sa, že niekto otvorí priehradku a je tam zbraň, atrapa alebo.. je dobré na to upozorniť vopred, že ju tam máte. Zase to vypovedá o tom, že ste zodpovední. Niekto je vyklepaní z kontroly, tak ešte ju chytí aby hľadal tie doklady.. je dobré si uvedomiť tie kroky. Všetko to potom hrá rolu, ak ste niečo urobili na tej ceste, ten policajt môže zaznamenať to čo videl, ale ide o to, vy to aj podpíšete ale už ten správny orgán to číta "a chytil zbraň, kedy som mu musel povedať, aby ju pustil" a podobné záznamy. Nemusí to znamenať nič, len negatívne zapamätanie do búducnosti a už nie u jednej hliadky. Pritom vy ste v pohode slušný človek. Ani neviete kedy sa aké nešťastie stane, kedy niekto kto vám závidí zo susedov si vymyslí, že ste agresívni, to sa prepojí jedno s druhým a tretím.. odbočil som až takto v tých možnostiach, lebo naozaj rozličné nože a iné blbosti na sebaobranu fajn, ale v medziach informovania dopredu. (+treba dodržiavať zákon o držaní zbrane etc., lebo sa jedna cestná kontrola môže zmeniť na iné)

Sú na Slovensku obce, alebo skôr inak. Existujú na Slovensku také cestné úseky v obciach, ktoré sú problematické celé a tam vieme robiť akcie aj obdeň a naraz na 2 miestach. Na 1 kilometri. A pokryje sa aj križovatka STOP s rýchlosťou aj výjazd z obce a sú tam hasiči/čerpačka/HS/ etc. A musíme, lebo merače inštalované u vstupu do obce nepomáhajú. Inde majú obchvat, tu sa to musí riešiť takto.. to, že niekto prekročí MPR 10x do roka a rozpráva, že aj iní prekračujú, ale tu ide o to, že on začne prekračovať v opilosti. My nemôžeme v základe pristupovať ku všetkému že "ale veď to bolo iba".. "ja som sa na manželku len zahnal a ona sa od strachu buchla do dverí, sama spadla, samobuchnutie etc". (potom ak žena povie bolo to tak, ešte stále ak je on agresívny etc. a máme nejakého suseda, dá sa pokračovať inak, aj keď bohužiaľ ak ho hliadka "uzemňuje" a len ho škrabne, už musí ísť na vyšetrenie a predbehne všetkých tých "slušných") Zrovna ako nemôžeme byť neustále ustretoví k správcom CK, že neorezávajú úseky kritickej cestnej siete. Teraz sa to posledné roky robí viac a tým, že to je zanedbané, tak to trvá a je to náročné aj na krátkych úsekoch dosť dreva.. tu sa asi nedožijeme laserových/3D zameriavačov čo prejde vozidlo a vyhotoví na disku pre cestára čo má urobiť a on to nahodí do stroja a on to zareže a zakosí tak, že to ďalšie roky vydrží. Ja som v takej krajine ako styčný pracovník robil a tie metodiky sú tam vyskúšané z praxe. Tu potom nejde o to, že kamióny to orežú ale im to prereže náves. Ale o to, že v dobe vojny my negarantujeme hladký prechod ťažkej technike. Ale to som už úplne ďalek od pôvodnej veci.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 10. Okt 2022 21:04

IDV napísal:Ani raz som za tie roky nedostal pokutu za tuto rychlost. Ked som robil vodicak 60 este platila v obci.

Keď ty si robil, tak nebolo na ceste toľko áut čo je dnes.
Keď ty si robil, tak tie autá neboli lacné ako dnes sú (alebo všeobecne do 2020 boli). Nemohol si ho len tak dovoliť úplne že každý ako dnes.
Keď ty si robil, tak tie autá mali svoje technické obmedzenia.

Tieto 3 základné fakty zariadili základné výsledky. Nejde o to, že by neboli dopravné nehody - lebo boli, ani že by neboli ťažké nehody alebo s vplyvom alkoholu - lebo boli. To, že sa o tom nepísalo okamžite na sociálnej sieti ani to nebolo vždy v TV neznamená, že sa nerobila podrobná policajná štatistika a výstupy z toho sa posielali ďalej (inžiniering, autoškoly, dopravné programy na výchovu vodičov) etc.

Dnes s prepáčením každá "trúba" má papiere. Aj auto, ktoré dá o dosť viac, než čo kedysi. Iba tie SK cesty sú z 90% tie pôvodné cesty. TSV je aký je, lebo priemerný vek vozidiel nepustí. My ešte znižujeme vek vodiča busu a nákladného auta, takže nevyjazdenci budú v tomto "pridávať". Potom môže byť ustanovenie o MPR v obci ako aj všetko ostatné, keď sa to nedodržiava.

Tie rýchlosti a rozostupy som rozpísal nad týmto, len už mi to neišlo upraviť a tento príspevok som nezahrnul.

Veľa vodičov jazdí DO 60, DO 100 a DO 140 a nedostane pokutu za celý život. :arrow: Ale to neznamená, že ju dostať nemôže. Už ju máš a o rovných +10 oproti MPR. Ak ideš 60-100-140. Donedávna bolo 99, ale už nie je. V obci aj mimo obce sa to zjednotilo. Že ty tú pokutu nemáš je dobrá vôľa policajta, ... nie tvoja vizitka správnej jazdy čo sa rýchlostí týka. To len aby bolo jasno vo veci.

U tých diaľnic viem čo hovoria pravidlá ale aj chalani z praxe. Proste tie rozdiely sú citeľnejšie, preto sa necháva niečo inak oproti tej hlavnej ceste. Ale už nad 140 si istý nebuď. No píšeš, do 140, tak o.k.

Najhoršie čo býva je nebezpečné predbiehanie v obci, že ide súvislý rad áut 50-55 a niekto si povie "tu ich dám" a v etapách ich dáva, ale ide rýchlo. Nebudem písať kto najčastejšie, tu ide o to, že toto je extrém, ktorý je dobré posielať. Predsa je ten život už ďalej, než u 60 v obci, pribudli kdejaké elektro zariadenia, o dosť viac ľudí ide pešo a na bicykli a takéto predbiehanie sa rieši viac ako to, že kolóna ide 56 v obci. Tak nebude každý zastavený. Potom už je neskoro riešiť, že je značka o zóne kde treba ísť 20. Tolerancia je v tomto možno najvyššia, v podstate pokuta je až keď je rýchlosť o 35% vyššia. Tu na rozdiel od mimozóny si nebuď istý tým, že do 30 je to o.k., inak sa k tomu pristupuje, tých 35% musí stačiť a máš ju. Viem, že kontroly dodržiavania rýchlosti pri školách stúpajú na početnosti. Ja by som to ešte znížil. Jasné, že vodičovi sa to nepáči, ale následky po zrážke s dieťaťom sú smrteľné a to dobrzdenie je účinne vyššie než keď by rýchlosť bola vyššia, toto nepustí. Preto sa dá "hrať s toleranciou" aj v sadzobníku s pokutami sa nožnice roztvárajú v a mimo obce.

Dnes strašne moc vodičov a vodičiek jazdí zle. Vyslovene zle. Totálne dojazdy na poslednú chvíľu, bez časovej rezervy na ceste. A to je to myslenie, že som tam "JA". Prečo tak moc nehôd na "kruháčoch", no preto, lebo každý ešte vojde lebo si povie že to stihne, ale nestihne. A kruháč paralyzovaný, to nie je ako pri klasických križovatkách, bavím sa o tých menších. A to si tí ľudia robia sami. Potom to každý zvádza na obchvaty, ale bežná špička v priemernom meste je polhodinu a to je taká norma aj na západe. Úplne normálna vec. Francúzsko je raj kruháčov, kde práve na nich je počet nehôd najnižší. Oni idú všeobecne ale pomalšie a sú ohľaduplnejší k sebe. To je to slovo, ohľaduplnosť. Aj voči menej zdatnému. Ale zase ten menej zdatný nejde tak, že blokuje toho za sebou. To sú miestami naozaj momenty k videniu..

Mali by sa upraviť výrazne vyššie poistky. Preto idú ľudia v Nemecku usporiadanejšie, lebo riskantná jazda stojí pri ďalšej nehode viac. Niekde treba začať. Poistka je taká istá, ale podiel vodiča je inde. A nový vodič je v niektorých oblastiach horšie vnímaný, nezačína sa na tej istej čiare alebo ako to povedať. A toto je v dosť krajinách rozšírené. Jazdi bez nehody, dostaneš sa do lepšej kategórie.
A dá sa prepojiť sadzobník a zápisy s poistkami. Nejazdíš ako máš, tak plať, lebo viac ohrozuješ. Na ľudí najviac pôsobia peniaze. Na Slovensku určite ano.
Inštitút napomínania by som ja osobne zrušil. V obci rozdiel do 3, mimo obce do 10 a je jedno či diaľnica alebo hlavná cesta. Bez napomínania, len ponechané na tej technike. Naučí to ľudí jazdiť tak ako v tom Rakúsku, že pôjde o čosi pomalšie v tej obci a nikto nebude predbiehaný. Pokojnejší život..


Vodič sa nesmie riadiť v živote vo vozidle tým, že "máme také cesty". :!: Ja neviem, kde na to kto chodí ako často čítam. Občas počul. Vodič je v prvom rade povinný sa prispôsobiť stavu a povahe vozovky, premávke.. a nie sa tým ísť ospravedlňovať. To ospravedlnenie je vlastne priznanie, že nezvláda jazdu. :idea: To platí aj pri porušení MPR. Kto nevie ísť 50 tak jazdí na obmedzovač 56 a my sa budeme tváriť že to tak má byť a je to o.k.? Malo by to byť presne opačne. Máme 50, tak jazdi 49, aby si tú 50 neprekročil. My tu ľudí učíme, že ich napomenieme namiesto toho, aby sami išli predpisovo. Zabíja rýchlosť v konečnom dôsledku, začína to inými faktormi, ale končí rýchlosťou. Prečo vodič narazí do vozidla cestárov? Ako ich môže nevidieť? Lebo ide rýchlo a píše SMS alebo ladí rádio.. ale ide rýchlo. Lebo už len logika on nemôže zastaviť a ladiť rádio a písať SMS. :wink:

Poznám z praxe vodičov, ktorí jazdili v obci 100+, miloval adrenalín, proste poznal to dokonalo. Nikoho neohrozoval (tvrdil), zaplatil pokuty. Ale raz večer dostal šmyk a vrazil do stĺpa verejného osvetlenia a na mieste sa zabil. Celá dedina vedela, že to tak raz dopadne.. po správnosti nemal mať papiere, lebo kto opakovane takto ide, tak by mal ísť na nejaké psychotesty a nie že on má eurá a nesmie ďalej jazdiť. Proste to je základná sebakontrola. A ak chceš jazdiť rýchlo, tak fajn, v Orechovej Potôni sa to dá. (nechcem robíť reklamu)

To sú základné ustanovanie, že cesta je verejná, nie osobným majetkom. A má nejaké pravidlá tá jazda. A tie značky platia pre každého. Polovica šoférov "sa zabudne", že je v obci, že je v úseku, kde je autobusová zastávka a je tam 70 a on tam ide s nastaveným tempomatom 99. Tam sa nezjednáva v tom zmysle, že my sa zľutujeme. Prečo sa policajt v Rakúsku, Taliansku etc. nezľutuje :?: To nie je tak, že lebo oni to tam tak majú, že má to striktne dané. Aj tu je všeličo striktne dané a existuje vôľa policajta, lebo.. Tá pointa je, že ak ja sa zľutujem a ty zaplatíš niečo čo ťa teda nebude bolieť, tak to som ti nemusel tú pokutu dať, lebo na teba nijako výchovne nepôsobím. Ja vôbec nespochybňujem, že dotyčný vodič aby som ti netykal IDV, ale všeobecne, že ten vodič je slušný človek, maká v továrni, má rodinu, napnutý rozpočet, premýšľa kam dá 1500 eur či na dovolenku alebo niečo nové do bytu, ale ak ide rýchlo v úseku, kde je autobus s priechodom v zákrute, tak mu z toho rozpočtu v jeho záujme ukrojím, lebo nabudúce tam zrazí ľudí. A bude si hovoriť prečo? Takto si spomenie, "aha" treba spomaliť. Lebo je slušný. Na slušného občana to pôsobí. A oveľa viac medzi mozgom a nohou na plyne, než to že zaplatí symbolickú pokutu. Ale nie, my si tu budeme blikať. Bolo by na čase aj toto začať tvrdo riešiť.

Preto niekto nedostane pokutu, lebo sa celý život drží takpovediac pri zemi.
Niekto dostane. A poučí sa.
Niekto dostáva pravidelne, poučí sa krátkodobo / nepoučí sa, je mu to jedno.
U toho posledného sa dá rozlišovať či to je na diaľniciach a o koľko a či v zástavbe.

Z praxe vôbec nepomáha, že človek už má rodinu a už je vyjazdený, tak bude jazdiť pokojnejšie. Toto na to nevplýva. Nedá sa povedať, že väčšinovo menšinovo, proste nevplýva. Rok tak, iný rok inak.
Na toto vplývajú iné osobnostné faktory a časť z nich sa dá obmedziť a zatlačiť, školením a pokutami a časť sa nedá ničím. Taký človek by nemal jazdiť. A ak jazdí bez dokladov, mal by to pochopiť obmedzením na slobode, lebo ohrozuje ostatných.. Ale ľudia na psychotesty idú ak idú voziť ľudí alebo 40t náklad etc. Dnes máš 3k eur a máš auto a jazdíš. (extrémy, že vezmeš tatovi auto a ideš na disco a v lepšom prípade zbehnete do priekopy a doma v lepšom prípade dostane chalan hubovú polievku sú extrémy samé o sebe, ktoré ale často končia hromadným obradom a celá dedina plače). A PZ pravidelne hlási, aby rodičia venovali pozornosť svojim deťom.. takýchto prípadov je viac, než si viete predstaviť. Samozrejme, drvivá väčšina je neodhalená, teda minimálne z pohľadu zboru. Ak mládež nenapadne nič lepšie, než si pri nejakom parkovisku pri nejakom hypermarkete nedať závody :twisted: Na krátkej trase v dĺžke 4 kamiónov zoradia svoje tátoše a... polovica bez papierov. ale ani druhá polovica na tom nie je lepšie, začína to napríklad promile. Vodiči musia zostať, ostatní sa snažia rozpŕchnuť, toto je taká zábavka, ktorá je na SK asi 4-5 rokov a je všade. A to len že sme stále v obciach.

Neviem ako sa dá lepšie dosiahnuť, aby vodiči všeobecne dodržiavali predpisy, než ich nedodržiavali a ospravedlňovali si mieru porušenia ako nízku.
Tam práve ide o to, čo z toho je norma a čo občasné nedodržanie. Ale to by sa museli inštalovať nejaké technológie do áut a odosielať tie dáta online.
Vodič by musel pred štartom fúknuť etc.
Preto je to jedine v trestoch, v prepojení na financie a v pôsobení na to, že ak to bude dodržiavané, tak to bude odmenené. Ale určite to nejde cestou "ospravedlňovania". Lebo jednoducho končíme u toho, že nič nie je problém, ale vo výsledku je problém rýchla jazda, alkohol, nebezpečné predbiehanie ... to pochopí až niekto ako hasič, ktorý je u tých nehôd medzi prvými ak nie prvý. Individuálne aby jedinec niečo pochopil za celú spoločnosť je náročnejšie, zložitejšie vzhľadom na to uvedené, že jazdí v podstate kto chce, na čom chce a ako chce a nevidí na tom nič zlého. Niekto kto nemá šajnu o tom, že jeho krabica je plech a pri nejakej rýchlosti aj zabije. Vonku aj vnútri seba..

Preto ak to chce niekto pochopiť, tak najprv musí pochopiť toto. Potom pochopí, prečo a ako podľa čoho k tomu pristupuje PZ. A ten sa samozrejme vie o všetko čo som rozpísal oprieť v legislatíve. V detailnom vysvetlení. Ale to je ako ten doktor a jeho latinská správa. Dá sa zhrnúť do 5 viet. A nepôjde vám vysvetľovať obehovú, nervovú, pohybovú etc. sústavu a veci okolo. Preto je možné, že IDV nemá pokuty a kopa ďalších z vás. Myslím, že nikto tu nie je alebo väčšina nie je padnutá na hlavu :D a tomu čo som napísal, plne porozumel. Inak individuálne prípady jedine cez správu. Lebo ja z pochopiteľných dôvodov nemôžem alebo ani nechcem napísať že je niečo možné v praxi, ak to teoreticky je nesprávne. Rozumieme si..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod IDV » 10. Okt 2022 22:53

Ja som dostal asi 5-6 pokut odkedy mam vodicak. Nejake mensie 10-20, potom jednu vyssiu a este 50 na dialnici za 156kmh (162kmh tacho). Tusim som to tu aj raz pisal ze policajt mi povedal ze isli sme za vami este 5 minut a dufali sme ze pojdete rychlejsie :D (aby bola vyssia vybrana pokuta), chapeme ze idete rychlejsie :D tak ja som vtedy naschval siel len tak aby som mal max 50 pokutu na dialnici. Poznam jedneho co rok jazdil 162 tacho (na dialnicnych usekoch) KE-BA a dostal az 1x pokutu. Tot statistika z dialnic. Kamarat mi vravel ze za 50 sa im ani neoplati zastavit, skor hladaju tych u ktorych mozu vybrat vyssie (par stovak). Taktiez som uz skor pisal ze su nizke pokuty za rychlost. Ak by bolo za +20 v obci pokuta 5000 a za +30 mimo obce 3000 a za +70 mimo obce napr 20000, ver tomu ze by som jazdil tak ako su znacky lebo tolko by som isto nechcel platit
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod ondrej100 » 11. Okt 2022 06:43

badger-FB

len je otázka, ako výchovne pôsobí pokuta 800eur na človeka, čo mesačne zarobí 10 000? Odpľuje si a ide ďalej. Takému tá suma vadí menej, ako niekomu len 50 eur. A ani ten systém, že pokuty by boli podľa priznaného príjmu nie je ktovie čo, keďže viacerí milionári papierovo nezarábajú ani zďaleka toľko, čo zarábajú reálne. Takže výchovne pokuta pôsobí skôr na tých s lacnejšími autami, čo prekročia rýchlosť o 20km/h, ako na tých, čo majú autá za 60tis a viac a prekročia rýchlosť o 60km/h a viac.
ondrej100
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 14. Okt 2015 21:10

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod Vceliak » 11. Okt 2022 15:25

Existuje kopec štúdii, že čím je väčšia spoločenská nerovnosť, tým menej má peňažná pokuta zmysel. V niektorých štátoch Ameriky je prednostne uplatňovaný trest "Verejnoprospešné práce" ako pokuta. Výšky pokút by sa mali nastavovať na úroveň tých, na ktorých to má aj výsledky. Apropo, finančná pokuta za prekročenie rýchlosti v USA nie je bežnou. Mňa chytili dva krát, a vždy to skončilo iba dohovorom, síce trval 15 minút, ale má pôsobiť výchovne:-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 11. Okt 2022 18:29

ondrej100 napísal:badger-FB

len je otázka, ako výchovne pôsobí pokuta 800eur na človeka, čo mesačne zarobí 10 000?
Treba možno pozornejšie čítať čo neustále píšem, že je potrebné zrušiť systém, že má niekto v priehradke 1 liter a ide si veselo ďalej, lebo to skoro vždy nejak uhrá. (písal som to 8.10.: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 64#p251264 )

IDV: samotná výška pokuty by mala ale odpovedať životnej úrovni. Tomu sa už v minulosti venoval veľký priestor zase od advokátov zameraných na "pro ľudskú ochranu". Takže tie nápady, že dáme pokutu na ročnú mzdu v národnom hospodárstve je k ničomu, lebo to nepôsobí výchovne, ale deštrukčne. Vraj..

Preto by to malo byť naviazané na pravidelný a povinný výdavok, napríklad poistením. Pokuta samotná finančná by mala odradiť, je možné aj udeliť iné "psychologické tresty", lenže VPP sa končia často u vzdelanejších ľudí zašitý v galérii, vešia tam rámy na obrazy. (vybaví si)

Možností sa inšpirovať je mnoho. Tak ako je to ušité dnes, vieme pre koho je ušité.. ale aj tak som to rozpísal aby sa to dalo vyvodiť zrozumiteľne.

Nefunkčnosť pravidiel u nás spôsobuje, že naši motoristi majú dosť veľa pokút zo zahraničia. :D To myslím úplne vážne. Za zúženia na D1 pri jej prerábke v ČR mnohí išli namiesto 80 vyše 100 a prišli pokuty. Lebo sa im zdalo, že sa zdržali na mnohých úsekoch, tak to "doháňali", ale presne tam kde nemali. To isté je jazda v Maďarsku, tam je to skôr o tom, že našinec nerozumie značke a prehliadne piktogram, že tam je radar a nepochopí možno ani kde je. Za čo je u nás dohovor alebo nie je nič alebo je "to je nič", príde 50-150 zvonku.

SK forma dohovoru je napomenutie, no je to nesprávne aplikované. Na nesprávny "tip" alebo ako to mám vyjadriť. Napomenúť môžem vodiča v nesprávnom smere zaparkovania, môžem ho napomenúť ak blokuje cestu tak, že neprejde vedľa neho sanitka etc., ale nie ho napomínať pri najvážnejších priestupkoch a medzi ne tá rýchlosť proste patrí, to ma nikto nepresvedčí že nie. A tak ako sa nebudem hrať na ľudomiľa pri tomto, tak by som nepovolil ani systém "peňaženka". A nepáči sa mi ani to, že s príchodom MPR 50 zanikla väčšina 40tok a objavili sa pre zmenu až 30tky. To je nonsens, pretože rozdiel 10 je v obci priveľa pri dnešnej premávke. My tu vychovávame naozaj generáciu, ktorá ak niekto ide po ceste menej ako 50 a je tam 50, tak ho masívne predbiehajú, to isté je pri situácii mimo obce. A potom sa pri tomto všetkom nájde aj idiot, ktorý predbehne na 3 krát kolónu, ktorá ide 95-100, ale spôsobom, s akým by v zahraničí nepochodil. Ani by si to nedovolil. Tu v tejto krajine sa bez pardonu dáva predbiehať niekto v stúpaní na horskom priechode s tým, že to povedzme pozná a má na to výkonné auto, ale vôbec nepočíta s tým, že sa niečo na tej ceste objaví a keď už je v polovici predbiehaného dlhšieho nákladného auta, ktoré síce po prechode zákrutou idú pomalšie, ale ak nie sú plne naložené/zaťažené tak sa na rovinke vedia rozbehnúť a končí sa to fatálne. Samozrejme, je tam na tých pár stometroch povolené predcházať, lenže treba si uvedomiť aj že koho sa dám predbiehať, či traktor alebo starú vetriesku alebo moderný nákladiak a pred ním je možno tá vetrieska, čiže sa to komplikuje a to zistí často dotyčný až keď už je neskoro. O ďalšom zlozvyku, kedy sa niekto vydá v závese návesu predbiehať ani nehovorím v domnení že to stihne keď to stihne ten nákladiak. Toľko privretých áut čo je tu.. lebo on musí a tým pádom sa auto dostane pod zadný ochranný rám/tyč a ten ho privrie a než na to ten vodič príde. To ale v lepšom prípade, pretože v horšom príde k nehode, lebo sa nestihne zaradiť, lebo sa tam nikde nedá a ten oproti zistí až po zaradení nákladiaka že je zle.. pritom nákladiak ak predbieha na SK cestách tak má výhľad, má odhad a najčastejšie ide oproti zase len nákladiak, lebo pri osobáku to nevie odhadnúť. Z toho plynie, že dotyčný za tým čo predbieha sa čelne zrazí s nákladiakom.. prečo? Lebo nemá jazdné skúsenosti / riskuje. A my nevieme naučiť vodiča, aby neriskoval. Keďže sa to celé veľmi zle učí (celospoločensky to možno pozorovať), tak jedine je možné prekopať tieto zle nastavené pravidlá. PZ ich vykonáva, ale je zjavné, že nefungujú. Lenže my riešime reformu v zmysle menoviek, majákov, image vozidla, aj keď na to nie je dôvod. Niečo pre zlepšenie sa udialo na poli autoškôl, ale tam sa to udeje aj pre infláciu.

V obci nie je o čom. No pri SK obciach, kde sa najčastejšie meria? Nie pred tabuľou, ale všeobecne na výpadovke. Nemeria sa v centre, lebo tam sa posúva každý krokom. Pritom tam sa dejú nehody, lebo niekto zabrzdí na kruháči a ďalší 4 za ním sa zrazia. To isté je zladenie MHD s IAD. Ak si odmyslím BA, tak je to zúfalé čo je k videniu. V hl. meste sú vodiči MHD nekompromisní, lebo by nikdy nevyšli bez ohľadu na literu zákona, v menších regiónoch si to nemôžu dovoliť, ale už sa to trochu mení, ale aj s tými ťukancami. A zase argument, veď on mi vošiel do cesty.. Nie, on dal znamenie a vy ho pustíte. To je samozrejme bez diskusie. Sú aj iné krízové momenty, ktoré sú sporné a je potrebné ich pôtom dôkladne prešetriť.. dlhší priechod, ide chodec a tesne pred ním prejde autobus, pričom zadnou stranou ho obmedzil. V poslednej dobe je to naozaj neskutočné koľko autobusov má incidentov s chodcom na priechode.

V obci je ďalší problém pri odbáčaní vľavo na T križovatkách na hlavnom ťahu. Taká typická situácia. Šnúra áut a niekto si to "strihne" že to dá a dá to pred nákladiakom ale dá to po okraj križovatky, lebo pred ním stojí vozidlo, ktoré išlo z protismeru vpravo teda kam on, ale musel zastaviť lebo je tam priechod. Naháňanie sa za sekundami času prináša nehody. "ja som nemohol vedieť" už je jedno čo, nie vy musíte predvídať. (nie nevedeli ste a blabla si môžem myslieť aj ja)

:arrow: A ešte poznámka k tej jazde a zastaveniu. Policajt je tiež človek. Ak prebehne zastavenie, vysvetlenie, pokuta a úhrada alebo spôsobom slušným spôsobom, tak aj príslušník vie byť milší a je potrebné ale rozlíšiť že niekde začína taký náš humor. Teória, že v obci vás zastavíme aby to hodilo aspoň 20, mimo obce 50 a na diaľnici 100 je teória, ktorá s praxou nemá nič spoločné, aj keď sa v tom môže niekto nájsť. :D K tej jazde za vozidlom. Upustilo sa do predbehnutia ako pred ´89, lebo je dokázané že bezpečnejšie aj výhodnejšie je ísť za vozidlom hneď z viacerých dôvodov. Vy ako vodič síce máte vnímať, že za vami je vozidlo ktoré ukazuje stop a má majáky a je jasné, že to je na vás, ale nemusíte si to uvedomiť. Je to výchovný prostriedok, ktorý trvá roky, kým si na neho vodiči zvyknú. Faktom je, že ide už vozidlo za vami = niečo ste urobili, čo ste nemali. Aj tu vsuniem bod, že vás bude "poháňať" aby ste pridali, to je ilúzia, aj bez majákov že to robia, je to ilúzia. Vy vidíte čo vidieť chcete, nikto vás nenúti pridať. Ak sa priblížia je to z drvivej príčiny, že chcú niečo lepšie vidieť. Pokračujem.. idú za vami s majákmi a jednak áno, čaká sa, čo ďalej štýl jazdy, nielen dosiahnutá rýchlosť, ale ako sa to odvíja. Na hlavnej ceste niekto ide aj 2 kilometre aj 4 kilometre a za ním civilné s majákmi. Kebyže to naozaj niekto nepochopí, tak bude zastavený predbehnutím a trochu iným postupom ktorý nasleduje pre to, že stále je potrebné vidieť posádku. Hlavne ale vytvoríme ochranu za vami na tej ceste, inak vidieť inštalované majáky než smerovky. A snaha je odstaviť alebo nanútiť vozidlo k zastaveniu na kraji na prehľadnejšom rovnejšom úseku, keď to nie je možné mimo cestu. Aby bola možnosť ľahko obísť. Ostatné je štandardný postup.Ak niekto ide 112, potom ide kilometre do 100, tak o.k. išiel z kopca a spustil to, je to na pokutu, (zrovna ako je na pokutu aj keď niekto ide 130 a nie 90). Ale je na naozaj posúdení, že vidíme trocvha záznam, to jednanie (dám si vestu nedám si vestu), celková ochota sa baviť, ano dobre išiel som rýchlejšie ja viem - tak je to iný prístup než ďalšie možné. Platí také iné teoretické pravidlo, že jeden je zlý a druhý dobrý. :D Z veľkej časti je to o komunikácii pri týchto nižších porušeniach, na rozdiel od tých vyšších. Tam treba byť slušný, no čakať tam 20 ečiek je chyba. Vždy vám je vysvetlené čo ste urobili, aj to za čo bude sankcia (niekto urobí toho aj viac), ak je to potrebné, tak sa spraví aj iná kontrola. A výsledok. Našinec a Čech majú vo zvyku (ale aj našinec v ČR) "vyjednávať". Tam práve rozhodne ten doterajší priebeh. Ak to nie je fajn, tak väčšinou sa dočkáte razantného zopakovania a čomu na tom nerozumiete. Druhý doplní, že si na to treba dávať pozor. Nie je v tom rozdiel oproti nižšej pokute - aj tam vám povie, aby ste si dávali pozor "na to", za čo máte pokutu. Je hromada vodičov v dobrom aute a dobrom výzore, ktorý dostane 20€ zrovna ako na starej 120L. Výhoda profesie, ktorá nameria rovnako a správať sa vie každý pekne rovnako ako zle.

Ak je v obci MPR 30, doporučujem ísť tak. Ak je to "z kopca, do kopca" je jedno či sa chcete rozbehnúť alebo sa vám nechce brzdiť, robíte chybu. Toto sú pomerne časté miesta, kde sa tá MPR kontroluje z tých, ktoré sa kde kontrolujú. Najčastejšie je tam úzky úsek (čiže riziko chodca), zákruta s odbočkou k nejakej usadlosti etc.).

Ak je niekde zóna, tak si nastavte obmedzovač. Nič vám to neurobí. Ale budete mať čisté svedomie. NIe kvôli policajtovi, ale kvôli sebe. Keby náhodou niečo sa stalo a vy naozaj nedobrzdíte. Ísť tu 50+ je tvrdo postihované´. A keď sa niečo stane..

Treba sa mať na pozore všade tam, kde sú koľaje. A ak tam nič nebliká či bliká a či tam nie je ďalšia značka v nejakej nadväznosti a tým nemyslím ani tak MPR, ale aj. Niekde to je zdôraznené, ale pravidlá má poznať každý aj bez toho. Na frekventovaných lokalitách s nehodami sa robia kontroly a hneď dvoje, aj MPR aj spôsob prejazdu. "a zase ten kec, bože tu ide jeden vlak za deň" - vy neviete kedy pôjde iný vlak, nejakej údržby keď sme pri tom. Alebo "komerčný nákladný", ktorý bežne nejde polroka. Aj keby žiadny neišiel, tieto výhovorky priťazujú v tom "výsledku". To je jedna z najhorších vecí vôbec, ísť sa hádať a dohadovať. Kým je to vo fáze "vysvetlime si to", tak to nevadí.

Ďalšia pikoška je, ak je frekventovaná ulica v zmysle "na tej strane je viac škôl" a je tak urbanisticky usporiadané mesto, že po tej ulici sú "koridory" pre žiakov. Máte tam 50 ale sú tam frekventované priechody. Fakt je normálne, že na kraji v rámci parkovania sa vie postaviť hliadka, často je na takej ulici zastávka, postaví sa tak, že "to monitoruje". Ja viem, že teraz sú v mestách brigádnici na pomoc k prejdeniu po takých priechodoch, takže sa ani nedá ísť 50... ale toto sú lokality, kde fajn MPR budete mať v limite, no je to tak, že chodci, výstrahy a vy ich obmedzujete ale hlavne sa dá zamerať aj na niečo iné na tom aute.. je to také priťahovanie pozornosti na seba a potom niekto rozpráva "zasadli si na mňa" - nie nezasadli, posudzuje sa chovanie za volantom ako celok a aj vozidlo má mať nejaký určitý stav.

To boli také názorné príklady na možné MPR v obci a toho že prečo niekedy vidíte hliadku niekde stáť a niečo pozorovať/nahrávať/merať. Občas naozaj "iba" pozoruje, treba vnímať (aj keď to ide ťažko, lebo SK zastaví vás nielen dopravný policajt), že sa robí aj prevencia inej kriminality a ono je potrebné monitorovať iné osoby, ktoré uprene sledujú napríklad tie úseky pre deti etc. A vôbec ich netrápia iné autá, ale platí čo som povedal predtým, že poriadok na ceste často urobí viditeľná hliadka. Poviete si, tak na čo v uniforme uprene pozorujú kriminálny živel, ide o to, že ako aj dotyčný zareaguje ak ich uvidí. Nechcem si dovoliť rozpisovať metodiku, no viem že v očiach radovej verejnosti sú všeliaké témy rozoberané pri pive. My máme prvú zásadu že menej je vždy viac, a ak aj viac tak aj zavádzať v niečom.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod ondrej100 » 12. Okt 2022 06:09

badger-FB

Rozoberal si tu už aj problematiku kvót, že koľko musí hliadka vybrať za deň na pokutách? Aby bolo trošku popola na hlavu aj na políciu a nie len na vodičov.
ondrej100
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 14. Okt 2015 21:10

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 12. Okt 2022 15:56

Mal som to na klávesnici takpovediac, ale napokon nerozoberal. Samo o sebe dávať hmotné príkazy na výkon tejto práce.. a tým dokladovať (nadriadenému) činnosť je nesprávne. Avšak tým, že tu máme priemerný vek 15+ rokov vozidiel, nízku vedomosť o pravidlách cestnej.. dokonca o vlastnom aute a povinnostiach voči nemu pri jazde.. a stavom v doprave často ani nemusia byť tieto zastaralé metodiky, ktoré ešte (občasne) možno zadávané sú hoci nepriamo. Nehovoriac o preťažovaní dodáviek, nákladných vozidiel, používaní druhej karty, nedodržiavanie pracovnej doby etc. napokon zbor supluje svedomie a povinnosti účastníkov c.prem.
V podstate je celá rada súvisiacich tém, v nadväznosti na túto, ale netýkajú sa tejto, preto sa tu nechcem rozpisovať k iným problémom, od "(ne)fungovania" zboru po aj činnosť DI etc. Predsa len.. aj keď povedzme viac rokov tu na tomto fóre pozorujem takú nejakú "otvorenosť" v iných profesiách a tým myslím priame popisy stavu vecí (stavebným smerom, tendrami etc.), tak predsa len je rozdiel medzi štand. civil. úsekom a necivilným, respektíve až nadradeným a tam tá otvorenosť v chode nemá miesto. Hoci je to nepochybne možno aj práve preto 2x viac zaujímavé z pohľadu občana? verejnosti? Ja s tým skúsenosť mám obojstrannú (ako vodič vidím ako sa veci majú aj keď som v mimopracovnej činnosti), no do akej miery je to dnes na celoštátnej úrovni by som ponechal otvorené. Formálne neexist, že by PZ alebo ktorákoľvek časť štátnej správy dávala pokuty preto, aby plnila štátny rozpočet - tie peniaze nezostávajú u toho kto sankciu uložil, ale idú rovno inde. No v pracovných metodikách sa uplatňuje taká konštrukcia, že nakoniec to ten jednotlivec v tej náplni možno má. (ale isto nie denne) Je to stále irelevantné vo vzťahu k tej doprave. Keby to bolo lepšie, tak.. no už inde som písal, že sa neposudzuje keby.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 12. Okt 2022 18:51

Aby bolo jasno. Je dobré upozorňovať na prešľapy, týkajú sa všetkých (každej zložky presadzujúcej právo - ZPP). Pre takéto excesy, zlyhania jednotlivca, ale aj pre nesprávne riadenie je potom vnímaná celá komunita. Sú obdobia, v ktorých sa s tým nedá robiť skoro nič (a každý má prácu, ktorú si chce udržať a to platí pre všetkých v celej spoločnosti, tak netreba mentorovať). Zbor bol pred ´89 nastavený na právo a vrcholnú politiku, po tom prebehla transformácia na napojenie okresného biznisu a vrcholnú politiku, potom prišla jedna reforma za druhou a vyšla z nej oddanosť vrcholnému riadeniu zboru a tento vrchol je v podstate politicky ovládaný. tvárime sa, že máme inšpekciu a ďalšie nástroje a tvárime sa že to tak funguje aj inde (lebo áno) a je to tak správne, ak je to v súlade s právom. V takomto nastavenom reťazci ten jedinec dole nemá skoro žiadne možnosti, no ale ani ich nemal pred ´89, lebo takto komunita funguje. Niekto musí všetko (chráni poriadok aj keby všetko okolo bolo v chaose). Od toho sa ale odvíja všetko. Ak ide o dlhodobé neprofesionálne správanie, alebo ide zrovna teda v dopravnej časti o to, že hľadať chybu za každú cenu (a nájdeme kedy chceme ak chceme - ani len výtlk by nemal vodič obchádzať z 99% ako ho obchádza) nie je vôbec správne. Ešte viac ako vôbec správne je prehliadanie. Za tú dobu od revolúcie sme sa dopracovali po to, že niekto vidí neznášanlivosť voči zboru, ďalší výsmech, ale z toho si (my) nič nerobíme, to kam by sme došli? Aj my sme len ľudia - a je jedno či PZ alebo OSSR, ktoré tiež nemôžu za to, že ani jedna koncepcia rozvoja sa neplní, chýba základ a kupujú sa nezmysly a v zahraničí nemáme ani do čoho nasadnúť. Každý človek robí chyby, inšpekcia ich často politizuje až kádruje (profil činnosti) a tak sa dá s jednotlivcom v zbore dlhodobo manipulovať. (nebudeš robiť čo máš, raz niečo urobíš a budeš tak popoťahovaný že si skončil a čo teraz? takže na to musíš ísť naopak a "sekať dobrotu", lenže to ti bude vysvetlené 5 ľuďmi z každého odboru, oboru, sekcie, že je psychologický vplyv na vodiča, že ty niekde stojíš a hrozíš (vyberaním). Ak nebudeš, a zajtra tam bude "nehoda", vyhodia ti na oči "vidíš" - po čase zistíš že je jedno či tam stojíš, lebo nehoda sa stane o ulicu vedľa. Ale to už budeš zmagorený z toho celého. Na začiatku práce je splnenie podmienok a zložitá cesta postupu. Nebudemto rozpisovať, ale stavy sú podstavy a problém sa prehlbuje. Keby to bolo také lukratívne, tak je to naopak, že si nemáme z čoho vyberať. Na rozdiel od hasičov nemáme žiadne dobrovoľné polície, že by sme si teda vybrali. Je to celoživotné štúdium meniacich sa §, a spôsob ako ho odkomunikovať + fyzická príprava etc. Inak na tej ulici s prepáčením nedožiješ zdravý do roka. A to aj so zdravou kožou pre právne problémy, že si niečo zanedbal. Preto je správne určite referovať o nevhodných postupoch voči "občanovi" a aj o tých najnepríjemnejších situáciách. Inak vládne tá povesť "ani tam nejdem ako svedok, lebo oni sa dohodnú a niekto sa mi ešte pomstí", to jedno s druhým súvisí, vnímame to. Ľudia si ale pri mnohých situáciách uvedomia, že bez toho príslušníka to nejde - kvôli poisťovni, keď už len, lebo peniaze. A nie len nehoda, ale aj vlámanie etc. A často si mnohí uvedomia skutočný stav: na ohlasovni máte oznam, volajte a čakajte. Respektíve zavoláte 158 v nejakej obci, ale príde hliadka z mesta respektíve výjazd. A tí sa vám venujú. Občas niekto pre vykradnutú chalupu čaká aj hodinu, aj dve. A ešte vám hliadka objasní, že ste tam nemali chodiť (pachoš teda páchateľ tam ešte je resp. vaše stopy na mieste činu etc.). A potom idete riešiť papiere. Vo veľkom meste je realita zložitejšia: ak to vyjadrím diplomaticky: gro je zamerané na centrum lebo turisti. A 30 tisícové sídlisko si musí vystačiť s 2 hliadkami. Ak je väčší problém, preskupuje sa. Chalan dostane základ, ak chce alebo môže tak nejaký ten príplatok za nejakú starosť napr. auto a ak si plní prácu tak má viac. A aby si ju plnil musí plniť dosť vecí, ak neplní hoci 1 činnosť, odrazí sa to niekde. No pointa je, že musí tak činiť v medziach - takže nikto nedostane pokutu "iba tak". A ak sa tak má stať, je dobré nezaplatiť na mieste, písal som o tom. Lenže "výmysly" typu na STOP sa stojí 5s.. sú už prežité. Sú v podstate nepotrebné akékoľvek výmysly. No fakt aj je, že vzdelanie pre prácu a použiteľnosť nie je vždy dobre zvládnutá. Lenže to sa dá odhadnúť "z výzoru vozidla" - ale nie je to pravidlo. Ak je kritika stále len kritikou, tak bez toho, aby to povedal aj niekto kto sa tomu rozumie je niečo čo sa mi nemôže páčiť. Na druhú stranu, ja nereferujem o pozitívach alebo negatívach. Ak si lepšie všimnete, popisusem prax. So všetkým.. väčšina zboru postupuje správne a aby bola celá komunita znevažovaná pre pár debilov na akejkoľvek úrovni nie je normálne.

A ja som ten posledný, kto tieto veci bude zľahčovať. Samozrejme, že treba negatíva zverejňovať, ale nielen negatíva a niečo k tomu aj vysvetľujúce napísať. V opačnom prípade to považujem za čisté rýpanie (tým nemyslím, že ty teraz rýpeš ondrej100), to tak do budúcna no a v tom prípade píšem tým istým štýlom: suchým, nič nevysvetľujúcim, alebo inak povedané, tak opatrne, že nenapíšem nič konkrétne.

Zvyknem v živote vrátane práce reagovať stručne (jedna veta). Z toho by ste nič nemali. Ani s tými skratkami. Preto sa ale snažím držať v medziach témy. Musel som to doplniť, aby to nevyznelo tak, že je to mimo témy už od základu, ale je to nepríjemné, tak sa na to vyhovorím. Nemám na to dôvod.. Ak by som nechcel, napíšem "nerozoberal" a basta. :D

Dostal som za tých pár dní od tých "návrhov tu", do správ, že prečo taká prísnosť pri zastavení? Aj keď slušné pozdravenie etc. Vysoká formalizácia jednania? (ako sa to dá vyjadriť) .. na to môžem dať len taký základ: policajt nevie koho kontroluje, takže sa stále považuje dotyčný síce za nevinného papierovo, ale dotyčný môže prevážať veci z trestnej činnosti a je nervózny, lebo si myslí, že o ňom vedia, aj keď nevedia a zastavenie je náhodné. K tomu sú celé výučby. Takže stále musí mať policajt človeka na očiach a byť pripravený na najhoršie. V opačnom prípade skončí zranený alebo zomrie. A bohužiaľ, ale väčšina tých radových na cestách zďaleka nie je pripravená na najhoršie, nerobme si ilúzie že je, to by museli tie kontroly robiť elitné zložky, aby tomu tak bolo. Potom sú debatované témy prenasledovanie vozidla a streľba za jazdy etc. Všetko je možné preberať, ale nie tu.

Alebo mi bolo napísané, prečo niečo viac nerobíme s tým, že na čerpačke na niektorých diaľniciach sú balkánci ponúkajúci nože, parfémy etc.? Že to je hrozná vizitka. ... Môžem každému napísať "vitaj doma".. prečo? A existuje to aj mimo diaľnic pred Li etc. Ale tento reťazec to konkrétne iniciatívne hlási. Jeden britský na to z vysoka.. tam je jedno že vonku je aj tlupa neohrabancov ktorí si vypýtajú eurko a starší človek sa aj zľakne. Tiež vizitka. Chyba je v legislatíve, než v nečinnosti. Všeobecne ťažko sa to dokazuje. Dá sa, ale ťažko. Oni menia taktiky, majú informátora pri vjazde na čerpačku a v tej sekunde nikto nič. Väčšinou stoja mimo záber kamery. Ak stoja na zábere, fin. transakcia prebehne mimo. Druhá vec, sú to občania EU, Rumuni, Bulhari. Aký zákon presne porušia len tým, že sa budeme na nich pozerať aby teda nepredávali? Občas sa niečo podarí, ale v tom zmysle, že sa zbalia. A skôr sa riešia cez iné zložky celková ich organizovanosť (čo iné im ide prišiť) etc. Zase, keby bola vyššia spolupráca s verejnosťou, ale nie je.. čiže verejnosti sa to po a) nepáči po b) je jej to jedno c) niekto si to ani nevšimne d) niekto to využíva. Ak sa vyslovene nevnucujú, nezasiahne ani čerpačka, lebo nemá dôvod. Akože o.k. nepredajú parfém alebo niečo iné.. len sme u toho či to bude riešiť ten radový zamestnanec a čo potom keď pôjde domov. Nie, oni nič nevidia, oni nevidia na tej kamere nič extra divné. Lebo zrovna na tých inkriminovaných exponovaných miestach sú aj terminály a každý 4. je počernejší a neviete kto je s nimi a sleduje tú čerpačku. To je premyslená sieť. Stačí ak nikto nebude kupovať. Strašne je to takto povedané, je to môj názor.. keby sa to rozmohlo, tak sa to bude riešiť ale takto je to "zbytočné viazanie kapacít". A oni nie sú.. Pôsobia aj v ČR, aj v Rakúsku som ich videl.

Chápem, že všetko sa dá klásť v súvislosti s dianím na cestách.. ale aj tak je to mimo MPR v obciach.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod ondrej100 » 13. Okt 2022 06:31

Rypanie to nebolo, len som nadhodil otazku. Ja policajtov z mojich piatich ci siestich pokut nevinim. Ja som na vine, ze som ich dostal. Ja stale hovorim, ze ak nechces pokutu, tak jazdi stale predpisovo a policajt ti moze skocit na... (povedane bez urazky, proste ked nic neporusim, tak mi policajt neda ziadnu sankciu) Preto mi nerobi problem obehnut policajne auto iduce 80 mimo obce, ked ostatni sa za nim vlecu, lebo co ked policajtovi bude vadit, ze nie je prvy v kolone. To je inak dalsia vec a diskusiu (aj ked ako hovoris, nie je to k tejto teme). Tak isto ako ked ostatni spomalia ked vidia merat policajtov na 80 mimo obce, lebo co ked im tachometer asi ukazuje o 20 menej, ako realne idu. Ja idem dalej podla GPS 94. Som teda nazoru, ze ked nieco porusim, tak mam platit. Akurat ze co sa mojih pokut tyka, tak len jednu som dostal na mieste, ostatne prisli postou, aj ked to bude skor sposobene tym, ze som na SK dostal len jednu pokutu a ostatne su z Talianska, Nemecka, Rakuska a Madarska :-)
ondrej100
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 14. Okt 2015 21:10

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod badger-FB » 13. Okt 2022 07:55

Prebral som stav v tom ohľade, že témy sa prelínajú a je na každom ako k tomu pristúpi. A potom je na moderátorovi, ktorý môže diskusiu usmerniť. :)
Takže si robíš celoeurópsku zbierku pokút :D
Presne tak to je, keď nič neporušíš, tak ti nikto nič nemôže. Preto aj výnos z pokút občas klesne. Ak klesá počet DN, ĽZ a ŤZ a úmrtí, je to dobrá správa pre celkové materiálne resp. škody v ekonomike (zdržania generujú straty).
Tebou popísaný jav, že ide mimo obce do 90, čiže nejde povolenou MPR - je správne, možné a normálne, že ho predbehneš. A ak je to na rovine a je tam kľudne aj 6 vozidiel a je tá možnosť, ty môžeš zrýchliť (nie nad povolené limity tolerancie a predbehnúť naraz. (ilúzia, že v každom aute je radar ale pri výraznom zrýchlení, trepnem 130 by to bol problém :D ), zaradíš sa a si "prvý". Presne ako píšeš. Hliadka bežne v obci nejde na doraz a často nejde aj mimo obce, pretože je to hliadka. Zase sme u rozličnej tr. čin., dopravákov je v skutočnosti 1/20 a to aj s tými čo sú práve na stanici, takže netreba z toho robiť problém. Že sa "boja" predbiehať ostatní je o zbytočnom strachu/neznalosti. Niekto sa bojí predbiehať o 5 km/h navyše, pritom môže na tých pár metrov zrýchliť aj o 15 km/h a predbehne. Stane sa iná vec a síce, že zase "sú za ním". Ale čo je na tom? :D Oni ak idú pomalšie, tak idú konštantne pomalšie. Väčší priestor pre diskusiu v tomto nevidím.
Maximálna neznamená povinná. Hoci občas je na zváženie ak niekto ide bezdôvodne bližšie k stredovej čiare a ide výrazne pomalšie, to je zase opačný prípad. (takto ale hliadky nejazdia)
Občas sa stretávam s názorom "schválne idem za nimi a sledujem či niečo neporušia". V tomto prípade radím len jedno "nelepiť sa".
Inak musí zniesť viac, lebo je vystavený ako verejný činiteľ vyšším nárokom, takže v službe si ho môžete nahrávať. Nemusíte sa pýtať, on naopak môže vyjadriť žiadosť, aby ste tak nečinili, ale môžete to odmietnuť. Toho si je každý vedomý. Podčiarkujem, musí byť v službe. (čisté nahrávanie celej posádky (a nemusia tam byť len oni) v rámci "chovania vozidla" je mimo tento zákonný záber, potom treba pamätať pri prípadnom zverejnení na úpravy))
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Maximálna povolená rýchlosť v obciach SR

Odoslaťod ondrej100 » 17. Okt 2022 09:02

Presne to ma ešte zaujímalo, nevidel som ťa to tu rozoberať - prípad: merajú 90, niekto ide 85, ja ho predbehnem a idem na ich radare 100, hneď po zaradení spomalím na 90 - 94. Je to na pokutu?
ondrej100
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 14. Okt 2015 21:10

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.