Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod vladik67 » 13. Júl 2021 08:24

Mawerick81 napísal:mne to fakt pride tak, ze sever a ludia co tu ziju si mozu za to, ze je tu kopcovity teren,, a ze tu jazdi kvantum tranzitu.. objavil sa tu uz clnaok ze v r. 2023 budu koncit poliaci s dialnicou ktora konci na slovenskej hranici? TO bude tu este radosti jazdit,, R2 riesi na 90% len vnutrostatnu prepravu,, cize jej vyznam pre zbytok slvoenska je bezpredmetny.


Plne súhlasím s Nevom a doplním otázkou na zamyslenie, prečo by som od Turne nad Bodvou (obdobne spod Sorošky-Jablonova nad Turňou alebo Moldavy nad Bodvou) mal cestovať do Košíc a urobiť 35 kilometrov (v pomere k miestu štartu) a potom 440km do BA, keď z Košíc spodom je to tesne pod 400km a z Turne nad Bodvou do BA je to 370km. Za ten čas, čo prídem do Košíc, som niekde pred Tornaľou a mám ušetrený aj čas aj peniaze na PHM, lebo si to platím zo zarobených a zdanených peňazí a nemám služobné auto alebo auto na ktoré si odpisujem PHM na firmu. Preto som horší ako niekto od D3, lebo tam ide kamiónová tranzitná doprava? Aj od Lučenca ide pomerne veľká tranzitná doprava na Fiľakovo a do Maďarska. A po dokončení bezpečných ciest, čím R2 je, sme svedkami toho, že po čase narastá aj doprava.
Mawerick81 a ja môžem mať názor, že tranzit mi je ukradnutý a slušné cesty pre občanov Slovenska naprieč sú pre štát viac výhodné a to z hľadiska bezpečnosti (menej kolíznych situácii a nehôd vrátane škôd na vozidlách a inom majetku, znečistení prírody, ľudského potenciálu) ako aj ušetreného času, ktorý v dnešnej dobe nemá nik nazvyš. Takže netrep, že R2 nemá význam pre zbytok Slovenska. A ak by si sa obmedzil na početnosť obyvateľstva, tak tomu ver, že aj okresy MI a TV využijú dostavanú R2 v smere na BA, ale aj do Čiech a na Moravu cez Drietomu, kde je plánovaná ale nevystavaná R2, než by mali jazdiť naokolo a zbytočne strácať čas na cestách, ako aj peniaze na PHM, lebo dovolím si opakovať, že nie každý je podnikateľ alebo osoba s možnosťou využívania služobného auta a vtedy na dĺžku kilometrov sa neberie ohľad.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 13. Júl 2021 12:20

mne to fakt pride tak, ze sever a ludia co tu ziju si mozu za to, ze je tu kopcovity teren,, a ze tu jazdi kvantum tranzitu.. objavil sa tu uz clnaok ze v r. 2023 budu koncit poliaci s dialnicou ktora konci na slovenskej hranici? TO bude tu este radosti jazdit,, R2 riesi na 90% len vnutrostatnu prepravu,, cize jej vyznam pre zbytok slvoenska je bezpredmetny..
to je taka vecna vyhovorka ze kopcovity teren. cesta sa do ISTEJ MIERY miery moze a MÁ prisposobit terenu a celkovo keby sa namiesto D26,5 stavala 24,5 tiez sa mohlo nieco usetrit.

poliaci koncia na hranici kde chodi 1000-2000 aut denne a 15 km na nasej strane stala cez 400 milionov. potom zilina ktora namiesto severneho obchvatu dostane omnoho drahsi juzny ktory vlastne ani nevyriesi smer KM-MT. to mame dokopy sumu medzi 500 mega a 1 mld. navyse, zato sme mohli mat mozno tucet obchvatov miest kde maju najvacie problemy a niekolko vyriesenych bodovych zavad npr. na R2/R4 ako batka, sarissky stiavnik a pod.

k tomu brodno-lieskovec a lieskovec-oscadnica za take sumy akokeby tam boli velke kopce. a samozrejme turany-hubova za 500 mil az 1 mld.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Mawerick81 » 13. Júl 2021 20:53

Projektoval to niekto z nás? Nie. Mňa bodové závady na R2 nezaujímajú. Ja trávim zbytočný čas v kolónach okolo Knm. A niekedy taky, ze 8km cesta do prace trvá hodinu.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Vlados » 13. Júl 2021 22:53

je mi to ľúto, ale keby sa pokračovalo ako to bolo historicky plánované, tak úsek mohol dávno stáť. úsmevné bude ak nasledujúci dokončený úsek bude kde sa bude dobudovávať polprofil.

PS: 8km do práce sa bežne chodí verejnou dopravou, tí skalnejší na bicykli. možno kedy tak spravila 1/2 tých čo dochádza, tak by sa situácia skokovo zlepšila.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Mawerick81 » 13. Júl 2021 23:02

presne som vedel ze sa toho niekto chyti,, verejna doprava stoji v tej istej kolone,, a vozim do prace nieco co by na biku vyzeralo usmevne,, a hlavne by to neuviezol..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Vlados » 13. Júl 2021 23:10

ak bude v autobusoch +5000 ľudí tak ubudne cca 2500 áut
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod ferguson » 14. Júl 2021 06:27

To je pravda, ale to plati vsade. Takze nebudujme cesty ani dialnice. Staci rozvinut verejnu dopravu. Hmm lenze to ludia tusim nechcu a vlada to nechce platit...
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 335
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 14. Júl 2021 12:51

neplati to vsade, plati to kde vyssia hustota zaludnenia alebo velky zamestnavatel.

Projektoval to niekto z nás? Nie. Mňa bodové závady na R2 nezaujímajú. Ja trávim zbytočný čas v kolónach okolo Knm. A niekedy taky, ze 8km cesta do prace trvá hodinu.
ale 8 km za hodinu je len kvoli jednemu semaforu nie kvoli prekrocenej kapacite cesty.

normalna cesta I. tr. bez vacsich bodovych zavad by mala byt samozrejmostou aj ked tadial chodi len 5.000 aut denne, nieto este pri okresych mestach alebo E tahoch. dialnica za kratky cas vsade moze byt vtedy ked si to vlada da medzi najvyssie celostatne priority a to zatial ziadna neurobila. cesty I. tr. maju najvacsi podiel na dopravnom vykone, vacsi ako podiel dialnic, a preto je cista tragedia ako pomaly sa rozvijaju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod cPalo » 14. Júl 2021 15:33

Napíšem to zas.
D nie je na lokálne zápchy, 8km nemá ani D úsek, takže vlastne tak. Tebe a samozrejme ostatným treba vyriešiť extra/prúser bodovú závadu. A to nespochybňujem D3 ako takú. Ja len, že D treba na prekonávanie viac km a pod 10km je riešenie jednoznačne cesta I.triedy ;)
Alias, keby postavili D, ale križovatku pri Radoli by nechali v tom istom stave, tak máš trošku menší problém, ale ten by sa vlastne nevyriešil :idea:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 14. Júl 2021 20:07

Je potešujúce vidieť, že takáto diskusia baví už len trolov. :lol:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod 110mat110 » 23. Júl 2021 06:19

Havaria v Radoli a kamiony kysli na I/11 celu noc. Nikde ziadne hlasenie, nikto nic nevedel. Az rano o piatej som pocul prve dopravne spravy hlasit havariu a kolony.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 14. Okt 2021 14:27

Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 14. Okt 2021 14:29

Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

I/11 Radoľa - most 229

Odoslaťod jarino » 04. Feb 2022 08:31

Ponuky vyhodnotené.
Poradie uchádzačov:
1) Cestné stavby LM
2) Eurovia
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 04. Feb 2022 10:17

Kedy tam začne peklo? Resp. peklo aj v KNM, pretože osobné autá a dodávky to budú zrejme obchádzať práve cez KNM.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 22. Feb 2022 09:08

Pozerám novú stránku o modernizácii železničného uzla Žilina a zaujala ma táto vizualizácia:

Obrázok

Prečo nebude nový most ponad železnicu napojený priamo na Ľavobrežnú?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod EmBe » 22. Feb 2022 10:25

Miro napísal:Prečo nebude nový most ponad železnicu napojený priamo na Ľavobrežnú?

Možno by to výškovo nevychádzalo a napojenie by bolo príliš prudké? Plus bude tam napojená predĺžená Uhoľná a cesta do opravovne vozňov.
47827
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Peter_CA » 15. Mar 2022 18:50

Radoľa podpísaná viewtopic.php?f=35&t=26072
Termín začiatku prác zatiaľ nie je známy.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod 110mat110 » 16. Mar 2022 17:30

No amen. Dufam, ze semafor nechaju zapnuty a k tomu prihodia jedneho proaktivneho policajta na odbocku v Povinej
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 16. Mar 2022 18:47

Pred niekoľkými rokmi, keď opravovali most v Čadci, tak boli kamióny presmerované na iné trasy a tak sa to zvládalo. Nešlo by to aj teraz?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Mawerick81 » 17. Mar 2022 16:57

kamiony by museli odklonit na Makov,, ina moznost tu nieje
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 17. Mar 2022 17:07

Tak zrejme boli vtedy odklonené cez Makov. V každom prípade vtedy neboli takmer žiadne kamióny na trase Žilina - Čadca (len miestni).
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Peter_CA » 18. Mar 2022 20:07

Myslíš havarijné látanie toho mosta na Podzávoze (ktorý sa predvlani búral), keď pred asi 10 rokmi z neho začali padať kusy betónu na koľaje? hej, vtedy boli kamióny odklonené cez Bumbálku, ale aj tak sa podchvíľou našiel nejaký poľský retard, ktorý to skúsil.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 19. Mar 2022 06:43

Áno, to bolo ono.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Peter_CA » 24. Mar 2022 19:09

Harmonogram prác na radolskom moste (zdroj: FB Jozef Mozol)
  • 1. etapa – bude trvať približne mesiac a počas nej sa bude pripravovať obchádzková trasa v smere od Žiliny do Čadce. Konkrétne ide o vedľajší most, ktorým sa napájajú vodiči na cestu I. triedy idúci z Radole do Čadce.
  • 2. etapa – jeden jazdný pruh v smere do Čadce bude uzatvorený. Vodiči idúci v smere na Žilinu bude prechádzať druhým jazdným pruhom po Radoľskom moste. Vodiči idúci v smere na Čadcu budú prechádzať cez vedľajšiu obchádzkovú trasu.
  • 3. etapa – jeden jazdný pruh v smere do Žiliny bude uzatvorený. Vodiči idúci v smere na Žilinu bude prechádzať druhým jazdným pruhom po Radoľskom moste. Vodiči idúci v smere na Čadcu budú prechádzať cez vedľajšiu obchádzkovú trasu.

Oraganizácia prác:
  • Pracovať na stavbe sa bude nepretržite 7 dní v týždni v čase od 06.00 – 18.00 hod.
  • Na základe požiadaviek samosprávy sa vo výnimočných prípadoch predĺži pracovná doba do 22.00 hodiny.
  • V čase dopravných špičiek bude riadiť dopravu polícia
  • Začiatok výstavby je naplánovaný na začiatok apríla
  • Bude zabezpečená koordinácia so zhotoviteľom privádzača D3 Kysucké Nové Mesto
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.