Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod fatalista » 31. Aug 2019 14:49

Budu to este dokoncovat, dufam ze cim skor.
fatalista
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 16. Júl 2017 20:20
Bydlisko: PO/BA

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Driver » 12. Sep 2019 23:20

Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 459
Obrázky: 1207
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 09. Okt 2019 12:34

Zaujímavý článok o PO obchvatoch
viewtopic.php?f=35&t=24451
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 13
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Driver » 22. Nov 2019 22:57

Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 459
Obrázky: 1207
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2019 23:22

Cca 80% odchádza z Prešova a 20% je tranzit. Ako tomuto pomôže obchvat mesta?
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 140
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod JaNY » 23. Nov 2019 04:09

Ked myslis obchvat mesta stavbu tunela na D1a dalsie staveby s tym suvisiace, tak to je zle chapanie situacie uz od zaciatku tejto stavby ktore uzivaju vsetky media.
D1 okolo Presova je hlavne jeden z poslednych usekov dialnice ktory ma spojit BA z KE. Poriesit zapchy v meste je o niecom inom a hlavne je to beh na dlhe trate.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Driver » 23. Nov 2019 06:54

v poslednej dobe sa upchavaju aj vyjazdy z mesta , nielen vjazdy najnovsie smer vranov
staci maly problem a stoji cele mesto, nie je ziadna moznost odklonit dopravu
v stredu nemohla prejst ani sanitka s majakmi cez levocsku , nedala sa ani ulicka urobit museli sa otocit
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 459
Obrázky: 1207
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 23. Nov 2019 19:13

ak budu obchvaty, tak pre výjazd z mesta si človek (ak bude mať len trochu filipa) vyberie najbližší výjazd na D1 alebo R4 hoci to bude kilometricky dalej, ako sa trmoliť cez mestské komunikácie a stáť na každom semafore a zápche. Jednoduché nie.
1. ak budem na sídl.3 a chcem ísť do KE tak ak bude zápcha na OM, idem na PP a napojím sa na D1
2. podobne ak pôjdem do SB zo sídl.2 idem podobne len zabočím do prava a nie do ľavva
atď aj pre ostatné smery, neidem to to rozpisovať všetky možnosti
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 13
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 23. Nov 2019 21:01

JaNY napísal:Ked myslis obchvat mesta stavbu tunela na D1a dalsie staveby s tym suvisiace, tak to je zle chapanie situacie uz od zaciatku tejto stavby ktore uzivaju vsetky media.
D1 okolo Presova je hlavne jeden z poslednych usekov dialnice ktory ma spojit BA z KE. Poriesit zapchy v meste je o niecom inom a hlavne je to beh na dlhe trate.

skôr R4, nakoľko viac ako polovica prešovčanov verí že po dostavaní D1 a R4 v meste nebudú zápchy. žiaľ budú rovnaké ako teraz... kedine že by prišla kríza a to asi nikto nechce.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 140
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vceliak » 24. Nov 2019 11:05

Vlados napísal:žiaľ budú rovnaké ako teraz

Ty tomu naozaj veríš?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 317
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 24. Nov 2019 11:13

tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 140
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vceliak » 24. Nov 2019 11:21

Sorry, to sú také "dristy". Ty naozaj veríš tomu že naložený kamión sa v meste správa rovnako, ako moderné osobné auto ?!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 317
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod nonick » 24. Nov 2019 14:49

Vlados napísal:tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.


Ale ved aj to je pozitivne nie? Ti ludia by inak sedeli kvoli zapcham doma, takto im umoznis prepravit sa na pozadovane miesto.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 24. Nov 2019 18:41

Z tohto pohľadu pozitívne. Mesto by sa malo sústrediť na mestské komunikácie a lobovať za ich prípravu už teraz.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 140
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jano1 » 24. Nov 2019 19:01

Vlados napísal:tranzit nahradí ďalšia cieľová doprava, pre ktorú sú aktuálne zápchy neakceptovateľné a tí čo si ešte nezvykli chodiť autom. pokrok nezastavíš.


Cielova osobna doprava sa da lahsie riesit napr. zachytnymi parkoviskami spolu s lokalnou hromadnou dopravou, pretoze vo vsetkych vacsich mestach je a bude este vacsi problem parkovat.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 26. Nov 2019 07:28

áno pokrok nezastavíš - domáci môžu presadnúť na bicykle, zdieľané autá, MHD, alebo využiť flexibilný pracovný čas a cestovať vtedy, keď je menej áut. Tranzit nie, tranzitu pomôžu len obchvaty
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 26. Nov 2019 23:43

vela moze vyriesit aj rezidencne parkovanie
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 941
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 29. Nov 2019 21:12

Na Masarykovej pri ČS Shell na prechode vyrástol nový semafór :)
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2019 12:40

na ziadost KDI... pritom je to mestska komunikacia, nie cesta I. triedy a hned vedla je podchod...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 941
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 04. Dec 2019 08:11

rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 159
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 04. Dec 2019 13:24

nic dolezite len zname veci. pochybenie mesta pri Vo, kedze skopirovali text zo ziliny. a ako nahrada je ze sa poziciava jeden jazdeny citelis za 10 000e
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 941
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 05. Dec 2019 07:12

to bola ta sutaz, ktoru vyhral Mercedes? Skoda, tesil som sa v Presove budu konecne poriadne autobusy. Ale snad by sme nechceli od mesta aby aspon jednu sutaz/stavbu dotiahli do uspesneho konca bez problemov... Banda amaterov.
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 05. Dec 2019 09:36

Ja viem iba o rušení tendra na 5 kusov elektrobusov. Ponuku podal čo viem iba SOR.

Tender na autobusy, ktoré vyhral Mercedes kontroloval ÚVO pred podpisom zmluvy na podnet DPMP. Ako to skončilo neviem.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 906
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 10. Jan 2020 21:26

DPMP, Modernizácia údržbovej základne trolejbusov–projektová dokumentácia
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 655 tisíc eur, z toho údržová základňa DPMP 535 tisíc eur a meniareň Bardejovská 105 tisíc eur.
Vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane komplexnej projektovej prípravy bude pozostávať:
- Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru verejnej práce,
- Vypracovanie zámeru pre zisťovacie konanie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, príp. povinné hodnotenie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie,
- Vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie,
- Vypracovanie dokumentácie pre realizáciu stavby,
- Vypracovanie dokumentácie pre výber zhotoviteľa,
- Inžinierska činnosť.

Odhadované náklady na realizáciu: údržbová základňa DPMP 6,7 mil. eur a meniareň Bardejovská 1,8 mil. eur.

Modernizácia údržbovej základne trolejbusov DPMP
Predmetom realizácie projektu je komplexná modernizácia vozovne trolejbusov pozostávajúca z modernizácie haly dennej údržby trolejbusov, haly údržby trolejbusov, zázemia, spevnených plôch, umyvárne a čistiarne odpadových vôd, obstarania technologického vybavenia a výstavby novej garáže trolejbusov a sušiarne. Súčasťou projektu bude aj príprava na servis pre nabíjanie parciálnych trolejbusov.
Okrem toho sa vybudujú nové garáže trolejbusov pre cca 16 kĺbových a 4 štandardné trolejbusy.

Meniareň Bardejovská
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového objektu diódovej meniarne v areáli podniku na Bardejovskej ulici v Ľuboticiach. Nová trakčná meniareň bude mať inštalovaný výkon 3 MW.

Nákup parciálnych trolejbusov
Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 6,45 mil. eur
Jedným z kľúčových problémovje nedostatočne modernizovaný a príliš rôznorodý vozový park autobusov. Celkovo podnik disponuje 68 autobusmi 6 značiek a 12 typov.Z nich je 15 autobusov vo veku do 5 rokov (22,06%), 18 autobusov je vo veku od 5 do 10 rokov (26,47%), 19 autobusov je vo veku od 10 do 15 rokov (27,94%), 10 autobusov je vo veku od 15 do 20 rokov (14,71%) a 6 autobusov je nad 20 rokov (8,82 %).
Autobus MHD ubehne priemerne 50 tisíc kilometrov ročne a jeho životnosť je 15 rokov. To znamená, že 20 autobusov (29,41%) sa dostalo na resp. za hranicu svojej životnosti.

Parciálnymi trolejbusmi s pomocným pohonom bude nahradená prevádzka na linkách, ktoré sú v súčasnosti obsluhované dieselovými autobusmi.
Nákupom trolejbusov s pomocným pohonom sa prispeje k zvýšeniu podielu nízkopodlažných vozidiel, zvýši sa komfort cestovania, uľahčí a zrýchli sa nástup a výstup cestujúcim so zníženou pohyblivosťou a zníži sa spotreba PHM. Zámerom projektu je nákup 4 štandardných 12m a 6 kĺbových 18m trolejbusov s pomocným pohonom.

Kĺbové 18 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlá s pomocným pohonom sú prispôsobené len pre krátke prejazdy k cestujúcim bez trolejového vedenia (koncové úseky liniek). Rýchlosť obsadeného trolejbusu pri použití pomocného pohonu väčšinou nepresahuje 30 km/hod, pri max. výkone 50 kW, pri 100 kW výkonu sú trolejbusy schopné dosiahnuť rýchlosť 50 km/hod. Ako pomocný pohon sa bude využívať buď akumulátor alebo dieselagregát, ktorý poháňa trakčný motor vozidla.

Štandardné 12 m trolejbusy s pomocným pohonom
Vozidlo je plne klimatizované, a to v priestore pre cestujúcich, tak v kabíne šoféra. Bude vybavené moderným informačným systémom, USB portami pre dobíjanie mobilných zariadení a pohodlnými sedadlami. Kompletná trakčná výzbroj trolejbusu obsahuje trakčnú batériu, ktorá umožňuje prevádzku v lokalitách, kde chýba trolejové vedenie. Na jedno nabitie prejde až 12 km.

Uvažované linky: 10, 19, 22, 29, 32 + 32A, 34, 39
Po dobudovaní trolejovej siete, ktoré je plánované (napr. Rusínska ul., Levočská ul.-prestupný uzol) bude potrebné prehodnotiť obsadenie liniek parciálnymi trolejbusmi, čím sa opätovne rozšíria možnosti použitia týchto vozidiel na ďalších linkách.

Modernizácia trolejového vedeniana Solivarskej ulici - realizácia

Doba realizácie: 12 mesiacov
Náklady: 1,55 mil. eur
Z celkovej dĺžky trolejbusových tratí je podľa dátovej analýzy vo vyhovujúcom stave 19,30 km (64,33 %) a v nevyhovujúcom stave 10,70 km (35,67 %). Vo vyhovujúcom technickom stave sú úseky postavené alebo modernizované po roku 1990 s výnimkou trolejbusovej trate na uliciach Levočská, Obrancov Mieru, Clementisova.
V nevyhovujúcom stave sú úseky postavené v šesťdesiatych rokoch 20. storočia, ktoré boli modernizované v roku 1981 alebo vôbec.

V súčasnosti Prešovský samosprávny kraj už vyše 2 roky pripravuje rekonštrukciu Solivarskej a Zlatobanskej ulice, po ktorej vedie cesta III. triedy č. III/3440 a mosta cez rieku Sekčov. Vrámci plánovanej rekonštrukcie sa navrhuje cestu rozšíriť na štyri jazdné pruhy a vybudovať chodník a cyklocestičku. Z tohto dôvodu je potrebné preložiť existujúce trakčné vedenie vrátane preložky spätných a napájacích káblov. Celková dĺžka prekladaného trakčného vedenia je 1100 metrov. Táto rekonštrukciu skráti čas prepravy o jednu minútu zo 4 na 3 minúty.

Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul. – realizácia
Doba realizácie: 6 mesiacov
Náklady: 154 tisíc eur
Predmetom realizácie projektu je výstavba nového jednosmerného prepojenia trolejbusovej stopy v dĺžke 150 metrov z novej okružnej križovatky Východná – Solivarská na Košickú ulicu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 906
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 11. Jan 2020 12:36

Ešte tam sú ďalšie 2 projekty.

Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarne – projektová dokumentácia
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Prepojenie Sibírska - Pod Šalgovíkom, preloženie obratiska Sibírska
Modernizácia trakčných meniarní – Solivarská ul.

Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia

+ už je podpísana zmluva na 10 nových trolejov z opcie, tiež financovaných z eurofondov. Čaká sa už len na zmluvu o pridelení NFP.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 159
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.