Železničná zástavka a dopravný terminál Krásno – mesto je bl

Moderátor: Moderátori

Železničná zástavka a dopravný terminál Krásno – mesto je bl

Odoslaťod EmBe » 12. Nov 2023 11:35

Železničná zástavka a dopravný terminál Krásno – mesto je bližšie k realizácii. Do Čadce pôjdu vlaky 120-tkou

Mesto Krásno nad Kysucou intenzívne rokuje o realizácii železničnej zástavky v meste. Na Kysuciach sa bude pokračovať aj na modernizácii železničnej trate.
Modernizácia železnice pokračuje.

Železnice sú dôležitou súčasťou modernej dopravy. Modernizáciu podporuje Európska únia, momentálne v našom regióne prebieha rozsiahla modernizácia trate. Dôležitý je dopravný uzol Žilina, pracuje sa však aj na modernizácii úseku Čadca, smer Česká republika. Na úseku Krásno nad Kysucou - Čadca sa momentálne nepracuje. Prebiehajú však dôležité rokovania a prípravy na začatie prác.

Mesto Krásno má bližšie k zástavke a terminálu pri centre mesta

Mesto sa dlhodobo snaží dostať zástavku (TIOP) bližšie k občanom. Okrem samotnej zástavky však chcú vybudovať aj terminál pre zjednodušenie prístupu k železnici nielen občanom centra, celej bystrickej doliny, ale aj napríklad Oščadnice. Plánovaná rýchlosť na železnici v týchto úsekoch je 120 km/hod.

Primátor mesta Krásno nad Kysucou Jozef Grapa: „V posledných dňoch prebiehajú v súvislosti so železničnou zástavkou v Krásno – mesto a tiež terminálu pre autobusovú dopravu intenzívne rokovania. Hľadáme riešenie kompatibilné s integrovanou dopravou. Rokuje sa o niekoľkých alternatívach, napríklad aj s ochranármi, či Povodím Váhu, keďže plánujeme vybudovať aj nové premostenie ponad rieku pri centre mesta.“

Primátor mesta nás informoval aj o termíne, kedy by sa malo začať s realizáciou projektu. Jozef Grapa upresňuje: „S výstavbou by sa malo začať v roku 2025.“
Zástavka Oščadnica sa má zachovať

Podľa najnovších informácii sa má železničná zástavka v Oščadnici zachovať, upozornil nás o tom starosta obce Oščadnica Marián Plevko. V aktuálnom dokumente vplyvu na životné prostredie sa uvádza: "Samotná budova zastávky bude zrekonštruovaná s dôrazom zachovania pôvodného architektonického štýlu budovy. Na oboch stranách železničnej trate sa vybudujú nové prístrešky pre cestujúcich v prevedení antivandal s doplnením mobiliáru (lavička, kôš, výveska)."
Jeden z návrhov modernizácie počítal aj s tunelovým variantom

Podľa našich informácii sa s tunelovým variantom nepočíta. Ten sa ukázal ako drahý a nerentabilný. Podľa štúdie mal viesť z Krásna nad Kysucou po Horelicu. Súčasťou projektu rekonštrukcie trate je aj modernizácia existujúcich staníc. Je to napríklad zastrešenie nástupišť, premostení, či parkovacích miest. Modernizácia železníc na Slovensku je zväčša financovaná z prostriedkov Európskej Únie.

https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... 86qpwudhbc
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Naspäť na 2023

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.