Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod
Vysunuli 11. segment najdlhšieho mosta na Slovensku.
Súvisiace: Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod I Problémový most na R2 I Najdlhšia estakáda na Slovensku I Otvorenie novohradskej vetvy R2 I Investície do diaľníc v Banskobystrickom kraji
Marcela Ballová
Šéfredaktorka - MY Novohrad
Odoberať autora
Vizualizácia časti najdlhej estakády na Slovensku.
Vizualizácia časti najdlhej estakády na Slovensku. (Zdroj: NDS)
Písmo:A-|A+
diskusia (0)
[ Dostávajte Výber článkov z MY Novohrad e-mailom:
Prihláste sa na odber jedným klikom. ]
Vizualizácia jednej časti úseku R2 Kriváň - Mýtna.
Vizualizácia časti úseku R2 Kriváň - Mýtna (5 fotografií)
KRIVÁŇ/MÝTNA. Výstavba najdlhšieho mosta na Slovensku zaznamenala ďalší dôležitý míľnik. Z jeho trinástich segmentov vysunuli v pondelok 12. júna ďalší.
Neprehliadnite Pri archeologickom výskume neďaleko Rimavskej Soboty našli unikátny nález Čítajte
Podľa informácií, ktoré MY Novohrad poskytla Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ide konkrétne o 11. segment vyše štvorkilometrovej estakády v rámci úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna.
Most je situovaný vo výške 15 – 45 metrov a vedie ponad trasu cesty I/16.
Čo nastáva po vysunutí segmentu
• Po zabetónovaní hornej dosky segmentu sa čaká približne dva až tri dni na dosiahnutie predpísanej pevnosti potrebnej na napínanie.
• Po dosiahnutí pevnosti sa predpínajú pozdĺžne a priečne káble.
• Po napnutí celého segmentu sa segment oddební a pripraví na výsuv. Po vysunutí segmentu sa most zaistí proti posunu a pokračuje sa na ďalšom segmente – nastavenie podlahy a krídiel, debnenie stien, osadenie prefabrikovaných vzpier, montáž armatúry spodnej dosky a steny a takisto realizácia priečnika, betonáž spodnej dosky, betonáž stien a priečnika, debnenie stropu, montáž výstuže a tvrdej výstuže a následne betonáž hornej dosky.
Zdroj: NDS
„Mostní špecialisti, za pomoci niekoľkých desiatok žeriavov a inej techniky, pokračujú vo výstavby najdlhej estakády Slovenska v údolí Kriváňa. Krivánsky úsek je bohatý na mosty. Popri najdlhej estakáde sa tu stavia niekoľko ďalších. Vo všeobecnosti sa na nich realizujú základy, piliere, zárodky lamiel, samotné lamely, priečniky a nosné konštrukcie, teda armovanie, debnenie, pokládka výstuže a betonáž,“ ozrejmila hovorkyňa.
Žgravčáková spresnila, že na ďalšej estakáde je zrealizovaných 13 polí nosnej konštrukcie na pravom moste a 18 na ľavom.
„Na ostatných menších mostoch sa realizujú podkladné betóny, pripravujú sa podporné konštrukcie, realizujú sa piliere – armovanie, debnenie, betónaž. Takisto sa realizuje pokládka prefabrikátov,“ dodala s tým, že vyše 9 kilometrov dlhému úseku R2 Kriváň – Mýtna síce dominuje spomínaná estakáda a mosty, no celý ťah pozostáva aj z iných stavebných objektov.
„Práce prebiehajú nielen na mostoch, ale aj na zemných prácach, sanácii podložia, odkope materiálu a realizácii násypov. Okrem toho sa osádzajú prefabrikované betónové dielce na oporných múroch, na ktorých sa takisto realizujú aj zemné práce,“ priblížila hovorkyňa.
Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek Pstruša Kriváň.
Pred Mýtnou sa napojí na už plne funkčný, 13,5 kilometra dlhý úsek Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce.
Krivánska vetva R2.
Krivánska vetva R2. (zdroj: NDS)
„R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy,“ doplnila hovorkyňa.
Náročným terénom prechádzajúci úsek R2 Kriváň – Mýtna, by mohol byť dokončený v roku 2025.
Pôvodne sa hovorilo o marci 2024, avšak podľa zmluvného dodatku z konca uplynulého roka potrvá výstavba o 10 mesiacov dlhšie.
Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.
Počiatočná zmluvná cena predstavovala 232 miliónov eur bez DPH. V dodatku z decembra minulého roka sa už uvádza zmluvná hodnota diela takmer 234 miliónov eur bez DPH.
Mohlo by vás zaujať Na Horehroní parkuje auto brunejského sultána so zlatom v interiéri Čítajte
Podľa dodatkov, zverejnených v Centrálnom registri zmlúv, došlo k nárastom z titulu valorizácie.
Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.
Krivánska vetva R2 je v týchto dňoch spomínaná aj s počtom stavebnej techniky, ktorá je okolo gigantickej stavby sústredená.
„Ide o stavbu s aktuálne najväčším množstvom stavebnej techniky na Slovensku. Aktuálne tu výstavba prebieha za pomoci 39 žeriavov, z ktorých 25 je kolesových a 14 vežových,“ zakončila Žgravčáková.
Čítajte viac: https://mynovohrad.sme.sk/c/23181304/na ... ml?ref=mnt