ŽSR ODSTRÁNILI OBMEDZENIA NA 67,5 KILOMETROCH TRATÍ

Moderátor: Moderátori

ŽSR ODSTRÁNILI OBMEDZENIA NA 67,5 KILOMETROCH TRATÍ

Odoslaťod Ister » 08. Dec 2021 11:22

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) počas jesene za 57 miliónov eur zrekonštruovali či opravili viacero úsekov a ďalšími úpravami zlepšili situáciu na železniciach, čo prispeje k zníženiu meškania vlakov. Z dôvodu nedostatočných financií na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry v minulých rokoch ŽSR predĺžili cykly údržby a vo viacerých úkonoch realizovali len okamžitú údržbu a opravy.

Omeškanie vlakov a nespokojní cestujúci
Ako v utorok informovalo ministerstvo dopravy a výstavby, tento stav spôsobil zavádzanie prechodných obmedzení traťových rýchlostí, následkom je meškanie vlakov osobnej dopravy a nespokojnosť cestujúcich.

ŽSR mohli začať rozsiahle opravy po uvoľnení uvedeného objemu prostriedkov z ministerstva financií. Z týchto peňazí odstránili 54 prechodných obmedzení traťovej rýchlosti na hlavných koľajach v dĺžke vyše 67 kilometrov, čo podľa rezortu dopravy priaznivo pôsobí na zníženie meškania vlakov osobnej dopravy nielen na Slovensku, ale aj pri medzinárodných vlakoch.

Železnice majú nový grafikon, pribudli EC vlaky a zmeny sú aj na južnej trase z Bratislavy do Košíc
„Za 57 miliónov eur vyčlenených na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry z ministerstva financií sa do konca roka 2021 odstránia najmä riziká vo vzťahu k bezpečnosti a spoľahlivosti prevádzky a posilní sa plynulosť železničnej dopravy,“ uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť s tým, že tým sa zvýši nielen bezpečnosť, ale aj komfort pre cestujúcu verejnosť.

„Zároveň sa čiastočne odstránia okamžité opravy, ktoré sa často riešili v časovej tiesni s minimálnymi nákladmi, ktoré časom prechádzali na potrebu realizácie investícií a opráv veľkého rozsahu,“ dodal.

Opravili sa aj osvetlenia a výťahy
Uvoľnené finančné prostriedky z rozpočtu verejnej správy podľa ministerstva dopravy predstavujú veľkú pomoc pre zabezpečenie údržby a bezpečnosti na železničnej infraštruktúre.

Železnice nasadia na trasu medzi Bratislavou a Košicami ďalšie vlaky InterCity, nepremávali pre pandémiu
Peniaze išli aj na opravu výťahov a eskalátorov na železničných staniciach, osvetlenia staníc a zabezpečenie bezbariérového prístupu a bezpečnosti pre cestujúcich. Tiež bolo potrebné vyčleniť prostriedky na opravy striech a kotolní a určených technických zariadení.

Okrem opráv infraštruktúry poskytnuté finančné prostriedky poslúžia na zabezpečenie doplnenia stálych záloh vo výške 1,5 milióna eur a nákupu materiálu za 2,5 miliónov eur, ako koľajnice, výhybkové súčiastky, výhybky, trolejový drôt, podvaly, ktoré sa môžu využiť v budúcom roku pri opravách.




✔️výmenou výhybkových súčiastok (srdcovky, jazyky) sa odstraňujú opotrebované a defektoskopicky zistené chyby na výhybkových súčiastkach,
✔️ naváraním a zváraním sa regenerujú výhybkové súčiastky a koľajnice,
✔️ vymieňajú sa ojazdené a defektoskopicky vadné koľajnice ( Kúty-Šaštín Stráže, Jesenské-Rimavská- Sobota, Kremnica-Kremnické Bane, Sliač kúpele-Zvolen, Drienovská N. Ves-Ličartovce),
✔️ zrealizovalo sa strojné čistenie štrkového lôžka (Spišské Vlachy-Markušovce, Štrba-Svit koľ.č. 1a2),
✔️na koridorových tratiach Bratislava Rača-Žilina a rekonštruovaných tratiach Ružomberok-Ľubochňa a Žilina-Krásno nad Kysucou sa vykonáva strojné brúsenie koľajníc,
✔️vykonáva sa ojedinelá a súvislá výmena priečnych podvalov v koľaji ( Liptovský Mikuláš-Lipt.Hrádok, Heľpa -Červená Skala, Spišská N. Ves-Markušovce, ŽST Barca),
✔️ prebieha výmena podvalov vo výhybkách, ( napr. Bratislava N. Mesto výh. č. 12, 14, 1, Štúrovo výh. č. 56, 58a, 60, 60a),
✔️ bola vykonaná komplexná rekonštrukcia železničného zvršku na Zvolenskej spojke,
✔️ opravy a rekonštrukcie železničných priecestí a zabezpečovacích zariadení (napr. v Detve, v Hurbanove, v Dvoroch nad Žitavou, Žilina-Rajec, Pruské-Lednické Rovné, Senec-Sládkovičovo, Bartošova Lehôtka-Kremnica, Plešivec-Gemerská
Hôrka, Bardejov-Raslavice),
✔️na priecestí častých kolízii v Tatranskej Lomnici – Studený Potok sa zvýšila bezpečnosť najmä pre cyklistov,
✔️ prebieha odstraňovanie stromov za účelom nezasahovania do priechodného prierezu a prípravy na prevádzku v zimných podmienkach, keď pod náporom snehu padajú stromy na trakčné vedenie a do koľají,
✔️ realizuje sa oprava mostov, najmä oprava oceľových konštrukcií a výmena drevených mostníc (Bajč-Hurbanovo, Dunajská Streda-Dolný Štál),
✔️vykonala sa výmena izolácie na mostoch s priebežným štrkovým lôžkom Bratislava hl. stanica-odb. Močiar a Bratislava hl. stanica- odb. Vinohrady,
✔️boli vykonané opravné práce na trakčných meniarňach, spínacích staniciach, trakčných vedeniach, osvetľovacích stožiaroch a zariadení ohrevu výhybiek,
✔️uskutočnila sa výmena mechanických návestidiel za svetelné a náhrada nadzemného vedenia v ŽST Heľpa,
✔️ oprava výťahov a eskalátorov na železničných staniciach, osvetlenia staníc a zabezpečenie bezbariérového prístupu a bezpečnosti pre cestujúcu verejnosť,
✔️vyčlenenie prostriedkov na opravy striech a opravy kotolní a určených technických zariadení.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ze ... ia-vlakov/
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.